Ik moet die woorden steeds googlen eigenlijk. Maar bij deze is geloof ik geen doxing aan de ordequote:
https://wetten.overheid.n(...)fdstuk6_Paragraaf6.2quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom de NS viesmad is, ze hebben mondkapjes opgenomen in de huisregels, welke onderdeel zijn de Wet personenvervoer.
Als de NS ze weg wil, kunnen ze gewoon uit de huisregels halen, kan de overheid wat van vinden, maar ze hebben de overheid volgens mij niet perse nodig om ze af te schaffen
Tenminste, als ik goed geïnformeerd ben.
https://www.ov-nl.nl/duidelijkheid-over-gebruik-mondkapje/
Niets. Maar dat boeit die schreeuwers niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat zou het effectief veranderen dan? De classifisering lijkt me niet onterecht voor de oude varianten. Zeker niet twee jaar geleden.
Het is nog beter als er 2 besmettingen zijn Erno. Waar houdt het dan op?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:03 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik ben niet per se bang voor de dood maar zo'n longcovid is ook niet sexy. Daarnaast zou ik het leuk vinden om af en toe wat familieleden te bezoeken die 80+ zijn zonder dat het per se nodig is dat ik en mijn gehele gezin eerst een week "in eigen isolatie" moeten voordat ik de deur uit kan. Dus dan is het beter als er dagelijks 10.000 besmettingen zijn ipv 100.000. Dan is het iets meer onder controle.
Het is ook niet zo dat het extreem hoge ziekteverzuim ontstaat omdat er zoveel mensen doodgaan. Er is meer dan keihard-doodgaan. iMen is er vaak goed ziek van en het lijkt er op dat hoe meer tijd verstrijkt hoe beter het voor ons wordt
Als je met "abled" bedoelt dat ik iemand ben die niet graag in een slachtofferrol duikt, dan eensquote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij bent een abled mens dus je kunt dit niet zo schrijven Evenstar
Just saying, jij bent af![]()
![]()
Ah dat hebben ze dan gedaan nadat vervoerders eerst WP2000 hebben gebruikt. Dan snap ik de NS wel.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://wetten.overheid.n(...)fdstuk6_Paragraaf6.2
Nee. Is verplicht. Artikel 6.6
Nu in de eindfase bedoel je?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:04 schreef TLC het volgende:
Nou ik ben blij dat het (bijna) achter de rug is, dit was toch eigenlijk voor het eerst in mn leven dat ik me zorgen ging maken over de gezondheid van mn naasten
Dit gaat arrogant overkomen maar ik kijk expres niet naar de onbekende Twitteraar want daar lijkt de helft van de mensen compleet mesjogge te zijn. Dat is absoluut geen afspiegeling van de samenleving, daar zie je vooral de grootste debielen (of bots. Kan ook)quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Klopt, maar besmettelijk genoeg om op te lopen via school/werk/OV. Hoe panisch men nu doet zou ik verwachten dat ze ook bang zijn voor de griep, want blijkbaar gaan ze allemaal instant dood als ze COVID-19 krijgen, inclusief de gevaccineerden.
Ik overdrijf nu natuurlijk een beetje, maar echt ga even rondkijken op Twitter. Je denkt dat ze morgen allemaal in bosjes gaan neervallen. Mensen die beweren dat in de zomer 1/3 van de bevolking longcovid gaat hebben en weet ik veel wat alemaal. Het is echt ernstig.
Nee, in t begin al, toen je die file van lijkenwagens in Lombardije zag, toe kreeg ik het toch echt n beetje naar, de avondklok spoedig daarna hielp ook niet veel meequote:
Jup. Iedereen die 70+ is of de 200/300.000 mensen die door een aandoening/operatie in de acute risicogroel vallen... Veel succes toegewenst.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is nog beter als er 2 besmettingen zijn Erno. Waar houdt het dan op?
De keuze is nu gemaakt om weer het normale leven met risico's te omarmem
Het is klaar
Wattttt, een buitenlander?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je met "abled" bedoelt dat ik iemand ben die niet graag in een slachtofferrol duikt, dan eens
Boohoo, ik heb niet-Westerse roots, dus ik word gediscrimineerd, dus je moet mij een voorkeursbehandeling geven.
Boohoo, ik ben relatief vaak ziek vergeleken met leeftijdsgenoten, dus denk aub aan mij en zeg een concert af als ik ziek in bed lig en niet kan gaan. Bedankt.
(ok ok, weer iets meer on-topic nu).
Oh zoquote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:08 schreef TLC het volgende:
[..]
Nee, in t begin al, toen je die file van lijkenwagens in Lombardije zag, toe kreeg ik het toch echt n beetje naar, de avondklok spoedig daarna hielp ook niet veel mee
Ja, maar denk je dat het eerlijk is om een land in je greep te houden omdat JIJ dit zo graag allemaal wil?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:03 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik ben niet per se bang voor de dood maar zo'n longcovid is ook niet sexy. Daarnaast zou ik het leuk vinden om af en toe wat familieleden te bezoeken die 80+ zijn zonder dat het per se nodig is dat ik en mijn gehele gezin eerst een week "in eigen isolatie" moeten voordat ik de deur uit kan. Dus dan is het beter als er dagelijks 10.000 besmettingen zijn ipv 100.000. Dan is het iets meer onder controle.
Het is ook niet zo dat het extreem hoge ziekteverzuim ontstaat omdat er zoveel mensen doodgaan. Er is meer dan keihard-doodgaan. iMen is er vaak goed ziek van en het lijkt er op dat hoe meer tijd verstrijkt hoe beter het voor ons wordt
Sidney Smeetsquote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De wapvocaat weer in de bocht hoor
En of ik los ga, heb al een trip naar de GP van Barcelona geboekt, Rammstein concertje, Lowlands kaartjes gehaald, 2 vakanties in het vooruitzicht, en dan nog even de losse avondjes met net iets te veel wijn en verbrand vleesquote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:13 schreef Evenstar het volgende:
Wij hebben nu al twee jaar lang geleefd met beperkingen. Dit is vooral gedaan om de zwakkeren te beschermen en de zorg minder te belasten. De zwakkeren hebben de gelegenheid gehad om zich te vaccineren. De zorg is niet meer dusdanig overbelast dat maatregelen te rechtvaardigen zijn. Ja, er zullen nog steeds mensen overlijden. Net als dat er mensen komen te overlijden door de griep, kanker, ongelukken, omvallende bomen tijdens een storm, knokpartijen, alcoholvergiftiging of wat dan ook.
Stop dat ziekteverzuim dan ipv de maatschappij nog even op de vingers tikkenquote:LNAZ: versoepelingen leiden tot meer uitgestelde zorg door ziekteverzuim
Door de vergaande versoepelingen van de coronamaatregelen neemt de druk op de zorg de komende tijd weer toe. Dat stelt voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) Ina Kuper dinsdag tegen persbureau ANP. Volgens Kuper zullen de besmettingen naar verwachting toenemen en hierdoor meer zorgmedewerkers uitvallen. Hierdoor moeten geplande operaties noodgedwongen worden afgeschaald, zegt ze.
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:18 schreef Molo het volgende:
Ik weet nog dat ik bij mijn vriend in Zwitserland zat en we hoorden over Omicron en hoe fucked we zouden zijn.
Lachend maar een fles wijn opengetrokken, want wat moet je dan.
En nu, bleek het een zegen. Fles wijn was dus topidee, zobiezo
ik ken die vrouwen, die s'avonds aan de wijn zittenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:18 schreef Molo het volgende:
Ik weet nog dat ik bij mijn vriend in Zwitserland zat en we hoorden over Omicron en hoe fucked we zouden zijn.
Lachend maar een fles wijn opengetrokken, want wat moet je dan.
En nu, bleek het een zegen. Fles wijn was dus topidee, zobiezo
Wie zegt dat dit de avond was?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ken die vrouwen, die s'avonds aan de wijn zitten![]()
Geen handen schudden hequote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:21 schreef _serial_ het volgende:
Ik vind het als het echt uitgespeeld is, inclusief 1G de prullenbak in, en mondkapjes, we maar eens een FOK!OMT borrel moeten houden
Zekers zekers! Chinees eten en dan los met alcohol want dat ontsmet!quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:21 schreef _serial_ het volgende:
Ik vind het als het echt uitgespeeld is, inclusief 1G de prullenbak in, en mondkapjes, we maar eens een FOK!OMT borrel moeten houden
Ik wil niet het hele land in lockdown oid.... Er zijn heel veel fases tussen niks en allesquote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, maar denk je dat het eerlijk is om een land in je greep te houden omdat JIJ dit zo graag allemaal wil?
De ondernemer wil graag weer ondernemen en zorgen voor een goed lopende zaak. De student wil graag weer fatsoenlijk college's volgen om door te kunnen leren. De voetbalfan wil graag weer op de tribune zitten en de scheidsrechter uitschelden. De reisliefhebber wil graag weer in de vliegtuig of auto stappen om te gaan reizen. Mensen die misschien nog maar een paar maanden te leven hebben willen er even tussenuit om nog iets leuks te doen nu ze er nog de kracht en energie voor hebben.
Get the point?
Wij hebben nu al twee jaar lang geleefd met beperkingen. Dit is vooral gedaan om de zwakkeren te beschermen en de zorg minder te belasten. De zwakkeren hebben de gelegenheid gehad om zich te vaccineren. De zorg is niet meer dusdanig overbelast dat maatregelen te rechtvaardigen zijn. Ja, er zullen nog steeds mensen overlijden. Net als dat er mensen komen te overlijden door de griep, kanker, ongelukken, omvallende bomen tijdens een storm, knokpartijen, alcoholvergiftiging of wat dan ook.
Nee, maar met de maatregelen van de afgelopen weken (wat geen lockdown was) kon heel veel van die dingen die ik hierboven heb genoemd niet. Tribunes waren leeg, horeca moest vroeg dicht, geen concerten, geen evenementen, in december gingen de scholen eerder dicht, reizen is niet makkelijk etc. etc.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik wil niet het hele land in lockdown oid.... Er zijn heel veel fases tussen niks en alles
Ja dat vond ik ook z'n vraag op de perscoquote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Nee Chantal. Trouwens, die kwetsbaren zijn over een maand, een jaar of een decennium nog steeds kwetsbaar.
Ik snap het -oprecht- ergens wel. Gedurende de hele pandemie zijn veel maatregelen vertegenwoordigd met "ja maar de kwetsbaren..". Nu lijkt het erop dat dat argument niet meer geldt.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:53 schreef Evenstar het volgende:
Mensen die zich nu zo druk lopen te maken over hun eigen situatie snap ik echt niet hoor.
In de OV heb je nog steeds mondkapjes op, dus je kan de trein pakken naar je werk. Als je met je eigen vervoer op de fiets gaat is er ook geen probleem. Als je situatie zo ernstig is dan kan je op werk vast ook wel regelen dat men wat afstand houdt. Of je regelt dat je thuis kan werken voor de zekerheid. Je hebt met zo'n labiele gezondheid niks te zoeken in een kroeg of bij een concert.
Wat is nou het probleem? Ik snap dat hele "als ik het niet kan mag niemand het" attitude niet zo.
Die kwetsbaren hebben nu wel de gelegenheid gehad om vaccins, inclusief boosters te nemen,.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap het -oprecht- ergens wel. Gedurende de hele pandemie zijn veel maatregelen vertegenwoordigd met "ja maar de kwetsbaren..". Nu lijkt het erop dat dat argument niet meer geldt.
Heb mij altijd afgevraagd: moeten mensen die handhaven op corona maatregelen - doorgaans niet de best betaalden in onze economie - niet een schaal omhoog als je die werkzaamheden structureel moet uitvoeren?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zou als NS formeel laten weten dat de politie/boa/wiedanook van harte welkom is om te komen controleren. Conducteurs, in hun eentje zonder geweldsmiddelen gaan het risico echter niet nemen.
"Ja maar Bill Gates"quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die kwetsbaren hebben nu wel de gelegenheid gehad om vaccins, inclusief boosters te nemen,.
Een reactie van deze user die dit als pinned tweet heeft.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Nee Chantal. Trouwens, die kwetsbaren zijn over een maand, een jaar of een decennium nog steeds kwetsbaar.
Nopequote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb mij altijd afgevraagd: moeten mensen die handhaven op corona maatregelen - doorgaans niet de best betaalden in onze economie - niet een schaal omhoog als je die werkzaamheden structureel moet uitvoeren?
En mensen die blij zijn zijn nog steeds de wappies wou je zeggen?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Een reactie van deze user die dit als pinned tweet heeft.
[ twitter ]
Nou dat zal heftig neuken worden zeg.
Ik heb volgende maand een onderzoek in het ziekenhuis. Ik hoop wel dat de week voor het onderzoek en de dagen erna gewoon fulltime thuis mag werken.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Daar gaat de infectie soms doorheen, ook dat is vaak herhaald. FFP2 maskers zou hun risico's wel significant doen afnemen zonder dat de gehele maatschappij gemaskerd zou moeten worden.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die kwetsbaren hebben nu wel de gelegenheid gehad om vaccins, inclusief boosters te nemen,.
Komt over als een vrouw waar je met een gat in je geheugen, een missende nier en hevige anusbloedingen het huis verlaatquote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja, klopt dat vaccins niet volledig beschermen, maar meestal wel goed genoeg om niet ernstig ziek te worden. Zo wel, dan pech. Mooier kan ik het ook niet maken.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar gaat de infectie soms doorheen, ook dat is vaak herhaald. FFP2 maskers zou hun risico's wel significant doen afnemen zonder dat de gehele maatschappij gemaskerd zou moeten worden.
Hoe zouden ze die coronacheckapp moeten kunnen gebruiken voor 1G dan?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:31 schreef _serial_ het volgende:
Begreep ik nou goed dat ze de Coronacheck app echt niet gingen gebruiken voor de 1G toegang?
Zal er dan echt iets fraude gevoeligs voor komen?
Binnen 1 week staat er niet iets denk ik.
Doet me denken aan dat advies voor one night stands in de beginfase:quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat dus. Had als ik Ernst of Mark was dat ook in de persco benoemd: FFP2 maskers geadviseerd aan eenieder die dat wil of een zwakke gezondheid kent.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, klopt dat vaccins niet volledig beschermen, maar meestal wel goed genoeg om niet ernstig ziek te worden. Zo wel, dan pech. Mooier kan ik het ook niet maken.
Niemand houdt ze tegen op FFP2 maskers te dragen. Zou ook prima als advies vanuit de overheid mogen komen voor de mensen die nu zo panisch aan het doen zijn.
Die ziet haar trouwe twittercrowd langzaam afsterven.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
"Dat laten we aan de markt over."quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:31 schreef _serial_ het volgende:
Begreep ik nou goed dat ze de Coronacheck app echt niet gingen gebruiken voor de 1G toegang?
Zal er dan echt iets fraude gevoeligs voor komen?
Ja, wij hebben het er over gehad, dat is technisch gezien niet zomaar mogelijk.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe zouden ze die coronacheckapp moeten kunnen gebruiken voor 1G dan?![]()
![]()
![]()
Told ya
De meesten wel ja, maar helaas zijn vaccins voor sommigen niet werkzaam. Niet iedereen kan zichzelf beschermen. En ook gevaccineerd met booster kun je besmet raken. Genoeg kwetsbaren die hierdoor verder ziek worden en lagere kwaliteit van leven hebben.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |