Ouderen zorg, jongeren, maatschappelijke zorgen allemaal irrelevant voor het OMT.quote:Op maandag 14 februari 2022 17:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)tart-van-de-pandemie
[..]
Was dat geen extreemrechtse complottheorie? Dat men de maatregelen tot in het oneinde zou gaan rekken en telkens wel weer een nieuwe doelpaal zou vinden om de staat van waakzaamheid in stand te kunnen houden?quote:Op maandag 14 februari 2022 16:24 schreef DonDruiper het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)verboord-kunnen.html
Dit jaar..
Wat denk je van eind deze maand beste Ernst?
Die kapjes in het OV zouden nog wel eens een blijvertje kunnen zijn. Want kwetsbare mensen reizen ook met het OV en zulks.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Lekker een weekend geen mondkapjes gedragen in Londen, ook in stampvolle metro, wat een vrijheid. Nu weer terug in Zürich, 8 uur een kap op voor de pc en dan in de trein, in het sportcentrum.
Woensdag komen er hier versoepeling, maar zal wel weer niet in OV worden afgeschaft, kansloos gebeuren, zo schijtziek van.
Laat die mensen dan fatsoenlijke makers dragen, bijvoorbeeld ffp2, en val de rest er niet mee lastig. Die stoffen vodjes die iedereen nu voor z'n bakkes heeft hangen, zetten natuurlijk ook geen zoden aan de dijk.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die kapjes in het OV zouden nog wel eens een blijvertje kunnen zijn. Want kwetsbare mensen reizen ook met het OV en zulks.
Eens, uiteraard.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:20 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Laat die mensen dan fatsoenlijke makers dragen, bijvoorbeeld ffp2, en val de rest er niet mee lastig. Die stoffen vodjes die iedereen nu voor z'n bakkes heeft hangen, zetten natuurlijk ook geen zoden aan de dijk.
Je draagt ze voor een ander.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:20 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Laat die mensen dan fatsoenlijke makers dragen, bijvoorbeeld ffp2, en val de rest er niet mee lastig. Die stoffen vodjes die iedereen nu voor z'n bakkes heeft hangen, zetten natuurlijk ook geen zoden aan de dijk.
Kunnen kwetsbare mensen dat zelf niet verzinnen dan, die zijn toch niet achterlijk mag ik aannemen. Bescherm jezelf zo goed mogelijk en laat mensen met rust die er geen een op willen. Ik denk dat mensen zelfs vanzelf wel wat afstand van je houden als je met je ffp2 masker oploopt.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:20 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Behalve als je het politiek oneens bent met die ander, dan moet die ander doodquote:
Dan zou ik er ook een gaan dragen, vierzitter voor mezelfquote:Op maandag 14 februari 2022 18:24 schreef josja het volgende:
[..]
Kunnen kwetsbare mensen dat zelf niet verzinnen dan, die zijn toch niet achterlijk mag ik aannemen. Bescherm jezelf zo goed mogelijk en laat mensen met rust die er geen een op willen. Ik denk dat mensen zelfs vanzelf wel wat afstand van je houden als je met je ffp2 masker oploopt.
Genoeg reden om niet meer met het OV te gaan. De trein is in Nederland toch al veel te duur.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die kapjes in het OV zouden nog wel eens een blijvertje kunnen zijn. Want kwetsbare mensen reizen ook met het OV en zulks.
Gelukkig is dat prima op te lossen door standaard een geopend blik bier mee te hebben in de trein. Bijkomend voordeel is dat boomers vaak niet naast je gaan zitten als ze dat zien.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, het is meer dan je een ander beschermt door die dingen te dragen, niet zozeer jezelf. Ik weet het ook niet, maar dat roept men altijd. Alsof ze maar eenverkeersluchtdruppels doorlaten ofzo.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Behalve als je het politiek oneens bent met die ander, dan moet die ander dood.
En idd, prima als je nog een masker op wil in het OV, ik hou je niet tegen, maar draai de zaken niet meer om.
Dit geldt in feite voor alle maatregelen. Het maatschappelijke probleem is opgelost, de zorg wordt namelijk niet meer overspoeld door covidpatienten. Rot dan ook op met je generieke maatregelen.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:24 schreef josja het volgende:
[..]
Kunnen kwetsbare mensen dat zelf niet verzinnen dan, die zijn toch niet achterlijk mag ik aannemen. Bescherm jezelf zo goed mogelijk en laat mensen met rust die er geen een op willen. Ik denk dat mensen zelfs vanzelf wel wat afstand van je houden als je met je ffp2 masker oploopt.
Bij sommige kwetsbaren, ik herhaal: bij sommige, lijkt het alsof de hele wereld mee moet lijden.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:24 schreef josja het volgende:
[..]
Ga dat uittesten danquote:Op maandag 14 februari 2022 18:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan zou ik er ook een gaan dragen, vierzitter voor mezelf
Ik doel meer dat mensen het altijd over saamhorigheid etc hebben, we doen het voor elkaarquote:Op maandag 14 februari 2022 18:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, het is meer dan je een ander beschermt door die dingen te dragen, niet zozeer jezelf. Ik weet het ook niet, maar dat roept men altijd. Alsof ze maar eenverkeersluchtdruppels doorlaten ofzo.
Ik reis 1x per week met de trein naar kantoor. Het is te overzien. Maar het is wel kut en als het niets meer bijdraait dan moet je het imo gewoon schrappen.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Genoeg reden om niet meer met het OV te gaan. De trein is in Nederland toch al veel te duur.
Mensen hebben gewoon niet zoveel met mensen die ze niet kennen.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik doel meer dat mensen het altijd over saamhorigheid etc hebben, we doen het voor elkaar. Maar als die andere persoon dan een andere mening ergens over heeft, dan gaat ie maar lekker dood.
Die neppe saamhorigheidsoproep was zo cringe.
Ze weten ook wel dat als ze er een advies van maken, dat niemand die dingen nog draagt.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit geldt in feite voor alle maatregelen. Het maatschappelijke probleem is opgelost, de zorg wordt namelijk niet meer overspoeld door covidpatienten. Rot dan ook op met je generieke maatregelen.
Kabinet wil sneller versoepelen: samenleving per 25 februari grotendeels openquote:Het veel bekritiseerde coronatoegangsbewijs (ctb) verdwijnt in de ijskast en wordt alleen nog van stal gehaald als er een situatie ontstaat waarin het echt toegevoegde waarde heeft.
quote:In de cultuursector en de horeca komt de gewone situatie eerder terug dan verwacht. Nu moeten ze nog om 22.00 uur dicht zijn. Vanaf aanstaande vrijdag, 18 februari, gaat dat naar 01.00 uur 's nachts. Een week later zijn de reguliere algemene sluitingstijden weer van kracht.
quote:Op maandag 14 februari 2022 18:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)ari-grotendeels-open
quote:Alleen de echte basismaatregelen, zoals geen handen schudden, hygiëne, ventileren en testen bij klachten blijven gehandhaafd, zeggen bronnen in Den Haag.
Jij zit de hele dag met een masker op achter je pc?quote:Op maandag 14 februari 2022 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Lekker een weekend geen mondkapjes gedragen in Londen, ook in stampvolle metro, wat een vrijheid. Nu weer terug in Zürich, 8 uur een kap op voor de pc en dan in de trein, in het sportcentrum.
Woensdag komen er hier versoepeling, maar zal wel weer niet in OV worden afgeschaft, kansloos gebeuren, zo schijtziek van.
Die campagnes voor het gebruik van het ov kunnen ook wel gelijk de prullenbak in.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Genoeg reden om niet meer met het OV te gaan. De trein is in Nederland toch al veel te duur.
Nou, mooi. Je kunt nog steeds de nodige vraagtekens zetten bij het proces, maar het resultaat telt.quote:Op maandag 14 februari 2022 18:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kabinet wil sneller versoepelen: samenleving per 25 februari grotendeels open
https://nos.nl/artikel/24(...)ari-grotendeels-open
En voor de horeca/cultuur:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |