Maar goed dat ik niet nog een verpakking van 50 nieuwe had gekocht vandaag.quote:Op maandag 14 februari 2022 20:09 schreef Tinos85 het volgende:
Mooi hoor. Weer lekker op pad zonder te checken of ik nog een mondkapje in m’n zak gefrommeld heb zitten.
Dat gaat een feest worden! En dan zal de laatste paar procent in de zuidelijke provincies die nog geen antistoffen hebben dat ook wel krijgen. En mooi dat 1,5m dan niet meer hoeft, dat host zo lastigquote:Op maandag 14 februari 2022 20:23 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Precies een dag voor carnaval! Nice
Ik bied 50 centquote:Op maandag 14 februari 2022 21:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar goed dat ik niet nog een verpakking van 50 nieuwe had gekocht vandaag.
Dat wordt een spannende zou ik normaal zeggen, maar ondertussen zeg ik: yolo, leef! alsof je laatste dag is!quote:Op maandag 14 februari 2022 20:23 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Precies een dag voor carnaval! Nice
Die zitten daar toch al honderden jaren in? De overheid legt wel vaker tijdelijke maatregelen op, in de breedste zin van het woord.quote:Op maandag 14 februari 2022 21:54 schreef Federer-fan het volgende:
Fijn allemaal, maar jammer dat de maatregelen gewoon in de gereedschapskist blijven.
Dat is een veelgehoorde opmerking uit een bepaalde hoek, ik kan dat echt niet plaatsen. In heel veel landen is de QR code cq. CTB al afgeschaft en wij gaan dat ook over 1,5 week doen. Wellicht dat er bij een opleving in het najaar/winter nog een nut voor kan zijn, maar als je naar andere landen kijkt zie je dat het CTB ook bij een opleving gewoon weg blijft. Ik zie echt geen enkele aanleiding waarom dit anders zou zijn in Nederland.quote:Ik verwacht op termijn een bredere inzet van de QR-code.
Dat is een van de redenen dat er eind 2021/begin 2022 een oversterfte was. Andere ziektes (met name griep) kregen weer voet aan de grond, er mist een schakeltje in de immuniteit bij velen. Dat is wel logisch, de 1,5 meter is bijzonder effectief tegen alle airborne virussen. En laten we die virussen nu net regelmatig moeten binnenhalen om het immuunsysteem op peil te houden.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:02 schreef CherryLips het volgende:
M'n immuunsysteem is wel een beetje naar z'n grootje denk ikHeb al twee jaar niet in het OV of in een volle zaal gezeten.
Ik wil graag naar een museum in Assen, maar dat is bijna twee uur rijdenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:14 schreef GereDathan het volgende:
Als je dat niet gedaan hebt dan zou ik adviseren om de komende weken een klein beetje op te passen en niet gelijk van niks naar vol gas te gaan. Niet alleen vanuit oogpunt van fysieke gezondheid, ook je geestelijke gezondheid. Ik weet bijvoorbeeld nog dat ik in 2021 weer naar een 75% vol stadion mocht. Dat was echt even slikken (geestelijk), zoveel mensen bij elkaar was echt een dingetje. Dat was tot maart 2020 normaal, maar in 1,5/2 jaar heb je een hele andere mindset gekregen. Al 2 jaar wordt je ingepeperd dat te weinig afstand levensgevaarlijk is (kort door de bocht), dat moet echt weer even uit je systeem.
dit had ik inderdaad ook heel ergquote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als je dat niet gedaan hebt dan zou ik adviseren om de komende weken een klein beetje op te passen en niet gelijk van niks naar vol gas te gaan. Niet alleen vanuit oogpunt van fysieke gezondheid, ook je geestelijke gezondheid. Ik weet bijvoorbeeld nog dat ik in 2021 weer naar een 75% vol stadion mocht. Dat was echt even slikken (geestelijk), zoveel mensen bij elkaar was echt een dingetje. Dat was tot maart 2020 normaal, maar in 1,5/2 jaar heb je een hele andere mindset gekregen. Al 2 jaar wordt je ingepeperd dat te weinig afstand levensgevaarlijk is (kort door de bocht), dat moet echt weer even uit je systeem.
Ook iets wat ik gemerkt heb is dat in 2020 de weekenden bijna leeg waren, dat gaf echt een hoop rust en tijd voor het gezin. Toen dat langzaam weer begon te vullen in 2021 was ik de maandagen en dinsdagen echt doodop. Zoveel verplichtingen in een weekend, dat was ik echt ontwend. Komt wel weer terug, maar had echt tijd nodig.
Ik zou lekker zelf rijden, dan doseer je het een beetje. Als je én de trein gaat pakken én het museum in, dan is het best wel veel. Het risico is dan dat je niet echt kunt genieten van het museum, dat zou zonde zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wil graag naar een museum in Assen, maar dat is bijna twee uur rijdenen met de trein durf ik nog niet zo goed aan. Twijfels, twijfels.
Klinkt goed! En dat is ook hoe het moet, we moeten nu weer de stappen terug naar normaal zetten. Leven is echt veel leuker danquote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:24 schreef L3viathan het volgende:
[..]
dit had ik inderdaad ook heel erg
eind van deze maand ga ik eens een poging doen om het laatste beetje COR uit mijn systeem te krijgen
en dan hopelijk deze lente/zomer weer eens "normaal" leven
De drukte an sich is misschien niet eens het probleem, vooral als ik buiten de spits reis. Bioscoop bezoek ik minstens eens per week, gelukkig overdag. Bij mij zit de angst voor corona er gewoon heel diep in gedreund.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik zou lekker zelf rijden, dan doseer je het een beetje. Als je én de trein gaat pakken én het museum in, dan is het best wel veel. Het risico is dan dat je niet echt kunt genieten van het museum, dat zou zonde zijn.
Of je zou kunnen beginnen met een bioscoopje of hapje eten met een vriend of vriendin? Klein stapje, maar misschien goed om de boel weer een beetje op de rit te krijgen.
Logisch, na 2 jaar is zoiets bijna onontkoombaar. Je zal echt met voorzichtige stappen terug moeten naar de oude situatie. Misschien wat meer drukte opzoeken dichter bij huis? Gewoon om weer even het gevoel terug te krijgen en te zien dat de angst niet meer nodig is?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De drukte an sich is misschien niet eens het probleem, vooral als ik buiten de spits reis. Bioscoop bezoek ik minstens eens per week, gelukkig overdag. Bij mij zit de angst voor corona er gewoon heel diep in gedreund.
Fijn dat ze weer aan de beterende hand is!quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat wordt een spannende zou ik normaal zeggen, maar ondertussen zeg ik: yolo, leef! alsof je laatste dag is!
We kunnen er niks aan tegenhouden en grootste deel heeft genoeg aan het immuunsysteem gewerkt om dit te doorstaan.
Dochter hier weer bijna de oude, uiteindelijk 1,5 dag ziek (wel serieus ziek, ondanks of dankzij vaccinatie) en nu weer herstellen. Hakt er toch wel in, maar kinderen zijn soms van de ene op andere minuut ziek en weer beter
Het wordt tijd dat het risico van corona langs de meetlat wordt gelegd van risico's waar we aan gewend zijn of die er altijd zijn geweest. Griep, pneumokokken, meningitis, streptokokken, verkeer, luchtkwaliteit, rood vlees, suiker, zout, verbrand bbq vlees, fietsen, etc. En dan moeten we er weer aan wennen dat het ergens in dat rijtje thuishoord. Een risico wat er eigenlijk altijd is, maar wat klein is, en dat we ons leven niet op een negatieve manier laten beinvloeden en naar de achtergrond van onze gedachten zal afdrijven. Voor de een zal dat makkelijker gaan dan voor de ander (voor niet iedereen is het risico ook gelijk natuurlijk), maar hopelijk zal dat voor vrijwel iedereen een gedachte ver in de achtergrond zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De drukte an sich is misschien niet eens het probleem, vooral als ik buiten de spits reis. Bioscoop bezoek ik minstens eens per week, gelukkig overdag. Bij mij zit de angst voor corona er gewoon heel diep in gedreund.
https://www.telegraaf.nl/(...)iten-europa-mag-weerquote:Woensdagochtend al gaan naar verluid zo’n 30 populaire bestemmingen op geel, waarna andere landen volgen. Welke dat zijn is niet geheel duidelijk. Het ministerie van Buitenlandse Zaken kan er niet op vooruitlopen.
Sinds het begin van de coronacrisis werden de reisadviezen gekoppeld aan de coronacijfers. Dat betekende dat vrijwel de hele wereld oranje kleurde. Daarmee waren alleen noodzakelijke reizen mogelijk en werden snoepreisjes zoals vakanties sterk afgeraden.
Afgelopen zomer veranderde die situatie al toen de code oranje voor de EU verviel. Buiten de Unie bleef echter bar weinig mogelijk. Slechts een enkel land kleurde geel. Op dit moment staan enkele Zuid-Amerikaanse landen op geel, net als Saoedi-Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten, Zuid-Korea en Rwanda.
Oude reisadvies in ere hersteld
Vanaf woensdag wordt het oude reisadvies, dus zonder corona, weer in ere hersteld. Dat betekent dat alleen landen waar gevaar is of waar bijvoorbeeld een natuurramp heeft plaatsgevonden, oranje of rood zullen kleuren. Vermoedelijk blijft ook code oranje gelden voor landen waar je echt niet welkom bent. Nieuw-Zeeland is een voorbeeld van een land waar de grens potdicht zit voor buitenlandse reizigers. Hoe dat zit voor landen waar slechts bepaalde groepen welkom zijn, zoals studenten of militairen, is niet duidelijk. Mogelijk komt er een los corona-advies.
Weer een typerend lage uitstroom en instroom gisteren, die nu gecompenseerd lijkt te wordenquote:
Twee jaar aan maatregelen is strikt genomen tijdelijk maar erg lang.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:07 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Die zitten daar toch al honderden jaren in? De overheid legt wel vaker tijdelijke maatregelen op, in de breedste zin van het woord.
"Uit een bepaalde hoek" - een hoek die geheel democratisch wordt uitgesloten van samenwerking. Ja, we gaan het zien. Ik ben er niet zeker van dat het gebeurt, maar ik sluit het zeker niet uit. Vind het helemaal niet zo gek gedacht hoor. De overheid wil graag controle over de maatschappij. Maar goed, niet iedereen is de overheid even kritisch gezind en dat respecteer ik ook. Het blijft belangrijk dat we elkaar blijven respecteren. Alleen zo komen we verder als samenleving.quote:[...]
[..]
Dat is een veelgehoorde opmerking uit een bepaalde hoek, ik kan dat echt niet plaatsen. In heel veel landen is de QR code cq. CTB al afgeschaft en wij gaan dat ook over 1,5 week doen. Wellicht dat er bij een opleving in het najaar/winter nog een nut voor kan zijn, maar als je naar andere landen kijkt zie je dat het CTB ook bij een opleving gewoon weg blijft. Ik zie echt geen enkele aanleiding waarom dit anders zou zijn in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |