Twee jaar heb ik mij aan bijna alle regels gehouden. Twee jaar vond ik ze gepast.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De logica ontgaat mij even. Maar misschien is die er ook gewoon niet.
Eerst was het: mondkapjes niet verplicht op plekken waar je 1,5m afstand kunt houden.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een rare zin, alsof die twee maatregelen per se aan elkaar gekoppeld zijn.
Motivatie voor die mondkapjes was dat het niet altijd mogelijk is om anderhalve meter afstand te houden in winkels en openbaar vervoer. Des te vreemder dat het in het OV niet afgeschaft wordt.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een rare zin, alsof die twee maatregelen per se aan elkaar gekoppeld zijn.
De OV bedrijven hebben dit op genomen in de huisregels, welke onder Wet personenvervoer 2000 vallen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:54 schreef Vasilevski het volgende:
Maar blijft de mondkapjesplicht wel in het ov, omdat je daar geen 1,5m afstand kunt houden.
Vorig jaar wilde de NS ermee stoppen maar Hugo ging ervoor liggen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De OV bedrijven hebben dit op genomen in de huisregels, welke onder Wet personenvervoer 2000 vallen.
Als de OV bedrijven de plicht af wil schaffen, dan kunnen ze dat zelfstandig doen. De overheid kan dit echter niet beslissen voor ze.
Te makkelijk dezequote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vorig jaar wilde de NS ermee stoppen maar Hugo ging ervoor liggen.
Maar dat beslissen ze toch niet eigenmachtig, dat is toch op z'n minst in overleg met het kabinet? Het is het kabinet dat uiteindelijk dit soort dingen afkondigt. Zou wel leuk zijn als die ov-bedrijven een keer op ramkoers gaan liggen met het kabinet in deze. Het was echt niet te doen toen in september alles was afgeschaft behalve dit (ik laat CTB even buiten beschouwing). Conducteurs die moesten gaan uitleggen dat het toch echt nog steeds verplicht was.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De OV bedrijven hebben dit op genomen in de huisregels, welke onder Wet personenvervoer 2000 vallen.
Als de OV bedrijven de plicht af wil schaffen, dan kunnen ze dat zelfstandig doen. De overheid kan dit echter niet beslissen voor ze.
Uiteraard, maar het waren wel de OV bedrijven die de mondkapjes als eerste hebben ingevoerd.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Maar dat beslissen ze toch niet eigenmachtig, dat is toch op z'n minst in overleg met het kabinet? Het is het kabinet dat uiteindelijk dit soort dingen afkondigt. Zou wel leuk zijn als die ov-bedrijven een keer op ramkoers gaan liggen met het kabinet in deze. Het was echt niet te doen toen in september alles was afgeschaft behalve dit (ik laat CTB even buiten beschouwing). Conducteurs die moesten gaan uitleggen dat het toch echt nog steeds verplicht was.
Met de wijsheid van toen was dat niet heel heel gek m.i.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het waren wel de OV bedrijven die de mondkapjes als eerste hebben ingevoerd.
Er druppelen trouwens nog best veel veranderingen binnen zo op deze middag. En wat tegenstrijdigheden tussen wat er naar de NOS gelekt wordt en naar de RTL. Ik durf het haast niet toe te geven, maar ik ga zowaar de persco kijken vanavond.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Geen 1G buiten, alleen bij grote evenementen binnen https://nos.nl/artikel/24(...)e-evenementen-binnen
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:10 schreef Caland het volgende:
Eindelijk ook eens specifiek nieuws over de belachelijke inreisregels
Erg mooi
quote:Ook het reizen naar het buitenland wordt niet langer ontraden, waardoor ook de verwachting is dat de reisadviezen van verschillende landen worden aangepast naar een lager niveau. De corona-situatie in een land betekent niet meer automatisch dat de kleurcode 'oranje' wordt gehanteerd. Het reisadvies voor landen binnen de Europese Unie was al eerder losgelaten.
Ach weet je, naar verwachting is het de allerlaatste. Wel jammer dat Rutte er niet bij is. Had wel verwacht dat ze dan iets speciaals zouden doen, taart of zo.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:11 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Er druppelen trouwens nog best veel veranderingen binnen zo op deze middag. En wat tegenstrijdigheden tussen wat er naar de NOS gelekt wordt en naar de RTL. Ik durf het haast niet toe te geven, maar ik ga zowaar de persco kijken vanavond.
Hopen op Srbije? Of was dat iemand anders?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:10 schreef Caland het volgende:
Eindelijk ook eens specifiek nieuws over de belachelijke inreisregels
Erg mooi
In elkaars gezicht?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ach weet je, naar verwachting is het de allerlaatste. Wel jammer dat Rutte er niet bij is. Had wel verwacht dat ze dan iets speciaals zouden doen, taart of zo.
niet verkeerd, buiten heb ik geen problemen mee zonder CBR.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:08 schreef alpeko het volgende:
Poesmelding... 1G nu alleen nog voor grote binnen evenementen?
Ook kansloos maar iig minder kansloos dan voor buiten. Dat worden dus nog altijd geen concertzalen in NL.
Dan hou je maar een handje vol locaties over waar dat voor gaat gelden.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Geen 1G buiten, alleen bij grote evenementen binnen https://nos.nl/artikel/24(...)e-evenementen-binnen
Dat was ik ja. Komt precies op tijd in ieder geval. Vertrek volgende week.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:13 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Hopen op Srbije? Of was dat iemand anders?
Huh? Er zijn echt legio locaties waar je met +500 binnen kunt zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan hou je maar een handje vol locaties over waar dat voor gaat gelden.
Geef het gewoon op. Simpeler voor iedereen, scheelt ook vooral een hoop ergernis en geld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |