Welke vrijheid heeft de jeugd nu niet die ik bijvoorbeeld als tiener (35 jaar geleden) wel heb gehad.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:01 schreef Viesdik het volgende:
[..]
De waarheid is in deze vaak ook niet relevant. Het is een informatieoorlog met een strijd om gelijkheid.
Het gaat mij vaak niet eens meer op gelijk hebben en gelijk krijgen, maar hoe wil ik leven in een wereld waarin je vrij bent en niet wordt uitgesloten om wat voor een reden dan ook.
Mijn vrijheid is mijn gezondheid.
Veel mensen bagatelliseren het ook. Hoe durf je te spreken over dictatuur en lachen je dan uit.
Maar, wat is de definitie van vrijheid? En wanneer moet het kwartje voor jou vallen als iets van je wordt afgenomen waarin jij de essentie van vrijheid ziet?
Mijn oudtante heeft de tweede wereldoorlog nog meegemaakt.
De haat naar de Duitsers als bezetter was er wel degelijk, maar niet zo heftig als ná de oorlog toen bleek wat ze met de Joden gedaan hadden.
Haar letterlijke woorden waren: "Het leven ging na de bezetting gewoon verder".
Vanuit een bepaald perspectief kan je dan nog steeds zeggen dat je van vrijheden geniet waarmee je op dat moment vrijheid definieert.
Je bent weliswaar bezet, maar je kon nog steeds de dingen doen die je ook vóór de oorlog deed.
Maar mensen (en helaas vooral de jeugd), beseffen onvoldoende wat echte vrijheid inhoudt.
Dat is triest, want je ziet ze daardoor van hunzelf verliezen.
Heb je even?quote:Op zondag 8 mei 2022 20:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Welke vrijheid heeft de jeugd nu niet die ik bijvoorbeeld als tiener (35 jaar geleden) wel heb gehad.
Waren er al toen ik kind was. En welke vrijheid wordt daarmee ontnomen?quote:
Dat is particulier. Verder ook niet van de laatste tijd. Alleen werd er vroeger misschien losser mee omgegaan. We namen altijd eigen drinken en snoep mee naar de bioscoop. Maar dat mocht officieel niet.quote:* je eigen eten meenemen naar festivals/concerten
Je hebt gewoon toegang tot zorg als ongevaccineerdequote:* geen toegang tot de zorg hebben als ongevaccineerde
Anonimiteit is inderdaad verdwenen.quote:* Niet meer voordelig anoniem kunnen reizen
Kan nog steeds, alleen moet je dat even open zetten.quote:* Je hebt niet meer volledig toegang tot je geld (je kan geen grote bedragen meer opnemen)
Ik ken er geeneen.quote:* In veel winkels kan je niet meer met contant geld betalen
Kan nog steeds hoor, alleen word je huis sneller leeg geroofd.quote:* De voordeur op een kiertje laten staan (touwtje uit je brievenbus)
Wat is daar het belang van?quote:* Niet meer anoniem in een hotel overnachten
Ik gebruik voor mijn beroep messen, geen enkel probleem die te kopen.quote:* Vrijheid kopen van een mes
* Vrijheid kopen van alcohol
Tja, het is vooral anonimiteit wat de klok slaat.quote:En ik zal er tzt nog vele kunnen bedenken
EN hoe je het wendt of keert zijn beveiligingscamera's ernstig vrijheidsbeperkend
Dat zijn twee foute aannames van je. Kijk om je heen. Gewoon op het forum, of naar de tweets van Koopmans.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
De vraag is eerder wie er nu precies niet de statistieken erachter begrijpt.
Bijvoorbeeld oversterfte is nooit een reden geweest voor de maatregelen.
Waarom dan hameren op de algehele oversterfte van een specifieke groep, terwijl er daarnaast heel veel andere factoren ook een rol spelen.
Dat mondkapjes geen significant effect hebben is iedereen het wel over eens.
Tja, je zegt het, maar verder geen onderbouwing.quote:Op maandag 9 mei 2022 01:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zijn twee foute aannames van je. Kijk om je heen. Gewoon op het forum, of naar de tweets van Koopmans.
Dat mondkapjes verhaal is nog wel de meest evidente.quote:Op maandag 9 mei 2022 01:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, je zegt het, maar verder geen onderbouwing.
Iedereen weet dat het bij de maatregelen vooral ging om de belasting van het zorgstelsel.
Dat deze ziekte niet vreselijk dodelijk is, was al vanaf het begin bekend.
Allereerst ging Nederland er ook met een gestrekt been in: de zwakken beschermd, wat basismaatregelen en verder met zijn allen werken aan groepsimmuniteit.
Dat bleek een misrekening, de ziekenhuizen raakten dusdanig snel overbelast dat de overheid na een week al hard ingreep.
Primaquote:
Hadden we toen ook al in winkels.quote:*detectiepoortjes
Complete onzin, waar is je bron hiervan?quote:* geen toegang tot de zorg hebben als ongevaccineerde
Ik had ook 3 verschillende kaarten nodig om te reizen. Diverse boekjes met trein / bus schema's en maar hopen dat ze op tijd reden, of dat ze reden.quote:* Niet meer voordelig anoniem kunnen reizen
Kan ik nog steeds, en vroeger kon je dit ook niet zo maar opnemen, grote bedragen moest je ook aanvragen.quote:* Je hebt niet meer volledig toegang tot je geld (je kan geen grote bedragen meer opnemen)
Ik en er 1, maar ik ken er ook 1 waar je alleen contact kunt betalen. Defineer veel.quote:* In veel winkels kan je niet meer met contant geld betalen
Punt, maar vroeger was men ook minder streng op alcohol. We weten tegenwoordig dat die slechter is voor jongeren dan we dachten. Alcoholisme was toen ook minder bekend, maar bestond al wel.quote:* Vrijheid kopen van alcohol
Tot nu toe zeer matige punten.quote:En ik zal er tzt nog vele kunnen bedenken
In de vorm van? Ik kan nog steeds overal naar toe.quote:EN hoe je het wendt of keert zijn beveiligingscamera's ernstig vrijheidsbeperkend
Jij negeert ook liever al het bewijs hierover.quote:Op maandag 9 mei 2022 09:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat mondkapjes verhaal is nog wel de meest evidente.
Als ik een tweet met je deel waarin een OMT lid wat post over dat we mondkapjes op zouden moeten houden dan ben je overtuigd? Of is het zinloos?
Levert dit bewijs Wantie?quote:Op maandag 9 mei 2022 10:42 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Jij negeert ook liever al het bewijs hierover.
Een gebrek aan privacy schendt je vrijheid.quote:Op maandag 9 mei 2022 10:42 schreef Rolfieo het volgende:
In de vorm van? Ik kan nog steeds overal naar toe.
Volgens mij haal je vrijheidsbeperking vs privacy door elkaar.
Overigens is dit bullshit. Er is géén empirisch bewijs dat het gebruik van mondkappen zoals gebruikt in samenlevingen door de bevolking op maatschappelijk / nationaal niveau een significant effect heeft gehad op het aantal besmettingen.quote:Op maandag 9 mei 2022 10:42 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Jij negeert ook liever al het bewijs hierover.
Steek vooral je hoofd in het zand. geeft niet.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Overigens is dit bullshit. Er is géén empirisch bewijs dat het gebruik van mondkappen zoals gebruikt in samenlevingen door de bevolking op maatschappelijk / nationaal niveau een significant effect heeft gehad op het aantal besmettingen.
Ik steek mijn hoofd niet in het zand, alsjeblieft bewijs het tegendeel, maar dat kan je niet.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:43 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Steek vooral je hoofd in het zand. geeft niet.
Het is ook niet de magische oplossing, maar een onderdeel van de oplossing. Maar ik kan je zo 10 links geven die enig nut aantonen. Maar dat werkt toch niet voor jou. Je negeert wat niet bij je mening past, dus waarom zou ik energie steken in iemand die het bewijs toch niet vindt passen bij zijn mening?quote:Op maandag 9 mei 2022 11:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik steek mijn hoofd niet in het zand, alsjeblieft bewijs het tegendeel, maar dat kan je niet.
Onderzoek dat mijn stelling bevestigd accepteer jij niet, jij komt niet met onderzoek dat wat jij zegt bevestigd, wie is er hier nou de wap, gij of ik?
#Gelovige.
Empirisch statistisch, nationaal niveau, succes.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:51 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Het is ook niet de magische oplossing, maar een onderdeel van de oplossing. Maar ik kan je zo 10 links geven die enig nut aantonen. Maar dat werkt toch niet voor jou. Je negeert wat niet bij je mening past, dus waarom zou ik energie steken in iemand die het bewijs toch niet vindt passen bij zijn mening?
Dat is zinloos, omdat je dan met een individuele mening komt.quote:Op maandag 9 mei 2022 09:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat mondkapjes verhaal is nog wel de meest evidente.
Als ik een tweet met je deel waarin een OMT lid wat post over dat we mondkapjes op zouden moeten houden dan ben je overtuigd? Of is het zinloos?
Individuele mening.... Juist. Je denkt niet dat er heel veel mensen zo een mening serieus nemen? Dat mag.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is zinloos, omdat je dan met een individuele mening komt.
Dat is wel het nadeel van de huidige informatiemaatschappij, iedere losse visie heeft een potentieel miljoenenbereik, waardoor het allemaal heel verwarrend wordt.
Dat geeft juist de verwarring. Dat mensen niet goed door hebben dat het om een individuele visie gaat, en niet om hoe bijvoorbeeld het omt het als geheel ziet.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Individuele mening.... Juist. Je denkt niet dat er heel veel mensen zo een mening serieus nemen? Dat mag.
Dat is verder aan hem.quote:Die Wappie rolffeo oid in dit topic paar posts terug laat ook zien erin te geloven met zijn hele hebben en houden.
Dat Dus!!quote:Op maandag 9 mei 2022 18:01 schreef miss_sly het volgende:
Het is geen discussietopic, dus willen jullie die elders voortzetten? In het centrale topic, bijvoorbeeld?
Dank
Ja idd...hier enkel belachelijkmakerij, geen discussie gewenst.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:01 schreef miss_sly het volgende:
Het is geen discussietopic, dus willen jullie die elders voortzetten? In het centrale topic, bijvoorbeeld?
Dank
Haha ha, manmanman het toppunt van de sneuheid op dit forum zou je haast zeggen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja idd...hier enkel belachelijkmakerij, geen discussie gewenst.
Tja wappies mogen alles en iedereen belachelijk maken, maar als andersom gebeurt doet dat natuurlijk pijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 08:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Haha ha, manmanman het toppunt van de sneuheid op dit forum zou je haast zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |