abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker vrijdag 15 juli 2022 @ 08:15:49 #187
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205347116
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Gisteravond bij vrienden met een Stafford. Beestje al eens vaker gezien, ziet mij als het beste wat er ooit over de vloer komt buiten zijn baasjes. Komt meteen bij me liggen, kop op schoot. Waarschijnlijk omdat ik duidelijk laat merken dat ik van honden houd en ook heel consequent ben. Bij mij springt hij niet, geeft hij geen kusjes en gedraagt hij zich beter dan bij zijn baasjes. Iets wat zijn baasje ook elke keer opmerkt.

Tot ik hem gisteravond achter zijn oortje aaide en hij direct uitviel richting mijn gezicht. Nu ben ik altijd op mijn hoede bij alle honden, maar bij dit soort rassen net wat meer, dus ik trok mijn hoofd op tijd weg. Maar ik ben daarna wel opgestaan en ergens anders gaan zitten en voor mij heeft Diesel even afgedaan. Niet mijn normale reactie trouwens, normaal duik ik direct bovenop een hond om te laten zien wie de baas is, maar ik schrok me toch echt de tyfus van die bakkus.

Baasje: ja, hij heeft daar een gevoelig plekje, kun je hem beter niet aaien.

1. Vertel me dat bij binnenkomst als dit de reactie is die ik krijg

2. Gevoelig plekje of niet, dit is geen goede reactie.

3. Ik vind jouw hond nu niet meer leuk en mijn kinderen mogen niet meer hier spelen als ik er niet bij ben om persoonlijk toezicht te houden.

Ik moest niet zo overdrijven, verder toch altijd een lief beestje. Hij is ook niet agressief hooguit wat onzeker.

Het feit dat een hondeneigenaar niet snapt dat een onzekere hond per definitie gevaarlijk is, zegt eigenlijk al genoeg.
Ik zou daar helemaal niet meer heengaan. Zeker niet met mijn kinderen.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:19:58 #188
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205347137
quote:
Gisteravond bij vrienden met een Stafford. Beestje al eens vaker gezien, ziet mij als het beste wat er ooit over de vloer komt buiten zijn baasjes. Komt meteen bij me liggen, kop op schoot. Waarschijnlijk omdat ik duidelijk laat merken dat ik van honden houd en ook heel consequent ben. Bij mij springt hij niet, geeft hij geen kusjes en gedraagt hij zich beter dan bij zijn baasjes. Iets wat zijn baasje ook elke keer opmerkt.

Tot ik hem gisteravond achter zijn oortje aaide en hij direct uitviel richting mijn gezicht. Nu ben ik altijd op mijn hoede bij alle honden, maar bij dit soort rassen net wat meer, dus ik trok mijn hoofd op tijd weg. Maar ik ben daarna wel opgestaan en ergens anders gaan zitten en voor mij heeft Diesel even afgedaan. Niet mijn normale reactie trouwens, normaal duik ik direct bovenop een hond om te laten zien wie de baas is, maar ik schrok me toch echt de tyfus van die bakkus.

3. Ik vind jouw hond nu niet meer leuk en mijn kinderen mogen niet meer hier spelen als ik er niet bij ben om persoonlijk toezicht te houden.

Ik moest niet zo overdrijven, verder toch altijd een lief beestje. Hij is ook niet agressief hooguit wat onzeker.

Het feit dat een hondeneigenaar niet snapt dat een onzekere hond per definitie gevaarlijk is, zegt eigenlijk al genoeg.
Ik zou zelf met een onbetrouwbare hond en dan ook nog een stafford, geen enkel risico nemen. En mijn kinderen er al helemaal niet aan blootstellen. Ik zou daar dus niet meer op bezoek gaan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 juli 2022 @ 09:26:55 #189
7889 tong80
Spleenheup
pi_205347633
Voor Yves Lampaert werd de etappe naar Alpe d’Huez een moeizame onderneming. Niet alleen door de lastige beklimmingen onderweg, maar ook door de gevolgen van een valpartij door een loslopende hond in het begin van de rit.

Het Tourpeloton was net begonnen aan het gevecht om de plekjes in de vroege vlucht toen een loslopende hond voor chaos zorgde. Onder meer Wout van Aert kon het dier nog ontwijken, maar net achter hem ging Yves Lampaert wél tegen de grond. “Plots stak dat beest de straat over en kon ik geen kant meer uit”, deed Lampaert zijn verhaal. De hond was duidelijk in paniek door de aanstormende coureurs en kwam niet meteen weg, maar wonderbaarlijk genoeg ging er buiten Lampaert en een andere renner niemand meer tegen de grond.

Column Thijs Zonneveld | Voorzitter van zijn fanclub zal ik nooit worden
Door de valpartij moest Lampaert met brandwonden en kneuzingen op de rechterbil verder. En dat voor een tocht door de Alpen met onderweg de Galibier, de Croix de Fer én de slotklim naar Alpe d’Huez. “Ik kwam zot. Zeker aan het begin van zo'n zware rit kon ik dat missen.”

De West-Vlaming bereikte de finish met een stevig gehavende bil, maar zou vandaag toch gewoon kunnen starten.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 16 juli 2022 @ 21:59:49 #190
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205363689
quote:

Ik zou inderdaad even heel zuinig zijn met je kinderen bij dit niveau van onbenul bij die eigenaar... Ook meteen uitvallen naar het gezicht:X
  zaterdag 16 juli 2022 @ 22:01:42 #191
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205363712
https://forum.viva.nl/relaties/raad-gevraagd/list_messages/491672

Hier ook zo'n fijn stel eigenaren dat hun hond niet onder controle heeft en geen oog heeft voor de risico's.

Lijkt op zo'n mogelijk scenario zoals van die arme baby die door de Duitse herder van opa en oma dood werd gebeten...
  Moderator / Redactie FP zaterdag 16 juli 2022 @ 22:08:56 #192
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_205363797
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 22:01 schreef Qarrad het volgende:

Hier ook zo'n fijn stel eigenaren dat hun hond niet onder controle heeft en geen oog heeft voor de risico's.

Lijkt op zo'n mogelijk scenario zoals van die arme baby die door de Duitse herder van opa en oma dood werd gebeten...
Die mensen moeten gewoon niet meer bij opa en oma komen zolang die hond daar is. Pijnlijk maar dan zien ze hun kleinkind maar minder vaak als ze meer waarde aan die hond hechten.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zaterdag 16 juli 2022 @ 22:35:49 #193
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205364104
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 22:08 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Die mensen moeten gewoon niet meer bij opa en oma komen zolang die hond daar is. Pijnlijk maar dan zien ze hun kleinkind maar minder vaak als ze meer waarde aan die hond hechten.
Ja inderdaad. Een alpaca bijna doodgebeten, echt... :{w
  Moderator / Redactie FP zaterdag 16 juli 2022 @ 22:36:52 #194
Brabo Bastard
pi_205364117
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 22:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja inderdaad. Een alpaca bijna doodgebeten, echt... :{w
"Maar jullie stellen je aan hoor, hij doet echt niks!"

Nee gek, je hebt dat beest zelf niet eens in de hand. Doe normaal en laat je gezond verstand eens werken.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_205364156
twitter

De oven in.
pi_205364215
quote:

Wat een verhaal ook weer :')

Geef aub die opa en oma ook direct een spuitje.
  zaterdag 16 juli 2022 @ 22:51:18 #197
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205364296
quote:

Dat je nog op bezoek gaat bij mensen die vrijwillig een Stafford in huis nemen :')
Dan ben je als eigenaar gewoon echt niet helemaal 100% is althans mijn bescheiden mening.
  zaterdag 16 juli 2022 @ 22:59:11 #198
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205364397
quote:

Jeetje, nou in ieder geval ben je er op tijd bij en aait niet een van je kinderen hem op dat gevoelige plekje.

Gaan ze met dat geval nog naar de dierenarts voor dat gevoelige plekje?
  zaterdag 16 juli 2022 @ 23:01:59 #199
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205364424
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 22:51 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Dat je nog op bezoek gaat bij mensen die vrijwillig een Stafford in huis nemen :')
Dan ben je als eigenaar gewoon echt niet helemaal 100% is althans mijn bescheiden mening.
Hier kwam zo’n pleurisbeest op een druk terras zitten. Baas bezopen en hond had stress. Nou doei, nee laat die dinerkaart maar zitten we zoeken een terras zonder honden.

Maar ik zie genoeg restaurants waar ze honden verbieden en evenzo campings. Je zou maar naast zo’n ding zitten een week lang.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 16 juli 2022 @ 23:05:46 #200
Brabo Bastard
pi_205364462
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 23:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Hier kwam zo’n pleurisbeest op een druk terras zitten. Baas bezopen en hond had stress. Nou doei, nee laat die dinerkaart maar zitten we zoeken een terras zonder honden.

Maar ik zie genoeg restaurants waar ze honden verbieden en evenzo campings. Je zou maar naast zo’n ding zitten een week lang.
Prima toch. Dat je een hond hebt wil niet zeggen dat iedereen er van mee moet genieten.
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 16 juli 2022 @ 23:10:24 #201
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205364492
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 23:05 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Prima toch. Dat je een hond hebt wil niet zeggen dat iedereen er van mee moet genieten.
En dan moeten ze tegenwoordig op de terrasstoel en niet op de grond, :r
Loungebanken onder de hondenharen. :r

Maar ja, ze kunnen ze ook niet meer in de auto zetten, en de oppas is er ook niet.
Dat gaat denk ik weer een golf aan gedumpte dieren opleveren.
  Spellchecker zaterdag 16 juli 2022 @ 23:19:21 #202
197773 crew  maily
pi_205364570
quote:

Als dit verhaal waar is ...

dan weet je meteen waar je staat als kind/kleinkind. En dat is niet bij je ouders in huis.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 16 juli 2022 @ 23:19:50 #203
Brabo Bastard
pi_205364572
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 23:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
En dan moeten ze tegenwoordig op de terrasstoel en niet op de grond, :r
Loungebanken onder de hondenharen. :r

Maar ja, ze kunnen ze ook niet meer in de auto zetten, en de oppas is er ook niet.
Dat gaat denk ik weer een golf aan gedumpte dieren opleveren.
Dat vind ik dan nog het ergste, dat dumpen van dieren. Echt, er zou een wetgeving moeten komen op het houden van dieren. Uitgebreide screening vooraf, en elk halfjaar een controle. En dan maximaal 1 waarschuwing, daarna wordt het dier in beslag genomen.
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 16 juli 2022 @ 23:24:34 #204
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205364610
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 23:19 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Dat vind ik dan nog het ergste, dat dumpen van dieren. Echt, er zou een wetgeving moeten komen op het houden van dieren. Uitgebreide screening vooraf, en elk halfjaar een controle. En dan maximaal 1 waarschuwing, daarna wordt het dier in beslag genomen.
Ja dit, weer een trauma erbij zeker met deze temperaturen.
Beesten horen nu niet op een terras te liggen. Gewoon lekker veilig binnen in de mand.
  zondag 17 juli 2022 @ 07:18:07 #205
80382 manny
30 is best veel
pi_205365442
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 17 juli 2022 @ 10:07:57 #206
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_205365957
quote:
Volgens The Sun:

"Cops took away two dogs, neither of which was a banned breed. It's understood the pets were American Bully XLs."

Ja, een legale pitbull dus.
Geen goede aanschaf blijkbaar.
  zondag 17 juli 2022 @ 10:29:27 #207
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205366070
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:07 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]
Volgens The Sun:

"Cops took away two dogs, neither of which was a banned breed. It's understood the pets were American Bully XLs."

Ja, een legale pitbull dus.
Geen goede aanschaf blijkbaar.
Tegen zulke grote zware honden heb je geen schijn van kans. Dieren zijn totaal uit model gefokt. Lijden vaak veel pijn door hd en andere aandoeningen aan de gewrichten. Fokken zou verboden moeten zijn.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_205367085
twitter
  Spellchecker zondag 17 juli 2022 @ 12:47:01 #209
197773 crew  maily
pi_205367189
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 12:33 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Gezellig. Gelukkig de eigenaar aangehouden.
  zondag 17 juli 2022 @ 16:39:27 #210
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205369156
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 12:33 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
quote:
Twee personen deelden daarop flinke klappen uit terwijl de hond mensen begon te bijten.

Het duo met de hond was al gevlucht voordat de politie ter plaatse kwam.
Elke keer weer lees je dat de eigenaar ervandoor is gegaan na zo'n incident. Ik vind het erg opvallend dat juist die mensen die zo'n stoere hond willen lafjes de benen nemen voordat er consequenties zijn.
  Moderator / Redactie FP zondag 17 juli 2022 @ 16:41:56 #211
Brabo Bastard
pi_205369183
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 16:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Elke keer weer lees je dat de eigenaar ervandoor is gegaan na zo'n incident. Ik vind het erg opvallend dat juist die mensen die zo'n stoere hond willen lafjes de benen nemen voordat er consequenties zijn.
Uiteraard. De grootste sadisten zijn de grootste lafbekken.
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 17 juli 2022 @ 17:00:00 #212
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205369377
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 16:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Ze hebben die hont natuurlijk niet voor niets, das compensatiegedrag.
  zondag 17 juli 2022 @ 17:00:47 #213
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_205369387
Gelukkig worden die mensen eigenlijk altijd wel gevonden.
Met een opvallende hond ben je een makkelijk doelwit voor tipgevers :7
  zondag 17 juli 2022 @ 17:04:46 #214
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_205369427
mijn angst is ook een aanval door die monsters

ik loop om die reden ook met een groot jacht mes rond. ik als ik alleen al zo'n smerige kuthond bij mij en mijn kind in de buurt zie komen pak ik het mes er al bij
pi_205369494
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:04 schreef Jahr00n het volgende:
mijn angst is ook een aanval door die monsters

ik loop om die reden ook met een groot jacht mes rond. ik als ik alleen al zo'n smerige kuthond bij mij en mijn kind in de buurt zie komen pak ik het mes er al bij
Mooi voorbeeld voor je kind! Ga zo door.
  zondag 17 juli 2022 @ 17:10:28 #216
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_205369502
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:09 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Mooi voorbeeld voor je kind! Ga zo door.
die krijgt ook een flink mes al hij 12 is
pi_205369514
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 17:10 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
die krijgt ook een flink mes al hij 12 is
Dan hoop ik voor je dat hij niet flink gaat puberen in huis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')