Hier hebben we een container in de grond waar je verschillende soorten vuil in kan doen. Papier eens per week of twee weken, vuil om de drie dagen. Glas misschien eens in het jaar.quote:Op zondag 20 februari 2022 12:28 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Afrekening gehad van afgelopen jaar
Grijs huisvuil: 140 liter container: 3x
Groen GFT 140 liter container: 5x
Papier: iedere maand
Oranje PMD: om de 4 weken
Grijs en groen zijn betaald, papier en PMD worden gratis opgehaald
Verder ben ik 2x bij de stort geweest. 1x grof vuil en 1x een aanhanger vol takken
Hoe vaak zetten jullie de containers aan de weg?
Dit lijkt op ons schema, alleen komt PMD maar 1x per 4 weken. Die zit bij ons altijd bomvol, maar we redden het net. Grijs zou best minder vaak mogen komen.quote:Op zondag 20 februari 2022 12:33 schreef bleiblei het volgende:
In de winter:
PMD elke week
Grijs 1 x per 4 weken
Groen 1 x per 2 weken
Papier 1 keer per maand
Luiers 1 keer per week een zak in de luierbak
In de zomer:
PMD elke week
Groen elke week
Grijs 1 x per 4 weken
Papier 1 keer per maand
Luiers 1 keer per week een zak in de luierbak
Genotquote:Op zondag 20 februari 2022 12:49 schreef Filosoofert het volgende:
Wij hebben een ondergrondse container, maar het systeem registreert niet en hij staat al jaren open.
Wij scheiden niet thuis, dus om de 2-3 dagen gaat er een zak in 't gat.
Misschien wat minder koken/kopen?quote:Op zondag 20 februari 2022 15:47 schreef Pinuts het volgende:
Wij hebben een (kleine) groene die ze 2x per week ophalen, en dan pmd en restafval 1x per 2 weken. Papier 1x per 4 weken.
Vroeger ook ergens gewoond waar groen maar 1x per 2 weken opgehaald wordt. Rara hoe krijg je rot eten (en dus maden) in de zomer...
Zelfde hier.quote:Op zondag 20 februari 2022 12:49 schreef Filosoofert het volgende:
Wij hebben een ondergrondse container, maar het systeem registreert niet en hij staat al jaren open.
Wij scheiden niet thuis, dus om de 2-3 dagen gaat er een zak in 't gat.
Ik woon daar nu al niet meer. Was in mijn studententijd. Was in ieder geval geen succes. Al vind ik zelf 1x per 2 weken ook wel erg weinig. Al komt dat misschien ook omdat ik gewend ben dat men 2x per week komt.quote:
Ik vind twee keer per week erg veel. Ik woon in een buitengebied waar mensen grote tuinen hebben en zelfs hier komen ze niet twee keer per week. Waarom zou dat zo vaak nodig zijn?quote:Op zondag 20 februari 2022 17:12 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik woon daar nu al niet meer. Was in mijn studententijd. Was in ieder geval geen succes. Al vind ik zelf 1x per 2 weken ook wel erg weinig. Al komt dat misschien ook omdat ik gewend ben dat men 2x per week komt.
Dit.quote:Op zondag 20 februari 2022 12:49 schreef Filosoofert het volgende:
Met groen bedoel ik gft afval he. Niet tuinafval. Maar geen idee waarom zo vaak. Doen ze al jaren hier in de gemeente. En dan kan je kiezen voor een containertje van (denk) 10 liter of 20 liter.quote:Op maandag 21 februari 2022 09:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind twee keer per week erg veel. Ik woon in een buitengebied waar mensen grote tuinen hebben en zelfs hier komen ze niet twee keer per week. Waarom zou dat zo vaak nodig zijn?
Dat zou ik ook wel willen hoewel je dan wel een optie moet hebben om een keer tuinafval in hoeveelheden kwijt te raken. Die grijze bak mag voor mij ook wel een stuk kleiner dan die 240 liter. 70 liter of zo zou ook meer dan voldoende zijn. Een kleinere bak kan je strategischer opstellen vlak bij huis en het is minder gezeul naar straat toe.quote:Op maandag 21 februari 2022 11:58 schreef Pinuts het volgende:
En dan kan je kiezen voor een containertje van (denk) 10 liter of 20 liter.
Wij hebben relatief weinig afval voor in de grijze container, maar er is altijd wel iets wat niet in de andere containers mag (denk aan koffiecupjes, spuitbussen en gebruikt keukenpapier). Wat doe je daar dan mee?quote:Op zondag 27 februari 2022 01:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Grijs: nooit, wij scheiden al het afval netjes. Grijze container is niet gratis.
Same, alleen zijn de restzakken bij ons rood met wit. Normaal heb ik 1 restzak per twee weken.quote:Op zondag 20 februari 2022 12:33 schreef KroketBroodje het volgende:
Letterlijk nooit, ik heb niet eens een huisvuil container. Wij moeten hier het afval in gemeentelijke restzakken doen en aan de straat zetten. 1-2 grijze zakken per 2 weken
Dat is restafval en dat kan ik elders kwijtquote:Op zondag 27 februari 2022 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hebben relatief weinig afval voor in de grijze container, maar er is altijd wel iets wat niet in de andere containers mag (denk aan koffiecupjes, spuitbussen en gebruikt keukenpapier). Wat doe je daar dan mee?
Dat laat je dus je werkgever of een naburige gemeente voor opdraaien?quote:Op zondag 27 februari 2022 11:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat is restafval en dat kan ik elders kwijt
Koffiecupjes (en theezakjes) maak ik zelfs leeg en de inhoud gaat in de tuin.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hebben relatief weinig afval voor in de grijze container, maar er is altijd wel iets wat niet in de andere containers mag (denk aan koffiecupjes, spuitbussen en gebruikt keukenpapier). Wat doe je daar dan mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |