Klopt, maar meestal gaan dingen al een beetje automatisch. Ik ben altijd nog van zelf zien en zelf doen, dan krijg je het meeste inzicht. Daarna kan je hulpmiddelen gebruiken.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:19 schreef HSG het volgende:
Het ligt er aan hoe je deze functioneel inricht (dus niet technisch). Jij moet de software wel vertellen wij hij moet doen.
Duur vlees betekent niet altijd betere kwaliteit, maar bereiden kost wat meer tijd. Biefstuk vs draadjesvlees, kipfilet vs kippebout. Een schar is veel goedkoper dan een schol, maar niet minder lekker of van mindere kwaliteit.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ook. En dus eet ik liever wat minder vaak goed vlees of vis, dan iedere dag maar mindere kwaliteit. Idem voor de wijn. Liever wat minder, maar wel echt goed.
Bovendien is iedere dag vlees/vis en alcohol helemaal niet gezond, dus behalve dat je bespaart heb je ook gezondheidswinst
Met Firefly3 heb je hetzelfde als met Excel alleen je kunt 10.000 dingen meer doen zolang je de software verteld wat hij moet doen.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt, maar meestal gaan dingen al een beetje automatisch. Ik ben altijd nog van zelf zien en zelf doen, dan krijg je het meeste inzicht. Daarna kan je hulpmiddelen gebruiken.
En ik heb het gevoel dat TS alle basis nog mist.
Ik ken het principe. En zoals je al zegt, downloaden en het staat klaar. Heel leuk als je al enigszins weet hoe en wat. Maar TS weet wel hoeveel ze aan boodschappen kwijt is, maar niet perse waaraan. Dus het gaat echt om de inhoud van het boodschappenlijstje/de bon. En niet zozeer om het totaal bedrag.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Met Firefly3 heb je hetzelfde als met Excel alleen je kunt 10.000 dingen meer doen zolang je de software verteld wat hij moet doen.
Daarnaast kun je een bestand vanuit je bank importeren met al je inkomen en uitgaven. Bijvoorbeeld alle inkomen en uitgaven van 1 maart t/m 31 maart downloaden en importeren en hopla je hebt het hele overzicht van de maand maart voor je neus staan.
Mee eens. Laat hem daar maar eens mee beginnen door zelf een overzicht te maken van waar hij precies zoveel geld aan kwijt is. Daarna komen de leuke dingen wel.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik ken het principe. En zoals je al zegt, downloaden en het staat klaar. Heel leuk als je al enigszins weet hoe en wat. Maar TS weet wel hoeveel ze aan boodschappen kwijt is, maar niet perse waaraan. Dus het gaat echt om de inhoud van het boodschappenlijstje/de bon. En niet zozeer om het totaal bedrag.
quote:Op maandag 21 februari 2022 14:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Mee eens. Laat hem daar maar eens mee beginnen door zelf een overzicht te maken van waar hij precies zoveel geld aan kwijt is. Daarna komen de leuke dingen wel.
Dat was ik onder andere.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees dat er ook mensen zijn die voor een week boodschappen doen juist associëren met veel weggooien. In mijn ervaring is het wel even wennen om voor een week je menu te bepalen. Je moet er wel producten bij hebben die tot het einde van de week goed blijven en dan de gerechten met bijv. verse vis of bladgroenten vroeg in de week maken. Bij bijv. fruit moet je ook opletten met fruit dat korter goed blijft.
Of dingen die je later in de week echt vers nodig hebt, die dan nog even halen bij een super.
Nee daar zit nauwelijks verschil in.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als goedkope winkel noemen jullie dus vooral de Lidl? Wij hebben wel de Spar in de buurt maar ik meen dat die nauwelijks goedkoper is dan de Albert Heijn?
Ja een Lidl en een Aldi hebben we hier niet. Dus dat wordt lastig. Andere winkels? De Plus hebben we wel.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:47 schreef Cue_ het volgende:
Ik shop meestal bij de Aldi. De Lidl is idd ook goedkoop.
En alles wat ze daar niet hebben haal ik bij de Jumbo.
De AH vind ik een irritante winkel en de rest hebben we hier niet echt in de buurt of kom ik zelden dus geen idee qua prijzen.
Tip voor kaarsen > Woodwick. Ze kosten 30-35 euro per stuk, maar ze branden gewoon 6-8 weken aan een stuk (als je ze iedere avond aan zou steken). Dat is veel goedkoper dan een random Bolsius kaars van 5 euro die een paar dagen brand.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:20 schreef Momo het volgende:
Ik probeer ook wel meer op mijn budget te letten, zit in mijn eentje op 300-350 euro per maand. Was eerst 250 euro maar alles is wel duurder geworden en dit kost veel van mijn budget want energie en huur gaan ook omhoog.
Ik probeer nu een aantal dagen per week gewoon iets goedkoops te eten, geen vlees of vleesvervangers maar alleen groente, geen dure kaasjes, kijken of ik naar beneden kan met die prijs.
Zit je ver van Duitsland? Zou anders de basis (dingen die wat langer goed blijven) gewoon door halen. Scheelt behoorlijk wat.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja een Lidl en een Aldi hebben we hier niet. Dus dat wordt lastig. Andere winkels? De Plus hebben we wel.
Jumbo is echt kneiterduur, vooral met hun eigen merk.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:47 schreef Cue_ het volgende:
Ik shop meestal bij de Aldi. De Lidl is idd ook goedkoop.
En alles wat ze daar niet hebben haal ik bij de Jumbo.
De AH vind ik een irritante winkel en de rest hebben we hier niet echt in de buurt of kom ik zelden dus geen idee qua prijzen.
Denk dat je vooral moet kijken naar welke producten (met welk merk) je met regelmaat koopt en dan gewoon eens langs de 2 of 3 winkels gaan welke wel in de buurt zijn om te kijken waar het voor jou het goedkoopst is.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ja een Lidl en een Aldi hebben we hier niet. Dus dat wordt lastig. Andere winkels? De Plus hebben we wel.
Hij is idd niet heel goedkoop. Daarom koop ik er ook enkel bij uitzondering of bepaalde merken.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:54 schreef Poepz0r het volgende:
Jumbo is echt kneiterduur, vooral met hun eigen merk.
Nettorama is volgens mij de goedkoopste met A-merken, omdat je daar altijd stapelkorting hebt op ieder product.
Nettoramaquote:Op maandag 21 februari 2022 14:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hij is idd niet heel goedkoop. Daarom koop ik er ook enkel bij uitzondering of bepaalde merken.
Voor die paar producten die ik dan nodig heb is het niet interessant genoeg voor mij om een winkel verderop te zoeken of eentje die ik niet prettig vind.
Maar dat is dus voor iedereen anders. En is ook heel product/merk specifiek volgens mij. Welke winkels bepaalde zaken vaker in de aanbieding/bonus hebben etc.
Gevoelsmatig is de Plus goedkoper dan de AH. Aldi kom ik nooit. Vind ik 'n rommelwinkel.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Plus is niet goedkoper. Denk zelfs dat de AH met hun AH basic goedkoper is.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gevoelsmatig is de Plus goedkoper dan de AH. Aldi kom ik nooit. Vind ik 'n rommelwinkel.
8. Absoluut niet mee eens! Te dik is niets, te dun papier is nog ergerquote:Op maandag 21 februari 2022 15:00 schreef -Sigaartje het volgende:
8. Toiletpapier (en keukenrollen ook) verschilt enorm in prijs. Wat kan jou het schelen of het extra zacht is met vier lagen, je veegt er toch je reet mee af, koop de allergoedkoopste: 2-laags megarollen.
9. Hou alles bij wat je kookt, voor mijn part in een kookschrift, en maak aparte pagina's met "Aanraders" en "Nooit meer kopen". Bij die laatste schrijf je op wat je niet lekker vond, zodat je daarna weer naar de supermarkt holde voor iets beters. Echt, ik heb daar gigantisch baat bij en het maakt het eetleven leuker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |