De kinderen zijn 5 en 10. Gaan naar de basisschool. Indien ze daar zijn, kan ik werken.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:34 schreef Leonos het volgende:
Sterkte! Weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar is dat wel te doen? Thuiswerken en kido's in de gaten houden?
Gelukkig is dat tegenwoordig achterhaald.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:37 schreef Sfancta het volgende:
maar qua kinderen ben je als man altijd degene die aan het kortste eind trekt.
Weet je ook wie?quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:25 schreef Papa_van_twee het volgende:
Dit trek ik sterk in twijfel, mijn verwachting is namelijk dat er waarschijnlijk een ander is.
Als het aankaarten van problemen smalend als zeuren wordt weggezet, dan stoppen vrouwen op een gegeven moment geen energie meer in de relatie. Als het voor die man als donderslag bij heldere hemel komt, dan heeft 'ie niet goed opgelet.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:22 schreef matigeuser het volgende:
Bleh wat kunnen vrouwen toch kutwijven zijn als het hier op aankomt. Het zoveelste verhaal van vrouwen die al lang klaar zijn met de relatie, hun hele exit plannen en dan ineens hun man verrassen met 'het nieuws'.
Dat zal een stukje dominantie zijn in een niet evenwichtige relatie. En ondertussen ook nog de kosten op zich nemen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:23 schreef loveli het volgende:
Maar wat ik niet helemaal begrijp is dat zij uit elkaar wil, maar dat jij je huis en gezin hebt verlaten. Moest dat van de mediator?
Klinkt alsof ze niet helemaal ongelijk heeft vwb je betrokkenheid bij je gezin? Je kinderen zijn maar 1x klein en tegen de tijd dat jij achterover wil leunen en minder gaat werken zijn die kinderen op een leeftijd dat ze denken: wie is toch die man die op zondag het vlees snijdt?quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:25 schreef Papa_van_twee het volgende:
Voor mij was altijd de financiële zekerheid belangrijk, het werken en vooral een buffer opbouwen zodat we in de toekomst minder konden werken.
Mannen gaan niet weg als de relatie slecht is, vrouwen wel. Mannen gaan dan een beetje hun eigen gang in het gezamenlijke huis, blijven voor de kinderen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:35 schreef Elpis het volgende:
Overigens is het mijn ervaring dat het meestal de man is die een relatie pas verbreekt als hij nieuwe schoenen heeft voordat hij de oude weggooit. Als een vrouw de relatie verbreekt zal het eerder zijn omdat ze er gewoon echt klaar mee is.
Pffff wat een ouderwetse opmerking qua sekse.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Mannen gaan niet weg als de relatie slecht is, vrouwen wel. Mannen gaan dan een beetje hun eigen gang in het gezamenlijke huis, blijven voor de kinderen.
Als er een ander is, vertrekken ze allebei wel, hoewel mannen minder problemen hebben om van 2 walletjes te eten ("ik hou nog van je, maar ben niet meer verliefd op je" - oftewel ik ben verliefd op een ander, dus ik weet dat ik niet verliefd op jou ben, maar het is wel zo fijn dat je m'n onderbroeken wast, m'n ontbijt klaarzet en op de kinderen past terwijl ik in lalaland leef met tralala).
En niets zo aantrekkelijk als een man die vecht voor z'n gezin, dus werk aan de winkel.
Ik heb het niet zozeer over het feit dat een vrouw de relatie verbreekt. Inderdaad, 80% van alle scheidingen wordt geďnitieerd door de vrouw, maar dat terzijde. Is haar goed recht natuurlijk.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:26 schreef loveli het volgende:
[..]
Als het aankaarten van problemen smalend als zeuren wordt weggezet, dan stoppen vrouwen op een gegeven moment geen energie meer in de relatie. Als het voor die man als donderslag bij heldere hemel komt, dan heeft 'ie niet goed opgelet.
wat bedoel je precies met 'pieken en dalen'...?quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:25 schreef Papa_van_twee het volgende:
In de afgelopen 12 jaar heb ik een relatie gehad met pieken en dalen
Als je in je omgeving niemand hebt om hierover te praten dan kan het waarschijnlijk geen kwaad om met een praktijkondersteuner GGZ te praten zodat je gedachten en emoties niet met je op de loop gaan.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:25 schreef Papa_van_twee het volgende:
[b]
Het gemis van de kinderen maakt het allemaal nog erger, kan ook niet zonder in tranen uit te barsten hieraan denken. Kom er op dit moment gewoonweg niet meer uit, voelt als een aankomende depressie. Gisteren heb ik haar een brief geschreven over mijn gevoelens, haar enige reactie was dat ze hier op dit moment niet zoveel mee kan. Dat kwetst mij natuurlijk weer doordat het voelt als mijn laatste kans het gezin te redden.
Mijn vraag, zijn er mensen die tips hebben om deze situatie te verwerken, is het wellicht verstandig om hier hulp voor te zoeken en hoe maak ik bespreekbaar liever een co-ouderschap te willen? In het verleden heeft ze reeds aangegeven hier absoluut niet voor open te staan. Zij wil de kinderen en ik kan ze in het weekend krijgen.
10 en 5. Dat staat nota bene in het begin van z'n verhaal.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:34 schreef Leonos het volgende:
Sterkte! Weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar is dat wel te doen? Thuiswerken en kido's in de gaten houden?
Kinderalimentatie, kinderbijslag, kindgebondenbudget en verhoogde huurtoeslag.quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:32 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik heb het niet zozeer over het feit dat een vrouw de relatie verbreekt. Inderdaad, 80% van alle scheidingen wordt geďnitieerd door de vrouw, maar dat terzijde. Is haar goed recht natuurlijk.
Het gaat erom dat de meeste vrouwen dan al hun exit hebben gepland, een advocaat in de arm genomen en het plan hebben om hun man eens even goed uit te kleden en natuurlijk de kinderen in huis te nemen. Ook al is het plan niet direct om hun man alles af te nemen, vaak wordt er wel zo egocentrisch gedacht en is het respect voor ex-lief zo ver te zoeken dat het hier op neer komt.
Hoe kun je als vrouw in godsnaam niet gewoon 50-50 voorstellen? Zowel qua bezittingen als de omgang met kinderen? Wat voor feeks ben je dan? Al zou de man 50 keer zijn vreemd gegaan, dit gaat nergens over. Andersom komt dit zelden voor. De meeste mannen willen, tot dat het moment dat hun ex dit soort dingen begint te flikken, gewoon het beste voor hun ex en de kinderen.
Precies. Zonder dat zal ze haar huishouden met haar nieuwe prins op het witte paard minder eenvoudig kunnen draaien. Dan zal er meer gewerkt moeten worden en minder gelanterfanterd kunnen worden met het geld van meneer.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kinderalimentatie, kinderbijslag, kindgebondenbudget en verhoogde huurtoeslag.
quote:Ze voelt zich daarnaast vernederd door opmerkingen die ik gemaakt heb in het verleden (oké sommige dingen gingen te ver).
Abrupt voor hem. Voor haar niet waarschijnlijk. Een en ander zal niet naar haar zin zijn gegaan en ze heeft vermoedelijk een ander. Die twee verhaallijnen lopen vaak ook redelijk samen. En eenmaal een ander zal het beeld dat ze heeft bij mevrouw snel een stuk negatiever worden. Vreemdgangers hebben natuurlijk ook vaak de neiging om het voor zichzelf goed te praten door de ander zwart te maken.quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wat bedoel je precies met 'pieken en dalen'...?
uit je verhaal wek je de indruk dat de melding van je vrouw de relatie te willen beeindigen nogal abrupt kwam in november ('plotsklaps' noem je het zelf)
... of waren er al langer spelende problemen?
Had hij ook al gereageerd, als je nota bene beetje naar beneden gescrollt had.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
10 en 5. Dat staat nota bene in het begin van z'n verhaal.
Dit ja. En ook niet meer van die brieven aan haar met je gevoelens en zo. Alles wat je doet of schrijft kan tegen je gebruikt worden uiteindelijk. Je wilt niet uiteindelijk als je bij de rechter komt, neergezet worden als 'n depressief en labiel iemand.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Enfin als je voelt dat je richting depressie gaat, zou ik inderdaad hulp zoeken, voor je het gezwets krijgt van dat je niet in staat bent voor je kinderen te zorgen.
Ik bedoel ik weet niet in hoeverre ze zal omslaan als een blad aan een boom als ze zo kil opstelt.
Is dat zo?quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:51 schreef Duiveltja het volgende:
"haar voorstel is 2 wekelijks"
Deze opmerking alleen al laat al zien hoe ze erin staat. Zou 50/50 doen. Laat haar maar hoog en laag springen.Die denkt op het moment aan eigenbelang.
Mooi excuus van zijn vrouw, was het maar zo simpel om het daarop te gooien als reden om dan maar iemand anders te gaan neuken.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is dat zo?
Want ik zie de ts zelf schrijven dat een van de redenen voor de scheiding was dat hij er veelste weinig was voor de kinderen. Altijd aan het werk was.
En nu wil hij ineens 50/50?
Als hij dat nu wat jaartjes eerder al was gaan doen had hij nu misschien niet in een scheiding gezeten.
Kan me prima voorstellen dat zij er niet zoveel vertrouwen in heeft dat hij 50/50 gaat redden, dat heeft hij volgens het eigen schrijven dan ook nog nooit gedaan.
Zo is het natuurlijk niet helemaal, de financiele basis die er was is er doordat ik zoveel werkte. Daardoor konden we zorgeloos leven, hadden de kinderen het goed, hadden we een mooi huis en veel vermogen. En het is een makkelijk verwijt om het daarop te gooien. Andersom, er is nu een nieuwe situatie.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is dat zo?
Want ik zie de ts zelf schrijven dat een van de redenen voor de scheiding was dat hij er veelste weinig was voor de kinderen. Altijd aan het werk was.
En nu wil hij ineens 50/50?
Als hij dat nu wat jaartjes eerder al was gaan doen had hij nu misschien niet in een scheiding gezeten.
Kan me prima voorstellen dat zij er niet zoveel vertrouwen in heeft dat hij 50/50 gaat redden, dat heeft hij volgens het eigen schrijven dan ook nog nooit gedaan.
Mijn visie is dat ze het financiële plaatje heeft opgebouwd op haar manier, op basis van het feit dat haar leven door kon gaan in de vorm dat het had. Dus met de kinderen, met alle toeslagen en vooral met veel overwaarde van de woning. Nu mijn werkgever het mogelijk maakt een co-ouderschap aan te gaan, zijn de zorgen voor haar groter. Het past niet in het plan wat ze voorop heeft gesteld voordat ze hieraan begon.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kinderalimentatie, kinderbijslag, kindgebondenbudget en verhoogde huurtoeslag.
Als ze er onderling niet uitkomen over co-ouderschap en er zijn geen zorgen over de opvoedsituatie bij de moeder dan staat zij wel sterker in een rechtszaak over een zorg- en contactregeling. Zij is immers al die jaren de hoofdopvoeder geweest van de kinderen.
Dat mag ze niet.quote:Andersom, de kinderen hebben ook dat recht. Zal haar nooit bij de kinderen vandaan halen, maar waarom mag zij dan wel bepalen hoevaak ik ze zie?
Ja, zij heeft hier natuurlijk al een tijdje over nagedacht. Ze weet al hoe ze het leven voor zich ziet na jullie scheiding en dat jij dat grotendeels mag gaan financieren.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:24 schreef Papa_van_twee het volgende:
[..]
Mijn visie is dat ze het financiële plaatje heeft opgebouwd op haar manier, op basis van het feit dat haar leven door kon gaan in de vorm dat het had. Dus met de kinderen, met alle toeslagen en vooral met veel overwaarde van de woning. Nu mijn werkgever het mogelijk maakt een co-ouderschap aan te gaan, zijn de zorgen voor haar groter. Het past niet in het plan wat ze voorop heeft gesteld voordat ze hieraan begon.
Heb inmiddels mijn advocaat gesproken, die heeft aangegeven dat ik een sterke positie heb doordat ik blijf wonen in de oorspronkelijke woning dichtbij de kinderen. Geen problemen heb en een werkgever die mee gaat in het verhaal. Ik heb net zoveel recht op de kinderen als zij dat heeft. Andersom, de kinderen hebben ook dat recht. Zal haar nooit bij de kinderen vandaan halen, maar waarom mag zij dan wel bepalen hoevaak ik ze zie?
Zij zal daar uiteraard tegen argumenten dat jij de kans had om die financiële basis te leggen, omdat zij voor de kinderen zorgde.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:16 schreef Papa_van_twee het volgende:
[..]
Zo is het natuurlijk niet helemaal, de financiele basis die er was is er doordat ik zoveel werkte. Daardoor konden we zorgeloos leven, hadden de kinderen het goed, hadden we een mooi huis en veel vermogen. En het is een makkelijk verwijt om het daarop te gooien. Andersom, er is nu een nieuwe situatie.
Dat zei ik, maar dan in combinatie met dat er een ander is. Stap 1 is erachter komen of dat het geval is, dan weet je waar je mee te maken hebt. Dat is belangrijk voor de strategie, dus huiswerk voor TS.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:47 schreef Halcon het volgende:
Wat iemand hier al zei. De hele relatiegeschiedenis schrijft ze nu opnieuw en niet ten gunste van jou.
@TS, is de weg van mediation dan inmiddels afgesloten en is het nu een advocaten-kwestie geworden?quote:Heb inmiddels mijn advocaat gesproken,
Misschien houdt hij gewoon ruggenspraak bij een advocaat. Lijkt me helemaal niet verkeerd in deze situatie.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:56 schreef Viperhead het volgende:
[..]
@:TS, is de weg van mediation dan inmiddels afgesloten en is het nu een advocaten-kwestie geworden?
Ja, daar moet hij wel achter komen. Maar wel opletten dat ze dat 1) niet in de gaten krijgt en 2) het geen stalking wordt. Kost wat kost voorkomen dat ze TS neer kan zetten als de man die niet kan accepteren dat het voorbij is en haar nu dwars wil zitten.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat zei ik, maar dan in combinatie met dat er een ander is. Stap 1 is erachter komen of dat het geval is, dan weet je waar je mee te maken hebt. Dat is belangrijk voor de strategie, dus huiswerk voor TS.
Is er een ander en zo ja, wie? Hebben je kinderen hem al leren kennen?
Zo nee: dan ben je wsch een eikel geweest in je relatie en is er ander werk aan de winkel.
Laat ik vooropstellen dat ik haar momenteel op geen enkele manier enig nadeel heb gegeven in deze situatie. Sterker nog, financieel leeft ze nog steeds op mijn salaris terwijl haar salaris op een andere rekening komt waarmee ze de vaste lasten betaald van haar andere huis. Daarnaast ben ik mezelf ervan bewust dat zij ook recht heeft op de overwaarde van het huis en de liquide middelen. Daar gaan we zeker ook uitkomen, in grote lijnen waren we daar al uit. Heb haar daarnaast de kans gegeven om als allereerste te bepalen welke spullen ze wilde meenemen (in overleg natuurlijk).quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zij zal daar uiteraard tegen argumenten dat jij de kans had om die financiële basis te leggen, omdat zij voor de kinderen zorgde.
Wat iemand hier al zei. De hele relatiegeschiedenis schrijft ze nu opnieuw en niet ten gunste van jou. Ze denkt nu echt niet meer van "Dankzij die fijne kerel heb ik nu een mooie financiële basis, etc". Eerder iets van "Ik deed het huishouden zorgde voor de kinderen, hij was alleen maar met z'n werk bezig en dat kon doordat ik zorgde voor de kinderen en het huishouden. Dus ik heb recht op dit en dat, etc".
Een eerlijk antwoord? Weet dat er iemand is die bij haar in huis klust, die ik niet ken. Zij zegt dat het een oude vriend is, maar ik twijfel daar sterk aan. Ook dit heb ik via mijn kinderen te horen gekregen in eerste aanleg. Heb haar daarmee geconfronteerd maar ze ontkende het. Dit maakt haar natuurlijk zwakker in de onderhandelingen over de aankomende scheiding (we waren niet getrouwd, enkel samenwonend).quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, daar moet hij wel achter komen. Maar wel opletten dat ze dat 1) niet in de gaten krijgt en 2) het geen stalking wordt. Kost wat kost voorkomen dat ze TS neer kan zetten als de man die niet kan accepteren dat het voorbij is en haar nu dwars wil zitten.
Als de kinderen 'm al hebben leren kennen, dan kan een kind van 10 dat wel vertellen. Een kind van 5 trouwens ook wel.
Dat zou dan, wat mij betreft, ook meteen iets zijn wat in haar nadeel zou pleiten. Want hoe haal je het in je hoofd om zo kort na een plotse scheiding (want dat is het voor iedereen behalve voor haar en die paar bekenden waar ze dit mee besproken heeft) de kinderen al op te zadelen met een stiefvader.
En met andere woorden: op vriendschappelijke wijze wordt alles gedeeld, maar als er over de kinderen een verschil van opvatting bestaat, dan wil mevrouw meteen naar de rechter.quote:Op woensdag 9 februari 2022 17:03 schreef Papa_van_twee het volgende:
[..]
Laat ik vooropstellen dat ik haar momenteel op geen enkele manier enig nadeel heb gegeven in deze situatie. Sterker nog, financieel leeft ze nog steeds op mijn salaris terwijl haar salaris op een andere rekening komt waarmee ze de vaste lasten betaald van haar andere huis. Daarnaast ben ik mezelf ervan bewust dat zij ook recht heeft op de overwaarde van het huis en de liquide middelen. Daar gaan we zeker ook uitkomen, in grote lijnen waren we daar al uit. Heb haar daarnaast de kans gegeven om als allereerste te bepalen welke spullen ze wilde meenemen (in overleg natuurlijk).
Het enige dat ik vraag, is een co-ouderschap met de kinderen. Waarop ik de reactie krijg 'dat gaat de rechter wel bepalen'. Dus met andere woorden, waarschijnlijk heeft ze al juridisch advies ingewonnen.
Ja, dat gaat ze niet bekennen. Ik zou haar er ook niet mee gaan confronteren. Heeft geen zin, ze gaat dat toch niet toegeven waarschijnlijk.quote:Op woensdag 9 februari 2022 17:06 schreef Papa_van_twee het volgende:
[..]
Een eerlijk antwoord? Weet dat er iemand is die bij haar in huis klust, die ik niet ken. Zij zegt dat het een oude vriend is, maar ik twijfel daar sterk aan. Ook dit heb ik via mijn kinderen te horen gekregen in eerste aanleg. Heb haar daarmee geconfronteerd maar ze ontkende het. Dit maakt haar natuurlijk zwakker in de onderhandelingen over de aankomende scheiding (we waren niet getrouwd, enkel samenwonend).
Je bedoelt dat jij het zorgeloos had. Zij had wel zorgen. Die over de kinderen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:16 schreef Papa_van_twee het volgende:
[..]
Zo is het natuurlijk niet helemaal, de financiele basis die er was is er doordat ik zoveel werkte. Daardoor konden we zorgeloos leven, hadden de kinderen het goed, hadden we een mooi huis en veel vermogen. En het is een makkelijk verwijt om het daarop te gooien. Andersom, er is nu een nieuwe situatie.
Nee hoor. Alleen als ze na een huwelijk recht zou hebben op partneralimentatie. Die zou komen te vervallen als ze opnieuw zou samenwonen. Nu maakt het geen hol uit.quote:Op woensdag 9 februari 2022 17:06 schreef Papa_van_twee het volgende:
Dit maakt haar natuurlijk zwakker in de onderhandelingen over de aankomende scheiding (we waren niet getrouwd, enkel samenwonend).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |