abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203686392
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:31 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dit. En het lijkt ook nergens op, op misschien een handvol wedstrijden na. Nu twee wedstrijden zag het er prima uit, maar dat was ook wel tegen een club uit de middenmoot van de KKD en 'n ploeg die hopeloos uit vorm is. En dan deed Madueke weer eens mee.

Het hele voetbal van Schmidt is ook maar gebaseerd op toeval en dan hopen dat Gakpo en/of Madueke wat klasseflitsen hebben.
Daar lijkt het inderdaad op.

Ik gooi het volgende er even uit de losse pols uit. Geen idee of het waar is.

Het voetbal speelt zich af op een heel klein stukje van het veld. Op TV viel me dat nooit zo op, totdat ik eens in het stadion zat. En dat kleine stukje veld is met de jaren alleen nog maar smaller geworden. Twee teams die 20 meter gras x breedte van het veld verdelen. En dat veld verplaatst zich langzaam, totdat het verdedigende team tegen de achterlijn staat en de bus parkeert, en je er niet meer doorkomt.

Met de filosofie van Schmidt speel je dat kleine speelveld door heel snel te combineren vanaf eigen helft kapot, het liefst in de counter, zodat je voor het doel komt zonder dat de bus geparkeerd staat. In de praktijk zie ik dat nog te weinig terug. Met een beetje geluk is er een verdediger die een middenvelder vindt, die een andere middenvelder vindt, de bal rond laat gaan, om uiteindelijk dan een aanvaller te vinden die dubbel gedekt staat. Het is dan aan Madueke/Gakpo om te gaan goochelen.

Als je 10 man hebt die elkaar blind kunnen vinden, dan heb je de trukendoos van je flankspelers niet meer nodig. Uiteindelijk is het spelletje verdomd simpel: laat de backs of je flankspelers de achterlijn halen, met een man op de middenstip en een ander bij de eerste paal. Daar valt niet tegenop te verdedigen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203686408
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:32 schreef Caland het volgende:
Met het voetbal van Schmidt speel je elke week met een andere basisopstelling

Verder valt er toch letterlijk geen lijn in te ontdekken
Yep. Ik denk dat hij iets te gretig wisselt, wat het zelfvertrouwen van spelers ondermijnt, en er voor zorgt dat er geen patronen ontstaan. Na anderhalf jaar mag dat ondertussen wel. Moet wel zeggen dat hij met behoorlijk wat blessures te maken heeft gehad.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203686650
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Daar lijkt het inderdaad op.

Ik gooi het volgende er even uit de losse pols uit. Geen idee of het waar is.

Het voetbal speelt zich af op een heel klein stukje van het veld. Op TV viel me dat nooit zo op, totdat ik eens in het stadion zat. En dat kleine stukje veld is met de jaren alleen nog maar smaller geworden. Twee teams die 20 meter gras x breedte van het veld verdelen. En dat veld verplaatst zich langzaam, totdat het verdedigende team tegen de achterlijn staat en de bus parkeert, en je er niet meer doorkomt.

Met de filosofie van Schmidt speel je dat kleine speelveld door heel snel te combineren vanaf eigen helft kapot, het liefst in de counter, zodat je voor het doel komt zonder dat de bus geparkeerd staat. In de praktijk zie ik dat nog te weinig terug. Met een beetje geluk is er een verdediger die een middenvelder vindt, die een andere middenvelder vindt, de bal rond laat gaan, om uiteindelijk dan een aanvaller te vinden die dubbel gedekt staat. Het is dan aan Madueke/Gakpo om te gaan goochelen.

Als je 10 man hebt die elkaar blind kunnen vinden, dan heb je de trukendoos van je flankspelers niet meer nodig. Uiteindelijk is het spelletje verdomd simpel: laat de backs of je flankspelers de achterlijn halen, met een man op de middenstip en een ander bij de eerste paal. Daar valt niet tegenop te verdedigen.
Helemaal mee eens.

Een blok kun je wel kapot spelen of uit elkaar spelen, maar dan zal er meer tempo in de combinaties moeten en zul je toch eens 'n keer je man kwijt moeten spelen.

Dat gebeurt inderdaad amper bij PSV, omdat het balletje veel te traag rond gaat en het vaak vooral een beetje breien is. Uiteindelijk moet 'ie dan terecht komen bij Gakpo en nu Madueke, hopen dat die er wat leuks mee doen.

Teze, Boscagli en Obispo kun je ook best een beetje de bal naar elkaar laten schuiven. Voor het voetbal wat Schmidt voor ogen heeft, zul je toch vaker dieper moeten passen. Gebeurt te weinig, ook niet als het wel kan.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:24:25 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203686653
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:55 schreef Lyrebird het volgende:
:) daarom is simpel voetballen zo moeilijk maar denk hier jij het wel erg simpel maakt
pi_203686722
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:24 schreef Tarado het volgende:

[..]
:) daarom is simpel voetballen zo moeilijk maar denk hier jij het wel erg simpel maakt
Het is ook moeilijk, maar als het eenmaal lukt, dan ziet het er erg simpel uit. Misschien verwoord ik het zo beter.
pi_203686886
quote:

[..]
Daarom zou PSV 10x makkelijker/beter spelen als Max op links er over heen kan rennen en wel goede voorzetten zou geven. Dan heb je Max, gakpo en Madueke. Gevaar kwam vorige seizoenen ook goed met Dumfries, dat scheelt er nu wel nog een beetje aan.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:42:56 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203686938
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:39 schreef RipCity het volgende:

[..]
Daarom zou PSV 10x makkelijker/beter spelen als Max op links er over heen kan rennen en wel goede voorzetten zou geven. Dan heb je Max, gakpo en Madueke. Gevaar kwam vorige seizoenen ook goed met Dumfries, dat scheelt er nu wel nog een beetje aan.
Max schijnt wel in een dipje te zitten maar vorig seizoen lieten ze volgens mij ook de flanken vrij voor de backs en dat is nu anders en daar kan hij niet zo goed mee overweg lijkt het.
pi_203690975
Kunnen jullie donderdag even de puntjes binnenharken en eindelijk een keer normaal gaan presteren in Europa? Alvast bedankt!
pi_203699875
quote:

[..]
Dit blijft altijd mijn stokpaardje: leer simpel voetballen (kaatsen, driehoekjes, aansluiten/kantelen etc), dat geeft vertrouwen (want patronen) en is voor het hele team makkelijker. Ik ben oa als jeugdtrainer actief bij een grote (amateur)club en zie echt hoeveel dat oplevert (naast dat je veel aandacht moet hebben voor sfeer en mentale weerbaarheid). Ik heb het idee dat er bij veel profteams een oaar stappen worden overgeslagen op dat vlak.
  donderdag 17 februari 2022 @ 11:21:12 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203701541
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:54 schreef Ciscus het volgende:
Ik heb het idee dat er bij veel profteams een oaar stappen worden overgeslagen op dat vlak.
in principe hebben profvoetballers meer bagage omdat ze in de regel ook in de jeugd al in de hoogste teams speelden en meer trainden dan de rest, maar hoe hoger het niveau hoe meer handelingssnelheid gevraagd wordt
pi_203701944
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
in principe hebben profvoetballers meer bagage omdat ze in de regel ook in de jeugd al in de hoogste teams speelden en meer trainden dan de rest, maar hoe hoger het niveau hoe meer handelingssnelheid gevraagd wordt
Ik merk dat het verschil van onze selectieteams (vanaf jo13) tov de rest steeds groter wordt door inderdaad het meer trainen en het uitdagende niveau. Maar tegelijkertijd hoor ik veel coaches zaken roepen waarvan ik denk dat het te hoog gegrepen is, zo tactisch ingewikkeld en zelfs nutteloos soms. Ik hou zelf ook wel erg van het simpele, dat is dan weer mijn valkuil. :)
pi_203701964
Volgens mij speelden we in 1988 en 2005 erg simpel voetbal met PSV. Niks geen gedoe met 'tussen de linies' enzo. Wel hadden we steeds 2/3 voetbalintelligente spelers die de rest kon goed bedienen.
  donderdag 17 februari 2022 @ 12:02:13 #213
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203702036
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:56 schreef Ciscus het volgende:
Volgens mij speelden we in 1988 en 2005 erg simpel voetbal met PSV. Niks geen gedoe met 'tussen de linies' enzo. Wel hadden we steeds 2/3 voetbalintelligente spelers die de rest kon goed bedienen.
het voetbal heeft zich vooral verdedigend wel ontwikkeld dus de ruimtes zijn wat moeilijker te vinden, maar dat "tussen de linies" en op andere manieren ruimtes proberen te vinden is altijd zo geweest
pi_203702185
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 12:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
het voetbal heeft zich vooral verdedigend wel ontwikkeld dus de ruimtes zijn wat moeilijker te vinden, maar dat "tussen de linies" en op andere manieren ruimtes proberen te vinden is altijd zo geweest
Misschien wel hoor, ik heb alleen meer het idee dat het niet echt een taak/rol was, maar dat specifieke spelers dat stukje beheerste.
pi_203705486
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:54 schreef Ciscus het volgende:

[..]
Dit blijft altijd mijn stokpaardje: leer simpel voetballen (kaatsen, driehoekjes, aansluiten/kantelen etc), dat geeft vertrouwen (want patronen) en is voor het hele team makkelijker. Ik ben oa als jeugdtrainer actief bij een grote (amateur)club en zie echt hoeveel dat oplevert (naast dat je veel aandacht moet hebben voor sfeer en mentale weerbaarheid). Ik heb het idee dat er bij veel profteams een oaar stappen worden overgeslagen op dat vlak.
Het is ook wel afhankelijk van waar je als jeugdtrainer actief bent en het type jeugd dat er rondloopt in je club of die aanpak een haalbare kaart is.

Maar op hoger niveau en in de jeugd van topclubs mag je aannemen dat er goed getraind wordt op de basis en dat begint wel bij wat jij omschrijft. Een pass op de juiste snelheid geven is echt het begin, als je dat niet kunt ga je nooit een goede voorzet op een stropdas krijgen. En naarmate het niveau hoger wordt, moet dat basisarsenaal ook worden uitgebreid, tot op het punt dat je weet wat er binnen de speelwijze van je club van je verwacht wordt. Zodat je vanaf de bank kunt invallen en de basistaken voor je positie gewoon helder zijn.

En daar gaat het bij PSV al mis. Spelers die komen op een positie te spelen en hebben geen idee wat er daar van ze verwacht wordt of hebben simpelweg de capaciteiten niet. Dat is, met uitzondering van een hele korte periode onder Hiddink en Cocu, ook altijd het probleem van PSV geweest. Geen patronen, geen vaste taken per positie. Niemand die wist wat hij over moest nemen als er iemand wegviel.

Juist daarom wil je vanuit je jeugdelftallen vanuit een bepaalde vaste filosofie spelen. Zodat die basis al meteen wordt meegegeven. Daar moet je echt uiterlijk in de B mee beginnen als je spelers op wilt leiden voor je profselectie.
  donderdag 17 februari 2022 @ 16:12:57 #216
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_203705558
Twitter Rik weet te melden dat River Plate interesse in Romero heeft.
Hoe dan? Hoeveel minuten heeft die gozer gemaakt de afgelopen 3 seizoenen?
pi_203705600
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 16:12 schreef tja77 het volgende:
176.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_203705610
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 16:12 schreef tja77 het volgende:
Staat natuurlijk nog steeds te boek als talentvolle speler in Argentinië. Maar die gaat zijn transfersom niet terugverdienen, dat mag wel duidelijk zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_203705656
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 16:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Staat natuurlijk nog steeds te boek als talentvolle speler in Argentinië. Maar die gaat zijn transfersom niet terugverdienen, dat mag wel duidelijk zijn.
2 miljoen zou al zeer royaal zijn.
  donderdag 17 februari 2022 @ 17:26:34 #220
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203706334
twitter

Er is krapte maar Max op cv vind ik.. bijzonder.
pi_203706392
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 17:26 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]

Er is krapte maar Max op cv vind ik.. bijzonder.
Ja, dat vind ik ook bijzonder. Zet dan Sangare of Guti daar neer.
pi_203706461
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 17:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, dat vind ik ook bijzonder. Zet dan Sangare of Guti daar neer.
Sangare is geschorst toch? Boscagli ook. Dus als je dan Guti naar achteren haalt, kom je op het middenveld weer krap te zitten zonder Sangare, Boscagli en Guti.

Enige verdediger op de bank is Vos.
  donderdag 17 februari 2022 @ 17:47:11 #223
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203706481
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 17:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Sangare is geschorst toch? Boscagli ook. Dus als je dan Guti naar achteren haalt, kom je op het middenveld weer krap te zitten zonder Sangare, Boscagli en Guti.

Enige verdediger op de bank is Vos.
is er dan geen jong PSV speler die dat zou kunnen?
pi_203706520
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 17:47 schreef Tarado het volgende:

[..]
Vos, maar die zit op de bank. Seelt is beter, maar geblesseerd en Luis Felipe speelt al maanden niet.
pi_203706657
Toon is volgens ESPN door de RVC de deur uit gewipt.
pi_203706682
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 17:47 schreef Tarado het volgende:

[..]
Comenencia. Maar je raadt het al: geblesseerd!
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_203706716
Ach, 3 backs en een middenvelder als laatste linie. Met een meevoetballende keeper die op de lijn nooit wat tegenhoudt.

Fullgas voetbal.
pi_203706759
Mees Kreekels zou er ook kunnen spelen, maar die is ook al even geblesseerd.
pi_203706771
Nou ja, de aanval is de beste verdediging zullen we dan maar zeggen.
pi_203707387
Lekker begin. Nu snel afmaken.
pi_203707885
Makkelijk potje maar zal wel des PSV zijn dat teze
Zo rood pakt en het eindigt in 1-1
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 17 februari 2022 @ 20:34:24 #232
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_203709675
Ongelofelijk matig dat je maar met 1-0 wint van deze ploeg.

Maar goed, de winst is binnen.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_203709684
Enorm matig resultaat
pi_203709704
PSVgoden
pi_203709714
Je had het vandaag af kunnen maken tegen een heel matig elftal. Nu is de kans groot dat je er volgende week uit ligt.
pi_203709736
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 20:36 schreef VEM2012 het volgende:
Je had het vandaag af kunnen maken tegen een heel matig elftal. Nu is de kans groot dat je er volgende week uit ligt.
De kans dat je er tegen Tel Aviv uitvliegt lijkt me niet zo heel erg groot. Ontzettend matig elftal. Maar dit had PSV vandaag allang af moeten maken, ja.
pi_203709930
Echt weer zo'n PSV-resultaat en wedstrijd in Europa. :') Volgende week 1-0 voor Maccabi en penals en het is weer klaar.

Lekker gewerkt.
pi_203709982
Om van Maccabi te verliezen moet je wel echt je best doen, denk ik. :{
  donderdag 17 februari 2022 @ 20:51:57 #239
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203709992
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 20:36 schreef VEM2012 het volgende:
Nee joh, die lui kunnen er echt geen reet van.
pi_203710042
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 20:51 schreef Halcon het volgende:
Om van Maccabi te verliezen moet je wel echt je best doen, denk ik. :{
Is zo maar je moet er op een dag als vandaag ook gewoon overheen lopen. Feyenoord speelde daar ook moeizaam 0-0 gelijk. Het blijft link.
pi_203710089
Met het halve team uit positie vind ik het allemaal niet zo erg dat je als ploeg het rustig aan doet.
pi_203710110
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 20:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Is zo maar je moet er op een dag als vandaag ook gewoon overheen lopen. Feyenoord speelde daar ook moeizaam 0-0 gelijk. Het blijft link.
Die speelden tegen Maccabi Haifa. :)
pi_203710141
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 20:37 schreef Halcon het volgende:

[..]
De kans dat je er tegen Tel Aviv uitvliegt lijkt me niet zo heel erg groot. Ontzettend matig elftal. Maar dit had PSV vandaag allang af moeten maken, ja.
Als je weer zo’n wanprestatie aflevert als vandaag, dan kan dat best. Wel kun je meer met je normale elftal spelen in die wedstrijd, dus dat zal wel schelen.

Maar het was kut vandaag. Enorm kut.
pi_203710178
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 20:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die speelden tegen Maccabi Haifa. :)
Zal elkaar niet veel ontlopen wat betreft niveau toch?

(Maar wel dom van me, excuus.)
pi_203710220
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 20:57 schreef TehRocks het volgende:
Met het halve team uit positie vind ik het allemaal niet zo erg dat je als ploeg het rustig aan doet.
Kom op. Je bent PSV, een enorm grote club. Al 40 jaar behorend tot de top 2 van Nederland, Europacups gewonnen. En dan jaar in, jaar uit dit laten zien in de Europa League/Conference League.

Hoeveel serieus leuke Europese voetbalpotjes heeft PSV de laatste 10 jaar gespeeld? Laat eens zien dat je tot de grootste clubs van dit toernooi behoort in plaats van zo'n zaadpot op de mat te leggen.
pi_203710223
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 21:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zal elkaar niet veel ontlopen wat betreft niveau toch?

(Maar wel dom van me, excuus.)
Geen idee eigenlijk.

Vond het beide geen geweldige ploegen. Maccabi Haifa staat 8 punten voor op Maccabi Tel Aviv en een veel beter doelsaldo.

Voor wat het waard is uiteraard. PSV had dit gewoon thuis al af moeten maken.
pi_203710636
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 21:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je weer zo’n wanprestatie aflevert als vandaag, dan kan dat best. Wel kun je meer met je normale elftal spelen in die wedstrijd, dus dat zal wel schelen.

Ja, maar toch moeten we Schmidt houden hoor, want die doet het zo goed @Lyrebird
pi_203710760
Wel weer 0.400 coëfficiënt er bij!
pi_203710965
Pietjepuk is niet bepaald fan van PSV krijg ik de indruk.
pi_203711228
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 21:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De intenties waren goed maar de uitvoering was grotendeels weer niet om aan te zien.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')