SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
bericht dat je wilde plaatsen:Tussen niets afspreken of bespreken en harde regelgeving zit een enorm grijs gebied. Ergens in dat grijze gebied zit zat ruimte voor diplomatiequote:Op zondag 6 februari 2022 09:37 schreef capricia het volgende: [..] Want de EU heeft hier het laatste woord in?
Ben jij het daar niet mee eens? Of hoe denk jij daar over?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zuigen is zuigenquote:Op zondag 6 februari 2022 09:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ik mijn ogen dicht doe is het mij om het evenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
In elk geval een flinke vinger in de pap. De EU heeft ook kunnen bepalen dat hij maximaal 9 maanden geldig is, dan kunnen ze ook bepalen dat groepen die niet in aanmerking komen voor de booster in een lidstaat daarvan uitgezonderd zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 09:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Want de EU heeft hier het laatste woord in?![]()
Het lijkt me dat landen daar souverein in zijn. Zolang er geen bindende afspraken over gemaakt zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 09:40 schreef Molo het volgende:
bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Tussen niets afspreken of bespreken en harde regelgeving zit een enorm grijs gebied. Ergens in dat grijze gebied zit zat ruimte voor diplomatie
Ben jij het daar niet mee eens? Of hoe denk jij daar over?
Vind het een beetje vreemd om daar 1 politieke partij op aan te spreken (want zo begon deze discussie)."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Helaas. Dat kan de EU dus niet bepalen. Evenmin als een enkele politieke partij in NL (waar deze discussie mee begon).quote:Op zondag 6 februari 2022 09:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
In elk geval een flinke vinger in de pap. De EU heeft ook kunnen bepalen dat hij maximaal 9 maanden geldig is, dan kunnen ze ook bepalen dat groepen die niet in aanmerking komen voor de booster in een lidstaat daarvan uitgezonderd zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ah ok, ja ik denk daar anders over. Hard op papier soeverein, idd. In de praktijk, not so much.quote:Op zondag 6 februari 2022 09:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt me dat landen daar souverein in zijn. Zolang er geen bindende afspraken over gemaakt zijn.
Vind het een beetje vreemd om daar 1 politieke partij op aan te spreken (want zo begon deze discussie).
En ik heb even het begin gemist dan, ik hang het zelf niet op aan één politieke partij, maar de lidstaten die elkaar treffen aan de diverse EU tafels die hier stiekem toch wel erg vaak over gaanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De Europese coronapas (de internationale QR code) is nu 9 maanden geldig. Die kan gebruikt worden binnen landen. Als ik naar het buitenland ga heb ik alleen die QR code nodig, niet die van Duitsland of Italië ofzo. Die 9 maanden is geen beslissing van een lidstaat geweest, maar een Europese.quote:Op zondag 6 februari 2022 09:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Helaas. Dat kan de EU dus niet bepalen. Evenmin als een enkele politieke partij in NL (waar deze discussie mee begon).![]()
Hier begon het:quote:Op zondag 6 februari 2022 09:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah ok, ja ik denk daar anders over. Hard op papier soeverein, idd. In de praktijk, not so much.
En ik heb even het begin gemist dan, ik ga g het zelf niet op aan één politieke partij, maar de lidstaten die elkaar treffen aan de diverse EU tafels die hier stiekem toch wel erg vaak over gaan
zalkc in COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2621 Onverdeeldopen.nl
Eerst was D66 het probleem, daarna de EU.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Kunnen we stoppen met die 'kapje op-kapje af'-act in sportkantines?
Gisteren bij uitwedstrijd geweest en na een enorme opstopping voor de ingang van de kantine voor de QR-check (schouder aan schouder, verfrommelde kapjes komen uit jaszakken) een metertje of twintig lopen naar de bar met kapje op en daarna massaal kapjes af, bier tanken en je aerosolen sproeien in een bomvolle kantine.![]()
Maar ben je nu boos op D66 of op de EU?quote:Op zondag 6 februari 2022 09:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
De Europese coronapas (de internationale QR code) is nu 9 maanden geldig. Die kan gebruikt worden binnen landen. Als ik naar het buitenland ga heb ik alleen die QR code nodig, niet die van Duitsland of Italië ofzo. Die 9 maanden is geen beslissing van een lidstaat geweest, maar een Europese.
Want het lijkt een beetje op beide.
D66 is niet verantwoordelijk voor het beleid in andere landen. En andere landen mogen ook binnen de EU andere voorwaarden stellen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Oh zoquote:Op zondag 6 februari 2022 09:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier begon het:
zalkc in COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2621 Onverdeeldopen.nl
Eerst was D66 het probleem, daarna de EU.
Het concept 'vrije keuze' bij deze vorm van inzet van vaccins is wmb vanaf het begin van deze discussie 'het probleem' geweest.
Dat bedoelde ik ook met mijn opmerking erna die niet specifiek gelinkt was aan D66, over geen dwang maar wel gezellig drang zonder problemen prrrrrima vinden
Ik vraag me inmiddels ook wel af hoe dat nog geschaard kan worden onder soevereiniteit rondom lidstaten, terwijl de basiszaken als recht op vrij verplaatsen van personen toch echt niet meer zo vrij is de afgelopen periode. En het stuk categorisatie onder kopje gezondheid echt discutabel is gewordenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ben niet @zalkc he.quote:Op zondag 6 februari 2022 09:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar ben je nu boos op D66 of op de EU?
Want het lijkt een beetje op beide.
D66 is niet verantwoordelijk voor het beleid in andere landen. En andere landen mogen ook binnen de EU andere voorwaarden stellen.
Wat mij betreft gaat D66 hier ook niet vrijuit, maar dat is een andere discussie.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2022 09:55:25 ]![]()
Nee, maar de grotere lidstaten, dus Duitsland, Spanje, Italië en Frankrijk, zijn allemaal redelijke maatregel-hardliners. Dus dat je als kleiner land dan het onderspit delft in zo’n discussie is niet gek.quote:Op zondag 6 februari 2022 09:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Want de EU heeft hier het laatste woord in?
Die landen zijn gewoon souverein.
Dat heeft ook te maken met hoe de EU werkt. Er is geen nuloptie, er loopt nooit iemand weg van tafel. We gaan net zo lang door tot er een compromis is. En dus lever je als tegenstander onderaan de streep altijd in.![]()
De institutionele gevaren van wat er in Canada gebeurt:
Misschien een klein issue inderdaad, dat het centrum van de hoofdstad van één van de rijkste en meest stabiele G7-landen al een week bezet wordt. Vanwege het coronabeleid. Misschien een dingetje waar de overheid iets mee zou moeten.Afgelopen voorjaar geband of zo? Weet niet of dat permanent is. Ik ben ook wel eens een maandje weg dus weet niet of hij sindsdien nog terug is geweest.quote:Op zondag 6 februari 2022 10:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet eigenlijk niet of dat vrijwillig is of niet
Wel dat ie het zat was op gegeven moment![]()
Mij nooit iig. Ook nog nooit van iemand gehoord of gemerkt dat ze me minder aimabel vonden. Terecht, IMHOquote:![]()
![]()
![]()
Feel the loveOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Canada, topontwikkeling!quote:Op zondag 6 februari 2022 10:13 schreef Vasilevski het volgende:
De institutionele gevaren van wat er in Canada gebeurt:
[ twitter ]
Misschien een klein issue inderdaad, dat het centrum van de hoofdstad van één van de rijkste en meest stabiele G7-landen al een week bezet wordt. Vanwege het coronabeleid. Misschien een dingetje waar de overheid iets mee zou moeten.
[..]
Afgelopen voorjaar geband of zo? Weet niet of dat permanent is. Ik ben ook wel eens een maandje weg dus weet niet of hij sindsdien nog terug is geweest.
Verder, geen idee eigenlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik heb m'n ogen al dicht! Zuigen nondeju!!quote:
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ziehier de vérstrekkende nutteloosheid van deze kutmaatregel!!!quote:Op zondag 6 februari 2022 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gisteren bij uitwedstrijd geweest en na een enorme opstopping voor de ingang van de kantine voor de QR-check (schouder aan schouder, verfrommelde kapjes komen uit jaszakken) een metertje of twintig lopen naar de bar met kapje op en daarna massaal kapjes af, bier tanken en je aerosolen sproeien in een bomvolle kantine.![]()
En toch heeft hij wel een punt vanuit een communicatiestandpunt. Ik zou persoonlijk een geleidelijke heropening zonder CTB makkelijker te accepteren vinden dan mét. Beste zou natuurlijk zijn alles nu onbeperkt open.
En Duitsland is dus niet meer zijn gidsland qua 2G.![]()
![]()
Snel veranderd hier in mijn post iddquote:Op zondag 6 februari 2022 10:43 schreef Vasilevski het volgende:
En toch heeft hij wel een punt vanuit een communicatiestandpunt. Ik zou persoonlijk een geleidelijke heropening zonder CTB makkelijker te accepteren vinden dan mét. Beste zou natuurlijk zijn alles nu onbeperkt open.
En Duitsland is dus niet meer zijn gidsland qua 2G.![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mijn grootste ergernis is vooral dat we bij elke heropening meer voorwaarden stapelen. Gingen we afgelopen voorjaar nog open met alleen 1,5 meter / max capaciteit, in het najaar moest je al een CTB hebben voor de horeca en andere zaken, en nu moet je een CTB hebben en mag je daarna ook nog een maskertje dragen en afstand houden / max capaciteit. Plus vroegere sluitingstijden.quote:Op zondag 6 februari 2022 10:43 schreef Vasilevski het volgende:
En Duitsland is dus niet meer zijn gidsland qua 2G.
Probeer hier maar eens een uurtje te gaan zwemmen bij het plaatselijke zwembad, je hebt meer administratie nodig dan als je door een douane moet.![]()
Laten we hier geen andere users bespreken. Indien je iets over/met een gebruiker wil bespreken, tag die gebruiker dan zodat die ook kan reageren als diegene dat wil.![]()
En die CTB blijft er natuurlijk zo lang mogelijk op om de boostergraad op te krikken. Wellicht komt er straks ook nog bovenop dat TvT geld gaat kosten.quote:Op zondag 6 februari 2022 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mijn grootste ergernis is vooral dat we bij elke heropening meer voorwaarden stapelen. Gingen we afgelopen voorjaar nog open met alleen 1,5 meter / max capaciteit, in het najaar moest je al een CTB hebben voor de horeca en andere zaken, en nu moet je een CTB hebben en mag je daarna ook nog een maskertje dragen en afstand houden / max capaciteit. Plus vroegere sluitingstijden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Baudet heeft de grootste draai van iedereen gemaakt.quote:Op zondag 6 februari 2022 01:10 schreef HayeOpReis het volgende:
[..]
Helemaal in het begin toen de IFR nog op 3% werd geschat en we weinig van het virus wisten, wilde FvD een lockdown, daarna niet meer. Stukje van twee jaar geleden:
De rest van de regering doet het precies andersom: hoe kleiner het probleem wordt, hoe extremer de maatregelen.
Van:
Naar:
En het lijkt me duidelijk dat het argument van de 'IFR op 3%' later bedacht is. Anders had Baudet het daar meteen wel eerder over gehad.![]()
En ze laten je niet binnen als je je kapje aflaat?quote:Op zondag 6 februari 2022 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik moest gisteren dus de QR code laten zien om bij een bruiloft van 800 man naar binnen te kunnen.
Dat hele ctb maakt geen fuck uit. Zolang het niet weg is zijn we niet vrij.![]()
800 man? Wow, daar zullen vast wel mensen bij hebben gezeten die besmet zijn. Ben benieuwd hoeveel besmettingen daaruit voort gaan komen.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik moest gisteren dus de QR code laten zien om bij een bruiloft van 800 man naar binnen te kunnen.
Dat hele ctb maakt geen fuck uit. Zolang het niet weg is zijn we niet vrij.![]()
Aangezien iedereen zijn coronapas heeft laten zien, zal het qua besmettingen en ernstige ziektegevallen sowieso wel meevallen.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
800 man? Wow, daar zullen vast wel mensen bij hebben gezeten die besmet zijn. Ben benieuwd hoeveel besmettingen daaruit voort gaan komen.![]()
Haha, daarom zijn er nu 100.000 besmettingen per dag? Alleen de ongevaccineerde mensen raken besmet toch? En die mensen worden zo ziek dat ze allemaal in het ziekenhuis komen, o, waar zijn die ziekenhuisopnames toch?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Aangezien iedereen zijn coronapas heeft laten zien, zal het qua besmettingen en ernstige ziektegevallen sowieso wel meevallen.![]()
800 man?! Wilden ze het Nederlands record van grootste bruiloft in 2022 pakken ofzo? Echt nooit zo'n groot huwelijk gezien.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat hele ctb maakt geen fuck uit. Zolang het niet weg is zijn we niet vrij.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Beterschap, hopelijk niet teveel klachten?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:19 schreef Benny het volgende:
Zojuist ook positief getest, na 3 prikken Pfizer. Laatste was in december.![]()
Wie heeft dat geclaimed?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:19 schreef mir1986 het volgende:
Alleen de ongevaccineerde mensen raken besmet toch?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ja om en nabij. Was gewoon of er geen corona was. Geen mondkapjes en ik heb met zoveel mensen lopen handen schudden en praten dichtbij.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
800 man? Wow, daar zullen vast wel mensen bij hebben gezeten die besmet zijn. Ben benieuwd hoeveel besmettingen daaruit voort gaan komen.
Ventilatie was wel goed trouwens voor wat het uitmaakt.
Maar zou het raar vinden als ik geen omicron heb komende dagen.![]()
We weten niet hoeveel besmettingen er geweest zouden zijn zonder vaccins. Dus je maakt sowieso geen eerlijke vergelijking.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, daarom zijn er nu 100.000 besmettingen per dag?Dat heb ik nooit gezegd, wel dat ze minder besmettelijk zijn.quote:Alleen de ongevaccineerde mensen raken besmet toch?Omikron is gelukkig wel minder ziekmakend dan de vorige varianten.quote:En die mensen worden zo ziek dat ze allemaal in het ziekenhuis komen, o, waar zijn die ziekenhuisopnames toch?![]()
Beterschap, had je klachten?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:19 schreef Benny het volgende:
Zojuist ook positief getest, na 3 prikken Pfizer. Laatste was in december.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vannacht halve nacht wakker gelegen door spierpijnen, nadat ik al een kleine kriebel in de keel ontwikkelde. Genoeg reden om te testen. Maar als dit het is mag ik in mijn handen wrijvenquote:Op zondag 6 februari 2022 11:20 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Beterschap, hopelijk niet teveel klachten?![]()
Welkom bij de club die geboosterd is en omicronnedquote:Op zondag 6 februari 2022 11:19 schreef Benny het volgende:
Zojuist ook positief getest, na 3 prikken Pfizer. Laatste was in december.![]()
![]()
Turkse bruiloften gaan los. Misschien was het wel minder hoor. Iemand zei ervoor 800 man maar was iig heel erg druk.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
800 man?! Wilden ze het Nederlands record van grootste bruiloft in 2022 pakken ofzo? Echt nooit zo'n groot huwelijk gezien.![]()
Daarvoor was de QR-pas eerst bedoeld toch, aangezien gevaccineerde mensen niet besmet konden raken. Bescherm je opa en oma, laat je vaccineren.quote:![]()
paracetamol nemen, werkt goed tegen de spierpijn!quote:Op zondag 6 februari 2022 11:22 schreef Benny het volgende:
[..]
Vannacht halve nacht wakker gelegen door spierpijnen, nadat ik al een kleine kriebel in de keel ontwikkelde. Genoeg reden om te testen. Maar als dit het is mag ik in mijn handen wrijven![]()
Geef nu eens antwoord op de gestelde vraag. Wie deed die claim?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:23 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarvoor was de QR-pas eerst bedoeld toch, aangezien gevaccineerde mensen niet besmet konden raken. Bescherm je opa en oma, laat je vaccineren.![]()
Voor beperking was het bedoeld. Niemand heeft voor zover ik weet geclaimed dat je met een vaccin zeker niet besmet kunt raken, wel dat het de kans op besmetting verkleint. Ik ben dus wel benieuwd wie dat geclaimed heeft...quote:Op zondag 6 februari 2022 11:23 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarvoor was de QR-pas eerst bedoeld toch, aangezien gevaccineerde mensen niet besmet konden raken. Bescherm je opa en oma, laat je vaccineren.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Thanks. Zojuist gedaan. Verder nog mooie tipsquote:Op zondag 6 februari 2022 11:23 schreef mir1986 het volgende:
[..]
paracetamol nemen, werkt goed tegen de spierpijn!?
![]()
Hugo de Jonge heeft het regelmatig geclaimd. Ik heb ook regelmatig gehoord dat ik me moest laten vaccineren om anderen daarmee te kunnen beschermen ofzo.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Voor beperking was het bedoeld. Niemand heeft voor zover ik weet geclaimed dat je met een vaccin zeker niet besmet kunt raken, wel dat het de kans op besmetting verkleint. Ik ben dus wel benieuwd wie dat geclaimed heeft...![]()
Nee, verder niet echt. Paracetamol hielp in ieder geval goed tegen die spierpijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:24 schreef Benny het volgende:
[..]
Thanks. Zojuist gedaan. Verder nog mooie tips?
![]()
quote:Op zondag 6 februari 2022 11:24 schreef Benny het volgende:
[..]
Thanks. Zojuist gedaan. Verder nog mooie tips?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Snap jij procenten en risico's?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hugo de Jonge heeft het regelmatig geclaimd. Ik heb ook regelmatig gehoord dat ik me moest laten vaccineren om anderen daarmee te kunnen beschermen ofzo.
Niemand heeft beweerd dat je niet besmet kan raken, wel dat het risico kleiner wordt. Daarbij was vanaf het begin bekend dat de vaccins er vooral goed in zijn om een zwaar ziektebeeld te voorkomen.![]()
Heb je een bron dat Hugo de Jonge dat geclaimd heeft? Klinkt namelijk als een verzinsel.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hugo de Jonge heeft het regelmatig geclaimd. Ik heb ook regelmatig gehoord dat ik me moest laten vaccineren om anderen daarmee te kunnen beschermen ofzo.
Ja, bescherming van anderen in de zin dat de kans kleiner is dat je zelf besmet raakt en de kans dus kleiner is dat je het doorgeeft... dat als je besmet raakt de duur korter is en dus de kans kleiner is dat je het doorgeeft en dat de kans dat je naar het ziekenhuis moet aanzienlijk verkleind wordt, waardoor daar een plekje is voor anderen die het nodig hebben.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Daarom raken al die gevaccineerde / geboosterde mensen nu besmet? Ik hoor vooral de gevaccineerde mensen om me heen die besmet raken.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heb je een bron dat Hugo de Jonge dat geclaimd heeft? Klinkt namelijk als een verzinsel.
Ja, bescherming van anderen in de zin dat de kans kleiner is dat je zelf besmet raakt en de kans dus kleiner is dat je het doorgeeft... dat als je besmet raakt de duur korter is en dus de kans kleiner is dat je het doorgeeft en dat de kans dat je naar het ziekenhuis moet aanzienlijk verkleind wordt, waardoor daar een plekje is voor anderen die het nodig hebben.
Ik heb in het BNW-topic heel wat twitter-berichten van HdJ gekopieerd waarin HdJ zegt dat je anderen beschermt. Trouwens dat spotje wordt nu ook de hele tijd op de TV afgedraaid, bescherm de ander.
Al hoor ik nu ook regelmatig: neem de prik, zodat je met vakantie kan. Ja, daarom neem je een prik, om op vakantie te kunnen. Niet voor je eigen gezondheid ofzo.![]()
Ben een zij, maar ik snap dat wel hoor. Hoef je me niks over uit te leggen.quote:
[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 06-02-2022 11:52:34 ]![]()
Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragenquote:Op zondag 6 februari 2022 11:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Voor beperking was het bedoeld. Niemand heeft voor zover ik weet geclaimed dat je met een vaccin zeker niet besmet kunt raken, wel dat het de kans op besmetting verkleint. Ik ben dus wel benieuwd wie dat geclaimed heeft...
Het is niet alleen beweerd, maar het is zelfs de hele grondslag van het vaccineren van jongeren en het vaccinatiepaspoort.![]()
Zo absoluut is het (officieel) inderdaad nooit gesteld, maar de nadruk lag wel degelijk lange tijd op het beschermen van je omgeving. Zie deze (voor zijn doen nog genuanceerde) tweets van Hugo bijvoorbeeld https://twitter.com/hugod(...)687188439047?lang=nl.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Geef nu eens antwoord op de gestelde vraag. Wie deed die claim?
Daar komt bij dat de officiële getallen over de besmettelijkheid van gevaccineerden gebaseerd waren op onderzoek van het RIVM naar de alfa-variant, en die werden ook nog gebruikt toen allang duidelijk was dat de delta-variant veel besmettelijker was. Dat noem ik desinformatie.Never explain, never apologize.![]()
Veruit de meeste mensen zijn gevaccineerd en het vaccin werkt minder goed tegen omicron dan tegen alpha of delta, het is dus zeker niet gek als de meeste mensen die besmet raken ook gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:31 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom raken al die gevaccineerde / geboosterde mensen nu besmet? Ik hoor vooral de gevaccineerde mensen om me heen die besmet raken.Iets wat ik niet bestrijd, ik onderbouwde namelijk dat je dat ook doet daarmee. Heb je mijn bericht wel gelezen?quote:Ik heb in het BNW-topic heel wat twitter-berichten van HdJ gekopieerd waarin HdJ zegt dat je anderen beschermt. Trouwens dat spotje wordt nu ook de hele tijd op de TV afgedraaid, bescherm de ander.De relevantie hiervan zie ik niet...quote:Al hoor ik nu ook regelmatig: neem de prik, zodat je met vakantie kan. Ja, daarom neem je een prik, om op vakantie te kunnen. Niet voor je eigen gezondheid ofzo.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Het is meer dat de kop van het AD de inhoud van het artikel niet dekt.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen
Het gaat om het terugbrengen van het risico, niet dat het niet meer overgedragen kan worden.
''Het onderzoek laat zien dat de circulatie van het virus door grootschalige vaccinatie enorm wordt teruggebracht, stelt hij.''![]()
Uit dat artikel:quote:Op zondag 6 februari 2022 11:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is niet alleen beweerd, maar het is zelfs de hele grondslag van het vaccineren van jongeren en het vaccinatiepaspoort.Tergend domme kop die inderdaad de verkeerde indruk wekt / domweg niet klopt met de resultaten van het onderzoek en hun eigen verdere inhoud, moet ik wel zeggen. Maar nee, dat het teruggebracht naar 0 zou worden met een vaccin is dus niet een van de grondslagen van het vaccinatiebeleid, wel dat het besmettingen beperkt.quote:Een studie van het Amerikaanse Centers of Disease Control and Prevention, het RIVM van de VS, laat nu zien dat inenting met de vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna, verspreiding van het coronavirus grotendeels voorkomt. Na de eerste prik daalde de besmettingskans binnen twee weken met 80 procent, na de vereiste tweede prik zelfs met 90 procent.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ik heb de booster niet gehad, mijn vrouw wel. Ik ben woensdag positief getest met milde klachten en mijn vrouw leek de dans te ontspringen maar wordt vanochtend wakker met dezelfde klachten die ik had. Ik denk dat een booster voor gezonde mensen <60 jaar echt heel weinig verschil maakt. (maar goed N=1 etc).
Mijn vrouw is trouwens wel een paar dagen ziek geweest van die booster dus is not amused dat dit voor niks lijkt te zijn.Alpha kenny one![]()
Je weet niet of het voor niets is. Goed mogelijk dat je vrouw zonder booster nog zieker geworden was...quote:Op zondag 6 februari 2022 11:38 schreef falling_away het volgende:
Ik heb de booster niet gehad, mijn vrouw wel. Ik ben woensdag positief getest met milde klachten en mijn vrouw leek de dans te ontspringen maar wordt vanochtend wakker met dezelfde klachten die ik had. Ik denk dat een booster voor gezonde mensen <60 jaar echt heel weinig verschil maakt. (maar goed N=1 etc).
Mijn vrouw is trouwens wel een paar dagen ziek geweest van die booster dus is not amused dat dit voor niks lijkt te zijn.![]()
quote:Op zondag 6 februari 2022 11:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is meer dat de kop van het AD de inhoud van het artikel niet dekt.
Het gaat om het terugbrengen van het risico, niet dat het niet meer overgedragen kan worden.
''Het onderzoek laat zien dat de circulatie van het virus door grootschalige vaccinatie enorm wordt teruggebracht, stelt hij.''Dat klopt inderdaad, er wordt niet beweerd dat die bescherming 100% is, behalve in de kop. Wel wordt gezegd 80% na de 1e prik en 90% na de 2e. Iets wat je toen ook al kon betwijfelen (zie de reacties onderaan het artikel), maar goed. Daar is nu helemaal niks meer van over.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Uit dat artikel:
[..]
Tergend domme kop die inderdaad de verkeerde indruk wekt, moet ik wel zeggen. Maar nee, dat het teruggebracht naar 0 zou worden met een vaccin is niet een van de grondslagen van het vaccinatiebeleid, wel dat het besmettingen beperkt.
In het artikel wordt letterlijk gezegd door de immunoloog Ger Rijkers dat dit een argument is voor een vaccinatiepaspoort.![]()
Ik denk dat het wel milder is voor de onlangs geboosterden maar het maakt geen significant verschil qua ziekenhuisopnamens. Vooral niet bij 50 min.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:38 schreef falling_away het volgende:
Mijn vrouw is trouwens wel een paar dagen ziek geweest van die booster dus is not amused dat dit voor niks lijkt te zijn.
Op dit punt in de pandemie is de controledrang van de regering en de domme regele een groter probleem.
Het virus zelf is gereduceerd tot storm in een glas water.![]()
Dat is ook altijd een beetje een dooddoener.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je weet niet of het voor niets is. Goed mogelijk dat je vrouw zonder booster nog zieker geworden was...![]()
Omikron heeft inderdaad roet in het eten gegooid. Maar een booster verkleint nog steeds de kans op verspreiding.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:43 schreef Vasilevski het volgende:
Iets wat je toen ook al kon betwijfelen (zie de reacties onderaan het artikel), maar goed. Daar is nu helemaal niks meer van over.![]()
Is het heel erg toeval dat dat artikel vorig jaar op 1 april geplaatst is?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is niet alleen beweerd, maar het is zelfs de hele grondslag van het vaccineren van jongeren en het vaccinatiepaspoort.![]()
![]()
Of in een hersen-etende zombie was veranderd…..quote:Op zondag 6 februari 2022 11:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je weet niet of het voor niets is. Goed mogelijk dat je vrouw zonder booster nog zieker geworden was...
Je weet het niet!![]()
Is ook goed mogelijk!quote:Op zondag 6 februari 2022 11:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of in een hersen-etende zombie was veranderd…..
Je weet het niet!
We zullen het wel nooit weten.
Go hard or go home![]()
Mensen hebben minder last van corona na een booster. Ja, echt een dooddoener.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is ook altijd een beetje een dooddoener.![]()
![]()
Straks heeft Baudet z'n tribunalen en dan zeggen ze: "JA MAAR HET WAS EEN GRAPJE."quote:Op zondag 6 februari 2022 11:46 schreef Morm_NL het volgende:
[..]
Is het heel erg toeval dat dat artikel vorig jaar op 1 april geplaatst is?
Vrijspraak.![]()
![]()
Ja hoor, daarom wordt de vrouw van Falling_away nog steeds ziek, evenals alle andere partners die in dit topic voorbijkomen, ondanks de booster, ondanks gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omikron heeft inderdaad roet in het eten gegooid. Maar een booster verkleint nog steeds de kans op verspreiding.
Onder de 50 is die prikdrang gewoon bizar.
Onder de 40 zijn er in totaal 64 mensen overleden in 2 jaar tijd. Ben benieuwd hoeveel mensen er in die tijd onder de 40 overleden zijn aan de griep en/of een heftige longontsteking.![]()
Hij is in twee jaar tijd van standpunt veranderd?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Baudet heeft de grootste draai van iedereen gemaakt.
Van:
[ twitter ]
[ twitter ]
Naar:
[ twitter ]
En het lijkt me duidelijk dat het argument van de 'IFR op 3%' later bedacht is. Anders had Baudet het daar meteen wel eerder over gehad.vind het niet heel gek eigenlijk. De meeste steun voor de regels zag je ook begin 2020. Naarmate de tijd vorderde voegden bepaalde maatregelen steeds minder veel toe, ze werden steeds minder proportioneel imo.
![]()
En wat is daar nu precies het praktisch nut van? En staat dat in verhouding tot de proporties die daar nu nog aan repressieve maatregelen tegenover staan?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:44 schreef luxerobots het volgende:
Maar een booster verkleint nog steeds de kans op verspreiding.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Het is Baudet natuurlijk ook vooral de toon, volstrekt gespeend van ook maar enige nuance en zelfreflectie en overal met het vingertje naartoe wijzend.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij is in twee jaar tijd van standpunt veranderd?vind het niet heel gek eigenlijk. De meeste steun voor de regels zag je ook begin 2020. Naarmate de tijd vorderde voegden bepaalde maatregelen steeds minder veel toe, ze werden steeds minder proportioneel imo.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Ja, er raken 99.999 mensen besmet in plaats van 100.000 mensen.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:49 schreef nostra het volgende:
[..]
En wat is daar nu precies het praktisch nut van? En staat dat in verhouding tot de proporties die daar nu nog aan repressieve maatregelen tegenover staan?![]()
Dat kan ik niet uitsluiten, maar over het algemeen hebben we redelijk hetzelfde ziekteverloop bij de griep etc. dus ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je weet niet of het voor niets is. Goed mogelijk dat je vrouw zonder booster nog zieker geworden was...Alpha kenny one![]()
Jawel maar het wordt echt altijd gezegd. Zelfs als diegene bv op de ic komt.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mensen hebben minder last van corona na een booster. Ja, echt een dooddoener.![]()
Ik heb ook niks met de beste man.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is Baudet natuurlijk ook vooral de toon, volstrekt gespeend van ook maar enige nuance en zelfreflectie en overal met het vingertje naartoe wijzend.
Maar ik vind het ook niet raar dat hij van standpunt veranderd is en daar ging het oorspronkelijk over. Alsof het iets slechts was dat hij van standpunt veranderd was![]()
![]()
Je kunt enkele gevallen niet zo doortrekken naar grote groepen.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja hoor, daarom wordt de vrouw van Falling_away nog steeds ziek, evenals alle andere partners die in dit topic voorbijkomen, ondanks de booster, ondanks gevaccineerd zijn.
Wederom, jij lijkt abstracte begrippen als 'kans', 'risico' en 'procenten' niet te snappen.
Ik zet vraagtekens bij die cijfers (ik zou graag een bron zien).quote:Onder de 50 is die prikdrang gewoon bizar.
Onder de 40 zijn er in totaal 64 mensen overleden in 2 jaar tijd.
Maar goed, het is niet zo dat er maar twee opties zijn:
- Mensen gaan dood
- Mensen hebben nergens last van
Er is een grijs gebied, met mensen met longklachten, vermoeidheidsklachten, long-covid etc.Nou, gebruik google eens.quote:Ben benieuwd hoeveel mensen er in die tijd onder de 40 overleden zijn aan de griep en/of een heftige longontsteking.![]()
We zullen het nooit zeker weten, dus voor de zekerheid gaan we maar gewoon door met boosters en andere beperkingen. En dan lekker door gaan met: ‘zonder boosters of maatregelen was het veeeeel erger geweest’.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Is ook goed mogelijk!
We zullen het wel nooit weten.![]()
Tjah, hoeveel mensen krijgen vermoeidheidsklachten door de lockdown, inperking van hun vrijheid? Stress om corona?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kunt enkele gevallen niet zo doortrekken naar grote groepen.
Wederom, jij lijkt abstracte begrippen als 'kans', 'risico' en 'procenten' niet te snappen.
[..]
Ik zet vraagtekens bij die cijfers (ik zou graag een bron zien).
- Mensen gaan dood
Er is een grijs gebied, met mensen met longklachten, vermoeidheidsklachten, long-covid etc.
[..]
Nou, gebruik google eens.![]()
www.stichtingnice.nlquote:Op zondag 6 februari 2022 11:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kunt enkele gevallen niet zo doortrekken naar grote groepen.
[..]
Ik zet vraagtekens bij die cijfers (ik zou graag een bron zien).
- Mensen gaan dood
Er is een grijs gebied, met mensen met longklachten, vermoeidheidsklachten, long-covid etc.
[..]
Nou, gebruik google eens.
Daar kan je onder andere de cijfers vinden.![]()
Baudet is wel gegaan van: ''het moet strenger dan Rutte het wil!!1''quote:Op zondag 6 februari 2022 11:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij is in twee jaar tijd van standpunt veranderd?vind het niet heel gek eigenlijk. De meeste steun voor de regels zag je ook begin 2020. Naarmate de tijd vorderde voegden bepaalde maatregelen steeds minder veel toe, ze werden steeds minder proportioneel imo.
Naar: ''het is een complot om slaven van ons te maken!!1''
Geeft wat mij betreft veel aan wat betreft de geestelijke instabiliteit van die man.![]()
Oorspronkelijk is de QR code ingevoerd zodat de anderhalve meter maatregel weg kon.
Zomaar een nieuwsbericht hierover:
https://zaanstad.nieuws.n(...)ag-anderhalve-meter/
Echter, 2 maanden later kwam de anderhalve meter terug, maar de QR bleef!![]()
En pak nu eens zelf de cijfers erbij van wat je zelf beweert.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
www.stichtingnice.nl
Daar kan je onder andere de cijfers vinden.![]()
Hij is mij ook te extreem.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Baudet is wel gegaan van: ''het moet strenger dan Rutte het wil!!1''
Geeft wat mij betreft veel aan wat betreft de geestelijke instabiliteit van die man.
Maar dat hij van standpunt veranderd is (zelfs in deze mate) vind ik niet bepaald spreken van een geestelijke instabiliteit. Heel gek, maar ik vind het juist sterk als een persoon door de jaren heen evolueert en dus ook verschillende meningen ontwikkelt.
Ik vond in het begin ook dat we veel te laat ingrepen. Maar in de loop der tijd ben ik steeds meer voorstander geworden van het loslaten van maatregelen omdat ik ze niet meer proportioneel vond, mijn meningen veranderden door een veranderde samenleving in die twee jaar.
Niks geks aan.![]()
Het is gewoon een probleem dat maatregelen moeilijk weggaan als ze er eenmaal zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:55 schreef Gia het volgende:
Oorspronkelijk is de QR code ingevoerd zodat de anderhalve meter maatregel weg kon.
Zomaar een nieuwsbericht hierover:
https://zaanstad.nieuws.n(...)ag-anderhalve-meter/
Echter, 2 maanden later kwam de anderhalve meter terug, maar de QR bleef!
Daarom kan je je beter afvragen of het echt noodzakelijk is en een gigantisch verschil maakt. Anders beter afkappen en niet aan beginnen.![]()
Alle landen om ons heen vonden dat Nederland niet streng genoeg ingreep aan het begin van de crisisquote:Op zondag 6 februari 2022 11:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Baudet is wel gegaan van: ''het moet strenger dan Rutte het wil!!1''
Geeft wat mij betreft veel aan wat betreft de geestelijke instabiliteit van die man.
En ook alle landen om ons heen vonden dat Nederland te streng ingreep in december met de lockdown.
Ben het met je eens dat Baudet nogal wat geestelijke issues lijkt te hebben maar het Coronabeleid van Nederland is vaker erg onlogisch gebleken.Alpha kenny one![]()
![]()
Waarom zou je als veelvuldig twitterend criticus op het coronabeleid in godsnaam in Oostenrijk op vakantie gaan, of all places? Je weet toch hoe het daar is?![]()
![]()
Dat heb ik gedaan.. Dus wat bedoel je precies?quote:Op zondag 6 februari 2022 11:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En pak nu eens zelf de cijfers erbij van wat je zelf beweert.![]()
Als feiten veranderen, pas je je mening aan, lijkt me ook logisch. Maar Baudet is echt een extreem geval, het meest extreme geval in de Tweede Kamer. En dan hebben politici al de eigenschap dat hun mening gemakkelijk bijgesteld kan worden...quote:Op zondag 6 februari 2022 11:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij is mij ook te extreem.
Maar dat hij van standpunt veranderd is (zelfs in deze mate) vind ik niet bepaald spreken van een geestelijke instabiliteit. Heel gek, maar ik vind het juist sterk als een persoon door de jaren heen evolueert en dus ook verschillende meningen ontwikkelt.
Ik vond in het begin ook dat we veel te laat ingrepen. Maar in de loop der tijd ben ik steeds meer voorstander geworden van het loslaten van maatregelen omdat ik ze niet meer proportioneel vond, mijn meningen veranderden door een veranderde samenleving in die twee jaar.
Niks geks aan.![]()
Hij ziet gewoon waar zijn volgers mee gek gemaakt worden in hun twitter- of youtube-bubbel en neemt dat over of gaat dat ook geloven. Hoe dan ook moet het wat anders zijn dan wat de regering doet.quote:Op zondag 6 februari 2022 11:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij is mij ook te extreem.
Niks geks aan.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ik bedoel, pak het stukje specifieke informatie waar je het over had. En kom niet met een site met heel veel informatie en de mededeling dat we je claim daar op moeten zoeken.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:02 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan.. Dus wat bedoel je precies?![]()
Daarom kan ik me zo ergeren aan mensen die nog steeds beweren dat ze stoppen met maatregelen zo snel als het maar kan. Uhu. Invoeren kan vaak vrij snel, maar een maatregel annuleren..quote:Op zondag 6 februari 2022 12:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is gewoon een probleem dat maatregelen moeilijk weggaan als ze er eenmaal zijn.
Daarom kan je je beter afvragen of het echt noodzakelijk is en een gigantisch verschil maakt. Anders beter afkappen en niet aan beginnen.![]()
Het wisselen van standpunt is helemaal niet gek. Oke, Baudet is wel een extreem voorbeeld.
Maar ik merk het bij mezelf ook. Vorige winter kon ik nog wel achter de maatregelen staan (oke avondklok uitgezonderd), en vond ik testen ook belangrijk.
Ik sta er nu ook losser in. En vooral het mondkapjesfeest overal is welx1000
![]()
Als ik een wappie was hè, dan:quote:Op zondag 6 februari 2022 11:54 schreef mir1986 het volgende:
Tjah, hoeveel mensen krijgen vermoeidheidsklachten door de lockdown, inperking van hun vrijheid? Stress om corona?
"Ik heb 27 december mijn booster gehad en 16 januari kreeg ik een hartinfarct."
Ik ben geen wappie en ik weet waar het door kwam, niet de vaccinatie. Maar dit soort berichten zie je zoveel voorbij komen.
Corona heeft er zeker wel toe bij gedragen, in de zin dat ik al 2 jaar veel te weinig beweging heb, omdat alles op zijn gat zit.
En wat je zegt, de stress, zeer slecht voor de gezondheid van mensen.![]()
Ik geloof trouwens wel dat Baudet echt gelooft in wat hij zegt.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hij ziet gewoon waar zijn volgers mee gek gemaakt worden in hun twitter- of youtube-bubbel en neemt dat over of gaat dat ook geloven. Hoe dan ook moet het wat anders zijn dan wat de regering doet.
Als het puur om de zetels was had hij nog wel eens luchtig kunnen reageren, of een grapje kunnen maken. Nu reageert hij op kritiek als door een wesp gestoken.![]()
Ja exact!quote:Op zondag 6 februari 2022 12:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daarom kan ik me zo ergeren aan mensen die nog steeds beweren dat ze stoppen met maatregelen zo snel als het maar kan. Uhu. Invoeren kan vaak vrij snel, maar een maatregel annuleren..
Forum Opties Forumhop: Hop naar: