abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 februari 2022 @ 16:59:27 #176
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203660888
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:50 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]
Hoe ontsla je iemand in goed overleg? Zijn contract zal ook dan nog steeds afgekocht moeten worden. Als hij in goed overleg op is gestapt, is het dus alweer anders. En ook daarvan geloof ik niet dat hij dat in 1,5 week besloten zou hebben.
Een directeur kan je als RVC altijd ontslaan maar dat kan je toch ook in overleg doen en bekendmaking van de gang van zaken betekent toch niet dat het ook in 1,5 week allemaal beklonken is.
pi_203661072
K

O

E

M

A

N
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_203661152
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2022 16:50 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]
Hoe ontsla je iemand in goed overleg? Zijn contract zal ook dan nog steeds afgekocht moeten worden. Als hij in goed overleg op is gestapt, is het dus alweer anders. En ook daarvan geloof ik niet dat hij dat in 1,5 week besloten zou hebben.
Hij zal uiteindelijk de eer wel aan zichzelf hebben gehouden. Met misschien een regeling voor de rest van zijn contract.

Dat Brands eind 2021 / begin 2022 beschikbaar kwam, zal dat versneld hebben, want dan heb je ook meteen een opvolger voor Toontje Tobsport.

Hoe dat hele verhaal rond Schmidt erin past, weet ik ook even niet.

Had 'ie wel gewild? Dan had je nog 2 jaar met Schmidt gezeten na deze zomer :? In elk geval heeft 'ie in de winter al niet meer de spelers gekregen die hij wilde hebben.

Elk jaar een grote verkoop doet, spelers met groeimarge qua transferwaarde e.d. dat boeit Schmidt natuurlijk niets.

[ Bericht 20% gewijzigd door Halcon op 14-02-2022 17:27:51 ]
pi_203664846
Cocu in gesprek met Rik Elfrink bij Jong PSV.
  maandag 14 februari 2022 @ 21:23:43 #180
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203665133
quote:

[..]
Toon lijkt mij de moeilijkste niet in dat opzicht. Ik proef in o.a. het verhaal van Timmer ook wel (maar wellicht ligt dat aan mijn interpretatie) dat PSV liever nu Brands wil omdat de vogel wellicht anders gevlogen is en ze dit netjes oplossen beide.

. Gerbrands spreekt voortdurend en nadrukkelijk met de rvc over de koers van de club. Daarbij staat het PSV-belang altijd voorop en niet het ego van de algemeen directeur. Voor Gerbrands geldt dat andere clubs of bonden hem niet hoeven te bellen zolang hij een contract heeft. Andersom is het bij de algemeen directeur als volgt: ‘Als een ander het beter kan, dan drinken we een kop koffie en maken we het in orde.’

Bron is een PROartikel: https://www.vi.nl/pro/ove(...)ij-ajax-moet-brengen
pi_203665908
Waardeloze wedstrijd van jong PSV. Niveautje Brabantia A1
pi_203670003

Je ziet deze patronen ondertussen wel terug in het voetbal van PSV. Oprecht jammer dat ze Schmidt niet vast hebben kunnen houden. Ik heb genoten van de samenvatting van Vitesse - PSV. Ze speelden Vitesse soms helemaal zoek.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 15 februari 2022 @ 13:08:34 #183
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203672846
twitter
pi_203672887
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 22:06 schreef PSVCL het volgende:
Waardeloze wedstrijd van jong PSV. Niveautje Brabantia A1
Alles door het midden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203673299
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 13:12 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Alles door het midden.
Ben geschrokken van het niveau.. maar volgens Ruud was het slechte veld van invloed.
Moeten we maar geloven dan.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 13:55:49 #186
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203673396
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 13:08 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
koop hem dan zelf
pi_203673491
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 13:55 schreef Tarado het volgende:

[..]
koop hem dan zelf
MJa, 6,5 mio voor een 17-jarige die nog amper op het hoogste niveau heeft gespeeld. Voor dat geld moet PSV iemand halen die er meteen staat.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 14:05:59 #189
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203673524
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
MJa, 6,5 mio voor een 17-jarige die nog amper op het hoogste niveau heeft gespeeld. Voor dat geld moet PSV iemand halen die er meteen staat.
Het is veel geld, dat begrijp ik wel maar opleiden voor een ander moet je ook weer niet gaan doen. Misschien is het wel zoals @PSVCL stelt een gezamenlijke aankoop al lijkt het me dan nog moeilijk want City gaat geen wereldbedrag aan PSV overmaken als ze die jongen overnemen.
pi_203673650
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:05 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het is veel geld, dat begrijp ik wel maar opleiden voor een ander moet je ook weer niet gaan doen. Misschien is het wel zoals @:PSVCL stelt een gezamenlijke aankoop al lijkt het me dan nog moeilijk want City gaat geen wereldbedrag aan PSV overmaken als ze die jongen overnemen.
Waarom zou City zo'n speler samen kopen met PSV? Misschien dat zoiets interessant wordt als ze een maximum aantal spelers uit mogen lenen, maar voor die tijd niet.

En anders koopt PSV 'm misschien in de toekomst waarbij City dan een optie heeft. Krijg je van die Angelino-toestanden, dat iemand het goed doet, voor 30 mio verkocht kan worden, maar dat 'ie dan voor minder dan de helft naar City gaat.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 14:18:59 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203673681
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarom zou City zo'n speler samen kopen met PSV? Misschien dat zoiets interessant wordt als ze een maximum aantal spelers uit mogen lenen, maar voor die tijd niet.

En anders koopt PSV 'm misschien in de toekomst waarbij City dan een optie heeft. Krijg je van die Angelino-toestanden, dat iemand het goed doet, voor 30 mio verkocht kan worden, maar dat 'ie dan voor minder dan de helft naar City gaat.
daarom zie ik het nut er ook niet van in, PSV drijft op de opbrengst van zelf opgeleide spelers, die opbrengst bij voorbaat al limiteren lijkt me niet verstandig
pi_203673701
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:18 schreef Tarado het volgende:

[..]
daarom zie ik het nut er ook niet van in, PSV drijft op de opbrengst van zelf opgeleide spelers, die opbrengst bij voorbaat al limiteren lijkt me niet verstandig
Eens. Je kunt dit af en toe eens doen misschien als 'n speler meerwaarde heeft, zoals bijvoorbeeld destijds met Alex. Daar heeft PSV een paar jaar veel aan gehad. Maar dan gaat het over spelers die er meteen staan en normaal gesproken niet te betalen zijn. En misschien een in de selectie in plaats van huren. Geen half elftal met spelers die als ze uitblinken voor een habbekrats naar City gaan, zodat City ze voor de volle mep door kan verkopen.
pi_203674701
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:18 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik ben het vrijwel altijd eens met dat uitgangspunt. Maar het is en blijft afhankelijk van de kwaliteiten van de speler in kwestie. PSV gaat zo'n speler op die leeftijd niet halen voor dat geld. Bovendien, als PSV 6,5 biedt en Man City wil hem ook dan bieden die met de lul in de hand 7 miljoen. Die strijd win je nooit.

Als zo'n speler exceptionele kwaliteiten heeft en je kunt hem, zoals een Alex, een paar jaar in de Eredivisie krijgen met gedeeld eigenaarschap of liever nog met afspraken over een toekomstige vergoeding als hij goed verkocht wordt, dan kun je dat best incidenteel doen. Maar dan geen opleidingsvergoedingsfooi, maar ook echt een goed bedrag bij verkoop aan een topclub, of na een x-aantal wedstrijden in het eerste van City.

Als je opleidingsland bent, mag je in dat soort zaken ook best wel eens creatief na gaan denken over opleiden voor andere clubs. Maar dan niet voor een fooi, dan moet je er ook aan kunnen verdienen. Minder dan aan eigen jeugd, natuurlijk, maar wel verdienen. Dan kun je, mocht je toevallig voor die positie ook een eigen jeugd speler hebben die ongeveer even goed is, altijd nog kiezen om die huurling te banken.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 16:03:53 #194
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203675198
Cocu it is.
pi_203675299
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:36 schreef Lyrebird het volgende:

Je ziet deze patronen ondertussen wel terug in het voetbal van PSV. Oprecht jammer dat ze Schmidt niet vast hebben kunnen houden. Ik heb genoten van de samenvatting van Vitesse - PSV. Ze speelden Vitesse soms helemaal zoek.
Daar moet je dan wel ff bij in overweging nemen dat dat waarschijnlijk de beste wedstrijd van PSV in heel de tijd van Schmidt was tot nu toe. Waarschijnlijk was je zelf ook stomverbaasd door dit resultaat.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_203675637
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 16:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Daar moet je dan wel ff bij in overweging nemen dat dat waarschijnlijk de beste wedstrijd van PSV in heel de tijd van Schmidt was tot nu toe. Waarschijnlijk was je zelf ook stomverbaasd door dit resultaat.
Ja, @Lyrebird doet even aan schaamteloos opportunisme. Natuurlijk zijn er wat lijnen van Schmidt zichtbaar, maar dit is de eerste wedstrijd sinds Benfica waarbij ik heb genoten van PSV. Om dan direct te roepen dat we Schmidt maar moeten houden lijkt me wat getuigen van blindheid gedurende het seizoen.

Ik heb Schmidt vorig seizoen echt lang verdedigd en vind ook dat trainers de tijd moeten krijgen als ze een nieuwe filosofie in willen branden. Echter, ik vind vooral dat PSV nooit had moeten beginnen aan een coach die zo drastisch afwijkt in zijn spelopvatting dan datgeen wat PSV sinds Hiddink in de club heeft proberen te cultiveren.

Je hebt de afgelopen 15 jaar, maar zeker sinds Cocu aantrad, heel nadrukkelijk vanuit je jeugdopleiding gekozen voor een bepaalde aanpak. Alle neuzen dezelfde kant op, vaste speelwijze in alle jeugdelftallen en allemaal gebaseerd op het bouwen vanuit een solide defensie. Dat was het verhaal bij het aantreden van Cocu. Vanaf nu hebben we een PSV-filosofie. Het gedoseerd aanvallen van Hiddink 2.0.

En alles wat Schmidt de afgelopen jaren heeft gedaan staat daar lijnrecht tegenover. Je jeugd heeft nauwelijks nog een kans gekregen want er zijn wel 10 middelmaat spelers gekocht. Solide defensie? Je bent nog nooit zo vak gepasseerd achterin als de afgelopen jaren. En dat gaat echt veel verder dan alleen een paar mindere keepers. Vanuit de 0 houden vertrouwen op het feit dat je wel een keer scoort? Nee, volgas naar voren en er op vertrouwen dat je vaker scoort dan je tegenstander.

En nu? Gaan we nu terug naar de filosofie van 10 jaar terug? Komt Brands terug omdat het project 'aanvallend voetbal' van Gerbrands is mislukt?
pi_203684849
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 16:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Je hebt de afgelopen 15 jaar, maar zeker sinds Cocu aantrad, heel nadrukkelijk vanuit je jeugdopleiding gekozen voor een bepaalde aanpak. Alle neuzen dezelfde kant op, vaste speelwijze in alle jeugdelftallen en allemaal gebaseerd op het bouwen vanuit een solide defensie. Dat was het verhaal bij het aantreden van Cocu. Vanaf nu hebben we een PSV-filosofie. Het gedoseerd aanvallen van Hiddink 2.0.
De beleidsbepalers bij PSV snappen dat je met Hiddink voetbal, of Hiddink 2.0 voetbal, niet meer voor de dag kunt komen in het huidige voetbal. Dat resulteert in schijtbakkenvoetbal. Er wordt nu vol lof over Cocu gepraat, maar we waren allemaal dolblij toen hij eindelijk aan de kant werd gezet. Want het leek helemaal nergens op.

Je hebt het over voetballen vanuit een solide defensie. In de praktijk kwam dat neer op verdedigers die niet konden vooruit verdedigen en die als een haas bij een tegenaanval terug naar het eigen doel renden.

Laten we nog even terug gaan naar het wonderelftal dat onder Hiddink de EC1 won. Dat speelde uitermate defensief voetbal, en het was mede aan die frommelgoal van Linskens nota bene te danken dat ze het zo ver geschopt hebben. In de jaren daarna ging het vooral om freaks of nature zoals Romario, Ronaldo, van Nistelrooij en Nilis, die je tegenwoordig als PSV niet meer aan je kunt binden, ook niet als ze uit de eigen opleiding komen. Voordat ze top zijn moet je ze verkopen voor je begroting. Dat voetbal is echt verleden tijd.

quote:
En alles wat Schmidt de afgelopen jaren heeft gedaan staat daar lijnrecht tegenover.
En met een reden. Met het voetbal van Schmidt ben je niet meer zo afhankelijk van talent. Duitsers zijn enorm degelijk, grundlich, en blijven net zo lang pushen totdat iets perfect wordt uitgevoerd. Wij Nederlanders zijn te gemakkelijk, te lui. Met de filosofie van Schmidt heb je geen supersterren nodig; het enige wat je nodig hebt is spelers met een goed stel ogen, een goed stel hersenen en de longen van een paard. Dat is de filosofie; de praktijk laat zien dat twee explosieve jongens op de flanken onmisbaar zijn.
pi_203685060
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 04:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
De beleidsbepalers bij PSV snappen dat je met Hiddink voetbal, of Hiddink 2.0 voetbal, niet meer voor de dag kunt komen in het huidige voetbal. Dat resulteert in schijtbakkenvoetbal. Er wordt nu vol lof over Cocu gepraat, maar we waren allemaal dolblij toen hij eindelijk aan de kant werd gezet. Want het leek helemaal nergens op.

Je hebt het over voetballen vanuit een solide defensie. In de praktijk kwam dat neer op verdedigers die niet konden vooruit verdedigen en die als een haas bij een tegenaanval terug naar het eigen doel renden.

Laten we nog even terug gaan naar het wonderelftal dat onder Hiddink de EC1 won. Dat speelde uitermate defensief voetbal, en het was mede aan die frommelgoal van Linskens nota bene te danken dat ze het zo ver geschopt hebben. In de jaren daarna ging het vooral om freaks of nature zoals Romario, Ronaldo, van Nistelrooij en Nilis, die je tegenwoordig als PSV niet meer aan je kunt binden, ook niet als ze uit de eigen opleiding komen. Voordat ze top zijn moet je ze verkopen voor je begroting. Dat voetbal is echt verleden tijd.
[..]
En met een reden. Met het voetbal van Schmidt ben je niet meer zo afhankelijk van talent. Duitsers zijn enorm degelijk, grundlich, en blijven net zo lang pushen totdat iets perfect wordt uitgevoerd. Wij Nederlanders zijn te gemakkelijk, te lui. Met de filosofie van Schmidt heb je geen supersterren nodig; het enige wat je nodig hebt is spelers met een goed stel ogen, een goed stel hersenen en de longen van een paard. Dat is de filosofie; de praktijk laat zien dat twee explosieve jongens op de flanken onmisbaar zijn.
Goed stuk tekst, inhoudelijk eens ^O^
  woensdag 16 februari 2022 @ 07:32:59 #199
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203685154
Met het voetbal van Schmidt speel je elke week met een andere basisopstelling

Verder valt er toch letterlijk geen lijn in te ontdekken
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203686120
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:32 schreef Caland het volgende:
Met het voetbal van Schmidt speel je elke week met een andere basisopstelling

Verder valt er toch letterlijk geen lijn in te ontdekken
Dit. En het lijkt ook nergens op, op misschien een handvol wedstrijden na. Nu twee wedstrijden zag het er prima uit, maar dat was ook wel tegen een club uit de middenmoot van de KKD en 'n ploeg die hopeloos uit vorm is. En dan deed Madueke weer eens mee.

Het hele voetbal van Schmidt is ook maar gebaseerd op toeval en dan hopen dat Gakpo en/of Madueke wat klasseflitsen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')