abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203565601

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203565668
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
[..]
Echt, hou op met dit soort mensen hoor. Als je na ruim een jaar nog steeds gaat janken dat je 'zelf een moment wilt kiezen'. :')
Waarom commentaar op 'dit soort mensen'?
Helemaal begrijpelijk waarom mensen wachten. Ik wacht zelf ook met die booster. Potentieel tot mei en als ik iets eerder moet reizen voor werk, haal ik hem. Ik heb in Augustus de laatste vaccinatie gehad en wil het zo ver mogelijk uitrekken. Waarom? Zie je toch nu ook al? Straks komt er weer een onbetrouwbare overheidsfunctionaris die er een max tijd aan vast zet. Zo opeens.

Dus ophoeren met die onbetrouwbare overheid en trek je eigen plan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 10:29:15 #3
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203565691
Tja. Ik vind inmiddels mensen die klakkeloos het vaccineren / QR beleid maar blijven promoten en goedkeuren in een - one size fits all - vorm haast net zo eng en kortzichtig als mensen die overal complotten in zien. :{w

Er is altijd een middle ground. Twee kanten van de medaille en zulks. Nee, vaccineren is niet pertinent slecht en het heeft zeker veel geholpen in de pandmie.

Maar voortschrijdend inzicht heeft ook geleerd dat het geen ticket uit de pandemie is gebleken. En boosteren ook niet. Dus ja, ik snap mensen die niet in een risicogroep vallen kwa gezondheid en/of leeftijd, die géén booster hoeven inmiddels heel goed.

Dat wegzetten als onzin of zeurmensen is gewoon kortzichtig en arrogant, vind ik.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:30:04 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203565707
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
Tja. Ik vind inmiddels mensen die klakkeloos het vaccineren / QR beleid maar blijven promoten en goedkeuren in een - one size fits all - vorm haast net zo eng en kortzichtig als mensen die overal complotten in zien. :{w

Er is altijd een middle ground. Twee kanten van de medaille en zulks. Nee, vaccineren is niet pertinent slecht en het heeft zeker veel geholpen in de pandmie.

Maar voortschrijdend inzicht heeft ook geleerd dat het geen ticket uit de pandemie is gebleken. En boosteren ook niet. Dus ja, ik snap mensen die niet in een risicogroep vallen kwa gezondheid en/of leeftijd, die géén booster hoeven inmiddels heel goed.

Dat wegzetten als onzin of zeurmensen is gewoon kortzichtig en arrogant, vind ik.
Dick is back in town en direct zinnige teksten _O_
pi_203565724
quote:
Maar voortschrijdend inzicht heeft ook geleerd dat het geen ticket uit de pandemie is gebleken.
Tuurlijk joh.

Zonder vaccinaties had de halve wereld nu in lockdown gezeten.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203565758
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:27 schreef Red_85 het volgende:
Waarom commentaar op 'dit soort mensen'?
Omdat het echt een belachelijke reden is. Deze persoon heeft een jaar(!) de tijd gehad zich te laten vaccineren en gaat dan zeuren over dat ze 'zelf een moment wil bepalen'.

Door dit soort mensen zitten we nu nog met maatregelen. Mensen die prima een vaccin kunnen nemen, maar lekker recalcitrant willen doen.

En dat is echt anders dan jongeren die geen booster willen nemen of iets dergelijk. Deze persoon is risicogroep galore.
pi_203565797
Ik ben het voor een keer wel eens met DireStraits7 hoor. En dan gaat het niet om je booster, wanneer je die neemt etc. Heb die zelf ook gerekt tot twee weken geleden. En de omstandigheden zijn nu zo anders dan tot het najaar. Maar mensen die zich helemaal niet hebben laten vaccineren en dan zulke uitspraken doen net als dat mens in dat interview.
pi_203565821
quote:

Het enige wat een ticket uit de pandemie is, is tijd. En vaccinatie heeft ons echt wel aan jaren geholpen. Zolang het op macro-niveau goed gaat en mijn persoonlijke vrijheden niet belemmert worden (mocht de booster helpen in het significant verminderen van de druk op ziekenhuizen) vind ik het prima. Maar stel dat de ziekenhuiscijfers toch weer stijgen, kijk ik inderdaad mensen wel scheef aan die geen vaccinatie / booster hebben genomen. Bij mij overschrijd je dan een sociale norm, namelijk dat we met zijn allen werken naar een maatschappelijke situatie waar wat meer kan.

Verder heb je helemaal gelijk hoor m.b.t. de extremen: van de ene kant roepen dat de ander het niet snapt zonder discussie werkt niet, dat hebben we allemaal kunnen zien
pi_203565822
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Omdat het echt een belachelijke reden is. Deze persoon heeft een jaar(!) de tijd gehad zich te laten vaccineren en gaat dan zeuren over dat ze 'zelf een moment wil bepalen'.

Door dit soort mensen zitten we nu nog met maatregelen. Mensen die prima een vaccin kunnen nemen, maar lekker recalcitrant willen doen.
Nee hoor. Niet door dit soort mensen.
Door mensen uit de politiek, daarom zitten we nog met maatregelen. Die kiezen er voor om te handhaven terwijl het niet nodig is. 86,3% en we zitten met onzin. Terwijl GB met 72% vrij is en Zweden vrij gaat zijn en ze in Belgie met 77% gewoon tot laat naar kroegen kunnen gaan. Denemarken heeft zelfs een lagere opkomst. Met 10-15% hogere vaccinatiegraad zitten we alsnog met strengere maatregelen.

Zorg piept en kraakt bij het minste geringste. IC capaciteit is de laagste van alle vergelijkbare landen in Europa Maar hey, die ene ongevaccineerde, dat is echt het probleem.

Hou. Toch. Op.
1947-2016
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:38:34 #10
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_203565826
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En dat is echt anders dan jongeren die geen booster willen nemen of iets dergelijk. Deze persoon is risicogroep galore.
En dat is aan jou om te bepalen?
:')
pi_203565848
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee hoor. Niet door dit soort mensen.

Afgelopen najaar zorgde nog 70% van de (bewust) ongevaccineerden voor de enorme piek die we (opnieuw) kregen in de ziekenhuizen, dus ja wel door dat soort mensen helaas.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203565857
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Afgelopen najaar zorgde nog 70% van de (bewust) ongevaccineerden voor de enorme piek die we (opnieuw) kregen in de ziekenhuizen, dus ja wel door dat soort mensen helaas.
En nu liggen er nog 65% grotendeels onnodig in de ziekenhuizen.
Dat scheelt toch z'n 700 bedjes op de verpleegafdeling.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203565881
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En de zorg die het niet aankon vanwege wat?
Niet omdat er zoveel mensen in het ziekenhuis lagen. Want 2500 op 17,5mln is een fucking schijntje. En hoe komt je exact bij die 70%? Het is niet zo dat 70% van de 1,8mln opeens in het ziekenhuis lag.
1947-2016
pi_203565916
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En de zorg die het niet aankon vanwege wat?
Niet omdat er zoveel mensen in het ziekenhuis lagen. Want 2500 op 17,5mln is een fucking schijntje. En hoe komt je exact bij die 70%? Het is niet zo dat 70% van de 1,8mln opeens in het ziekenhuis lag.
2500 op 17,5 miljoen, na 2 jaar pandemie nog steeds die opmerking maken.. :')

De zorg kan/kon het niet aan vanwege uitval, langdurig overwerken, stress, PTSD, persoonlijke omstandigheden etc etc. Als je naar 10k IC bedden wil mét altijd handjes aan ieder bed, dan moeten we ook niet zeiken dat de zorgpremie iedere maand 50-100¤ duurder wordt bijvoorbeeld. Willen we dat?

En uit data is gewoon gebleken dat van de opnames rond de 70% ongevaccineerden waren. Daarvan had je een heel groot deel kunnen voorkomen door gewoon wel een vaccinatie te nemen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203565941
Zie dat er bij mij (2 eerste vaccinaties gehaald) nu ook een einddatum van de QR geldigheid in staat, 17 april. Dus nog een maand of 2 vrij bewegen *O*
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:48:24 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203565968
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:47 schreef xFriendx het volgende:
Zie dat er bij mij (2 eerste vaccinaties gehaald) nu ook een einddatum van de QR geldigheid in staat, 17 april. Dus nog een maand of 2 vrij bewegen *O*
Blijft de grootst mogelijke onzin dat ze die booster voor iedereen 'verplicht' stellen op deze manier.
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 10:48:49 #17
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203565976
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En nu liggen er nog 65% grotendeels onnodig in de ziekenhuizen.
Dat scheelt toch z'n 700 bedjes op de verpleegafdeling.
Well... de "onnodig" in ziekenhuis discussie is natuurlijk ook wel een enigszins subjectieve die vaker gevoerd is he ;)

De longkankerpatient die dertig jaar heeft lopen kettingroken?
De dikke hartpatient die dertig jaar lang Mcdonalds heeft lopen vreten?
De twintiger op de IC nadat ie met een fles lachgas/alcohol op is gaan autorijden?

Veel is ''onnodig'' maar ja, mensen leven nu eenmaal zoals ze willen leven.
pi_203565994
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Well... de "onnodig" in ziekenhuis discussie is natuurlijk ook wel een enigszins subjectieve die vaker gevoerd is he ;)

De twintiger op de IC nadat ie met een fles lachgas/alcohol op is gaan autorijden?

Ok laten we zeggen dat onnodig grotendeels voorkomen had kunnen door een vaccinatie.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:50:57 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203566013
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ok laten we zeggen dat onnodig grotendeels voorkomen had kunnen door een vaccinatie.
Klopt, maar we hebben er nu eenmaal mee te dealen dat mensen die niet halen. En dat je dus in het zorgaanbod structureel moet verruimen.

Maak het niet het probleem van dubbel gevaccineerden/geboosterden door deze groep nog maandenlang met allerlei regeltjes op te zadelen.
pi_203566021
quote:

Helemaal mee eens. Ik vind dit ook van toepassing op vaccineren voor mensen van 12 tot 40. Maar als ik dat een jaar geleden zei dan was ik een wappie. Dat zit me nog steeds niet lekker.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 februari 2022 @ 10:52:44 #21
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203566032
Als je geen vaccin wil nemen omdat je denkt dat het gevaarlijk is, gentherapie of een chip bevat of wat dan ook ben je in mijn ogen een wappie en heb ik er weinig begrip voor.

Geen vaccin nenem, terwijl je niet tegen bent, puur omdat de overheid het een beetje opdringt snap ik ook niet echt. Helemaal niet als je 50+ bent of tot een risicogroep behoort. Je laat dan indirect alsnog de overheid bepalen wat je doet.

Momenten van vaccinatie zelf een beetje uitkiezen, omdat beleid voor CTB constant verandert heb ik dan wel weer meer begrip voor. Vooral omdat de overheid en de EU constant aan het kutten zijn met de termijnen.

Heb zelf in april 2021 Jansen gekregen, in november had ik corona, in december opgeroepen om een booster te nemen, maar het mocht niet omdat ik in november corona had gehad. Ondertussen zijn er meerdere landen die 1x Jansen niet meer als volledig zien, dus zou ik twee boosters moeten halen. Het verandert constant.

Heb best begrip voor mensen, die geen extra risico lopen, en het even willen afwachten.

Edit: Spelling wordt niet beter vanuit Zweden merk ik _O-
  dinsdag 8 februari 2022 @ 10:54:25 #22
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_203566056
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

True,
Daarnaast is de kans dat een ongevaccineerde gezonde 50-minner in het ziekenhuis komt door Corona, kleiner dan een volgevreten platgepafte gevaccineerde met of zonder Corona. Lang niet alles hangt samen met het vaccineren, vooral in de groep 50 jaar en jonger zonder onderliggend lijden maakt vaccineren geen groot verschil, en al helemaal niet met deze Omikron variant.
pi_203566075
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:38 schreef Red_85 het volgende:
Door mensen uit de politiek, daarom zitten we nog met maatregelen. Die kiezen er voor om te handhaven terwijl het niet nodig is. 86,3% en we zitten met onzin. Terwijl GB met 72% vrij is en Zweden vrij gaat zijn en ze in Belgie met 77% gewoon tot laat naar kroegen kunnen gaan. Denemarken heeft zelfs een lagere opkomst. Met 10-15% hogere vaccinatiegraad zitten we alsnog met strengere maatregelen.
Ik zou de percentages nog maar een keer opzoeken.
pi_203566148
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:52 schreef Evenstar het volgende:
Momenten van vaccinatie zelf een beetje uitkiezen, omdat beleid voor CTB constant verandert heb ik dan wel weer meer begrip voor. Vooral omdat de overheid en de EU constant aan het kutten zijn met de termijnen.
Boeien? Vaccineren doe je (zeker als risicogroep) niet om een groen vinkje te krijgen, je doet het om jezelf te beschermen. Je kunt je prima én laten vaccineren, én niet mee doen aan CTB als je dat echt geneuzel vindt.

Sommigen zijn gewoon notoir koppig. En ja, daar betalen we een dure prijs voor. Dat er een substantiële groep is die niet eens één uurtje naar de GGD op en neer kan missen zorgt er indirect voor dat deze ellende weken, zo niet maanden langer duurt. Dat hoeven we niet mooier te maken dan het is.

En dan nog allerlei smoezen als 'maar ik vertrouw op mijn immuunsysteem'. :')
Aldus de persoon die met 200 over de snelweg gaat en 'vertrouwt op zijn eigen stuurmanskunsten'.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 februari 2022 @ 11:03:30 #25
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203566216
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik zou de percentages nog maar een keer opzoeken.
1 vaccin = Nederland 87.6% (12+) / Zweden 86.5% (12+)

2 vaccins = Nederland 84.7% (12+) / Zweden 83.7% (12+)

Booster = Nederland 59.4% (18+) / Zweden 51.3% (18+)

Dus, hij zit er wat betreft Zweden echt niet naast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')