Ik geloof dat Ernst de capaciteit laat opschalen tot 600.000 per dag. Nu zitten we voor 3G aan 350.000 tests. Dus dan kun je ongeveer gokken.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat lijkt me behoorlijk aan de lage kant, zal minstens het tienvoudige zijn.
quote:
Zijn er mensen die het normaal vinden dat de staat je dwingt dicht te gaan waardoor je je brood ende inkomen verliest terwijl je daarvoor niet gecompenseerd wordt? Dikke diefstal met ook immateriële schade als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:47 schreef Zipportal het volgende:
Nachtclubs riskeren boete tot 50.000 euro, boabonden vragen inspectie om hulp bij handhaving
https://www.ad.nl/economi(...)handhaving~a8fc2672/
Doet geen fuck, ik begrijp niet dat mensen zo overtuigd zijn van bijzonder veel effect van al die maatregelen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:10 schreef VacaLoca het volgende:
Heeft het RIVM al een berekening laten zien van wat er allemaal wel niet voor rampspoed staat te wachten als je laatste beetje maatregelen gewoon nu volledig laat varen?
Ik bedoel ik gok dat impact openen nachthoreca mss +15% doet in besmettingen en +1% in ziekenhuisopnamen... maar je zou haast denken dat er dan 1000 mensen direct dood gaan zo voorzichtig gaan ze om met de openingstijden.
Ondertussen zuipt iedereen zich klem op huisfeestjes, maar goed
quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je de concertzalen meetelt zit je al snel op 10 of 20 voudige
Ik vermoed dat alles boven de 500 bezoekers straks 1G als verzwaring er boven op krijgt.
Er zijn al teveel horecazaken dus goed dat dat uitgedund wordt. Als je in de tussentijd geen website hebt gebouwd, heb je niets te zoeken in het dynamische ondernemerschap. Er zijn zeer royale regelingen getroffen om in je inkomen te voorzien.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:11 schreef ludovico het volgende:
Zijn er mensen die het normaal vinden dat de staat je dwingt dicht te gaan waardoor je je brood ende inkomen verliest terwijl je daarvoor niet gecompenseerd wordt?
Ja fantastisch, voor een concert van ¤ 20 in een klein zaaltje van 1.000 man uren onderweg zijn voor een test en weet ik wat betalen. Of zijn die dingen gratis? Geen idee gelukkig.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je de concertzalen meetelt zit je al snel op 10 of 20 voudige
Ik vermoed dat alles boven de 500 bezoekers straks 1G als verzwaring er boven op krijgt.
Ik denk dat het een laatste oprisping is van een fnuikend beleid.quote:
"gratis" ja, die rekening wordt in de vorm van inflatie en belastinggeld wel doorgeschovenquote:Op donderdag 10 februari 2022 16:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja fantastisch, voor een concert van ¤ 20 in een klein zaaltje van 1.000 man uren onderweg zijn voor een test en weet ik wat betalen. Of zijn die dingen gratis? Geen idee gelukkig.
Ik moet het allemaal nog zien hoor.
En, ik heb hier al eerder een opmerking over gemaakt... maar de bizarre hoeveelheid wegwerp afval (voornamelijk plastic) dat dit op dagelijkse basis met zich meebrengt is echt schokkend. En extreem hypocriet, want oh ooohhh wat vinden we het klimaat belangrijk, en ohhhh doelstellingen bla bla.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
"gratis" ja, die rekening wordt in de vorm van inflatie en belastinggeld wel doorgeschoven
Bij invoering van 1G vind ik eigenlijk niet dat de belastingbetaler daarvoor hoeft op te draaien. het is op een gegeven moment wel leuk geweest.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
"gratis" ja, die rekening wordt in de vorm van inflatie en belastinggeld wel doorgeschoven
16 maart gemeenteraadsverkiezingenquote:Op donderdag 10 februari 2022 15:57 schreef nostra het volgende:
Stemmen winnen, heb ik verkiezingen gemist?
Maar gelukkig zijn de rietjes verboden. Daar ben ik nog steeds viesmad over.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En, ik heb hier al eerder een opmerking over gemaakt... maar de bizarre hoeveelheid wegwerp afval (voornamelijk plastic) dat dit op dagelijkse basis met zich meebrengt is echt schokkend. En extreem hypocriet, want oh ooohhh wat vinden we het klimaat belangrijk, en ohhhh doelstellingen bla bla.
Maar dagelijks honderdduizenden wegwerp mondkapjes en plastic testkitjes de prullenbak in?
No problem! Alles zodat we maar geen snotneus krijgen!!!!!![]()
Ja. Lekker de jongeren nog een keer een trap na geven. Goed idee man.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Bij invoering van 1G vind ik eigenlijk niet dat de belastingbetaler daarvoor hoeft op te draaien. het is op een gegeven moment wel leuk geweest.
Gaat dat ook gelden vooral stadions dan? Die zijn, iig op papier, geplaceerd…quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:13 schreef DonDruiper het volgende:
Dus 200.000 mensen testen iedere weekend voor stadionbezoek?
Bovenop uitgaansleven?
Hoe gaat dat geen shitshow worden.
Wie dan? De rekening wordt vanuit de overheid heus wel doorgeschoven naar de maatschappij, is het niet linksom, dan is het wel rechtsom.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Bij invoering van 1G vind ik eigenlijk niet dat de belastingbetaler daarvoor hoeft op te draaien. het is op een gegeven moment wel leuk geweest.
Ik wil helemaal niemand een trap nageven. Waar is dat voor nodig om het gelijk in het extreme te trekken? Waar wil je de grens trekken dan?quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Lekker de jongeren nog een keer een trap na geven. Goed idee man.
Buiten een bepaalde schuld om? Nee. Bizar inderdaad.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Zijn er mensen die het normaal vinden dat de staat je dwingt dicht te gaan waardoor je je brood ende inkomen verliest terwijl je daarvoor niet gecompenseerd wordt? Dikke diefstal met ook immateriële schade als je het mij vraagt.
Hoort niet te kunnen, kwaadaardig gewoon.
Kan niet wachten op de eerste groen-linkse muts op Twitter die een juichende menigte in stadion gaat posten met commentaar erbij dat het echt belachelijk is dat mensen elkaar omhelzen etc.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gaat dat ook gelden vooral stadions dan? Die zijn, iig op papier, geplaceerd…
Dit.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:13 schreef DonDruiper het volgende:
Dus 200.000 mensen testen iedere weekend voor stadionbezoek?
Bovenop uitgaansleven?
Hoe gaat dat geen shitshow worden.
De oplossing is misschien wel om de laatste zinloze regeltjes ook maar gewoon af te schaffen. Heel erg spannend voor Rutte, ik weet het, maar dan hoeft niemand meer ergens voor op te draaien, of gecontroleerd te worden, of beboet te worden, of door god weet ik nog door welk overbodig hoepeltje te springen omdat de illusie van het hebben van een soort van controle toch nog even moet voortduren.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Lekker de jongeren nog een keer een trap na geven. Goed idee man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |