abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203581640
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 02:07 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Vrij logisch toch: eerst exponentiele groei, dan enige stabilisatie en daarna exponentiele daling. Als het stijgend exponentieel gaat is dat met de daling ook het geval.
Na scherpe pieken, volgens scherpe dalingen. Maar er was een scherpe stijging in december, en een flinke daling in januari, waarna er een (hoog) plateau was van half januari tot begin februari. En nu dus ineens een scherpe daling van dat plateau af.
  woensdag 9 februari 2022 @ 12:54:24 #127
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203581934
Mijn cijfers zijn vandaag later.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203582402
Lekkere daling weer!
  woensdag 9 februari 2022 @ 13:38:17 #130
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203582903
Fijn, weer een fatsoenlijke uitstroom.
pi_203583462
BoJo zegt nu dat hij van plan is alle Covid regulations op te heffen op 21 februari, inclusief de regel dat je in isolatie moet als je positief test. Dat zou eigenlijk per 24 maart gebeuren, maar dat wordt dus mogelijk ruim een maand eerder.

https://www.theguardian.com/world/2022/feb/09/boris-johnson-says-he-plans-to-lift-all-englands-covid-rules-a-month-early

quote:
Boris Johnson plans to abolish the last Covid restrictions in England, including the requirement for people with the virus to self-isolate, in less than two weeks, a month earlier than initially proposed, he has announced.

In an opening statement to prime minister’s questions, Johnson said he hoped to do this as soon as the Commons returns from its upcoming recess, on 21 February.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden dat iemand die positief test niet in isolatie hoeft, maar ik denk dat het in de praktijk omgezet zal worden van een eis tot een dringend advies, en dat bedrijven wel degelijk hun werknemers dringend ook zullen vragen niet op kantoor te verschijnen als ze positief testen.
pi_203583506
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik weet niet wat ik er van moet vinden dat iemand die positief test niet in isolatie hoeft, maar ik denk dat het in de praktijk omgezet zal worden van een eis tot een dringen advies, en dat bedrijven wel degelijk hun werknemers dringend ook zullen vragen niet op kantoor te verschijnen als ze positief testen.
Verplichte isolatie bestaat bij griep toch ook niet? Dat doe je gewoon zelf uit solidariteit en/of omdat je je gewoon bagger voelt. Gezien de ziektelast van omikron lijkt het me prima om de speciale wettelijke status van corona op te heffen.
pi_203583697
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:08 schreef Stridone het volgende:

[..]
Verplichte isolatie bestaat bij griep toch ook niet? Dat doe je gewoon zelf uit solidariteit en/of omdat je je gewoon bagger voelt. Gezien de ziektelast van omikron lijkt het me prima om de speciale wettelijke status van corona op te heffen.
Ik weet eigenlijk niet hoeveel mensen die met influenza besmet zijn niet echt ziek zijn, en het zich beperkt tot een snotneus. Griep (influenza) is niet verkoudheid (rhinovirussen, coronavirussen, adenovirussen, enterovirussen). Volgens mij ben je bij een influenza besmetting veel eerder geneigd thuis te blijven omdat je bagger voelt. En een verkoudheid met rhinovirus is voor niemand echt gevaarlijk, een verkoudheid met SARS-CoV-2 is (of was?) toch iets anders. Maar we bewegen wel gestaag in de richting dat een besmetting met SARS-CoV-2 nauwelijks nog gevaarlijk is (maar dat kan met een volgende variant weer veranderen).
pi_203583806
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik weet eigenlijk niet hoeveel mensen die met influenza besmet zijn niet echt ziek zijn, en het zich beperkt tot een snotneus. Griep (influenza) is niet verkoudheid (rhinovirussen, coronavirussen, adenovirussen, enterovirussen). Volgens mij ben je bij een influenza besmetting veel eerder geneigd thuis te blijven omdat je bagger voelt. En een verkoudheid met rhinovirus is voor niemand echt gevaarlijk, een verkoudheid met SARS-CoV-2 is (of was?) toch iets anders. Maar we bewegen wel gestaag in de richting dat een besmetting met SARS-CoV-2 nauwelijks nog gevaarlijk is (maar dat kan met een volgende variant weer veranderen).
:'(
Tap tap tap
pi_203583925
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]
:'(
Maar die kans wordt wel steeds kleiner, aangezien er geen onuitputtelijke bron van mogelijk mutaties is voor het virus die daartoe zouden kunnen leiden, plus dat er altijd wel enige bescherming is van antistoffen opgewekt door vaccins en eerdere varianten. Maar het is wel iets wat in, vind ik, in gedachten gehouden moet worden als men zulke maatregelen neemt.

Ik zou het niet vreemd als we overall voorzichtiger worden. En dat we bijv testen krijgen die een range van virussen aan kunnen tonen. Heb je een snotneus, dan doe je een test, is die positief, dan werk je van thuis als dat mogelijk is.
pi_203584005
quote:
Kabinet wil eind van de maand af van meeste coronamaatregelen

Het kabinet zet erop in dat aan het eind van de maand een einde komt aan veel coronamaatregelen. Haagse bronnen benadrukken dat er nog definitieve besluiten moeten worden genomen, maar het kabinet denkt erover het coronatoegangsbewijs af te schaffen, net als de regel om anderhalve meter afstand te houden en een mondkapje te dragen. Festivals en evenementen zouden dan vanaf 25 februari toegankelijk worden met een negatieve test ('1G').

Al eerder, namelijk volgende week vrijdag, zouden andere versoepelingen ingaan. Nu moeten bijvoorbeeld restaurants, cafés, theaters, bioscopen en musea nog om 22.00 uur dicht, maar volgens de bronnen wil het kabinet in verband met de relatief gunstige ziekenhuiscijfers dat tijdstip aanpassen. De precieze tijd staat nog niet vast; gesproken wordt over een verruiming tot 23.00 uur, middernacht of 01.00 uur.

Advies om thuis te werken vervalt
Klanten in cafés zouden vanaf eind volgende week ook niet meer per se hoeven te zitten. Verder ziet het ernaar uit dat het advies om thuis te werken vervalt, net als het advies om maximaal vier mensen per dag thuis te ontvangen.

Gisteren toonde premier Rutte zich al "voorzichtig optimistisch" over versoepelingen. Dinsdag hakt het kabinet de knoop door over de versoepelingen van volgende week. Dan is er ook weer een persconferentie, deze keer alleen door minister Kuipers van Volksgezondheid.

Vanochtend was er een korte vergadering van het kabinet over de maatregelen. Die werd helemaal digitaal gehouden. Kuipers wilde vanmiddag weinig kwijt over versoepelingen, maar ook hij gebruikte de woorden "voorzichtig optimistisch". "Het aantal besmettingen is heel erg hoog, maar gelukkig valt de druk op de zorg mee." Over de verruiming van openingstijden zei hij dat het iets is "waar we nadrukkelijk naar kijken".
https://nos.nl/artikel/24(...)te-coronamaatregelen

*O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_203584169
wat boeien die cijfers nog? gewoon alles open.
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:11:36 #138
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203584479
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 49 (relatieve daling 3,1%). Het zijn daarmee 1.531 bezette bedden in totaal, dus in één keer een stuk minder ver boven de 1.500.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 9 februari: 206 (absolute daling 20; relatieve daling 8,8%);
- dinsdag 8 februari: 226 (absolute stijging 12; relatieve stijging 5,6%);
- maandag 7 februari: 214 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- zondag 6 februari: 211 (absolute daling 18; relatieve daling 7,9%);
- zaterdag 5 februari: 229 (absolute stijging 15; relatieve stijging 7,0%);
- vrijdag 4 februari: 214 (absolute daling 4; relatieve daling 1,8%);
- donderdag 3 februari: 218 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,4%);
- woensdag 2 februari: 215 (absolute stijging 9; relatieve stijging 4,4%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 9 februari: 1.325 (absolute daling 29; relatieve daling 2,1%);
- dinsdag 8 februari: 1.354 (absolute stijging 75; relatieve stijging 5,9%);
- maandag 7 februari: 1.279 (absolute stijging 146; relatieve stijging 12,9%);
- zondag 6 februari: 1.133 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- zaterdag 5 februari: 1.134 (absolute daling 18; relatieve daling 1,6%);
- vrijdag 4 februari: 1.152 (absolute daling 16; relatieve daling 1,4%);
- donderdag 3 februari: 1.168 (absolute stijging 11; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 2 februari: 1.157 (absolute stijging 20; relatieve stijging 1,8%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203584483
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:49 schreef THEFXR het volgende:
wat boeien die cijfers nog? gewoon alles open.
En zonder ctb, al helemaal zonder 1g.....na twee vaccins en een booster ga ik me echt niet laten testen voor toegang :{

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2022 15:12:51 ]
pi_203584568
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar met de besmettelijkheid van omikron zal iedereen toch onvermijdelijk ermee in contact komen. Het maximaal behaalbare doel van isolatie is dan enkel vertraging van verspreiding, maar zolang de zorg niet overbelast is maakt het niet uit of je nu of over een maand ziek wordt. Vandaar dat ik het opzich wel zie zitten om dit als normaal verkoudheidsvirus te gaan beschouwen (en we zitten inmiddels op een significant lagere mortaliteit dan influenza, dus ik zeg bewust verkoudheid). :)
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:21:36 #141
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203584654
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:17 schreef Stridone het volgende:

[..]
Maar met de besmettelijkheid van omikron zal iedereen toch onvermijdelijk ermee in contact komen. Het maximaal behaalbare doel van isolatie is dan enkel vertraging van verspreiding, maar zolang de zorg niet overbelast is maakt het niet uit of je nu of over een maand ziek wordt. Vandaar dat ik het opzich wel zie zitten om dit als normaal verkoudheidsvirus te gaan beschouwen (en we zitten inmiddels op een significant lagere mortaliteit dan influenza, dus ik zeg bewust verkoudheid). :)
Significant? Mortaliteit? Influenza? We zitten hier niet op de universiteit meneer. o|O
pi_203584805
quote:
8s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:21 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Significant? Mortaliteit? Influenza? We zitten hier niet op de universiteit meneer. o|O
Ik ben maar een eenvoudige boerenlul, maar ik begreep hem prima. Dus al ben ik hier niet de baas, keur ik het alsnog goed.
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:36:02 #143
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203584825
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:34 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Ik ben maar een eenvoudige boerenlul, maar ik begreep hem prima. Dus al ben ik hier niet de baas, keur ik het alsnog goed.
Het was een grap. *O*
pi_203584847
quote:
Mooi
Erg mooi.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203584944
hooow. Verkeerde topic.

[ Bericht 59% gewijzigd door Red_85 op 09-02-2022 15:55:48 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203585149
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:11 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 49 (relatieve daling 3,1%). Het zijn daarmee 1.531 bezette bedden in totaal, dus in één keer een stuk minder ver boven de 1.500.

- woensdag 9 februari: 206 (absolute daling 20; relatieve daling 8,8%);
- woensdag 9 februari: 1.325 (absolute daling 29; relatieve daling 2,1%);
Fijn hoor, brengers van het goede nieuws! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203585160
quote:
8s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:21 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
_O_ _O-
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203585536
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:17 schreef Stridone het volgende:

[..]
We zitten ook met een gigantisch hogere infectie rate dan influenza, vergeet dat niet. Je spreekt van een griepgolf als er 58 mensen per 100.000 naar de huisarts gaan met griepachtige klachten per week.

Als werkgever ben je verantwoordelijk voor een veilige werkomgeving. Als er kwetsbaren op de werkvloer zijn, kun je dan zieke mensen toelaten op het werk? Met een verkoudheid waren daar nooit echt duidelijke richtlijnen voor. Als je een beetje verkouden bent ga je wel naar het werk, als je erg verkouden bent niet. En soms werd mensen aangeraden om toch maar naar huis te gaan als ze nogal aan het hoesten en sniffelen waren. Maar je testte nooit eigenlijk eerst wat je onder de leden had. Er is nu wel een test voorhanden die 1 virus uit kan sluiten, en het zou me niet verbazen als er meer testen zullen komen. En ik denk ook wel dat men daar voorzichtiger mee om zal gaan, iig voor een poosje.

Ik weet niet welke kant het op gaat. Er zal geen testplicht zijn. Maar als testen waarmee SARS-CoV-2 en Influenza uitgesloten kunnen worden (met redelijke zekerheid) ruim voorhanden zijn, en ik voel me wat verkouden, zou ik dan een test doen voordat ik naar mijn werk ga? Ik denk het wel.

Ik zat in oktober in het vliegtuig naast een gast die de hele tijd zat te hoesten en zijn neus zat te snuiten. Op dat moment moest je een gezondheidsverklaring ondertekenen waarin je gevraagd werd of je de afgelopen week last van hoesten had gehad, of een loopneus, als je daar 'ja' op antwoordde, dan mocht je eigenlijk het vliegtuig niet eens in. Het was maar een gewone verkoudheid, maar ik was er wel flink beroerd van, en het heeft me 2 dagen vakantie gekost. Van mij mag zo iemand thuisblijven hoor, ook in werksituaties.
pi_203586134
Vanwege een storing waren de cijfers van vandaag later dan normaal. Jet aantal nieuwe meldingen is ongeveer 86000, maar onthoud dat nu ook gegevens vanuit testen voor toegang en ziekenhuis / instellingen meegenomen worden, dus iets meer dan alleen GGD-meldingen.

Mijn grafieken van vandaag:

Het lijkt er op dat de nieuwe manier van gegevens verwerken van het RIVM ervoor zorgt dat grote wijzigingen alleen voor de meest recente dag is. Geen wijzigingen ouder dan 30 januari, dan een paar dagen met een beperkte plus en een paar dagen met een beperkte min. Dit was altijd voor mensen van wie eerst alleen de dag van testen bekend was en later de dag van eerste klachten.

De dagcurve ziet er nu dus ook weer anders uit. Een grote piek op de dag van gisteren. Daarnaast nog wat relatief kleine wijzigingen op eerdere dagen.

In de aandelen van de verschillende leeftijdsgroepen was de laatste week van januari een daling zichtbaar voor de groep 0-20 jaar en een stijging van de groep 20-40 jaar. Op 2 februari zijn deze groepen ongeveer even groot. De groepen 40-60 en 60-80 jaar laten de laatste week een lichte stijgende trend zien.

In de absolute aantallen vallen mij vooral weekpatronen op bij de jongere leeftijdsgroepen. Bijvoorbeeld de groep 20-40 jaar laat regelmatig een piek van 2-3 dagen zien, gevolgd door een dip van een dag of 4.
De groep 0-20 jaar lijkt nu echt wel te dalen. De groepen daarboven zitten zo'n beetje op hun piek, maar lijken daarna ook weer te dalen. De groep 60-80 jaar liet de laatste week van januari een stijgende trend zien, maar ook daar lijkt nu stabilisatie zichtbaar.

En de instroom in het ziekenhuis blijft nog steeds erg laag!
pi_203586144
Netjes hoor de IC’s! Hopelijk morgen onder de 200 en dan lekker doorzakken naar de 100.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')