Dan ben ik ook een grote lul.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zal wel een grote lul zijn, maar deze mensen kunnen ook een probleem hebben met, jawel, de griep. Het is best wel eens goed om je te realiseren dat niet voor iedereen alles maar vanzelfsprekend is, maar we willen ook niet de maatregelen blijven volhouden. Ook daar gaan mensen achter schuil.
Ik zit een beetje te scrollen op Twitter, maar man man man....quote:
O ja.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Omdat mondkapjes in OV niet verdwijnen.
Griep is toch bij lange na niet zo besmettelijk?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik zit een beetje te scrollen op Twitter, maar man man man....
Begrijp mij niet verkeerd ... heb het met veel van de mensen te doen en sommigen hebben best nare aandoeningen. Snap best dat het lastige tijden voor ze zijn, maar ik vind het behoorlijk egoïstisch om een hele land in je greep te willen houden, omdat je zelf X of Y niet kan.
Mijn moeder heeft ook een zeer zwak immuunsysteem op dit moment. Zij is de afgelopen drie jaar om de paar maanden opgenomen geweest met allerlei verschillende kwaaltjes. Allemaal heel kut. Ze kan weinig, ze mag weinig, ze wil niet besmet raken en het is een wonder dat zij tot nu toe buiten schot is gebleven.
Echter wil dat niet zeggen dat zij (of ik) dan maar moeten gaan lopen zeuren dat iedereen maar mondkapjes moet blijven dragen en afstand moet blijven houden. Je kan niet een land op slot gooien voor een paar uitzonderingen.
Je hoort die lui toch ook niet bij iedere griepgolf om mondkapjes vragen .....
Dat laatste zie ik nog wel komenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik zit een beetje te scrollen op Twitter, maar man man man....
Begrijp mij niet verkeerd ... heb het met veel van de mensen te doen en sommigen hebben best nare aandoeningen. Snap best dat het lastige tijden voor ze zijn, maar ik vind het behoorlijk egoïstisch om een hele land in je greep te willen houden, omdat je zelf X of Y niet kan.
Mijn moeder heeft ook een zeer zwak immuunsysteem op dit moment. Zij is de afgelopen drie jaar om de paar maanden opgenomen geweest met allerlei verschillende kwaaltjes. Allemaal heel kut. Ze kan weinig, ze mag weinig, ze wil niet besmet raken en het is een wonder dat zij tot nu toe buiten schot is gebleven.
Echter wil dat niet zeggen dat zij (of ik) dan maar moeten gaan lopen zeuren dat iedereen maar mondkapjes moet blijven dragen en afstand moet blijven houden. Je kan niet een land op slot gooien voor een paar uitzonderingen.
Je hoort die lui toch ook niet bij iedere griepgolf om mondkapjes vragen .....
Kan me niet voorstellen dat iemand daar nog serieus moeite gaat doen qua handhavingquote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Omdat mondkapjes in OV niet verdwijnen.
Baudet heeft het wel vaker benoemd, maar hoor het nu ook voor het eerst in een paar maanden weer.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:50 schreef zalkc het volgende:
Is er een gecoördineerde actie van de rechts populisten om ineens vol op de A-status los te gaan? Ik heb ze daar maanden amper over gehoord en ineens hebben ze het er allemaal over.
Nee, geenszins. Maar de IFR is wel hoger op dit moment.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Griep is toch bij lange na niet zo besmettelijk?
Dit moet gewoon sneuvelen in de kamer.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:23 schreef Evenstar het volgende:
Mooi ook dat ze eerst onderzoek van TU Delft naast zich wilden leggen om toch 2G/3G in te voeren en dan nu verwijzen naar onderzoek van TU Delft voor 1G.
Het is echt een grote comedy
Nee joh. Is hetzelfde fenomeen als het kabinet en de coronapas. Als je eenmaal op een bepaald spoor zit wordt loslaten steeds lastiger.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:50 schreef zalkc het volgende:
Is er een gecoördineerde actie van de rechts populisten om ineens vol op de A-status los te gaan? Ik heb ze daar maanden amper over gehoord en ineens hebben ze het er allemaal over.
Klopt, maar besmettelijk genoeg om op te lopen via school/werk/OV. Hoe panisch men nu doet zou ik verwachten dat ze ook bang zijn voor de griep, want blijkbaar gaan ze allemaal instant dood als ze COVID-19 krijgen, inclusief de gevaccineerden.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Griep is toch bij lange na niet zo besmettelijk?
Sterker nog, ik zou als NS formeel laten weten dat de politie/boa/wiedanook van harte welkom is om te komen controleren. Conducteurs, in hun eentje zonder geweldsmiddelen gaan het risico echter niet nemen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat iemand daar nog serieus moeite gaat doen qua handhaving
Er is geen definitie maar het is wel gekwantificeerd, hallelujah dit is een doorbraak in de geschiedenis van de geneeskundequote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Klopt, maar besmettelijk genoeg om op te lopen via school/werk/OV. Hoe panisch men nu doet zou ik verwachten dat ze ook bang zijn voor de griep, want blijkbaar gaan ze allemaal instant dood als ze COVID-19 krijgen, inclusief de gevaccineerden.
Ik overdrijf nu natuurlijk een beetje, maar echt ga even rondkijken op Twitter. Je denkt dat ze morgen allemaal in bosjes gaan neervallen. Mensen die beweren dat in de zomer 1/3 van de bevolking longcovid gaat hebben en weet ik veel wat alemaal. Het is echt ernstig.
Terechtquote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zou als NS formeel laten weten dat de politie/boa/wiedanook van harte welkom is om te komen controleren. Conducteurs, in hun eentje zonder geweldsmiddelen gaan het risico echter niet nemen.
Helaas is dit wel de waarheid ja. De wereld is echt aan het doordraaien wat betreft inclusiviteit. Alles mag kapot en niks is meer heilig. Ik vind "entitlement" zo'n mooi woord daarvoor. Iedereen denkt maar overal recht op te hebben en als het niet gebeurd of iemand het durft tegen te spreken is het meteen moord, brand en vooral racisme roepen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat laatste zie ik nog wel komen
De angst die ervaren wordt (deels aangepraat) samen met de inclusiviteitsbeweging hierin is zorgwekkend in de maatschappij wmb.
Het récht op overal bescherming en tegelijkertijd beschikbaarheid tot alles denken te hebben
Heb ene vriendin van me die ernstig die kant op bewogen is afgelopen jaren daar ook al eens op aangesproken.
Die is rolstoelgebonden en eist tegenwoordig nog net niet dat bergen gelijkgetrokken worden van hoogteverschil zodat zij net zoveel toegang heeft daartoe als ieder ander
De wereld is oneerlijk, suck it up
Oh, dat bedoelde ik niet, ik zie geen meerwaarde om de lijst aan te passen op dit moment. Het zal niet veel veranderen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee joh. Is hetzelfde fenomeen als het kabinet en de coronapas. Als je eenmaal op een bepaald spoor zit wordt loslaten steeds lastiger.
Jij bent een abled mens dus je kunt dit niet zo schrijven Evenstarquote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Helaas is dit wel de waarheid ja. De wereld is echt aan het doordraaien wat betreft inclusiviteit. Alles mag kapot en niks is meer heilig. Ik vind "entitlement" zo'n mooi woord daarvoor. Iedereen denkt maar overal recht op te hebben en als het niet gebeurd of iemand het durft tegen te spreken is het meteen moord, brand en vooral racisme roepen.
I
Je moet wat om relevant te blijven.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Oh, dat bedoelde ik niet, ik zie geen meerwaarde om de lijst aan te passen op dit moment. Het zal niet veel veranderen.
Ik vraag me alleen af waar die oproep ineens vandaan komt.
Wat mijzelf betreft mag het naar B2, naast mazelen, gezien de hoge infectiegraad. Maar dat heeft toch geen haast?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |