abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 maart 2022 @ 15:19:10 #226
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204076778
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 09:12 schreef Jemoederniet het volgende:
Stemwijzer gedaan en weet het nu nog niet. (zucht)
Als je politieke voorkeur ergens in het midden ligt en niet op een religieuze partij wilt stemmen, dan kom je in een politiek niemandsland terecht. En dat is gelijk het probleem in Nederland, je wordt gedwongen een bepaalde 'kant' te kiezen. Waarom hebben we geen middenpartijen (meer) die gewoon heel pragmatisch verstandige besluiten kunnen nemen die voor iedereen gunstig zijn?
[ afbeelding ]
Hebben we die vroeger gehad dan?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 maart 2022 @ 15:35:27 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204076968
quote:
Als je politieke voorkeur ergens in het midden ligt en niet op een religieuze partij wilt stemmen, dan kom je in een politiek niemandsland terecht. En dat is gelijk het probleem in Nederland, je wordt gedwongen een bepaalde 'kant' te kiezen. Waarom hebben we geen middenpartijen (meer) die gewoon heel pragmatisch verstandige besluiten kunnen nemen die voor iedereen gunstig zijn?
[ afbeelding ]
Dit klinkt gewoon als een Amsterdam probleem.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204079173
quote:
[ afbeelding ]
Het is volkomen onmogelijk om besluiten te nemen die voor iedereen gunstig zijn, he?
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 maart 2022 @ 19:37:05 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204079786
Ik ben er inmiddels uit. Ik heb geen keus.

Er speelt echt helemaal niets in deze gemeente, doodsaai eigenlijk :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204079802
Vandaag gestemd. Woensdag ben ik voor het eerst een lid van het stembureau. Moet daarna werken dus heb vandaag maar gestemd, dan is het maar achter de rug.

Lokaal gestemd op de 1e vrouw na het aantal zetels dat ze nu hebben, strategisch gestemd dat als ze een extra zetel krijgen, die naar haar gaat :)
Doei
pi_204081939
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 19:37 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben er inmiddels uit. Ik heb geen keus.

Er speelt echt helemaal niets in deze gemeente, doodsaai eigenlijk :P
Alleen maar hamerstukken?
pi_204082052
quote:
[ afbeelding ]
Zie hier het probleem van al die gekkies van BIJ1, Forum en andere kutpartijen. Als je het er niet mee eens bent dan ben je meteen wegkijker, racist, islamofoob, oikofoob, kartel en noem het maar op. Treffender kun je het niet uitbeelden. De nuance verdwijnt en dat is zorgelijk.
zie email 27 oktober
pi_204082208

Alles lekker dicht op elkaar :O

Ik ga niet stemmen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door koffiekoekjes op 15-03-2022 04:29:36 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 maart 2022 @ 23:49:34 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204083310
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 21:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Alleen maar hamerstukken?
Even snel gebladerd door grote besluiten daarnet. Het is nog zo ook :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204083552
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Even snel gebladerd door grote besluiten daarnet. Het is nog zo ook :P
Hier in de gemeente is het niet veel anders, de enige opwinding is dat we een nieuwe burgemeester nodig hebben omdat de huidige op zoek is naar een nieuwe uitdaging.
pi_204083558
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 00:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hier in de gemeente is het niet veel anders, de enige opwinding is dat we een nieuwe burgemeester nodig hebben omdat de huidige op zoek is naar een nieuwe uitdaging.
Maar daar gaan de verkiezingen niet echt over natuurlijk. Dat is een hele aparte procedure, schimmig zelfs zo u wil. (Hij werkt overigens wel goed, de kwaliteit van burgemeesters is bijzonder hoog.)
zie email 27 oktober
pi_204083568
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 00:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar daar gaan de verkiezingen niet echt over natuurlijk. Dat is een hele aparte procedure, schimmig zelfs zo u wil. (Hij werkt overigens wel goed, de kwaliteit van burgemeesters is bijzonder hoog.)
Ja, uiteraard, maar het schetst de situatie hier wel aardig. Ik heb er overigens geen moeite mee, geen reuring is een goede zaak om op een normale manier te kunnen besturen.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 06:59:12 #238
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204083965
quote:
[ afbeelding ]
Nu moet je dergelijke pseudowetenschappelijke tweedimensionale 'modellen'/modelprojecties met een enorme korrel zout nemen, maar de middenpuntsvlieding is er deels doordat er van de flanken steeds geroepen wordt dat alle grote partijen op elkaar lijken, waardoor er, om aan de wensen van 'het volk' te voldoen, een profileringsdrang bij de middenpartijen is ontstaan die zich overigens meer in de partijprogramma's uit dan in het daadwerkelijke beleid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 10:18:38 #239
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_204085371
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 22:05 schreef freako het volgende:

[..]
Leuk! Ik mag ook weer 3 dagen. :).
Eerste dag liep het nog geen storm. 180 stemmen. :{.
pi_204085405
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:18 schreef freako het volgende:

[..]
Eerste dag liep het nog geen storm. 180 stemmen. :{.
Volgens mij denken de meeste mensen ook gewoon dat het niet de bedoeling is dat je de eerste 2 dagen gaat stemmen als je niks bijzonders hebt, vorige keer was het ook voor de mensen met een kwetsbare gezondheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 15 maart 2022 @ 10:24:24 #241
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204085438
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij denken de meeste mensen ook gewoon dat het niet de bedoeling is dat je de eerste 2 dagen gaat stemmen als je niks bijzonders hebt, vorige keer was het ook voor de mensen met een kwetsbare gezondheid.
Het is meer de bedoeling dat mensen een rustig moment kunnen kiezen om te gaan stemmen. Vanwege corona. Op de website van mijn gemeente is ook aangegeven hoe druk het is bij de stemlokalen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 10:25:51 #242
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204085456
Trouwens de medewerkers van Baudet hebben op de stoep voor de lokalen hun partijlogo en dergelijke op de stoep geschilderd. Hufters.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204085478
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:24 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het is meer de bedoeling dat mensen een rustig moment kunnen kiezen om te gaan stemmen. Vanwege corona. Op de website van mijn gemeente is ook aangegeven hoe druk het is bij de stemlokalen.
Ja, ik weet dat het nu anders wordt verwoord dan bij de landelijke verkiezingen. Maar een extreem lage opkomst op de eerste 2 dagen is niet onverwachts.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 15 maart 2022 @ 10:32:38 #244
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204085530
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ik weet dat het nu anders wordt verwoord dan bij de landelijke verkiezingen. Maar een extreem lage opkomst op de eerste 2 dagen is niet onverwachts.
In elk geval net gestemd. En de rust was wel prettig.
pi_204086837
Verwachten jullie nog een vertrekkende landelijke politicus na tegenvallende resultaten? Klaver of Marijnissen bijvoorbeeld
pi_204086881
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 12:27 schreef Raw85 het volgende:
Verwachten jullie nog een vertrekkende landelijke politicus na tegenvallende resultaten? Klaver of Marijnissen bijvoorbeeld
Alleen die 2 zijn kanshebber. De partij die de hardste klappen gaat krijgen (CDA) gaat zijn landelijke aanvoerder er niet uit gooien.
pi_204086918
quote:
Ik verwacht niet dat er landelijke politici vertrekken bij tegenvallende gemeenteraadsverkiezingen.
pi_204086923
quote:
Nee, ik verwacht dat niemand opstapt. Ook Klaver en/of Marijnissen niet.

Bij de SP zijn ze sowieso goed in het zoeken van excuses buiten hun schuld om, maar sowieso doet de SP tegenwoordig in een stuk minder gemeenten mee omdat ze een hoop afdelingsbesturen hebben geroyeerd omdat ze niet aan de SP-normen voldeden. :')

(Lees; niet voldeden aan de bekrompen, narrow-minded visie van de SP hoe besturen zouden moeten handelen).

Voor mij ook een reden geweest om jaren geleden over te stappen naar de PvdA.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 15 maart 2022 @ 12:37:49 #249
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_204086931
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarschijnlijk wel.

De locatie waar we zitten was nooit eerder een stembureau, dat helpt ook niet.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 12:47:14 #250
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204087039
quote:
Dassen :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')