Ja, alles wijst daarop. Rioolcijfers geven ook een positiever beeld de laatste dagen.quote:Op maandag 7 februari 2022 15:23 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Nee, nog niet over naar de GGD cijfers. Denk ook niet aan overstappen, besmettingen zeggen op dit moment nauwelijks iets. 80.000 besmettingen zorgen dus voor een instroom op de Verpleegafdelingen van tussen de 100-150 per dag. Met andere woorden, besmettingcijfers zijn op dit moment totaal inrelevant.
De GGD cijfers laten inderdaad wel zien dat ''we'' over de piek heen zijn qua besmettingen.
Ik kan het niet vinden, het meest gedetailleerde staat in de titel van 1 van de figuren: "gemiddelde hoeveelheid antistoffen na vaccinatie, in week 37 en 48". Maar of dat nu vaccinatie in die weken is geweest, of dat ze toen de steekproef hebben genomen is niet duidelijk. En waarom je restricten tot alleen mensen die in die weken zijn gevaccineerd? Aangezien vaccineren veelal op leeftijd gaat, beperk je je dan ook tot een bepaalde leeftijdsgroep.quote:Op maandag 7 februari 2022 15:13 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Het is toch besmetting en 1 prik en niet twee?
Zag het ook net, ook in het 7 daagse gemiddelde is dit een flinke daling ineens, gister nog 4.2%, 2 dagen ervoor nog 2.4% en nu ineens 10.4%! Dit gaat de goede kant opquote:
Als het goed is, staat er ergens in dat topic een post van mij met iets van "Jongens, wens er maar aan, want dit gaat zo pak 'm beet twee jaar duren."quote:Op maandag 7 februari 2022 19:22 schreef beantherio het volgende:
Ik was eens aan het graven in de oude topics op dit forum en ik kwam nog een ander "positiviteitstopic" van maart 2020 tegen: COR / Hoelang gaat dit nog duren?
Realismequote:Op maandag 7 februari 2022 20:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als het goed is, staat er ergens in dat topic een post van mij met iets van "Jongens, wens er maar aan, want dit gaat zo pak 'm beet twee jaar duren."
Dan heeft iemand hem verwijderd. Sommige mensen kunnen het gewoon niet hebben als iemand zo'n vooruitziende blik heeft.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Realisme
edit: topic doorzocht maar je staat er heul niet tussen!![]()
Ja, klopt, al vijf dagen op rij:quote:Op maandag 7 februari 2022 15:19 schreef GereDathan het volgende:
[...]
Serieuze note, volgens mij zie je bij de GGD ondertussen wel een ingezette daling. Ook percentage positief daalt weer toch @:Federer-Fan ?
Baby steps.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:45 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, klopt, al vijf dagen op rij:
- donderdag 3 februari van 62,8 naar 62,3;
- vrijdag 4 februari van 62,3 naar 61,1;
- zaterdag 5 februari van 61,1 naar 61,0;
- zondag 6 februari van 61,0 naar 59,5;
- maandag 7 februari van 59,5 naar 59,3.
Niet.....We zitten weer midden in een covid/griepgolf en dus nemen de besmettingen toe zoals dat bij gewone griepgolven ook gebeurt. Belangrijker is dat de ziekenhuiscijfers niet op ditzelfde tempo meegroeien. Maar op bepaalde momenten in het jaar kunnen we gewoon verwachten dat besmettingen toenemen en later ook weer afnemen.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Baby steps.
How significant zijn zulke kleine veranderingen?
De stappen op zich zijn niet zo interessant en de absolute getallen al helemaal niet.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Baby steps.
Hoe significant zijn zulke kleine veranderingen?
"It is a small step for men one giant leap for mankind"quote:Op maandag 7 februari 2022 21:45 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, klopt, al vijf dagen op rij:
- donderdag 3 februari van 62,8 naar 62,3;
- vrijdag 4 februari van 62,3 naar 61,1;
- zaterdag 5 februari van 61,1 naar 61,0;
- zondag 6 februari van 61,0 naar 59,5;
- maandag 7 februari van 59,5 naar 59,3.
Volgens mij zijn die zeer belangrijk. Ten eerste laten ze zien dat de groei eruit is, de groei die zoals elke keer vrij rap ging, en ten tweede geven ze aan dat de daling zachtjesaan ingezet wordt.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Baby steps.
Hoe significant zijn zulke kleine veranderingen?
F-f: 13.19:48quote:
Niet echt de beste cijfers uit de reeks die je altijd zo tof post hier. Maar ik heb het idee dat de besmettingscijfers nu rap zullen teruglopen dus komt wel goedquote:
Ook in deze cijfers zitten lichtpunten.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:23 schreef pullup het volgende:
[..]
Niet echt de beste cijfers uit de reeks die je altijd zo tof post hier. Maar ik heb het idee dat de besmettingscijfers nu rap zullen teruglopen dus komt wel goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |