Het gaat erom of mijn werkgever mij hiervoor mag schorsen?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:29 schreef christmastsunami het volgende:
Koop een 'Jogger', een spijkerbroek die zit als een joggingbroek, de naam is 'Jogger'.
of een extreem wijde spijker skatebroek.
Ja natuurlijk, hij mag ook eisen dat je in bikini komt, het is zijn eigendom.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:39 schreef hanskraaijjr het volgende:
[..]
Het gaat erom of mijn werkgever mij hiervoor mag schorsen?
Mwooaaaah, dat durf ik te betwijfelen🤣quote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:40 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, hij mag ook eisen dat je in bikini komt, het is zijn eigendom.
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:42 schreef hanskraaijjr het volgende:
Ik vind een joggingbroek lekkerder zitten met magazijnwerk.
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:29 schreef christmastsunami het volgende:
Koop een 'Jogger', een spijkerbroek die zit als een joggingbroek, de naam is 'Jogger'.
ja hey, je moet daar niet werken. Ik kan me wel een hoop ellende voor stellen als jeje niet aanpast, via de rechter dan maar afdwingen?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:41 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Mwooaaaah, dat durf ik te betwijfelen🤣
Lul niet zo dom.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:44 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
ja hey, je moet daar niet werken. Ik kan me wel een hoop ellende voor stellen als jeje niet aanpast, via de rechter dan maar afdwingen?
succes, of zoek iets anders, waar je wel mag aan doen wat je wil, het zal wat moois worden.
Lees de link nou maar gewoon.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:46 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ohw, dus iedereen moet ook maar een paar achterlijke tattoos accepteren, in het gezicht ofzo?
Er kan inderdaad niet opeens sprake zijn van een uitzondering speciaal voor jou.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:46 schreef hanskraaijjr het volgende:
Heb je mijn stukje gelezen, er zijn uitzendkrachten die ook een joggingbroek aan hebben en dat wordt wel getolereerd.
Dankjewel, hier kan ik wel iets mee. Het is niet officieel vastgelegd wat ik weet.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Een werkgever mag kledingvoorschriften voorschrijven, maar! Daar zitten wel haken en ogen aan.
https://www.unie.nl/tips/(...)k-wel-en-niet-dragen
Volgens mij werkt TS direct voor de werkgever maar lopen die “joggers” rond vanuit uitzendbureaus, zo begrijp ik het tenminste.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:08 schreef Fer het volgende:
Mag het niet van de opdrachtgever of jouw uitzendbureau.
En die doen hetzelfde werk?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:46 schreef hanskraaijjr het volgende:
Heb je mijn stukje gelezen, er zijn uitzendkrachten die ook een joggingbroek aan hebben en dat wordt wel getolereerd.
Gopniks Cyka!quote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:16 schreef Farenji het volgende:
Als echte oostblokker moet je wel de slav squat kunnen doen, en dat lukt nou eenmaal niet zo goed zonder een adidas joggingbroek.
[ afbeelding ]
Wanneer veiligheid de reden is dan moeten ze de werkkleding verstrekken wat ik weet dus dan moeten ze dat maar doen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:41 schreef paardendokter het volgende:
Je bent daar om in een beschutte omgeving beschut werk te doen. Je geeft in het topic niet aan hoeveel en welke beperkingen je hebt, maar ik kan me zo voorstellen dat met gevaarlijke machines in de omgeving het inhurend bedrijf speciaal voor en van jou eist dat je veilige kleren aan hebt. Met een flodderende joggingbroek aan je ledematen zou je immers zomaar gegrepen kunnen worden door een gevaarlijke machine of zo. Ligt de verklaring wellicht in deze hoek ?
Onveilige kleren zijn en blijven onveilige kleren. Ongeacht wie ze aan heeft toch? Dus dan allemaal spijkerbroek.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:41 schreef paardendokter het volgende:
Je bent daar om in een beschutte omgeving beschut werk te doen. Je geeft in het topic niet aan hoeveel en welke beperkingen je hebt, maar ik kan me zo voorstellen dat met gevaarlijke machines in de omgeving het inhurend bedrijf speciaal voor en van jou eist dat je veilige kleren aan hebt. Met een flodderende joggingbroek aan je ledematen zou je immers zomaar gegrepen kunnen worden door een gevaarlijke machine of zo. Ligt de verklaring wellicht in deze hoek ?
Zat ik ook aan te denken.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:41 schreef paardendokter het volgende:
Dan mag de werkgever die verstrekken toch?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:47 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Onveilige kleren zijn en blijven onveilige kleren. Ongeacht wie ze aan heeft toch? Dus dan allemaal spijkerbroek.
Niet perse, het kan prima zijn dat je die zelf moet aanschaffen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:06 schreef hanskraaijjr het volgende:
[..]
Dan mag de werkgever die verstrekken toch?
Wie is je werkgever? De SW-instantie toch?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:06 schreef hanskraaijjr het volgende:
[..]
Een wijde broek is beter voor de vruchtbaarheid, maar de invloed op de eirijping en eisprong van TS zal miniem zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:54 schreef Halcon het volgende:
Artsen schrijven het soms voor bij verminderde vruchtbaarheid. Letrozol verlaagt de hoeveelheid oestrogeenhormoon. Het stimuleert hierdoor de afgifte van hormonen die voor de eirijping en eisprong zorgen.
Pilletje van z'n vrouw/vriendin genomen?
Laten de kledingsvoorschriften geen ruimte voor het dragen van kledingstukken met een algemene godsdienstige grondslag, dan is er snel sprake van een verboden onderscheid op grond van godsdienst (2.6.1.). Dat betekent dus dat als jij bijvoorbeeld een oudgereformeerde vrouw was geweest, jij mag eisen dat je in rok naar het werk komt want oudgereformeerde vrouwen dragen nu eenmaal geen broeken. Tenzij het daardoor onveilig wordt om de werkzaamheden uit te voeren (wat ik me wel kan voorstellen als je een lange rok draagt).quote:Werkkleding is kleding die nodig is voor het werk en dat normaal gesproken niet geschikt is om in de vrije tijd te dragen. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om bedrijfskleding (nodig voor herkenning, eenheid) en veiligheidskleding (vereist voor veiligheid, gezondheid). De medewerker zal gehouden zijn deze kleding te gebruiken in overeenstemming met de voorschriften die de werkgever in redelijkheid opstelt. Voor alle duidelijkheid kan deze verplichting in de arbeidsovereenkomst opgenomen worden. De werkgever zal voor deze kleding moeten zorgen, tenzij het arbeidscontract anders bepaalt of tenzij het in de bedrijfstak gebruikelijk is dat de medewerker zelf voor deze kleding zorgt (4.1.10.4.).
Dus, kom jij tijdens je magazijnwerkzaamheden in aanraking met klanten ? Dan kan en mag een werkgever dit eisen mits hij dit van alle werkgevers eist. Dit is niet het geval, en jij kan bewijs aanleveren door foto's te maken van de Polen in joggingbroek.quote:Gepaste kleding is eerder gewenst dan nodig en is wel geschikt om in de vrije tijd te gebruiken. De werkgever kan op grond van zijn gezagsverhouding aanwijzingen geven aan de medewerker voor de goede orde in de onderneming. Dat wil zeggen dat hij van de medewerker kan verlangen dat deze er op het werk netjes uit ziet. Wat dit met zich meebrengt verschilt per functie en bedrijf. Zo kan de werkgever mogelijk een net pak verlangen van een manager, een receptionist en een verkoper. Er moet wel eenheid zijn in de eisen die aan bepaalde medewerkers gesteld worden. Voor uitvoerende medewerkers, die niet met klanten te maken hebben kan het onredelijk zijn om nette kleding te verlangen. Zij worden dan onnodig op (hoge) kosten gejaagd.
De werkgever zal voor deze kleding moeten zorgen, tenzij het arbeidscontract anders bepaalt of tenzij het in de bedrijfstak gebruikelijk is dat de medewerker zelf voor deze kleding zorgt (4.1.10.4.).quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:06 schreef hanskraaijjr het volgende:
[..]
En waarom vraag je het hier en niet meteen aan degene die jou dit vertelde?? Of je doet wat er gezegd wordt en hou je mond of je vraagt naar de reden, want daar heb je natuurlijk wel recht opquote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:24 schreef hanskraaijjr het volgende:
Hoi Allen,
Ik ben magazijnmedewerker maar ben via een SW-bedrijf gedetacheerd bij een grote logistiek dienstverlener waar ook verschillende uitzendbureau's werkzaam zijn alsmede hun eigen werknemers.
De regel is dat er alleen spijkerbroeken gedragen worden die we niet verstrekt krijgen maar heel veel Poolse en Roemeense uitzendkrachten lopen in een joggingbroek rond en dat wordt toegelaten.
Nu droeg ik zelf een keer een joggingbroek en toen werd me vertelt dat ik naar huis gestuurd wordt als ik die nog een keer draag. Ik weet dat een werkgever bepaalde kleding mag verplichten maar of het nu spijker of jogging is is dat niet een beetje onredelijk?
En is er sprake van discriminatie omdat ik het niet mag en een ander wel?
Hoop dat iemand me kan helpen want het is onduidelijk waar de grens ligt wat ik op internet lees.
Greetz,
Hansie.
En als die richtlijnen nou voor verschillende groepen personeelsleden op dezelfde (soort) functie anders worden gehandhaafd?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:33 schreef Rene het volgende:
Vraag het aan detacheerder/HR/whatever. Je dient je te houden aan richtlijnen en/of afspraken hieromtrent. Zouden vast ergens beschreven staan als "representatief".
Ik weet hier verder hier de details van af hoor. Maar in z’n algemeenheid geldt dat een werkgever best wel veel mag via z’n instructierecht. Mits hij dat maar consequent doet.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:33 schreef Rene het volgende:
Vraag het aan detacheerder/HR/whatever. Je dient je te houden aan richtlijnen en/of afspraken hieromtrent. Zouden vast ergens beschreven staan als "representatief".
mwoah meestal mag je je mobieltje niet mee nemen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:05 schreef quirina het volgende:
Maak foto’s van je oostblok collega’s in trainingspak. Heb je meteen bewijs bij de rechter.
Ja hoor. Laten we de rechten nog iets meer uitkleden.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Niet perse, het kan prima zijn dat je die zelf moet aanschaffen.
Weet niet waarom je zo gek doet tegen mij, maar dit komt vaker voor hoor, dat je bepaalde kledij zelf moet aanschaffen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 19:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja hoor. Laten we de rechten nog iets meer uitkleden.Dan vereist de werkgever blijkbaar "veilige" kleding maar die dien je wel zelf aan te schaffen. Hoeveel regels om de werkgever rijker te maken en de werknemer armer vind je nog meer goed?
Er is misschien wel een regeling op te tuigen dat de TS zijn orderpicktruck moet leasen op eigen kosten. Profit!![]()
De werkgever zal voor deze kleding moeten zorgen, tenzij het arbeidscontract anders bepaalt of tenzij het in de bedrijfstak gebruikelijk is dat de medewerker zelf voor deze kleding zorgtquote:Op woensdag 16 februari 2022 19:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Weet niet waarom je zo gek doet tegen mij, maar dit komt vaker voor hoor, dat je bepaalde kledij zelf moet aanschaffen.
Dat kan dan veelal wel via korting bij een of andere leverancier wat de werkgever voorziet.
Zeg niet dat het een norm is, maar ongehoord is het niet.
Eens met sirdanilot hierboven. Sorry voor het gek doen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 19:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Weet niet waarom je zo gek doet tegen mij, maar dit komt vaker voor hoor, dat je bepaalde kledij zelf moet aanschaffen.
Dat kan dan veelal wel via korting bij een of andere leverancier wat de werkgever voorziet.
Zeg niet dat het een norm is, maar ongehoord is het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |