abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204087500
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De omlooptijd verschilt een beetje deze coronacrisis maar het meeste wat afgedaan is als verzinsel is zo'n half jaartje later feit. En jij loopt wat achter met het nieuws.
Nou laten we maar eens beginnen met dat jij laat zien dat er bij gevaccineerden meer oversterfte was dan bij niet gevaccineerden.
pi_204087613
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:19 schreef Intint het volgende:

[..]
Nou laten we maar eens beginnen met dat jij laat zien dat er bij gevaccineerden meer oversterfte was dan bij niet gevaccineerden.
Oke: https://mobile.twitter.co(...)/1503087486356045831
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_204087802
quote:
En wat heeft dit met oversterfte te maken?
pi_204087810
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:19 schreef Intint het volgende:

[..]
Pak de sterftecijfers (dus niet alleen covid maar de veel grotere getallen) erbij, uitgesplits naar ongevaccineerd en gevaccineerd en dan laat ik het je zien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204087960
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:37 schreef Intint het volgende:

[..]
En wat heeft dit met oversterfte te maken?
Jij wilde toch weten waar de oversterfte vandaan kwam? Nou, grotendeels bij de IC opnames natuurlijk. Dat ligt voor de hand.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_204088003
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
- De QR-pas blijft, volksvertegenwoordiging genegeerd.
- De (verplichte) vaccinatieplannen blijven
- Van met covid werd door covid gemaakt
- Cijfers blijken achtergehouden of verkeerd
- Bijwerkingen vaccins verzwegen
- Meer oversterfte onder de gevaccineerden
- Ivermectine blijkt inderdaad onderdrukt en onterecht, had levens kunnen schelen
- De inlichtingendiensten houden mensen met afwijkende mening in de gaten, en krijgen nog meer bevoegdheden

Maar je hebt je verder niet laten bedonderen of zo.
Je naam zegt alles, BNW is een paar deuren verder.
pi_204088019
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Pak de sterftecijfers (dus niet alleen covid maar de veel grotere getallen) erbij, uitgesplits naar ongevaccineerd en gevaccineerd en dan laat ik het je zien.
Vast in absolute aantallen en zonder rekening te houden met gemiddelde leeftijd en onderliggend lijden van beide kampen ^O^ _O-

Van die wappies die roepen dat er meer gevaccineerde mensen op de IC liggen dan ongevaccineerd gelet op de absolute aantallen.
pi_204088094
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:53 schreef Questular het volgende:

[..]
Je naam zegt alles, BNW is een paar deuren verder.
Los van het feit dat helemaal niets zegt, hoezo dacht je dat jouw hokjesgeest interessant zou zijn om te vermelden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:54 schreef Questular het volgende:

[..]
Vast in absolute aantallen en zonder rekening te houden met gemiddelde leeftijd en onderliggend lijden van beide kampen ^O^ _O-

Van die wappies die roepen dat er meer gevaccineerde mensen op de IC liggen dan ongevaccineerd gelet op de absolute aantallen.
Splits het gerust uit naar leeftijdsgroep. Dan zie je zo of de vaccinatie en vaccinatiedrang en dwang van laten we zeggen dertigers of veertigers levens hebben bespaard of gekost.
pi_204088148
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Los van het feit dat helemaal niets zegt, hoezo dacht je dat jouw hokjesgeest interessant zou zijn om te vermelden.
[..]
Splits het gerust uit naar leeftijdsgroep. Dan zie je zo of de vaccinatie en vaccinatiedrang en dwang van laten we zeggen dertigers of veertigers levens hebben bespaard of gekost.
Je snapt het niet, maar dat was wel duidelijk :)
  Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 14:52:53 #220
5428 crew  miss_sly
pi_204088701
Dat is hier allemaal off topic. Er zijn genoeg andere topics waar gediscussieerd kan worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204090005
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dit is een mildere variant van ‘doe zelf je onderzoek’. Jij verwacht dat ik aan de slag ga voor JOUW argument. Zo werkt dat niet. Ik wil data zien die jouw stelling onderschrijft.
pi_204090015
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]
Nogmaals; laat maar zien dan.
pi_204090026
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:50 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]
Jij wilde toch weten waar de oversterfte vandaan kwam? Nou, grotendeels bij de IC opnames natuurlijk. Dat ligt voor de hand.
Je kan geen uitspraken over totale oversterfte doen door alleen te kijken naar IC opnames…
pi_204090039
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:39 schreef Intint het volgende:

[..]
Dit is een mildere variant van ‘doe zelf je onderzoek’. Jij verwacht dat ik aan de slag ga voor JOUW argument. Zo werkt dat niet. Ik wil data zien die jouw stelling onderschrijft.
Nou draai je de zaak om. Als je mensen massaal wil vaccineren en zelfs drang en dwang wil uitoefenen dan moet jij bewijzen dat dat de sterfte omlaag brengt ipv omhoog.

Dus de overheden die die dwang en drang uitoefenen zullen die cijfers wel klaar hebben liggen, of niet?
pi_204090139
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nou draai je de zaak om. Als je mensen massaal wil vaccineren en zelfs drang en dwang wil uitoefenen dan moet jij bewijzen dat dat de sterfte omlaag brengt ipv omhoog.

Dus de overheden die die dwang en drang uitoefenen zullen die cijfers wel klaar hebben liggen, of niet?
Überhaupt sterfte nog steeds gebruiken als argument… Man man man. Maar goed ik ben de discussie met je aangegaan dus enfin.
Ik draai niets om. Deze discussie begon met jouw uitspraak, niet met de uitspraak die jij mij nu in de mond legt. Als je er niet tegen kan dat er om onderbouwing gevraagd wordt voor je uitspraken moet je voortaan maar wat beter nadenken voordat je zo postz. Maar dan moet je nu niet allerlei kronkelbewegingen gaan maken om maar geen antwoord te hoeven geven.
pi_204090697
Ontopic:
Wappies die niet begrijpen waarover ze praten.
Niet begrijpen van en voor of door Covid overleden.
Wappies die denken iets te posten, maar geen onderbouwing hebben. Of dat de cijfers heel iets anders laten zien.
Ivermectine claims, na 14 maanden, nog steeds geen hard bewijs.
Wappies die oversterfte roepen, maar dat cijfers heel iets anders laten zien.
Wappies die claimen dat bijwerkingen verzwegen worden.

Dit is misschien nog wel de leukste, wappies die denken dat ze gelijk hebben....
pi_204090798
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:51 schreef Intint het volgende:

[..]
Überhaupt sterfte nog steeds gebruiken als argument… Man man man. Maar goed ik ben de discussie met je aangegaan dus enfin.
Ik draai niets om. Deze discussie begon met jouw uitspraak, niet met de uitspraak die jij mij nu in de mond legt. Als je er niet tegen kan dat er om onderbouwing gevraagd wordt voor je uitspraken moet je voortaan maar wat beter nadenken voordat je zo postz. Maar dan moet je nu niet allerlei kronkelbewegingen gaan maken om maar geen antwoord te hoeven geven.
Ik geef even aan hoe de feiten er inmiddels bij liggen. Daarvoor ga ik dan verder geen moeite doen om het allemaal op een presenteerblaadje aan te bieden aan een stel branche covidians toch al zover van het padje af zijn dat ze geen feiten meer kunnen verwerken. Maar als je met een staatje uit welk land dan ook komt waaruit blijkt dat er minder oversterfte is onder de gevaccineerden dan zal ik daar zeker op reageren.
pi_204090875
quote:
Ik geef even aan hoe de feiten er inmiddels bij liggen. Daarvoor ga ik dan verder geen moeite doen om het allemaal op een presenteerblaadje aan te bieden aan een stel branche covidians toch al zover van het padje af zijn dat ze geen feiten meer kunnen verwerken. Maar als je met een staatje uit welk land dan ook komt waaruit blijkt dat er minder oversterfte is onder de gevaccineerden dan zal ik daar zeker op reageren.
Ontopic:
Niet begrijpen hoe informatie werkt.
Data niet begrijpen.
Mening / foute data niet begrijpen.

Maar bijzonder dat er geen oversterfte is, bij landen die veel gevaccineerd hebben. Of dat er na de boosters de oversterfte afnam.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 06:08:05 #229
256666 leeell
I know you're lonely
pi_204223527
Dit topic had best leuk kunnen zijn.

Maar de realiteit is natuurlijk dat mensen die voor- en tijdens de COVID crisis niet voor rede of argumenten vatbaar waren, dat nu nog steeds niet gaan zijn.

Wappies gonna wap.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_204223948
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 06:08 schreef leeell het volgende:

Maar de realiteit is natuurlijk dat mensen die voor- en tijdens de COVID crisis niet voor rede of argumenten vatbaar waren, dat nu nog steeds niet gaan zijn.

Wappies gonna wap.
Uiteraard verandert dat niet. Covid ebt momenteel weg, en dan is het weer gemakkelijk vol te houden dat het slechts een mild griepje was, de boel opzettelijk werd overdreven om big Pharma of het WEF ten dienste te zijn, dat covid plaats moest maken voor de Oekraïne hoax, dat vaccineren dus helemaal niet nodig was en dat de wappies de komende jaren kunnen genieten van hoe de lange termijn effecten van het vaccin de gevaccineerden de komende jaren een langzame pijnlijke dood in jagen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_204225926
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 08:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Uiteraard verandert dat niet. Covid ebt momenteel weg, en dan is het weer gemakkelijk vol te houden dat het slechts een mild griepje was, de boel opzettelijk werd overdreven om big Pharma of het WEF ten dienste te zijn,
Je zegt 'hetzelfde' als Klaus. :lijstje:

"COVID-19 has killed less than 0.006% of the world population. - The corona pandemic is different. It does not constitute an existential threat" (Klaus Schwab- COVID-19:The Great RESET pagina 99)

Mooi man.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_204226227
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:09 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Je zegt 'hetzelfde' als Klaus. :lijstje:

"COVID-19 has killed less than 0.006% of the world population. - The corona pandemic is different. It does not constitute an existential threat" (Klaus Schwab- COVID-19:The Great RESET pagina 99)

Mooi man.
At the end of June 2020 (at a time when the outbreak is still raging in Latin America, South Asia and much of the US), COVID-19 has killed less than 0.006% of the world population..
Hij had het dus alleen over de eerste golf, ondertussen hebben we de 4de achter de rug en zijn we 1,5 jaar verder sinds zijn uitspraak.
pi_204226392
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:43 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
At the end of June 2020 (at a time when the outbreak is still raging in Latin America, South Asia and much of the US), COVID-19 has killed less than 0.006% of the world population..
Hij had het dus alleen over de eerste golf, ondertussen hebben we de 4de achter de rug en zijn we 1,5 jaar verder sinds zijn uitspraak.
Een great resetje doe je niet zomaar even. Hij had het zelf over "a small window of opportunity"
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_204498147
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 06:08 schreef leeell het volgende:

Wappies gonna wap.
Dat zie je nu toch ook dat ze hun eigen waarheden maken aan de hand van de realiteit?

Die mongolen snappen niet dat zij profiteren van de wetenschap en de massale vaccinaties.
pi_204502121
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 14:18 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Dat zie je nu toch ook dat ze hun eigen waarheden maken aan de hand van de realiteit?

Die mongolen snappen niet dat zij profiteren van de wetenschap en de massale vaccinaties.
Yep mongolen. Die stomme mensen van 21 die letterlijk 0.0 kans hadden op overlijden (er is niemand tussen de 21 en 24 overleden aan covid in nederland, waren zo ongelofelijk dom. Idioten.

De man van 40 met een gewicht van 130 kilo en zich wel vaccineerd is een slimme held. De student van 20 een mongool.

Logica

En 2 miljoen Nederlanders een mongool noemen is ook volkomen normaal.

Gelukkig en wat goed dat we mensen hebben die alwetend zijn zoals jij en alles beter weten was iedereen maar zo. Dan was de wereld een stuk beter.
pi_204504330
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 20:45 schreef bellamy13 het volgende:
Yep mongolen. Die stomme mensen van 21 die letterlijk 0.0 kans hadden op overlijden (er is niemand tussen de 21 en 24 overleden aan covid in nederland, waren zo ongelofelijk dom. Idioten.

De man van 40 met een gewicht van 130 kilo en zich wel vaccineerd is een slimme held. De student van 20 een mongool.

Logica

En 2 miljoen Nederlanders een mongool noemen is ook volkomen normaal.

Gelukkig en wat goed dat we mensen hebben die alwetend zijn zoals jij en alles beter weten was iedereen maar zo. Dan was de wereld een stuk beter.
Ik heb het over de wappie mongolen die in de groep vallen waar de risico's zitten en daarna naar lucht happend op de IC zijn beland. De ongevaccineerden zijn in de ziekenhuizen de grootste groep geweest en hebben daardoor onnodig een bed bezet gehouden.

Ik ben ook wel voor een wappie tax. Niet vaccineren prima, maar dan mag je wel ietsje meer betalen aan je zorg verzekering. :Y
pi_204504421
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2022 08:40 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ik ben ook wel voor een wappie tax. Niet vaccineren prima, maar dan mag je wel ietsje meer betalen aan je zorg verzekering. :Y
Doe dan ook maar gelijk een moddervet-tax. Niet gezond willen leven prima, maar dan mag je wel ietsje meer betalen aan je zorg verzekering.
pi_204504540
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 08:58 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Doe dan ook maar gelijk een moddervet-tax. Niet gezond willen leven prima, maar dan mag je wel ietsje meer betalen aan je zorg verzekering.
eens al die dikzakjes lagen ook op de ic
pi_204507305
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 08:58 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
En rokers. En mensen die alcohol drinken. En overijverige sporters. En DHZ'ers die steeds van trapjes lazeren. En mensen die als een debiel rijden.
Tap tap tap
  zondag 24 april 2022 @ 15:01:55 #240
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_204526822
Jaaaa, al die ophef over dat Danny de Munk vreemd zou gaan en drugs zou gebruiken, is gewoon een afleiding van hoe ongezond die vaccins zijn.

Blijf opletten mensen!
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_204597007
quote:
Maatregelen waren idd niet significant te meten effectief.

Verschil Zweden en NL is er ook nauwelijks.

De efficacy is in bijzondere gevallen allicht wel werkzaam, niet als het virus al overal is.

En mondkapjes zijn zinloos, altijd geweest.

Lock downs extreem en bijster ineffectief. Maar allicht onder de juiste omstandigheden dat het op de korte termijn iets kan betekenen.

Dat maakt het nog geen goede maatregel. De kosten zijn exorbitant veel groter dan de baten.

Debiel gedoe, 2 jaar lang, Onwetenschappelijk en grondrecht schendend.

Hoe eerder men eens de ogen opent hoe beter. Grondrechten schendingen zijn mensonterend. Het kabinet en het OMT moet zijn plek kennen.
pi_204597059
..

[ Bericht 99% gewijzigd door Rolfieo op 01-05-2022 12:53:10 ]
pi_204600183
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:46 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Ja dat was ik, sta er 100% achter. Onbegrijpelijk als je denkt dat alles proportioneel was.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 3 mei 2022 @ 21:59:18 #244
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_204620986
quote:
"Handig voor op vakantie" maar dit is natuurlijk de reden:

Brussel wil de gezondheidsgegevens verder gebruiken in een tweede database voor onderzoekers, overheidsinstellingen en de industrie.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204625883
Geen concrete voorbeelden, maar ik heb smakelijk meegenoten de afgelopen 2 jaar van de bizarre redeneringen van wappies. Afzetten tegen msm, maar wel selectief vage bronnen quoten, er een eigen narratief aan hangen en dat nog willen presenteren als feit ook. Één grote confirmation bias. Gefeliciteerd, je hebt je gigantisch opgewonden om niets. Bijna iedereen ging de afgelopen 2 jaar door, behalve de wappies die schuimbekkend op een anoniem forum nog steeds bevestiging zoeken voor een verzonnen narratief. _O-
pi_204654771
Het spijt me, maar de wapsies hebben allemaal gelijk gehad :)
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_204669869
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 17:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Is het uberhaupt mogelijk deze mensen te overtuigen?

Al geef je een statistisch onderzoek mee waaruit geen significant verschil uit te destilleren valt mbt mondkapjes gebruik / oversterfte over het complete land.... Dan nog accepteren ze het niet.

Ze begrijpen de statistieken erachter niet, en dat is prima verder hoor, maar god, ze zijn wel enorm te manipuleren in dat geval, het enige wat ze een andere mening zou kunnen geven is als een persoon met in hun ogen autoriteit hetzelfde verhaal vertelt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204670054
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Al geef je een statistisch onderzoek mee waaruit geen significant verschil uit te destilleren valt mbt mondkapjes gebruik / oversterfte over het complete land.... Dan nog accepteren ze het niet.

Ze begrijpen de statistieken erachter niet, en dat is prima verder hoor, maar god, ze zijn wel enorm te manipuleren in dat geval, het enige wat ze een andere mening zou kunnen geven is als een persoon met in hun ogen autoriteit hetzelfde verhaal vertelt.
De waarheid is in deze vaak ook niet relevant. Het is een informatieoorlog met een strijd om gelijkheid.
Het gaat mij vaak niet eens meer op gelijk hebben en gelijk krijgen, maar hoe wil ik leven in een wereld waarin je vrij bent en niet wordt uitgesloten om wat voor een reden dan ook.
Mijn vrijheid is mijn gezondheid.

Veel mensen bagatelliseren het ook. Hoe durf je te spreken over dictatuur en lachen je dan uit.
Maar, wat is de definitie van vrijheid? En wanneer moet het kwartje voor jou vallen als iets van je wordt afgenomen waarin jij de essentie van vrijheid ziet?

Mijn oudtante heeft de tweede wereldoorlog nog meegemaakt.
De haat naar de Duitsers als bezetter was er wel degelijk, maar niet zo heftig als ná de oorlog toen bleek wat ze met de Joden gedaan hadden.
Haar letterlijke woorden waren: "Het leven ging na de bezetting gewoon verder".
Vanuit een bepaald perspectief kan je dan nog steeds zeggen dat je van vrijheden geniet waarmee je op dat moment vrijheid definieert.
Je bent weliswaar bezet, maar je kon nog steeds de dingen doen die je ook vóór de oorlog deed.

Maar mensen (en helaas vooral de jeugd), beseffen onvoldoende wat echte vrijheid inhoudt.
Dat is triest, want je ziet ze daardoor van hunzelf verliezen.
pi_204670863
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

De vraag is eerder wie er nu precies niet de statistieken erachter begrijpt.
Bijvoorbeeld oversterfte is nooit een reden geweest voor de maatregelen.
Waarom dan hameren op de algehele oversterfte van een specifieke groep, terwijl er daarnaast heel veel andere factoren ook een rol spelen.

Dat mondkapjes geen significant effect hebben is iedereen het wel over eens.
pi_204670887
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 20:01 schreef Viesdik het volgende:

[..]
De waarheid is in deze vaak ook niet relevant. Het is een informatieoorlog met een strijd om gelijkheid.
Het gaat mij vaak niet eens meer op gelijk hebben en gelijk krijgen, maar hoe wil ik leven in een wereld waarin je vrij bent en niet wordt uitgesloten om wat voor een reden dan ook.
Mijn vrijheid is mijn gezondheid.

Veel mensen bagatelliseren het ook. Hoe durf je te spreken over dictatuur en lachen je dan uit.
Maar, wat is de definitie van vrijheid? En wanneer moet het kwartje voor jou vallen als iets van je wordt afgenomen waarin jij de essentie van vrijheid ziet?

Mijn oudtante heeft de tweede wereldoorlog nog meegemaakt.
De haat naar de Duitsers als bezetter was er wel degelijk, maar niet zo heftig als ná de oorlog toen bleek wat ze met de Joden gedaan hadden.
Haar letterlijke woorden waren: "Het leven ging na de bezetting gewoon verder".
Vanuit een bepaald perspectief kan je dan nog steeds zeggen dat je van vrijheden geniet waarmee je op dat moment vrijheid definieert.
Je bent weliswaar bezet, maar je kon nog steeds de dingen doen die je ook vóór de oorlog deed.

Maar mensen (en helaas vooral de jeugd), beseffen onvoldoende wat echte vrijheid inhoudt.
Dat is triest, want je ziet ze daardoor van hunzelf verliezen.
Welke vrijheid heeft de jeugd nu niet die ik bijvoorbeeld als tiener (35 jaar geleden) wel heb gehad.
pi_204671325
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 20:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Welke vrijheid heeft de jeugd nu niet die ik bijvoorbeeld als tiener (35 jaar geleden) wel heb gehad.
Heb je even?

*detectiepoortjes
* je eigen eten meenemen naar festivals/concerten
* geen toegang tot de zorg hebben als ongevaccineerde
* Niet meer voordelig anoniem kunnen reizen
* Je hebt niet meer volledig toegang tot je geld (je kan geen grote bedragen meer opnemen)
* In veel winkels kan je niet meer met contant geld betalen
* De voordeur op een kiertje laten staan (touwtje uit je brievenbus)
* Niet meer anoniem in een hotel overnachten
* Vrijheid kopen van een mes
* Vrijheid kopen van alcohol

En ik zal er tzt nog vele kunnen bedenken

EN hoe je het wendt of keert zijn beveiligingscamera's ernstig vrijheidsbeperkend
pi_204672430
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 21:11 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Heb je even?

*detectiepoortjes
Waren er al toen ik kind was. En welke vrijheid wordt daarmee ontnomen?

quote:
* je eigen eten meenemen naar festivals/concerten
Dat is particulier. Verder ook niet van de laatste tijd. Alleen werd er vroeger misschien losser mee omgegaan. We namen altijd eigen drinken en snoep mee naar de bioscoop. Maar dat mocht officieel niet.

quote:
Je hebt gewoon toegang tot zorg als ongevaccineerde

quote:
Anonimiteit is inderdaad verdwenen.
Je zegt voordelig reizen, dat kon in mijn tijd met een pasje met pasfoto, etc. Ook niet helemaal anoniem.

quote:
* Je hebt niet meer volledig toegang tot je geld (je kan geen grote bedragen meer opnemen)
Kan nog steeds, alleen moet je dat even open zetten.

quote:
Ik ken er geeneen.
Enkel een restaurant hier in de stad, maar zijn genoeg alternatieven.

quote:
* De voordeur op een kiertje laten staan (touwtje uit je brievenbus)
Kan nog steeds hoor, alleen word je huis sneller leeg geroofd.
Maar ik ken nog mensen die hun huis niet afsluiten.

quote:
* Niet meer anoniem in een hotel overnachten
Wat is daar het belang van?
Verder valt dit onder het punt 'anonimiteit'

quote:
* Vrijheid kopen van een mes
Ik gebruik voor mijn beroep messen, geen enkel probleem die te kopen.
Ik mag er niet mee over straat, maar dat verschilt niet met 35 jaar geleden. Tijdens mijn opleiding had ik ze gewoon in mijn tas, maar formeel mocht dat niet.

quote:

EN hoe je het wendt of keert zijn beveiligingscamera's ernstig vrijheidsbeperkend
Tja, het is vooral anonimiteit wat de klok slaat.

Ik ben niet echt onder de indruk van de lijst.

Ik voel geen vrijheidsbeperking door camera's. Ze hinderen me niet in mijn dagelijkse gang van zaken. Er zijn geen zaken die ik niet doe omdat er camera's zijn.
Vroeger had je veel meer sociale controle, en dat vond ik juist wel vrijheidsbeperkend. Omdat er in die tijd veel meer sprake was van verzuiling en je geacht werd je op een bepaalde manier te gedragen.
pi_204674774
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 20:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
De vraag is eerder wie er nu precies niet de statistieken erachter begrijpt.
Bijvoorbeeld oversterfte is nooit een reden geweest voor de maatregelen.
Waarom dan hameren op de algehele oversterfte van een specifieke groep, terwijl er daarnaast heel veel andere factoren ook een rol spelen.

Dat mondkapjes geen significant effect hebben is iedereen het wel over eens.
Dat zijn twee foute aannames van je. Kijk om je heen. Gewoon op het forum, of naar de tweets van Koopmans.
pi_204674782
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 01:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat zijn twee foute aannames van je. Kijk om je heen. Gewoon op het forum, of naar de tweets van Koopmans.
Tja, je zegt het, maar verder geen onderbouwing.

Iedereen weet dat het bij de maatregelen vooral ging om de belasting van het zorgstelsel.
Dat deze ziekte niet vreselijk dodelijk is, was al vanaf het begin bekend.
Allereerst ging Nederland er ook met een gestrekt been in: de zwakken beschermd, wat basismaatregelen en verder met zijn allen werken aan groepsimmuniteit.
Dat bleek een misrekening, de ziekenhuizen raakten dusdanig snel overbelast dat de overheid na een week al hard ingreep.
pi_204675917
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 01:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, je zegt het, maar verder geen onderbouwing.

Iedereen weet dat het bij de maatregelen vooral ging om de belasting van het zorgstelsel.
Dat deze ziekte niet vreselijk dodelijk is, was al vanaf het begin bekend.
Allereerst ging Nederland er ook met een gestrekt been in: de zwakken beschermd, wat basismaatregelen en verder met zijn allen werken aan groepsimmuniteit.
Dat bleek een misrekening, de ziekenhuizen raakten dusdanig snel overbelast dat de overheid na een week al hard ingreep.
Dat mondkapjes verhaal is nog wel de meest evidente.

Als ik een tweet met je deel waarin een OMT lid wat post over dat we mondkapjes op zouden moeten houden dan ben je overtuigd? Of is het zinloos?
pi_204676434
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 21:11 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Heb je even?
Prima

quote:
*detectiepoortjes
Hadden we toen ook al in winkels.
quote:
Complete onzin, waar is je bron hiervan?
quote:
Ik had ook 3 verschillende kaarten nodig om te reizen. Diverse boekjes met trein / bus schema's en maar hopen dat ze op tijd reden, of dat ze reden.
quote:
Kan ik nog steeds, en vroeger kon je dit ook niet zo maar opnemen, grote bedragen moest je ook aanvragen.
quote:
Ik en er 1, maar ik ken er ook 1 waar je alleen contact kunt betalen. Defineer veel.
quote:
Punt, maar vroeger was men ook minder streng op alcohol. We weten tegenwoordig dat die slechter is voor jongeren dan we dachten. Alcoholisme was toen ook minder bekend, maar bestond al wel.

quote:
Tot nu toe zeer matige punten.

quote:
In de vorm van? Ik kan nog steeds overal naar toe.

Volgens mij haal je vrijheidsbeperking vs privacy door elkaar.
pi_204676444
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 09:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als ik een tweet met je deel waarin een OMT lid wat post over dat we mondkapjes op zouden moeten houden dan ben je overtuigd? Of is het zinloos?
Jij negeert ook liever al het bewijs hierover.
pi_204676729
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:42 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Levert dit bewijs Wantie?
pi_204676742
quote:
In de vorm van? Ik kan nog steeds overal naar toe.

Volgens mij haal je vrijheidsbeperking vs privacy door elkaar.
Een gebrek aan privacy schendt je vrijheid.
pi_204676747
quote:

[..]
Overigens is dit bullshit. Er is géén empirisch bewijs dat het gebruik van mondkappen zoals gebruikt in samenlevingen door de bevolking op maatschappelijk / nationaal niveau een significant effect heeft gehad op het aantal besmettingen.
pi_204676910
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Overigens is dit bullshit. Er is géén empirisch bewijs dat het gebruik van mondkappen zoals gebruikt in samenlevingen door de bevolking op maatschappelijk / nationaal niveau een significant effect heeft gehad op het aantal besmettingen.
Steek vooral je hoofd in het zand. geeft niet.
pi_204676927
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:43 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Steek vooral je hoofd in het zand. geeft niet.
Ik steek mijn hoofd niet in het zand, alsjeblieft bewijs het tegendeel, maar dat kan je niet.

Onderzoek dat mijn stelling bevestigd accepteer jij niet, jij komt niet met onderzoek dat wat jij zegt bevestigd, wie is er hier nou de wap, gij of ik?

#Gelovige.
pi_204676985
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik steek mijn hoofd niet in het zand, alsjeblieft bewijs het tegendeel, maar dat kan je niet.

Onderzoek dat mijn stelling bevestigd accepteer jij niet, jij komt niet met onderzoek dat wat jij zegt bevestigd, wie is er hier nou de wap, gij of ik?

#Gelovige.
Het is ook niet de magische oplossing, maar een onderdeel van de oplossing. Maar ik kan je zo 10 links geven die enig nut aantonen. Maar dat werkt toch niet voor jou. Je negeert wat niet bij je mening past, dus waarom zou ik energie steken in iemand die het bewijs toch niet vindt passen bij zijn mening?
pi_204677036
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:51 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Het is ook niet de magische oplossing, maar een onderdeel van de oplossing. Maar ik kan je zo 10 links geven die enig nut aantonen. Maar dat werkt toch niet voor jou. Je negeert wat niet bij je mening past, dus waarom zou ik energie steken in iemand die het bewijs toch niet vindt passen bij zijn mening?
Empirisch statistisch, nationaal niveau, succes.
Het is er niet. Je kunt geen enkele link delen want het is er niet.
Bewijs vooral het tegendeel als je wilt.

Maar zolang je in jouw waarheid gelooft zonder dat daar wetenschappelijke evidentie voor bestaat noch welke andere aanwijzing dan ook, ben je simpelweg een gelovige.
pi_204677596
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 09:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is zinloos, omdat je dan met een individuele mening komt.
Dat is wel het nadeel van de huidige informatiemaatschappij, iedere losse visie heeft een potentieel miljoenenbereik, waardoor het allemaal heel verwarrend wordt.
pi_204678805
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 13:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is zinloos, omdat je dan met een individuele mening komt.
Dat is wel het nadeel van de huidige informatiemaatschappij, iedere losse visie heeft een potentieel miljoenenbereik, waardoor het allemaal heel verwarrend wordt.
Individuele mening.... Juist. Je denkt niet dat er heel veel mensen zo een mening serieus nemen? Dat mag.

-nee-

[ Bericht 2% gewijzigd door miss_sly op 09-05-2022 18:01:22 ]
pi_204679110
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Individuele mening.... Juist. Je denkt niet dat er heel veel mensen zo een mening serieus nemen? Dat mag.
Dat geeft juist de verwarring. Dat mensen niet goed door hebben dat het om een individuele visie gaat, en niet om hoe bijvoorbeeld het omt het als geheel ziet.
Eigenlijk horen dat soort instanties met 1 mond te spreken. Maar dat is natuurlijk weer minder transparant.

quote:
Die Wappie rolffeo oid in dit topic paar posts terug laat ook zien erin te geloven met zijn hele hebben en houden.
Dat is verder aan hem.
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 18:01:51 #269
5428 crew  miss_sly
pi_204680300
Het is geen discussietopic, dus willen jullie die elders voortzetten? In het centrale topic, bijvoorbeeld?

Dank :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Miss SHO donderdag 12 mei 2022 @ 17:45:41 #270
22592 crew  Ole
pi_204719784
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:01 schreef miss_sly het volgende:
Het is geen discussietopic, dus willen jullie die elders voortzetten? In het centrale topic, bijvoorbeeld?

Dat Dus!! O-)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 12 mei 2022 @ 18:09:46 #271
22592 crew  Ole
pi_204720062
Of is het nou "Dat Dus"
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_204720896
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 18:09 schreef Ole het volgende:
Of is het nou "Dat Dus"
Dus volgens mij is het dus, dus…
pi_204721988
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:01 schreef miss_sly het volgende:

Ja idd...hier enkel belachelijkmakerij, geen discussie gewenst.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204730942
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:34 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja idd...hier enkel belachelijkmakerij, geen discussie gewenst.
Haha ha, manmanman het toppunt van de sneuheid op dit forum zou je haast zeggen.
pi_204731059
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 08:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Haha ha, manmanman het toppunt van de sneuheid op dit forum zou je haast zeggen.
Tja wappies mogen alles en iedereen belachelijk maken, maar als andersom gebeurt doet dat natuurlijk pijn.

Maar dit onderwerp was al doodgebloed, de wappies zijn verhuisd naar de oorlog in Oekraïne, waarbij Poetin met veel enthousiasme wordt aangemoedigd en Zelensky de personificatie is van de duivel, die bovendien vals speelt door hulp te vragen van andere landen...
pi_204731443
Voor iedereen in dit lange topic die het heerlijk vind om de wappies af te zeiken:

Na de zomer gaan we gewoon weer verder. Het maakt niks uit dat ze niet in de toekomst kunnen kijken of dat omicron geen reet voorsteld - deze debielen moeten hoe dan ook ons allemaal prikken prikken prikken.

twitter
pi_204731654
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 09:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja wappies mogen alles en iedereen belachelijk maken, maar als andersom gebeurt doet dat natuurlijk pijn.

Maar dit onderwerp was al doodgebloed, de wappies zijn verhuisd naar de oorlog in Oekraïne, waarbij Poetin met veel enthousiasme wordt aangemoedigd en Zelensky de personificatie is van de duivel, die bovendien vals speelt door hulp te vragen van andere landen...
Ik hoorde dat ze tegenwoordig hun wappie logica op zonnebrand los laten.
pi_204732089
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 09:58 schreef Frenky893 het volgende:
Voor iedereen in dit lange topic die het heerlijk vind om de wappies af te zeiken:

Na de zomer gaan we gewoon weer verder. Het maakt niks uit dat ze niet in de toekomst kunnen kijken of dat omicron geen reet voorsteld - deze debielen moeten hoe dan ook ons allemaal prikken prikken prikken.

[ twitter ]
Iedereen weet dat er een volgende golf te verwachten is, niemand weet hoe die er uit zal zien.
Kun je 2 dingen doen: gewoon afwachten en achter de feiten aanlopen, of voorsorteren zodat als het weer een heftige golf wordt, je voorbereid bent.
Wappies zie de maatregelen als doel en het virus als middel, ipv andersom.
Die raken hier dus helemaal opgewonden van.
pi_204732101
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Iedereen weet dat er een volgende golf te verwachten is, niemand weet hoe die er uit zal zien.
Kun je 2 dingen doen: gewoon afwachten en achter de feiten aanlopen, of voorsorteren zodat als het weer een heftige golf wordt, je voorbereid bent.
Wappies zie de maatregelen als doel en het virus als middel, ipv andersom.
Die raken hier dus helemaal opgewonden van.
Toch grappig hoe hier dan grappen worden gemaakt over wappers die roepen dat deze ellende nog lang niet klaar is - en het tegelijk gewoon goed praten en zeggen dat het logisch is dat het terug komt _O-
pi_204732309
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:22 schreef Frenky893 het volgende:

[..]
Toch grappig hoe hier dan grappen worden gemaakt over wappers die roepen dat deze ellende nog lang niet klaar is - en het tegelijk gewoon goed praten en zeggen dat het logisch is dat het terug komt _O-
Er worden hier grappen gemaakt over de overdreven zaken die wappies hebben genoemd, maar nooit zijn uitgekomen.
Bijvoorbeeld dat er microchips in vaccins zitten met als doel slaven van ons te maken.

Dat we in het najaar een nieuwe golf krijgen en mogelijk maatregelen om die te bestrijden, ik heb eigenlijk nog niemand gehoord die zegt dat dat onzin is en dat covid definitief verleden tijd is als serieuze bedreiging voor onze volksgezondheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')