abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 10 februari 2022 @ 08:56:04 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_203594274
Boodschappen worden al enige tijd fors duurder en dat zal in de nabije toekomst niet minder worden. Unilever, maker van voeding- en verzorgingsmiddelen, waarschuwt dat de kosten van het bedrijf flink oplopen. Afgelopen jaar was ook al sprake van een "dramatische toename" van de kosten, zegt het concern bij de bekendmaking van de cijfers over 2021.

"De grootste uitdaging het afgelopen jaar was de dramatische toename van de kosten", zegt het bedrijf, dat onder meer de merken Unox, Knorr, Robijn, Ola en Lipton produceert.

Van Nestlé, dat net als Unilever veel consumentenproducten maakt, is naar buiten gekomen dat het overhoop ligt met Albert Heijn over wie de rekening voor de oplopende grondstof- en energiekosten moet betalen. Kellogg's en Bonduelle ruziën met Jumbo over de prijzen.

Doorgaans betaalt de consument uiteindelijk de rekening en dat is steeds duidelijker te zien in de oplopende inflatie. Unilever zegt dat het bedrijf voor het eerste half jaar "zeer hoge kosteninflatie verwacht". Dit kan in de tweede helft van het jaar minder worden, maar het bedrijf houdt daarbij veel slagen om de arm.

Unilever behaalde in 2021 een omzet van 52,4 miljard euro.

https://www.nu.nl/economi(...)an-boodschappen.html

Met z'n allen naar de Aldi......

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_203594326
Is maar tijdelijk zeggen alle experts. Komt door tekort aan grondstoffen zeggen alle experts. En dure transportkosten aldus alle experts. Komt niet door de hoeveelheid geld en mensen die nu grof geld verdienen verlagen de prijzen gewoon weer straks zeggen alle experts. Zo werkt vraag en aanbod namelijk zeggen de experts.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_203594365
Aardig lijstje tot nu toe van de kosten die al merkbaar zijn toegenomen:

- Brandstofprijzen
- Energieverbruik
- Boodschappen

Ongetwijfeld gaan andere kosten ook verder omhoog, terwijl ik blij mag zijn als onze nieuwe CAO een plusje van 4,5% laat zien. Dat wordt bezuinigen. :(
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203594393
Tijd voor lockdowns en adviezen van een OMT.
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:07:47 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203594400
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:06 schreef Nober het volgende:
Tijd voor lockdowns en adviezen van een OMT.
Inflatie Management Team.
Zolang ze Klaas Knot maar niet erin zetten.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Ongetwijfeld gaan andere kosten ook verder omhoog, terwijl ik blij mag zijn als onze nieuwe CAO een plusje van 4,5% laat zien. Dat wordt bezuinigen. :(
Mag je mee in je handen knijpen. Onderwijs een magere 1,5.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:10:56 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203594429
Koop dan vaker huismerken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:11:47 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203594439
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:10 schreef thedeedster het volgende:
Werkt ook niet altijd . Jumbo Huismerk cola flesje van 25 cent nu 28 cent. Het is 'maar' drie cent maar toch ruim 10 procent erbij.
pi_203594446
quote:
Die worden ook duurder.

Één voorbeeld dat mij afgelopen week opviel;

Ik koop altijd een 1,5 liter kan halfvolle melk van het huismerk. Waar die voorheen maar een euro kostte, kost die voortaan 1,75. Een stijging van 75%!
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203594450
Klaas Knot zei gisteren,oei, inflatie! Unilever: OK!

:')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_203594469
quote:
Bij de Aldi is hun eigen brood met 20 cent gestegen. Was 1,79 en nu 1,99.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2022 09:14:27 ]
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:15:22 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203594477
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Die worden ook duurder.

Ik koop altijd een 1,5 liter kan halfvolle melk van het huismerk. Waar die voorheen maar een euro kostte, kost die voortaan 1,75. Een stijging van 75%!
Absurd natuurlijk, maar over wat voor periode praten we?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:15:23 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203594478
quote:

[..]
Die worden ook duurder.

Waar koop je dat joh.

https://www.jumbo.com/pro(...)e-melk-1,5l-52950PAK
pi_203594512
Niets aan de hand mensen. Volgens Klaas is dit alleen te wijten aan productieproblemen en niet het printen van honderden miljarden euro's.

Ohja. Niet om loonsverhoging vragen want dan stijgt de inflatie wel. Dus nogmaals, elke maand tientallen miljarden printen heeft er NIETS mee te maken. Echt niet.
pi_203594522
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:00 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Is maar tijdelijk zeggen alle experts. Komt door tekort aan grondstoffen zeggen alle experts. En dure transportkosten aldus alle experts. Komt niet door de hoeveelheid geld en mensen die nu grof geld verdienen verlagen de prijzen gewoon weer straks zeggen alle experts. Zo werkt vraag en aanbod namelijk zeggen de experts.
Yeah, right.

Kappen met die ongein met alle quarantaines.
Vraag een aanbod moet in balans. Straks komen er nog giga rellen wegens de onvrede.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin donderdag 10 februari 2022 @ 09:23:01 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203594551
Vlak de ecb niet uit. De euro wordt ook gewoon minder waard
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:23:46 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203594557
quote:
dat onder meer de merken Unox, Knorr, Robijn, Ola en Lipton produceert.
Dat scheelt dan weer want dat koop ik nooit
pi_203594585
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Yeah, right.

Kappen met die ongein met alle quarantaines.
Vraag een aanbod moet in balans. Straks komen er nog giga rellen wegens de onvrede.
'giga rellen' in Nederland _O- In andere landen waren er al lang overheidsgebouwen in vlammen opgegaan als ze ¤2,20 voor een litertje peut durven te vragen en ¤2,- voor een kuub gas. Nee, in Nederland niet
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203594598
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:18 schreef Confetti het volgende:
Niets aan de hand mensen. Volgens Klaas is dit alleen te wijten aan productieproblemen en niet het printen van honderden miljarden euro's.

Ohja. Niet om loonsverhoging vragen want dan stijgt de inflatie wel. Dus nogmaals, elke maand tientallen miljarden printen heeft er NIETS mee te maken. Echt niet.
Ome Klaas zei afgelopen zondag bij Buitenhof toch echt wat anders, wellicht vind je dat het terugkijken waard.
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:28:36 #19
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203594610
Fuck onze generatie zeg. Huizen niet meer te betalen, betaalbaar autorijden komt ook steeds meer in het gedrang. Energie- en zorgkosten stijgen en natuurlijk ook de boodschappen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203594662
Geen geld hebben voor duurdere boodschappen. :')

Probleem van de onderklasse en mensen met een uitkering.

Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_203594708
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:33 schreef laforest het volgende:

[ afbeelding ]
Ik denk dat je nog niet zo heel lang trolled en ik waardeer zeker de poging hoor maar dit is echt te geforceerd. Dat komt omdat je geen logica toepast. Jouw act is dus dat je veel geld hebt en dat is een goed uitgangspunt. Probleem is alleen dat niemand meer geld wilt betalen voor duurdere boodschappen, dat is onlogisch. Logischer was dus dat je iets zei als: "Mensen die onopgeleid zijn en nu de consequenties plukken van hun eigen lamheid :')". Daarmee schop je ook naar beneden, geef je nog een trap na omdat je ze, ondanks gebrek aan competenties, toch deelgenoot maakt van een groter maatschappelijk probleem. Is zeg maar een iets meer gelaagde benadering. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mike-The-Situation op 10-02-2022 09:50:45 ]
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_203594763
Klant is koning gaat blijkbaar niet op bij unilever.
pi_203594778
Het scheelt om zo min mogelijk spullen van unilever of nestle te kopen. Geen kant en klare processed zooi meer dus, maar echt eten, liefst ook nog lokaal en van het seizoen. Goed voor je portemonnee en voor je gezondheid. Het enige wat ik van unilever koop is dingen als tandpasta en wasmiddel. En nestle is helemaal een misdadig bedrijf dat geboycot moet worden.
pi_203594793
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:43 schreef Farenji het volgende:
Het scheelt om zo min mogelijk spullen van unilever of nestle te kopen. Geen kant en klare processed zooi meer dus, maar echt eten, liefst ook nog lokaal en van het seizoen. Goed voor je portemonnee en voor je gezondheid. Het enige wat ik van unilever koop is dingen als tandpasta en wasmiddel. En nestle is helemaal een misdadig bedrijf dat geboycot moet worden.
Want?
pi_203594886
Komende jaren zullen salarissen flink omhoog moeten om niet in een consumptiecrisis te komen. Knot zegt dat het tijdelijk is, maar prijzen blijven natuur hoog. Enkel de forse prijsstijgingen zullen afnemen, de prijzen blijven daarna in elk geval nog een tijd op dat niveau. Gaan lonen niet mee dan zal een deel van de bevolking uit gaan vallen of in armoede belanden. Uiteindelijk gevolg zal een verminderde consumptie zijn en dat gaan organisaties vanzelf weer merken in de resultaten.
pi_203595107
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:23 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dat scheelt dan weer want dat koop ik nooit
Beetje kortzichtig om te denken dat het voor andere zaken niet op gaat dit.
1947-2016
pi_203595128
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:28 schreef PzKpfw het volgende:
Fuck onze generatie zeg. Huizen niet meer te betalen, betaalbaar autorijden komt ook steeds meer in het gedrang. Energie- en zorgkosten stijgen en natuurlijk ook de boodschappen.
Geld mag je niet hebben.. Daar zorgen de overheden wel voor. De middenklasse werd veel te mondig.
1947-2016
pi_203595262
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Aardig lijstje tot nu toe van de kosten die al merkbaar zijn toegenomen:

- Brandstofprijzen
- Energieverbruik
- Boodschappen

Gemiddeld gaat 11% van het inkomen naar de dagelijkse boodschappen.
pi_203595284
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:27 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Gemiddeld gaat 11% van het inkomen naar de dagelijkse boodschappen.
Tja, hoe lager het inkomen hoe hoger het percentage van het inkomen aan de dagelijkse boodschappen wordt uitgegeven. In mijn geval is het overigens 13,6% heb ik net berekend. :P
pi_203595304
quote:
Een verzameling van meningen. Lijkt mij niet heel valide.
pi_203595405
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
  donderdag 10 februari 2022 @ 10:40:36 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203595421
quote:

Je kunt geen honderden miljarden euro's bij printen en verwachten dat er geen inflatie komt. Anders zou dat altijd al de ideale manier zijn geweest om begrotingstekorten op te lossen. Er was een reden dat we dit niet deden voordat we met diverse Apenlanden in een Unie kwamen.
The End Times are wild
pi_203595429
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 08:56 schreef tong80 het volgende:

Ik weet dat dit uit het oorspronkelijke nieuwsartikel komt, maar in relatie tot het onderwerp zegt dit natuurlijk weinig en is het vooral erg suggestief.

Als je dan toch een sneer wil geven naar de grote corporaties die de prijzen verhogen, zeg dan wat over hun nettowinst.
Krekker is de bom!
  donderdag 10 februari 2022 @ 10:41:39 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203595437
quote:
Het grappige is wel dat die generatie het allemaal aan zichzelf te danken heeft met hun slappe woke-houding en stemgedrag.
The End Times are wild
pi_203595450
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het grappige is wel dat die generatie het allemaal aan zichzelf te danken heeft met hun slappe woke-houding en stemgedrag.
Want het is maar 1 generatie die stemt en alles bepaalt? :?
Krekker is de bom!
pi_203595455
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:41 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ik weet dat dit uit het oorspronkelijke nieuwsartikel komt, maar in relatie tot het onderwerp zegt dit natuurlijk weinig en is het vooral erg suggestief.

Als je dan toch een sneer wil geven naar de grote corporaties die de prijzen verhogen, zeg dan wat over hun nettowinst.
Omzet zegt niet alles. Maar natuurlijk wel degelijk iets. Zeker omdat als je al jaren flinke omzet hebt , je winst waarschijnlijk ook best netjes is. Anders doe je iets fout.
  donderdag 10 februari 2022 @ 10:47:08 #38
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_203595493
quote:

Zo is het! Spijker KEIHARD op z'n kop! _O_

Las net op NOS TT dat inflatie hoogste is in 40 jaar. 5,7% in december in januari 6,3.

En dat is alleen nog maar de berekende inflatie :')
pi_203595506
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omzet zegt niet alles. Maar natuurlijk wel degelijk iets. Zeker omdat als je al jaren flinke omzet hebt , je winst waarschijnlijk ook best netjes is. Anders doe je iets fout.
Eens. Al zijn er natuurlijk ook bedrijven die dingen fout doen ;)
quote:
De wereldwijde omzet van voedings- en zeepconcern kwam vorig jaar uit op 50,7 miljard euro, 2,4 procent minder dan in 2019. Onderaan de streep verdiende Unilever 6,1 miljard euro, bijna een procent meer.

https://nos.nl/artikel/23(...)ever-blijven-stabiel
[quote]
De omzet daalde tot ¤ 50,7 miljard, een daling van 2,4%. Zonder overnames en valuta-effecten meegerekend, was er een stijging van de omzet van 1,9%. De nettowinst steeg naar ¤ 6,1 miljard. Door meer kosten als gevolg van de coronamaatregelen daalde de operationele winst.

https://www.foodagribusin(...)winst-in-coronajaar/
Tsja... die top managers hebben natuurlijk zoiets van "Oh jeee, de operationele winst is gedaald door meer kosten... eigenlijk had die 6,1 miljard NOG meer kunnen zijn! Tijd voor actie! Omhoog die prijzen!" :')
Krekker is de bom!
pi_203595536
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:48 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Eens. Al zijn er natuurlijk ook bedrijven die dingen fout doen ;)
[..]
Tsja... die top managers hebben natuurlijk zoiets van "Oh jeee, de operationele winst is gedaald door meer kosten... eigenlijk had die 6,1 miljard NOG meer kunnen zijn! Tijd voor actie! Omhoog die prijzen!" :')
1: Zeker. Maar unilever is daar evident niet een van.

2: Dat recht hebben ze. En andere hebben weer het recht om ze te wijzen op wat voor tuig ze zijn.
pi_203595558
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja op de pr pagina van nestle.com staat ongetwijfeld iets anders, maar lees ze, check de referenties, en vorm je eigen mening.
pi_203595607
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:51 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja op de pr pagina van nestle.com staat ongetwijfeld iets anders, maar lees ze, check de referenties, en vorm je eigen mening.
Neem bijvoorbeeld kinderarbeid. Je kunt dat nu eenmaal niet volledig uitsluiten.
pi_203595818
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Neem bijvoorbeeld kinderarbeid. Je kunt dat nu eenmaal niet volledig uitsluiten.
Dat is jouw mening.
pi_203595828
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:08 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat is jouw mening.
Wel dan? het kan immers overal gebeuren. Wel kun je zoveel mogelijk je best doen om de kans te verkleinen (directe lijntjes enzo).
  donderdag 10 februari 2022 @ 11:17:15 #45
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203595949
quote:

[..]
Wat heeft een slappe woke-houding te maken met de stijging van de huizenprijzen van de afgelopen 10 jaar? :D
pi_203595956
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:47 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Zo is het! Spijker KEIHARD op z'n kop! _O_

Las net op NOS TT dat inflatie hoogste is in 40 jaar. 5,7% in december in januari 6,3.

En dat is alleen nog maar de berekende inflatie :')
Is er ook een niet-berekende inflatie dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203596014
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Is er ook een niet-berekende inflatie dan?
Iedereen weet dat de inflatiecijfers gemanipuleerd zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2022 11:22:32 ]
  donderdag 10 februari 2022 @ 11:27:09 #48
68638 Zwansen
pi_203596098
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:22 schreef Confetti het volgende:

[..]
:D
pi_203596334
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:38 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Ik denk dat je nog niet zo heel lang trolled en ik waardeer zeker de poging hoor maar dit is echt te geforceerd. Dat komt omdat je geen logica toepast. Jouw act is dus dat je veel geld hebt en dat is een goed uitgangspunt. Probleem is alleen dat niemand meer geld wilt betalen voor duurdere boodschappen, dat is onlogisch. Logischer was dus dat je iets zei als: "Mensen die onopgeleid zijn en nu de consequenties plukken van hun eigen lamheid :')". Daarmee schop je ook naar beneden, geef je nog een trap na omdat je ze, ondanks gebrek aan competenties, toch deelgenoot maakt van een groter maatschappelijk probleem. Is zeg maar een iets meer gelaagde benadering. :)
Geen idee waarom je zo tripped.
Ik betaal graag meer zolang de kwaliteit hoog blijft en, waar van toepassing, het product vers is.
Dat jij niet graag meer betaald is de reden waarom de wereld juist naar de maan gaat. Mensen willen alles cheap en de aarde wordt daardoor kapot gemaakt.

Dát, Mike, is the situation waarin we ons bevinden.

:W
pi_203596402
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:42 schreef laforest het volgende:

[..]
Geen idee waarom je zo tripped.
Ik betaal graag meer zolang de kwaliteit hoog blijft en, waar van toepassing, het product vers is.
Dat jij niet graag mee betaald is de reden waarom de wereld juist naar de maan gaat. Mensen willen alles cheap en de aarde wordt daardoor kapot gemaakt.

Dát, Mike, is the situation waarin we ons bevinden.

:W
Hmmnnn, op zich een leuke reply maar weer niet helemaal passend. Ik snap dat je de act wilt doorzetten maar dat was nu dus juist even niet de goede benadering. Ik heb immers in de eerste post al benoemd dat dit te doorzichtig was en door het door te zetten maak je het alleen maar ongeloofwaardiger. Inhoudelijk past het wel bij jouw typetje dat je hoge kwaliteit wilt en daar veel voor wilt én kan betalen. Dat is allemaal prima. De aanname dat ik dat niet wil met een (onduidelijk) gevolg dat de wereld dan naar de maan gaat is vergezocht en erg vreemd.

Ook hiervoor had je beter een andere benadering kunnen nemen waarin je als uitgangspunt neemt dat je dus, vanuit de act, rijk bent en bereid bent om meer te willen betalen en dat je simpelweg vind dat mensen die nu in de problemen komen simpelweg iets van hun leven hadden moeten maken. Dat had je ook persoonlijk op mij kunnen betrekken maar dan meer in de vorm van: "Dat jij niet bereid bent om meer te betalen is tekenend voor het gebrek aan opvoeding. Als je meer aandacht had besteed aan het werken aan je carriere dan reageren op Fok! dan had je geen last van deze schijn inflatie gehad."

Zie je hoe elitair ik dat formuleer? Met een heerlijk dedain maar toch ook geloofwaardig. :)
pi_203596452
Waar die kosten ook vandaan komen, aan de personeelskosten zal het in ieder geval niet liggen want die krijgen er doorgaans geen cent bij. rara politiepet :?
pi_203596497
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:14 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Bij de Aldi is hun eigen brood met 20 cent gestegen. Was 1,79 en nu 1,99.
Bij mijn normale bakker betaal ik nu ook ruim 10% meer.
Niet grappig maar vooral de energierekening is torenhoog.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203596538
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:22 schreef Confetti het volgende:

[..]
Omdat ze niet je onderbuikinflatie voorspellen? Of passen ze niet in de straatje?

Dit is geen antwoord op mijn vraag. Kan je dat alsnog doen?

[ Bericht 5% gewijzigd door sjorsie1982 op 10-02-2022 12:04:19 ]
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203596635
teh great rieset hepening
pi_203596663
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:47 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Hmmnnn, op zich een leuke reply maar weer niet helemaal passend. Ik snap dat je de act wilt doorzetten maar dat was nu dus juist even niet de goede benadering. Ik heb immers in de eerste post al benoemd dat dit te doorzichtig was en door het door te zetten maak je het alleen maar ongeloofwaardiger. Inhoudelijk past het wel bij jouw typetje dat je hoge kwaliteit wilt en daar veel voor wilt én kan betalen. Dat is allemaal prima. De aanname dat ik dat niet wil met een (onduidelijk) gevolg dat de wereld dan naar de maan gaat is vergezocht en erg vreemd.

Ook hiervoor had je beter een andere benadering kunnen nemen waarin je als uitgangspunt neemt dat je dus, vanuit de act, rijk bent en bereid bent om meer te willen betalen en dat je simpelweg vind dat mensen die nu in de problemen komen simpelweg iets van hun leven hadden moeten maken. Dat had je ook persoonlijk op mij kunnen betrekken maar dan meer in de vorm van: "Dat jij niet bereid bent om meer te betalen is tekenend voor het gebrek aan opvoeding. Als je meer aandacht had besteed aan het werken aan je carriere dan reageren op Fok! dan had je geen last van deze schijn inflatie gehad."

Zie je hoe elitair ik dat formuleer? Met een heerlijk dedain maar toch ook geloofwaardig. :)
Dude, geen drugs meer voor jou. Zit je lagere sociale afkomst je zo dwars dat je mij moet lopen trollen? :{
Anders zou je wel op mijn argument ingaan, in plaats van je frustaties op mij proberen te botvieren.
  donderdag 10 februari 2022 @ 12:08:32 #56
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_203596681
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:06 schreef laforest het volgende:

[..]
Dude, geen drugs meer voor jou. Zit je lagere sociale afkomst je zo dwars dat je mij moet lopen trollen? :{
Anders zou je wel op mijn argument ingaan, in plaats van je frustaties op mij proberen te botvieren.
Dude dit is behoorlijk gênant. Stop gewoon. De klappen die je gehad hebt waren al zo hard en pijnlijk om te zien haha. Gewoon afdruipen bro, je slaat een modderfiguur.
  donderdag 10 februari 2022 @ 12:11:31 #57
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203596732
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Geld mag je niet hebben.. Daar zorgen de overheden wel voor. De middenklasse werd veel te mondig.
Kijk das het verschil tussen ons. Jij denkt dat er een groot plan achter zit.

Ik denk dat het pure onkunde is en niemand eigenlijk nog weet hoe de economie echt werkt, dus doen ze maar wat.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203596786
quote:
10s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:08 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Dude dit is behoorlijk gênant. Stop gewoon. De klappen die je gehad hebt waren al zo hard en pijnlijk om te zien haha. Gewoon afdruipen bro, je slaat een modderfiguur.
Sterk argument. :z
Ik geef aan dat ik wel graag iets meer betaal kwaliteit en duurzaamheid. Doe eens normaal. :')

Dat niemand daar een antwoord zonder troll op kan geven is wat hier gênant is.
pi_203596870
Gewoon een baan zoeken dat meer betaald dus
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  donderdag 10 februari 2022 @ 12:23:28 #60
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_203596900
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:14 schreef laforest het volgende:

[..]
Sterk argument. :z
Ik geef aan dat ik wel graag iets meer betaal kwaliteit en duurzaamheid. Doe eens normaal. :')

Dat niemand daar een antwoord zonder troll op kan geven is wat hier gênant is.
Je kunt het nu wel weer opnieuw proberen maar dat maakt het niet minder gênant dude. :') Druip gewoon af. Je act is kneuzig en droevig aan het worden nu.
pi_203596952
1st world problems
  donderdag 10 februari 2022 @ 12:28:27 #62
68638 Zwansen
pi_203596977
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:50 schreef LanaMyst het volgende:
Waar die kosten ook vandaan komen, aan de personeelskosten zal het in ieder geval niet liggen want die krijgen er doorgaans geen cent bij. rara politiepet :?
Hoezo?

https://www.fnv.nl/nieuws(...)ao-unilever-2020-202
  donderdag 10 februari 2022 @ 12:36:49 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203597101
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:17 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Wat heeft een slappe woke-houding te maken met de stijging van de huizenprijzen van de afgelopen 10 jaar? :D
Pro-EU, waardoor de rente jarenlang tot in het extreme gedrukt wordt om Italie binnenboord te kunnen houden.
Arbeidsmigratie
Asielmigratie
Weinig bouwen ivm stikstofnormen.
The End Times are wild
pi_203597226
quote:
2s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Kijk das het verschil tussen ons. Jij denkt dat er een groot plan achter zit.

Ik denk dat het pure onkunde is en niemand eigenlijk nog weet hoe de economie echt werkt, dus doen ze maar wat.
Klopt het is wanbeleid, onkunde en ongeintereseerdheid van de betreffende mensen.
Daarnaast is het gebrek aanbeschikbare kennis en de eigen mening doordrukken ipv luisteren naar experts.
pi_203597338
Bijna 40 jaar geleden werd er een nieuwe manier van zakendoen populair. Tot dat moment werden werknemers gezien als het kapitaal van een bedrijf, die je in de watten moest leggen. Maar dat is veranderd. Een bedrijf had nog maar 1 doel: geld maken. Voor de aandeelhouders. En de mensen die dat mogelijk moesten maken was het management. Dit boek is waarschijnlijk de bekendste aanstichter.

Het resultaat is dat werknemers uitwisselbaar werden, je alle activiteiten die geen geld opbrachten af moest stoten, magazijnen werden gezien als kapitaalvernietiging en uiteraard, dat monopolies wenselijk zijn. We zijn dus 40 jaar bezig geweest met het uitbenen, afstoten en opkopen van bedrijven om de winst verder te maximaliseren. De mensen, bedrijven en landen die dat het beste deden hebben daar veel geld aan verdiend, dat natuurlijk wel alleen naar de top ging. Zoals de rijke EU landen.

De arme EU laden gebruikten nog het "verkeerde" en ouderwetse economische model en konden daarom niet meekomen. De bevolking ging steeds minder verdienen en het geld werd binnengeharkt door hun rijke buurlanden, zoals Duitsland en Nederland.

Covid liet ons zien, dat onze bedrijven zodanig efficiënt de winst maximaliseerden, dat er nog maar een klein duwtje nodig was om het kaartenhuis om te laten vallen. De kansen zijn nu dus gekeerd. Die foute, ouderwetse bedrijven gaan het overleven. Van die nieuwe, efficiënte overleven alleen de hele grote zonder overheidssteun.

Toen de rijken hadden uitgevogeld wat er aan de hand was, hebben ze snel hun geld weggehaald uit gevaarlijke bedrijven. Maar de geldpers stond ondertussen te ratelen en dat geld wordt uitgedeeld aan de banken, beleggers en grote bedrijven. Gewone burgers zien daar geen cent van. En daar iedereen al ruim twee jaar grote inflatie verwacht, heeft iedereen hun geld veilig gesteld in dingen zoals woonhuizen en aandelen van de monopoliebedrijven.

Nou is de economie echter weer op gang aan het komen, waardoor dat geld weer geïnvesteerd moet worden in de bedrijven. Grondstoffen en termijncontracten daarop zijn nu heel populair, waardoor het maken van producten (door de overgebleven bedrijven die de benodigde onderdelen bij elkaar konden sprokkelen) nog eens veel duurder is geworden. De prijs van basale dingen, zoals plantaardige olie is verdubbeld, niet alleen omdat de vraag groter is dan het aanbod, maar ook omdat er daarom heftig mee gespeculeerd wordt.

De rijke landen moeten dus interen op hun opgebouwde vermogen, terwijl de kleinere, traditionele bedrijven met de korte ketens nu meters kunnen maken. Je gaat die plantaardige olie gewoon bij de lokale boer halen.

En ondertussen groeit de ongelijkheid schrikbarend. De rijken weten niet wat ze met hun geld moeten doen, terwijl de onderste helft van de bevolking de eindjes steeds moeilijker aan elkaar kan knopen. Maar, we weten ondertussen van de neoliberalen, dat dat hun eigen schuld is. Hadden ze maar harder moeten werken. En de regering kan zich natuurlijk niet gaan bemoeien met de enorm efficiënte vrije markt, die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt.
pi_203597394
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
Bijna 40 jaar geleden werd er een nieuwe manier van zakendoen populair. Tot dat moment werden werknemers gezien als het kapitaal van een bedrijf, die je in de watten moest leggen. Maar dat is veranderd. Een bedrijf had nog maar 1 doel: geld maken. Voor de aandeelhouders. En de mensen die dat mogelijk moesten maken was het management. Dit boek is waarschijnlijk de bekendste aanstichter.

Het resultaat is dat werknemers uitwisselbaar werden, je alle activiteiten die geen geld opbrachten af moest stoten, magazijnen werden gezien als kapitaalvernietiging en uiteraard, dat monopolies wenselijk zijn. We zijn dus 40 jaar bezig geweest met het uitbenen, afstoten en opkopen van bedrijven om de winst verder te maximaliseren. De mensen, bedrijven en landen die dat het beste deden hebben daar veel geld aan verdiend, dat natuurlijk wel alleen naar de top ging. Zoals de rijke EU landen.

De arme EU laden gebruikten nog het "verkeerde" en ouderwetse economische model en konden daarom niet meekomen. De bevolking ging steeds minder verdienen en het geld werd binnengeharkt door hun rijke buurlanden, zoals Duitsland en Nederland.

Covid liet ons zien, dat onze bedrijven zodanig efficiënt de winst maximaliseerden, dat er nog maar een klein duwtje nodig was om het kaartenhuis om te laten vallen. De kansen zijn nu dus gekeerd. Die foute, ouderwetse bedrijven gaan het overleven. Van die nieuwe, efficiënte overleven alleen de hele grote zonder overheidssteun.

Toen de rijken hadden uitgevogeld wat er aan de hand was, hebben ze snel hun geld weggehaald uit gevaarlijke bedrijven. Maar de geldpers stond ondertussen te ratelen en dat geld wordt uitgedeeld aan de banken, beleggers en grote bedrijven. Gewone burgers zien daar geen cent van. En daar iedereen al ruim twee jaar grote inflatie verwacht, heeft iedereen hun geld veilig gesteld in dingen zoals woonhuizen en aandelen van de monopoliebedrijven.

Nou is de economie echter weer op gang aan het komen, waardoor dat geld weer geïnvesteerd moet worden in de bedrijven. Grondstoffen en termijncontracten daarop zijn nu heel populair, waardoor het maken van producten (door de overgebleven bedrijven die de benodigde onderdelen bij elkaar konden sprokkelen) nog eens veel duurder is geworden. De prijs van basale dingen, zoals plantaardige olie is verdubbeld, niet alleen omdat de vraag groter is dan het aanbod, maar ook omdat er daarom heftig mee gespeculeerd wordt.

De rijke landen moeten dus interen op hun opgebouwde vermogen, terwijl de kleinere, traditionele bedrijven met de korte ketens nu meters kunnen maken. Je gaat die plantaardige olie gewoon bij de lokale boer halen.

En ondertussen groeit de ongelijkheid schrikbarend. De rijken weten niet wat ze met hun geld moeten doen, terwijl de onderste helft van de bevolking de eindjes steeds moeilijker aan elkaar kan knopen. Maar, we weten ondertussen van de neoliberalen, dat dat hun eigen schuld is. Hadden ze maar harder moeten werken. En de regering kan zich natuurlijk niet gaan bemoeien met de enorm efficiënte vrije markt, die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt.
Amen. Ik zou elke dag in mijn broek schijten als ik een minimumloon zou verdienen in de McDonalds en geen zak verder kon.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_203597485
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Omdat ze niet je onderbuikinflatie voorspellen? Of passen ze niet in de straatje?

Dit is geen antwoord op mijn vraag. Kan je dat alsnog doen?
Huizenprijzen laten ze gemakshalve even weg. Verder hoef je alleen maar uit het raam te kijken om te zien dat de inflatie hoger is dan de officiële cijfers. Alles wat je kan bedenken is minimaal 10% gestegen in één jaar, maar de 'basket' (compleet arbitrair welke goederen en diensten je er wel en niet in gooit) waarmee ze de inflatie bepalen niet.
  donderdag 10 februari 2022 @ 14:08:06 #68
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203598788
quote:
9s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:53 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Amen. Ik zou elke dag in mijn broek schijten als ik een minimumloon zou verdienen in de McDonalds en geen zak verder kon.
Bij Amazon schijt je idd in je broek, omdat je niet eens naar de WC mag :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203599298
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:00 schreef Confetti het volgende:

[..]
Huizenprijzen laten ze gemakshalve even weg. Verder hoef je alleen maar uit het raam te kijken om te zien dat de inflatie hoger is dan de officiële cijfers. Alles wat je kan bedenken is minimaal 10% gestegen in één jaar, maar de 'basket' (compleet arbitrair welke goederen en diensten je er wel en niet in gooit) waarmee ze de inflatie bepalen niet.
Ah het geval past niet in je straatje vandaar.
pi_203599774
Het is het perfecte moment om van werkgever te wisselen en je salaris of arbeidsvoorwaarden op te krikken, doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
pi_203600242
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:33 schreef laforest het volgende:

[ afbeelding ]
De individuen die geld genoeg hebben om duurdere producten te kopen, zijn te lui om zelf te werken.
pi_203600289
quote:
9s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:53 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Das niet slim, want dat kost dan weer een kapitaal aan waspoeder.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_203600309
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:24 schreef torentje het volgende:

[..]
De individuen die geld genoeg hebben om duurdere producten te kopen, zijn te lui om zelf te werken.
Klopt. :Y
So?
pi_203600449
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:29 schreef laforest het volgende:

[..]
Klopt. :Y
So?
Het land eensgezind maken en dan m.b.t. luie individuen een ontmoedigingsbeleid voeren.
pi_203600587
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:37 schreef torentje het volgende:

[..]
Het land eensgezind maken en dan m.b.t. luie individuen een ontmoedigingsbeleid voeren.
De luie mensen houden hun handje op voor een uitkering. :{
  donderdag 10 februari 2022 @ 15:50:56 #76
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203600648
Ik ga in principe altijd naar dezelfde super en de wekelijkse boodschappen zijn ook niet flink gewijzigd maar het is vergeleken met een jaar geleden wel schrikbarend duurder geworden ja. Als ik de afschrijvingen vergelijk is het gemiddeld gewoon tientallen euro's meer geworden. Ben benieuwd welke kant het op gaat de komende jaren maar ik ben pessimistisch. Als je gewoon goed verdient dan is het natuurlijk kut dat je meer kwijt bent aan eten etc. maar de minima bloeden helemaal leeg zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door Twiitch op 10-02-2022 16:57:43 ]
pi_203601199
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:47 schreef laforest het volgende:

[..]
Flauwekul, de luie mensen hebben teveel geld en willen de uitkeringen niet al te hoog, want ze vrezen dat dan iedereen de duurdere producten probleemloos kan aanschaffen.
pi_203601233
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:35 schreef torentje het volgende:

[..]
Flauwekul, de luie mensen hebben teveel geld en willen de uitkeringen niet al te hoog, want ze vrezen dat dan iedereen de duurdere producten probleemloos kan aanschaffen.
Jij wilt uitkeringen omhoog? :?

Uitkeringen moet je laag houden zodat die lieden een motivatie hebben om te gaan werken. Kunnen ze ook duurdere productjes kopen. :)
  donderdag 10 februari 2022 @ 16:42:45 #79
498815 -Mellon-
Vriend in het Sindarijns
pi_203601264
Lijkt me niet slim om de prijzen duurder te maken met die zelfscanners tegenwoordig.
pi_203601401
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:38 schreef laforest het volgende:

[..]

Uitkeringen moet je laag houden zodat die lieden een motivatie hebben om te gaan werken. Kunnen ze ook duurdere productjes kopen. :)
Uitkeringen maar ook loon moet sowieso worden verlaagd zodat de vraag afneemt en dus de inflatie minder wordt.
  donderdag 10 februari 2022 @ 16:58:49 #81
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203601426
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:42 schreef -Mellon- het volgende:
Lijkt me niet slim om de prijzen duurder te maken met die zelfscanners tegenwoordig.
Op die zelfscan is al lang en breed een zeer uitgebreide kosten & baten analyse losgelaten. De uitkomst zal vast zijn dat het kunnen wegdoen van een boel personeel de stijging aan diefstallen ruimschoot teniet doet. Ik vind de kassameisjes die nu nog bij de zelfscankassa's vaak een beetje verloren staan te kijken ook een beetje tragikomisch.
  roze donderdag 10 februari 2022 @ 17:01:07 #82
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_203601441
quote:

[..]
Die worden ook duurder.

Weet niet naar welke supermarkt jij gaat maar hier is 1.5 liter melk nooit een euro geweest. Voor 1.90 heb je 2 liter huismerk op dit moment.
Your beauty never ever scared me.
pi_203601509
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Uitkeringen maar ook loon moet sowieso worden verlaagd zodat de vraag afneemt en dus de inflatie minder wordt.
Lijkt me een puik plan, zolang de huren maar blijven stijgen.
  donderdag 10 februari 2022 @ 17:07:09 #84
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203601510
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 17:01 schreef Ama het volgende:

[..]
Weet niet naar welke supermarkt jij gaat maar hier is 1.5 liter melk nooit een euro geweest. Voor 1.90 heb je 2 liter huismerk op dit moment.
Als je het huismerk van die lang houdbare melk koopt dan kan het misschien wel kloppen.
pi_203601561
Aandelenbeurzen maken de westerse wereld kapot. Alles draait om meer winst voor de aandeelhouders en de rest is gewoon de klos. Dit weten al die bedrijven natuurlijk ook. Die weten dat er geen alternatieven zijn want die zijn allemaal opgekocht.

Zolang we hier geen oplossing voor hebben zullen de prijzen stijgen en de lonen vrijwel niet.
pi_203601653
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 17:07 schreef laforest het volgende:

[..]
Lijkt me een puik plan, zolang de huren maar blijven stijgen.
Juist niet, bij minder vraag en gelijk aanbod zakken de prijzen vanzelf.
pi_203601674
Prijzen stijgen als de vraag hoger is dan het aanbod. Bij minder geld kan men minder kopen, dan daalt de vraag en zakken de prijzen. Daarom werkt een hogere rente ook, want dan wordt er minder geleend en dus minder gekocht.
pi_203601678
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Juist niet, bij minder vraag en gelijk aanbod zakken de prijzen vanzelf.
Er zal nooit meer minder vraag naar huurpanden zijn. Mijn huurinkomsten blijven stijgen.
pi_203601707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:38 schreef laforest het volgende:

[..]

Jij hebt gedachten en ideeën die men massaal zou moeten ontmoedigen.
pi_203601759
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 17:21 schreef laforest het volgende:

[..]
Er zal nooit meer minder vraag naar huurpanden zijn. Mijn huurinkomsten blijven stijgen.
Dat kan, andere priducten kunnen wel zakken en zo compenseren.
pi_203601788
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 17:23 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij hebt gedachten en ideeën die men massaal zou moeten ontmoedigen.
Waarom? Snap sowieso niet waarom het altijd van die bijstandsfiguren boven hun stand leven. Gaan ze toch naar de markt voor iets goedkopere producten? Of koop tweedehands wat op Marktplaats, ofzo. :Y
pi_203601796
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 17:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat kan, andere priducten kunnen wel zakken en zo compenseren.
Klopt en dat vind ik ook best.
pi_203601819
quote:

Oh ik lees meestal dat hij gewoon om hogere lonen vraagt:
https://www.accountant.nl(...)i-voor-hogere-lonen/
  donderdag 10 februari 2022 @ 17:41:38 #94
498815 -Mellon-
Vriend in het Sindarijns
pi_203601940
quote:

[..]
Erdogan ben jij dat? :P
  donderdag 10 februari 2022 @ 17:42:54 #95
498815 -Mellon-
Vriend in het Sindarijns
pi_203601951
quote:
9s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:58 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Op die zelfscan is al lang en breed een zeer uitgebreide kosten & baten analyse losgelaten. De uitkomst zal vast zijn dat het kunnen wegdoen van een boel personeel de stijging aan diefstallen ruimschoot teniet doet. Ik vind de kassameisjes die nu nog bij de zelfscankassa's vaak een beetje verloren staan te kijken ook een beetje tragikomisch.
Denk dat het nu met die stijgende prijzen alleen wat vaker gaat voorkomen.
pi_203602298
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:42 schreef theunderdog het volgende:
Klant is koning gaat blijkbaar niet op bij unilever.
Boeiend dat andere product dat je nu uit de schappen pakt komt ook van Unilver vandaan.
afspraak tandarts verzetten
pi_203602351
Wisten jullie dat Rutte HR Manager is geweest bij Unilever? :7

quote:
1992-1997
Human resources manager at Unilever, responsible for staff training and several reorganisations
1997-2002
Personnel manager and head of reorganisation at Van den Bergh Nederland (Calvé), part of Unilever
2002
Director of human resources at the IGLOMora Group BV, a Unilever subsidiary

Bron: https://www.government.nl(...)f-cabinet/mark-rutte
Okay wel 20 jaar geleden maar leuk weetje dacht ik zo.
pi_203602567
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 17:41 schreef -Mellon- het volgende:

[..]
Erdogan ben jij dat? :P
erdogan doet het tegenovergestelde met renteverlagingen.
pi_203602604
quote:
10s.gif Op donderdag 10 februari 2022 18:09 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Boeiend dat andere product dat je nu uit de schappen pakt komt ook van Unilver vandaan.
Dat is niet het punt.
pi_203603051
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 17:30 schreef laforest het volgende:

[..]
Waarom? Snap sowieso niet waarom het altijd van die bijstandsfiguren boven hun stand leven. Gaan ze toch naar de markt voor iets goedkopere producten? Of koop tweedehands wat op Marktplaats, ofzo. :Y
Jij ziet dus liever iedereen die een arbeidsbeperking heeft in goedkope lompen lopen met een goedkoop parfumluchtje op?
pi_203603633
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 18:57 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij ziet dus liever iedereen die een arbeidsbeperking heeft in goedkope lompen lopen met een goedkoop parfumluchtje op?
Neen, iemand met een arbeidsbeperking kan best een familie met geld hebben. Zij kunnen bijdragen.
pi_203603975
quote:
Boodschappen worden al enige tijd fors duurder en dat zal in de nabije toekomst niet minder worden. Unilever, maker van voeding- en verzorgingsmiddelen, waarschuwt dat de kosten van het bedrijf flink oplopen. Afgelopen jaar was ook al sprake van een "dramatische toename" van de kosten, zegt het concern bij de bekendmaking van de cijfers over 2021.

[ afbeelding ]

"De grootste uitdaging het afgelopen jaar was de dramatische toename van de kosten", zegt het bedrijf, dat onder meer de merken Unox, Knorr, Robijn, Ola en Lipton produceert.

Van Nestlé, dat net als Unilever veel consumentenproducten maakt, is naar buiten gekomen dat het overhoop ligt met Albert Heijn over wie de rekening voor de oplopende grondstof- en energiekosten moet betalen. Kellogg's en Bonduelle ruziën met Jumbo over de prijzen.

Doorgaans betaalt de consument uiteindelijk de rekening en dat is steeds duidelijker te zien in de oplopende inflatie. Unilever zegt dat het bedrijf voor het eerste half jaar "zeer hoge kosteninflatie verwacht". Dit kan in de tweede helft van het jaar minder worden, maar het bedrijf houdt daarbij veel slagen om de arm.

Lipton is trouwens eind vorig jaar verkocht.
  donderdag 10 februari 2022 @ 19:51:58 #103
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_203604011
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:34 schreef laforest het volgende:

[..]
Neen, iemand met een arbeidsbeperking kan best een familie met geld hebben. Zij kunnen bijdragen.
En wat als ze dat niet hebben? :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 10 februari 2022 @ 19:52:04 #104
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_203604015
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:34 schreef laforest het volgende:

[..]

Kijk, dit is laforest!
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_203604067
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:51 schreef Kriegel het volgende:

[..]
En wat als ze dat niet hebben? :')
Dan kun je naar een voedselbank, stoppen met roken, goedekopere schoenen, en geen aftershave dragen?
  donderdag 10 februari 2022 @ 19:54:44 #106
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_203604086
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:52 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Kijk, dit is laforest!
Een karbonkel?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 10 februari 2022 @ 20:04:37 #107
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_203604338
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:54 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Een karbonkel?
En daarnaast is dat een user die telkens reacties probeert uit te lokken door verwijtende stellingen in te nemen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_203604807
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:54 schreef laforest het volgende:

[..]
Dan kun je naar een voedselbank, stoppen met roken, goedekopere schoenen, en geen aftershave dragen?
Jij gunt de mensen met een arbeidsbeperking dus geen geld om de duurdere parfums te kunnen betalen en regelmatig op te doen?
pi_203604834
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:29 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij gunt de mensen met een arbeidsbeperking dus geen geld om de duurdere parfums te kunnen betalen en regelmatig op te doen?
Klopt. :Y Waarom moet het duur zijn?
Het mag wel, moeten ze op iets anders bezuinigingen. Ze kunnen het geld maar 1 keer uitgeven.
  donderdag 10 februari 2022 @ 20:35:51 #110
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203604896
quote:
2s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:11 schreef Gunner het volgende:

[..]
Werkt ook niet altijd . Jumbo Huismerk cola flesje van 25 cent nu 28 cent. Het is 'maar' drie cent maar toch ruim 10 procent erbij.
Onlangs, hamkaas-croissant Lidl van 50ct naar 60ct wat met een halfplakjekaas en ham sws al een winstmarge van hier tot Tokio had. Kortom de prijzen zelf zijn niet de limiet maar ook omdat het kan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203605062
quote:

Tja, als je groot genoeg bent kun je je eigen self fulfilling prophecy in de markt zetten en die wordt dan nog gekocht ook.
Inderdaad naar de winkels waar zo weinig mogelijk van hun zooi staat.
-
pi_203605301
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:31 schreef laforest het volgende:

[..]
Klopt. :Y Waarom moet het duur zijn?
Het mag wel, moeten ze op iets anders bezuinigingen. Ze kunnen het geld maar 1 keer uitgeven.
De goedkopere parfum geeft niet zo'n lekker luchtje en die blijft ook niet zo lang hangen.
pi_203605576
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:01 schreef torentje het volgende:

[..]
De goedkopere parfum geeft niet zo'n lekker luchtje en die blijft ook niet zo lang hangen.
Nou en? Gaan ze testertjes scoren
pi_203605650
Het werd de hoogste tijd dat voedsel een eliteproduct wordt.
pi_203605995
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:00 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Het daalt nooit echt. Flinke verhoging, kleine daling, paar jaar wachten en dan weer hetzelfde riedeltje. Net doen alsof het goedkoper wordt.
pi_203606027
quote:

[..]
pi_203606495
quote:

[..]
_O-
pi_203606579
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:47 schreef laforest het volgende:

[..]
Ja, zo werkt dat nu eenmaal als je genoeg geld hebt om te leven van investeringen. Je steekt er wat geld in en houd daarna ieder jaar je handje op. Het zou verboden moeten worden! Hard werken voor dat geld!
pi_203606630
quote:

[..]
Die generatie stemt GL en hebben het dus niet aan zichzelf te danken. Het is nog altijd VVD die aan de knoppen draait en hiervoor verantwoordelijk is.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_203608065
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 22:34 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, zo werkt dat nu eenmaal als je genoeg geld hebt om te leven van investeringen. Je steekt er wat geld in en houd daarna ieder jaar je handje op. Het zou verboden moeten worden! Hard werken voor dat geld!
Hey, dat is niet zo.
Flauwe opmerking
pi_203608084
Prijzen vallen me nog mee. Het meeste verpakkingsmateriaal is meer dan 40% gestegen, sommige dingen zelfs verdubbeld. Levertijden van vooral karton is naar meer dan 3 maanden gegaan ipv 2 a 3 weken.
Dit geldt overigens wereldwijd, dit is niet specifiek een NL probleem.
Het is wel zorgelijk, waar gaat dit eindigen. Er leven al veel mensen op het randje, dat gaat echt een groot probleem worden.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_203611875
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:20 schreef laforest het volgende:

[..]
Nou en? Gaan ze testertjes scoren
Ik hoop dat iedereen met een arbeidsbeperking snel voor dat soort reacties van jou een ontmoedigingsbeleid gaat voeren .
pi_203611924
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 22:38 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Die generatie stemt GL en hebben het dus niet aan zichzelf te danken. Het is nog altijd VVD die aan de knoppen draait en hiervoor verantwoordelijk is.
De VVD is verantwoordelijk voor hoge prijzen in supermarkten?
pi_203612504
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik hoop dat iedereen met een arbeidsbeperking snel voor dat soort reacties van jou een ontmoedigingsbeleid gaat voeren .
Ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen. Ontmoedigingsbeleid voeren? :?
pi_203614362
quote:
En ondertussen moet de staatsschuld opgehoogd worden omdat boomers vinden dat ze tekort komen.
pi_203614684
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De VVD is verantwoordelijk voor hoge prijzen in supermarkten?
Als we Europees QE beleid deels als schuldige aanwijzen wel ja.
De VVD is ook aardig verantwoordelijk voor de hoge huizenprijzen door alleen maar prijsopdrijvende maatregelen te bedenken en door te voeren.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 13:48:02 #127
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203614864
M'n geld, wat doe je!
Heb ruim 30.000¤ in cash liggen, iemand een idee hoe ik dat best kan investeren zonder het op de bank te zetten?
are we infinite or am I alone
pi_203615500
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 13:48 schreef crystal_meth het volgende:
M'n geld, wat doe je!
Heb ruim 30.000¤ in cash liggen, iemand een idee hoe ik dat best kan investeren zonder het op de bank te zetten?
Olie.

AEX / Olietopic #16 - Olie valt onder de $30
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203615555
quote:
8s.gif Op donderdag 10 februari 2022 17:12 schreef koffiekoekjes het volgende:
Aandelenbeurzen maken de westerse wereld kapot. Alles draait om meer winst voor de aandeelhouders en de rest is gewoon de klos. Dit weten al die bedrijven natuurlijk ook. Die weten dat er geen alternatieven zijn want die zijn allemaal opgekocht.

Zolang we hier geen oplossing voor hebben zullen de prijzen stijgen en de lonen vrijwel niet.
Gratis geld maakt de wereld kapot. Je moet politici niet de macht geven om - via centrale banken - gratis geld te printen om daarmee stemmen te kopen. Dit proces is al jaren gaande, en daar plukken we nu in de vorm van inflatie de vruchten van.

Maar ergens heb je wel een punt: door het gratis geld is het nog gemakkelijker voor iemand als Jeff Bezos om jarenlang zonder een cent winst te maken een nieuw concept op de markt te brengen, en daarmee de concurrentie volledig weg te vagen. Je aandeelhouders pompen gewoon wat meer geld in je aandelen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 11 februari 2022 @ 14:52:43 #130
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203615867
quote:
Futures kopen? Dan moet ik het eerst op de bank zetten. Ik zoek een investering waar ik met cash kan betalen.
are we infinite or am I alone
pi_203616402
Ik heb meerdere ideeen voor een startup. Maar met 30.000 euro gaan we het niet redden. Enneh, zwart geld gaat niet werken.
pi_203616447
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 13:42 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Als we Europees QE beleid deels als schuldige aanwijzen wel ja.
De VVD is ook aardig verantwoordelijk voor de hoge huizenprijzen door alleen maar prijsopdrijvende maatregelen te bedenken en door te voeren.
De VVD is in jouw ogen de alleenheersende partij wat betreft Europees monetair beleid?
pi_203616771
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 15:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De VVD is in jouw ogen de alleenheersende partij wat betreft Europees monetair beleid?
Landen hebben een dikkere vinger in de pap dan men denkt. Als onze regering de komkommers rechter wil hebben, fluisteren ze de EU in om hier regelgeving op te voeren. En als dat gedaan wordt roept men 'ja, moet van de EU!11!!1'. Vrijwel alles wat de EU doet is goedgekeurd door onze regering.

Bovendien hadden ze het recht om het geld te helicopteren. Als je dan toch inflatie wilde indertijd, had je het niet door de banken gratis moeten uitlenen aan megabedrijven die er van alles mee deden, behalve het rond te pompen in de economie, maar gewoon direct aan de burger geven. Was je met een fractie van de huidige extra geprinte hoeveelheid geld klaar geweest, want de burger had er direct de inflatie mee aangejaagd.
pi_203616794
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 16:09 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Landen hebben een dikkere vinger in de pap dan men denkt. Als onze regering de komkommers rechter wil hebben, fluisteren ze de EU in om hier regelgeving op te voeren. En als dat gedaan wordt roept men 'ja, moet van de EU!11!!1'. Vrijwel alles wat de EU doet is goedgekeurd door onze regering.

Bovendien hadden ze het recht om het geld te helicopteren. Als je dan toch inflatie wilde indertijd, had je het niet door de banken gratis moeten uitlenen aan megabedrijven die er van alles mee deden, behalve het rond te pompen in de economie, maar gewoon direct aan de burger geven. Was je met een fractie van de huidige extra geprinte hoeveelheid geld klaar geweest, want de burger had er direct de inflatie mee aangejaagd.
Jeetje, bijzonder :)
pi_203617689
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 12:10 schreef laforest het volgende:

[..]
Ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen. Ontmoedigingsbeleid voeren? :?
Dat betekend dat men een beleid voert waarmee men bereikt dat mensen zoals jou, iedereen een prettig luchtje gunt en zich daarvoor gaat inzetten.
pi_203617964
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 16:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jeetje, bijzonder :)
Nou dan niet :6
pi_203620685
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:43 schreef Farenji het volgende:
Precies, ik zie het probleem allemaal niet zo.

Heb nu ook een broodbakmachine. Bij Aldi hebben ze kant en klaren spelt mix voor 70 cent ofzo. Het is allemaal nog prima te betalen vind ik
  vrijdag 11 februari 2022 @ 22:02:35 #138
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_203621412
Ik was vanmiddag nog even boodschappen doen en de gestegen prijzen vielen me echt op. Mijn halve liter blik Gulpener Gladiator was inmiddels al EUR 1,29 terwijl deze een paar maanden geleden net iets meer dan een euro kostte. Fles huiswijn daarentegen kostte nog steeds EUR 3,99.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 18 februari 2022 @ 14:05:29 #139
65846 Bocaj
47th President.
pi_203719910
Moederbedrijf Albert Heijn denkt aan prijsverhogingen: 'Klanten zullen het begrijpen'.

quote:
De prijzen bij Albert Heijn, Etos en Bol.com gaan mogelijk stijgen. Het moederbedrijf van die drie merken, Ahold Delhaize, zegt tegen RTL Z dat het een terechte prijsverhoging van zijn producenten kan doorberekenen aan consumenten.

Ahold stelt dat het zelf kan beoordelen of een producent 'terechte' verhogingen doorvoert, omdat het een aanzienlijk deel van zijn omzet uit huismerken haalt. Ahold bestelt die producten direct bij voedingsproducenten. Op basis daarvan kan het bedrijf 'een vinger aan de pols houden bij de prijsverhogingen die leveranciers van merkproducten willen vragen', zegt topman Frans Muller. 'Prijsstijgingen die we goed kunnen begrijpen waarvan we zeggen 'ja, dat is reëel', daarvan denken we dat klanten die ook zullen begrijpen'.

Moeizame onderhandelingen zorgden voor lege schappen
Vanwege onderhandelingen met zulke leveranciers bleven sommige schappen in de Albert Heijn recent leeg. Omdat de supermarkt in de clinch lag met merken als Nescafé en KitKat, werden hun producten niet meer geleverd. Albert Heijn vond de prijsstijgingen van deze en andere merken 'onvoldoende verklaarbaar vanuit kostenstijgingen' en dus niet acceptabel.

300.000 deelnemers aan betaald kortingsabonnement
Albert Heijn meldt tevens aan Nu.nl dat het 300.000 aanmeldingen heeft gekregen voor een nieuwe dienst waarbij klanten een betaald abonnement afsluiten om extra korting te krijgen. Het Premium-abonnement biedt extra korting op biologische producten en extra zegels. Hoewel 300.000 klanten zo'n abonnement dus willen afsluiten, is 66 procent van de mensen niet enthousiast over het Albert Heijn-initiatief.
pi_203722274
quote:
Als men ondernemer is, dan heeft men weinig problemen met een prijsverhoging van producten, want men kan kan bij de overheid, met succes aankloppen wegens gederfde inkomsten. Dat is nogal krom beleid ten aanzien van mensen die geen ondernemer zijn.
pi_203722327
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:19 schreef tstile het volgende:

[..]
Precies, ik zie het probleem allemaal niet zo.

Heb nu ook een broodbakmachine. Bij Aldi hebben ze kant en klaren spelt mix voor 70 cent ofzo. Het is allemaal nog prima te betalen vind ik
Wacht maar hoe 'leuk' het allemaal nog wordt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')