En het zijn de enige geurkaarsen die (imho) echt lekker ruiken.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Tip voor kaarsen > Woodwick. Ze kosten 30-35 euro per stuk, maar ze branden gewoon 6-8 weken aan een stuk (als je ze iedere avond aan zou steken). Dat is veel goedkoper dan een random Bolsius kaars van 5 euro die een paar dagen brand.
4. Die app heb ik ook. Werkelijk nooit hebben ze wat, altijd alles uitverkochtquote:Op maandag 21 februari 2022 15:00 schreef -Sigaartje het volgende:
1. Maak een weekplanning (was al hier gezegd zie ik)
2. Leg jezelf een maximumbedrag per week op (bijvoorbeeld 100 euro of 75 euro per week boodschappen, niet overheen gaan), dat werkt echt. Soms heb je wel uitzonderingen, dan is het wasmiddel bijvoorbeeld op (is duur) of komt er een verjaardag aan.
3. Elke week krijg je een folderpakket. Heel veel mensen vloeken daarbij, ik niet, ik baal als die jongen een week niet bezorgt, maar vis er de supermarktfolders uit. Regelmatig hebben ze ook 2 voor de prijs van 1. Je kunt ook eten uitzoeken in de folder, scheelt echt erg veel geld!
4. Word lid van Too good to go, app op je mobiel. Voor een grijpstuiver haal je aan het eind van de dag bij supermarkten/bakkers, etc, een verrassingspakket op. Zit vaak heel veel in, van brood tot groente en broodbeleg en regelmatig een lekkere verrassing. Zelf ben ik groot fan van de Hema-pakketten.
5. Kook voor twee dagen.
6. Zorg dat je een gerecht hebt waarvan je flink wat porties klaar kunt maken en op kunt slaan in bakjes in de vriezer zoals nasi, macaroni (gekookte aardappels niet doen, die worden week), spaghetti. Als je geen zin hebt om te koken hoef je geen eten te bestellen, dan pak je een bakje macaroni uit de vriezer.
7. Koop geen excellent bij AH. De kwaliteit vergeleken met basisspul is vrijwel hetzelfde, alleen betaal je veel meer.
8. Toiletpapier (en keukenrollen ook) verschilt enorm in prijs. Wat kan jou het schelen of het extra zacht is met vier lagen, je veegt er toch je reet mee af, koop de allergoedkoopste: 2-laags megarollen.
9. Hou alles bij wat je kookt, voor mijn part in een kookschrift, en maak aparte pagina's met "Aanraders" en "Nooit meer kopen". Bij die laatste schrijf je op wat je niet lekker vond, zodat je daarna weer naar de supermarkt holde voor iets beters. Echt, ik heb daar gigantisch baat bij en het maakt het eetleven leuker.
Ja klopt, alhoewel ze bij de Intratuin nog zo'n merk hebben (ietsje goedkoper) die ook prima zijn. Woodwick brand vooral HEEL LANG en dus veel goedkoper dan die Bolsius meuk.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:02 schreef loveli het volgende:
[..]
En het zijn de enige geurkaarsen die (imho) echt lekker ruiken.
8. Bij dames kan ik het me voorstellen. Dat is heel gevoelig.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
8. Absoluut niet mee eens! Te dik is niets, te dun papier is nog erger![]()
9. Huh? Met wijn snap ik het nog, dat je wel eens kan vergeten welk merk je lekker vond. Maar met standaard eten weet je toch wel wat je niet lekker vond en dus niet nog eens koopt?
KAAS.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Tip voor kaarsen > Woodwick. Ze kosten 30-35 euro per stuk, maar ze branden gewoon 6-8 weken aan een stuk (als je ze iedere avond aan zou steken). Dat is veel goedkoper dan een random Bolsius kaars van 5 euro die een paar dagen brand.
8. Heb niet het idee dat aarsen nu zoveel verschillen qua gevoeligheidquote:Op maandag 21 februari 2022 15:04 schreef -Sigaartje het volgende:
8. Bij dames kan ik het me voorstellen. Dat is heel gevoelig.
9. Nee, ik vergeet zoiets, ik ben al vaker in dezelfde valkuil gestapt. Sommige dingen zien er aanlokkelijk uit en koop je het een halfjaar later weer, terwijl het eerder niet beviel. Ik heb dit wel nodig.
Ik houd zoiets wel. Kookschrift is wel weer bureaucratische rompslomp.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:04 schreef -Sigaartje het volgende:
9. Nee, ik vergeet zoiets, ik ben al vaker in dezelfde valkuil gestapt. Sommige dingen zien er aanlokkelijk uit en koop je het een halfjaar later weer, terwijl het eerder niet beviel. Ik heb dit wel nodig.
4. Ik heb heel wat leuke dingen opgehaald. Zelfs dingen die ik nooit zou koken, nou ik vond het best lekker. Wel eens een keer een hele zak brood gehad bij een bakker. Tja, dan zit je vriezer in een keer vol. Gelukkig zaten er ook saucijzebroodjes bij en lekker Italiaans brood.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
4. Die app heb ik ook. Werkelijk nooit hebben ze wat, altijd alles uitverkocht
8. Toiletpapier altijd in BULK kopen via Amazon etc. Kost wat, maar je hebt meteen 3 jaar voorraad ofzo. Dan is het pas echt goedkoop. Zo heb ik Zwitsal billendoekjes gekocht, maar dan 3.000 stuksDan hou je geld in je zak. Die aanbiedingen met 1-2 pakken daar haal je amper voordeel uit.
Over smaak kun je natuurlijk oneindig twistenquote:Op maandag 21 februari 2022 14:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Duur vlees betekent niet altijd betere kwaliteit, maar bereiden kost wat meer tijd. Biefstuk vs draadjesvlees, kipfilet vs kippebout. Een schar is veel goedkoper dan een schol, maar niet minder lekker of van mindere kwaliteit.
Dat bedoel ik dus. Zo kocht ik wel eens hamburgers van AH die je alleen in de pan hoeft te flikkeren, nou die zijn niet weg te krijgen. Sindsdien maak ik ze zelf met rundergehakt. Maar soms viel ik wel eens terug en dacht ik later, oh no...quote:Op maandag 21 februari 2022 15:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
8. Heb niet het idee dat aarsen nu zoveel verschillen qua gevoeligheid![]()
9.lol. Ach 1x in het half jaar een keer wat smerigs eten gooit de rekening natuurlijk ook niet super hoog. Als je het nou wekelijks zou doen met een stuk biefstuk die je niet te kanen vindt, is het weer anders
Ja. Wij doen dat, de boodschappen per week laten bezorgen.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees dat er ook mensen zijn die voor een week boodschappen doen juist associëren met veel weggooien. In mijn ervaring is het wel even wennen om voor een week je menu te bepalen. Je moet er wel producten bij hebben die tot het einde van de week goed blijven en dan de gerechten met bijv. verse vis of bladgroenten vroeg in de week maken. Bij bijv. fruit moet je ook opletten met fruit dat korter goed blijft.
Of dingen die je later in de week echt vers nodig hebt, die dan nog even halen bij een super.
Plannen etc ik heb daar geen tijd voor. Bepaal meestal 10 minuten vantevoren wat we gaan etenquote:Op maandag 21 februari 2022 15:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Wij doen dat, de boodschappen per week laten bezorgen.
Dan maak ik ook een planning met alle maaltijden van die week. En dat de soep van de avondmaaltijd de volgende dag de lunch is met iets erbij om het aan te kleden.
De einde-van-de-week-maaltijden zijn vaak simpeler. Als in diepvries spinazie of rode kool uit pot of bietjes met aardappels en iglo vis. Of capucijners met spek enzo... Sws vaak peulvruchten aan het einde van die week.
Het is wel even plannen. Zeker als je het voor het eerst doet. Maar ook daar krijg je handigheid in.
Weggooien doen we echt minimaal.
In de tijd dat je hier al die reacties getypt hebt had je een hele weekplanning kunnen maken hoor.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Plannen etc ik heb daar geen tijd voor. Bepaal meestal 10 minuten vantevoren wat we gaan eten
Ben gewoon aan het werk koekoek.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:13 schreef Donna het volgende:
[..]
In de tijd dat je hier al die reacties getypt hebt had je een hele weekplanning kunnen maken hoor.
Ja, dit dus. Dat OP dat zelf eerst gaat doen, en daarna eens een topic opent.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus je wil weten hoe je kunt besparen op boodschappen, maar het meest basale, namelijk het op een rijtje zetten waar het geld dan exact heen gaat dat heb je nog niet gedaan want 'de bonnetjes houden jullie nooit bij'. En dat ook niet nadat jullie je 'elke maand opnieuw' afvragen waar het geld heen gaat.
Het lijkt mij dat er hier wel wat meer mis gaat dan 'we geven 900 euro aan boodschappen uit per maand'.
Wij doen het sinds kort ook zo en dat bevalt me uitstekend. Een paar maaltijden die wat meer tijd vergen, een paar maaltijden die snel klaar zijn (want voetbaltraining of wat dan ook), wat met veel verse groente, wat met meer blik/diepvriesgroente. Ik plan niet per se wat we op iedere dag eten, want daarvoor zijn we dan weer teveel gehecht aan een beetje flexibiliteit, maar een lijstje met maaltijden voor de week.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Wij doen dat, de boodschappen per week laten bezorgen.
Dan maak ik ook een planning met alle maaltijden van die week. En dat de soep van de avondmaaltijd de volgende dag de lunch is met iets erbij om het aan te kleden.
De einde-van-de-week-maaltijden zijn vaak simpeler. Als in diepvries spinazie of rode kool uit pot of bietjes met aardappels en iglo vis. Of capucijners met spek enzo... Sws vaak peulvruchten aan het einde van die week.
Het is wel even plannen. Zeker als je het voor het eerst doet. Maar ook daar krijg je handigheid in.
Weggooien doen we echt minimaal.
Tijd kun je maken.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Plannen etc ik heb daar geen tijd voor. Bepaal meestal 10 minuten vantevoren wat we gaan eten
Tijd = geld en geld = tijd.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tijd kun je maken.
Maar een hele administratie aanleggen met menu's, recepten, kookschriften, wat mee viel, wat tegen viel en zo, daar heb ik geen zin in. In folders uitpluizen om ¤ 0,10 te besparen op 'n kilo gehakt ook niet.
Diepvriesgroente is juist verser dan die troep uit die bakken van de groente afdeling. Weten veel mensen niet, maar het is wel zoquote:Op maandag 21 februari 2022 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij doen het sinds kort ook zo en dat bevalt me uitstekend. Een paar maaltijden die wat meer tijd vergen, een paar maaltijden die snel klaar zijn (want voetbaltraining of wat dan ook), wat met veel verse groente, wat met meer blik/diepvriesgroente. Ik plan niet per se wat we op iedere dag eten, want daarvoor zijn we dan weer teveel gehecht aan een beetje flexibiliteit, maar een lijstje met maaltijden voor de week.
O ja, en wat vaker restje van de vorige dag als lunch. En vandaag eten we hetzelfde als gisteren. Ik had een quiche gemaakt en die vulde behoorlijk, dus we hadden een halve over. Die kunnen we mooi vandaag nog een keer eten!
Er is wel een middenweg natuurlijk.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tijd kun je maken.
Maar een hele administratie aanleggen met menu's, recepten, kookschriften, wat mee viel, wat tegen viel en zo, daar heb ik geen zin in. In folders uitpluizen om ¤ 0,10 te besparen op 'n kilo gehakt ook niet.
Je krijgt amper goede stevige korting via folders etc. Wil je echt korting op wasmiddel, deo, zeep, cola etc etc dan moet je BULK inkopen en dan bedoel ik niet 1-2 pakken/dozen, maar voor 100-200 euro van 1 product via bijvoorbeeld Amazon. Dan bespaar je echt tientallen euro's.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er is wel een middenweg natuurlijk.Ik maak op zondag een weekmenu. Dan kijk ik ook de folders door. Ik maak boodschappenlijst en dan doe ik zondag of maandag de grootste hoeveelheid boodschappen.
Maar goed, ik vind koken ook leuk en ik heb wel een shortlist met dingen 'die ik binnenkort eens wil maken' en ik heb ook een website waar ik recepten op opsla en kan zoeken op ingredient, waardoor ik soms mooi kan combineren.![]()
Maar TS moet gewoon eens beginnen met inzicht krijgen, ipv lukraak dingen doen.
Ja, dat is zo, maar als ik zie dat er bloemkool in de aanbieding is voor een euro per stuk, ipv 2 euro, dan kook ik dus deze week met bloemkool als ik wat op m'n shortlist heb staan.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je krijgt amper goede stevige korting via folders etc. Wil je echt korting op wasmiddel, deo, zeep, cola etc etc dan moet je BULK inkopen en dan bedoel ik niet 1-2 pakken/dozen, maar voor 100-200 euro van 1 product via bijvoorbeeld Amazon. Dan bespaar je echt tientallen euro's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |