Daar lijkt het inderdaad op.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit. En het lijkt ook nergens op, op misschien een handvol wedstrijden na. Nu twee wedstrijden zag het er prima uit, maar dat was ook wel tegen een club uit de middenmoot van de KKD en 'n ploeg die hopeloos uit vorm is. En dan deed Madueke weer eens mee.
Het hele voetbal van Schmidt is ook maar gebaseerd op toeval en dan hopen dat Gakpo en/of Madueke wat klasseflitsen hebben.
Yep. Ik denk dat hij iets te gretig wisselt, wat het zelfvertrouwen van spelers ondermijnt, en er voor zorgt dat er geen patronen ontstaan. Na anderhalf jaar mag dat ondertussen wel. Moet wel zeggen dat hij met behoorlijk wat blessures te maken heeft gehad.quote:Op woensdag 16 februari 2022 07:32 schreef Caland het volgende:
Met het voetbal van Schmidt speel je elke week met een andere basisopstelling
Verder valt er toch letterlijk geen lijn in te ontdekken
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad op.
Ik gooi het volgende er even uit de losse pols uit. Geen idee of het waar is.
Het voetbal speelt zich af op een heel klein stukje van het veld. Op TV viel me dat nooit zo op, totdat ik eens in het stadion zat. En dat kleine stukje veld is met de jaren alleen nog maar smaller geworden. Twee teams die 20 meter gras x breedte van het veld verdelen. En dat veld verplaatst zich langzaam, totdat het verdedigende team tegen de achterlijn staat en de bus parkeert, en je er niet meer doorkomt.
Met de filosofie van Schmidt speel je dat kleine speelveld door heel snel te combineren vanaf eigen helft kapot, het liefst in de counter, zodat je voor het doel komt zonder dat de bus geparkeerd staat. In de praktijk zie ik dat nog te weinig terug. Met een beetje geluk is er een verdediger die een middenvelder vindt, die een andere middenvelder vindt, de bal rond laat gaan, om uiteindelijk dan een aanvaller te vinden die dubbel gedekt staat. Het is dan aan Madueke/Gakpo om te gaan goochelen.
Als je 10 man hebt die elkaar blind kunnen vinden, dan heb je de trukendoos van je flankspelers niet meer nodig. Uiteindelijk is het spelletje verdomd simpel: laat de backs of je flankspelers de achterlijn halen, met een man op de middenstip en een ander bij de eerste paal. Daar valt niet tegenop te verdedigen.
quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:55 schreef Lyrebird het volgende:
Als je 10 man hebt die elkaar blind kunnen vinden, dan heb je de trukendoos van je flankspelers niet meer nodig. Uiteindelijk is het spelletje verdomd simpel: laat de backs of je flankspelers de achterlijn halen, met een man op de middenstip en een ander bij de eerste paal. Daar valt niet tegenop te verdedigen.
Het is ook moeilijk, maar als het eenmaal lukt, dan ziet het er erg simpel uit. Misschien verwoord ik het zo beter.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]daarom is simpel voetballen zo moeilijk maar denk hier jij het wel erg simpel maakt
Daarom zou PSV 10x makkelijker/beter spelen als Max op links er over heen kan rennen en wel goede voorzetten zou geven. Dan heb je Max, gakpo en Madueke. Gevaar kwam vorige seizoenen ook goed met Dumfries, dat scheelt er nu wel nog een beetje aan.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]daarom is simpel voetballen zo moeilijk maar denk hier jij het wel erg simpel maakt
Max schijnt wel in een dipje te zitten maar vorig seizoen lieten ze volgens mij ook de flanken vrij voor de backs en dat is nu anders en daar kan hij niet zo goed mee overweg lijkt het.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:39 schreef RipCity het volgende:
[..]
Daarom zou PSV 10x makkelijker/beter spelen als Max op links er over heen kan rennen en wel goede voorzetten zou geven. Dan heb je Max, gakpo en Madueke. Gevaar kwam vorige seizoenen ook goed met Dumfries, dat scheelt er nu wel nog een beetje aan.
Dit blijft altijd mijn stokpaardje: leer simpel voetballen (kaatsen, driehoekjes, aansluiten/kantelen etc), dat geeft vertrouwen (want patronen) en is voor het hele team makkelijker. Ik ben oa als jeugdtrainer actief bij een grote (amateur)club en zie echt hoeveel dat oplevert (naast dat je veel aandacht moet hebben voor sfeer en mentale weerbaarheid). Ik heb het idee dat er bij veel profteams een oaar stappen worden overgeslagen op dat vlak.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:24 schreef Tarado het volgende:
in principe hebben profvoetballers meer bagage omdat ze in de regel ook in de jeugd al in de hoogste teams speelden en meer trainden dan de rest, maar hoe hoger het niveau hoe meer handelingssnelheid gevraagd wordtquote:Op donderdag 17 februari 2022 09:54 schreef Ciscus het volgende:
Ik heb het idee dat er bij veel profteams een oaar stappen worden overgeslagen op dat vlak.
Ik merk dat het verschil van onze selectieteams (vanaf jo13) tov de rest steeds groter wordt door inderdaad het meer trainen en het uitdagende niveau. Maar tegelijkertijd hoor ik veel coaches zaken roepen waarvan ik denk dat het te hoog gegrepen is, zo tactisch ingewikkeld en zelfs nutteloos soms. Ik hou zelf ook wel erg van het simpele, dat is dan weer mijn valkuil.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
in principe hebben profvoetballers meer bagage omdat ze in de regel ook in de jeugd al in de hoogste teams speelden en meer trainden dan de rest, maar hoe hoger het niveau hoe meer handelingssnelheid gevraagd wordt
het voetbal heeft zich vooral verdedigend wel ontwikkeld dus de ruimtes zijn wat moeilijker te vinden, maar dat "tussen de linies" en op andere manieren ruimtes proberen te vinden is altijd zo geweestquote:Op donderdag 17 februari 2022 11:56 schreef Ciscus het volgende:
Volgens mij speelden we in 1988 en 2005 erg simpel voetbal met PSV. Niks geen gedoe met 'tussen de linies' enzo. Wel hadden we steeds 2/3 voetbalintelligente spelers die de rest kon goed bedienen.
Misschien wel hoor, ik heb alleen meer het idee dat het niet echt een taak/rol was, maar dat specifieke spelers dat stukje beheerste.quote:Op donderdag 17 februari 2022 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
het voetbal heeft zich vooral verdedigend wel ontwikkeld dus de ruimtes zijn wat moeilijker te vinden, maar dat "tussen de linies" en op andere manieren ruimtes proberen te vinden is altijd zo geweest
Het is ook wel afhankelijk van waar je als jeugdtrainer actief bent en het type jeugd dat er rondloopt in je club of die aanpak een haalbare kaart is.quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:54 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Dit blijft altijd mijn stokpaardje: leer simpel voetballen (kaatsen, driehoekjes, aansluiten/kantelen etc), dat geeft vertrouwen (want patronen) en is voor het hele team makkelijker. Ik ben oa als jeugdtrainer actief bij een grote (amateur)club en zie echt hoeveel dat oplevert (naast dat je veel aandacht moet hebben voor sfeer en mentale weerbaarheid). Ik heb het idee dat er bij veel profteams een oaar stappen worden overgeslagen op dat vlak.
176.quote:Op donderdag 17 februari 2022 16:12 schreef tja77 het volgende:
Twitter Rik weet te melden dat River Plate interesse in Romero heeft.
Hoe dan? Hoeveel minuten heeft die gozer gemaakt de afgelopen 3 seizoenen?
Staat natuurlijk nog steeds te boek als talentvolle speler in Argentinië. Maar die gaat zijn transfersom niet terugverdienen, dat mag wel duidelijk zijn.quote:Op donderdag 17 februari 2022 16:12 schreef tja77 het volgende:
Twitter Rik weet te melden dat River Plate interesse in Romero heeft.
Hoe dan? Hoeveel minuten heeft die gozer gemaakt de afgelopen 3 seizoenen?
2 miljoen zou al zeer royaal zijn.quote:Op donderdag 17 februari 2022 16:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Staat natuurlijk nog steeds te boek als talentvolle speler in Argentinië. Maar die gaat zijn transfersom niet terugverdienen, dat mag wel duidelijk zijn.
Ja, dat vind ik ook bijzonder. Zet dan Sangare of Guti daar neer.quote:Op donderdag 17 februari 2022 17:26 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Er is krapte maar Max op cv vind ik.. bijzonder.
Sangare is geschorst toch? Boscagli ook. Dus als je dan Guti naar achteren haalt, kom je op het middenveld weer krap te zitten zonder Sangare, Boscagli en Guti.quote:Op donderdag 17 februari 2022 17:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook bijzonder. Zet dan Sangare of Guti daar neer.
is er dan geen jong PSV speler die dat zou kunnen?quote:Op donderdag 17 februari 2022 17:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sangare is geschorst toch? Boscagli ook. Dus als je dan Guti naar achteren haalt, kom je op het middenveld weer krap te zitten zonder Sangare, Boscagli en Guti.
Enige verdediger op de bank is Vos.
Vos, maar die zit op de bank. Seelt is beter, maar geblesseerd en Luis Felipe speelt al maanden niet.quote:Op donderdag 17 februari 2022 17:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
is er dan geen jong PSV speler die dat zou kunnen?
Comenencia. Maar je raadt het al: geblesseerd!quote:Op donderdag 17 februari 2022 17:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
is er dan geen jong PSV speler die dat zou kunnen?
De kans dat je er tegen Tel Aviv uitvliegt lijkt me niet zo heel erg groot. Ontzettend matig elftal. Maar dit had PSV vandaag allang af moeten maken, ja.quote:Op donderdag 17 februari 2022 20:36 schreef VEM2012 het volgende:
Je had het vandaag af kunnen maken tegen een heel matig elftal. Nu is de kans groot dat je er volgende week uit ligt.
Nee joh, die lui kunnen er echt geen reet van.quote:Op donderdag 17 februari 2022 20:36 schreef VEM2012 het volgende:
Je had het vandaag af kunnen maken tegen een heel matig elftal. Nu is de kans groot dat je er volgende week uit ligt.
Is zo maar je moet er op een dag als vandaag ook gewoon overheen lopen. Feyenoord speelde daar ook moeizaam 0-0 gelijk. Het blijft link.quote:Op donderdag 17 februari 2022 20:51 schreef Halcon het volgende:
Om van Maccabi te verliezen moet je wel echt je best doen, denk ik.
Die speelden tegen Maccabi Haifa.quote:Op donderdag 17 februari 2022 20:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is zo maar je moet er op een dag als vandaag ook gewoon overheen lopen. Feyenoord speelde daar ook moeizaam 0-0 gelijk. Het blijft link.
Als je weer zo’n wanprestatie aflevert als vandaag, dan kan dat best. Wel kun je meer met je normale elftal spelen in die wedstrijd, dus dat zal wel schelen.quote:Op donderdag 17 februari 2022 20:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
De kans dat je er tegen Tel Aviv uitvliegt lijkt me niet zo heel erg groot. Ontzettend matig elftal. Maar dit had PSV vandaag allang af moeten maken, ja.
Zal elkaar niet veel ontlopen wat betreft niveau toch?quote:Op donderdag 17 februari 2022 20:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die speelden tegen Maccabi Haifa.
Kom op. Je bent PSV, een enorm grote club. Al 40 jaar behorend tot de top 2 van Nederland, Europacups gewonnen. En dan jaar in, jaar uit dit laten zien in de Europa League/Conference League.quote:Op donderdag 17 februari 2022 20:57 schreef TehRocks het volgende:
Met het halve team uit positie vind ik het allemaal niet zo erg dat je als ploeg het rustig aan doet.
Geen idee eigenlijk.quote:Op donderdag 17 februari 2022 21:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zal elkaar niet veel ontlopen wat betreft niveau toch?
(Maar wel dom van me, excuus.)
Ja, maar toch moeten we Schmidt houden hoor, want die doet het zo goed @Lyrebirdquote:Op donderdag 17 februari 2022 21:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je weer zo’n wanprestatie aflevert als vandaag, dan kan dat best. Wel kun je meer met je normale elftal spelen in die wedstrijd, dus dat zal wel schelen.
Maar het was kut vandaag. Enorm kut.
De intenties waren goed maar de uitvoering was grotendeels weer niet om aan te zien.quote:Op donderdag 17 februari 2022 21:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je weer zo’n wanprestatie aflevert als vandaag, dan kan dat best. Wel kun je meer met je normale elftal spelen in die wedstrijd, dus dat zal wel schelen.
Maar het was kut vandaag. Enorm kut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |