SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
bericht dat je wilde plaatsen:Tussen niets afspreken of bespreken en harde regelgeving zit een enorm grijs gebied. Ergens in dat grijze gebied zit zat ruimte voor diplomatiequote:Op zondag 6 februari 2022 09:37 schreef capricia het volgende: [..] Want de EU heeft hier het laatste woord in?
Ben jij het daar niet mee eens? Of hoe denk jij daar over?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zuigen is zuigenquote:Op zondag 6 februari 2022 09:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ik mijn ogen dicht doe is het mij om het evenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
In elk geval een flinke vinger in de pap. De EU heeft ook kunnen bepalen dat hij maximaal 9 maanden geldig is, dan kunnen ze ook bepalen dat groepen die niet in aanmerking komen voor de booster in een lidstaat daarvan uitgezonderd zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 09:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Want de EU heeft hier het laatste woord in?![]()
Het lijkt me dat landen daar souverein in zijn. Zolang er geen bindende afspraken over gemaakt zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 09:40 schreef Molo het volgende:
bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Tussen niets afspreken of bespreken en harde regelgeving zit een enorm grijs gebied. Ergens in dat grijze gebied zit zat ruimte voor diplomatie
Ben jij het daar niet mee eens? Of hoe denk jij daar over?
Vind het een beetje vreemd om daar 1 politieke partij op aan te spreken (want zo begon deze discussie)."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Helaas. Dat kan de EU dus niet bepalen. Evenmin als een enkele politieke partij in NL (waar deze discussie mee begon).quote:Op zondag 6 februari 2022 09:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
In elk geval een flinke vinger in de pap. De EU heeft ook kunnen bepalen dat hij maximaal 9 maanden geldig is, dan kunnen ze ook bepalen dat groepen die niet in aanmerking komen voor de booster in een lidstaat daarvan uitgezonderd zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ah ok, ja ik denk daar anders over. Hard op papier soeverein, idd. In de praktijk, not so much.quote:Op zondag 6 februari 2022 09:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt me dat landen daar souverein in zijn. Zolang er geen bindende afspraken over gemaakt zijn.
Vind het een beetje vreemd om daar 1 politieke partij op aan te spreken (want zo begon deze discussie).
En ik heb even het begin gemist dan, ik hang het zelf niet op aan één politieke partij, maar de lidstaten die elkaar treffen aan de diverse EU tafels die hier stiekem toch wel erg vaak over gaanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De Europese coronapas (de internationale QR code) is nu 9 maanden geldig. Die kan gebruikt worden binnen landen. Als ik naar het buitenland ga heb ik alleen die QR code nodig, niet die van Duitsland of Italië ofzo. Die 9 maanden is geen beslissing van een lidstaat geweest, maar een Europese.quote:Op zondag 6 februari 2022 09:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Helaas. Dat kan de EU dus niet bepalen. Evenmin als een enkele politieke partij in NL (waar deze discussie mee begon).![]()
Hier begon het:quote:Op zondag 6 februari 2022 09:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah ok, ja ik denk daar anders over. Hard op papier soeverein, idd. In de praktijk, not so much.
En ik heb even het begin gemist dan, ik ga g het zelf niet op aan één politieke partij, maar de lidstaten die elkaar treffen aan de diverse EU tafels die hier stiekem toch wel erg vaak over gaan
zalkc in COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2621 Onverdeeldopen.nl
Eerst was D66 het probleem, daarna de EU.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Kunnen we stoppen met die 'kapje op-kapje af'-act in sportkantines?
Gisteren bij uitwedstrijd geweest en na een enorme opstopping voor de ingang van de kantine voor de QR-check (schouder aan schouder, verfrommelde kapjes komen uit jaszakken) een metertje of twintig lopen naar de bar met kapje op en daarna massaal kapjes af, bier tanken en je aerosolen sproeien in een bomvolle kantine.![]()
Maar ben je nu boos op D66 of op de EU?quote:Op zondag 6 februari 2022 09:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
De Europese coronapas (de internationale QR code) is nu 9 maanden geldig. Die kan gebruikt worden binnen landen. Als ik naar het buitenland ga heb ik alleen die QR code nodig, niet die van Duitsland of Italië ofzo. Die 9 maanden is geen beslissing van een lidstaat geweest, maar een Europese.
Want het lijkt een beetje op beide.
D66 is niet verantwoordelijk voor het beleid in andere landen. En andere landen mogen ook binnen de EU andere voorwaarden stellen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Oh zoquote:Op zondag 6 februari 2022 09:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier begon het:
zalkc in COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2621 Onverdeeldopen.nl
Eerst was D66 het probleem, daarna de EU.
Het concept 'vrije keuze' bij deze vorm van inzet van vaccins is wmb vanaf het begin van deze discussie 'het probleem' geweest.
Dat bedoelde ik ook met mijn opmerking erna die niet specifiek gelinkt was aan D66, over geen dwang maar wel gezellig drang zonder problemen prrrrrima vinden
Ik vraag me inmiddels ook wel af hoe dat nog geschaard kan worden onder soevereiniteit rondom lidstaten, terwijl de basiszaken als recht op vrij verplaatsen van personen toch echt niet meer zo vrij is de afgelopen periode. En het stuk categorisatie onder kopje gezondheid echt discutabel is gewordenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ben niet @zalkc he.quote:Op zondag 6 februari 2022 09:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar ben je nu boos op D66 of op de EU?
Want het lijkt een beetje op beide.
D66 is niet verantwoordelijk voor het beleid in andere landen. En andere landen mogen ook binnen de EU andere voorwaarden stellen.
Wat mij betreft gaat D66 hier ook niet vrijuit, maar dat is een andere discussie.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2022 09:55:25 ]![]()
Nee, maar de grotere lidstaten, dus Duitsland, Spanje, Italië en Frankrijk, zijn allemaal redelijke maatregel-hardliners. Dus dat je als kleiner land dan het onderspit delft in zo’n discussie is niet gek.quote:Op zondag 6 februari 2022 09:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Want de EU heeft hier het laatste woord in?
Die landen zijn gewoon souverein.
Dat heeft ook te maken met hoe de EU werkt. Er is geen nuloptie, er loopt nooit iemand weg van tafel. We gaan net zo lang door tot er een compromis is. En dus lever je als tegenstander onderaan de streep altijd in.![]()
De institutionele gevaren van wat er in Canada gebeurt:
Misschien een klein issue inderdaad, dat het centrum van de hoofdstad van één van de rijkste en meest stabiele G7-landen al een week bezet wordt. Vanwege het coronabeleid. Misschien een dingetje waar de overheid iets mee zou moeten.Afgelopen voorjaar geband of zo? Weet niet of dat permanent is. Ik ben ook wel eens een maandje weg dus weet niet of hij sindsdien nog terug is geweest.quote:Op zondag 6 februari 2022 10:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet eigenlijk niet of dat vrijwillig is of niet
Wel dat ie het zat was op gegeven moment![]()
Mij nooit iig. Ook nog nooit van iemand gehoord of gemerkt dat ze me minder aimabel vonden. Terecht, IMHOquote:![]()
![]()
![]()
Feel the loveOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Canada, topontwikkeling!quote:Op zondag 6 februari 2022 10:13 schreef Vasilevski het volgende:
De institutionele gevaren van wat er in Canada gebeurt:
[ twitter ]
Misschien een klein issue inderdaad, dat het centrum van de hoofdstad van één van de rijkste en meest stabiele G7-landen al een week bezet wordt. Vanwege het coronabeleid. Misschien een dingetje waar de overheid iets mee zou moeten.
[..]
Afgelopen voorjaar geband of zo? Weet niet of dat permanent is. Ik ben ook wel eens een maandje weg dus weet niet of hij sindsdien nog terug is geweest.
Verder, geen idee eigenlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik heb m'n ogen al dicht! Zuigen nondeju!!quote:
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ziehier de vérstrekkende nutteloosheid van deze kutmaatregel!!!quote:Op zondag 6 februari 2022 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gisteren bij uitwedstrijd geweest en na een enorme opstopping voor de ingang van de kantine voor de QR-check (schouder aan schouder, verfrommelde kapjes komen uit jaszakken) een metertje of twintig lopen naar de bar met kapje op en daarna massaal kapjes af, bier tanken en je aerosolen sproeien in een bomvolle kantine.![]()
En toch heeft hij wel een punt vanuit een communicatiestandpunt. Ik zou persoonlijk een geleidelijke heropening zonder CTB makkelijker te accepteren vinden dan mét. Beste zou natuurlijk zijn alles nu onbeperkt open.
En Duitsland is dus niet meer zijn gidsland qua 2G.![]()
![]()
Snel veranderd hier in mijn post iddquote:Op zondag 6 februari 2022 10:43 schreef Vasilevski het volgende:
En toch heeft hij wel een punt vanuit een communicatiestandpunt. Ik zou persoonlijk een geleidelijke heropening zonder CTB makkelijker te accepteren vinden dan mét. Beste zou natuurlijk zijn alles nu onbeperkt open.
En Duitsland is dus niet meer zijn gidsland qua 2G.![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mijn grootste ergernis is vooral dat we bij elke heropening meer voorwaarden stapelen. Gingen we afgelopen voorjaar nog open met alleen 1,5 meter / max capaciteit, in het najaar moest je al een CTB hebben voor de horeca en andere zaken, en nu moet je een CTB hebben en mag je daarna ook nog een maskertje dragen en afstand houden / max capaciteit. Plus vroegere sluitingstijden.quote:Op zondag 6 februari 2022 10:43 schreef Vasilevski het volgende:
En Duitsland is dus niet meer zijn gidsland qua 2G.
Probeer hier maar eens een uurtje te gaan zwemmen bij het plaatselijke zwembad, je hebt meer administratie nodig dan als je door een douane moet.![]()
Laten we hier geen andere users bespreken. Indien je iets over/met een gebruiker wil bespreken, tag die gebruiker dan zodat die ook kan reageren als diegene dat wil.![]()
En die CTB blijft er natuurlijk zo lang mogelijk op om de boostergraad op te krikken. Wellicht komt er straks ook nog bovenop dat TvT geld gaat kosten.quote:Op zondag 6 februari 2022 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mijn grootste ergernis is vooral dat we bij elke heropening meer voorwaarden stapelen. Gingen we afgelopen voorjaar nog open met alleen 1,5 meter / max capaciteit, in het najaar moest je al een CTB hebben voor de horeca en andere zaken, en nu moet je een CTB hebben en mag je daarna ook nog een maskertje dragen en afstand houden / max capaciteit. Plus vroegere sluitingstijden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Baudet heeft de grootste draai van iedereen gemaakt.quote:Op zondag 6 februari 2022 01:10 schreef HayeOpReis het volgende:
[..]
Helemaal in het begin toen de IFR nog op 3% werd geschat en we weinig van het virus wisten, wilde FvD een lockdown, daarna niet meer. Stukje van twee jaar geleden:
De rest van de regering doet het precies andersom: hoe kleiner het probleem wordt, hoe extremer de maatregelen.
Van:
Naar:
En het lijkt me duidelijk dat het argument van de 'IFR op 3%' later bedacht is. Anders had Baudet het daar meteen wel eerder over gehad.![]()
En ze laten je niet binnen als je je kapje aflaat?quote:Op zondag 6 februari 2022 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik moest gisteren dus de QR code laten zien om bij een bruiloft van 800 man naar binnen te kunnen.
Dat hele ctb maakt geen fuck uit. Zolang het niet weg is zijn we niet vrij.![]()
800 man? Wow, daar zullen vast wel mensen bij hebben gezeten die besmet zijn. Ben benieuwd hoeveel besmettingen daaruit voort gaan komen.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik moest gisteren dus de QR code laten zien om bij een bruiloft van 800 man naar binnen te kunnen.
Dat hele ctb maakt geen fuck uit. Zolang het niet weg is zijn we niet vrij.![]()
Aangezien iedereen zijn coronapas heeft laten zien, zal het qua besmettingen en ernstige ziektegevallen sowieso wel meevallen.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
800 man? Wow, daar zullen vast wel mensen bij hebben gezeten die besmet zijn. Ben benieuwd hoeveel besmettingen daaruit voort gaan komen.![]()
Haha, daarom zijn er nu 100.000 besmettingen per dag? Alleen de ongevaccineerde mensen raken besmet toch? En die mensen worden zo ziek dat ze allemaal in het ziekenhuis komen, o, waar zijn die ziekenhuisopnames toch?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Aangezien iedereen zijn coronapas heeft laten zien, zal het qua besmettingen en ernstige ziektegevallen sowieso wel meevallen.![]()
800 man?! Wilden ze het Nederlands record van grootste bruiloft in 2022 pakken ofzo? Echt nooit zo'n groot huwelijk gezien.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat hele ctb maakt geen fuck uit. Zolang het niet weg is zijn we niet vrij.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Beterschap, hopelijk niet teveel klachten?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:19 schreef Benny het volgende:
Zojuist ook positief getest, na 3 prikken Pfizer. Laatste was in december.![]()
Wie heeft dat geclaimed?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:19 schreef mir1986 het volgende:
Alleen de ongevaccineerde mensen raken besmet toch?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ja om en nabij. Was gewoon of er geen corona was. Geen mondkapjes en ik heb met zoveel mensen lopen handen schudden en praten dichtbij.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
800 man? Wow, daar zullen vast wel mensen bij hebben gezeten die besmet zijn. Ben benieuwd hoeveel besmettingen daaruit voort gaan komen.
Ventilatie was wel goed trouwens voor wat het uitmaakt.
Maar zou het raar vinden als ik geen omicron heb komende dagen.![]()
We weten niet hoeveel besmettingen er geweest zouden zijn zonder vaccins. Dus je maakt sowieso geen eerlijke vergelijking.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, daarom zijn er nu 100.000 besmettingen per dag?Dat heb ik nooit gezegd, wel dat ze minder besmettelijk zijn.quote:Alleen de ongevaccineerde mensen raken besmet toch?Omikron is gelukkig wel minder ziekmakend dan de vorige varianten.quote:En die mensen worden zo ziek dat ze allemaal in het ziekenhuis komen, o, waar zijn die ziekenhuisopnames toch?![]()
Beterschap, had je klachten?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:19 schreef Benny het volgende:
Zojuist ook positief getest, na 3 prikken Pfizer. Laatste was in december.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vannacht halve nacht wakker gelegen door spierpijnen, nadat ik al een kleine kriebel in de keel ontwikkelde. Genoeg reden om te testen. Maar als dit het is mag ik in mijn handen wrijvenquote:Op zondag 6 februari 2022 11:20 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Beterschap, hopelijk niet teveel klachten?![]()
Welkom bij de club die geboosterd is en omicronnedquote:Op zondag 6 februari 2022 11:19 schreef Benny het volgende:
Zojuist ook positief getest, na 3 prikken Pfizer. Laatste was in december.![]()
![]()
Turkse bruiloften gaan los. Misschien was het wel minder hoor. Iemand zei ervoor 800 man maar was iig heel erg druk.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
800 man?! Wilden ze het Nederlands record van grootste bruiloft in 2022 pakken ofzo? Echt nooit zo'n groot huwelijk gezien.![]()
Daarvoor was de QR-pas eerst bedoeld toch, aangezien gevaccineerde mensen niet besmet konden raken. Bescherm je opa en oma, laat je vaccineren.quote:![]()
paracetamol nemen, werkt goed tegen de spierpijn!quote:Op zondag 6 februari 2022 11:22 schreef Benny het volgende:
[..]
Vannacht halve nacht wakker gelegen door spierpijnen, nadat ik al een kleine kriebel in de keel ontwikkelde. Genoeg reden om te testen. Maar als dit het is mag ik in mijn handen wrijven![]()
Geef nu eens antwoord op de gestelde vraag. Wie deed die claim?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:23 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarvoor was de QR-pas eerst bedoeld toch, aangezien gevaccineerde mensen niet besmet konden raken. Bescherm je opa en oma, laat je vaccineren.![]()
Voor beperking was het bedoeld. Niemand heeft voor zover ik weet geclaimed dat je met een vaccin zeker niet besmet kunt raken, wel dat het de kans op besmetting verkleint. Ik ben dus wel benieuwd wie dat geclaimed heeft...quote:Op zondag 6 februari 2022 11:23 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarvoor was de QR-pas eerst bedoeld toch, aangezien gevaccineerde mensen niet besmet konden raken. Bescherm je opa en oma, laat je vaccineren.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Thanks. Zojuist gedaan. Verder nog mooie tipsquote:Op zondag 6 februari 2022 11:23 schreef mir1986 het volgende:
[..]
paracetamol nemen, werkt goed tegen de spierpijn!?
![]()
Hugo de Jonge heeft het regelmatig geclaimd. Ik heb ook regelmatig gehoord dat ik me moest laten vaccineren om anderen daarmee te kunnen beschermen ofzo.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Voor beperking was het bedoeld. Niemand heeft voor zover ik weet geclaimed dat je met een vaccin zeker niet besmet kunt raken, wel dat het de kans op besmetting verkleint. Ik ben dus wel benieuwd wie dat geclaimed heeft...![]()
Nee, verder niet echt. Paracetamol hielp in ieder geval goed tegen die spierpijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:24 schreef Benny het volgende:
[..]
Thanks. Zojuist gedaan. Verder nog mooie tips?
![]()
quote:Op zondag 6 februari 2022 11:24 schreef Benny het volgende:
[..]
Thanks. Zojuist gedaan. Verder nog mooie tips?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Snap jij procenten en risico's?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hugo de Jonge heeft het regelmatig geclaimd. Ik heb ook regelmatig gehoord dat ik me moest laten vaccineren om anderen daarmee te kunnen beschermen ofzo.
Niemand heeft beweerd dat je niet besmet kan raken, wel dat het risico kleiner wordt. Daarbij was vanaf het begin bekend dat de vaccins er vooral goed in zijn om een zwaar ziektebeeld te voorkomen.![]()
Heb je een bron dat Hugo de Jonge dat geclaimd heeft? Klinkt namelijk als een verzinsel.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hugo de Jonge heeft het regelmatig geclaimd. Ik heb ook regelmatig gehoord dat ik me moest laten vaccineren om anderen daarmee te kunnen beschermen ofzo.
Ja, bescherming van anderen in de zin dat de kans kleiner is dat je zelf besmet raakt en de kans dus kleiner is dat je het doorgeeft... dat als je besmet raakt de duur korter is en dus de kans kleiner is dat je het doorgeeft en dat de kans dat je naar het ziekenhuis moet aanzienlijk verkleind wordt, waardoor daar een plekje is voor anderen die het nodig hebben.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Daarom raken al die gevaccineerde / geboosterde mensen nu besmet? Ik hoor vooral de gevaccineerde mensen om me heen die besmet raken.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heb je een bron dat Hugo de Jonge dat geclaimd heeft? Klinkt namelijk als een verzinsel.
Ja, bescherming van anderen in de zin dat de kans kleiner is dat je zelf besmet raakt en de kans dus kleiner is dat je het doorgeeft... dat als je besmet raakt de duur korter is en dus de kans kleiner is dat je het doorgeeft en dat de kans dat je naar het ziekenhuis moet aanzienlijk verkleind wordt, waardoor daar een plekje is voor anderen die het nodig hebben.
Ik heb in het BNW-topic heel wat twitter-berichten van HdJ gekopieerd waarin HdJ zegt dat je anderen beschermt. Trouwens dat spotje wordt nu ook de hele tijd op de TV afgedraaid, bescherm de ander.
Al hoor ik nu ook regelmatig: neem de prik, zodat je met vakantie kan. Ja, daarom neem je een prik, om op vakantie te kunnen. Niet voor je eigen gezondheid ofzo.![]()
Ben een zij, maar ik snap dat wel hoor. Hoef je me niks over uit te leggen.quote:
[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 06-02-2022 11:52:34 ]![]()
Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragenquote:Op zondag 6 februari 2022 11:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Voor beperking was het bedoeld. Niemand heeft voor zover ik weet geclaimed dat je met een vaccin zeker niet besmet kunt raken, wel dat het de kans op besmetting verkleint. Ik ben dus wel benieuwd wie dat geclaimed heeft...
Het is niet alleen beweerd, maar het is zelfs de hele grondslag van het vaccineren van jongeren en het vaccinatiepaspoort.![]()
Zo absoluut is het (officieel) inderdaad nooit gesteld, maar de nadruk lag wel degelijk lange tijd op het beschermen van je omgeving. Zie deze (voor zijn doen nog genuanceerde) tweets van Hugo bijvoorbeeld https://twitter.com/hugod(...)687188439047?lang=nl.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Geef nu eens antwoord op de gestelde vraag. Wie deed die claim?
Daar komt bij dat de officiële getallen over de besmettelijkheid van gevaccineerden gebaseerd waren op onderzoek van het RIVM naar de alfa-variant, en die werden ook nog gebruikt toen allang duidelijk was dat de delta-variant veel besmettelijker was. Dat noem ik desinformatie.Never explain, never apologize.![]()
Veruit de meeste mensen zijn gevaccineerd en het vaccin werkt minder goed tegen omicron dan tegen alpha of delta, het is dus zeker niet gek als de meeste mensen die besmet raken ook gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:31 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom raken al die gevaccineerde / geboosterde mensen nu besmet? Ik hoor vooral de gevaccineerde mensen om me heen die besmet raken.Iets wat ik niet bestrijd, ik onderbouwde namelijk dat je dat ook doet daarmee. Heb je mijn bericht wel gelezen?quote:Ik heb in het BNW-topic heel wat twitter-berichten van HdJ gekopieerd waarin HdJ zegt dat je anderen beschermt. Trouwens dat spotje wordt nu ook de hele tijd op de TV afgedraaid, bescherm de ander.De relevantie hiervan zie ik niet...quote:Al hoor ik nu ook regelmatig: neem de prik, zodat je met vakantie kan. Ja, daarom neem je een prik, om op vakantie te kunnen. Niet voor je eigen gezondheid ofzo.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Het is meer dat de kop van het AD de inhoud van het artikel niet dekt.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen
Het gaat om het terugbrengen van het risico, niet dat het niet meer overgedragen kan worden.
''Het onderzoek laat zien dat de circulatie van het virus door grootschalige vaccinatie enorm wordt teruggebracht, stelt hij.''![]()
Uit dat artikel:quote:Op zondag 6 februari 2022 11:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is niet alleen beweerd, maar het is zelfs de hele grondslag van het vaccineren van jongeren en het vaccinatiepaspoort.Tergend domme kop die inderdaad de verkeerde indruk wekt / domweg niet klopt met de resultaten van het onderzoek en hun eigen verdere inhoud, moet ik wel zeggen. Maar nee, dat het teruggebracht naar 0 zou worden met een vaccin is dus niet een van de grondslagen van het vaccinatiebeleid, wel dat het besmettingen beperkt.quote:Een studie van het Amerikaanse Centers of Disease Control and Prevention, het RIVM van de VS, laat nu zien dat inenting met de vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna, verspreiding van het coronavirus grotendeels voorkomt. Na de eerste prik daalde de besmettingskans binnen twee weken met 80 procent, na de vereiste tweede prik zelfs met 90 procent.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ik heb de booster niet gehad, mijn vrouw wel. Ik ben woensdag positief getest met milde klachten en mijn vrouw leek de dans te ontspringen maar wordt vanochtend wakker met dezelfde klachten die ik had. Ik denk dat een booster voor gezonde mensen <60 jaar echt heel weinig verschil maakt. (maar goed N=1 etc).
Mijn vrouw is trouwens wel een paar dagen ziek geweest van die booster dus is not amused dat dit voor niks lijkt te zijn.Alpha kenny one![]()
Je weet niet of het voor niets is. Goed mogelijk dat je vrouw zonder booster nog zieker geworden was...quote:Op zondag 6 februari 2022 11:38 schreef falling_away het volgende:
Ik heb de booster niet gehad, mijn vrouw wel. Ik ben woensdag positief getest met milde klachten en mijn vrouw leek de dans te ontspringen maar wordt vanochtend wakker met dezelfde klachten die ik had. Ik denk dat een booster voor gezonde mensen <60 jaar echt heel weinig verschil maakt. (maar goed N=1 etc).
Mijn vrouw is trouwens wel een paar dagen ziek geweest van die booster dus is not amused dat dit voor niks lijkt te zijn.![]()
quote:Op zondag 6 februari 2022 11:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is meer dat de kop van het AD de inhoud van het artikel niet dekt.
Het gaat om het terugbrengen van het risico, niet dat het niet meer overgedragen kan worden.
''Het onderzoek laat zien dat de circulatie van het virus door grootschalige vaccinatie enorm wordt teruggebracht, stelt hij.''Dat klopt inderdaad, er wordt niet beweerd dat die bescherming 100% is, behalve in de kop. Wel wordt gezegd 80% na de 1e prik en 90% na de 2e. Iets wat je toen ook al kon betwijfelen (zie de reacties onderaan het artikel), maar goed. Daar is nu helemaal niks meer van over.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Uit dat artikel:
[..]
Tergend domme kop die inderdaad de verkeerde indruk wekt, moet ik wel zeggen. Maar nee, dat het teruggebracht naar 0 zou worden met een vaccin is niet een van de grondslagen van het vaccinatiebeleid, wel dat het besmettingen beperkt.
In het artikel wordt letterlijk gezegd door de immunoloog Ger Rijkers dat dit een argument is voor een vaccinatiepaspoort.![]()
Ik denk dat het wel milder is voor de onlangs geboosterden maar het maakt geen significant verschil qua ziekenhuisopnamens. Vooral niet bij 50 min.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:38 schreef falling_away het volgende:
Mijn vrouw is trouwens wel een paar dagen ziek geweest van die booster dus is not amused dat dit voor niks lijkt te zijn.
Op dit punt in de pandemie is de controledrang van de regering en de domme regele een groter probleem.
Het virus zelf is gereduceerd tot storm in een glas water.![]()
Dat is ook altijd een beetje een dooddoener.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je weet niet of het voor niets is. Goed mogelijk dat je vrouw zonder booster nog zieker geworden was...![]()
Omikron heeft inderdaad roet in het eten gegooid. Maar een booster verkleint nog steeds de kans op verspreiding.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:43 schreef Vasilevski het volgende:
Iets wat je toen ook al kon betwijfelen (zie de reacties onderaan het artikel), maar goed. Daar is nu helemaal niks meer van over.![]()
Is het heel erg toeval dat dat artikel vorig jaar op 1 april geplaatst is?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is niet alleen beweerd, maar het is zelfs de hele grondslag van het vaccineren van jongeren en het vaccinatiepaspoort.![]()
![]()
Of in een hersen-etende zombie was veranderd…..quote:Op zondag 6 februari 2022 11:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je weet niet of het voor niets is. Goed mogelijk dat je vrouw zonder booster nog zieker geworden was...
Je weet het niet!![]()
Is ook goed mogelijk!quote:Op zondag 6 februari 2022 11:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of in een hersen-etende zombie was veranderd…..
Je weet het niet!
We zullen het wel nooit weten.
Go hard or go home![]()
Mensen hebben minder last van corona na een booster. Ja, echt een dooddoener.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is ook altijd een beetje een dooddoener.![]()
![]()
Straks heeft Baudet z'n tribunalen en dan zeggen ze: "JA MAAR HET WAS EEN GRAPJE."quote:Op zondag 6 februari 2022 11:46 schreef Morm_NL het volgende:
[..]
Is het heel erg toeval dat dat artikel vorig jaar op 1 april geplaatst is?
Vrijspraak.![]()
![]()
Ja hoor, daarom wordt de vrouw van Falling_away nog steeds ziek, evenals alle andere partners die in dit topic voorbijkomen, ondanks de booster, ondanks gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omikron heeft inderdaad roet in het eten gegooid. Maar een booster verkleint nog steeds de kans op verspreiding.
Onder de 50 is die prikdrang gewoon bizar.
Onder de 40 zijn er in totaal 64 mensen overleden in 2 jaar tijd. Ben benieuwd hoeveel mensen er in die tijd onder de 40 overleden zijn aan de griep en/of een heftige longontsteking.![]()
Hij is in twee jaar tijd van standpunt veranderd?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Baudet heeft de grootste draai van iedereen gemaakt.
Van:
[ twitter ]
[ twitter ]
Naar:
[ twitter ]
En het lijkt me duidelijk dat het argument van de 'IFR op 3%' later bedacht is. Anders had Baudet het daar meteen wel eerder over gehad.vind het niet heel gek eigenlijk. De meeste steun voor de regels zag je ook begin 2020. Naarmate de tijd vorderde voegden bepaalde maatregelen steeds minder veel toe, ze werden steeds minder proportioneel imo.
![]()
En wat is daar nu precies het praktisch nut van? En staat dat in verhouding tot de proporties die daar nu nog aan repressieve maatregelen tegenover staan?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:44 schreef luxerobots het volgende:
Maar een booster verkleint nog steeds de kans op verspreiding.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Het is Baudet natuurlijk ook vooral de toon, volstrekt gespeend van ook maar enige nuance en zelfreflectie en overal met het vingertje naartoe wijzend.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij is in twee jaar tijd van standpunt veranderd?vind het niet heel gek eigenlijk. De meeste steun voor de regels zag je ook begin 2020. Naarmate de tijd vorderde voegden bepaalde maatregelen steeds minder veel toe, ze werden steeds minder proportioneel imo.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ja, er raken 99.999 mensen besmet in plaats van 100.000 mensen.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:49 schreef nostra het volgende:
[..]
En wat is daar nu precies het praktisch nut van? En staat dat in verhouding tot de proporties die daar nu nog aan repressieve maatregelen tegenover staan?![]()
Dat kan ik niet uitsluiten, maar over het algemeen hebben we redelijk hetzelfde ziekteverloop bij de griep etc. dus ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je weet niet of het voor niets is. Goed mogelijk dat je vrouw zonder booster nog zieker geworden was...Alpha kenny one![]()
Jawel maar het wordt echt altijd gezegd. Zelfs als diegene bv op de ic komt.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mensen hebben minder last van corona na een booster. Ja, echt een dooddoener.![]()
Ik heb ook niks met de beste man.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is Baudet natuurlijk ook vooral de toon, volstrekt gespeend van ook maar enige nuance en zelfreflectie en overal met het vingertje naartoe wijzend.
Maar ik vind het ook niet raar dat hij van standpunt veranderd is en daar ging het oorspronkelijk over. Alsof het iets slechts was dat hij van standpunt veranderd was![]()
![]()
Je kunt enkele gevallen niet zo doortrekken naar grote groepen.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja hoor, daarom wordt de vrouw van Falling_away nog steeds ziek, evenals alle andere partners die in dit topic voorbijkomen, ondanks de booster, ondanks gevaccineerd zijn.
Wederom, jij lijkt abstracte begrippen als 'kans', 'risico' en 'procenten' niet te snappen.
Ik zet vraagtekens bij die cijfers (ik zou graag een bron zien).quote:Onder de 50 is die prikdrang gewoon bizar.
Onder de 40 zijn er in totaal 64 mensen overleden in 2 jaar tijd.
Maar goed, het is niet zo dat er maar twee opties zijn:
- Mensen gaan dood
- Mensen hebben nergens last van
Er is een grijs gebied, met mensen met longklachten, vermoeidheidsklachten, long-covid etc.Nou, gebruik google eens.quote:Ben benieuwd hoeveel mensen er in die tijd onder de 40 overleden zijn aan de griep en/of een heftige longontsteking.![]()
We zullen het nooit zeker weten, dus voor de zekerheid gaan we maar gewoon door met boosters en andere beperkingen. En dan lekker door gaan met: ‘zonder boosters of maatregelen was het veeeeel erger geweest’.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Is ook goed mogelijk!
We zullen het wel nooit weten.![]()
Tjah, hoeveel mensen krijgen vermoeidheidsklachten door de lockdown, inperking van hun vrijheid? Stress om corona?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kunt enkele gevallen niet zo doortrekken naar grote groepen.
Wederom, jij lijkt abstracte begrippen als 'kans', 'risico' en 'procenten' niet te snappen.
[..]
Ik zet vraagtekens bij die cijfers (ik zou graag een bron zien).
- Mensen gaan dood
Er is een grijs gebied, met mensen met longklachten, vermoeidheidsklachten, long-covid etc.
[..]
Nou, gebruik google eens.![]()
www.stichtingnice.nlquote:Op zondag 6 februari 2022 11:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kunt enkele gevallen niet zo doortrekken naar grote groepen.
[..]
Ik zet vraagtekens bij die cijfers (ik zou graag een bron zien).
- Mensen gaan dood
Er is een grijs gebied, met mensen met longklachten, vermoeidheidsklachten, long-covid etc.
[..]
Nou, gebruik google eens.
Daar kan je onder andere de cijfers vinden.![]()
Baudet is wel gegaan van: ''het moet strenger dan Rutte het wil!!1''quote:Op zondag 6 februari 2022 11:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij is in twee jaar tijd van standpunt veranderd?vind het niet heel gek eigenlijk. De meeste steun voor de regels zag je ook begin 2020. Naarmate de tijd vorderde voegden bepaalde maatregelen steeds minder veel toe, ze werden steeds minder proportioneel imo.
Naar: ''het is een complot om slaven van ons te maken!!1''
Geeft wat mij betreft veel aan wat betreft de geestelijke instabiliteit van die man.![]()
Oorspronkelijk is de QR code ingevoerd zodat de anderhalve meter maatregel weg kon.
Zomaar een nieuwsbericht hierover:
https://zaanstad.nieuws.n(...)ag-anderhalve-meter/
Echter, 2 maanden later kwam de anderhalve meter terug, maar de QR bleef!![]()
En pak nu eens zelf de cijfers erbij van wat je zelf beweert.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
www.stichtingnice.nl
Daar kan je onder andere de cijfers vinden.![]()
Hij is mij ook te extreem.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Baudet is wel gegaan van: ''het moet strenger dan Rutte het wil!!1''
Geeft wat mij betreft veel aan wat betreft de geestelijke instabiliteit van die man.
Maar dat hij van standpunt veranderd is (zelfs in deze mate) vind ik niet bepaald spreken van een geestelijke instabiliteit. Heel gek, maar ik vind het juist sterk als een persoon door de jaren heen evolueert en dus ook verschillende meningen ontwikkelt.
Ik vond in het begin ook dat we veel te laat ingrepen. Maar in de loop der tijd ben ik steeds meer voorstander geworden van het loslaten van maatregelen omdat ik ze niet meer proportioneel vond, mijn meningen veranderden door een veranderde samenleving in die twee jaar.
Niks geks aan.![]()
Het is gewoon een probleem dat maatregelen moeilijk weggaan als ze er eenmaal zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:55 schreef Gia het volgende:
Oorspronkelijk is de QR code ingevoerd zodat de anderhalve meter maatregel weg kon.
Zomaar een nieuwsbericht hierover:
https://zaanstad.nieuws.n(...)ag-anderhalve-meter/
Echter, 2 maanden later kwam de anderhalve meter terug, maar de QR bleef!
Daarom kan je je beter afvragen of het echt noodzakelijk is en een gigantisch verschil maakt. Anders beter afkappen en niet aan beginnen.![]()
Alle landen om ons heen vonden dat Nederland niet streng genoeg ingreep aan het begin van de crisisquote:Op zondag 6 februari 2022 11:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Baudet is wel gegaan van: ''het moet strenger dan Rutte het wil!!1''
Geeft wat mij betreft veel aan wat betreft de geestelijke instabiliteit van die man.
En ook alle landen om ons heen vonden dat Nederland te streng ingreep in december met de lockdown.
Ben het met je eens dat Baudet nogal wat geestelijke issues lijkt te hebben maar het Coronabeleid van Nederland is vaker erg onlogisch gebleken.Alpha kenny one![]()
![]()
Waarom zou je als veelvuldig twitterend criticus op het coronabeleid in godsnaam in Oostenrijk op vakantie gaan, of all places? Je weet toch hoe het daar is?![]()
![]()
Dat heb ik gedaan.. Dus wat bedoel je precies?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En pak nu eens zelf de cijfers erbij van wat je zelf beweert.![]()
Als feiten veranderen, pas je je mening aan, lijkt me ook logisch. Maar Baudet is echt een extreem geval, het meest extreme geval in de Tweede Kamer. En dan hebben politici al de eigenschap dat hun mening gemakkelijk bijgesteld kan worden...quote:Op zondag 6 februari 2022 11:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij is mij ook te extreem.
Maar dat hij van standpunt veranderd is (zelfs in deze mate) vind ik niet bepaald spreken van een geestelijke instabiliteit. Heel gek, maar ik vind het juist sterk als een persoon door de jaren heen evolueert en dus ook verschillende meningen ontwikkelt.
Ik vond in het begin ook dat we veel te laat ingrepen. Maar in de loop der tijd ben ik steeds meer voorstander geworden van het loslaten van maatregelen omdat ik ze niet meer proportioneel vond, mijn meningen veranderden door een veranderde samenleving in die twee jaar.
Niks geks aan.![]()
Hij ziet gewoon waar zijn volgers mee gek gemaakt worden in hun twitter- of youtube-bubbel en neemt dat over of gaat dat ook geloven. Hoe dan ook moet het wat anders zijn dan wat de regering doet.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij is mij ook te extreem.
Niks geks aan.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ik bedoel, pak het stukje specifieke informatie waar je het over had. En kom niet met een site met heel veel informatie en de mededeling dat we je claim daar op moeten zoeken.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:02 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan.. Dus wat bedoel je precies?![]()
Daarom kan ik me zo ergeren aan mensen die nog steeds beweren dat ze stoppen met maatregelen zo snel als het maar kan. Uhu. Invoeren kan vaak vrij snel, maar een maatregel annuleren..quote:Op zondag 6 februari 2022 12:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is gewoon een probleem dat maatregelen moeilijk weggaan als ze er eenmaal zijn.
Daarom kan je je beter afvragen of het echt noodzakelijk is en een gigantisch verschil maakt. Anders beter afkappen en niet aan beginnen.![]()
Het wisselen van standpunt is helemaal niet gek. Oke, Baudet is wel een extreem voorbeeld.
Maar ik merk het bij mezelf ook. Vorige winter kon ik nog wel achter de maatregelen staan (oke avondklok uitgezonderd), en vond ik testen ook belangrijk.
Ik sta er nu ook losser in. En vooral het mondkapjesfeest overal is welx1000
![]()
Als ik een wappie was hè, dan:quote:Op zondag 6 februari 2022 11:54 schreef mir1986 het volgende:
Tjah, hoeveel mensen krijgen vermoeidheidsklachten door de lockdown, inperking van hun vrijheid? Stress om corona?
"Ik heb 27 december mijn booster gehad en 16 januari kreeg ik een hartinfarct."
Ik ben geen wappie en ik weet waar het door kwam, niet de vaccinatie. Maar dit soort berichten zie je zoveel voorbij komen.
Corona heeft er zeker wel toe bij gedragen, in de zin dat ik al 2 jaar veel te weinig beweging heb, omdat alles op zijn gat zit.
En wat je zegt, de stress, zeer slecht voor de gezondheid van mensen.![]()
Ik geloof trouwens wel dat Baudet echt gelooft in wat hij zegt.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hij ziet gewoon waar zijn volgers mee gek gemaakt worden in hun twitter- of youtube-bubbel en neemt dat over of gaat dat ook geloven. Hoe dan ook moet het wat anders zijn dan wat de regering doet.
Als het puur om de zetels was had hij nog wel eens luchtig kunnen reageren, of een grapje kunnen maken. Nu reageert hij op kritiek als door een wesp gestoken.![]()
Ja exact!quote:Op zondag 6 februari 2022 12:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daarom kan ik me zo ergeren aan mensen die nog steeds beweren dat ze stoppen met maatregelen zo snel als het maar kan. Uhu. Invoeren kan vaak vrij snel, maar een maatregel annuleren..![]()
We noteren het om Limburg een speciaal plekje te geven bij de tribunalen.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
COVID-bezetting IC per regio: grootste daling in regio('s) Limburg, -21
Oke LCPS
@:oliver23"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Daar ben ik het ook mee eens hoor. En nu in tijden van omikron is er ook meer mogelijk, vooral als de besmettingen dalen. Omikron is minder ziekmakend.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik een wappie was hè, dan:
"Ik heb 27 december mijn booster gehad en 16 januari kreeg ik een hartinfarct."
Ik ben geen wappie en ik weet waar het door kwam, niet de vaccinatie. Maar dit soort berichten zie je zoveel voorbij komen.
Corona heeft er zeker wel toe bij gedragen, in de zin dat ik al 2 jaar veel te weinig beweging heb, omdat alles op zijn gat zit.
En wat je zegt, de stress, zeer slecht voor de gezondheid van mensen.
Maar zonder lockdowns hadden we ook tal van problemen gehad. Want hoe reageer je als je beide ouders ernstig ziek worden? Als personeel uitvalt in cruciale branches? Ziekte creëert ook gewoon angst bij mensen.![]()
De verplichte anderhalve meter afstand heeft ook een hoop voordelen: niet meer opeengepakt zitten in een restaurant en meer ruimte hebben in de sportschool. Laten we die voordelen van de verplichte anderhalve meter afstand omarmen.![]()
De intenties van figuren als Kuipers zijn niet zuiver. Dan is een discussie over noodzaak niet zo heel relevant. Je kan je beter afvragen welke kwade bedoelingen iemand als Kuipers of de regering in het algemeen heeft. Zo ver zijn we al aangezien je ook van andere politici zoals Klaver hoort dat de regering er alles aan heeft gedaan om 2g door te duwen.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is gewoon een probleem dat maatregelen moeilijk weggaan als ze er eenmaal zijn.
Daarom kan je je beter afvragen of het echt noodzakelijk is en een gigantisch verschil maakt. Anders beter afkappen en niet aan beginnen.
Het zaakje stinkt.![]()
Wat vinden de eigenaren van het restaurant en de sportschool daar zelf van?quote:Op zondag 6 februari 2022 12:11 schreef Modus het volgende:
De verplichte anderhalve meter afstand heeft ook een hoop voordelen: niet meer opeengepakt zitten in een restaurant en meer ruimte hebben in de sportschool. Laten we die voordelen van de verplichte anderhalve meter afstand omarmen.![]()
Nuchter bezien is dit natuurlijk ook belachelijk. Je moet dit in Brussel adresseren. We hebben hier alleen geen minister van Toerisme zoals veel andere landen.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:07 schreef _serial_ het volgende:
Schoolreizen in gevaar door boosteradvies Gezondheidsraad
Een uitzondering voor onderwijsgerelateerde activiteiten lijkt me best een acceptabel compromis.![]()
Ja maar helaas is de horeca hier niet op ingericht.. veelal kleine zaken die geen winst kunnen draaien met de 1.5m afstand regel.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:11 schreef Modus het volgende:
De verplichte anderhalve meter afstand heeft ook een hoop voordelen: niet meer opeengepakt zitten in een restaurant en meer ruimte hebben in de sportschool. Laten we die voordelen van de verplichte anderhalve meter afstand omarmen.
in de VS is dat bijv. een stuk minder een probleem.Alpha kenny one![]()
Dit is een quote die is gejat uit een ander topic.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:12 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Wat vinden de eigenaren van het restaurant en de sportschool daar zelf van?![]()
Ah ik zat me nog af te vragen of het een persiflage was, maar je weet het tegenwoordig soms ook niet meer.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is een quote die is gejat uit een ander topic.Heb dit soort dingen inmiddels zo vaak zonder ironie gehoord. Meestal van mensen die zelf 32 uur per week op knopjes drukken, gegarandeerd loon krijgen, en nog tegen een burnout aan zitten.
![]()
Maar, moet alles door de overheid voorgekauwd en opgelegd worden?quote:Op zondag 6 februari 2022 12:09 schreef luxerobots het volgende:
Daar ben ik het ook mee eens hoor. En nu in tijden van omikron is er ook meer mogelijk, vooral als de besmettingen dalen. Omikron is minder ziekmakend.
Maar zonder lockdowns hadden we ook tal van problemen gehad. Want hoe reageer je als je beide ouders ernstig ziek worden? Als personeel uitvalt in cruciale branches? Ziekte creëert ook gewoon angst bij mensen.
Toen Corona in Nederland een vlucht nam, besloot ik zelf om me te beschermen. Advies alleen zou voldoende moeten zijn.
Als er een gifwolk boven een stad hangt en het advies is binnen blijven met de ramen en deuren dicht, dan is er toch niemand zo achterlijk om zichzelf toch in gevaar te brengen.
Waarom is voor Corona advies alleen niet voldoende, maar worden we als kleine kinderen behandeld?
Omdat de zorg het niet aankan. Dezelfde zorg die door Rutte is afgebroken. Mensen mogen blijkbaar niet dood gaan als ze zichzelf in gevaar hebben gebracht door adviezen niet op te volgen.![]()
En als mensen complicaties krijgen van het vaccin zelf? Dat is dan ook eigen schuld lijkt me. Gewoon lekker laten verrotten voor de deur van het ziekenhuis met hun bloedprop.quote:Op zondag 6 februari 2022 07:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Als je complicaties ondervindt bij een besmetting, dan eigen schuld.
En mensen die van wintersport terugkomen met een gebroken bot? Of motorrijders die verongelukken die ook gewoon de auto, of nog beter, het OV hadden kunnen nemen? Of mensen die anno februari 2022 nog steeds geen vitamine D bij slikken en / of af zijn gevallen?
Trek die immorele lijn van denken eens door en dan zie je hoe achterlijk en kort door de bocht het is.
En daarnaast, ongevaccineerden hebben (net als iedereen) gewoon hun hele leven mee betaald aan de zorg door middel van een abonnement op de zorg, belastingafdracht en 'inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekering'. Dus ze betalen ook gewoon mee voor de zorg van iedereen. En dus ook voor wanneer ze het zelf nodig hebben.![]()
Wacht ik doe m’n mond even open, dan kan jij de woorden erin stoppen…quote:Op zondag 6 februari 2022 12:23 schreef matigeuser het volgende:
[..]
En als mensen complicaties krijgen van het vaccin zelf? Dat is dan ook eigen schuld lijkt me. Gewoon lekker laten verrotten voor de deur van het ziekenhuis met hun bloedprop.
En mensen die van wintersport terugkomen met een gebroken bot? Of motorrijders die verongelukken die ook gewoon de auto, of nog beter, het OV hadden kunnen nemen? Of mensen die anno februari 2022 nog steeds geen vitamine D bij slikken en / of af zijn gevallen?
Trek die immorele lijn van denken eens door en dan zie je hoe achterlijk en kort door de bocht het is.
En daarnaast, ongevaccineerden hebben (net als iedereen) gewoon hun hele leven mee betaald aan de zorg door middel van een abonnement op de zorg, belastingafdracht en 'inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekering'. Dus ze betalen ook gewoon mee voor de zorg van iedereen. En dus ook voor wanneer ze het zelf nodig hebben.
Ik heb nergens iets gezegd over zorg weigeren.![]()
Er zijn ook nu wel meer situaties waarin zorg geweigerd wordt als iemand welbewust een overduidelijk negatief en disproportioneel risico neemt. Of dat in dit geval zo is, kan je over redetwisten, maar het lijkt me voor de theoretische discussie niet direct uitgesloten omdat we zorg ook verlenen aan motorrijders.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:23 schreef matigeuser het volgende:
En als mensen complicaties krijgen van het vaccin zelf? Dat is dan ook eigen schuld lijkt me. Gewoon lekker laten verrotten voor de deur van het ziekenhuis met hun bloedprop.
Daarnaast kan je ook differentiëren zonder direct in zorgweigering te moeten schieten. Daar zijn ook nog wel nuances in te maken.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ik denk dat het je zal verbazen hoeveel mensen zich toch in deze gifwolk zullen begeven. Vooral als de wolk langdurig blijft, en de giftige effecten niet meteen merkbaar zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar, moet alles door de overheid voorgekauwd en opgelegd worden?
Toen Corona in Nederland een vlucht nam, besloot ik zelf om me te beschermen. Advies alleen zou voldoende moeten zijn.
Als er een gifwolk boven een stad hangt en het advies is binnen blijven met de ramen en deuren dicht, dan is er toch niemand zo achterlijk om zichzelf toch in gevaar te brengen.Omdat we besloten hebben om de zorg overeind te houden, we geen zorginfarct willen. Dan zijn mensen met een hartaanval of na een verkeersongeval ook de klos.quote:Waarom is voor Corona advies alleen niet voldoende, maar worden we als kleine kinderen behandeldJe hebt een punt. We hebben in de zorg veel te veel op effectiviteit gestuurd en komen nu met een pandemie dus ernstig tekort.quote:Omdat de zorg het niet aankan. Dezelfde zorg die door Rutte is afgebroken.
Aan de andere kant is er de laatste jaren, ook voor corona, wel steeds meer geld naar de zorg gegaan. Dus echt kapotgemaakt is het ook weer niet. Sowieso willen mensen ook zo min mogelijk aan belastingen betalen.![]()
Oh, dat valt me dan erg mee. Excuses als ik mijn mond voorbij gepraat hebt. Je bent dat een uitzondering, want ik heb al zovaak gehoord inmiddels dat ongevaccineerden zorg geweigerd mag worden of hun eigen zorgkosten moeten betalen dat ik inmiddels bevooroordeeld ben over iedereen die zijn 'mond weer open doet' met ditzelfde riedeltje of iets wat er op lijkt.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wacht ik doe m’n mond even open, dan kan jij de woorden erin stoppen…
Ik heb nergens iets gezegd over zorg weigeren.
Wat bedoel je dan met 'eigen verantwoordelijkheid' zoals je in een eerdere post zei?![]()
Idd. Het is geen wet van meden en perzen.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Er zijn ook nu wel meer situaties waarin zorg geweigerd wordt als iemand welbewust een overduidelijk negatief en disproportioneel risico neemt. Of dat in dit geval zo is, kan je over redetwisten, maar het lijkt me voor de theoretische discussie niet direct uitgesloten omdat we zorg ook verlenen aan motorrijders.
Daarnaast kan je ook differentiëren zonder direct in zorgweigering te moeten schieten. Daar zijn ook nog wel nuances in te maken.
Als je alcoholist bent kom je nu eenmaal ook niet in aanmerking voor een levertransplantatie. Daar moet je lange tijd clean voor zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Verrassend, die daling in Limburgquote:Op zondag 6 februari 2022 11:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
COVID-bezetting IC per regio: grootste daling in regio('s) Limburg, -21
Oke LCPS
@:oliver23![]()
![]()
Dat ze zelf moeten zorgdragen voor adequate bescherming. Dat hoeft de samenleving niet collectief te doen dus schaf dat CTB af. Ik vind dat het tijd is om af te stappen van collectieve maatregelen, aangezien het steeds minder een collectief probleem wordt.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:30 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Oh, dat valt me dan erg mee. Excuses als ik mijn mond voorbij gepraat hebt. Je bent dat een uitzondering, want ik heb al zovaak gehoord inmiddels dat ongevaccineerden zorg geweigerd mag worden of hun eigen zorgkosten moeten betalen dat ik inmiddels bevooroordeeld ben over iedereen die zijn 'mond weer open doet' met ditzelfde riedeltje of iets wat er op lijkt.
Wat bedoel je dan met 'eigen verantwoordelijkheid' zoals je in een eerdere post zei?
Ik heb in het verleden wel gepleit voor het achteraan in de rij zetten van ongevaccineerden maar dat is wat mij betreft een gepasseerd station, aangezien de zorg momenteel niet meer (fors) overbelast is.![]()
Dus ondanks 80.000 besmettingen komen er alsnog rond de 150 mensen in het ziekenhuis, laten we aub stoppen met alle maatregelen en Nederland weer opbouwen, ervoor zorgen dat de inflatie niet nog hoger wordt, de brandstofprijzen niet nog verder toenemen, evenals de elektriciteitsprijzen, voedsel in de supermarkt, etc.quote:![]()
Rare regels ook… Mijn zoontje test vanmorgen positief. Ik heb geen booster gehad dus ik mag pas over 5 dagen testen en moet in quarantaine, terwijl mijn vrouw gewoon mag gaan werken omdat ze wel een booster heeft gehad?!![]()
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ik zou gewoon gaan werken, zo lang je geen klachten hebt.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:46 schreef Stoorzendert het volgende:
Rare regels ook… Mijn zoontje test vanmorgen positief. Ik heb geen booster gehad dus ik mag pas over 5 dagen testen en moet in quarantaine, terwijl mijn vrouw gewoon mag gaan werken omdat ze wel een booster heeft gehad?!![]()
![]()
Hoewel ik het eens ben met je voorstel heeft die inflatie en de andere zaken die je noemt er niet zo veel mee te maken he. Het is niet dat een liter diesel dan ineens weer 1,20 isquote:Op zondag 6 februari 2022 12:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dus ondanks 80.000 besmettingen komen er alsnog rond de 150 mensen in het ziekenhuis, laten we aub stoppen met alle maatregelen en Nederland weer opbouwen, ervoor zorgen dat de inflatie niet nog hoger wordt, de brandstofprijzen niet nog verder toenemen, evenals de elektriciteitsprijzen, voedsel in de supermarkt, etc.![]()
![]()
Haha, dat zou wel mooi zijn, liter diesel voor 1,20 ipv de 1,65 die het nu kostquote:Op zondag 6 februari 2022 12:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoewel ik het eens ben met je voorstel heeft die inflatie en de andere zaken die je noemt er niet zo veel mee te maken he. Het is niet dat een liter diesel dan ineens weer 1,20 is. Maar de NL'se overheid kan wel iets doen aan alle belastingen op een liter brandstof. Maar het is natuurlijk een grote melkkoe.
![]()
Waar z'n 100 niet gevaccineerd zijn. Klein detail.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dus ondanks 80.000 besmettingen komen er alsnog rond de 150 mensen in het ziekenhuis, laten we aub stoppen met alle maatregelen en Nederland weer opbouwen, ervoor zorgen dat de inflatie niet nog hoger wordt, de brandstofprijzen niet nog verder toenemen, evenals de elektriciteitsprijzen, voedsel in de supermarkt, etc.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat mag je niet zeggen tegen mensen die niet in vaccinaties geloven.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waar z'n 100 niet gevaccineerd zijn. Klein detail.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
En waarvan er 25 in het ziekenhuis liggen met corona in plaats van door corona.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het gaat toch om het niet overlopen van de ziekenhuizen? Of worden de doelpalen weer verschoven?![]()
En volledig terecht maar dat is een andere discussie.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:50 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, dat zou wel mooi zijn, liter diesel voor 1,20 ipv de 1,65 die het nu kost. Maar de NL'se overheid kan wel iets doen aan alle belastingen op een liter brandstof. Maar het is natuurlijk een grote melkkoe.
![]()
als alles opengaat gaan we nog meer gas verbruiken waardoor de inflatie gaat stijgen lijkt mijquote:Op zondag 6 februari 2022 12:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dus ondanks 80.000 besmettingen komen er alsnog rond de 150 mensen in het ziekenhuis, laten we aub stoppen met alle maatregelen en Nederland weer opbouwen, ervoor zorgen dat de inflatie niet nog hoger wordt, de brandstofprijzen niet nog verder toenemen, evenals de elektriciteitsprijzen, voedsel in de supermarkt, etc.alles dicht is beter
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
En waarvan er 50 met ipv door worden opgenomen.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waar z'n 100 niet gevaccineerd zijn. Klein detail.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
booom shakalakaquote:Op zondag 6 februari 2022 12:54 schreef vosss het volgende:
[..]
En waarvan er 50 met ipv door worden opgenomen."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Ahh, ik had het nog over 25 mensen met corona,quote:Op zondag 6 februari 2022 12:54 schreef vosss het volgende:
[..]
En waarvan er 50 met ipv door worden opgenomen.![]()
![]()
Wat is volledig terecht, dat mensen straks de auto niet meer kunnen gebruiken, omdat het niet meer te betalen is? Vergeten we dan even niet dat al ons voedsel dan ook een stuk duurder wordt, omdat de vrachtwagens nog altijd op diesel rijden.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:53 schreef Bakermat het volgende:
[..]
En volledig terecht maar dat is een andere discussie.![]()
Dat kan ik toch eigenlijk ook niet maken?quote:Op zondag 6 februari 2022 12:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon gaan werken, zo lang je geen klachten hebt.
Mijn zelftest was overigens negatief“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ik vind het in ieder geval frappant dat het minst gevaccineerde land van Europa amper last van omicron heeft gehad en er op de piek zo'n 12,500 besmettingen waren (doorgerekend naar Nederlandse populatie zo'n 32K)quote:Op zondag 6 februari 2022 12:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar ook nooit een lockdown voor geweest.
Wat me ook opvalt is dat Delta daar wel langer blijf hangen. Tot 2 weken terug was nog altijd 25% van de besmettingen Delta.
Overigens ook in dat niet gevaccineerde land zo goed als geen doden door omicron.![]()
Zo lang je negatief test kan dat toch prima? Weet je hoeveel het de Nl'se samenleving kost, al die mensen in quarantaine voor niets?quote:Op zondag 6 februari 2022 12:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat kan ik toch eigenlijk ook niet maken?
Mijn zelftest was overigens negatief![]()
Wat begrijp je niet aan 'dat is een andere discussie'?quote:Op zondag 6 februari 2022 12:55 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wat is volledig terecht, dat mensen straks de auto niet meer kunnen gebruiken, omdat het niet meer te betalen is? Vergeten we dan even niet dat al ons voedsel dan ook een stuk duurder wordt, omdat de vrachtwagens nog altijd op diesel rijden.![]()
Kuipers zei vorige week nog in een debat dat ze nu vooral naar besmettingen kijken; dat die naar een stabiel laag niveau moeten; dat we dan pas kunnen gaan spreken over een eventuele stopzetting van de pandemie crisis.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En waarvan er 25 in het ziekenhuis liggen met corona in plaats van door corona.
Het gaat toch om het niet overlopen van de ziekenhuizen? Of worden de doelpalen weer verschoven?![]()
Welk land is dat?quote:Op zondag 6 februari 2022 12:57 schreef Bakermat het volgende:
[..]
Ik vind het in ieder geval frappant dat het minst gevaccineerde land van Europa amper last van omicron heeft gehad en er op de piek zo'n 12,500 besmettingen waren (doorgerekend naar Nederlandse populatie zo'n 32K)
Daar ook nooit een lockdown voor geweest.
Wat me ook opvalt is dat Delta daar wel langer blijf hangen. Tot 2 weken terug was nog altijd 25% van de besmettingen Delta.
Overigens ook in dat niet gevaccineerde land zo goed als geen doden door omicron.![]()
Figuren zoals jij zijn in essentie wel waar het een jaar of twee geleden allemaal door misgelopen is, dat is wel duidelijk.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:57 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zo lang je negatief test kan dat toch prima? Weet je hoeveel het de Nl'se samenleving kost, al die mensen in quarantaine voor niets?
"Och kan ik wel, geen probleem blabla"
En zo ben je een pandemie verder![]()
![]()
Nou ja, het is een gevolg van de coronacrisis.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:57 schreef Bakermat het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 'dat is een andere discussie'?![]()
De hoge brandstofprijzen zijn een gevolg van de pandemie?quote:Op zondag 6 februari 2022 12:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nou ja, het is een gevolg van de coronacrisis.![]()
Ja, wat een giller is dat met de achterstand van de 180K, ze zijn het zicht sowieso volkomen kwijt.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kuipers zei vorige week nog in een debat dat ze nu vooral naar besmettingen kijken; dat die naar een stabiel laag niveau moeten; dat we dan pas kunnen gaan spreken over een eventuele stopzetting van de pandemie crisis.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En als er 50 op de IC liggen dan zijn er misschien 35 daarvan niet gevaccineerd, en dan?quote:Op zondag 6 februari 2022 12:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hebben het over steeds kleinere groepen. Wat moet er dan gebeuren? Code rood totdat er 0 coronapatiënten op de ic liggen?
Die hele discussie is geploeter in de marge. Er zijn wereldwijd misschien een stuk of 5 landen die meer dan 95% van de volwassenen hebben gevaccineerd, en daarvan moet je ook maar weer zien of die gaan warmlopen voor de booster. En van die booster loopt de effectiviteit op den duur ook weer terug.
Het zijn prachtige discussies op de anderhalve millimeter. Op een dag past misschien het aantal coronapatiënten op een postzegel en dan is daarvan nog steeds de meerderheid ongevaccineerd. Ja dat is nu eenmaal het leven.![]()
Haha, tuurlijk! Je hebt geen idee, toen ik besmet was heb ik netjes de 10 dagen thuis gezeten.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:58 schreef Bakermat het volgende:
[..]
Figuren zoals jij zijn in essentie wel waar het een jaar of twee geleden allemaal door misgelopen is, dat is wel duidelijk.![]()
De inflatie is onder ander een gevolg van de pandemie.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
De hoge brandstofprijzen zijn een gevolg van de pandemie?![]()
10 ic opnames per dag, maar toch zorgen de ongevaccineerde mensen voor een onmenselijke druk op de zorg en moet iedereen gevaccineerd worden! Terwijl het merendeel van de mensen alsnog nauwelijks klachten heeft.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:00 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
En als er 50 op de IC liggen dan zijn er misschien 35 daarvan niet gevaccineerd, en dan?
We hebben het over steeds kleinere groepen. Wat moet er dan gebeuren? Code rood totdat er 0 coronapatiënten op de ic liggen?
Die hele discussie is geploeter in de marge. Er zijn wereldwijd misschien een stuk of 5 landen die meer dan 95% van de volwassenen hebben gevaccineerd, en daarvan moet je ook maar weer zien of die gaan warmlopen voor de booster. En van die booster loopt de effectiviteit op den duur ook weer terug.
Het zijn prachtige discussies op de anderhalve millimeter. Op een dag past misschien het aantal coronapatiënten op een postzegel en dan is daarvan nog steeds de meerderheid ongevaccineerd. Ja dat is nu eenmaal het leven.![]()
Waar zo'n virus zich allemaal niet mee bemoeit, he.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De inflatie is onder ander een gevolg van de pandemie.![]()
Makkelijk rekken wel, want die besmetting cijfers blijven nog wel een tijdje hoog.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, wat een giller is dat met de achterstand van de 180K, ze zijn het zicht sowieso volkomen kwijt.
Hebben ze genoeg tijd om alle ziekenhuis pieken af te wachten. Erg benieuwd wanneer we de 5000 aanraken![]()
![]()
Die zelftests zijn lang niet altijd betrouwbaar.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:57 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zo lang je negatief test kan dat toch prima? Weet je hoeveel het de Nl'se samenleving kost, al die mensen in quarantaine voor niets?
Al van veel mensen gehoord (veelal Omikron besmettingen) dat de zelftest(s) negatief was/waren maar de pcr positief.![]()
Kom aan zeg, je weet best wel waar ik het over heb.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar zo'n virus zich allemaal niet mee bemoeit, he.![]()
Conclusie: mensen moeten zich niet meer laten testen. Nooit geweten dat pandemiebestrijding zo simpel kan zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kuipers zei vorige week nog in een debat dat ze nu vooral naar besmettingen kijken; dat die naar een stabiel laag niveau moeten; dat we dan pas kunnen gaan spreken over een eventuele stopzetting van de pandemie crisis.![]()
![]()
Ja maar de ongevaccineerden willen natuurlijk een groen vinkje, die blijven zich wel testen natuurlijk.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:05 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Conclusie: mensen moeten zich niet meer laten testen. Nooit geweten dat pandemiebestrijding zo simpel kan zijn.![]()
Voor gevaccineerden is het ook verleidelijk als ze nog geen booster hebben. Scheelt weer een booster voor een paar maandjes.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar de ongevaccineerden willen natuurlijk een groen vinkje, die blijven zich wel testen natuurlijk.![]()
Opgelost! Als je het niet weet dan bestaat het nietquote:Op zondag 6 februari 2022 13:05 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Conclusie: mensen moeten zich niet meer laten testen. Nooit geweten dat pandemiebestrijding zo simpel kan zijn.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Het is dan ook niet wat Kuipers zei. Als ik het me goed herinner zei hij dat je pas kunt spreken van een endemische situatie als het aantal besmettingen op een stabiel laag niveau zitten, niet direct in relatie tot per se het op- of afschalen van maatregelen.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:05 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Conclusie: mensen moeten zich niet meer laten testen. Nooit geweten dat pandemiebestrijding zo simpel kan zijn.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Heb daar wel eens een interessant gesprek over gehad met een vriendin. Vriendengroep van 8 personen ging rond de kerst afspreken. Allemaal een zelftest gedaan, allemaal negatief. Toch is de helft van de groep na het feestje besmet geraakt. Ze snapten niet hoe dat kon.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die zelftests zijn lang niet altijd betrouwbaar.
Al van veel mensen gehoord (veelal Omikron besmettingen) dat de zelftest(s) negatief was/waren maar de pcr positief.
Ik zeg: "Als je met 8 personen bent, en die test 80% betrouwbaar is, dan is dat toch volstrekt duidelijk en verklaarbaar?"
(ik weet niet of het precies 80% is als iedereen asymptomatisch is, maar even ter illustratie)
(en dit is nog als je aanneemt dat ze allemaal in een bubbel blijven rond dat feestje en geen andere contacten hebben, wat natuurlijk ook nooit gebeurt)
Ze snapte het echt niet.![]()
En dan is het net als met mondkapjes en allerlei andere dingen. Je geeft de burger een instrument om medische risico's te beperken. Met alle gevolgen van dien.![]()
Nee, eigenlijk niet. Maar kheb net deze gekeken:quote:Op zondag 6 februari 2022 13:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Kom aan zeg, je weet best wel waar ik het over heb.
Blijkbaar komen de prijsstijgingen vooral doordat er allerlei zaken weer worden opgestart die hebben stilgelegen. Dus dan zal het effect hiervan wel tijdelijk zijn. Dat is ook wat het ECB denkt volgens mij.![]()
Wat dus precies was wat ik zei:quote:Op zondag 6 februari 2022 13:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is dan ook niet wat Kuipers zei. Als ik het me goed herinner zei hij dat je pas kunt spreken van een endemische situatie als het aantal besmettingen op een stabiel laag niveau zitten, niet direct in relatie tot per se het op- of afschalen van maatregelen.Waarmee ik doelde op de overgang naar een endemische situatie.quote:dat we dan pas kunnen gaan spreken over een eventuele stopzetting van de pandemie crisis![]()
De inflatie is het gevolg van het monetaire beleid van de EU en VS, in een stroomversnelling gebracht door de voorgenomen energietransitie en oorlogsdreiging.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De inflatie is onder ander een gevolg van de pandemie.![]()
Dan heb je denk ik de verkeerde post gequote in je reactie. Dat was deze:quote:Op zondag 6 februari 2022 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het is dan ook niet wat Kuipers zei. Als ik het me goed herinner zei hij dat je pas kunt spreken van eenquote:Op zondag 6 februari 2022 12:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En waarvan er 25 in het ziekenhuis liggen met corona in plaats van door corona.
Het gaat toch om het niet overlopen van de ziekenhuizen? Of worden de doelpalen weer verschoven?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ik heb het filmpje niet gekeken maar dat opkoopprogramma ontploft nu wel in ons gezicht hoor. Als je de geldpers onbeperkt aanzet gaat het vroeg of laat gewoon een keer mis.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Maar kheb net deze gekeken:
Blijkbaar komen de prijsstijgingen vooral doordat er allerlei zaken weer worden opgestart die hebben stilgelegen. Dus dan zal het effect hiervan wel tijdelijk zijn. Dat is ook wat het ECB denkt volgens mij.![]()
De inflatie is wel degelijk een gevolg van de pandemie.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De inflatie is het gevolg van het monetaire beleid van de EU en VS, in een stroomversnelling gebracht door de voorgenomen energietransitie en oorlogsdreiging.![]()
Kwestie van de rente verhogen, toch?quote:Op zondag 6 februari 2022 13:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje niet gekeken maar dat opkoopprogramma ontploft nu wel in ons gezicht hoor. Als je de geldpers onbeperkt aanzet gaat het vroeg of laat gewoon een keer mis.![]()
Dan ga ik ze maar een handje helpen door nog een cerveja te bestellenquote:Op zondag 6 februari 2022 13:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dan komt Zuid-Europa in de problemen.![]()
![]()
Goed planquote:Op zondag 6 februari 2022 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan ga ik ze maar een handje helpen door nog een cerveja te bestellen![]()
![]()
Ik weet nog dat er tijdens de eurocrisis geld naar Griekenland ging en er Nederlanders tijdens hun vakantie de restaurantrekening weigerden te betalen “want we hebben al genoeg betaald”quote:Op zondag 6 februari 2022 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan ga ik ze maar een handje helpen door nog een cerveja te bestellen
Ultiem hufterig natuurlijk maar alsnog![]()
![]()
Tijd voor een korte, heftige Super Bockdown.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan ga ik ze maar een handje helpen door nog een cerveja te bestellen![]()
![]()
Kansloze tokkie's die dat doen. Mijn hemelquote:Op zondag 6 februari 2022 13:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik weet nog dat er tijdens de eurocrisis geld naar Griekenland ging en er Nederlanders tijdens hun vakantie de restaurantrekening weigerden te betalen “want we hebben al genoeg betaald”
![]()
Was het juiste bericht. Er is best een link tussen overgang naar een endemische fase & de maatregelen; er is regelmatig gezegd dat bepaalde maatregelen zoals het QR bewijs en de anderhalve meter er pas echt helemaal definitief af kunnen als we uit de pandemie fase zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dan heb je denk ik de verkeerde post gequote in je reactie. Dat was deze:
[..]
Oorspronkelijk begon de hele crisis met ‘zorg druk’. Nu met omicron is de koppeling tussen besmettingen en de zorg druk eigenlijk zo goed als weg; al dan niet enorm veranderd. Heeft helemaal geen zin meer om naar de besmettingen te kijken. Als je dagelijks gaat meten hoeveel mensen er rond lopen met een griepje zal je ook hoge cijfers op merken; dat zegt op dit moment net zo veel als hoge Corona cijfers.![]()
Het volk dat in een driesterrenresort op Kos zit is ook wel ultiem simpel natuurlijk.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik weet nog dat er tijdens de eurocrisis geld naar Griekenland ging en er Nederlanders tijdens hun vakantie de restaurantrekening weigerden te betalen “want we hebben al genoeg betaald”
Ultiem hufterig natuurlijk maar alsnog
Een beetje "Hè kijk nou wat een letters ze hier hebben dan!!" roepen als je in de shuttlebus naar je hotel zit.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Mwah lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat dit echt gebeurt isquote:Op zondag 6 februari 2022 13:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
https://www.missethoreca.(...)estaurants-101139395quote:Op zondag 6 februari 2022 13:49 schreef Flurona het volgende:
[..]
Mwah lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat dit echt gebeurt isWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ja extreem treurig maar desondanks hardop gelachen dat er mensen zijn die dit hebben verzonnenquote:Op zondag 6 februari 2022 13:45 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Kansloze tokkie's die dat doen. Mijn hemel![]()
![]()
Wat ik nog schokkender vind is dat dat al in 2012 was. In mijn belevenis was dat Griekenland gedoe 3 jaar terug ofzo. Ik word oudquote:Op zondag 6 februari 2022 13:52 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.missethoreca.(...)estaurants-101139395![]()
![]()
Ja, horeca zal blij zijn met 50% bezettingquote:Op zondag 6 februari 2022 12:11 schreef Modus het volgende:
De verplichte anderhalve meter afstand heeft ook een hoop voordelen: niet meer opeengepakt zitten in een restaurant en meer ruimte hebben in de sportschool. Laten we die voordelen van de verplichte anderhalve meter afstand omarmen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Je ziet er nog steeds goed uit op je UI hoor.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:56 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Wat ik nog schokkender vind is dat dat al in 2012 was. In mijn belevenis was dat Griekenland gedoe 3 jaar terug ofzo. Ik word oudWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Zij omarmen het idee vast ook. Alles om sommige burgers blij te maken. De wereld draait immers ook om hen.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, horeca zal blij zijn met 50% bezettingGo hard or go home![]()
Doen we niets mee.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:03 schreef mir1986 het volgende:
417.000 handtekeningen al! Op naar een half miljoen!
Groetjes Mark & Voldemort.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ja leuk.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:03 schreef mir1986 het volgende:
417.000 handtekeningen al! Op naar een half miljoen!
Maakt geen moer uit.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Zo hebben we het niet bedoeld, naar goed fvd gebruik.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:47 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Straks heeft Baudet z'n tribunalen en dan zeggen ze: "JA MAAR HET WAS EEN GRAPJE."
Vrijspraak.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Ik heb hier gisteravond gelezen dat er eerst minimaal 8,5 miljoen Nederlanders moeten tekenen anders is het niet representatief. Ofzo.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:03 schreef mir1986 het volgende:
417.000 handtekeningen al! Op naar een half miljoen!![]()
"Ik erken dit Tribunaal niet! Dit Tribunaal is controlled opposition!"quote:Op zondag 6 februari 2022 14:04 schreef vipergts het volgende:
[..]
Zo hebben we het niet bedoeld, naar goed fvd gebruik.![]()
![]()
Sowieso slaat die redenatie pas ergens op als alle inwoners van NL op de hoogte zijn van die petitie.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb hier gisteravond gelezen dat er eerst minimaal 8,5 miljoen Nederlanders moeten tekenen anders is het niet representatief. Ofzo.Die moeten maar gewoon creatief zijn, daar zijn ze ondernemer voor, toch?quote:Op zondag 6 februari 2022 14:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Zij omarmen het idee vast ook. Alles om sommige burgers blij te maken. De wereld draait immers ook om hen.![]()
![]()
Bijzonder onderzoek, waaruit blijkt dat een lockdown vooral veel schade oplevert en weinig helpt.![]()
Floponderzoekje van een paar economen die voor het gemak maar even negeren dat anders de ziekenhuizen overspoeld waren geraakt.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:26 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Bijzonder onderzoek, waaruit blijkt dat een lockdown vooral veel schade oplevert en weinig helpt.![]()
Gewoon met 1, waarom denk je toch meteen dat er gesjoemeld wordt. Word jij nu zo blij van een niet-werkende CTB? Mensen uitsluiten op hun gezondheidsstatus?quote:Op zondag 6 februari 2022 14:33 schreef Bakermat het volgende:
Met hoeveel verschillende ip's hebben jullie al 'getekend'?![]()
Het hele CTB slaat nergens op. Zoals de besmettingen nu zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:35 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Gewoon met 1, waarom denk je toch meteen dat er gesjoemeld wordt. Word jij nu zo blij van een niet-werkende CTB? Mensen uitsluiten op hun gezondheidsstatus?
Gewoon opschorten."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zou ook wel willen tekenen maar een wijs mens zei gisteren dat alleen mannen met een kleine piemel een petitie tekenen.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:41 schreef trein2000 het volgende:
Petities.nl nog steeds amper bereikbaar425.000 inmiddels.
![]()
Je kunt best van standpunt veranderen maar niet zoals baudet uit opportunisme. Kijk maar naar zijn vaccinatie en abortus standpunt beide 180° gedraaid.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb ook niks met de beste man.
Maar ik vind het ook niet raar dat hij van standpunt veranderd is en daar ging het oorspronkelijk over. Alsof het iets slechts was dat hij van standpunt veranderd wasOp woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Users die andere users op het FOK! Forum serieus nemen hebben geen eigen mening en mensen zonder eigen mening neem ik niet serieus.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zou ook wel willen tekenen maar een wijs mens zei gisteren dat alleen mannen met een kleine piemel een petitie tekenen.~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Lenny is niet zomaar een user natuurlijk.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:55 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Users die andere users op het FOK! Forum serieus nemen hebben geen eigen mening en mensen zonder eigen mening neem ik niet serieus.![]()
Hoe is dat anders dan al die onderzoeken die voor het gemak maar even negeren dat al die lockdowns zorgden voor enorme schade in de samenleving?quote:Op zondag 6 februari 2022 14:30 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Floponderzoekje van een paar economen die voor het gemak maar even negeren dat anders de ziekenhuizen overspoeld waren geraakt.![]()
Zeg je nou dat we Fokkers niet serieus moeten nemen?quote:Op zondag 6 februari 2022 14:55 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Users die andere users op het FOK! Forum serieus nemen hebben geen eigen mening en mensen zonder eigen mening neem ik niet serieus.![]()
![]()
Laatste update: 06-02-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 80946
Gemeentes met +5 besmettingen:
5319 Rotterdam
4130 Amsterdam
2626 Utrecht
2149 's-Gravenhage
1153 Nijmegen
1123 Amersfoort
1036 Arnhem
970 Haarlem
948 Groningen
861 Dordrecht
803 Eindhoven
758 Nissewaard
756 Haarlemmermeer
756 Ede
684 Lansingerland
670 Schiedam
661 Emmen
625 Hoeksche Waard
601 Goeree-Overflakkee
599 Apeldoorn
596 Capelle aan den IJssel
595 Alkmaar
583 Vlaardingen
577 Westland
577 ZoetermeerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
0 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
0 gemeentes met 2-4 besmettingen
1 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Werkelijk beschamendquote:And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Vandaag maar 10k erbij in de achterstandquote:
_____
Ik vraag me nog steeds af waarom ze die achterstand niet kunnen verwerken. Ze weten toch hoe hoog die achterstand is?quote:Op zondag 6 februari 2022 15:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vandaag maar 10k erbij in de achterstand![]()
60? Gisteren was het maar 40 en een beetje, dus bijna 100% meerquote:Op zondag 6 februari 2022 15:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
Stijging van 60 procent ten opzichte van gisteren, lockdown incoming!
_____
Omdat het op zijn Nederlands moet, lekker autistisch alles exact registreren op de dag dat het is vastgesteldquote:Op zondag 6 februari 2022 15:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af waarom ze die achterstand niet kunnen verwerken. Ze weten toch hoe hoog die achterstand is?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
In België schijnen ze over de piek heen te zijn. Hopelijk kondigen ze voor ons ‘weegmoment’ nog wat versoepelingen aan.
Want van ons eigen RIVM en OMT en de data-analyse aldaar hoeven we niets te verwachten.- verwijderd door admin -![]()
Met je achterstand, zullen ze ongetwijfeld gebruiken volgende persco.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Je kunt zo zien van welke regio's de cijfers niet goed door zijn gekomenquote:
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Heeft iemand de laatste update van de modellen bij de hand met wat er verwacht werd, vergeleken met wat er nu ligt?quote:Op zondag 6 februari 2022 15:24 schreef THEFXR het volgende:
IC stabiel op 200, dus we kunnen gewoon versoepelen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Helmond heeft iets meer dan 90000 inwoners, dus met 18 weken heeft iedereen het al wel gehad.quote:
Aangezien we al 2 jjaar lopen te klooien, verwacht ik dat vrijwel iedereen het al minstens 1x gehad heeft.![]()
Ja, je kan de regio's prachtig uittekenen zo.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
Je kunt zo zien van welke regio's de cijfers niet goed door zijn gekomen![]()
![]()
Wij hebben met 22:00 uur al een ENORM risico genomen wat DUIZENDEN extra ziekenhuisopnames kan veroorzaken.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:24 schreef THEFXR het volgende:
IC stabiel op 200, dus we kunnen gewoon versoepelen.
Versoepelen is nog veel te spannend.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
whgahha, RIVM en laatste update gaan niet samenquote:Op zondag 6 februari 2022 15:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Heeft iemand de laatste update van de modellen bij de hand met wat er verwacht werd, vergeleken met wat er nu ligt?![]()
Die heb ik niet, maar ik weet wel dat het OMT tot een paar dagen geleden er nog vanuit gingen dat we een piek krijgen van 5000 in de zorg.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Heeft iemand de laatste update van de modellen bij de hand met wat er verwacht werd, vergeleken met wat er nu ligt?Dit was van 1 februari. https://wnl.tv/2022/02/01(...)e-ziekenhuisopnames/quote:OMT-lid Jan Kluytmans: op korte termijn geen versoepelingen wegens toename ziekenhuisopnames
OMT-lid Jan Kluytmans denkt niet dat er op korte termijn verder wordt versoepeld, vanwege de huidige toename in het aantal ziekenhuisopnames. “We verwachten dat we naar ongeveer 5000 patiënten in de ziekenhuizen gaan en dat hebben we nog niet eerder gehad. De verwachtingen zijn niet goed”, zei hij vanochtend in Sven op 1.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2022 15:29:52 ]![]()
Het RIVM, de overheid en het OMT maken zichzelf compleet belachelijk.
Klaar met deze shitshow, NU!~FEYENOORD~
Die dag wordt de achterstand weggewerkt en zeggen ze, kijk 300k besmettingen vandaag. We kunnen nu echt niet versoepelen. Dit gaat duizenden ziekenhuisopnames veroorzaken!quote:Op zondag 6 februari 2022 15:25 schreef D_A het volgende:
Met je achterstand, zullen ze ongetwijfeld gebruiken volgende persco.![]()
De redenatie om niet tot versoepelingen over te gaan is ook prachtig. "Het buitenland heeft dingen open gehouden, daarom hebben ze al veel en veel meer mensen in het ziekenhuis gehad. Dat maakt dat wij nu in een totaal andere positie zitten dan zij.". Let that sink.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die heb ik niet, maar ik weet wel dat het OMT tot een paar dagen geleden er nog vanuit gingen dat we een piek krijgen van 5000 in de zorg.
[..]
Dit was van 1 februari.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Voordat we 5000 ziekenhuisopnames hebben moet zo ongeveer half Nederland tegelijk Corona hebbenquote:Op zondag 6 februari 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die heb ik niet, maar ik weet wel dat het OMT tot een paar dagen geleden er nog vanuit gingen dat we een piek krijgen van 5000 in de zorg.
[..]
Dit was van 1 februari. https://wnl.tv/2022/02/01(...)e-ziekenhuisopnames/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
12 feb wordt spannendquote:Op zondag 6 februari 2022 15:26 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wij hebben met 22:00 uur al een ENORM risico genomen wat DUIZENDEN extra ziekenhuisopnames kan veroorzaken.
Versoepelen is nog veel te spannend.![]()
quote:Op zondag 6 februari 2022 15:32 schreef Arizona het volgende:
[..]
Voordat we 5000 ziekenhuisopnames hebben moet zo ongeveer half Nederland tegelijk Corona hebbenja, in isolatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Welnee, dat wordt gewoon doorgetrokken tot 8 maart.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
die mensen moeten niet meer denken, het is nergens op gebaseerd.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Dit was van 1 februari. https://wnl.tv/2022/02/01(...)e-ziekenhuisopnames/![]()
Waarom insinueer je dat ik dit mogelijk doe?quote:Op zondag 6 februari 2022 14:35 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Word jij nu zo blij van een niet-werkende CTB? Mensen uitsluiten op hun gezondheidsstatus?![]()
Oei. Nog erger, ik dacht 50k ofzoquote:Op zondag 6 februari 2022 15:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
60? Gisteren was het maar 40 en een beetje, dus bijna 100% meer![]()
![]()
[..]
Voordat we 5000 ziekenhuisopnames hebben moet zo ongeveer half Nederland tegelijk Corona hebbenOp naar de schuilkelderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ja, nee dus. Niet iedereen heeft het al minstens 1 keer gehad. Verre van.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Helmond heeft iets meer dan 90000 inwoners, dus met 18 weken heeft iedereen het al wel gehad.
Aangezien we al 2 jjaar lopen te klooien, verwacht ik dat vrijwel iedereen het al minstens 1x gehad heeft.![]()
[..]
Voordat we 5000 ziekenhuisopnames hebben moet zo ongeveer half Nederland tegelijk Corona hebbenMisschien heeft ze het wel van jouw klauwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En daar baseren we onze maatregelen op. Verschrikkelijk.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die mensen moeten niet meer denken, het is nergens op gebaseerd.
En als het niet uitkomt? Dan verschuiven ze de piek gewoon. Of het komt dan toch pas twee weken later bij de ouderen aan, waarna de cijfers toch echt dramatisch zullen gaan stijgen hoor.![]()
Ah, Onverdeeld Open "verdeelt" volgens Koopmans. Ja, zo kan je het ook uitleggen natuurlijk.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Toch wel knap van ze. Iedere keer als je al weken van te voren zag aankomen dat er maatregelen genomen moesten worden waren ze te laat. Nu zie je al wekenlang aankomen dat je kan versoepelen, maar willen ze niet versoepelen.![]()
Koopmans moet uit haar functie worden ontheven, opdonderen met die bangmakerij.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:42 schreef nostra het volgende:
Ah, Onverdeeld Open "verdeelt" volgens Koopmans. Ja, zo kan je het ook uitleggen natuurlijk.~FEYENOORD~
We hebben al heel veel versoepeld.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:43 schreef Evenstar het volgende:
Toch wel knap van ze. Iedere keer als je al weken van te voren zag aankomen dat er maatregelen genomen moesten worden waren ze te laat. Nu zie je al wekenlang aankomen dat je kan versoepelen, maar willen ze niet versoepelen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Nee, afschaffen, alles.quote:
Deze week nog.~FEYENOORD~
de media geven haar steeds een platform, die criminelenquote:Op zondag 6 februari 2022 15:44 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Koopmans moet uit haar functie worden ontheven, opdonderen met die bangmakerij.![]()
Ja, ik vind het een schande, we moeten ophouden mensen belangrijk maken die niet belangrijk zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de media geven haar steeds een platform, die criminelen~FEYENOORD~
De RIVM/GGD doen niet eens meer een poging de afgelopen paar dagen
Daar heb ik een pittige mening over.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het hele OMT mag van mij het heen en weer krijgen, ook op maandag.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:49 schreef Questular het volgende:
Lekker janken op Koopmans, ook in het weekend~FEYENOORD~
Ja, een beetje een internationaal hoog aangeschreven hoogleraar virologie allemaal dingen laten zeggen over een virus.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:48 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ja, ik vind het een schande, we moeten ophouden mensen belangrijk maken die niet belangrijk zijn.
Dat kun je beter overlaten aan Mona Keijzer, Maurice de Hond, of desnoods Guido Weijers.![]()
ze gaat je toch niet naaienquote:Op zondag 6 februari 2022 15:49 schreef Questular het volgende:
Lekker janken op Koopmans, ook in het weekend![]()
![]()
Guido zou het beter doenquote:Op zondag 6 februari 2022 15:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, een beetje een internationaal hoog aangeschreven hoogleraar virologie allemaal dingen laten zeggen over een virus.
Dat kun je beter overlaten aan Mona Keijzer, Maurice de Hond, of desnoods Guido Weijers.![]()
Dat is juist het probleem, de maatschappij is zo veel groter dan alleen een viroloog, het staat al maanden niet meer in verhouding.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, een beetje een internationaal hoog aangeschreven hoogleraar virologie allemaal dingen laten zeggen over een virus.
Dat kun je beter overlaten aan Mona Keijzer, Maurice de Hond, of desnoods Guido Weijers.~FEYENOORD~
We doen iets heel spannends met die sluitingstijd van 22u, eigenlijk zijn we een beetje stout want het OMT zei 20u.quote:![]()
![]()
Mooi, dan lees ik het morgen weer, en dinsdag weer en woensdag etc etcquote:Op zondag 6 februari 2022 15:50 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Het hele OMT mag van mij het heen en weer krijgen, ook op maandag.![]()
![]()
"Vele Nederlandse kinderen zijn wees geworden en maar al te vaak via henzelf"
https://joop.bnnvara.nl/o(...)-de-rug-van-kinderenWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Mwa, al bijna 5 miljoen bevestigde besmettingen. Dus, sinds er getest kon worden.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:39 schreef Bakermat het volgende:
[..]
Ja, nee dus. Niet iedereen heeft het al minstens 1 keer gehad. Verre van.
Tel daar de gevallen die niet bevestigd zijn, eerste kwartaal 2020, bij op, en je bent al een heel eind.
Daarbij nog degenen die zo weinig verschijnselen hadden dat ze niet getest hebben.
Ik vind 5 miljoen bevestigde besmettingen op een bevolking vvan 17 miljoen, best heel veel.![]()
Maar de achterstand komt dus door het hoge aantal besmettingen dat is wel een beetje jullie schuld hè? Jullie laten je maar besmetten en als jullie dat niet zouden doen dan was er ook geen achterstand.Go hard or go home![]()
De weekcijfers namens het FOK! OMT, het enige instituut met betrouwbare cijfers
Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
stijging: 0,9%
Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
stijging: 19,9%
Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
stijging: 31,3%
Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
stijging: 22,8%
Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 26,0%
Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
stijging: 19,2%
Sterftegevallen gerelateerd aan een Covid-19 infectie
stijging: 4,4%
Leeftijden Covid-19 patiënten op IC afdelingen (vorige week vs. nu)
Leeftijden Covid-19 patiënten op IC afdelingen (vorige week vs. nu)
Het FOK! OMT wenst u een zalig weekend. (van wat er nog over is)
@Zipportal @_serial_ @Lenny_Leonard![]()
Dat is dus een beetje het probleem hè. Ze mag nl alles zeggen over een virus. Ze gaat niet over beleid of maatregelen. Dus geen idee wat je eigenlijk wil zeggen want dan mag idd Guido ook wat zeggen over het beleid. Die gaat daar nl ook niet over.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat kun je beter overlaten aan Mona Keijzer, Maurice de Hond, of desnoods Guido Weijers.Maar beter houden ze gewoon beiden hun muil.
Go hard or go home![]()
Ik moet nog etenquote:
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
We hebben de crisis veel te lang door de medisch-virologische bril bekeken.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor de komische scheve bril van Guido Meijers.quote:Op zondag 6 februari 2022 16:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We hebben de crisis veel te lang door de medisch-virologische bril bekeken.![]()
Weer een daling in het ziekenhuis!!?? Dit gaat echt helemaal de verkeerde kant op. We moeten naar de piek van 5000 mensen, niet naar het dal van 1000. Zo heeft het OMT het niet voorspeld.![]()
Het virus is nog niet klaar met ons!quote:Op zondag 6 februari 2022 16:35 schreef leolinedance het volgende:
Oprotten met die klote QR! Helemaal klaar met deze onzin.- verwijderd door admin -![]()
We kunnen het altijd nog verplaatsen naar volgende maand. Misschien dat we dan wel richting die 5000 gaan.quote:Op zondag 6 februari 2022 16:38 schreef Nielsch het volgende:
Weer een daling in het ziekenhuis!!?? Dit gaat echt helemaal de verkeerde kant op. We moeten naar de piek van 5000 mensen, niet naar het dal van 1000. Zo heeft het OMT het niet voorspeld.![]()
De cijfers van het OMT zijn scenario's, geen voorspellingen. En ze zijn ook niet bedoeld om uit te komen.quote:Op zondag 6 februari 2022 16:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We kunnen het altijd nog verplaatsen naar volgende maand. Misschien dat we dan wel richting die 5000 gaan.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)rs-kwestie-van-weken
wat quotesquote:Voor viroloog Louis Kroes van het Leidse LUMC zijn die getallen duidelijk. „We zien ongelooflijk hoge besmettingscijfers, maar het is een totaal andere infectie dan we eerder gewend waren. De gevolgen zijn gewoon veel minder groot. In de ziekenhuizen is een enigszins opwaartse trend zichtbaar, maar dat gebeurt niet in een dramatische vorm, het geeft geen ontwrichting.”
...
Viroloog Bert Niesters verwacht dat de getallen binnen twee weken gaan dalen. „Ik blijf het wel ongelooflijk vinden dat ons land zulke grote testachterstanden heeft, waardoor je gewoon geen goed zicht op het virus hebt.”
...
Gezien de grote besmettelijkheid van omikron vindt Niesters inderdaad dat de coronapas geen nut meer heeft. „Ook gevaccineerden kunnen het virus hiermee snel oplopen en onder de leden hebben, maar toch een groen vinkje krijgen. Ik zou hem wegdoen.”Alpha kenny one![]()
Het zijn weldegelijk voorspellingen.quote:Op zondag 6 februari 2022 16:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De cijfers zijn scenario's, geen voorspellingen. De cijfers van het OMT zijn ook niet bedoeld om uit te komen.![]()
https://wnl.tv/2022/02/01(...)e-ziekenhuisopnames/quote:Op zondag 6 februari 2022 16:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De cijfers van het OMT zijn scenario's, geen voorspellingen. En ze zijn ook niet bedoeld om uit te komen.Hij zegt het letterlijk.quote:OMT-lid Jan Kluytmans denkt niet dat er op korte termijn verder wordt versoepeld, vanwege de huidige toename in het aantal ziekenhuisopnames. “We verwachten dat we naar ongeveer 5000 patiënten in de ziekenhuizen gaan en dat hebben we nog niet eerder gehad. De verwachtingen zijn niet goed”, zei hij vanochtend in Sven op 1.![]()
Oh, bij die amateurclubs zijn ze daar niet heel streng op. Maar juist daarom, stop met deze poppenkast.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En ze laten je niet binnen als je je kapje aflaat?![]()
quote:Op zondag 6 februari 2022 16:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het zijn weldegelijk voorspellingen.![]()
Nog even en niemand weet nog wie deze figuren zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 16:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
https://wnl.tv/2022/02/01(...)e-ziekenhuisopnames/
[..]
Hij zegt het letterlijk.![]()
Ik wil trouwens ook dat zsm de basisregels weer worden afgeschaft zodat ik nooit meer m'n handen hoeft te wassen en iemand ook gewoon weer keihard in het gezicht kan niezen.![]()
Maar even inhoudelijk. Waarom kan dat niet?quote:Op zondag 6 februari 2022 16:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Marino gebruiken om een punt te maken![]()
![]()
Feit is alleen wel dat ze de ergste scenario's/modellen gebruiken om de maatregelen mee te bepalen.quote:
Feit is wel dat je ze vooral hoort over die ergste scenario's en het brengen alsof het het enige scenario is in veel gevallen. Zo'n ''5000 voorspelling/scenario'' wordt wel gebruikt als redenatie om de maatregelen te rekken.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2022 16:49:26 ]![]()
Punt is dat het weinig zinvol is om te zeggen, ''de cijfers van het OMT zitten er altijd naast!1''.quote:Op zondag 6 februari 2022 16:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een gevoel krijgen bij de uitkomst van bepaald beleid klinkt verdacht veel als een prognose.
Omdat het ook de bedoeling is, dat door beleid, de cijfers (met negatieve gevolgen) niet de pan uit reizen.![]()
https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdf
Dit kostte me 5 seconde googlen. Officiële powerpoint van een briefing van Jaapgod.
Je mag zelf even tellen hoe vaak het woord prognose erin voorkomt.![]()
![]()
quote:Op zondag 6 februari 2022 16:42 schreef luxerobots het volgende:
De cijfers van het OMT zijn scenario's, geen voorspellingen. En ze zijn ook niet bedoeld om uit te komen.Ja, zo brengt het OMT het inderdaad.
12 keer.quote:Op zondag 6 februari 2022 16:51 schreef Pistolero het volgende:
Dit kostte me 5 seconde googlen. Officiële powerpoint van een briefing van Jaapgod.
Je mag zelf even tellen hoe vaak het woord prognose erin voorkomt.
Hier die koelkast.![]()
Japie zegt dat als we niets doen, we waarschijnlijk in scenario X,Y etc. terechtkomen. Vervolgens worden er dingen gedaan.quote:Op zondag 6 februari 2022 16:51 schreef Pistolero het volgende:
Je mag zelf even tellen hoe vaak het woord prognose erin voorkomt.![]()
Ik volg dit topic al een tijdje niet meer, maar met deze cijfers kunnen we toch gewoon het beste alles loslaten. Ziekenhuizen stijgen amper.
Voor coronatijd waren we ook niet zo heel voorzichtig dat er mogelijk een virus wat te ronde gaat slecht ging muteren.
Let it go guys, dood gaan is part of the game. Zorg dat de ziekenhuisbedden voldoende zijn en ga aub weer terug naar normaal.![]()
Insert watkinderachtig.gifquote:Op zondag 6 februari 2022 16:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Marino gebruiken om een punt te maken
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Als dat het doel zou zijn, dan zitten we voor eeuwig in lockdown.quote:Op zondag 6 februari 2022 16:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Punt is dat het weinig zinvol is om te zeggen, ''de cijfers van het OMT zitten er altijd naast!1''.
Omdat het ook de bedoeling is, dat door beleid, de cijfers (met negatieve gevolgen) niet de pan uit reizen.- verwijderd door admin -![]()
Allemaal prima natuurlijk, maar dan kun je vervolgens niet dingen zeggen als 'we verwachten X aantal mensen in de ziekenhuizen', 'Code Zwart dreigt' etc.quote:Op zondag 6 februari 2022 16:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Punt is dat het weinig zinvol is om te zeggen, ''de cijfers van het OMT zitten er altijd naast!1''.
Omdat het ook de bedoeling is, dat door beleid, de cijfers (met negatieve gevolgen) niet de pan uit reizen.![]()
Iedereen in dit topic is het hier mee eensquote:Op zondag 6 februari 2022 16:56 schreef Minimunt het volgende:
Ik volg dit topic al een tijdje niet meer, maar met deze cijfers kunnen we toch gewoon het beste alles loslaten. Ziekenhuizen stijgen amper.
Voor coronatijd waren we ook niet zo heel voorzichtig dat er mogelijk een virus wat te ronde gaat slecht ging muteren.
Let it go guys, dood gaan is part of the game. Zorg dat de ziekenhuisbedden voldoende zijn en ga aub weer terug naar normaal.~FEYENOORD~
"U zegt: 'Met deze besmettingscijfers, even niet versoepelen'"
-"Met name ziekenhuisopnames zien we nu kantelen en de verwachtingen zijn daar niet goed."
-"Nee?"
-"Nee, er verwachten toch naar ongeveer 5.000 opgenomen patiënten te gaan. Dat hebben we nooit gehad."
-"Nou ja, ik zie toch ook collega's van u in de ziekenhuizen, die zeggen: 'we zien het allemaal nog niet'"
-"Nu nog niet, nee."
-"Maar dat gaat wel komen?"
-"Als ik... modellen... maar ook naar de andere landen, die zo, dit hebben gedaan, dan zie je overal dit soort aantallen op dit moment. En dat is een realiteit. Dat is niet een verwachting, maar dat is een realiteit."
Aldus het OMT op een toelichting op hun "scenario-niet-te-verwarren-met-verwachting" dat niet uit moet komen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: