abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203752205
Afrekening gehad van afgelopen jaar

Grijs huisvuil: 140 liter container: 3x
Groen GFT 140 liter container: 5x
Papier: iedere maand
Oranje PMD: om de 4 weken

Grijs en groen zijn betaald, papier en PMD worden gratis opgehaald

Verder ben ik 2x bij de stort geweest. 1x grof vuil en 1x een aanhanger vol takken

Hoe vaak zetten jullie de containers aan de weg?
  Spellchecker zondag 20 februari 2022 @ 12:31:22 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203752256
Grijs 4 of 5x per jaar.
Papier ook.
Groen 12x denk ik.

Plastic/glas brengen we zelf weg.
pi_203752285
Letterlijk nooit, ik heb niet eens een huisvuil container. Wij moeten hier het afval in gemeentelijke restzakken doen en aan de straat zetten. 1-2 grijze zakken per 2 weken
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  zondag 20 februari 2022 @ 12:33:33 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203752291
In de winter:
PMD elke week
Grijs 1 x per 4 weken
Groen 1 x per 2 weken
Papier 1 keer per maand
Luiers 1 keer per week een zak in de luierbak

In de zomer:
PMD elke week
Groen elke week
Grijs 1 x per 4 weken
Papier 1 keer per maand

Komt wel eens voor dat Groen niet nodig is. Maar komt ook wel eens voor (najaar) dat Groen op 1 dag 3 keer opgehaald wordt (Elke keer bak naar een andere straat slepen waar de wagen nog niet langs is geweest. O-) ).

We betalen gelukkig niet per ophaalronde maar gewoon vast bedrag per jaar.

Oh, en stort ivm. Verbouwing een keer of 4 tot 6 per jaar. Maar als je er iets anders dan groenafval af wil gooien moet je een 10tje betalen.
pi_203752535
Wij hebben een ondergrondse container, maar het systeem registreert niet en hij staat al jaren open.
Wij scheiden niet thuis, dus om de 2-3 dagen gaat er een zak in 't gat.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zondag 20 februari 2022 @ 12:50:17 #6
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_203752544
Woon 22 hoog boven een drukke winkelstraat. Zachte dingen als snijafval of plastic verpakking flikker ik direct uit het raam. Harde dingen als lege glazen potten spaar ik op en gooi ik 's nachts als het rustig is uit het raam.
pi_203752649
De grijze wordt hier eens per week geleegd, de groene en die voor plastic eens per 2 weken.
We betalen een vast bedrag hiervoor.

Ik verbaas me erover dat dit in Nederland overal anders geregeld is.
Zo worden in (delen van?) Drenthe de containers gewogen en betaalt men per gewicht.
Maar misschien is dat ook niet overal geschikt, kan me zo voorstellen dat met dat systeem hier de container van de buurman 's nachts volgegooid wordt. :')
pi_203752722
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:28 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Afrekening gehad van afgelopen jaar

Grijs huisvuil: 140 liter container: 3x
Groen GFT 140 liter container: 5x
Papier: iedere maand
Oranje PMD: om de 4 weken

Grijs en groen zijn betaald, papier en PMD worden gratis opgehaald

Verder ben ik 2x bij de stort geweest. 1x grof vuil en 1x een aanhanger vol takken

Hoe vaak zetten jullie de containers aan de weg?
Hier hebben we een container in de grond waar je verschillende soorten vuil in kan doen. Papier eens per week of twee weken, vuil om de drie dagen. Glas misschien eens in het jaar.
pi_203752761
Groen wordt hier elke twee weken geleegd. In de zomer ben ik wat trouwer om het aan de weg te zetten, in de winter soms maanden niet. Vol zit ie alleen na tuinwerkzaamheden, dat is dus 1 a2 keer per jaar, meestal opeenvolgende keren.

Grijs is eens per vier weken. Als i ga opruimen dan is ie wel vol maar soms staat ie ook maanden met een klein bodempje. Ik denk dat ie drie tot vijf keer per jaar aan de weg staat.

PDM is bij mij zonder twijfel de grootste fractie. Kan ook eens per vier weken geleegd worden. Ik denk dat die de helft van de keren wel aan straat komt. Meestal ook niet echt vol.

Betalen is vast bedrag maar als je om gaat rekenen wat je per keer legen betaald dan loopt dat best wel op eigenlijk.

Papier wordt eens per maand gehaald, meestal dump ik het in een container van een naburige gemeente.
pi_203752874
Grijs: elke keer zodra het kan. Dat is helaas 1x per maand.
Plastic: alleen als het nodig is. Dat zal eens per maand / per anderhalve maand zijn.
Groen: alleen in de zomermaanden, ook iets van eens per maand of zo.
Papier; eens per 2 maand, ik vergeet het regelmatig.
pi_203753019
Grijs/groen (combi): elke week, vaak minder dan halfvol maar ophalen zit bij de prijs in.
Plastic: wasda :? Gemeente hier doet niks aan scheiden, dus ik flikker alles bij grijs.
Papier: elke maand.
Kleding: inleveren bij ophaalpunt, dan krijgt mijn vereniging er nog geld voor.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  roze zondag 20 februari 2022 @ 13:41:19 #12
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_203753412
Niet want gebruik een ondergrondse container. Papier halen ze hier eerste donderdag van de maand op en plastic volgens mij ook 1x per maand maar plastic breng ik zelf naar een ondergrondse container (fiets er toch langs richting de supermarkt).
Your beauty never ever scared me.
pi_203753477
De gemeente is hier afgestapt van het DIFTAR systeem, maar ik kan van vorig jaar zien dat ik 8x iets in de ondergrondse restafvalcontainer heb gegooid. Plastic/Metaal/Drinkkarton wordt niet geregistreerd, papier/karton ook niet.

Ik gok dat ik even vaak (of misschien 1 of 2x vaker) de ondergrondse PMD container heb gebruikt. Voor papier/karton ook een centrale container, die misschien 6x bezocht afgelopen jaar.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Moderator zondag 20 februari 2022 @ 14:59:18 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_203754657
ene week grijs
andere week groen
eens per 6 weken papier.

We betalen geen diftar/per kilo/per lediging.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 20 februari 2022 @ 15:33:04 #15
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_203755117
Niet.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_203755324
Wij hebben een (kleine) groene die ze 2x per week ophalen, en dan pmd en restafval 1x per 2 weken. Papier 1x per 4 weken.

Vroeger ook ergens gewoond waar groen maar 1x per 2 weken opgehaald wordt. Rara hoe krijg je rot eten (en dus maden) in de zomer... :?
pi_203755651
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:33 schreef bleiblei het volgende:
In de winter:
PMD elke week
Grijs 1 x per 4 weken
Groen 1 x per 2 weken
Papier 1 keer per maand

In de zomer:
PMD elke week
Groen elke week
Grijs 1 x per 4 weken
Papier 1 keer per maand
Dit lijkt op ons schema, alleen komt PMD maar 1x per 4 weken. Die zit bij ons altijd bomvol, maar we redden het net. Grijs zou best minder vaak mogen komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203755719
quote:
10s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:49 schreef Filosoofert het volgende:
Wij hebben een ondergrondse container, maar het systeem registreert niet en hij staat al jaren open.
Genot

Grof vuil wegbrengen is schijt duur hier. 1,90 euro per 10kg

Laatst een bankstel en twee stoelen weg gebracht, ik kon 25 euro aftikken *koekkoek*
  Spellchecker zondag 20 februari 2022 @ 16:46:55 #19
197773 crew  maily
pi_203756089
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 15:47 schreef Pinuts het volgende:
Wij hebben een (kleine) groene die ze 2x per week ophalen, en dan pmd en restafval 1x per 2 weken. Papier 1x per 4 weken.

Vroeger ook ergens gewoond waar groen maar 1x per 2 weken opgehaald wordt. Rara hoe krijg je rot eten (en dus maden) in de zomer... :?
Misschien wat minder koken/kopen?

Als het hier boven 25°C. is bewaar ik vlees-/visresten in de vriezer totdat de groene bak wordt opgehaald.
pi_203756103
quote:
Zelfde hier.
pi_203756379
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 16:46 schreef maily het volgende:

[..]
Misschien wat minder koken/kopen?
Ik woon daar nu al niet meer. Was in mijn studententijd. Was in ieder geval geen succes. Al vind ik zelf 1x per 2 weken ook wel erg weinig. Al komt dat misschien ook omdat ik gewend ben dat men 2x per week komt.
pi_203756448
450 keer hihaho
Moeten zij weten
pi_203756493
Eerder elke 2 weken.
Sinds 2022 wordt ie nog maaar 1x per maand opgehaald. Want milieu. Dus 12x per jaar nu.

240 liter container. Zuigers. :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203761860
Wij hebben geen containers om weg te zetten, je kunt het hier gewoon in ondergrondse containers wegpleuren die elke dag worden geleegd. Voor deployen van Containers in de cloud ben ik meer kwijt :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203763184
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 17:12 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik woon daar nu al niet meer. Was in mijn studententijd. Was in ieder geval geen succes. Al vind ik zelf 1x per 2 weken ook wel erg weinig. Al komt dat misschien ook omdat ik gewend ben dat men 2x per week komt.
Ik vind twee keer per week erg veel. Ik woon in een buitengebied waar mensen grote tuinen hebben en zelfs hier komen ze niet twee keer per week. Waarom zou dat zo vaak nodig zijn?
  maandag 21 februari 2022 @ 09:40:28 #26
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_203763222
PMD iedere week. Soms twee zakken.
Groene bakken iedere 2 weken.
Restafval wordt iedere 2 weken opgehaald en meestal kan ik 1 beurt overslaan.
Papierbak wordt iedere maand opgehaald en dan is die ook echt vol. Red ik net.

Verder kom ik een aantal keren per jaar bij de stort als de aanhanger vol is met zooi.

Wij betalen alleen voor de restafval en de stort.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  Tettenkoning maandag 21 februari 2022 @ 11:06:07 #27
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_203764024
quote:
Dit.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_203764722
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind twee keer per week erg veel. Ik woon in een buitengebied waar mensen grote tuinen hebben en zelfs hier komen ze niet twee keer per week. Waarom zou dat zo vaak nodig zijn?
Met groen bedoel ik gft afval he. Niet tuinafval. Maar geen idee waarom zo vaak. Doen ze al jaren hier in de gemeente. En dan kan je kiezen voor een containertje van (denk) 10 liter of 20 liter.
pi_203765828
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 11:58 schreef Pinuts het volgende:
En dan kan je kiezen voor een containertje van (denk) 10 liter of 20 liter.
Dat zou ik ook wel willen hoewel je dan wel een optie moet hebben om een keer tuinafval in hoeveelheden kwijt te raken. Die grijze bak mag voor mij ook wel een stuk kleiner dan die 240 liter. 70 liter of zo zou ook meer dan voldoende zijn. Een kleinere bak kan je strategischer opstellen vlak bij huis en het is minder gezeul naar straat toe.

Een tien liter zou ik zelfs in de keuken zetten denk ik. Lijkt me handiger zolang het niet te veel gaat stinken.
pi_203768523
Ik zet 1 tot 2, als ik een feestje hebt gehad 3, vuilniszakken weg per week. De laatste tijd meestal maar 1 per week omdat ik minder bier drink.

Officieel moet je een blauwe 'general waste bag' kopen in de winkel die kosten 3 euro per stuk en dat is dan je belasting. In de praktijk zet vrijwel iedereen gewoon normale vuilniszakken op straat. Ik deed eerst braaf altijd de officiële zak kopen maar als niemand dat doet heb ik op een gegeven moment ook zoiets van weet je zoek het lekker uit. Ik doe nou af en toe een een blauwe zak en meestal de normale.

Je kan ook 'recycling bags' kopen maar ik doe dat nooit want ze flikkeren het in dit land toch allemaal bij mekaar. Waarom zou ik groen gaan doen als ze hier niet eens groene energie of rioolwaterzuivering hebben :') Ze hebben zelfs geeneens statiegeld, en al het poepwater dumpen ze gewoon in Dublin Bay en daar zwem je dan lekker in in de zomer :r

En op het platteland koopt iedereen zakken turf bij de Bord na Móna of sommige mensen steken zelf turfplaggen of laten hun kinderen dat voor hen doen. Dat deden wij in de 19e eeuw :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203769948
Alleen de grijze, de papier en groenbak staan voor de sier want we scheiden niets.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_203857377
Groen: 1- 2 keer per 2 weken (gratis)
Grijs: nooit, wij scheiden al het afval netjes. Grijze container is niet gratis.
Papier: 1x in de maand (geen container, gratis)
Plastic: 1x in de 2 weken (3 zakken, gratis)

Ik ben vorig jaar niet naar de stort geweest, maar dat gaat middels een knipsysteem, dus wellicht dit jaar wel. Als ik zin heb om de schuur op te ruimen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_203858939
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 01:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Grijs: nooit, wij scheiden al het afval netjes. Grijze container is niet gratis.
Wij hebben relatief weinig afval voor in de grijze container, maar er is altijd wel iets wat niet in de andere containers mag (denk aan koffiecupjes, spuitbussen en gebruikt keukenpapier). Wat doe je daar dan mee?
  zondag 27 februari 2022 @ 10:25:23 #34
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_203859135
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:33 schreef KroketBroodje het volgende:
Letterlijk nooit, ik heb niet eens een huisvuil container. Wij moeten hier het afval in gemeentelijke restzakken doen en aan de straat zetten. 1-2 grijze zakken per 2 weken
Same, alleen zijn de restzakken bij ons rood met wit. Normaal heb ik 1 restzak per twee weken.
pi_203860021
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wij hebben relatief weinig afval voor in de grijze container, maar er is altijd wel iets wat niet in de andere containers mag (denk aan koffiecupjes, spuitbussen en gebruikt keukenpapier). Wat doe je daar dan mee?
Dat is restafval en dat kan ik elders kwijt :)
Maar ik ga daar niet zo'n grote grijze container voor zetten, want dat duurt eeuwen voordat we die aan de weg kunnen zetten + stank :r

Koffiecups worden gerecycled, gebruikt keukenpapier gaat of mee met het oud papier of een enkele keer in de groene kliko. Spuitbussen hebben we amper.

[ Bericht 7% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 27-02-2022 12:35:14 ]
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_203860409
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat is restafval en dat kan ik elders kwijt

Dat laat je dus je werkgever of een naburige gemeente voor opdraaien?
  Spellchecker zondag 27 februari 2022 @ 12:22:35 #37
197773 crew  maily
pi_203860452
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Koffiecupjes (en theezakjes) maak ik zelfs leeg en de inhoud gaat in de tuin.
Gebruikt keukenpapier gaat 9 van de 10 keer mee in de groene bak. Is bij ons toegestaan, mits niet overdreven.
pi_203898852
Ik doe vrij actief aan het scheiden van afval.
En heel veel van wat ik gebruik mag in de Plastic Heroes zakken. Dus die veel ik gewoon heel snel en containers weinig.

Plastic gaat denk ik wel 10x per jaar bij de weg en dan ook per 2 zakken. Misschien wel meer.

Grijze container 2 a 3x.
Groene container 3 a 4x. (Allebei de kleine versie, wat is dat 60-80 liter?)

Oud papier breng ik weg (gratis). Wordt overigens ook elke maand gratis opgehaald, maar dat vergeet ik altijd.
Ik heb een ruimte waar ik oud papier kan bewaren en heb veel karton vanwege werk wat op gaat stapelen.
Dus dat breng ik met auto vol zo'n 6x per jaar weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')