abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203658707
Waar waren die bruine mensen dan in de originele trilogie . :(

pi_203658718
Fipo en tl;dr.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 14 februari 2022 @ 13:49:52 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203658733
Ach ja boeie tis maar een fantasieverhaaltje.
pi_203658772
:')

Tijd dat ze eens een film met een blanke Martin Luther King maken. Dan is de wereld te klein.

[ Bericht 0% gewijzigd door laforest op 16-02-2022 08:25:59 ]
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_203658850
Ik heb als kind die boeken met veel plezier gelezen maar kan me niet herinneren dat ik echt een beeld had bij de huidskleur van de hoofdpersonen dus ik verwacht met de serie er ook niet veel mee bezig te zijn.

Die diversiteit-agenda van Amazon en Netflix is een beetje triest maar deze serie is afkomstig van fantasyboeken geschreven door een overleden nerd dus ik denk dat je het niet zo belangrijk moet vinden.
-nee-
pi_203658893
In de originele trilogie is er zeker wel sprake van donkere mensen, de meest bekende zijn de Haradrim (vijanden van Gondor).
  maandag 14 februari 2022 @ 14:05:19 #8
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203658921
Serieus?
Maak je je druk om de huidskleur van fantasy personages?

Het is geen geschiedkundig verslag ofzo hè?
Een hobbit, elf en ander spul is allemaal zeer geloofwaardig, maar een donkere huidskleur niet? Wtf?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203658926
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 13:53 schreef laforest het volgende:
:')

Tijd dat eens een film met een blanke Martin Luther King maken. Dan is de wereld te klein.
Je zou denken dat Amerika voor 99% zwart is...

pi_203658965
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 14:03 schreef EchteLiberaal het volgende:
In de originele trilogie is er zeker wel sprake van donkere mensen, de meest bekende zijn de Haradrim (vijanden van Gondor).
Die zagen er middenoosters uit.
  maandag 14 februari 2022 @ 14:13:45 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203658981
Ook Middle-Earth heeft te lijden gehad onder massa-immigratie.
  maandag 14 februari 2022 @ 14:14:56 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203658994
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 14:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Serieus?

Een hobbit, elf en ander spul is allemaal zeer geloofwaardig, maar een donkere huidskleur niet? Wtf?
Niet het punt. Een volk dat altijd onder de grond heeft geleefd en waarvan beschreven is dat de vrouwen ook een baard hebben kan gewoon geen donkere vrouw zonder baard als koningin hebben. En nee, niet omdat mensen niet van donkere mensen houden, omdat de bekender dat zo bedacht heeft.

Verzin je eigen verhaaltjes dan maar ipv het werk van een ander aan te passen naar jouw opvattingen. En als je dat niet doet, dan komen de echte fans achter je aan ja. En iedereen die het daarbij op "racisme, sexisme" etc gooit snapt er geen moer van.

Black Panther met Chris hemsworth als BP, Fresh Prince maar dan all white cast, goed plan, of dan opeens niet meer?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_203659006
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 14:10 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Die zagen er middenoosters uit.
Dat is niet bruin genoeg of zo?

Het klopt overigens ook niet want in de films waren ze een soort mix van Aztecs en Kiribati, in de boeken worden ze dark genoemd
pi_203659023
Ik kan me nog van vroeger die Musical Jesus Christ Superstar herinneren (jaren 70 dacht ik), daarin was Judas zwart, waren hun tijd ver vooruit blijkbaar :o

Feitelijk ook een soort van fantasie verhaal tenslotte.
pi_203659041
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2022 14:00 schreef Marsenal het volgende:
Die diversiteit-agenda van Amazon en Netflix is een beetje triest maar deze serie is afkomstig van fantasyboeken geschreven door een overleden nerd dus ik denk dat je het niet zo belangrijk moet vinden.
Juist die overleden nerd had oog voor detail en dat is ook iets waarom Tolkien een grote fanschare heeft.
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator maandag 14 februari 2022 @ 14:22:10 #16
441859 crew  Lenny77
pi_203659064
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 14:17 schreef LanaMyst het volgende:
Ik kan me nog van vroeger die Musical Jesus Christ Superstar herinneren (jaren 70 dacht ik), daarin was Judas zwart, waren hun tijd ver vooruit blijkbaar :o

Feitelijk ook een soort van fantasie verhaal tenslotte.
Of hun tijd net niet vooruit: de slechterik is zwart :o
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 14 februari 2022 @ 14:24:49 #17
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203659081
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 14:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Niet het punt. Een volk dat altijd onder de grond heeft geleefd en waarvan beschreven is dat de vrouwen ook een baard hebben kan gewoon geen donkere vrouw zonder baard als koningin hebben. En nee, niet omdat mensen niet van donkere mensen houden, omdat de bekender dat zo bedacht heeft.

Verzin je eigen verhaaltjes dan maar ipv het werk van een ander aan te passen naar jouw opvattingen. En als je dat niet doet, dan komen de echte fans achter je aan ja. En iedereen die het daarbij op "racisme, sexisme" etc gooit snapt er geen moer van.

Black Panther met Chris hemsworth als BP, Fresh Prince maar dan all white cast, goed plan, of dan opeens niet meer?
De echte fans…
Dus omdat die huidskleur me niet boeit ben ik geen echte fan?

Ik vind het vooral sneu geblaat. Zolang de verhaallijn klopt boeit het me verder niet. Het is fantasy, niet echt, weet je nog wel?
De huidskleur staat niet beschreven in de boeken, als echte fan zou je dat toch moeten weten. Met die baard heb je nog wel een punt, dat staat wel beschreven.

Dat hele dat kan niet want ze leefde ondergronds is baarlijke onzin. Het is niet dat ze door evolutie ontstaan zijn ofzo, maar als echte fan kan je me natuurlijk wel wat over hun ontstaansgeschiedenis in de verhaallijn vertellen…
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203659156
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 14:18 schreef dimmak het volgende:

[..]
Juist die overleden nerd had oog voor detail en dat is ook iets waarom Tolkien een grote fanschare heeft.
Het zijn ook spectaculair indrukwekkende boeken in hun genre maar het blijven gewoon fantasy boeken en we moeten het niet zo belangrijk maken
-nee-
  maandag 14 februari 2022 @ 14:33:21 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203659157
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 14:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
De echte fans…
Dus omdat die huidskleur me niet boeit ben ik geen echte fan?

Ik vind het vooral sneu geblaat. Zolang de verhaallijn klopt boeit het me verder niet. Het is fantasy, niet echt, weet je nog wel?
De huidskleur staat niet beschreven in de boeken, als echte fan zou je dat toch moeten weten. Met die baard heb je nog wel een punt, dat staat wel beschreven.

Dat hele dat kan niet want ze leefde ondergronds is baarlijke onzin. Het is niet dat ze door evolutie ontstaan zijn ofzo, maar als echte fan kan je me natuurlijk wel wat over hun ontstaansgeschiedenis in de verhaallijn vertellen…
Ja maar de verhaallijn klopt niet meer :'). Galadriel in oorlogsoutfit?

En jazeker wel, de huidskleuren zijn weldegelijk beschreven. Maar je weet zelf prima dat de enige reden waarom ze dit doen is het zogenaamde virtue signallen.

En het allerergste vind ik nog wel de mensen die dit klassiek stuk literatuur even wegzetten als dom fantasyverhaaltje. Net als met alles dat tegenwoordig verwoked moet worden, zwarte Anne Boleyn, enorm diverse kroegen in middeneeuws Polen etc.

Niets mis met originele, diverse, multiwhatever verhalen, maar tot nu toe met hand en tand door de nazaten verdedigde klassiekers moet je gewoon met rust laten. Op deze manier wordt een hele cultuur weggeschreven en onder het tapijt geveegd onder het mom van diversiteit.

Nogmaals, wat zouden mensen vinden van een whitewashing van the Fresh Prince, of The Jeffersons, Cosby show? The colour purple, lekker aanpassen dan maar?

En nee, want die gaat komen, dit maakt mij op geen enkele wijze een racist, echt niet.....
Get woke, go broke!
pi_203659164
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 14:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Serieus?

Dat doen al die woke mensen al. Druk maken om huidkleurtjes

"Wat? Geen bruin Sneeuwwitje?"
"Wat? Geen zwart Doornroosje?"
"Wat? Geen gele elven?"
"Wat? Komen er nog steeds witte mensen in voor?"
"Wat? Een witte die een donker mens verslaat? Racisme!"
"Yes! Een donker persoon die een wit persoon dood! Goed gedaan!"
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_203659246
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 14:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja maar de verhaallijn klopt niet meer :'). Galadriel in oorlogsoutfit?

En jazeker wel, de huidskleuren zijn weldegelijk beschreven. Maar je weet zelf prima dat de enige reden waarom ze dit doen is het zogenaamde virtue signallen.

En het allerergste vind ik nog wel de mensen die dit klassiek stuk literatuur even wegzetten als dom fantasyverhaaltje. Net als met alles dat tegenwoordig verwoked moet worden, zwarte Anne Boleyn, enorm diverse kroegen in middeneeuws Polen etc.

Niets mis met originele, diverse, multiwhatever verhalen, maar tot nu toe met hand en tand door de nazaten verdedigde klassiekers moet je gewoon met rust laten. Op deze manier wordt een hele cultuur weggeschreven en onder het tapijt geveegd onder het mom van diversiteit.

Nogmaals, wat zouden mensen vinden van een whitewashing van the Fresh Prince, of The Jeffersons, Cosby show? The colour purple, lekker aanpassen dan maar?

En nee, want die gaat komen, dit maakt mij op geen enkele wijze een racist, echt niet.....
Je beseft dat als deze serie af is, de boeken nog steeds bestaan, en die films ook? Die worden niet vervangen ofzo. Dus het 'wegvegen van een cultuur' lijkt me wat sterk verwoord.

Het internet staat tjokvol met fan-fiction van de boeken van Tolkien, het ene nog matiger dan het andere, ben je daar ook op tegen omdat het origineel 'met rust gelaten moet worden'?

Ik snap niet waarom dit zo belangrijk moet zijn. Dan kijk je het toch niet?

En series als cosby show en de jefferson worden inderdaad niet gewhitewashed want dan is het huis te klein. Wat is de wereld toch oneerlijk.
-nee-
  maandag 14 februari 2022 @ 14:47:57 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203659282
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2022 14:43 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Je beseft dat als deze serie af is, de boeken nog steeds bestaan, en die films ook? Die worden niet vervangen ofzo. Dus het 'wegvegen van een cultuur' lijkt me wat sterk verwoord.

Het internet staat tjokvol met fan-fiction van de boeken van Tolkien, het ene nog matiger dan het andere, ben je daar ook op tegen omdat het origineel 'met rust gelaten moet worden'?

Ik snap niet waarom dit zo belangrijk moet zijn. Dan kijk je het toch niet?

En series als cosby show en de jefferson worden inderdaad niet gewhitewashed want dan is het huis te klein. Wat is de wereld toch oneerlijk.
We zijn het dus gewoon oneens. Prima.

En waarom het zo belangrijk is? Omdat het natuurlijk allang niet meer bij 1 franchise is gebleven, vrijwel alles van comics, films, series, boeken zijn inmiddels (deels) herschreven om maar divers en inclusief te zijn. En mensen zijn er gewoon klaar mee.

En je laatste zin, waarom is DAT onaantastbaar dan? Klinkt een tikje hypocriet als ik eerlijk ben....
Get woke, go broke!
pi_203659330
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 14:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]
We zijn het dus gewoon oneens. Prima.

En waarom het zo belangrijk is? Omdat het natuurlijk allang niet meer bij 1 franchise is gebleven, vrijwel alles van comics, films, series, boeken zijn inmiddels (deels) herschreven om maar divers en inclusief te zijn. En mensen zijn er gewoon klaar mee.

En je laatste zin, waarom is DAT onaantastbaar dan? Klinkt een tikje hypocriet als ik eerlijk ben....
Dat is ook hypocriet maar dat is hoe de maatschappij momenteel werkt, dat is de terugslag van het systemisch racisme wat minderheden hebben ervaren. Of dat terecht en allemaal oké is, is een tweede, maar dat is wat het is. Voel je vrij om een blanke cosby show te maken, maar niemand gaat z'n vingers er aan branden uit angst om een racist genoemd te worden. Een Tolkien verfilming met Aziaten en Afrikanen, daar is wél ruimte voor.

Ik heb ook altijd een hekel gehad aan blaxploitation films, juist vanwege het excuus wat er achter hing. Maar sommige waren gewoon hele sterke films, dus toch van genoten.
-nee-
pi_203659385
Vreemd ja. Als ik een film zou maken over bijvoorbeeld de Tachtigjarige Oorlog dan ga ik ook geen Chinezen inhuren om de rollen te vervullen.
Nieuw is niet altijd beter.
  maandag 14 februari 2022 @ 14:57:13 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203659395
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2022 14:52 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Dat is ook hypocriet maar dat is hoe de maatschappij momenteel werkt, dat is de terugslag van het systemisch racisme wat minderheden hebben ervaren. Of dat terecht en allemaal oké is, is een tweede, maar dat is wat het is. Voel je vrij om een blanke cosby show te maken, maar niemand gaat z'n vingers er aan branden uit angst om een racist genoemd te worden. Een Tolkien verfilming met Aziaten en Afrikanen, daar is wél ruimte voor.

Ik heb ook altijd een hekel gehad aan blaxploitation films, juist vanwege het excuus wat er achter hing. Maar sommige waren gewoon hele sterke films, dus toch van genoten.
Dan zijn we het eigenlijk toch gewoon eens?

Dat het nou anno 2022 "verplicht" is om alles te verwoken wil toch niet zeggen dat anderen daar niet tegen mogen zijn?

Het ergste vind ik het van velen, zoals bijv de makers van deze serie, uithalen naar de fans op twitter door ze pavlovmatig uit te maken voor racisten. En als je serie dan flopt, dan komt het door white supremacists, niet door dat je je fans voor rotte vis uitmaakt.

Donkere karakter zijn al decennia geen enkel issue meer, dit opgedrongen, geforceerde gedrag stuit mensen meer en meer tegen de borst. En in mijn ogen terecht.

Ik snap de achterliggende gedachte, en idd, meer diversiteit is prima, maar niet als het ten koste gaat van anderen.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')