abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 februari 2022 @ 09:40:28 #26
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_203763222
PMD iedere week. Soms twee zakken.
Groene bakken iedere 2 weken.
Restafval wordt iedere 2 weken opgehaald en meestal kan ik 1 beurt overslaan.
Papierbak wordt iedere maand opgehaald en dan is die ook echt vol. Red ik net.

Verder kom ik een aantal keren per jaar bij de stort als de aanhanger vol is met zooi.

Wij betalen alleen voor de restafval en de stort.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  Tettenkoning maandag 21 februari 2022 @ 11:06:07 #27
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_203764024
quote:
10s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:49 schreef Filosoofert het volgende:
Wij hebben een ondergrondse container, maar het systeem registreert niet en hij staat al jaren open.
Dit.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_203764722
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind twee keer per week erg veel. Ik woon in een buitengebied waar mensen grote tuinen hebben en zelfs hier komen ze niet twee keer per week. Waarom zou dat zo vaak nodig zijn?
Met groen bedoel ik gft afval he. Niet tuinafval. Maar geen idee waarom zo vaak. Doen ze al jaren hier in de gemeente. En dan kan je kiezen voor een containertje van (denk) 10 liter of 20 liter.
pi_203765828
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 11:58 schreef Pinuts het volgende:
En dan kan je kiezen voor een containertje van (denk) 10 liter of 20 liter.
Dat zou ik ook wel willen hoewel je dan wel een optie moet hebben om een keer tuinafval in hoeveelheden kwijt te raken. Die grijze bak mag voor mij ook wel een stuk kleiner dan die 240 liter. 70 liter of zo zou ook meer dan voldoende zijn. Een kleinere bak kan je strategischer opstellen vlak bij huis en het is minder gezeul naar straat toe.

Een tien liter zou ik zelfs in de keuken zetten denk ik. Lijkt me handiger zolang het niet te veel gaat stinken.
pi_203768523
Ik zet 1 tot 2, als ik een feestje hebt gehad 3, vuilniszakken weg per week. De laatste tijd meestal maar 1 per week omdat ik minder bier drink.

Officieel moet je een blauwe 'general waste bag' kopen in de winkel die kosten 3 euro per stuk en dat is dan je belasting. In de praktijk zet vrijwel iedereen gewoon normale vuilniszakken op straat. Ik deed eerst braaf altijd de officiële zak kopen maar als niemand dat doet heb ik op een gegeven moment ook zoiets van weet je zoek het lekker uit. Ik doe nou af en toe een een blauwe zak en meestal de normale.

Je kan ook 'recycling bags' kopen maar ik doe dat nooit want ze flikkeren het in dit land toch allemaal bij mekaar. Waarom zou ik groen gaan doen als ze hier niet eens groene energie of rioolwaterzuivering hebben :') Ze hebben zelfs geeneens statiegeld, en al het poepwater dumpen ze gewoon in Dublin Bay en daar zwem je dan lekker in in de zomer :r

En op het platteland koopt iedereen zakken turf bij de Bord na Móna of sommige mensen steken zelf turfplaggen of laten hun kinderen dat voor hen doen. Dat deden wij in de 19e eeuw :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203769948
Alleen de grijze, de papier en groenbak staan voor de sier want we scheiden niets.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_203857377
Groen: 1- 2 keer per 2 weken (gratis)
Grijs: nooit, wij scheiden al het afval netjes. Grijze container is niet gratis.
Papier: 1x in de maand (geen container, gratis)
Plastic: 1x in de 2 weken (3 zakken, gratis)

Ik ben vorig jaar niet naar de stort geweest, maar dat gaat middels een knipsysteem, dus wellicht dit jaar wel. Als ik zin heb om de schuur op te ruimen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_203858939
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 01:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Grijs: nooit, wij scheiden al het afval netjes. Grijze container is niet gratis.
Wij hebben relatief weinig afval voor in de grijze container, maar er is altijd wel iets wat niet in de andere containers mag (denk aan koffiecupjes, spuitbussen en gebruikt keukenpapier). Wat doe je daar dan mee?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 februari 2022 @ 10:25:23 #34
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_203859135
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:33 schreef KroketBroodje het volgende:
Letterlijk nooit, ik heb niet eens een huisvuil container. Wij moeten hier het afval in gemeentelijke restzakken doen en aan de straat zetten. 1-2 grijze zakken per 2 weken
Same, alleen zijn de restzakken bij ons rood met wit. Normaal heb ik 1 restzak per twee weken.
pi_203860021
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wij hebben relatief weinig afval voor in de grijze container, maar er is altijd wel iets wat niet in de andere containers mag (denk aan koffiecupjes, spuitbussen en gebruikt keukenpapier). Wat doe je daar dan mee?
Dat is restafval en dat kan ik elders kwijt :)
Maar ik ga daar niet zo'n grote grijze container voor zetten, want dat duurt eeuwen voordat we die aan de weg kunnen zetten + stank :r

Koffiecups worden gerecycled, gebruikt keukenpapier gaat of mee met het oud papier of een enkele keer in de groene kliko. Spuitbussen hebben we amper.

[ Bericht 7% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 27-02-2022 12:35:14 ]
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_203860409
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat is restafval en dat kan ik elders kwijt

Dat laat je dus je werkgever of een naburige gemeente voor opdraaien?
  Spellchecker zondag 27 februari 2022 @ 12:22:35 #37
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203860452
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Koffiecupjes (en theezakjes) maak ik zelfs leeg en de inhoud gaat in de tuin.
Gebruikt keukenpapier gaat 9 van de 10 keer mee in de groene bak. Is bij ons toegestaan, mits niet overdreven.
pi_203898852
Ik doe vrij actief aan het scheiden van afval.
En heel veel van wat ik gebruik mag in de Plastic Heroes zakken. Dus die veel ik gewoon heel snel en containers weinig.

Plastic gaat denk ik wel 10x per jaar bij de weg en dan ook per 2 zakken. Misschien wel meer.

Grijze container 2 a 3x.
Groene container 3 a 4x. (Allebei de kleine versie, wat is dat 60-80 liter?)

Oud papier breng ik weg (gratis). Wordt overigens ook elke maand gratis opgehaald, maar dat vergeet ik altijd.
Ik heb een ruimte waar ik oud papier kan bewaren en heb veel karton vanwege werk wat op gaat stapelen.
Dus dat breng ik met auto vol zo'n 6x per jaar weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')