Het is niet mijn stijl om legendarisch te doen. Maar ik denk oprecht dat we aan de vooravond staan van behoorlijk wat schandalen. Je kunt alleen maar hopen dat je er zelf geen onderdeel van bent.quote:
Ik weet vrij zeker dat ik er geen onderdeel van ben hoor..quote:Op maandag 7 februari 2022 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is niet mijn stijl om legendarisch te doen. Maar ik denk oprecht dat we aan de vooravond staan van behoorlijk wat schandalen. Je kunt alleen maar hopen dat je er zelf geen onderdeel van bent.²
Wat denk je wat voor een beerput er open kan bij bouwbedrijven? Net zo'n cultuur. Blijft gewoon een feit dat Ajax prima gehandeld heeft. Met een persoon in je gelederen wil je niet doorgaan. Dat moet er uit. Dat weet iedereen want een normale verhouding op de werkvloer hoort gewoon.quote:Op maandag 7 februari 2022 23:39 schreef the-eye het volgende: [..] Je leest daar over een cultuur (niet geheel verbazingwekkend in het voetbalwereldje) dus het lijkt me sterk dat dit niet bij nog meer clubs het geval is
Trial by media? Of eindelijk grensoverschrijdend gedrag eens aanpakken (door de bedrijven zelf)?quote:Op maandag 7 februari 2022 23:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat denk je wat voor een beerput er open kan bij bouwbedrijven? Net zo'n cultuur. Blijft gewoon een feit dat Ajax prima gehandeld heeft. Met een persoon in je gelederen wil je niet doorgaan. Dat moet er uit. Dat weet iedereen want een normale verhouding op de werkvloer hoort gewoon.
Als het waar is natuurlijk. Want trial by media is wel aan de gang nu.
Terecht dan toch?quote:Op maandag 7 februari 2022 23:49 schreef Hathor het volgende:
Ik vrees toch echt dat dit voor vd Sar ook gevolgen gaat hebben als straks blijkt dat hij hier van op de hoogte was, dan is zijn positie ook in een klap onhoudbaar lijkt me.
Ja dat zeer zeker, maar dan is Ajax wel in een klap zijn hele technische staf kwijt, en zou het wel eens een periode van chaos kunnen worden, wat weer jammer zou zijn voor het Nederlandse voetbal. Zou zonde zijn, en dat alleen maar omdat een of andere dorpsidioot letterlijk zijn piemel niet in zijn broek kan houden.quote:
je zou eens moeten zoeken op WSW bedrijven misverstanden en ook zo als het nu heet Participatie bedrijvenquote:Op maandag 7 februari 2022 23:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat denk je wat voor een beerput er open kan bij bouwbedrijven? Net zo'n cultuur.
Geloof ik gelijk. Zou niet de 1e x zijn, en het is inderdaad lastig ad kaak te stellen omdat de werknemers niet serieus worden genomen (niet dubbelzinnig, no pun).quote:Op maandag 7 februari 2022 23:55 schreef RAVW het volgende:
[..]
je zou eens moeten zoeken op WSW bedrijven misverstanden en ook zo als het nu heet Participatie bedrijven
Ik kan je hele boekwerken en dossiers laten zien die puur op macht en intimidatie gaat op de mensen die daar te werk gesteld word
want ze weten dat die mensen toch nooit gehoord worden
het is aandeelhouders / gemeente tegen de de persoon die de klacht in komt dienen
ik ben hier zelf ook al 20 jaar mee bezig met dit soort dingen boven tafel te krijgen maar je word gewoon keer op keer genegeerd
Misschien had hij het over een opkomende middenvelder, niet meteen van het slechtste scenario uitgaan.quote:Op maandag 7 februari 2022 23:56 schreef StaceySinger het volgende:
„Binnen de club wordt al jaren op meerdere afdelingen over zijn omgang met vrouwen gefluisterd. Bij sommige medewerkers was zijn bijnaam ‘geilneef’”, zo schrijft de krant. Overmars zou zich hebben opgedrongen aan drie vrouwen. „Sommige wisten zich geen raad met zijn gedrag, hadden geen idee hoe ze moesten reageren op complimenten over hun uiterlijk of voorstellen om samen wat te drinken.”
Eén van de vrouwen zegt meerdere dickpicks - foto’s van een geslachtsdeel - van Overmars te hebben ontvangen. Overmars zou haar ook een berichtje hebben gestuurd met de tekst dat hij „iets voelde opkomen”.
meer hier> https://www.telegraaf.nl/(...)ars-stuurde-dickpics
Het is allemaal zo niet creatief “ik voel iets opkomen”, “je hebt een geil broekje aan”. Prins Charles deed het dan toch een stuk creatiever.quote:Op maandag 7 februari 2022 23:56 schreef StaceySinger het volgende:
„Binnen de club wordt al jaren op meerdere afdelingen over zijn omgang met vrouwen gefluisterd. Bij sommige medewerkers was zijn bijnaam ‘geilneef’”, zo schrijft de krant. Overmars zou zich hebben opgedrongen aan drie vrouwen. „Sommige wisten zich geen raad met zijn gedrag, hadden geen idee hoe ze moesten reageren op complimenten over hun uiterlijk of voorstellen om samen wat te drinken.”
Eén van de vrouwen zegt meerdere dickpicks - foto’s van een geslachtsdeel - van Overmars te hebben ontvangen. Overmars zou haar ook een berichtje hebben gestuurd met de tekst dat hij „iets voelde opkomen”.
meer hier> https://www.telegraaf.nl/(...)ars-stuurde-dickpics
Met de tampon-vergelijking?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:00 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Het is allemaal zo niet creatief “ik voel iets opkomen”, “je hebt een geil broekje aan”. Prins Charles deed het dan toch een stuk creatiever.
Ik denk niet dat je dit echt een trial by media kan noemen want we horen het nadat Overmars al het boetekleed heeft aangetrokken en hij/Ajax er gevolgen aan heeft verbondenquote:Op maandag 7 februari 2022 23:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat denk je wat voor een beerput er open kan bij bouwbedrijven? Net zo'n cultuur. Blijft gewoon een feit dat Ajax prima gehandeld heeft. Met een persoon in je gelederen wil je niet doorgaan. Dat moet er uit. Dat weet iedereen want een normale verhouding op de werkvloer hoort gewoon.
Als het waar is natuurlijk. Want trial by media is wel aan de gang nu.
Idd geen trial by mediaquote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dit echt een trial by media kan noemen want we horen het nadat Overmars al het boetekleed heeft aangetrokken en hij/Ajax er gevolgen aan heeft verbonden
Bij bouwbedrijven is vaak ook een bepaald cultuurtje. Ik vraag me alleen af of mensen in andere dan bedrijven die met de media te maken hebben hun verhaal gehonoreerd krijgen.
Ik weet het wel zeker. Veel van de ingezette acties zijn behoorlijk voor de handliggend en hebben een behoorlijk "ik probeer mijn eigen hachje te redden"-gehalte.quote:Op maandag 7 februari 2022 23:49 schreef Hathor het volgende:
Ik vrees toch echt dat dit voor vd Sar ook gevolgen gaat hebben als straks blijkt dat hij hier van op de hoogte was, dan is zijn positie ook in een klap onhoudbaar lijkt me.
"Poeh... ik heb ineens zoveel zin om te neuken."quote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:00 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Het is allemaal zo niet creatief “ik voel iets opkomen”, “je hebt een geil broekje aan”. Prins Charles deed het dan toch een stuk creatiever.
WSW bedrijven, van het UWV of zo? Heb je het dan over seksueel misbruik? Wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op maandag 7 februari 2022 23:55 schreef RAVW het volgende:
[..]
je zou eens moeten zoeken op WSW bedrijven misverstanden en ook zo als het nu heet Participatie bedrijven
Ik kan je hele boekwerken en dossiers laten zien die puur op macht en intimidatie gaat op de mensen die daar te werk gesteld word
want ze weten dat die mensen toch nooit gehoord worden
het is aandeelhouders / gemeente tegen de de persoon die de klacht in komt dienen
ik ben hier zelf ook al 20 jaar mee bezig met dit soort dingen boven tafel te krijgen maar je word gewoon keer op keer genegeerd
daarom word ik wel een boos als dan als zo'n huppel kut die dan maar even wat zegt gelijk de hele wereld in rep en roer is terwijl dat andere mensen hier al jaren het slachtoffer van zijn maar niet gehoord worden
Totaal andere problematiekquote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
WSW bedrijven, van het UWV of zo? Heb je het dan over seksueel misbruik? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Wanneer vrouwen dit doen vinden wij mannen het gewoon lekker geil. Of we wijzen het af. Klaar als een klontje.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:04 schreef BansheeBoy het volgende:
De gemene deler blijft toch wel dat mannen in alle leeftijdscategorieën toch die stoute krolse puber blijken.²
Je brengt het met de nodige techniek. Maar zit zeker wat in. De man gaat niet zo gauw na een "stoute" opmerking van een (goed gevulde) vrouw naar de marechaussee.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:17 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wanneer vrouwen dit doen vinden wij mannen het gewoon lekker geil. Of we wijzen het af. Klaar als een klontje.
Waarom zou je dan ook naar de marechaussee gaan?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je brengt het met de nodige techniek. Maar zit zeker wat in. De man gaat niet zo gauw na een "stoute" opmerking van een (goed gevulde) vrouw naar de marechaussee.²
Je weet toch dat zij alle zedenzaken behandelen van vrouwtjes die niet snappen dat een man met ze flirt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou je dan ook naar de marechaussee gaan?
Wist je dat niet? Vrouwen dienen hun aanklacht in bij de marechaussee en mannen bij de politie. Als je niet precies weet wie je bent, dan ga je ook naar de marechaussee.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Goede vraag. Maar een betere vraag vind ik eigenlijk: Waarom gaan mannen niet zo snel naar de marechaussee?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zij moeten naar de politie, niet naar de marechaussee.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Goede vraag. Maar een betere vraag vind ik eigenlijk: Waarom gaan mannen niet zo snel naar de marechaussee?²
- macht misbruik ( dreigen met ontslag en mensen bang maken)quote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
WSW bedrijven, van het UWV of zo? Heb je het dan over seksueel misbruik? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Know where you're comming from.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:55 schreef RAVW het volgende:
[..]
- macht misbruik ( dreigen met ontslag en mensen bang maken)
- doelbewust tegenwerken om je zo laag mogelijk op de ladder te houden , minder loon uit betalen is meer inkomsten
en steeds onder mom van stimulerende prikkels laten ze dus ergens maar kort zitten om je dan vlak voordat je weer een gegroeid ben op de loon ladder je weer naar beneden te gooien
met valse beschuldigingen , dus je mag dus weer voor het zelfde loon blijven werken
- IOP geven ze niet omdat dat niet klopt wat ze dus over de clienten vertellen.
diefstal en zelf mensen beschuldigen van sexueel grensoverschrijdend gedrag , terwijl collega's helemaal niet in die mogelijkheid waren , omdat dat te doen
Maar bij het van de waarheid zeggen , de politie op je afsturen dat je gewapend ben terwijl je alleen maar probeert je gelijk te behalen ... collega van mij is door een arrestatie team uit een taxi gehaald omdat MV van PZ dacht dat hij wapens had , nooit wapens gevonden maar dit mens heeft dus ook mijn leven verwoest maar word niets aan gedaan , keer op keer doet ze dit soort dingen
en ik heb hier ook heel; veel bewijs van
mijn enige negatieve functiegesprek is getekend op een dag dat ik met mijn verlofkaart kan aantonen dat ik er nooit geweest ben , en veel dingen ook al herleidbaar waren naar mijn vragen eerder
Mocht toen al niet eens meer werken voor hun
Ook die zelfde voorman heeft mijn toen bedreigt , en hier heb ik bij PZ ook een aanklacht tegen ingediend , maar is in mijn dossier aangepast , Zijn naam word niet meer genoemd terwijl andere collega's die geen leiding gevende functie hadden wel met naam en PZ nummer vermeld worden onder dreigen , maar de voorman dus nergens bij naam genoemd word
alleen laat ik nu net dat papier nog hebben waar ik wel aangeeft wie mij toen bedreigt had en dat PZ mij met spoed aan het werk wilde zetten , ook dit werd tegen gehouden door de bedrijfarts , mocht naar huis :-)
we schrijven 1996 en zo kan ik 25 jaar door gaan
nee maar dat is toch raar , leuk mensen die dus al jaren met een PTSS door hun werkgever rond lopen dat hier niets aan gedaan wordquote:Op dinsdag 8 februari 2022 01:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
Know where you're comming from.
Allemaal hartstikke prachtig die door de media opgeklopte collectieve verontwaardiging over bn'er maar de werkelijke wantoestanden in het bedrijfsleven gaat niemand zich druk over maken hoor
https://www.nu.nl/voetbal(...)mars.html?redirect=1quote:Ajax-leiding zou al jaren hebben geweten van wangedrag 'geilneef' Overmars
Het grensoverschrijdend gedrag van de zondag opgestapte directeur Marc Overmars was al veel langer bekend bij Ajax, schrijven NRC en het AD maandag. Beide media baseren zich op gesprekken met (oud-)medewerkers, die vertellen dat de kwestie nooit bespreekbaar was bij de Amsterdamse club.
NRC deed naar aanleiding van een tip sinds december onderzoek naar het gedrag van Overmars en sprak met elf (oud-)medewerkers, waarbij WhatsApp-berichten werden ingezien en aanvullende en ondersteunende bronnen werden geraadpleegd.
Volgens de anonieme personeelsleden stond de directeur bij Ajax al jaren bekend om zijn omgang met vrouwen en werd hij "geilneef" genoemd. Drie vrouwen vertellen daarbij dat hij zich aan hen opdrong.
Uit het onderzoek komt naar voren dat Overmars vaak contact zou hebben gezocht met vrouwelijke collega's en dat hij na een ogenschijnlijk onschuldig begin snel dwingender werd. Hij schroomde daarbij niet om foto's van zijn geslachtsdeel te sturen, een handeling waarover Het Parool eerder op de dag al berichtte.
Volgens de vrouwen met wie NRC sprak, is bij Ajax sprake van een "haantjescultuur" en een "apenrots", waarbij "seksueel wangedrag kan gedijen" en machtsmisbruik niet bespreekbaar is. Een enkeling die het wél wilde aankaarten, zou geen gehoor hebben gevonden.
Van der Sar zou niets met meldingen hebben gedaan
De berichtgeving van NRC sluit aan op een artikel dat het AD iets eerder op de avond publiceerde. Het dagblad baseert zich op enkele oud-werkneemsters, die eveneens stellen dat het grensoverschrijdend gedrag van "vieze oom" Overmars al jaren bekend was bij Ajax.
Volgens hen kan het gedrag van Overmars de rest van de clubleiding onmogelijk zijn ontgaan. Algemeen directeur Edwin van der Sar zou ervan op de hoogte zijn geweest dat meerdere vrouwen zich vergeefs beklaagden, al ontkent hij volgens het AD stellig dat hij daarvan wist.
Zondagavond maakte Ajax bekend dat Overmars na 9,5 jaar per direct is vertrokken als directeur voetbalzaken wegens "het gedurende een langere periode versturen van grensoverschrijdende berichten aan meerdere vrouwelijke collega's", zonder daarbij in detail te treden.
De oud-topspeler zelf meldde in de verklaring dat hij lange tijd niet inzag dat hij met zijn gedrag grenzen overschreed, tot hij er vorige week intern mee werd geconfronteerd.
Bahbah, je zult er maar werken als vrouw.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 07:55 schreef thedeedster het volgende:
Van nu.NL
[..]
https://www.nu.nl/voetbal(...)mars.html?redirect=1
Nou, mocht dit waar zijn, dan is de positie van Van Der Sar onhoudbaar.
Ik vind de domheid van deze vraag schokkend.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Goede vraag. Maar een betere vraag vind ik eigenlijk: Waarom gaan mannen niet zo snel naar de marechaussee?²
De vrouwen die het ondergaan zijn geen bn'ers, hoor. Dus deze opmerking slaat helemaal nergens op (again).quote:Op dinsdag 8 februari 2022 01:07 schreef the-eye het volgende:
Allemaal hartstikke prachtig die door de media opgeklopte collectieve verontwaardiging over bn'er maar de werkelijke wantoestanden in het bedrijfsleven gaat niemand zich druk over maken hoor
Met alle respect, maar je tekst is zo onleesbaar, ik kan me voorstellen dat het ingewikkeld is om een brief van je serieus te nemen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 01:10 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee maar dat is toch raar , leuk mensen die dus al jaren met een PTSS door hun werkgever rond lopen dat hier niets aan gedaan word
kijk eens hoe lang dat grapje geduurd heb van die verf bij het leger van de erkenning
belasting foutjes van kindertoeslagen
Ze komen vanzelf wel een keer
ik heb ze ook al diverse keren gevraagd via mail aan hogerhand of hun weten wat PTSS , je krijgt alelen terug dat hoef ik niet te weten en waarom vraag je dit
zie bijlage van mijn kant psychiater schrijven ... getraumatiseerd door toedoen door werkgever ........
veel verschijnselen van PTSS .............
krijg je als antwoord terug, je heb alleen maar frustratie dus wij kunnen niets voor je doen
Met de vraag of ze de bijlage gelezen had ..
zegt ze: ja ik heb alles gelezen maar daar kunnen wij niets mee
en klaar ben je weer .. je mag het weer uit gaan zoeken en ten slotte weer een rekening van 380 euro betalen voor je eigen risico terwijl er niets mee gedaan word ... 3 jaar later wel weer terug gehad van mijn werkgever omdat ik toch weer mijn gelijk had over omdat hun het aangevraagd hadden om naar een psychiater te gaan ....
maar ze hadden verwacht dat het dus een probleem bij mij was en niet bij hun maar er word nadrukkelijk diverse keren naar mijn werkgever verwezen en niet naar mijn prive
het is puur een zakelijk iets
Ja, kan ik me helemaal voorstellen. Weet je wat mij vaak helpt? Is proberen de situatie te analyseren vanuit een soort van helicopterview. Het zorgt er voor dat je emoties die zorgen voor ruis in je analyse elimineert en je zo dus zo objectief en rechtvaardig mogelijk blijft. Zo blijf ik dicht bij mezelf en tegelijkertijd toch ook buiten mezelf. Het is niet iedereen gegeven, maar met de juiste training en goede wil zeker niet onmogelijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind de domheid van deze vraag schokkend.
De verontwaardiging is over het gedrag van Marc O. Zou ook een beetje raar zijn hè als er verontwaardiging over de vrouwen die nu naar voren stappen zou zijnquote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De vrouwen die het ondergaan zijn geen bn'ers, hoor. Dus deze opmerking slaat helemaal nergens op (again).
Als jij denkt dat dat is waar het over gaat, dan is dat ten eerste een belediging tov de vrouwen die het betreft en ben ik zeker niet degene die zichzelf voor joker zet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:28 schreef the-eye het volgende:
De verontwaardiging is over het gedrag van Marc O.
Ah, dan zitten we in ieder geval op dezelfde lijn. En zie je ook in waarom de domheid van jouw vraag schokkend is? Of heb je daar hulp bij nodig?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, kan ik me helemaal voorstellen.
Ik heb in 1994 een tijdje voor een wsw bedrijf gewerkt en ik heb inderdaad gezien dat er een groot machtsverschil bestaat tussen de leiding en de mensen die daar werken op indicatie. Jouw verhaal verbaast mij dus totaal niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:55 schreef RAVW het volgende:
[..]
- macht misbruik ( dreigen met ontslag en mensen bang maken)
- doelbewust tegenwerken om je zo laag mogelijk op de ladder te houden , minder loon uit betalen is meer inkomsten
en steeds onder mom van stimulerende prikkels laten ze dus ergens maar kort zitten om je dan vlak voordat je weer een gegroeid ben op de loon ladder je weer naar beneden te gooien
met valse beschuldigingen , dus je mag dus weer voor het zelfde loon blijven werken
- IOP geven ze niet omdat dat niet klopt wat ze dus over de clienten vertellen.
diefstal en zelf mensen beschuldigen van sexueel grensoverschrijdend gedrag , terwijl collega's helemaal niet in die mogelijkheid waren , omdat dat te doen
Maar bij het van de waarheid zeggen , de politie op je afsturen dat je gewapend ben terwijl je alleen maar probeert je gelijk te behalen ... collega van mij is door een arrestatie team uit een taxi gehaald omdat MV van PZ dacht dat hij wapens had , nooit wapens gevonden maar dit mens heeft dus ook mijn leven verwoest maar word niets aan gedaan , keer op keer doet ze dit soort dingen
en ik heb hier ook heel; veel bewijs van
mijn enige negatieve functiegesprek is getekend op een dag dat ik met mijn verlofkaart kan aantonen dat ik er nooit geweest ben(2000) , en veel dingen ook al herleidbaar waren naar mijn vragen eerder
Mocht toen al niet eens meer werken voor hun
Ook die zelfde voorman heeft mijn toen bedreigt in 1996 weerdoor ik toen al met een zware vorm van depressie liep, en hier heb ik bij PZ ook een aanklacht tegen ingediend , maar is in mijn dossier aangepast , Zijn naam word niet meer genoemd terwijl andere collega's die geen leidinggevende functie hadden wel met naam en nummer vermeld worden onder dreigen , maar de voorman dus nergens bij naam genoemd word
alleen laat ik nu net dat papier nog hebben waar ik wel aangeeft wie mij toen bedreigt had en dat PZ mij met spoed aan het werk wilde zetten , ook dit werd toen al tegen gehouden door de bedrijfarts , mocht naar huis :-)
we schrijven 1996 en zo kan ik 25 jaar door gaan
Ik denk dat dat echt de enige manier is om niemand te kort te doen. Als je vanuit het midden opereert is de kans op onrecht het kleinst. Dat zou iedereens streven moeten zijn. Maar je hebt gelijk als je zegt dat dat tegenwoordig bijzonder is. Helaas wel.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, dan zitten we in ieder geval op dezelfde lijn. En zie je ook in waarom de domheid van jouw vraag schokkend is? Of heb je daar hulp bij nodig?
Nou leg jij mij dan maar eens goed uit waar momenteel de verontwaardiging over is en als je toch bezig bent leg dan ook maar even uit waarom de verontwaardiging over het gedrag van Overmars een belediging voor de vrouwen, de slachtoffers van z'n gedrag, zou zijn,quote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als jij denkt dat dat is waar het over gaat, dan is dat ten eerste een belediging tov de vrouwen die het betreft en ben ik zeker niet degene die zichzelf voor joker zet.
Ok, bij deze dan.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik denk dat dat echt de enige manier is om niemand te kort te doen.
Het spijt me, maar tot dat niveau kan ik mezelf niet verlagen. Dat zou voor iedereen met een ig boven de 70 toch helder moeten zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:50 schreef the-eye het volgende:
Nou leg jij mij dan maar eens goed uit waar momenteel de verontwaardiging over is
Proestquote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het spijt me, maar tot dat niveau kan ik mezelf niet verlagen. Dat zou voor iedereen met een ig boven de 70 toch helder moeten zijn.
Misschien ben jij daardoor wel wel een deel van de oorzaak?
Waarvan akte.quote:
En zijn kinderen niet te vergeten. Je zult zo'n pa hebben, eerst held van de hele wereld en nu viespeuk eerste klas.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:26 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind het eigenlijk alleen maar sneu voor de vrouw van Overmars. Die vrouwen die af en toe een vies plaatje op hun pokkie krijgen, die komen daar wel overheen, het woord slachtoffer is daar niet eens voor bedoeld.
Je kan je afvragen waarom ze Mark Dickpick niet hebben geblokkeerd.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:26 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind het eigenlijk alleen maar sneu voor de vrouw van Overmars. Die vrouwen die af en toe een vies plaatje op hun pokkie krijgen, die komen daar wel overheen, het woord slachtoffer is daar niet eens voor bedoeld.
Wat een beetje vergeten wordt is dat als je niet meedoet, of protesteert of verhaal komt halen, je nog heel lang veel narigheid van die persoon kan verwachten. Je weet niet of dat zo is, maar het kan. Bijvoorbeeld je wordt steeds gebeld en er wordt meteen neergelegd. Mensen met wie je omgaat krijgen nare telefoontjes. Je wordt soms achtervolgd. Etc. Op de werkvloer zal het er in elk geval niet prettiger op worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:29 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Je kan je afvragen waarom ze Mark Dickpick niet hebben geblokkeerd.
Is er reden om te denken dat er een angstcultuur heerst bij Ajax? Of dat Overmars naast een vieze dwerg ook een tiran is? Achtervolgingen? Is dit het Scientology topic?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:32 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Wat een beetje vergeten wordt is dat als je niet meedoet, of protesteert of verhaal komt halen, je nog heel lang veel narigheid van die persoon kan verwachten. Je weet niet of dat zo is, maar het kan. Bijvoorbeeld je wordt steeds gebeld en er wordt meteen neergelegd. Mensen met wie je omgaat krijgen nare telefoontjes. Je wordt soms achtervolgd. Etc. Op de werkvloer zal het er in elk geval niet prettiger op worden.
Achtervolgd door die persoon.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Is er reden om te denken dat er een angstcultuur heerst bij Ajax? Of dat Overmars naast een vieze dwerg ook een tiran is? Achtervolgingen? Is dit het Scientology topic?
Zo vlak na de Talpa-beerput kun je ook op weinig sympathie van de buitenwereld rekenen.quote:
En misschien wisten ze niet eens dat hun pa al decennia lang niet heel trouw is aan hun moeder.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:28 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
En zijn kinderen niet te vergeten. Je zult zo'n pa hebben, eerst held van de hele wereld en nu viespeuk eerste klas.
Ik vind het dan ook tenenkrommend dat Overmars reageert met: 'Ik wist niet dat het ongepast was' en dan hebben we het over een dickpic. Die man gaat een tijdje in een kliniek denk ik.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
En misschien wisten ze niet eens dat hun pa al decennia lang niet heel trouw is aan hun moeder.
Ook jarenlang in het dorp gezien worden als kinderen van een held, nu ineens gezien worden als kinderen van een dickpiccer.
Ja die vrouwelijke collega's van Marc zijn niet zijn enige slachtoffers.
Voor een deel ook wel ontspoord natuurlijk door een leven lang veel aandacht, roem en geld. Vroeger gooiden de vrouwen zich aan je voeten.. Als je dan gretig gebruikt maakt van dat lopend buffet, jarenlang.. is het waarschijnlijk lastig afkicken.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:46 schreef Mondkapje het volgende:
Het is natuurlijk gewoon ziek gedrag. Hij kan misschien ook naar die kliniek in Amerika.
Men roept nu: dit gebeurt overal maar daar ben ik het niet mee eens. De meeste mannen zijn lieverds.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor een deel ook wel ontspoord natuurlijk door een leven lang veel aandacht, roem en geld. Vroeger gooiden de vrouwen zich aan je voeten.. Als je dan gretig gebruikt maakt van dat lopend buffet, jarenlang.. is het waarschijnlijk lastig afkicken.
Als je dan ook door de organisatie waar je werkt niet wordt teruggefloten als je steeds dwingender dat lopend buffet probeert gaande te houden..
Het was al langer bekend bij Ajax en na The Voice is er vast iets gaan spelen in het bedrijf. Ik geloof er dan ook heilig in dat men is gaan dreigen naar de pers te gaan en toen moest Ajax wel. Er gaan nog meer koppen rollen, ik denk ook die van Van der Sar wegens pas te handelen toen het uit dreigde te komen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:46 schreef Mondkapje het volgende:
Het is natuurlijk gewoon ziek gedrag. Hij kan misschien ook naar die kliniek in Amerika.
Wel toevallig dat dit gelijktijdig speelde met de Voice, want ze zijn al langer met de zaak bezig.
Vooral op plekken waar roem, geld en macht een grote rol spelen en een mannencultuur heerst vol matties die elkaar door dik en dun steunen en elkaar niet corrigeren.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:50 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Men roept nu: dit gebeurt overal maar daar ben ik het niet mee eens.
Een halve insider weet vaak al genoeg, zelf had ik ook een insider bij Ajax op een ander vlak, is al tijdje terug maar dat was behoorlijk schokkend.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:46 schreef Mondkapje het volgende:
Wel toevallig dat dit gelijktijdig speelde met de Voice, want ze zijn al langer met de zaak bezig.
Uitstekend dat het felle licht van #metoo dat soort vunzige mancaves binnenschijnt en de grootste viespeuken verjaagt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een halve insider weet vaak al genoeg, zelf had ik ook een insider bij Ajax op een ander vlak, is al tijdje terug maar dat was behoorlijk schokkend.
Mjah het heet nu een naam, maar gebeurt natuurlijk ook veel langer, heb zelf bij een bedrijf gezeten waar dit ook speelde, daar heeft men betrokken personen redelijk hard de deur uitgezet ondanks dat dit het bedrijf wel veel pijn deed.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uitstekend dat het felle licht van #metoo dat soort vunzige mancaves binnenschijnt en de grootste viespeuken verjaagt.
Ja helemaal voorkomen ga je dit nooit, als het maar zo kort mogelijk duurt dat dit soort gedrag kan voortduren. Dat het jarenlang kan dooretteren is echt onacceptabel.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah het heet nu een naam, maar gebeurt natuurlijk ook veel langer, heb zelf bij een bedrijf gezeten waar dit ook speelde, daar heeft men betrokken personen redelijk hard de deur uitgezet ondanks dat dit het bedrijf wel veel pijn deed.
Wel met onderzoek mag ik hopen?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah het heet nu een naam, maar gebeurt natuurlijk ook veel langer, heb zelf bij een bedrijf gezeten waar dit ook speelde, daar heeft men betrokken personen redelijk hard de deur uitgezet ondanks dat dit het bedrijf wel veel pijn deed.
Als je al 20 jaar de groupies van je af moet slaan. En je snoept al jarenlang van dat buffet. En dat wordt steeds minder en minder en je gaat meer en meer je macht gebruiken om hetzelfde te bereiken. In feite is het een ontspoorde seksverslaving, denk ik.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:55 schreef theunderdog het volgende:
Eerst dacht ik dat het om enkele seksueel getinte teksten ging door de jaren heen (wat al dom genoeg zou zijn), maar als hij daadwerkelijk stalkerig gedrag en dickpicks heeft gestuurd.....
Die man is 48. Wat gaat er dan in je hoofd om. Begrijp daar echt helemaal niets van.
Niet echt, het was niet echt dwang, maar wel iemand in een leiding gevende positie, gewoon vertelt dat ie kon oprotten.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wel met onderzoek mag ik hopen?
Kortom: blind 'geloof de vermeende slachtoffers'?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet echt, het was niet echt dwang, maar wel iemand in een leiding gevende positie, gewoon vertelt dat ie kon oprotten.
Hier word ik zo flauw van, dat hele als het een lekkere vent was geweest was het wel ok.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 00:18 schreef hollandia02 het volgende:
Het hele probleem is natuurlijk ook dat het voor vrouwen heel erg uit maakt wie wat doet.
Als iemand waar ze zelf een beschuitje mee willen eten objectief te ver gaat noemen ze het assertief, is het iemand die ze walgelijk vinden is het #metoo.
Je kunt het gewoon niet winnen tegenwoordig.
Kijk als getrouwde vent in een machtspositie dickpics sturen naar dames die onder jou werken is sowieso dom, of er nou geflirt van beide kanten is of niet.
Puntje bij paaltje ben je vroeger of later altijd fout
t Is vooral de intimidatie die vervelend is, dat seksgedoe in nog tot daaraantoe. Daar kom je wel overheen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uitstekend dat het felle licht van #metoo dat soort vunzige mancaves binnenschijnt en de grootste viespeuken verjaagt.
Het kan ook zo:quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kortom: blind 'geloof de vermeende slachtoffers'?
En dat vind jij goed?
Als je op een bedrijfsfeestje je tong in een stagaire probeert te steken dan lijkt me dat redelijk genoegquote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dat vind jij goed?
huh is Danny Blind er nu ook al bij betrokken?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dat vind jij goed?
Ja. Maar via geruchten, of gezien?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je op een bedrijfsfeestje je tong in een stagaire probeert te steken dan lijkt me dat redelijk genoeg
Mwau..quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
huh is Danny Blind er nu ook al bij betrokken?
Ik stond ernaastquote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Maar via geruchten, of gezien?
Bedoel, ik vind dat ook genoeg. Maar uiteraard niet als dat enkel van horen zeggen is. De procedure lijkt mij dan altijd nog: non-actief - onderzoek - en dan de rest...
Ik snap dit soort reacties niet, natuurlijk wil je dat het klopt, maar een onderzoek is niet altijd nodig, dat is alleen als het in groepsverband is gebeurd of er mensen het voorval tegenspreken. Het is echt niet zo dat er overal maar wordt gelogen over dit soort incidenten.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Maar via geruchten, of gezien?
Bedoel, ik vind dat ook genoeg. Maar uiteraard niet als dat enkel van horen zeggen is. De procedure lijkt mij dan altijd nog: non-actief - onderzoek - en dan de rest...
Omdat het hun baas is? Je weet wel, werkgever?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:29 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Je kan je afvragen waarom ze Mark Dickpick niet hebben geblokkeerd.
Ah oke. Maar goed, wat ik uiteindelijk bedoel is: ik vind de 'metoo' ontwikkeling een goed iets. Het is een goede ontwikkeling dat slachtoffers hun verhaal durven te doen en dat viespeuken worden aangepakt. Wel is het zo (met alles), dat wij ook waakzaam dienen te zijn. Dat wij niet naar een samenleving toegaan waarin wij de vermeende slachtoffers blindelings geloven.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik stond ernaast
Had hem ook al paar keer gewaarschuwd dat hij te ver ging, nu kon deze persoon niet zo goed tegen drank.
Overigens hoorde ik later dat er op ander moment meer was gebeurt.
Wat valt er niet te snappen aan het feit dat ik wil dat mensen niet worden ontslagen vanwege leugens?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik snap dit soort reacties niet, natuurlijk wil je dat het klopt, maar een onderzoek is niet altijd nodig, dat is alleen als het in groepsverband is gebeurd of er mensen het voorval tegenspreken. Het is echt niet zo dat er overal maar wordt gelogen over dit soort incidenten.
Het was gelukkig in dit geval zo dat het in goed overleg is gegaan, directie had standpunt dat iemand in zijn positie beter had moeten weten, naar mijn weten was er ook niet echt macht misbruik, maar goed. De man was ook nog getrouwd. Overigens is het contact met hem gewoon goed gebleven, was iemand die behoorlijk talentvol was in een vrij kleine wereld.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah oke. Maar goed, wat ik uiteindelijk bedoel is: ik vind de 'metoo' ontwikkeling een goed iets. Het is een goede ontwikkeling dat slachtoffers hun verhaal durven te doen en dat viespeuken worden aangepakt. Wel is het zo (met alles), dat wij ook waakzaam dienen te zijn. Dat wij niet naar een samenleving toegaan waarin wij de vermeende slachtoffers blindelings geloven.
Onafhankelijk onderzoek hoort te bepalen wat de uiteindelijke en definitie consequentie gaat zijn van het vermeende voorval. Bij appjes met dickpicks is het alleen al snel duidelijk, natuurlijk. Zeker als het meerdere zijn.
Seksueel geweld is over algemeen ook geen seksueel probleem maar een machtsprobleem. Wat ook nog vaak meespeelt is dat extreme stress rare dingen met mensen kan doen, zie je ook vaak bij soldaten in oorlogsgebied.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:11 schreef Mondkapje het volgende:
Elke man weet dat een vrouw niet gesteld is op een dickpick, net zoals elke man weet dat vrouwen een hekel hebben aan potloodventers. Ik denk dat ze het doen om te intimideren.
Ze waren niet weerloos. Slachtofferschap heeft net als daderschap ook gradaties.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Omdat het hun baas is? Je weet wel, werkgever?
Omdat blokken grote gevolgen kan hebben dus.
Begaan ze ineens oorlogsmisdaden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Seksueel geweld is over algemeen ook geen seksueel probleem maar een machtsprobleem. Wat ook nog vaak meespeelt is dat extreme stress rare dingen met mensen kan doen, zie je ook vaak bij soldaten in oorlogsgebied.
Ik ben met je eens dat soms onderzoek wel handig is, maar in zaken zoals deze is er helemaal geen onderzoek nodig of hij het wel of niet heeft gedaan, sterker nog hij geeft het gewoon toe en voegt er nog aan toe dat hij niet wist dat het fout was. Als je op heterdaad wordt betrapt is er ook weinig onderzoek naar nodig. Onderzoek is meer bij gebrek aan duidelijk bewijs of organisaties als de politie, want daar komt er nóg meer in de knel dat de betrokken medewerkers alleen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat valt er niet te snappen aan het feit dat ik wil dat mensen niet worden ontslagen vanwege leugens?
Nogmaals: wel op non-actief stellen. Want ben het er uiteraard helemaal mee eens dat je in eerste instantie er vanuit moet gaan dat de vermeende slachtoffers niet zomaar iets zeggen. Maar onderzoek zou het laatste woord moeten hebben.
Volgens mij zit daar geen woord Chinees bij.
Het zou best kunnen dat vanaf nu af aan vrouwen daar assertiever op gaan reageren omdat ze nu weten dat ze de buitenwereld mee krijgen ipv tegen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze waren niet weerloos. Slachtofferschap heeft net als daderschap ook gradaties.
Marc is een viespeuk, alleen als je van je baas dickpicks toegestuurd krijgt en je laat dat gewoon gebeuren, dan mag je wel eens op assertiviteit cursus gaan.
Natuurlijk wel. Want iemand kan toch gewoon verzinnen dat hij je op heterdaad heeft betrapt?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat soms onderzoek wel handig is, maar in zaken zoals deze is er helemaal geen onderzoek nodig of hij het wel of niet heeft gedaan, sterker nog hij geeft het gewoon toe en voegt er nog aan toe dat hij niet wist dat het fout was. Als je op heterdaad wordt betrapt is er ook weinig onderzoek naar nodig. Onderzoek is meer bij gebrek aan duidelijk bewijs of organisaties als de politie, want daar komt er nóg meer in de knel dat de betrokken medewerkers alleen.
Ik snap de tendens niet van zogenaamde leugenaars, want in de praktijk komt dit maar weinig voor.
Kijk dit dacht ik al een beetje te proeven. Het maakt niet uit hoe slachtoffer deze slachtoffers zijn, het is ongewenst gedrag en seksuele intimidatie. Of iemand dat wel of geen trauma heeft maakt geen reet uit, het is gewoon not-done.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze waren niet weerloos. Slachtofferschap heeft net als daderschap ook gradaties.
Marc is een viespeuk, alleen als je van je baas dickpicks toegestuurd krijgt en je laat dat gewoon gebeuren, dan mag je wel eens op assertiviteit cursus gaan.
Meestal als je de dader er op aanspreekt zijn er maar weinig die het gaan zitten ontkennen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Want iemand kan toch gewoon verzinnen dat hij je op heterdaad heeft betrapt?
Wel mee eens dat in het geval van Overmars geen onderzoek meer nodig is. Want appjes zijn duidelijk en hij heeft zelf toegegeven.
Denk helaas dat dat nog flink tegenvalt. Bedoel dat niet denigrerend, maar 'metoo' is vooral een media-dingetje. De gewone man met de pet zegt nog steeds: 'och, ze zullen het vast niet zo erg hebben gevonden'.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:15 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat vanaf nu af aan vrouwen daar assertiever op gaan reageren omdat ze nu weten dat ze de buitenwereld mee krijgen ipv tegen.
Geen vertrouwenspersoon zal nu nog zeggen: meisje, dat vindt hij leuk en hij denkt dat jij dat ook leuk vindt! Niet zo braaf! We leven in 2022!
Dat is juist het probleem en door het een mediadingetje te noemen houd jij het ook in stand.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk helaas dat dat nog flink tegenvalt. Bedoel dat niet denigrerend, maar 'metoo' is vooral een media-dingetje. De gewone man met de pet zegt nog steeds: 'och, ze zullen het vast niet zo erg hebben gevonden'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |