Inflatie Management Team.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:06 schreef Nober het volgende:
Tijd voor lockdowns en adviezen van een OMT.
Mag je mee in je handen knijpen. Onderwijs een magere 1,5.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Ongetwijfeld gaan andere kosten ook verder omhoog, terwijl ik blij mag zijn als onze nieuwe CAO een plusje van 4,5% laat zien. Dat wordt bezuinigen.
Werkt ook niet altijd . Jumbo Huismerk cola flesje van 25 cent nu 28 cent. Het is 'maar' drie cent maar toch ruim 10 procent erbij.quote:
Die worden ook duurder.quote:
Bij de Aldi is hun eigen brood met 20 cent gestegen. Was 1,79 en nu 1,99.quote:
Absurd natuurlijk, maar over wat voor periode praten we?quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die worden ook duurder.
Één voorbeeld dat mij afgelopen week opviel;
Ik koop altijd een 1,5 liter kan halfvolle melk van het huismerk. Waar die voorheen maar een euro kostte, kost die voortaan 1,75. Een stijging van 75%!
Waar koop je dat joh.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die worden ook duurder.
Ik koop altijd een 1,5 liter kan halfvolle melk van het huismerk. Waar die voorheen maar een euro kostte, kost die voortaan 1,75. Een stijging van 75%!
Yeah, right.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:00 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Is maar tijdelijk zeggen alle experts. Komt door tekort aan grondstoffen zeggen alle experts. En dure transportkosten aldus alle experts. Komt niet door de hoeveelheid geld en mensen die nu grof geld verdienen verlagen de prijzen gewoon weer straks zeggen alle experts. Zo werkt vraag en aanbod namelijk zeggen de experts.
Dat scheelt dan weer want dat koop ik nooitquote:dat onder meer de merken Unox, Knorr, Robijn, Ola en Lipton produceert.
'giga rellen' in Nederlandquote:Op donderdag 10 februari 2022 09:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Yeah, right.
Kappen met die ongein met alle quarantaines.
Vraag een aanbod moet in balans. Straks komen er nog giga rellen wegens de onvrede.
Ome Klaas zei afgelopen zondag bij Buitenhof toch echt wat anders, wellicht vind je dat het terugkijken waard.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:18 schreef Confetti het volgende:
Niets aan de hand mensen. Volgens Klaas is dit alleen te wijten aan productieproblemen en niet het printen van honderden miljarden euro's.
Ohja. Niet om loonsverhoging vragen want dan stijgt de inflatie wel. Dus nogmaals, elke maand tientallen miljarden printen heeft er NIETS mee te maken. Echt niet.
Ik denk dat je nog niet zo heel lang trolled en ik waardeer zeker de poging hoor maar dit is echt te geforceerd. Dat komt omdat je geen logica toepast. Jouw act is dus dat je veel geld hebt en dat is een goed uitgangspunt. Probleem is alleen dat niemand meer geld wilt betalen voor duurdere boodschappen, dat is onlogisch. Logischer was dus dat je iets zei als: "Mensen die onopgeleid zijn en nu de consequenties plukken van hun eigen lamheidquote:Op donderdag 10 februari 2022 09:33 schreef laforest het volgende:
Geen geld hebben voor duurdere boodschappen.
Probleem van de onderklasse en mensen met een uitkering.
[ afbeelding ]
Want?quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:43 schreef Farenji het volgende:
Het scheelt om zo min mogelijk spullen van unilever of nestle te kopen. Geen kant en klare processed zooi meer dus, maar echt eten, liefst ook nog lokaal en van het seizoen. Goed voor je portemonnee en voor je gezondheid. Het enige wat ik van unilever koop is dingen als tandpasta en wasmiddel. En nestle is helemaal een misdadig bedrijf dat geboycot moet worden.
Beetje kortzichtig om te denken dat het voor andere zaken niet op gaat dit.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:23 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat scheelt dan weer want dat koop ik nooit
Geld mag je niet hebben.. Daar zorgen de overheden wel voor. De middenklasse werd veel te mondig.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:28 schreef PzKpfw het volgende:
Fuck onze generatie zeg. Huizen niet meer te betalen, betaalbaar autorijden komt ook steeds meer in het gedrang. Energie- en zorgkosten stijgen en natuurlijk ook de boodschappen.
Gemiddeld gaat 11% van het inkomen naar de dagelijkse boodschappen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Aardig lijstje tot nu toe van de kosten die al merkbaar zijn toegenomen:
- Brandstofprijzen
- Energieverbruik
- Boodschappen
Ongetwijfeld gaan andere kosten ook verder omhoog, terwijl ik blij mag zijn als onze nieuwe CAO een plusje van 4,5% laat zien. Dat wordt bezuinigen.
Tja, hoe lager het inkomen hoe hoger het percentage van het inkomen aan de dagelijkse boodschappen wordt uitgegeven. In mijn geval is het overigens 13,6% heb ik net berekend.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Gemiddeld gaat 11% van het inkomen naar de dagelijkse boodschappen.
Een verzameling van meningen. Lijkt mij niet heel valide.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:57 schreef Farenji het volgende:
[..]
https://www.google.com/se(...)&q=why+nestle+is+bad
quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een verzameling van meningen. Lijkt mij niet heel valide.
Je kunt geen honderden miljarden euro's bij printen en verwachten dat er geen inflatie komt. Anders zou dat altijd al de ideale manier zijn geweest om begrotingstekorten op te lossen. Er was een reden dat we dit niet deden voordat we met diverse Apenlanden in een Unie kwamen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:18 schreef Confetti het volgende:
Niets aan de hand mensen. Volgens Klaas is dit alleen te wijten aan productieproblemen en niet het printen van honderden miljarden euro's.
Ohja. Niet om loonsverhoging vragen want dan stijgt de inflatie wel. Dus nogmaals, elke maand tientallen miljarden printen heeft er NIETS mee te maken. Echt niet.
Ik weet dat dit uit het oorspronkelijke nieuwsartikel komt, maar in relatie tot het onderwerp zegt dit natuurlijk weinig en is het vooral erg suggestief.quote:Op donderdag 10 februari 2022 08:56 schreef tong80 het volgende:
Unilever behaalde in 2021 een omzet van 52,4 miljard euro.
Het grappige is wel dat die generatie het allemaal aan zichzelf te danken heeft met hun slappe woke-houding en stemgedrag.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:28 schreef PzKpfw het volgende:
Fuck onze generatie zeg. Huizen niet meer te betalen, betaalbaar autorijden komt ook steeds meer in het gedrang. Energie- en zorgkosten stijgen en natuurlijk ook de boodschappen.
Want het is maar 1 generatie die stemt en alles bepaalt?quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het grappige is wel dat die generatie het allemaal aan zichzelf te danken heeft met hun slappe woke-houding en stemgedrag.
Omzet zegt niet alles. Maar natuurlijk wel degelijk iets. Zeker omdat als je al jaren flinke omzet hebt , je winst waarschijnlijk ook best netjes is. Anders doe je iets fout.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik weet dat dit uit het oorspronkelijke nieuwsartikel komt, maar in relatie tot het onderwerp zegt dit natuurlijk weinig en is het vooral erg suggestief.
Als je dan toch een sneer wil geven naar de grote corporaties die de prijzen verhogen, zeg dan wat over hun nettowinst.
Zo is het! Spijker KEIHARD op z'n kop!quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:18 schreef Confetti het volgende:
Eens. Al zijn er natuurlijk ook bedrijven die dingen fout doenquote:Op donderdag 10 februari 2022 10:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omzet zegt niet alles. Maar natuurlijk wel degelijk iets. Zeker omdat als je al jaren flinke omzet hebt , je winst waarschijnlijk ook best netjes is. Anders doe je iets fout.
Tsja... die top managers hebben natuurlijk zoiets van "Oh jeee, de operationele winst is gedaald door meer kosten... eigenlijk had die 6,1 miljard NOG meer kunnen zijn! Tijd voor actie! Omhoog die prijzen!"quote:De wereldwijde omzet van voedings- en zeepconcern kwam vorig jaar uit op 50,7 miljard euro, 2,4 procent minder dan in 2019. Onderaan de streep verdiende Unilever 6,1 miljard euro, bijna een procent meer.
https://nos.nl/artikel/23(...)ever-blijven-stabiel
[quote]
De omzet daalde tot ¤ 50,7 miljard, een daling van 2,4%. Zonder overnames en valuta-effecten meegerekend, was er een stijging van de omzet van 1,9%. De nettowinst steeg naar ¤ 6,1 miljard. Door meer kosten als gevolg van de coronamaatregelen daalde de operationele winst.
https://www.foodagribusin(...)winst-in-coronajaar/
1: Zeker. Maar unilever is daar evident niet een van.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Eens. Al zijn er natuurlijk ook bedrijven die dingen fout doen
[..]
Tsja... die top managers hebben natuurlijk zoiets van "Oh jeee, de operationele winst is gedaald door meer kosten... eigenlijk had die 6,1 miljard NOG meer kunnen zijn! Tijd voor actie! Omhoog die prijzen!"
Ja op de pr pagina van nestle.com staat ongetwijfeld iets anders, maar lees ze, check de referenties, en vorm je eigen mening.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een verzameling van meningen. Lijkt mij niet heel valide.
Neem bijvoorbeeld kinderarbeid. Je kunt dat nu eenmaal niet volledig uitsluiten.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:51 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja op de pr pagina van nestle.com staat ongetwijfeld iets anders, maar lees ze, check de referenties, en vorm je eigen mening.
Dat is jouw mening.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neem bijvoorbeeld kinderarbeid. Je kunt dat nu eenmaal niet volledig uitsluiten.
Wel dan? het kan immers overal gebeuren. Wel kun je zoveel mogelijk je best doen om de kans te verkleinen (directe lijntjes enzo).quote:
Wat heeft een slappe woke-houding te maken met de stijging van de huizenprijzen van de afgelopen 10 jaar?quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het grappige is wel dat die generatie het allemaal aan zichzelf te danken heeft met hun slappe woke-houding en stemgedrag.
Is er ook een niet-berekende inflatie dan?quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:47 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Zo is het! Spijker KEIHARD op z'n kop!
Las net op NOS TT dat inflatie hoogste is in 40 jaar. 5,7% in december in januari 6,3.
En dat is alleen nog maar de berekende inflatie![]()
Iedereen weet dat de inflatiecijfers gemanipuleerd zijn.quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Is er ook een niet-berekende inflatie dan?
quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Iedereen weet dat de inflatiecijfers gemanipuleerd zijn.
Geen idee waarom je zo tripped.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:38 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog niet zo heel lang trolled en ik waardeer zeker de poging hoor maar dit is echt te geforceerd. Dat komt omdat je geen logica toepast. Jouw act is dus dat je veel geld hebt en dat is een goed uitgangspunt. Probleem is alleen dat niemand meer geld wilt betalen voor duurdere boodschappen, dat is onlogisch. Logischer was dus dat je iets zei als: "Mensen die onopgeleid zijn en nu de consequenties plukken van hun eigen lamheid". Daarmee schop je ook naar beneden, geef je nog een trap na omdat je ze, ondanks gebrek aan competenties, toch deelgenoot maakt van een groter maatschappelijk probleem. Is zeg maar een iets meer gelaagde benadering.
Hmmnnn, op zich een leuke reply maar weer niet helemaal passend. Ik snap dat je de act wilt doorzetten maar dat was nu dus juist even niet de goede benadering. Ik heb immers in de eerste post al benoemd dat dit te doorzichtig was en door het door te zetten maak je het alleen maar ongeloofwaardiger. Inhoudelijk past het wel bij jouw typetje dat je hoge kwaliteit wilt en daar veel voor wilt én kan betalen. Dat is allemaal prima. De aanname dat ik dat niet wil met een (onduidelijk) gevolg dat de wereld dan naar de maan gaat is vergezocht en erg vreemd.quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:42 schreef laforest het volgende:
[..]
Geen idee waarom je zo tripped.
Ik betaal graag meer zolang de kwaliteit hoog blijft en, waar van toepassing, het product vers is.
Dat jij niet graag mee betaald is de reden waarom de wereld juist naar de maan gaat. Mensen willen alles cheap en de aarde wordt daardoor kapot gemaakt.
Dát, Mike, is the situation waarin we ons bevinden.
Bij mijn normale bakker betaal ik nu ook ruim 10% meer.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:14 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Bij de Aldi is hun eigen brood met 20 cent gestegen. Was 1,79 en nu 1,99.
Omdat ze niet je onderbuikinflatie voorspellen? Of passen ze niet in de straatje?quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Iedereen weet dat de inflatiecijfers gemanipuleerd zijn.
Dude, geen drugs meer voor jou. Zit je lagere sociale afkomst je zo dwars dat je mij moet lopen trollen?quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:47 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Hmmnnn, op zich een leuke reply maar weer niet helemaal passend. Ik snap dat je de act wilt doorzetten maar dat was nu dus juist even niet de goede benadering. Ik heb immers in de eerste post al benoemd dat dit te doorzichtig was en door het door te zetten maak je het alleen maar ongeloofwaardiger. Inhoudelijk past het wel bij jouw typetje dat je hoge kwaliteit wilt en daar veel voor wilt én kan betalen. Dat is allemaal prima. De aanname dat ik dat niet wil met een (onduidelijk) gevolg dat de wereld dan naar de maan gaat is vergezocht en erg vreemd.
Ook hiervoor had je beter een andere benadering kunnen nemen waarin je als uitgangspunt neemt dat je dus, vanuit de act, rijk bent en bereid bent om meer te willen betalen en dat je simpelweg vind dat mensen die nu in de problemen komen simpelweg iets van hun leven hadden moeten maken. Dat had je ook persoonlijk op mij kunnen betrekken maar dan meer in de vorm van: "Dat jij niet bereid bent om meer te betalen is tekenend voor het gebrek aan opvoeding. Als je meer aandacht had besteed aan het werken aan je carriere dan reageren op Fok! dan had je geen last van deze schijn inflatie gehad."
Zie je hoe elitair ik dat formuleer? Met een heerlijk dedain maar toch ook geloofwaardig.
Dude dit is behoorlijk gênant. Stop gewoon. De klappen die je gehad hebt waren al zo hard en pijnlijk om te zien haha. Gewoon afdruipen bro, je slaat een modderfiguur.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:06 schreef laforest het volgende:
[..]
Dude, geen drugs meer voor jou. Zit je lagere sociale afkomst je zo dwars dat je mij moet lopen trollen?
Anders zou je wel op mijn argument ingaan, in plaats van je frustaties op mij proberen te botvieren.
Kijk das het verschil tussen ons. Jij denkt dat er een groot plan achter zit.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geld mag je niet hebben.. Daar zorgen de overheden wel voor. De middenklasse werd veel te mondig.
Sterk argument.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:08 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dude dit is behoorlijk gênant. Stop gewoon. De klappen die je gehad hebt waren al zo hard en pijnlijk om te zien haha. Gewoon afdruipen bro, je slaat een modderfiguur.
Je kunt het nu wel weer opnieuw proberen maar dat maakt het niet minder gênant dude.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:14 schreef laforest het volgende:
[..]
Sterk argument.
Ik geef aan dat ik wel graag iets meer betaal kwaliteit en duurzaamheid. Doe eens normaal.
Dat niemand daar een antwoord zonder troll op kan geven is wat hier gênant is.
Hoezo?quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:50 schreef LanaMyst het volgende:
Waar die kosten ook vandaan komen, aan de personeelskosten zal het in ieder geval niet liggen want die krijgen er doorgaans geen cent bij. rara politiepet
Pro-EU, waardoor de rente jarenlang tot in het extreme gedrukt wordt om Italie binnenboord te kunnen houden.quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat heeft een slappe woke-houding te maken met de stijging van de huizenprijzen van de afgelopen 10 jaar?
Klopt het is wanbeleid, onkunde en ongeintereseerdheid van de betreffende mensen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kijk das het verschil tussen ons. Jij denkt dat er een groot plan achter zit.
Ik denk dat het pure onkunde is en niemand eigenlijk nog weet hoe de economie echt werkt, dus doen ze maar wat.
Amen. Ik zou elke dag in mijn broek schijten als ik een minimumloon zou verdienen in de McDonalds en geen zak verder kon.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
Bijna 40 jaar geleden werd er een nieuwe manier van zakendoen populair. Tot dat moment werden werknemers gezien als het kapitaal van een bedrijf, die je in de watten moest leggen. Maar dat is veranderd. Een bedrijf had nog maar 1 doel: geld maken. Voor de aandeelhouders. En de mensen die dat mogelijk moesten maken was het management. Dit boek is waarschijnlijk de bekendste aanstichter.
Het resultaat is dat werknemers uitwisselbaar werden, je alle activiteiten die geen geld opbrachten af moest stoten, magazijnen werden gezien als kapitaalvernietiging en uiteraard, dat monopolies wenselijk zijn. We zijn dus 40 jaar bezig geweest met het uitbenen, afstoten en opkopen van bedrijven om de winst verder te maximaliseren. De mensen, bedrijven en landen die dat het beste deden hebben daar veel geld aan verdiend, dat natuurlijk wel alleen naar de top ging. Zoals de rijke EU landen.
De arme EU laden gebruikten nog het "verkeerde" en ouderwetse economische model en konden daarom niet meekomen. De bevolking ging steeds minder verdienen en het geld werd binnengeharkt door hun rijke buurlanden, zoals Duitsland en Nederland.
Covid liet ons zien, dat onze bedrijven zodanig efficiënt de winst maximaliseerden, dat er nog maar een klein duwtje nodig was om het kaartenhuis om te laten vallen. De kansen zijn nu dus gekeerd. Die foute, ouderwetse bedrijven gaan het overleven. Van die nieuwe, efficiënte overleven alleen de hele grote zonder overheidssteun.
Toen de rijken hadden uitgevogeld wat er aan de hand was, hebben ze snel hun geld weggehaald uit gevaarlijke bedrijven. Maar de geldpers stond ondertussen te ratelen en dat geld wordt uitgedeeld aan de banken, beleggers en grote bedrijven. Gewone burgers zien daar geen cent van. En daar iedereen al ruim twee jaar grote inflatie verwacht, heeft iedereen hun geld veilig gesteld in dingen zoals woonhuizen en aandelen van de monopoliebedrijven.
Nou is de economie echter weer op gang aan het komen, waardoor dat geld weer geïnvesteerd moet worden in de bedrijven. Grondstoffen en termijncontracten daarop zijn nu heel populair, waardoor het maken van producten (door de overgebleven bedrijven die de benodigde onderdelen bij elkaar konden sprokkelen) nog eens veel duurder is geworden. De prijs van basale dingen, zoals plantaardige olie is verdubbeld, niet alleen omdat de vraag groter is dan het aanbod, maar ook omdat er daarom heftig mee gespeculeerd wordt.
De rijke landen moeten dus interen op hun opgebouwde vermogen, terwijl de kleinere, traditionele bedrijven met de korte ketens nu meters kunnen maken. Je gaat die plantaardige olie gewoon bij de lokale boer halen.
En ondertussen groeit de ongelijkheid schrikbarend. De rijken weten niet wat ze met hun geld moeten doen, terwijl de onderste helft van de bevolking de eindjes steeds moeilijker aan elkaar kan knopen. Maar, we weten ondertussen van de neoliberalen, dat dat hun eigen schuld is. Hadden ze maar harder moeten werken. En de regering kan zich natuurlijk niet gaan bemoeien met de enorm efficiënte vrije markt, die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt.
Huizenprijzen laten ze gemakshalve even weg. Verder hoef je alleen maar uit het raam te kijken om te zien dat de inflatie hoger is dan de officiële cijfers. Alles wat je kan bedenken is minimaal 10% gestegen in één jaar, maar de 'basket' (compleet arbitrair welke goederen en diensten je er wel en niet in gooit) waarmee ze de inflatie bepalen niet.quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Omdat ze niet je onderbuikinflatie voorspellen? Of passen ze niet in de straatje?
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Kan je dat alsnog doen?
Bij Amazon schijt je idd in je broek, omdat je niet eens naar de WC magquote:Op donderdag 10 februari 2022 12:53 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Amen. Ik zou elke dag in mijn broek schijten als ik een minimumloon zou verdienen in de McDonalds en geen zak verder kon.
Ah het geval past niet in je straatje vandaar.quote:Op donderdag 10 februari 2022 13:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Huizenprijzen laten ze gemakshalve even weg. Verder hoef je alleen maar uit het raam te kijken om te zien dat de inflatie hoger is dan de officiële cijfers. Alles wat je kan bedenken is minimaal 10% gestegen in één jaar, maar de 'basket' (compleet arbitrair welke goederen en diensten je er wel en niet in gooit) waarmee ze de inflatie bepalen niet.
De individuen die geld genoeg hebben om duurdere producten te kopen, zijn te lui om zelf te werken.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:33 schreef laforest het volgende:
Geen geld hebben voor duurdere boodschappen.
Probleem van de onderklasse en mensen met een uitkering.
[ afbeelding ]
Das niet slim, want dat kost dan weer een kapitaal aan waspoeder.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:53 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Amen. Ik zou elke dag in mijn broek schijten als ik een minimumloon zou verdienen in de McDonalds en geen zak verder kon.
Klopt.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:24 schreef torentje het volgende:
[..]
De individuen die geld genoeg hebben om duurdere producten te kopen, zijn te lui om zelf te werken.
De luie mensen houden hun handje op voor een uitkering.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:37 schreef torentje het volgende:
[..]
Het land eensgezind maken en dan m.b.t. luie individuen een ontmoedigingsbeleid voeren.
Flauwekul, de luie mensen hebben teveel geld en willen de uitkeringen niet al te hoog, want ze vrezen dat dan iedereen de duurdere producten probleemloos kan aanschaffen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:47 schreef laforest het volgende:
[..]
De luie mensen houden hun handje op voor een uitkering.
Jij wilt uitkeringen omhoog?quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:35 schreef torentje het volgende:
[..]
Flauwekul, de luie mensen hebben teveel geld en willen de uitkeringen niet al te hoog, want ze vrezen dat dan iedereen de duurdere producten probleemloos kan aanschaffen.
Uitkeringen maar ook loon moet sowieso worden verlaagd zodat de vraag afneemt en dus de inflatie minder wordt.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:38 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij wilt uitkeringen omhoog?
Uitkeringen moet je laag houden zodat die lieden een motivatie hebben om te gaan werken. Kunnen ze ook duurdere productjes kopen.
Op die zelfscan is al lang en breed een zeer uitgebreide kosten & baten analyse losgelaten. De uitkomst zal vast zijn dat het kunnen wegdoen van een boel personeel de stijging aan diefstallen ruimschoot teniet doet. Ik vind de kassameisjes die nu nog bij de zelfscankassa's vaak een beetje verloren staan te kijken ook een beetje tragikomisch.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:42 schreef -Mellon- het volgende:
Lijkt me niet slim om de prijzen duurder te maken met die zelfscanners tegenwoordig.
Weet niet naar welke supermarkt jij gaat maar hier is 1.5 liter melk nooit een euro geweest. Voor 1.90 heb je 2 liter huismerk op dit moment.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die worden ook duurder.
Lijkt me een puik plan, zolang de huren maar blijven stijgen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Uitkeringen maar ook loon moet sowieso worden verlaagd zodat de vraag afneemt en dus de inflatie minder wordt.
Als je het huismerk van die lang houdbare melk koopt dan kan het misschien wel kloppen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Weet niet naar welke supermarkt jij gaat maar hier is 1.5 liter melk nooit een euro geweest. Voor 1.90 heb je 2 liter huismerk op dit moment.
Juist niet, bij minder vraag en gelijk aanbod zakken de prijzen vanzelf.quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:07 schreef laforest het volgende:
[..]
Lijkt me een puik plan, zolang de huren maar blijven stijgen.
Er zal nooit meer minder vraag naar huurpanden zijn. Mijn huurinkomsten blijven stijgen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Juist niet, bij minder vraag en gelijk aanbod zakken de prijzen vanzelf.
Jij hebt gedachten en ideeën die men massaal zou moeten ontmoedigen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:38 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij wilt uitkeringen omhoog?
Uitkeringen moet je laag houden zodat die lieden een motivatie hebben om te gaan werken. Kunnen ze ook duurdere productjes kopen.
Dat kan, andere priducten kunnen wel zakken en zo compenseren.quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:21 schreef laforest het volgende:
[..]
Er zal nooit meer minder vraag naar huurpanden zijn. Mijn huurinkomsten blijven stijgen.
Waarom? Snap sowieso niet waarom het altijd van die bijstandsfiguren boven hun stand leven. Gaan ze toch naar de markt voor iets goedkopere producten? Of koop tweedehands wat op Marktplaats, ofzo.quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij hebt gedachten en ideeën die men massaal zou moeten ontmoedigen.
Klopt en dat vind ik ook best.quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan, andere priducten kunnen wel zakken en zo compenseren.
Oh ik lees meestal dat hij gewoon om hogere lonen vraagt:quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:18 schreef Confetti het volgende:
Erdogan ben jij dat?quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Uitkeringen maar ook loon moet sowieso worden verlaagd zodat de vraag afneemt en dus de inflatie minder wordt.
Denk dat het nu met die stijgende prijzen alleen wat vaker gaat voorkomen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:58 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Op die zelfscan is al lang en breed een zeer uitgebreide kosten & baten analyse losgelaten. De uitkomst zal vast zijn dat het kunnen wegdoen van een boel personeel de stijging aan diefstallen ruimschoot teniet doet. Ik vind de kassameisjes die nu nog bij de zelfscankassa's vaak een beetje verloren staan te kijken ook een beetje tragikomisch.
Boeiend dat andere product dat je nu uit de schappen pakt komt ook van Unilver vandaan.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:42 schreef theunderdog het volgende:
Klant is koning gaat blijkbaar niet op bij unilever.
Okay wel 20 jaar geleden maar leuk weetje dacht ik zo.quote:1992-1997
Human resources manager at Unilever, responsible for staff training and several reorganisations
1997-2002
Personnel manager and head of reorganisation at Van den Bergh Nederland (Calvé), part of Unilever
2002
Director of human resources at the IGLOMora Group BV, a Unilever subsidiary
Bron: https://www.government.nl(...)f-cabinet/mark-rutte
erdogan doet het tegenovergestelde met renteverlagingen.quote:
Dat is niet het punt.quote:Op donderdag 10 februari 2022 18:09 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Boeiend dat andere product dat je nu uit de schappen pakt komt ook van Unilver vandaan.
Jij ziet dus liever iedereen die een arbeidsbeperking heeft in goedkope lompen lopen met een goedkoop parfumluchtje op?quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Waarom? Snap sowieso niet waarom het altijd van die bijstandsfiguren boven hun stand leven. Gaan ze toch naar de markt voor iets goedkopere producten? Of koop tweedehands wat op Marktplaats, ofzo.
Neen, iemand met een arbeidsbeperking kan best een familie met geld hebben. Zij kunnen bijdragen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 18:57 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij ziet dus liever iedereen die een arbeidsbeperking heeft in goedkope lompen lopen met een goedkoop parfumluchtje op?
Lipton is trouwens eind vorig jaar verkocht.quote:Op donderdag 10 februari 2022 08:56 schreef tong80 het volgende:
Boodschappen worden al enige tijd fors duurder en dat zal in de nabije toekomst niet minder worden. Unilever, maker van voeding- en verzorgingsmiddelen, waarschuwt dat de kosten van het bedrijf flink oplopen. Afgelopen jaar was ook al sprake van een "dramatische toename" van de kosten, zegt het concern bij de bekendmaking van de cijfers over 2021.
[ afbeelding ]
"De grootste uitdaging het afgelopen jaar was de dramatische toename van de kosten", zegt het bedrijf, dat onder meer de merken Unox, Knorr, Robijn, Ola en Lipton produceert.
Van Nestlé, dat net als Unilever veel consumentenproducten maakt, is naar buiten gekomen dat het overhoop ligt met Albert Heijn over wie de rekening voor de oplopende grondstof- en energiekosten moet betalen. Kellogg's en Bonduelle ruziën met Jumbo over de prijzen.
Doorgaans betaalt de consument uiteindelijk de rekening en dat is steeds duidelijker te zien in de oplopende inflatie. Unilever zegt dat het bedrijf voor het eerste half jaar "zeer hoge kosteninflatie verwacht". Dit kan in de tweede helft van het jaar minder worden, maar het bedrijf houdt daarbij veel slagen om de arm.
https://www.nu.nl/economi(...)an-boodschappen.html
Met z'n allen naar de Aldi......
En wat als ze dat niet hebben?quote:Op donderdag 10 februari 2022 19:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Neen, iemand met een arbeidsbeperking kan best een familie met geld hebben. Zij kunnen bijdragen.
quote:Op donderdag 10 februari 2022 19:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Neen, iemand met een arbeidsbeperking kan best een familie met geld hebben. Zij kunnen bijdragen.
Dan kun je naar een voedselbank, stoppen met roken, goedekopere schoenen, en geen aftershave dragen?quote:
Een karbonkel?quote:Op donderdag 10 februari 2022 19:52 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk, dit is laforest!
En daarnaast is dat een user die telkens reacties probeert uit te lokken door verwijtende stellingen in te nemen.quote:
Jij gunt de mensen met een arbeidsbeperking dus geen geld om de duurdere parfums te kunnen betalen en regelmatig op te doen?quote:Op donderdag 10 februari 2022 19:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Dan kun je naar een voedselbank, stoppen met roken, goedekopere schoenen, en geen aftershave dragen?
Klopt.quote:Op donderdag 10 februari 2022 20:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij gunt de mensen met een arbeidsbeperking dus geen geld om de duurdere parfums te kunnen betalen en regelmatig op te doen?
Onlangs, hamkaas-croissant Lidl van 50ct naar 60ct wat met een halfplakjekaas en ham sws al een winstmarge van hier tot Tokio had. Kortom de prijzen zelf zijn niet de limiet maar ook omdat het kan.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Werkt ook niet altijd . Jumbo Huismerk cola flesje van 25 cent nu 28 cent. Het is 'maar' drie cent maar toch ruim 10 procent erbij.
Tja, als je groot genoeg bent kun je je eigen self fulfilling prophecy in de markt zetten en die wordt dan nog gekocht ook.quote:Op donderdag 10 februari 2022 08:56 schreef tong80 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)an-boodschappen.html
Met z'n allen naar de Aldi......
De goedkopere parfum geeft niet zo'n lekker luchtje en die blijft ook niet zo lang hangen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 20:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Klopt.Waarom moet het duur zijn?
Het mag wel, moeten ze op iets anders bezuinigingen. Ze kunnen het geld maar 1 keer uitgeven.
Nou en? Gaan ze testertjes scorenquote:Op donderdag 10 februari 2022 21:01 schreef torentje het volgende:
[..]
De goedkopere parfum geeft niet zo'n lekker luchtje en die blijft ook niet zo lang hangen.
Het daalt nooit echt. Flinke verhoging, kleine daling, paar jaar wachten en dan weer hetzelfde riedeltje. Net doen alsof het goedkoper wordt.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:00 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Is maar tijdelijk zeggen alle experts. Komt door tekort aan grondstoffen zeggen alle experts. En dure transportkosten aldus alle experts. Komt niet door de hoeveelheid geld en mensen die nu grof geld verdienen verlagen de prijzen gewoon weer straks zeggen alle experts. Zo werkt vraag en aanbod namelijk zeggen de experts.
quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja, zo werkt dat nu eenmaal als je genoeg geld hebt om te leven van investeringen. Je steekt er wat geld in en houd daarna ieder jaar je handje op. Het zou verboden moeten worden! Hard werken voor dat geld!quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:47 schreef laforest het volgende:
[..]
De luie mensen houden hun handje op voor een uitkering.
Die generatie stemt GL en hebben het dus niet aan zichzelf te danken. Het is nog altijd VVD die aan de knoppen draait en hiervoor verantwoordelijk is.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hey, dat is niet zo.quote:Op donderdag 10 februari 2022 22:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, zo werkt dat nu eenmaal als je genoeg geld hebt om te leven van investeringen. Je steekt er wat geld in en houd daarna ieder jaar je handje op. Het zou verboden moeten worden! Hard werken voor dat geld!
Ik hoop dat iedereen met een arbeidsbeperking snel voor dat soort reacties van jou een ontmoedigingsbeleid gaat voeren .quote:Op donderdag 10 februari 2022 21:20 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou en? Gaan ze testertjes scoren
De VVD is verantwoordelijk voor hoge prijzen in supermarkten?quote:Op donderdag 10 februari 2022 22:38 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Die generatie stemt GL en hebben het dus niet aan zichzelf te danken. Het is nog altijd VVD die aan de knoppen draait en hiervoor verantwoordelijk is.
Ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen. Ontmoedigingsbeleid voeren?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik hoop dat iedereen met een arbeidsbeperking snel voor dat soort reacties van jou een ontmoedigingsbeleid gaat voeren .
En ondertussen moet de staatsschuld opgehoogd worden omdat boomers vinden dat ze tekort komen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:28 schreef PzKpfw het volgende:
Als we Europees QE beleid deels als schuldige aanwijzen wel ja.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De VVD is verantwoordelijk voor hoge prijzen in supermarkten?
Olie.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:48 schreef crystal_meth het volgende:
M'n geld, wat doe je!
Heb ruim 30.000¤ in cash liggen, iemand een idee hoe ik dat best kan investeren zonder het op de bank te zetten?
Gratis geld maakt de wereld kapot. Je moet politici niet de macht geven om - via centrale banken - gratis geld te printen om daarmee stemmen te kopen. Dit proces is al jaren gaande, en daar plukken we nu in de vorm van inflatie de vruchten van.quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:12 schreef koffiekoekjes het volgende:
Aandelenbeurzen maken de westerse wereld kapot. Alles draait om meer winst voor de aandeelhouders en de rest is gewoon de klos. Dit weten al die bedrijven natuurlijk ook. Die weten dat er geen alternatieven zijn want die zijn allemaal opgekocht.
Zolang we hier geen oplossing voor hebben zullen de prijzen stijgen en de lonen vrijwel niet.
Futures kopen? Dan moet ik het eerst op de bank zetten. Ik zoek een investering waar ik met cash kan betalen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Olie.
AEX / Olietopic #16 - Olie valt onder de $30
De VVD is in jouw ogen de alleenheersende partij wat betreft Europees monetair beleid?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:42 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als we Europees QE beleid deels als schuldige aanwijzen wel ja.
De VVD is ook aardig verantwoordelijk voor de hoge huizenprijzen door alleen maar prijsopdrijvende maatregelen te bedenken en door te voeren.
Landen hebben een dikkere vinger in de pap dan men denkt. Als onze regering de komkommers rechter wil hebben, fluisteren ze de EU in om hier regelgeving op te voeren. En als dat gedaan wordt roept men 'ja, moet van de EU!11!!1'. Vrijwel alles wat de EU doet is goedgekeurd door onze regering.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De VVD is in jouw ogen de alleenheersende partij wat betreft Europees monetair beleid?
Jeetje, bijzonderquote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Landen hebben een dikkere vinger in de pap dan men denkt. Als onze regering de komkommers rechter wil hebben, fluisteren ze de EU in om hier regelgeving op te voeren. En als dat gedaan wordt roept men 'ja, moet van de EU!11!!1'. Vrijwel alles wat de EU doet is goedgekeurd door onze regering.
Bovendien hadden ze het recht om het geld te helicopteren. Als je dan toch inflatie wilde indertijd, had je het niet door de banken gratis moeten uitlenen aan megabedrijven die er van alles mee deden, behalve het rond te pompen in de economie, maar gewoon direct aan de burger geven. Was je met een fractie van de huidige extra geprinte hoeveelheid geld klaar geweest, want de burger had er direct de inflatie mee aangejaagd.
Dat betekend dat men een beleid voert waarmee men bereikt dat mensen zoals jou, iedereen een prettig luchtje gunt en zich daarvoor gaat inzetten.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:10 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen. Ontmoedigingsbeleid voeren?
Precies, ik zie het probleem allemaal niet zo.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:43 schreef Farenji het volgende:
Het scheelt om zo min mogelijk spullen van unilever of nestle te kopen. Geen kant en klare processed zooi meer dus, maar echt eten, liefst ook nog lokaal en van het seizoen. Goed voor je portemonnee en voor je gezondheid. Het enige wat ik van unilever koop is dingen als tandpasta en wasmiddel. En nestle is helemaal een misdadig bedrijf dat geboycot moet worden.
quote:De prijzen bij Albert Heijn, Etos en Bol.com gaan mogelijk stijgen. Het moederbedrijf van die drie merken, Ahold Delhaize, zegt tegen RTL Z dat het een terechte prijsverhoging van zijn producenten kan doorberekenen aan consumenten.
Ahold stelt dat het zelf kan beoordelen of een producent 'terechte' verhogingen doorvoert, omdat het een aanzienlijk deel van zijn omzet uit huismerken haalt. Ahold bestelt die producten direct bij voedingsproducenten. Op basis daarvan kan het bedrijf 'een vinger aan de pols houden bij de prijsverhogingen die leveranciers van merkproducten willen vragen', zegt topman Frans Muller. 'Prijsstijgingen die we goed kunnen begrijpen waarvan we zeggen 'ja, dat is reëel', daarvan denken we dat klanten die ook zullen begrijpen'.
Moeizame onderhandelingen zorgden voor lege schappen
Vanwege onderhandelingen met zulke leveranciers bleven sommige schappen in de Albert Heijn recent leeg. Omdat de supermarkt in de clinch lag met merken als Nescafé en KitKat, werden hun producten niet meer geleverd. Albert Heijn vond de prijsstijgingen van deze en andere merken 'onvoldoende verklaarbaar vanuit kostenstijgingen' en dus niet acceptabel.
300.000 deelnemers aan betaald kortingsabonnement
Albert Heijn meldt tevens aan Nu.nl dat het 300.000 aanmeldingen heeft gekregen voor een nieuwe dienst waarbij klanten een betaald abonnement afsluiten om extra korting te krijgen. Het Premium-abonnement biedt extra korting op biologische producten en extra zegels. Hoewel 300.000 klanten zo'n abonnement dus willen afsluiten, is 66 procent van de mensen niet enthousiast over het Albert Heijn-initiatief.
Als men ondernemer is, dan heeft men weinig problemen met een prijsverhoging van producten, want men kan kan bij de overheid, met succes aankloppen wegens gederfde inkomsten. Dat is nogal krom beleid ten aanzien van mensen die geen ondernemer zijn.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 14:05 schreef Bocaj het volgende:
Moederbedrijf Albert Heijn denkt aan prijsverhogingen: 'Klanten zullen het begrijpen'.
[ afbeelding ]
[..]
Wacht maar hoe 'leuk' het allemaal nog wordt...quote:Op vrijdag 11 februari 2022 21:19 schreef tstile het volgende:
[..]
Precies, ik zie het probleem allemaal niet zo.
Heb nu ook een broodbakmachine. Bij Aldi hebben ze kant en klaren spelt mix voor 70 cent ofzo. Het is allemaal nog prima te betalen vind ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |