abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203615606
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:20 schreef GereDathan het volgende:
We moeten heel dicht tegen dat punt aanzitten, maar helaas vinden er ook wel veel herbesmettingen plaats. Veelal wel bij mensen die eerder Wuhan/Alpha/Delta gehad hebben, maar die groep is helaas minder goed beschermd dan gehoopt.

Een doorstane besmetting geeft geen totale bescherming net als het vaccin dat niet doet. Maar het verminderd het ziektebeeld wel. In die zin moet dus iedereen of zo nu en dan besmet worden of periodiek een vaccin blijven halen.

Ik neem aan dat de hoeveelheid virus die je binnen krijgt ook een rol speelt. In die zin moet je dus eigenlijk aan de lopende band steeds een beetje virus krijgen om resistent te blijven.

De groep zestig plus is in deze tijden meer geneigd geweest regels (min of meer) op te volgen en de vaccinatiegraad zal ook hoger zijn. Ook zal mee tellen dat contacten wat minder mensen betreft en minder 'intiem' zijn (in de zin van mondkapjes en anderhalve meter). Maar de afgelopen periode zijn er wel heel weinig positief getest. Mogelijk gaan die groep niet testen omdat er minder druk op zit om even thuis te blijven.
pi_203615704
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
We moeten heel dicht tegen dat punt aanzitten, maar helaas vinden er ook wel veel herbesmettingen plaats. Veelal wel bij mensen die eerder Wuhan/Alpha/Delta gehad hebben, maar die groep is helaas minder goed beschermd dan gehoopt.

Zo ondertussen moet het aantal gastheren en gastdames echt nihil zijn voor het virus, maar ik vind het wel gek dat het langer duurt dan in andere landen. Ben bang dat de nodeloze lockdown juist tegen ons werkt, we hadden in december/begin januari even de mega piek van 2 weken moeten pakken in plaats van weer uitsmeren.

Maar het kantelpunt komt steeds dichterbij, in de gevonden besmettingen is duidelijk een plateau zichtbaar. Eerst werd dit veroorzaakt door de maximale capaciteit die bereikt werd, maar sinds enkele dagen lijken de signalen gunstiger te worden, percentage positief blijft hangen en in absolute aantallen dalen we licht. De groei is eruit, maar dat is met name te danken aan de maximale capaciteit.
Dat die lockdown nodeloos zou zijn konden we ook niet weten in december. Er was veel onzekerheid nog toen, en dat heeft goed uitgepakt voor landen die niet in lockdown zijn gegaan, maar dat was een gok.

En het lijkt er inderdaad wel op dat er een vorm van groepsimmuniteit aan het ontstaan is in veel landen *O* .
pi_203615807
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat die lockdown nodeloos zou zijn konden we ook niet weten in december. Er was veel onzekerheid nog toen, en dat heeft goed uitgepakt voor landen die niet in lockdown zijn gegaan, maar dat was een gok.
Als ik eerlijk ben denk ik dat het toen al bekend was:

quote:
Angelique Coetzee, de Zuid-Afrikaanse arts die Omikron ontdekte, is onder druk gezet door overheden. Ze mocht niet vertellen dat de ziekte veel milder was dan Delta. Dat heeft ze gezegd in een interview met de Duitse Krant Die Welt.

Volgens haar hebben 'verschillende Europese overheden' haar gevraagd om niet te zeggen dat Omikron minder erg was. Welke overheden, dat wil ze niet vertellen. Het voorstel heeft ze gelijk afgewezen, vertelt ze de Die Welt. 'Op basis van het klinisch beeld waren er geen aanwijzingen dat we te maken hebben met een zeer ernstige ziekte.'
https://www.msn.com/nl-nl(...)ruk-gezet/ar-AATIDSx

Mijn inziens hebben Rutte en consorten een wit voetje geprobeerd te halen in Europa en bij de NL bevolking door ineens heel krachtig in te grijpen. En dat lijkt ons vooral veel nadelen op te leveren ondertussen.

Ben het wel met je eens dat we dingen ook niet wisten en op basis van 1 arts kan je ook geen feitelijke conclusies trekken. Maar vanaf ongeveer dag 1 was al duidelijk dat Omikron de eindshow zou worden, zo ongeveer alle landen hebben dat ook zo overgenomen.

Het is helaas zo dat onze overheid in de 2 jaar Corona eigenlijk altijd mis zat met zijn besluiten. Voor een aantal keren is wel wat te zeggen (met name in het begin), maar je als er op terugkijkt zie je vooral veel verkeerde beslissingen. Ik ben ook ontzettend blij met Ernst Kuipers ipv de Jonge. Was eerst nog wat huiverig, maar ondertussen heeft Kuipers duidelijk laten zien dat hij wél kennis van zaken heeft. Hij laat zich niet bang maken door een OMT bijvoorbeeld. Hij voert duidelijk een beleid wat gebaseerd is op kennis en kunde en heeft in de paar weken dat hij er nu zit het roer al volledig omgegooid.

Hoewel ik er respect voor heb dat de Jonge er is gaan zitten nadat Bruins letterlijk omviel ben ik ook van mening dat we de Jonge al snel hadden moeten vervangen met iemand met meer kennis en kunde. Dat is achteraf geklets en moet je vooral niet te zwaar opnemen, het is vooral een constatering.
pi_203616161
Ik haal er even een tweet bij met wel mooi nieuws:

twitter

7 daags gemiddelde begint de goede kant op te gaan. Besmettingen vandaag iets onder het 7 daags gemiddelde. Wij hangen duidelijk aan de bovenkant van de piek, maar hellen wel steeds verder naar de goede kant. Ondanks alle versoepelingen van de laatste weken, die hebben 0,0 negatieve invloed.

RIVM meldt overigens ongeveer 2000 meer besmettingen, volgens mij ijlt er nog genoeg na daar. Ondanks de inhaalslag van afgelopen week.
pi_203616226
quote:
RIVM meldt overigens ongeveer 2000 meer besmettingen, volgens mij ijlt er nog genoeg na daar. Ondanks de inhaalslag van afgelopen week.
Ik verwacht dat dit verschil komt omdat men nu ook van andere bronnen cijfers krijgt. Het RIVM meldt op hun data site:
quote:
Ook worden de testuitslagen van andere testaanbieders (zoals Testen voor Toegang) en zorginstellingen (zoals ziekenhuizen, verpleeghuizen en huisartsen) die hun positieve SARS-CoV-2 testuitslagen via het Meldportaal van GGD GHOR invoeren rechtstreeks aan het RIVM gemeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door simonblue op 11-02-2022 15:48:02 ]
pi_203616253
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 15:26 schreef simonblue het volgende:

[..]
Ik veracht dat dit verschil komt omdat men nu ook van andere bronnen cijfers krijgt. Het RIVM meldt op hun data site:
[..]

Dat had ik niet meegekregen, dat zou ook wel een en ander verklaren. Op zich wel goed dat ze een compleet beeld proberen te geven.
pi_203616469
Mijn grafieken van vandaag:

Ook vandaag zijn de grootste veranderingen op de dag van gisteren. Alles wat daarvoor zit heeft slechts een beperkte correctie: de laatste paar dagen zijn er negatieve correcties en worden de cijfers iets lager, die daarvoor (ca een week geleden) iets hoger. Dat komt waarschijnlijk doordat men de datum van de melding van een aantal personen wijzigt van de datum van testuitslag naar de datum van eerste klachten die natuurlijk iets eerder ligt.

Vanwege de kleine wijzigingen in data ouder dan een paar dagen is het ook makkelijker om trends eerder te zien. Het lijkt erop dat de cijfers van 6 t/m 9 februari ongeveer 10000 meldingen lager ligt dan een week daarvoor.

De dagcurve ziet er hetzelfde uit als die van de twee dagen ervoor: een scherpe piek op de dag van gisteren en daarvoor slechts relatief kleine wijgingen. De hoogte van de piek in de dagcurve van vandaag is lager dan die van de twee eerdere dagcurves.

De aandelen van de groepen 0-20 en 20-40 jaar zijn beide ongeveer 34% op 4 februari. Het percentage van de groep 60-80 jaar klimt langzaamaan iets en is nu bijna 6%. De groep 80+ is nog laag maar ook iets aan het groeien naar 0.6%.

Voor alle groepen lijkt de piek net voor of op 4 februari te zitten. De dagen erna, in het weekend, zijn de cijfers laag. Op de weekdagen lijken ze weer iets hoger te zijn, maar niet zo hoog als in de eerste dagen van februari.
Het aantal besmettingen in absolute aantallen is voor de groep 60-80 sinds 24 januari hoger dan tijdens de piek in midden november. Het effect hiervan zou al in de ziekenhuiscijfers zichtbaar moeten zijn, maar de instroom blijft laag:

pi_203616752
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Als ik eerlijk ben denk ik dat het toen al bekend was:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ruk-gezet/ar-AATIDSx

Mijn inziens hebben Rutte en consorten een wit voetje geprobeerd te halen in Europa en bij de NL bevolking door ineens heel krachtig in te grijpen. En dat lijkt ons vooral veel nadelen op te leveren ondertussen.

Ben het wel met je eens dat we dingen ook niet wisten en op basis van 1 arts kan je ook geen feitelijke conclusies trekken. Maar vanaf ongeveer dag 1 was al duidelijk dat Omikron de eindshow zou worden, zo ongeveer alle landen hebben dat ook zo overgenomen.

Het is helaas zo dat onze overheid in de 2 jaar Corona eigenlijk altijd mis zat met zijn besluiten. Voor een aantal keren is wel wat te zeggen (met name in het begin), maar je als er op terugkijkt zie je vooral veel verkeerde beslissingen. Ik ben ook ontzettend blij met Ernst Kuipers ipv de Jonge. Was eerst nog wat huiverig, maar ondertussen heeft Kuipers duidelijk laten zien dat hij wél kennis van zaken heeft. Hij laat zich niet bang maken door een OMT bijvoorbeeld. Hij voert duidelijk een beleid wat gebaseerd is op kennis en kunde en heeft in de paar weken dat hij er nu zit het roer al volledig omgegooid.

Hoewel ik er respect voor heb dat de Jonge er is gaan zitten nadat Bruins letterlijk omviel ben ik ook van mening dat we de Jonge al snel hadden moeten vervangen met iemand met meer kennis en kunde. Dat is achteraf geklets en moet je vooral niet te zwaar opnemen, het is vooral een constatering.
Het ligt er denk ik aan hoeveel waarde er wordt gehecht aan de onzekerheid. In eerdere golven was Zuid-Afrika heel anders vergeleken met Europa. Ik denk dat ik ook aan de voorzichtige kant zou hebben gaan zitten.
Maar als ik kijk naar het beleid van de overheid over de gehele pandemie, dan denk ik dat ik vooral in het begin veel meer de algemeen bekende adviezen (dus die van de WHO) zou hebben gevolgd. Vroeg en hard ingrijpen, en veel inzetten op testen. In latere golven denk ik dat ik meer geneigd zou zijn geweest om maatwerk toe te passen, en de overheid heeft dat eigenlijk ook wel gedaan. Niet te vroeg ingrijpen, niet te laat, en niet teveel. Al zullen er wel maatregelen zijn geweest die ik niet zou hebben gedaan, en veel meer de nadruk zou hebben gelegd op uitleggen waarom sommige maatregelen nuttig zijn.
En verder veel meer monitoren, a la UK en Denemarken. Dat zou veel ellende in juli hebben gescheeld (dansen met Jansen) en had de lockdown nu kunnen voorkomen of veel korter kunnen maken. Veel meer en frequenter data verzamelen over verspreiding van het virus, veel meer en sneller samples analyseren op varianten, en veel meer en frequenter antistoffen bepalen. Landen als de UK en Denemarken halen daar zoveel uit. Waar en wanneer komen nieuwe varianten op, waar zitten mass-spread event, hoe verspreid het virus zich in huishoudens, kantoor, OV. Hoe effectief zijn de vaccins in de praktijk, hoe verloopt die effectiviteit in de praktijk. Nu zie je vaak data daarover uit het buitenland, en dan komt het RIVM gelijk met de kanttekening dat je het buitenland niet goed kunt vergelijken met Nederland, want x,y,z. Waarom het niet zelf doen dan?

En als voorbeeld, mijn vriendin had weer een pakket zelftesten besteld, en die kwam nu ook met een PCR-test en uitnodiging of ze mee wilt doen aan een survey om de accuraatheid van de zelftesten (antigeen testen) te evalueren. Dus eerst een zelftest afnemen en rapporteren, vervolgens gelijk een PCR-test en die opsturen. Als je niet mee wilt doen, kun je de PCR-test gewoon gebruiken als test voor als je symptomen hebt. Dat kan hier in een teststraat, maar je kunt ook een test op laten sturen en op de post doen. Duurt iets langer, maar niet iedereen kan gemakkelijk naar een teststraat.
pi_203617731
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 16:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Het ligt er denk ik aan hoeveel waarde er wordt gehecht aan de onzekerheid. In eerdere golven was Zuid-Afrika heel anders vergeleken met Europa. Ik denk dat ik ook aan de voorzichtige kant zou hebben gaan zitten.
Maar als ik kijk naar het beleid van de overheid over de gehele pandemie, dan denk ik dat ik vooral in het begin veel meer de algemeen bekende adviezen (dus die van de WHO) zou hebben gevolgd. Vroeg en hard ingrijpen, en veel inzetten op testen. In latere golven denk ik dat ik meer geneigd zou zijn geweest om maatwerk toe te passen, en de overheid heeft dat eigenlijk ook wel gedaan. Niet te vroeg ingrijpen, niet te laat, en niet teveel. Al zullen er wel maatregelen zijn geweest die ik niet zou hebben gedaan, en veel meer de nadruk zou hebben gelegd op uitleggen waarom sommige maatregelen nuttig zijn.
En verder veel meer monitoren, a la UK en Denemarken. Dat zou veel ellende in juli hebben gescheeld (dansen met Jansen) en had de lockdown nu kunnen voorkomen of veel korter kunnen maken. Veel meer en frequenter data verzamelen over verspreiding van het virus, veel meer en sneller samples analyseren op varianten, en veel meer en frequenter antistoffen bepalen. Landen als de UK en Denemarken halen daar zoveel uit. Waar en wanneer komen nieuwe varianten op, waar zitten mass-spread event, hoe verspreid het virus zich in huishoudens, kantoor, OV. Hoe effectief zijn de vaccins in de praktijk, hoe verloopt die effectiviteit in de praktijk. Nu zie je vaak data daarover uit het buitenland, en dan komt het RIVM gelijk met de kanttekening dat je het buitenland niet goed kunt vergelijken met Nederland, want x,y,z. Waarom het niet zelf doen dan?

En als voorbeeld, mijn vriendin had weer een pakket zelftesten besteld, en die kwam nu ook met een PCR-test en uitnodiging of ze mee wilt doen aan een survey om de accuraatheid van de zelftesten (antigeen testen) te evalueren. Dus eerst een zelftest afnemen en rapporteren, vervolgens gelijk een PCR-test en die opsturen. Als je niet mee wilt doen, kun je de PCR-test gewoon gebruiken als test voor als je symptomen hebt. Dat kan hier in een teststraat, maar je kunt ook een test op laten sturen en op de post doen. Duurt iets langer, maar niet iedereen kan gemakkelijk naar een teststraat.
Met alle respect hoor, maar waarom dat eindeloze blijven testen?? Bij virussen kunnen mensen besmet raken en met een beetje pech kunnen die in het ziekenhuis belanden, maar nu is wel gebleken dat deze variant niet voor ziekenhuisopnames zorgt dus hoog tijd om deze controle intussen los te laten...... (imho)
  vrijdag 11 februari 2022 @ 18:32:15 #235
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203618411
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 58,6 naar 57,7. Dat is dus positief. Wat ook positief is, is deze slechte grap, welke ik afgelopen nacht heb bedacht in een vlaag van verstandsverbijstering:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 11-02-2022 18:57:13 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203618697
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 17:29 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Met alle respect hoor, maar waarom dat eindeloze blijven testen?? Bij virussen kunnen mensen besmet raken en met een beetje pech kunnen die in het ziekenhuis belanden, maar nu is wel gebleken dat deze variant niet voor ziekenhuisopnames zorgt dus hoog tijd om deze controle intussen los te laten...... (imho)
Testen in de contest van het vaststellen van besmettingen zal wel afgeschaald worden, maar testen in de contest van monitoring is wel degelijk nuttig. In de gaten houden hoeveel virus er aanwezig is, toename, afname, waar, onder welke groepen (kun je bij kwetsbaren meer alert op zijn door daar intensiever te monitoren bijv), of er nieuwe varianten opduiken, etc. Monitoring is nooit verkeerd in mijn ogen.
pi_203618724
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Testen in de contest van het vaststellen van besmettingen zal wel afgeschaald worden, maar testen in de contest van monitoring is wel degelijk nuttig. In de gaten houden hoeveel virus er aanwezig is, toename, afname, waar, onder welke groepen (kun je bij kwetsbaren meer alert op zijn door daar intensiever te monitoren bijv), of er nieuwe varianten opduiken, etc. Monitoring is nooit verkeerd in mijn ogen.
In mijn ogen kan het juist wel te ver gaan, je loopt elke dag het risico dat je iets overkomt door welke oorzaak dan ook.....dat kun je simpelweg niet blijven monitoren.....
pi_203618787
De daling versnel nog steeds in de UK, -28.7% nu in de week-op-week getallen. Als het zo doorgaat zit het volgende week onder 50k/dag. Als het een beetje meezit duikt het aantal opnames volgende week ook onder de 1000 per dag.
Uni ziekenhuis hier begint er ook weer beter uit te zien, vorige week nog net iets meer dan 80 patienten, nu 69, en slechts 1 patient aan een ventilator.
pi_203618801
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:03 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
In mijn ogen kan het juist wel te ver gaan, je loopt elke dag het risico dat je iets overkomt door welke oorzaak dan ook.....dat kun je simpelweg niet blijven monitoren.....
Lol infectieziekten worden al decennialang gemonitord. Ik zou niet weten waarom je dit met covid niet zou doen. (Juist met covid, dit heeft namelijk voor de meeste ellende in 100 jaar gezorgd, niet monitoren Ou super dom zijn)
pi_203618848
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:09 schreef koemleit het volgende:

[..]
Lol infectieziekten worden al decennialang gemonitord. Ik zou niet weten waarom je dit met covid niet zou doen. (Juist met covid, dit heeft namelijk voor de meeste ellende in 100 jaar gezorgd, niet monitoren Ou super dom zijn)
Geef alleen aan dat we een stuk controle moeten gaan loslaten en dat de samenleving geen hinder meer gaat ondervinden dmv sluitingen of maatregelen. We hebben pre corona ook gewoon ons leven geleid en nu zijn we in een fase dat we weer ons normale leven kunnen oppakken.

Het zou jou sieren om mij niet meer onderuit te halen omdat ik een andere mening heb dan jij.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:14:34 #241
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203618860
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:09 schreef qajariaq het volgende:
Zit ik er erg naast als ik stel dat we nu feitelijk die kudde immuniteit hebben bereikt waar we twee jaar terug op hoopten? Uiteraard wel door een mix van vaccinaties, verzwakt virus en heel veel herstelden.

Mijn enige puntje waar ik nog niet geheel zeker van ben is hoe het ontwikkeld als de zestig plussers ook massaal besmet raken. Verder ziek ik het voorlopig heel positief in.
Da's een mooie Freudiaanse verspreking meneer.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203619015
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Geef alleen aan dat we een stuk controle moeten gaan loslaten en dat de samenleving geen hinder meer gaat ondervinden dmv sluitingen of maatregelen. We hebben pre corona ook gewoon ons leven geleid en nu zijn we in een fase dat we weer ons normale leven kunnen oppakken.

Het zou jou sieren om mij niet meer onderuit te halen omdat ik een andere mening heb dan jij.
Helemaal eens. Monitoring kan best zonder grootschalige testen. En nu lijken ze toch in te gaan zetten op grootschalig testen voor toegang. (1G) Dat vind ik een erg onwenselijke ontwikkeling want het duurt een eeuwigheid eer je daar weer vanaf bent. Ver voorbij de werkelijke problemen met Corona.
Lekker loslaten die zooi, dan kun je op de achtergrond gewoon beperkt wat blijven monitoren.
pi_203619033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:29 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Helemaal eens. Monitoring kan best zonder grootschalige testen. En nu lijken ze toch in te gaan zetten op grootschalig testen voor toegang. (1G) Dat vind ik een erg onwenselijke ontwikkeling want het duurt een eeuwigheid eer je daar weer vanaf bent. Ver voorbij de werkelijke problemen met Corona.
Gelukkig iemand die me snapt :)
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:30:39 #244
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203619034
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:29 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Ze hebben toch ook die rioolcijfers? Misschien kunnen ze ook die verder verfijnen.
pi_203619223
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:30 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ze hebben toch ook die rioolcijfers? Misschien kunnen ze ook die verder verfijnen.
Waarom??
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:46:25 #246
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203619304
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:42 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Waarom??
Omdat je dan zonder testen een beeld kunt krijgen van de verspreiding. Als ze meer meestations krijgen, kunnen ze op nog meer detailniveau zien waar de besmettingen plaatsvinden en kunnen ze daarop eventueel maatregelen baseren.
pi_203619371
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:46 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Omdat je dan zonder testen een beeld kunt krijgen van de verspreiding. Als ze meer meestations krijgen, kunnen ze op nog meer detailniveau zien waar de besmettingen plaatsvinden en kunnen ze daarop eventueel maatregelen baseren.
We kunnen niet bezig blijven met controleren, besmettingen zullen er altijd zijn élke dag.....
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:52:28 #248
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203619426
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
We kunnen niet bezig blijven met controleren, besmettingen zullen er altijd zijn élke dag.....
Maar dat gaat zo ongeveer automatisch. Dan kunnen ze hopelijk ingrijpen ruim voordat het te laat is en zijn misschien al die vrijheidsbeperkende maatregelen niet nodig.
pi_203619540
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:52 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Maar dat gaat zo ongeveer automatisch. Dan kunnen ze hopelijk ingrijpen ruim voordat het te laat is en zijn misschien al die vrijheidsbeperkende maatregelen niet nodig.
En dan elke dag denken dat we misschien al te laat zijn? Nee, tis mooi geweest zo.....
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:59:13 #250
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203619568
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:57 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
En dan elke dag denken dat we misschien al te laat zijn? Nee, tis mooi geweest zo.....
Het hoeft toch niet openbaar te worden gemaakt. Er zouden mensen achter de schermen mee bezig kunnen zijn die ook op andere dingen letten en dan als het onverhoopt nodig is, kunnen ze aan de bel trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')