abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:53:58 #1
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_203627191
*G* O+ Welkom in de R&P Relaties SC O+ *G*

Hier verder...
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_203627303
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:36 schreef CherryLips het volgende: Ik vind thuis bezorgen een beetje lastig qua verse groente. Ook voor m'n vee. En de laatste tijd zijn bepaalde dingen niet op voorraad of klopt er iets niet met de bestelling en kan ik het alsnog zelf gaan halen in de winkel. Maar als ik me verrot voel is het wel fijn.
Juist om de verse dingen vind ik dat laten bezorgen helemaal niks.. ik wil dat zelf uitzoeken, want er ligt vaak veel troep bij, en die orderpickers gaan dat heus niet voor je doen, die pakken het eerste ding wat voor de hand ligt. Een pak koffie is een pak koffie, maar een bloemkool is een uitzoekdingetje.. of ben ik nou een gekkie? :@
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_203627350
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:38 schreef AirwiN het volgende:
'Even' ori๋nteren voor een nieuwe TV. Man, zoveel informatie die langskomt, daar kun je op afstuderen. -O-
Hoeveel inch heb je en hoeveel inch wil je hebben?
pi_203627365
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:06 schreef Tegan het volgende:

[..]
I see what you did there.......

Anyway. wat voor budget, hoe groot, waar ga je hem neerzetten (veel licht, weinig licht).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 12 februari 2022 @ 12:10:59 #5
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_203627383
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:06 schreef Tegan het volgende:
46 inch nu en ik wil maximaal 50 inch.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 12:12:08 #6
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_203627396
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:08 schreef HeatWave het volgende:
I see what you did there.......

Anyway. wat voor budget, hoe groot, waar ga je hem neerzetten (veel licht, weinig licht).
Rond de 1000 euro, max 50 inch. Plaats met veel licht dus OLED is geen verstandige optie las ik al. En ik weet al dat ik FALD wil en een voorkeur voor VA boven IPS.

Deze lijkt aardig aan te sluiten: https://tweakers.net/pric(...)xr-50x94j-zwart.html
pi_203627476
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Juist om de verse dingen vind ik dat laten bezorgen helemaal niks.. ik wil dat zelf uitzoeken, want er ligt vaak veel troep bij, en die orderpickers gaan dat heus niet voor je doen, die pakken het eerste ding wat voor de hand ligt. Een pak koffie is een pak koffie, maar een bloemkool is een uitzoekdingetje.. of ben ik nou een gekkie? :@
Het verse spul dat ik bestel ziet er wel goed uit.
Maar mijn vee eet iets meer groente dan konijnen denk ik. Veel dingen blijven wel even goed, zoals paprika en witlof, knolselderij enzo. En komkommer ook wel. Maar bladgroente niet. En het is verrot duur. Ik ga zo op de markt kijken of ze weer een kilo "mislukte" paprika's hebben voor een euro ofzo.
Tap tap tap
pi_203627493
Jezus ik ben destijds naar de mediamarkt gelopen en heb daar een tv gekocht die wel goed beeld gaf en nog in de aanbieding was voor rond de 350. Heb hem nu al negen jaar :') 37 inch geloof ik, viel wat groter uit dan ik had verwacht.
Tap tap tap
  zaterdag 12 februari 2022 @ 12:23:19 #9
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203627519
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:20 schreef CherryLips het volgende:
Jezus ik ben destijds naar de mediamarkt gelopen en heb daar een tv gekocht die wel goed beeld gaf en nog in de aanbieding was voor rond de 350. Heb hem nu al negen jaar :') 37 inch geloof ik, viel wat groter uit dan ik had verwacht.
Mijn nieuwe is 32 inch _O-
Had 56 geloof ik, die verkocht en daardoor de nieuwe bijna voor niks _O-
pi_203627520
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:12 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Rond de 1000 euro, max 50 inch. Plaats met veel licht dus OLED is geen verstandige optie las ik al. En ik weet al dat ik FALD wil en een voorkeur voor VA boven IPS.

Deze lijkt aardig aan te sluiten: https://tweakers.net/pric(...)xr-50x94j-zwart.html
Ja, je hebt al zo veel eisen opgegeven dat er sowieso maar 9 modellen naar boven komen : https://tweakers.net/tele(...)w-4Na0Mvt_b6Qyzdf6AQ

En ik denk dat je met deze idd een prima keuze maakt, al is een ding waar je extra voor betaalt de 120Hz refresh. Dat is leuk voor gaming als je een Xbox Series X/PS5 of dikke PC hebt, anders heb je er verder niet zo veel aan.

Dan zou je ook voor de Samsung QLED kunnen gaan en bespaar je nog wat :).
Get woke, go broke!
pi_203627535
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:23 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Mijn nieuwe is 32 inch _O-
Had 56 geloof ik, die verkocht en daardoor de nieuwe bijna voor niks _O-
32 had hier misschien ook wel beter gestaan, ik zit er vrij dicht op. Maar als ik nu een kleinere neem zal dat wel wennen worden :D
Tap tap tap
  zaterdag 12 februari 2022 @ 12:26:35 #12
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_203627558
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, je hebt al zo veel eisen opgegeven dat er sowieso maar 9 modellen naar boven komen : https://tweakers.net/tele(...)w-4Na0Mvt_b6Qyzdf6AQ

En ik denk dat je met deze idd een prima keuze maakt, al is een ding waar je extra voor betaalt de 120Hz refresh. Dat is leuk voor gaming als je een Xbox Series X/PS5 of dikke PC hebt, anders heb je er verder niet zo veel aan.

Dan zou je ook voor de Samsung QLED kunnen gaan en bespaar je nog wat :).
Er komt ook een PS5 aan te hangen, als die ooit weer eens op voorraad zijn. Daar had ik mijn eisen al op afgestemd. :P

Die Samsung uit dat lijstje is idd ook nog een optie. Die had ik nog niet bewust bekeken in mijn zoektocht tot nu toe. Dank. :*
pi_203627569
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:20 schreef CherryLips het volgende:
Over het algemeen koop je tegenwoordig echt niet meer zo snel echt een kat in de zak hoor. Je had dezelfde wellicht nog voor wat minder kunnen vinden ofzo, of een op papier iets betere voor hetzelfde geld. Aanbieding MM is meestal, model van vorig jaar. En daar is over het algemeen niets mis mee.

Het wordt pas een beetje oppassen als je echt in het dure segment gaat zitten, dan moet je iets voorzichtiger zijn dat je niet (bijv) een dure OLED koopt van 2K om er achter te komen dat je geen moer kan zien in je zonnige huiskamer :P.
Get woke, go broke!
pi_203627581
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:26 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Er komt ook een PS5 aan te hangen, als die ooit weer eens op voorraad zijn. Daar had ik mijn eisen al op afgestemd. :P

Die Samsung uit dat lijstje is idd ook nog een optie. Die had ik nog niet bewust bekeken in mijn zoektocht tot nu toe. Dank. :*
Nou ja, die is dus "maar" 60Hz en dan kan je dus niet je games op 120FPS spelen. Maar ik ben zo iemand die daar nauwelijks gevoelig voor is (lees: ik zie het toch niet :') ).

Als je daar waarde aan hecht zou ik zeker voor de Sony gaan.
Get woke, go broke!
  zaterdag 12 februari 2022 @ 12:30:18 #15
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203627594
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]
32 had hier misschien ook wel beter gestaan, ik zit er vrij dicht op. Maar als ik nu een kleinere neem zal dat wel wennen worden :D
Vond het maar 1 dag gek klein. Was echt snel gewend.
Wat langer duurde is dat alles net anders werkt :')
Oud ;(
pi_203627709
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:30 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Vond het maar 1 dag gek klein. Was echt snel gewend.
Wat langer duurde is dat alles net anders werkt :')
Oud ;(
Ik word al overprikkeld van Android ;( zit voor eeuwig aan Apple vast.
Tap tap tap
  zaterdag 12 februari 2022 @ 12:38:27 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_203627711
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Het verse spul dat ik bestel ziet er wel goed uit.
Maar mijn vee eet iets meer groente dan konijnen denk ik. Veel dingen blijven wel even goed, zoals paprika en witlof, knolselderij enzo. En komkommer ook wel. Maar bladgroente niet. En het is verrot duur. Ik ga zo op de markt kijken of ze weer een kilo "mislukte" paprika's hebben voor een euro ofzo.
Ik heb het ้้n keer gedaan, zo bestellen, en ik vond het niks.. maar doorgaans heb ik ook niet heel veel verse zooi in huis.. ik ben er sws nooit, en als ik thuis ben en ik heb de tijd, doe ik boodschappen voor de dagen dat ik thuis ben, dan kook ik grote pannen en ik vries het in in porties.. ik heb doorgaans voor wekenlang maaltijden in de vriezer zodat ik niet elke dag hoef te koken en dagelijks een shitload aan keukentroep vies moet maken voor 1 enkele maaltijd..
En tevens kan ik dan wat meer groenten in een gerecht stoppen, anders is het sowieso per definitie al te veel, en eten weggooien haat ik.

Paprikaatje, tomaat, komkommer en wat radijs ligt er altijd wel als garnering of een simpele salade, en de rest haal ik redelijk afgepast, want ik weet echt nooit wanneer ik wel of niet thuis ben/kom/eet, dat verandert soms per dag. Dus heel mijn boodschappen-planning is non-existent. Ik kan echt niet een week van te voren een kook/eet-planning maken :N
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 12 februari 2022 @ 13:03:18 #18
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_203627997
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou ja, die is dus "maar" 60Hz en dan kan je dus niet je games op 120FPS spelen. Maar ik ben zo iemand die daar nauwelijks gevoelig voor is (lees: ik zie het toch niet :') ).

Als je daar waarde aan hecht zou ik zeker voor de Sony gaan.
Ik denk dat ik daar wel waarde aan ga hechten. :Y
pi_203628051
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:03 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Ik denk dat ik daar wel waarde aan ga hechten. :Y
Ja, ik wou dat ik het ook kon zien :'). Ik merk uiteraard wel als een game stottert en niet constant loopt, maar het verschil tussen 60Hz en 120hz zie ik gewoon niet.

Je kan evt nog voor het goedkopere broertje gaan: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1706772;1690208/

Enige verschil is de dimming techniek, de duurdere heeft meer zones zodat achtergrondlicht minder doorvloeit naar andere delen die niet verlicht horen te zien. Maar of je dat in de praktijk gaat merken hangt weer erg af van je omgevings en wat je er op bekijkt.
Get woke, go broke!
  zaterdag 12 februari 2022 @ 13:14:15 #20
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_203628131
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, ik wou dat ik het ook kon zien :'). Ik merk uiteraard wel als een game stottert en niet constant loopt, maar het verschil tussen 60Hz en 120hz zie ik gewoon niet.

Je kan evt nog voor het goedkopere broertje gaan: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1706772;1690208/

Enige verschil is de dimming techniek, de duurdere heeft meer zones zodat achtergrondlicht minder doorvloeit naar andere delen die niet verlicht horen te zien. Maar of je dat in de praktijk gaat merken hangt weer erg af van je omgevings en wat je er op bekijkt.
In mijn woonkamer heb ik zeker in de zomer veel en lang licht. Daar gaat die dimming techniek wel in schelen als ik het zo lees
pi_203628219
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:14 schreef AirwiN het volgende:

[..]
In mijn woonkamer heb ik zeker in de zomer veel en lang licht. Daar gaat die dimming techniek wel in schelen als ik het zo lees
Ja, en je had het al als eis gesteld realiseerde ik me terwijl ik een tosti aan het maken was, vond het NET niet dringend genoeg om terug te rennen om mijn fout te herstellen B-).
Get woke, go broke!
pi_203628229
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb dat met audio. Een kerel die ik ken heeft een set dat, alles bij elkaar, iets van 12k kostte. Kwam geweldig geluid uit, daar niet van, maar ik hoor het verschil niet tussen zo'n set en eentje die een tiende kost. En al helemaal niet als je via Bluetooth een Spotify playlistje aanslingert :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_203628284
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:23 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik heb dat met audio. Een kerel die ik ken heeft een set dat, alles bij elkaar, iets van 12k kostte. Kwam geweldig geluid uit, daar niet van, maar ik hoor het verschil niet tussen zo'n set en eentje die een tiende kost. En al helemaal niet als je via Bluetooth een Spotify playlistje aanslingert :')
Daar heb ik het dus wel weer mee :P.

Maar het is net als wijn, tussen 2 euro en 10 euro per fles zit een enorm verschil, maar tussen 10 en 30 al een heel stuk minder ;).

En alles in 1 stereosetje met spaanplaat speakers is kut en een mid range met mid price speakers klinkt al vele malen beter. Maar ga je idd nog veel duurder, dan moet je er met het licht uit en zonder omgevingsgeluid naar gaan luisteren.

Ik heb zelf een 7.1 staan, maar wel van bij elkaar geraapte onderdelen, goeie onderdelen, maar niets over the top.
Get woke, go broke!
  zaterdag 12 februari 2022 @ 13:42:28 #24
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_203628537
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, en je had het al als eis gesteld realiseerde ik me terwijl ik een tosti aan het maken was, vond het NET niet dringend genoeg om terug te rennen om mijn fout te herstellen B-).
Terecht. Ik ben allang blij dat je niet met andere/nieuwe informatie komt en dat ik niks heb gemist in mijn afwegingen.
pi_203628604
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:42 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Terecht. Ik ben allang blij dat je niet met andere/nieuwe informatie komt en dat ik niks heb gemist in mijn afwegingen.
True, het is ook allemaal niet zo ingewikkeld meer tegenwoordig, je moet je idd een klein beetje inlezen in wat nou echt belangrijk is vs marketingbull, maar zoals ik al zei, echt een hele foute aankoop kan je bijna niet meer doen.

De concurrentie is zo enorm dat als je echt bagger maakt dat er met 2 min uit te vissen is.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')