Je zal je kind zo vroeg naar school moeten brengenquote:
quote:VMBO
Een aantal jaar geleden kreeg mijn oudste zoon VMBO advies. Dit kwam toen terloops ter sprake met een collega. Ik vertelde toen over de zoektocht naar een leuke school. Hij zei toen dat ik dat wel moeilijk zou vinden. Heel naïef dacht ik dat hij het over de zoektocht had, dus ik vroeg door wat hij bedoelde.
Hij zei echter: het is vast teleurstellend dat hij naar het #VMBO moet, aangezien jij universiteit hebt gedaan.
Ik weet nog hoe ik me toen voelde. Teleurstelling. Maar niet vanwege het schooladvies, maar vanwege deze onbegrijpelijke opmerking van mijn collega.
Nee, het maakt mij echt helemaal niets uit of mijn zoon naar praktijkonderwijs gaat of naar het gymnasium. Of hij met zijn hoofd of met zijn handen gaat werken. Ik hoop dat hij werk vindt dat bij hem past, dat hem geluk geeft en waardoor hij fluitend naar zijn werk gaat. Iedere dag weer.
Ik ben toevallig rechten gaan studeren, maar ik weet zeker dat ik met andere beroepen ook heel gelukkig zou zijn geworden. In mijn laatste baan was ik aan het einde namelijk niet gelukkig. Toen heb ik heel serieus nagedacht of ik het roer niet totaal zou omgooien en mijn toga aan de wilgen zou hangen of ceremonieel zou verbranden. Soul searching of mid life crisis, noem het hoe je wilt.
De advocatuur is voor mij absoluut niet heilig. Ik heb toen besloten om een mediation opleiding te volgen. EN ik ben voor mezelf gestart. Deze combi geeft mij meer voldoening dan ik ooit had durven dromen. Ik ben een gelukkig mens, maar ik zou ook gelukkig zijn geweest als ik toch besloten had iets totaal anders te doen. Als ik met mijn handen zou gaan werken.
We moeten af van dat beperkende idee dat je pas meetelt in het leven met een hoge opleiding. Dat je beter een kantoorbaan kunt hebben dan in de bouw te werken of tuinen aan te leggen. Dan komen we misschien ook af van de grote personeelstekorten in al deze sectoren.
Vorig jaar heb ik offertes opgevraagd om mijn tuin te laten aanleggen, maar ik heb deze wens maar uitgesteld. Bijna niemand reageerde. Een verbouwing is al jaren vrijwel onbetaalbaar. Als je CV-ketel het begeeft, dan moet je maar hopen dat je binnen een paar dagen een monteur mag verwelkomen.
We houden dit zelf in stand. We kunnen dit ook zelf veranderen. Iedere baan is namelijk belangrijk. Ieder mens is even belangrijk.
HAHA dat had ik nog niet eens opgemerktquote:Op maandag 11 april 2022 22:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je zal je kind zo vroeg naar school moeten brengen
Deze is ook absurd. Er staat niet eens dat ALLEEN Oekraïense kinderen gratis toegang krijgen. Wat is er gebeurd met het taalbegrip van de Nederlanders?quote:Wat is er toch echt gaande dat juist dit gebeurt??? Nu Holland and Barrett die voor Oekraïne doneren bij aankoop van hun olie???? ( Overigens kan je deze olie voor de helft van de prijs op de markt kopen )
Ik begrijp niets meer van deze wereld.
Yemen, Syrie, Afghanistan,Palestijnen, en al die andere niet genoemde landen, al jaaaaaren.
Je moet maar jaaaaren vluchteling zijn en niet op t Loo mogen wonen, als je dat al zou willen??? omdat je niet uit Oekraïne komt. Ik kan er niet meer bij.
Wat ik wel weet is dat je voor 7 april a.s. een account kunt aanmaken op de eu pagina en daar kunt vertellen waarom je geen digitaal paspoort wilt.
https://lnkd.in/euvafbwF
DOEN DUS!.
quote:Mogen de kinderen van statushouders die momenteel in het AZC verblijven ook komen? Het enige uitje dat zij hebben is de wekelijkse busreis naar het COA om zich te melden.
Ballorig zullen we alle vluchtelingen gelijk behandelen?
Ik vrees toch dat het echt is.quote:Op maandag 11 april 2022 22:02 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
Ik weet niet waar ik meer plaatsvervangende schaamte van krijg. Dat ik directe collega's heb die dit liken/delen. Of dat mevrouw die dit bericht heeft geplaatst niet door heeft dat de link niks te maken heeft met Oekraïne en daarnaast ook niet met het digitaal paspoort/EU digitale identiteit
[..]
Je quote het verkeerde berichtquote:Op maandag 11 april 2022 22:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vrees toch dat het echt is.
https://www.gooieneembode(...)ntent=news-read-more
oh oeps.quote:Op maandag 11 april 2022 22:04 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Je quote het verkeerde berichtEn raar als het echt is. Kinderen hoeven niet eens te vasten met de Ramadan.
quote:TIMMERMAN || Dit is Chris. Chris is onze zoon van twaalf. Chris is super creatief en beschikt over een goed stel hersens. Hij zit in VWO1. Wat z’n hoofd bedenkt, dat maken z’n handen. Tekenen, schrijven en knutselen.
Afgelopen zaterdag, onderweg naar een uitwedstrijd voetbal hoor ik opeens: ‘Ik wil #timmerman worden.’ Chris legt uit waarom. Hij wil #bouwen. Het liefst grote bouwprojecten. 🙂
Chris heeft geen weet van de in Nederland zo duidelijk aanwezige #kenniseconomie. Langzaam schoven we op van #landbouw, via #industrie naar diensten. Met de handen werken lijkt helemaal uit de gratie geraakt.
Chris weet wel dat “de mensen” het niet normaal vinden, dat je met #VWO timmerman wordt. Het is veel logischer om te gaan studeren. Maar dat maakt Chris niet uit: ‘Ik word tóch timmerman!’
Ik weet het: Het kan nog veranderen. En dat mag ook. Maar Chris weet doorgaans heel goed wat ‘ie wil. En ik? Ik vind het prachtig en stimuleer hem. Want een timmerman met vwo dat kan prima! 👌🏻
Daarom vroeg ik ‘em net: ‘Wil je ‘es een dagje meelopen met een timmerman?’ Je had z’n gezicht moeten zien. En z’n ‘Ja!’ was net zo duidelijk als z’n wens.
👉🏻 Nu is de vraag: Bij wie mag Chris een dag meelopen?
—
En ja, Chris las net dit bericht voordat ik het zou posten. Hij vindt ‘t mooi!
—
Koninklijke Bouwend Nederland
Koninklijke Bouwend Nederland - Regio Noord
Gomarus College | Sietske Dijkema
Droomloopbaan B.V.
Syntera
#bouw #bouwkunde
#werkenvanuittalent
Mensen die hun berichten doorspekken met hashtags moeten ze ook #weggooien.quote:Op maandag 11 april 2022 22:08 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
Zou deze doorhebben dat hij zelf bedenkt dat je na het vwo een universitaire opleiding moet doen? In je loopbaan kom je als het goed is toch alleen MINIMALE diploma-eisen tegen en niet maximale?
[..]
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden dat er meer waardering voor praktijkonderwijs moet komen. Tegenwoordig hebben wij allemaal hbo-onzinstudie opgeleiden die nog niet eens het rubbertje van een kraan kunnen vervangen.quote:Op maandag 11 april 2022 22:00 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
Is deze zoveelste versie van waardeer-praktijkgericht-leren al langsgekomen?
[..]
Dan reageert er natuurlijk niemand op hun sneue verzoekjes via Linkedin zonder enig vooronderzoek gedaan te hebben.quote:Op dinsdag 12 april 2022 13:25 schreef KingRoland het volgende:
kunnen alle recruitment consultants verbannen worden? noem jezelf recruiter niks meer niks minder.
Die heeft makkelijk lullen met z'n monster salaris.quote:Op maandag 11 april 2022 22:00 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
Is deze zoveelste versie van waardeer-praktijkgericht-leren al langsgekomen?
[..]
Ik las sorcerer.quote:Op dinsdag 12 april 2022 16:10 schreef Molo het volgende:
Wat is het verschil tussen recruiter en sourcer eigenlijk? Overeenkomstig is iig dat het vaak betreurenswaardige personen zijn, verschil echter, geen idee
Ik ook.quote:
Alsnog doen!quote:Op dinsdag 12 april 2022 16:20 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik ook.ik wilde net twee plaatjes neerzetten van "dit is een recruiter en dit is een sorcerer".
En talent aquisition?quote:Op dinsdag 12 april 2022 16:10 schreef Molo het volgende:
Wat is het verschil tussen recruiter en sourcer eigenlijk? Overeenkomstig is iig dat het vaak betreurenswaardige personen zijn, verschil echter, geen idee
Ik lees dit en mijn hele computer loopt vast. Moet een teken zijn van bovenquote:
quote:Op dinsdag 12 april 2022 16:10 schreef Molo het volgende:
Dit is een recruiter.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:13 schreef Molo het volgende:
Ik wil die ook
Vind die baard eerder bij je passen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
Die heb ik alquote:Op dinsdag 12 april 2022 18:56 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Vind die baard eerder bij je passen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |