Inderdaadquote:
ook dat is niet erg. Maar meestal buigt het en duwt het geen grond weg. Maar als er wel grond wordt weggeduwd dan vult zich dat weer vanzelf in de loop van tijd.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 09:20 schreef halfway het volgende:
Zolang de speling niet steeds groter wordt is er niets aan de hand.
Bij een vriendin op de 17e verdieping zwiepte ooit het water uit het aquarium bij een stormquote:Op zaterdag 19 februari 2022 09:26 schreef HPoi het volgende:
Moet wel beetje kunnen meebewegen, anders breekt de boel af. Flatgebouwen bewegen ook mee met de wind, anders breken ze
Ik ken ook wel mensen die zeeziek worden in een wolkenkrabber...quote:Op zaterdag 19 februari 2022 10:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Bij een vriendin op de 17e verdieping zwiepte ooit het water uit het aquarium bij een storm
wat voor schutting bedoel je dat er een betonstort nodig is?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 13:05 schreef spierbal het volgende:
Wat je met die schuttingen moet doen is dit:
Die panelen zitten met hoekprofieltjes vast. Zwakste schakel zijn de schroeven het hout. Dat beton blijft wel staan als die ook nog eens goed gestort is.
Boor in elke staander een gat en monteer een oogje. Doe dit ook bij die hout panelen, span daar staaldraad op aan beide kanten en als de panelen dan bewegen rust het tegen het staaldraad.
Volgens mij krijgt iedere schutting met (beton)palen een laagje (sneldrogend)beton rondom de palen toch?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 15:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
wat voor schutting bedoel je dat er een betonstort nodig is?
Panelen bleven hier goed vast zitten. Had ook de schroeven nog eens gecheckt vantevoren.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 13:05 schreef spierbal het volgende:
Wat je met die schuttingen moet doen is dit:
Die panelen zitten met hoekprofieltjes vast. Zwakste schakel zijn de schroeven het hout. Dat beton blijft wel staan als die ook nog eens goed gestort is.
Boor in elke staander een gat en monteer een oogje. Doe dit ook bij die hout panelen, span daar staaldraad op aan beide kanten en als de panelen dan bewegen rust het tegen het staaldraad.
oh dat heb ik nog nooit gezien en doe ik nooit.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 16:53 schreef Zoev het volgende:
[..]
Volgens mij krijgt iedere schutting met (beton)palen een laagje (sneldrogend)beton rondom de palen toch?
Ben jij schuttingzetter?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
oh dat heb ik nog nooit gezien en doe ik nooit.
Die met die betonnen omlijsting zeg maar. Daar wordt een kuil voor gegraven en een cementmix in gegooid.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 15:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat voor schutting bedoel je dat er een betonstort nodig is?
is ook meer een halve muur dan een schuttingquote:Op zaterdag 19 februari 2022 20:51 schreef spierbal het volgende:
[..]
Die met die betonnen omlijsting zeg maar. Daar wordt een kuil voor gegraven en een cementmix in gegooid.
ik heb er meerdere gezet bij vrienden en ook mijn eigen schutting gezet. Maar ik heb nog nooit beton in het gat gegoten.quote:
Weet niet waarom het bedrijf het deed wat mijn schutting heeft gezet.quote:Op zondag 20 februari 2022 11:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb er meerdere gezet bij vrienden en ook mijn eigen schutting gezet. Maar ik heb nog nooit beton in het gat gegoten.
Ik schat dat de schutting zo sterker wordt, maar ik heb er nooit aan gedacht om dit bij mij te doen. Het idee kwam bij mij niet op om het gat dicht te storten met beton.quote:Op zondag 20 februari 2022 11:19 schreef Zoev het volgende:
[..]
Weet niet waarom het bedrijf het deed wat mijn schutting heeft gezet.
En denk dat de paal dan beter waterpas blijft staan bij een storm ala vrijdagavond.quote:Op zondag 20 februari 2022 11:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik schat dat de schutting zo sterker wordt
Bij mijn schutting werd het ook aanbevolen maar niet gedaan. Ik heb dezelfde soort schutting als jij. Je ziet met de storm het wel een klein beetje bewegen maar voor de rest staat het als een huis. Die betonpalen zijn tyfus zwaar en gaan behoorlijk diep erin. Alle schuttingen die kapot gewaaid zijn die ik heb zien langskomen waren standaard houten schuttingen die er al jaren stonden.quote:Op zondag 20 februari 2022 14:34 schreef Zoev het volgende:
[..]
En denk dat de paal dan beter waterpas blijft staan bij een storm ala vrijdagavond.
Als je op google kijkt wordt het wel regelmatig gedaan.
Bij ons is wel altijd natte grond, dat zal ook wel schelen. Maar goed droog zand is misschien minder ook weer minder stevig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |