abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 mei 2022 @ 01:02:05 #201
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_204594730
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
:D
Tof zeg!
Wij moesten ook flink lachen om een grijs bootje wat een F1 auto moest voorstellen .... met de naam Valtteri Båttas (båt = boot). Geniaal bedacht _O_
  zondag 1 mei 2022 @ 02:12:12 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204594871
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 01:02 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Wij moesten ook flink lachen om een grijs bootje wat een F1 auto moest voorstellen .... met de naam Valtteri Båttas (båt = boot). Geniaal bedacht _O_
Bottas :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 1 mei 2022 @ 08:35:58 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204595236
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 01:02 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Wat vet :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator zondag 1 mei 2022 @ 09:58:41 #204
269689 crew  Viv
pi_204595633
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 18:45 schreef Hupje het volgende:

[..]
Het lijkt wel Ter land, ter zee en in de lucht :D
Ja klopt! Ook dat je vaak van tevoren al kan inschatten of een constructie het gaat houden of niet. :D

Zo was er een bootje in de vorm van een wortel (met opvarenden verkleed als konijnen O+ ), zonder opstaande randen, zij pleurden er allemaal af in de afdaling. :')
pi_204637881
Na 2 maanden geklooi met de Swedbank was ik er vorige week klaar mee, ik had mijn papieren terug gevraagd en we zijn op zoek gegaan naar een andere bank. Iedere keer werden er nieuwe documenten gevraagd en dan hoorde je weer niets.

Vanochtend hadden we een afspraak bij Länsförsäkringbank, wat een wereld van verschil! Bij de Swedbank moesten we in de openbare ruimte allemaal formulieren invullen en hier werden we netjes met koffie in een knap kantoor ontvangen en liepen we 2,5 uur later met 2 bankrekeningen naar buiten! Ook de bank-id en swish werden direct geregeld, wat een top service!

Ook de Jimny kentekenplaten zijn inmiddels binnen alleen ben ik zo stom geweest de aanhanger niet te laten keuren, ik had verwacht daar zo even een kentekenplaat voor te halen maar ook die moet door de oorsprongscontrole...
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:48:49 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204739223
Is het inmiddels ook al lekker lente in de buurt van Uppsala? :s)
  Manager PR/Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 23:51:03 #207
269689 crew  Viv
pi_204739242
quote:
88s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:48 schreef Molo het volgende:
Is het inmiddels ook al lekker lente in de buurt van Uppsala? :s)
Ja! Sinds we terug zijn van onze trip naar Nederland gaat het hard hier, gras wordt weer groen (was nog bruin door alle sneeuw), bloesem aan de bomen, etc. O+ En het is 's nachts niet meer zo koud.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:52:43 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204739258
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:51 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja! Sinds we terug zijn van onze trip naar Nederland gaat het hard hier, gras wordt weer groen (was nog bruin door alle sneeuw), bloesem aan de bomen, etc. O+ En het is 's nachts niet meer zo koud.
Heerlijk zeg, mooiste tijd van het jaar, vind ik

School voor de kleine al op het oog of wordt dat na de zomer ofzo?

Jij helemaal geland in je werk ook inmiddels qua cultuur etc?
  zaterdag 14 mei 2022 @ 07:38:15 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204740302
Hoe bevalt je baan, @Viv?
Resistance is futile.
  woensdag 1 juni 2022 @ 15:58:54 #210
499030 WatMoetJeDanInvullen
Niet naar jezelf te herleiden.
pi_204933508
Die witte plaat op de auto, wordt dat een gepersonaliseerde? Ben op het moment in Zweden en nu al een keer of 3 een gepersonaliseerde plaat tegen gekomen. Geen idee wat het kost, wist niet eens dat het mogelijk is :)
pi_204949562
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 15:58 schreef WatMoetJeDanInvullen het volgende:
Die witte plaat op de auto, wordt dat een gepersonaliseerde? Ben op het moment in Zweden en nu al een keer of 3 een gepersonaliseerde plaat tegen gekomen. Geen idee wat het kost, wist niet eens dat het mogelijk is :)
Dat kost 6200kr (ongeveer 600 euro) voor 10 jaar. Dus ca 60 euro per jaar.

Het geld gaat onafgekort naar een organisatie die de veiligheid in het verkeer verhoogt.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 12:17:50 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204949982
Oh, dat zou ik er wel voor overhebben als het dan een kenteken werd dat ik graag zou willen hebben, maar ik kan me ook voorstellen dat een hoop mensen dat zonde vinden.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 4 juni 2022 @ 16:33:53 #213
499030 WatMoetJeDanInvullen
Niet naar jezelf te herleiden.
pi_204961378
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:27 schreef gogosweden het volgende:

[..]
Dat kost 6200kr (ongeveer 600 euro) voor 10 jaar. Dus ca 60 euro per jaar.

Het geld gaat onafgekort naar een organisatie die de veiligheid in het verkeer verhoogt.
Hoort de nummerplaat dan ook eigenlijk bij een persoon en niet bij de auto? Dus een beetje hetzelfde systeem als in België, daar kun je overigens ook eeb eigen plaat laten maken. Kost geloof ik 1000 euro
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 juni 2022 @ 19:18:55 #214
269689 crew  Viv
pi_204962858
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:52 schreef Molo het volgende:

[..]
Heerlijk zeg, mooiste tijd van het jaar, vind ik

School voor de kleine al op het oog of wordt dat na de zomer ofzo?
Komende donderdag is ze alweer voor het laatst op de förskola. Ze zijn wel open in de zomervakantie voor kinderen die het nodig hebben, maar kennelijk is haar taalachterstand geen goede reden. 8)7

Half augustus begint ze dan op de volgende school. Ik ben er niet kapot van, het is qua grootte meer een middelbare school. :{ Maar goed, het is tijdelijk (tenzij we precies hier in de buurt een huis zouden kopen).
quote:
Jij helemaal geland in je werk ook inmiddels qua cultuur etc?
Al na de eerste week of zo. :D Ik had het wat formeler verwacht, qua kleding bijvoorbeeld. Maar het is vrij casual allemaal. En qua sfeer ook, iedereen is erg vriendelijk en collegiaal. O+
  zondag 5 juni 2022 @ 12:39:57 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204968094
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 19:18 schreef Viv het volgende:

[..]
Komende donderdag is ze alweer voor het laatst op de förskola. Ze zijn wel open in de zomervakantie voor kinderen die het nodig hebben, maar kennelijk is haar taalachterstand geen goede reden. 8)7

Half augustus begint ze dan op de volgende school. Ik ben er niet kapot van, het is qua grootte meer een middelbare school. :{ Maar goed, het is tijdelijk (tenzij we precies hier in de buurt een huis zouden kopen).
[..]
Al na de eerste week of zo. :D Ik had het wat formeler verwacht, qua kleding bijvoorbeeld. Maar het is vrij casual allemaal. En qua sfeer ook, iedereen is erg vriendelijk en collegiaal. O+
Zo dat is een lange tijd zonder dan zeg. Pikt zij de taal goed op?
En heb je beetje speeltuintjes waar kinderen onderling samenkomen en ouwehoeren?
Hoe is jullie huizentocht trouwens?
En verveelt @Evenstar zich al? ;)

Wat fijn dat je het zo ervaart. De keren dat ik met jouw werkgebied en omgeving in aanraking kom komt het ook zo over. Leuk om te horen wel dat het ook echt zo is.
Ik hoor altijd dat de zomertijd alles gewoon stil ligt in het noorden vanwege collectieve vakantie, is dat ook echt zo?
Hebben jullie nog zomerplannen?

Hier is de boot geboekt voor over vijf weken naar Trelleborg. Wil graag naar Karlskrona en verder YOLO. Mega zin in, fijn land O+
  zondag 5 juni 2022 @ 13:33:41 #216
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_204968426
Wij hebben ook de boot geboekt, een nachtovertocht van Travemünde naar Malmö dit keer. Enkele reis voor 4 personen, plus hond, plus aanhangwagen en mét ontbijt voor 260 euro. Dat valt me heel erg mee, zeker voor in het hoogseizoen. Alleen voor de brug van Kopenhagen naar Malmö betaal ik normaal gesproken al 130 euro voor een auto met aanhanger.

We blijven eerst een paar dagen wat hangen in Zuid-Zweden, zodat we Sirius (de voetbalclub uit Uppsala) in de uitwedstrijd tegen Malmö FF kunnen zien. We passen elk jaar onze vakantiebestemmingen aan om Sirius te kunnen zien spelen. Liefst een keer uit én thuis. Leve de zomercompetitie in Zweden ^O^

Dan gaan we door naar Uppsala. Välkommen hit, Välkommen hem O+ En vervolgens een weekje Åre om dan weer af te zakken naar het Zuiden. Zin in *O*
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 5 juni 2022 @ 13:39:41 #217
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_204968457
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:33 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wij hebben ook de boot geboekt, een nachtovertocht van Travemünde naar Malmö dit keer. Enkele reis voor 4 personen, plus hond, plus aanhangwagen en mét ontbijt voor 260 euro. Dat valt me heel erg mee, zeker voor in het hoogseizoen. Alleen voor de brug van Kopenhagen naar Malmö betaal ik normaal gesproken al 130 euro voor een auto met aanhanger.

We blijven eerst een paar dagen wat hangen in Zuid-Zweden, zodat we Sirius (de voetbalclub uit Uppsala) in de uitwedstrijd tegen Malmö FF kunnen zien. We passen elk jaar onze vakantiebestemmingen aan om Sirius te kunnen zien spelen. Liefst een keer uit én thuis. Leve de zomercompetitie in Zweden ^O^

Dan gaan we door naar Uppsala. Välkommen hit, Välkommen hem O+ En vervolgens een weekje Åre om dan weer af te zakken naar het Zuiden. Zin in *O*
ha det sa bra!

Ik probeer ook mijn man te overtuigen van vakantie in Zweden, maar die zit het met onze relatief kleine tent en mogelijkheid tot slecht weer niet zo zitten.. Zo jammer, ik zou wel weer eens eventjes in Uppsala willen kijken....

Hoe lang gaan jullie?
  zondag 5 juni 2022 @ 14:09:45 #218
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204968652
Drie weken met tent en koter van zes hier. We boeken juist niets zodat we volledig vrij zijn om het goede weer te volgen of andere impulsieve acties.
Met (kleine) tent is juist ideaal toch? En elke plek in Zweden heeft een binnenruimte als het een keer regent. Spelletje of tablet mee, kanelbullar in de hand en kinderen zijn ook weer blij.
pi_204969590
Kamperen in Zweden is prima te doen inderdaad en met dat slechte weer valt het doorgaans ook wel mee.
  zondag 5 juni 2022 @ 16:20:33 #220
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_204969621
Wij ook met de (dak)tent, behalve de week in Åre. Daar hebben we een huisje geboekt met wat meer luxe. We blijven in totaal drie weken minimaal, maar als het goed weer is en het bevalt kunnen we langer wegblijven. Alleen de heenreis en de dagen in Åre staan vast, voor de rest zeer flexibel.

Toen de kinderen nog kleiner waren gingen we met slecht weer naar Pelle Svanslös, een zwembad of een Leo’s Lekland, zoiets. Nu is het vooral Netflixen in de tent als het regent.

Maar moet wel toegeven dat voor mij de lol er snel af is als alles om de tent de hele dag zeiknat is, dan pak ik liever de boel in en vertrek naar zonniger weer.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 juni 2022 @ 21:01:37 #221
416575 crew  Evenstar
pi_204988474
Leuk al die vakantieplannen!

@Knutknuttsson leuk dat van Sirius! Ik vind de fans hier best leuk. Voetbal is belabberd, maar leuke fans en dat kan ik wel waarderen. Ibra had toch ook geīnvesteerd in Sirius, waardoor Malmö fans pissig zijn _O- Zal gezellig zijn daar dan uit in Malmö :D

Wij hebben nu ook eindelijk wat plannen, gaan een weekje lekker chillen in Dalarna met vrienden uit Nederland :) Wel aardig wat dingen staan de komende tijd.

14 juni My Chemical Romance @ Grönan Live
15 juni Korn @ Grönan Live
24 juni Midsommar
5 juli Deftones @ Grönan Live
29-30 juli Bandit Rock Party in Stockholm met o.a. Danko Jones en The Rasmus (gratis)
31 juli op vakantie

16 augustus begint ZZ alweer met school, dus dan is het alweer voorbij.

20 augustus nog wel een groot feest van onze vrienden in Zweden die dan samen 100 jaar zijn (gekke Zweden verzinnen ook van alles om te feesten). Was eigenlijk al in 2020, maar is toen uitgesteld door COVID-19.

Verder ook nog Toto, Saxon en Clutch als leuke optredens at Grönan Live, moeten maar even kijken welke wij meepakken :D Clutch is wel echt heerlijk om lekker bij te chillen op een afstandje en een biertje in de hand _O_

@Molo verder begin ik mij wel te vervelen ja. Kommun heeft nog niks laten weten over mijn Zweedse lessen, dus ga binnenkort maar even zelf wat aan de slag.

Verder nog dagelijks bezig met een woning zoeken, maar volgens mij liggen onze standaarden wat (te) hoog. Er is altijd wel iets wat niet klopt en wat ook niet op te lossen is. Of je vindt iets waarbij alles klopt, maar afstand tot Uppsala is niet te doen. Of je vindt iets in de buurt wat te duur is. Of je buren staan in je tuin met hun huisje. We zoeken rustig door :D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 juni 2022 @ 21:35:22 #222
416575 crew  Evenstar
pi_204988773
Als iemand in de buurt van Uppsala komt en zin heeft om ergens af te spreken voor een drankje moet je het even laten weten trouwens!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 juni 2022 @ 22:07:27 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_204989149
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 21:35 schreef Evenstar het volgende:
Als iemand in de buurt van Uppsala komt en zin heeft om ergens af te spreken voor een drankje moet je het even laten weten trouwens!
Ik zou dolgraag een keer langskomen en een wandeling maken daar in de buurt...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 7 juni 2022 @ 22:53:53 #224
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204989608
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 21:35 schreef Evenstar het volgende:
Wij komen zeker een keer langs :Y)

Wie past er op Zz wanneer jullie naar een concert gaan?
Protčge moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator dinsdag 7 juni 2022 @ 23:52:08 #225
269689 crew  Viv
pi_204989993
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 22:53 schreef arvensis het volgende:

[..]
Wij komen zeker een keer langs :Y)
O+
quote:
Wie past er op Zz wanneer jullie naar een concert gaan?
Wij :P

Zij heeft ook een seizoenskaart voor Grönan Live.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')