Ik ervaar iedere 30 seconden tot een minuut frame drops in mijn beeld.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:15 schreef Jane het volgende:
Ik hoor graag van jullie hoe Viaplay bevalt, maar ik denk dat wij toch bij F1TV zullen blijven. Weinig interesse in de randzaken of de overige content die Viaplay aanbiedt en dan is het wel duur. Bovendien ben ik een grote fan van het archief van F1TV. Voor mensen die het leuk vinden om af en toe eens een oude race terug te kijken is het zeker een aanrader. Vanaf begin jarin 70 zijn er season reviews en vanaf de jaren 80 soms ook volledige races. Vanaf 2000 staan volgens mij alle races er volledig op.
Nee, via de provider, 4G was hetquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:24 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zit je telefoon niet op de wifi.......
Al twee avonden zonder issues darts gekeken. Het enige irritante van een streamingdienst is dat het zo'n 30 seconden vertraagd is tov live en live TV. Ik krijg dus al notificaties binnen van mijn uitslagenapp terwijl de laatste drie pijlen nog gegooid moeten worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 21:15 schreef Jane het volgende:
Ik hoor graag van jullie hoe Viaplay bevalt, maar ik denk dat wij toch bij F1TV zullen blijven. Weinig interesse in de randzaken of de overige content die Viaplay aanbiedt en dan is het wel duur. Bovendien ben ik een grote fan van het archief van F1TV. Voor mensen die het leuk vinden om af en toe eens een oude race terug te kijken is het zeker een aanrader. Vanaf begin jarin 70 zijn er season reviews en vanaf de jaren 80 soms ook volledige races. Vanaf 2000 staan volgens mij alle races er volledig op.
Dat vind ik ook het grote nadeel van al die streamingzaken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:36 schreef Coelho het volgende:
[..]
Al twee avonden zonder issues darts gekeken. Het enige irritante van een streamingdienst is dat het zo'n 30 seconden vertraagd is tov live en live TV. Ik krijg dus al notificaties binnen van mijn uitslagenapp terwijl de laatste drie pijlen nog gegooid moeten worden.
Hetzelfde ga je krijgen met F1 of voetbal, of als je live timing aan hebt staan.
Dat is vrij normaal met streams. Als ik bijvoorbeeld sport op tv kijk, op NPO1 en dezelfde sport stream op een device via de app van NOS.nl of van KPN, dan is de gemiddelde vertraging altijd zo'n 30 seconden. Neem aan dat ik daar geen uitzondering in ben.quote:
Zelfs dat gekut met Acestream vroegah was hooguit met 15 seconden vertraging, en dan had je een hogere kwaliteit dan wat al die prutstreams nu bieden. Ziggo zat volgens mij ook rond de 15 seconden met Go.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:12 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dat is vrij normaal met streams. Als ik bijvoorbeeld sport op tv kijk, op NPO1 en dezelfde sport stream op een device via de app van NOS.nl of van KPN, dan is de gemiddelde vertraging altijd zo'n 30 seconden. Neem aan dat ik daar geen uitzondering in ben.
Om nog een mooi voorbeeld te geven: Als mijn score-app aangeeft dat er bij een bepaalde wedstrijd een doelpunt gevallen is, heb ik in de meeste gevallen nog tijd om mijn KPN app op te starten, de stream op ESPN aan te zetten en het doelpunt 'live' te zien![]()
Omdat echt streamen verschrikkelijk duur is qua CPU verbruik, wat men feitelijk doet is de stream in kleine stukjes opknippen en via een CDN distribueren, kortom het is niet echt een stream maar een download.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs dat gekut met Acestream vroegah was hooguit met 15 seconden vertraging, en dan had je een hogere kwaliteit dan wat al die prutstreams nu bieden. Ziggo zat volgens mij ook rond de 15 seconden met Go.
Tweakers staat vol met deze klacht, dus je bent zeker niet de enige!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:27 schreef Johannes788 het volgende:
Niemand dus ook last van stotterend beeld tijdens live events bij Viaplay??
Op android tv en chromecast last van….als het zo blijft ga ik geld terug eisen. Dan maar weer F1 tv👍
Thanx. Je zou verwachten met al die jaren ervaring in andere landen dat dit gefixed wordt. Het is geen goedkope dienst tenslotte.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:29 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Tweakers staat vol met deze klacht, dus je bent zeker niet de enige!
https://gathering.tweaker(...)ge/70827332#70827332
https://gathering.tweaker(...)ge/70829736#70829736
Dat is het irritante aan streamingdiensten, ja, maar als straks iedereen op FOK! via streaming kijkt, kan ik me misschien ook weer eens in het live-topic begeven tijdens een race. Wij keken altijd al via de Ziggo-app of F1TV en dan is het niet te doen qua spoilers als in het topic iedereen live TV zit te kijken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:36 schreef Coelho het volgende:
[..]
Al twee avonden zonder issues darts gekeken. Het enige irritante van een streamingdienst is dat het zo'n 30 seconden vertraagd is tov live en live TV. Ik krijg dus al notificaties binnen van mijn uitslagenapp terwijl de laatste drie pijlen nog gegooid moeten worden.
Hetzelfde ga je krijgen met F1 of voetbal, of als je live timing aan hebt staan.
Vraag me wel af hoeveel vertraging de lineaire tv-kanalen van Ziggy en KPN hebben,quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat is het irritante aan streamingdiensten, ja, maar als straks iedereen op FOK! via streaming kijkt, kan ik me misschien ook weer eens in het live-topic begeven tijdens een race. Wij keken altijd al via de Ziggo-app of F1TV en dan is het niet te doen qua spoilers als in het topic iedereen live TV zit te kijken.
Ook met dezelfde geluidskwaliteit?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zit nu live Duits voetbal te kijken op de TV-app via KPN en de beeldkwaliteit is gewoon heel erg slecht.
Als of er een wedstrijd uit 1982 herhaald wordt.
Zelfdequote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zit nu live Duits voetbal te kijken op de TV-app via KPN en de beeldkwaliteit is gewoon heel erg slecht.
Als of er een wedstrijd uit 1982 herhaald wordt.
Op een email van afgelopen maandag nog geen antwoord.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 22:32 schreef Johannes788 het volgende:
Ik heb mail gestuurd dat ik wil annuleren en mijn geld terug wil hebben. ¤99 niet waard met deze kwaliteit. Stotterend beeld iedere 30 seconde.
Het lijkt wel 480P beeldkwaliteit van de jaren 90. Kijken of ze reageren, via FB Messenger 48 uur geleden wat gestuurd en geen bericht terug. Viaplay sucks
Misschien via Twitter proberen: https://www.twitter.com/viaplaysportnl/with_replies. Daar lijken ze wel wat actiever.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:07 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Op een email van afgelopen maandag nog geen antwoord.
Maar het antwoord is altijd:quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:18 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Misschien via Twitter proberen: https://www.twitter.com/viaplaysportnl/with_replies. Daar lijken ze wel wat actiever.
Klopt ditquote:Op zondag 6 maart 2022 09:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar het antwoord is altijd:
Heel erg bedankt voor het doorgeven. Op dit moment zijn wij druk bezig dit probleem te verhelpen! /Donna
Daarom, geen vertrouwen dat dit beter gaat worden. Baggerclubquote:Op zondag 6 maart 2022 09:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar het antwoord is altijd:
Heel erg bedankt voor het doorgeven. Op dit moment zijn wij druk bezig dit probleem te verhelpen! /Donna
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |