quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:59 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Polen is zeker vergeten dat de Oekrainiers 100.000 mede Polen hebben afgeslacht in WW2.
https://en.wikipedia.org/(...)_and_Eastern_Galicia
quote:Tens of thousands of Poles fled from the Soviet-occupied zone to areas that were controlled by the Germans.
Ik ben een ouwe lul, en dus heb ik de hoopvolle jaren nog meegemaakt.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat de Russen en de vs elkaar niet liggen is logisch.
Maar qua geloof / cultuur / normen en waarden ligt een Europa toch veel dichter bij Rusland dan Azië of het Midden-Oosten zou je zeggen.
Europa zou echt nooit Rusland binnenvallen en Rusland die Europa binnenvalt is ook zelfmoord.
Je kunt jezelf wel degelijk in zijn schoenen plaatsen door jezelf eens voor te stellen dat je omringt wordt door hyena's. Zou je dan wachten om aangevallen te worden of neem jij de kans om als eerst aan te vallen alvorens het te laat is?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:40 schreef -river- het volgende:
Ik snap al helemaal niet waarom Poetin kiest voor dit ego strelende onzin in de tijd dat we een wereldwijd gemeenschappelijke vijand hebben genaamd het corona virus.
Ik geef eerlijk toe dat ik helemaal geen verstand heb van het verleden en heden van landen in voor of na een oorlog ik denk enkel aan de inwoners van landen die op voet van oorlog staan.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:15 schreef Discombobulate het volgende:
Oekraïne is overigens net zo'n corrupt pauperland als Rusland. Iedereen ineens team Oekraïne maar het is allebei een bende.
Volgens mij is dat het punt hier niet.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:15 schreef Discombobulate het volgende:
Oekraïne is overigens net zo'n corrupt pauperland als Rusland. Iedereen ineens team Oekraïne maar het is allebei een bende.
Rusland heeft ook nog eens heel veel potentie. Rijk aan grondstoffen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:55 schreef Kickinalfa het volgende:
Het treurige is eigenlijk dat het voor zowel Europa als Rusland beter zou zijn om verder samen te werken richting een een veel sterker Aziatisch machtsblok.
Ik geloof ook niet zo in de 'steun' van China. Die hebben hun eigen geopolitieke gedoetjes wel.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:22 schreef RichardHammond het volgende:
Een invul van Rusland in Oekraïne is economische zelfmoord voor Rusland. De twee machtsblokken genaamd de VS en EU zullen Rusland economisch op de knieën dwingen. Nu loopt er zo'n user hier te dwepen, over de niet bestaande, samenwerking tussen China en Rusland. Maar China zal als een aasgier het stuk aangeschoten wild genaamd Rusland kaalplukken. De Chinezen zijn echt niet gek en gaan hun vingers niet branden aan een instortende economie zoals die van Rusland. De Chinezen zullen altijd de handel met de EU en VS voorop zetten. Economisch gezien is Rusland bijzonder zwak en krijgen ze links en rechts klappen van de echte machtsblokken.
Uiteindelijk is het gewoon een power play. Dat Oekraïne een soeverein land is is gewoon iets wat we onszelf graag vertellen. Het is gewoon wie is het sterkste. Er is geen goed en fout op het niveau van geopolitiek.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:24 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat het punt hier niet.
Corrupt of niet, Oekraïne is een soeverein land. Dat zijn eigen keuzes behoort te kunnen maken. Zonder gedwongen te worden door tsaar Poetin.
Ook los daarvan, is er geen enkele reden voor Poetin om Oekraïne binnen te vallen. Hij krijgt er alleen maar meer gelazer door. In dat opzicht vind ik het idee een fout geopolitiek idee. Maar ja, ik ben een sullige user op Fok, en Vlad is de tsaar. Hij zal er wel meer verstand van hebben.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het gewoon een power play. Dat Oekraïne een soeverein land is is gewoon iets wat we onszelf graag vertellen. Het is gewoon wie is het sterkste. Er is geen goed en fout op het niveau van geopolitiek.
Ik weet het niet, ik heb hier geen verstand van en denk enkel aan onze gezamenlijk vijand corona.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:22 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je kunt jezelf wel degelijk in zijn schoenen plaatsen door jezelf eens voor te stellen dat je omringt wordt door hyena's. Zou je dan wachten om aangevallen te worden of neem jij de kans om als eerst aan te vallen alvorens het te laat is?
Zoveel stelde Tsjetsjenië ook niet voor.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:24 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat Oekraïne niets voor gaat stellen mocht het gebeuren. Enige is een smerige guerilla war daarna.
Dus feitelijk heeft Rusland wel het leger incl de wapens maar geen gezonde economie voor een oorlog?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:22 schreef RichardHammond het volgende:
Een invul van Rusland in Oekraïne is economische zelfmoord voor Rusland. De twee machtsblokken genaamd de VS en EU zullen Rusland economisch op de knieën dwingen. Nu loopt er zo'n user hier te dwepen, over de niet bestaande, samenwerking tussen China en Rusland. Maar China zal als een aasgier het stuk aangeschoten wild genaamd Rusland kaalplukken. De Chinezen zijn echt niet gek en gaan hun vingers niet branden aan een instortende economie zoals die van Rusland. De Chinezen zullen altijd de handel met de EU en VS voorop zetten. Economisch gezien is Rusland bijzonder zwak en krijgen ze links en rechts klappen van de echte machtsblokken.
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:40 schreef -river- het volgende:
Ik snap al helemaal niet waarom Poetin kiest voor dit ego strelende onzin in de tijd dat we een wereldwijd gemeenschappelijke vijand hebben genaamd het corona virus.
Jezus, wat ben ik blij dat ik in Nederland woon.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het is nu of nooit. Ukraine is druk bezig een wapenindustrie op te tuigen. Ze werken met Turkije aan gezamelijk drones bouwen en iedereen heeft gezien in het 2020 Nagorno-Karabakh conflict wat een gamechanger dat is: het Armeense leger met Russische wapens werd dankzij de drones kansloos ingemaakt.
Als Rusland een paar jaar wacht en Ukraine kan honderden gewapende drones zo uit de fabriek rollen dan is hun window of opportunity voorbij. Ze gaan dan nog steeds winnen maar met veel grotere verliezen.
De economie van Rusland is lachwekkend slecht als je het vergelijkt met de VS, China en (west) Europa.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:31 schreef -river- het volgende:
[..]
Dus feitelijk heeft Rusland wel het leger incl de wapens maar geen gezonde economie voor een oorlog?
Dus dat kan de redding zijn voor een nieuwe oorlog? Ik hoop het zo.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De economie van Rusland is lachwekkend slecht als je het vergelijkt met de VS, China en (west) Europa.
Tot nu toe heeft hij precies bereikt wat hij niet wilde bereiken. De EU zal versneld meer militair gaan samenwerken omdat er voor het gevoel een externe vijand is opgestaan. En de voormalige sovjetlanden zijn alleen nog maar argwanender geworden en zullen meer aansluiting bij het westen gaan zoeken. Putin zit nu in een situatie dat hij alleen nog maar kan verliezen en ben benieuwd hoe hij gaat reageren als hij zich dat gaat realiseren.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:27 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet zo in de 'steun' van China. Die hebben hun eigen geopolitieke gedoetjes wel.
En inderdaad, ik zie het voordeel voor Poetin totaal niet. Daarom denk (en hoop) ik dat hij zijn hand hier overspeelt. Hoewel ik niet denk dat het hem veel wijzer zal maken. Hooguit alleen nog bozer en gefrustreerder.
Eurasia ja. Maar geuss what!quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:55 schreef Kickinalfa het volgende:
Het treurige is eigenlijk dat het voor zowel Europa als Rusland beter zou zijn om verder samen te werken richting een een veel sterker Aziatisch machtsblok.
Eigenlijk schrijf je nagenoeg hetzelfde als ik een aantal uren geleden.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:36 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft hij precies bereikt wat hij niet wilde bereiken. De EU zal versneld meer militair gaan samenwerken omdat er voor het gevoel een externe vijand is opgestaan. En de voormalige sovjetlanden zijn alleen nog maar argwanender geworden en zullen meer aansluiting bij het westen gaan zoeken. Putin zit nu in een situatie dat hij alleen nog maar kan verliezen en ben benieuwd hoe hij gaat reageren als hij zich dat gaat realiseren.
Geen Guerilla, grote bombardementen. Dat is al duidelijk gemaakt door de VS. En dat zou zomaar kunnen. Daarna Regime-changequote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:24 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat Oekraïne niets voor gaat stellen mocht het gebeuren. Enige is een smerige guerilla war daarna.
Precies dit.quote:
Nog wel...quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:33 schreef -river- het volgende:
[..]
Jezus, wat ben ik blij dat ik in Nederland woon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |