Hoe komt het dan? Covid? (behalve die waterpokken keer dus). En hoezo is weigeren dan onterecht?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:57 schreef Loj het volgende:
Ik corrigeer inderdaad ook door de zin goed te herhalen
En hier dus nooit geen ogen test gehad…
Het kdv van Li is vandaag weer gesloten.
Sinds de kerst is dit nu de 5de keer dat de groep is gesloten/dat ik haar moet ophalen. En ze is ook nog een keer onterecht geweigerd door de waterpokken.
Dus ze is straks 6x niet geweest zonder dat ze ziek was… van de 12x sinds de kerst. Ik vind dit wel echt heel extreem worden, dit is toch niet te doen!
Dat kan kloppen want de ogentest is normaal bij de 3j9m afspraak. Voorheen deden ze de ogentest vaker maar dat bleek niet heel zinvol als er geen aanleiding voor is. Dus die extra ogentest met 3 jaar is alleen nog op indicatie. Bij L omdat zijn vader van kleins af aan slechte ogen heeft (die vrij laat zijn opgemerkt en dat wilde ik graag voorkomen).quote:
Hier ook beide ouders een bril al vrij jong.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat kan kloppen want de ogentest is normaal bij de 3j9m afspraak. Voorheen deden ze de ogentest vaker maar dat bleek niet heel zinvol als er geen aanleiding voor is. Dus die extra ogentest met 3 jaar is alleen nog op indicatie. Bij L omdat zijn vader van kleins af aan slechte ogen heeft (die vrij laat zijn opgemerkt en dat wilde ik graag voorkomen).
Wij waren er afgelopen week en U. kreeg wel een ogentest..quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat kan kloppen want de ogentest is normaal bij de 3j9m afspraak. Voorheen deden ze de ogentest vaker maar dat bleek niet heel zinvol als er geen aanleiding voor is. Dus die extra ogentest met 3 jaar is alleen nog op indicatie. Bij L omdat zijn vader van kleins af aan slechte ogen heeft (die vrij laat zijn opgemerkt en dat wilde ik graag voorkomen).
Maar was dat dan niet de 3 jaar 9 maanden afspraak? Want dan is het dus standaard...quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:26 schreef arvensis het volgende:
[..]
Wij waren er afgelopen week en U. kreeg wel een ogentest..
Oh, wacht.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar was dat dan niet de 3 jaar 9 maanden afspraak? Want dan is het dus standaard...
Dat soort woorden zijn echtquote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:05 schreef exode het volgende:
Juul is een geniaal kind, die zegt elk woord foutloos.....
Haha, nee hoor.
Maar ik weet zo even geen woord wat ze anders zegt. B zei altijd Bramboos ipv Framboos en Kloepoek ipv kroepoek dat weet ik nog wel. Oh wacht ja, Juul heeft moeite met sp woorden dus wesp wordt vaak weps.
Net als haar broer loopt ze verbaal nogal voor en ze is groot dus ze wordt standaard ouder ingeschat wat best wat frustraties op kan leveren. Want verder is ze gewoon 3,5 jaar en snapt dus niet alles.
@:NicolasJoy wij gaan in de meivakantie trouwens naar Frankrijk naar een camping wat echt een peuter en kleuterparadijs is. Het is wel 1100 kilometer. Ze hebben er ook gites, kamers en 3 trekkershutten. Het is echt een geweldige plek. Dus mochten jullie verder weg willen, een keer, kan ik je de gegevens wel sturen. Ze hebben buiten de schoolvakantie speciale peuter weken met leuke activieiten (heeeeel kleinschalig)
Jemig, wat een gedoe dan zeg... Je hoort zulke wisselende verhalen. Zie meerdere plekken waar alles nog altijd is doorgedraaid, maar ook wel waarbij het al weken dicht is geweest.. Een vriendin heeft haar verlof al op voor dit jaar aan opvang voor de kinderopvang. Blijft ingewikkeld zo.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:57 schreef Loj het volgende:
Ik corrigeer inderdaad ook door de zin goed te herhalen
En hier dus nooit geen ogen test gehad…
Het kdv van Li is vandaag weer gesloten.
Sinds de kerst is dit nu de 5de keer dat de groep is gesloten/dat ik haar moet ophalen. En ze is ook nog een keer onterecht geweigerd door de waterpokken.
Dus ze is straks 6x niet geweest zonder dat ze ziek was… van de 12x sinds de kerst. Ik vind dit wel echt heel extreem worden, dit is toch niet te doen!
We zijn er al 2x geweest maar dan in de zomervakantie met onze vouwwagen. Zo'n fijne plek.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:23 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Dat soort woorden zijn echtom op te schrijven voor later. Hier kamingo i.p.v. flamingo. Schaafmachine i.p.v. graafmachine. Meeste weet ik al niet meer.
Klinkt goed in Frankrijk! Horen je ervaring graag.Dit jaar denk ik dat we binnen Nederland willen/moeten blijven i.v.m. de situatie met m'n schoonmoeder. Deze week heeft ze weer een beenmergpunctie en aan de hand daarvan wordt er weer een plan gemaakt met hopelijk transplantatie. Maar uitbehandeld is ook nog een optie.. Dus ja, in die situaties wil je natuurlijk dichtbij blijven.. Maar dan nog, wie weet hoe het van de zomer is, of volgend jaar!
Maar ook tips voor Nederland voor april/mei of juli zijn meer dan welkom.
[..]
Jemig, wat een gedoe dan zeg... Je hoort zulke wisselende verhalen. Zie meerdere plekken waar alles nog altijd is doorgedraaid, maar ook wel waarbij het al weken dicht is geweest.. Een vriendin heeft haar verlof al op voor dit jaar aan opvang voor de kinderopvang. Blijft ingewikkeld zo.
Het is deze: https://www.lesescaliers.com/quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:55 schreef douche-eendje het volgende:
@:exode kun je mij die camping in Frankrijk eens sturen?
Mijn peuter slaapt al niet meer overdag sinds dat ze ongeveer 20 maanden isquote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:19 schreef B.ertha het volgende:
Die campings zien er leuk uit!
@:NicholasJoy wat is dat toch een slepend verhaal met je schoonmoeder. Heftig hoor!
Vraagje: is het normaal dat een peuter van krap 25 maanden al regelmatig zijn slaapje overslaat? Hij houdt zich op die dagen heel goed maar 's avonds is hij echt niet gezellig. En actief verzetten tegen het naar bed gaan (driftbuien over de pyjama bv).
Ik vertrouw volledig op jouw oordelen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:35 schreef exode het volgende:
[..]
We zijn er al 2x geweest maar dan in de zomervakantie met onze vouwwagen. Zo'n fijne plek.
Naar hoor, zo'n zieke schoonmoeder, hopelijk snel goed nieuws.
In Nederland is ook genoeg te vinden. Wij vonden Ardoer camping Ons Buiten leuk en ik denk dat jullie Farmcamps ook wel kunnen waarderen.
Iedereen is er zoooo aan toe door de afgelopen jaren.. Maar ja, een nieuwe baby is ook een soort vakantie toch. Heel klein beetje.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:51 schreef June. het volgende:
Ik heb heel erg zin om weer lekker naar de zon te gaan. Maarja, eind mei uitgerekend dus zal er voorlopig niet van komen. Dus nu word het een weekendje Brabant in maart met schoonfamilie
Ik geloof dat ze hier ook met ~ 2 jaar liever niet meer wilde slapen. Nu sinds een paar maanden juist weer af en toe wél een dutje. Dat is ook weer wennen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:19 schreef B.ertha het volgende:
Die campings zien er leuk uit!
@:NicholasJoy wat is dat toch een slepend verhaal met je schoonmoeder. Heftig hoor!
Vraagje: is het normaal dat een peuter van krap 25 maanden al regelmatig zijn slaapje overslaat? Hij houdt zich op die dagen heel goed maar 's avonds is hij echt niet gezellig. En actief verzetten tegen het naar bed gaan (driftbuien over de pyjama bv).
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:41 schreef Schanu het volgende:
Wat heftig van je schoonmoeder NicolasJoyHeel veel sterkte en ik duim voor goed nieuws.
Hier toevallig morgen de ogentest met jongste, vrouwlief mag mee (want ik nog in quarantaine). Met de 1e 3 jaarcontrole heb ik er zelf om verzocht en heeft ze hem ook gehad, omdat ik zelf mijn ogen heb laten laseren wegens een afwijking en ik van de donor niet weet wat de oogafwijkingen zijn. Dan is een extra check altijd handig.
@:B.ertha, hier weigerde de peuter vanaf precies 24 maanden pertinent alle middagslaapjes, zowel thuis als op de de opvang. Leidde hier ook regelmatig tot buien richting en rond etenstijd s avonds, met als gevolg dat we haar s avonds vroeger op bed zijn gaan leggen. Nog steeds (ze is nu ruim 3,5) ligt ze vaak tussen 18.00 uur en 19.00 uur al op bed omdat ze het anders niet trekt. Alhoewel ze nu in de slaapweigerfase zit en er elke avond 10.000 x uitkomt om uiteindelijk pas naar (ons) bed te gaan als wij zelf gaan slapen![]()
Daar kikker je van op!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:58 schreef aapieannie het volgende:
Maar wat enorm fijn dat ze nu wel thuis is! Dat scheelt voor jullie ook al een heleboel denk ik?
Qua vakantie.. de laatste keer dat wij op vakantie gingen was Kaylee 2 jaar en die wordt deze zomer 9![]()
Dit jaar wilden we er toch wel even tussenuit, dus ik heb gister een week duinrell geboekt. We zitten daar dan in een 6 persoonstent want dat was verrassend genoeg goedkoper dan een 5 persoons. Heb er nu al zin in!
Dat is zeker goed nieuws!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:19 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Daar kikker je van op!![]()
Ja, enorm! Weet je, het blijft balen dat het 150 kilometer rijden is (enkele reis), maar thuis hoef je in elk geval geen rekening te houden met maximaal aantal bezoekers per dag, per kamer, bezoektijden (11-20)..
En we hebben vandaag goed nieuws gekregen al van de beenmergpunctie.Het is nog niet goed-goed, maar ze blijft in de running voor de transplantatie.
Wat heftig allemaal.. Maar fijn dat er toch nog goed nieuws is!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:19 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Daar kikker je van op!![]()
Ja, enorm! Weet je, het blijft balen dat het 150 kilometer rijden is (enkele reis), maar thuis hoef je in elk geval geen rekening te houden met maximaal aantal bezoekers per dag, per kamer, bezoektijden (11-20)..
En we hebben vandaag goed nieuws gekregen al van de beenmergpunctie.Het is nog niet goed-goed, maar ze blijft in de running voor de transplantatie.
Poeh geen idee, meneer hier was al snel van de speen af, hij weigerde zelf de speen.. dus geen tips.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:21 schreef eponine het volgende:
Ik kom even binnenvallen met een vraag.
Hóé krijg ik mijn driejarige van zijn speen af?![]()
(en leuk Duinrell @:aapieannie, ik woon daar om de hoek)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |