abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203661581
quote:
Ouderen zorg, jongeren, maatschappelijke zorgen allemaal irrelevant voor het OMT.
De club afgevaardigden uit ziekenhuizen en de virologie heeft verrassend alleen oog voor ziekenhuizen en theoretische virus modellen.
pi_203661655
quote:
10s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:24 schreef DonDruiper het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)verboord-kunnen.html

Dit jaar.. :')

Wat denk je van eind deze maand beste Ernst?
Was dat geen extreemrechtse complottheorie? Dat men de maatregelen tot in het oneinde zou gaan rekken en telkens wel weer een nieuwe doelpaal zou vinden om de staat van waakzaamheid in stand te kunnen houden?

Iedereen is weer lekker in slaap gesust met de belofte dat eind van deze maand alles er af zal gaan. En ja: die keutel gaat ook weer ingetrokken worden. Ze wachten gewoon op weer een nieuwe opleving of enige vorm van onzekerheid om het CTB en 2G in te kunnen gaan voeren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_203661686
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Lekker een weekend geen mondkapjes gedragen in Londen, ook in stampvolle metro, wat een vrijheid. Nu weer terug in Zürich, 8 uur een kap op voor de pc en dan in de trein, in het sportcentrum. :r

Woensdag komen er hier versoepeling, maar zal wel weer niet in OV worden afgeschaft, kansloos gebeuren, zo schijtziek van.
Die kapjes in het OV zouden nog wel eens een blijvertje kunnen zijn. Want kwetsbare mensen reizen ook met het OV en zulks.
pi_203661722
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die kapjes in het OV zouden nog wel eens een blijvertje kunnen zijn. Want kwetsbare mensen reizen ook met het OV en zulks.
Laat die mensen dan fatsoenlijke makers dragen, bijvoorbeeld ffp2, en val de rest er niet mee lastig. Die stoffen vodjes die iedereen nu voor z'n bakkes heeft hangen, zetten natuurlijk ook geen zoden aan de dijk.
pi_203661737
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:20 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Laat die mensen dan fatsoenlijke makers dragen, bijvoorbeeld ffp2, en val de rest er niet mee lastig. Die stoffen vodjes die iedereen nu voor z'n bakkes heeft hangen, zetten natuurlijk ook geen zoden aan de dijk.
Eens, uiteraard.
pi_203661780
quote:

[..]
Je draagt ze voor een ander.
Tap tap tap
pi_203661784
quote:

[..]
Kunnen kwetsbare mensen dat zelf niet verzinnen dan, die zijn toch niet achterlijk mag ik aannemen. Bescherm jezelf zo goed mogelijk en laat mensen met rust die er geen een op willen. Ik denk dat mensen zelfs vanzelf wel wat afstand van je houden als je met je ffp2 masker oploopt.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  maandag 14 februari 2022 @ 18:25:47 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203661791
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Je draagt ze voor een ander.
Behalve als je het politiek oneens bent met die ander, dan moet die ander dood B-).

En idd, prima als je nog een masker op wil in het OV, ik hou je niet tegen, maar draai de zaken niet meer om.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_203661793
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:24 schreef josja het volgende:

[..]
Kunnen kwetsbare mensen dat zelf niet verzinnen dan, die zijn toch niet achterlijk mag ik aannemen. Bescherm jezelf zo goed mogelijk en laat mensen met rust die er geen een op willen. Ik denk dat mensen zelfs vanzelf wel wat afstand van je houden als je met je ffp2 masker oploopt.
Dan zou ik er ook een gaan dragen, vierzitter voor mezelf _O-
Tap tap tap
  maandag 14 februari 2022 @ 18:26:17 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203661801
quote:

[..]
Genoeg reden om niet meer met het OV te gaan. De trein is in Nederland toch al veel te duur.
  maandag 14 februari 2022 @ 18:26:21 #111
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203661802
quote:

[..]
Gelukkig is dat prima op te lossen door standaard een geopend blik bier mee te hebben in de trein. Bijkomend voordeel is dat boomers vaak niet naast je gaan zitten als ze dat zien.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203661804
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Behalve als je het politiek oneens bent met die ander, dan moet die ander dood B-).

En idd, prima als je nog een masker op wil in het OV, ik hou je niet tegen, maar draai de zaken niet meer om.
Nou ja, het is meer dan je een ander beschermt door die dingen te dragen, niet zozeer jezelf. Ik weet het ook niet, maar dat roept men altijd. Alsof ze maar eenverkeersluchtdruppels doorlaten ofzo.
Tap tap tap
pi_203661805
quote:

[..]
Dit geldt in feite voor alle maatregelen. Het maatschappelijke probleem is opgelost, de zorg wordt namelijk niet meer overspoeld door covidpatienten. Rot dan ook op met je generieke maatregelen.
pi_203661815
quote:

[..]
Bij sommige kwetsbaren, ik herhaal: bij sommige, lijkt het alsof de hele wereld mee moet lijden.
pi_203661820
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Dan zou ik er ook een gaan dragen, vierzitter voor mezelf _O-
Ga dat uittesten dan :D maar serieus, ik zou denken, ach, een kwetsbare, ik schuif wel een stukkie op.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  maandag 14 februari 2022 @ 18:27:42 #116
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203661822
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Nou ja, het is meer dan je een ander beschermt door die dingen te dragen, niet zozeer jezelf. Ik weet het ook niet, maar dat roept men altijd. Alsof ze maar eenverkeersluchtdruppels doorlaten ofzo.
Ik doel meer dat mensen het altijd over saamhorigheid etc hebben, we doen het voor elkaar O+. Maar als die andere persoon dan een andere mening ergens over heeft, dan gaat ie maar lekker dood.

Die neppe saamhorigheidsoproep was zo cringe :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_203661833
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Genoeg reden om niet meer met het OV te gaan. De trein is in Nederland toch al veel te duur.
Ik reis 1x per week met de trein naar kantoor. Het is te overzien. Maar het is wel kut en als het niets meer bijdraait dan moet je het imo gewoon schrappen.

Tanken is ook niet bepaald een feest op het moment, overigens. Sowieso is mobiliteit in Nederland linksom of rechtsom stervensduur. Altijd al geweest ook.
pi_203661839
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik doel meer dat mensen het altijd over saamhorigheid etc hebben, we doen het voor elkaar O+. Maar als die andere persoon dan een andere mening ergens over heeft, dan gaat ie maar lekker dood.

Die neppe saamhorigheidsoproep was zo cringe :').
Mensen hebben gewoon niet zoveel met mensen die ze niet kennen.
Tap tap tap
  maandag 14 februari 2022 @ 18:36:37 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203661948
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit geldt in feite voor alle maatregelen. Het maatschappelijke probleem is opgelost, de zorg wordt namelijk niet meer overspoeld door covidpatienten. Rot dan ook op met je generieke maatregelen.
Ze weten ook wel dat als ze er een advies van maken, dat niemand die dingen nog draagt.
pi_203661997
quote:
Het veel bekritiseerde coronatoegangsbewijs (ctb) verdwijnt in de ijskast en wordt alleen nog van stal gehaald als er een situatie ontstaat waarin het echt toegevoegde waarde heeft.
Kabinet wil sneller versoepelen: samenleving per 25 februari grotendeels open
https://nos.nl/artikel/24(...)ari-grotendeels-open

En voor de horeca/cultuur:
quote:
In de cultuursector en de horeca komt de gewone situatie eerder terug dan verwacht. Nu moeten ze nog om 22.00 uur dicht zijn. Vanaf aanstaande vrijdag, 18 februari, gaat dat naar 01.00 uur 's nachts. Een week later zijn de reguliere algemene sluitingstijden weer van kracht.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 14 februari 2022 @ 18:41:35 #121
12221 Tijn