abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211253422
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:49 schreef 2dope het volgende:

[..]
Kalm aan vriend. Ff wat dingen op een rijtje.
[..]
Niet echt, "Alle side characters zijn saai" is geen feit maar, bij uitstek, een mening. "Niko is een lul" is geen feit maar bij uitstek een mening. "Er is letterlijk geen zak te doen" is al helemaal geen feit.

Waar in Los Santos kun je bowlen? Poolen? Darten? Airhockeyen? Taxichauffeur spelen? Waar is het equivalent van de drug delivery side missions van Lil' Jacob in GTA V? Brucie's car races? Waar in GTA V kan ik een "TW@" internetcafe binnenlopen om random chicks te daten? Waar zijn Stevie's Car thefts? Waar kan in Los Santos een theater binnenlopen om een show van (de echte) Katt Williams of Rickey Gervais mee te pakken? Waar kan ik in Los Santos een politieauto jatten om (een eindeloze hoeveelheid) optionele vigilante missions uit te voeren?

Darten kan geloof ik ook in GTA V, voor de rest zijn er plenty dingen die in IV wel konden en in V niet (meer). En dat was niet eens jouw argument, jouw argument was dat er "letterlijk niks te doen" is. Nog een paar andere dingen die GTA IV naar mij mening beter deed:

- Melee combat. GTA IV had een beter/uitgebreider CQC-systeem dan GTA V (meer moves, meer parry's, high kicks etc.). In GTA V heb je 3 moves ofzo
- Duwen. In GTA IV kon je lui een goeie shove geven. Ik hoor je denken who the fuck cares, maar ik vond dat een hilarische toevoeging, vooral om lui langs de pier in het water te duwen. Sue me
- Realistischer ped-gedrag, bijv. als ze gewond zijn. In GTA IV kon je peds neermaaien waarna ze strompelend over de grond weg probeerden te kruipen. Beetje psycho misschien maar dat voegde wel realisme toe. In GTA V gaan ze gewoon insta-dood
- Gevoel van gewicht van auto's, vooral bijv. met busjes/vans door bochten knallen. Voelde realistischer dan GTA V
- Meer/beter gebruik van ragdoll physics (lui die zich vastklampen aan railings als ze dreigen te vallen, van trapjes aflazeren etc.)
- Bepaalde sandbox elementen die in GTA V zijn opgeheven (oprapen van objecten, bijv. bakstenen of flessen, en naar mensen hun hoofd lazeren, Klim/parcour-mechanisme -> In GTA IV kun je aan ledges hangen en naar links/rechts shimmyen)

Ik haat het als mensen ten onrechte over GTA IV heen schijten terwijl dat destijds een revolutionaire prachtgame was met een enorme stad vol activiteiten en leipe shit. Vind ik GTA IV overall beter dan V? Neuh.
O ja en dit. _O_
  vrijdag 10 november 2023 @ 15:41:55 #157
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_211253925
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:49 schreef 2dope het volgende:

[..]
Kalm aan vriend. Ff wat dingen op een rijtje.
[..]
Niet echt, "Alle side characters zijn saai" is geen feit maar, bij uitstek, een mening. "Niko is een lul" is geen feit maar bij uitstek een mening. "Er is letterlijk geen zak te doen" is al helemaal geen feit.

Waar in Los Santos kun je bowlen? Poolen? Darten? Airhockeyen? Taxichauffeur spelen? Waar is het equivalent van de drug delivery side missions van Lil' Jacob in GTA V? Brucie's car races? Waar in GTA V kan ik een "TW@" internetcafe binnenlopen om random chicks te daten? Waar zijn Stevie's Car thefts? Waar kan in Los Santos een theater binnenlopen om een show van (de echte) Katt Williams of Rickey Gervais mee te pakken? Waar kan ik in Los Santos een politieauto jatten om (een eindeloze hoeveelheid) optionele vigilante missions uit te voeren?

Darten kan geloof ik ook in GTA V, voor de rest zijn er plenty dingen die in IV wel konden en in V niet (meer). En dat was niet eens jouw argument, jouw argument was dat er "letterlijk niks te doen" is. Nog een paar andere dingen die GTA IV naar mij mening beter deed:

- Melee combat. GTA IV had een beter/uitgebreider CQC-systeem dan GTA V (meer moves, meer parry's, high kicks etc.). In GTA V heb je 3 moves ofzo
- Duwen. In GTA IV kon je lui een goeie shove geven. Ik hoor je denken who the fuck cares, maar ik vond dat een hilarische toevoeging, vooral om lui langs de pier in het water te duwen. Sue me
- Realistischer ped-gedrag, bijv. als ze gewond zijn. In GTA IV kon je peds neermaaien waarna ze strompelend over de grond weg probeerden te kruipen. Beetje psycho misschien maar dat voegde wel realisme toe. In GTA V gaan ze gewoon insta-dood
- Gevoel van gewicht van auto's, vooral bijv. met busjes/vans door bochten knallen. Voelde realistischer dan GTA V
- Meer/beter gebruik van ragdoll physics (lui die zich vastklampen aan railings als ze dreigen te vallen, van trapjes aflazeren etc.)
- Bepaalde sandbox elementen die in GTA V zijn opgeheven (oprapen van objecten, bijv. bakstenen of flessen, en naar mensen hun hoofd lazeren, Klim/parcour-mechanisme -> In GTA IV kun je aan ledges hangen en naar links/rechts shimmyen)

Ik haat het als mensen ten onrechte over GTA IV heen schijten terwijl dat destijds een revolutionaire prachtgame was met een enorme stad vol activiteiten en leipe shit. Vind ik GTA IV overall beter dan V? Neuh.
Ik zeg niet dat GTA IV ten tijden van de launch niet een geweldig spektakel was. Met de nachtlaunch gekocht bij de MM en misschien wel anderhalve dag nonstop gespeeld enz.

Maar na de honeymoon periode viel het wel gelijk op dat er echt weinig tot niets te beleven was. Een paar minigames, en het 'hangen' met vrienden.

Wat kan je in GTA V doen? Zoveel meer, verschillende races, jagen, business opkopen, bounty hunting, mensen naar de cult brengen, random side activities op straat wat vaak niet veel inhoudt maar het houd de wereld wel levend. De shows waar je het over hebt heb je als equivalent op de TV in GTA V. Races zijn er, je kan drug running doen met Trevor etc. Er is vast nog wel meer maar het staat me niet meer allemaal 100% bij. Je kan 100% een politie wagen jatten en daar sidemissies mee doen. Volgens mij ook gewoon met taxi's. De random freaks & stranger missies geven soms ook goede rewards of zaken die je herhaaldelijk kan doen. Er zijn gewoon niet zoveel side missies in GTA IV.

Klopt Niko was ook niet een lul, maar wel een hypocriete vent. Het verhaal is in dat opzicht gewoon slecht geschreven. Continue huilen over geld terwijl je rondloopt met honderden duizenden dollars op zak. "I dont want to kill anymore" maar vervolgens een rampage op straat doen. Dat maakt het unlikable in mijn ogen.

GTA IV heeft een ander vecht systeem inderdaad, wat wellicht wel iets beter was. Het gebruikte ook de RAGE physics op een betere en andere manier.

Het shimmyen enzo is leuk maar heeft geen enkel nut, zoals wel meer zaken in GTA IV. Het gooien van items ja mooi, maar super clunky en hoe vaak doe je het.

En zo ook met de wagens, ja ze reageerden qua physics realistischer, maar waren daardoor ook soms erg kut te besturen.

Zo zoekt GTA V iets meer de arcady kant op, maar speelt het wel een stuk beter.

tldr ik ben het eens dat GTA IV betere physics had en in vele opzichten maakte dat de gevechten met NPC's (ook firefights) een stuk interessanter. Voor de rest blijf ik erbij dat GTA V een stuk uitgebreider is in de side content en activities. Naast dat vind ik persoonlijk niet dat GTA IV uberhaupt interessante sidecharacters heeft naast Brucey en die arabier daar blijf ik bij. Roman ok ja die was ook nog wel grappig.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games vrijdag 10 november 2023 @ 17:10:50 #158
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_211254573
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:41 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
knip
Nuance 14.gif Wel mee eens in grote lijnen. Ik zie GTA V ook zeker als een doorontwikkeling/evolutie van de succesformule.

Ik weet nog wel dat ik me op den duur blauw ergerde aan die dude die zichzelf "The Streets" noemde :') Maar bijvoorbeeld Dwayne, de depressieve ex-gangmember was in hindsight best wel een diepgaand personage. Als je hem spaarde in een bepaalde missie dan kon je met hem hangen weet ik nog en dat was wel tof, dan vertelde hij allerlei privé dingen en je merkte dat hij het heel erg waardeerde als Niko hem belde omdat 'ie als ex-kingpin gewoon super eenzaam was ;(

Of dan belde hij met de vraag of je toevallig gebeld had terwijl hij onder de douche stond want hij had een gemiste oproep :') Naarmate je meer tijd met hem spendeert wordt hij ook geleidelijk minder depressief, dat vond ik wel echt tof gedaan. Zoals hier beschreven:

quote:
During their friendship activities, Dwayne tells Niko about his life and at first presents very negative outlooks, reflecting his squalid living conditions and isolation after his release from prison. At this time, he describes himself as having forgotten how to care about life, showing his depression and nihilism. However, after enough activities with Niko, Dwayne begins to act more positively and after Niko himself tells him to stop complaining and try to enjoy life, Dwayne finally begins to share some positive outlooks and hopes with Niko.

Despite being a drug dealer, Dwayne often shows signs of moral integrity, extreme kindness, and altruism, especially to those closest to him. While incarcerated he pulled favors to make sure that his girlfriend on the outside was looked after and taken care of, even going as far to lavish her with cars and apartments and bank accounts while simultaneously not taking deals from law enforcement which would have betrayed his allies. Dwayne took in Playboy X and served as a father figure to him, teaching him how to sell drugs and helping him build a criminal empire. If Niko chooses to kill Playboy X, Dwayne shows genuine sadness over his death, lamenting that he was "a good kid back in the day".
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_211453659

_O_

Hopelijk weten ze het niet te verpesten door politieke agenda er doorheen te drukken (vrouwelijke hoofdrol, lghtb bullshit etc)
  FOK!fotograaf dinsdag 28 november 2023 @ 12:24:25 #160
364681 over_hedge
pi_211453690
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:20 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]

_O_

Hopelijk weten ze het niet te verpesten door politieke agenda er doorheen te drukken (vrouwelijke hoofdrol, lghtb bullshit etc)
Een vrouwelijke hoofdrol is meteen een politieke agenda ja? :')
Dat je ook met een vrouw kan spelen is allang bekend btw
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211453699
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:20 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]

_O_

Rockstar die woke gaat, dat kan ik me niet voorstellen. Maar een vrouwelijke hoofdrol is niet zo veel mis mee, toch? Als het maar logisch aanvoelt.
-nee-
pi_211453715
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:41 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat GTA IV ten tijden van de launch niet een geweldig spektakel was. Met de nachtlaunch gekocht bij de MM en misschien wel anderhalve dag nonstop gespeeld enz.

Maar na de honeymoon periode viel het wel gelijk op dat er echt weinig tot niets te beleven was. Een paar minigames, en het 'hangen' met vrienden.

Wat kan je in GTA V doen? Zoveel meer, verschillende races, jagen, business opkopen, bounty hunting, mensen naar de cult brengen, random side activities op straat wat vaak niet veel inhoudt maar het houd de wereld wel levend. De shows waar je het over hebt heb je als equivalent op de TV in GTA V. Races zijn er, je kan drug running doen met Trevor etc. Er is vast nog wel meer maar het staat me niet meer allemaal 100% bij. Je kan 100% een politie wagen jatten en daar sidemissies mee doen. Volgens mij ook gewoon met taxi's. De random freaks & stranger missies geven soms ook goede rewards of zaken die je herhaaldelijk kan doen. Er zijn gewoon niet zoveel side missies in GTA IV.

Klopt Niko was ook niet een lul, maar wel een hypocriete vent. Het verhaal is in dat opzicht gewoon slecht geschreven. Continue huilen over geld terwijl je rondloopt met honderden duizenden dollars op zak. "I dont want to kill anymore" maar vervolgens een rampage op straat doen. Dat maakt het unlikable in mijn ogen.

GTA IV heeft een ander vecht systeem inderdaad, wat wellicht wel iets beter was. Het gebruikte ook de RAGE physics op een betere en andere manier.

Het shimmyen enzo is leuk maar heeft geen enkel nut, zoals wel meer zaken in GTA IV. Het gooien van items ja mooi, maar super clunky en hoe vaak doe je het.

En zo ook met de wagens, ja ze reageerden qua physics realistischer, maar waren daardoor ook soms erg kut te besturen.

Zo zoekt GTA V iets meer de arcady kant op, maar speelt het wel een stuk beter.

tldr ik ben het eens dat GTA IV betere physics had en in vele opzichten maakte dat de gevechten met NPC's (ook firefights) een stuk interessanter. Voor de rest blijf ik erbij dat GTA V een stuk uitgebreider is in de side content en activities. Naast dat vind ik persoonlijk niet dat GTA IV uberhaupt interessante sidecharacters heeft naast Brucey en die arabier daar blijf ik bij. Roman ok ja die was ook nog wel grappig.
NIKO LETS GO BOWLING
-nee-
pi_211453726
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:25 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Rockstar die woke gaat, dat kan ik me niet voorstellen. Maar een vrouwelijke hoofdrol is niet zo veel mis mee, toch? Als het maar logisch aanvoelt.
1 vrouw kan nog wel , zolang ze het maar niet gaan overdrijven allemaal.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 november 2023 @ 12:27:44 #164
364681 over_hedge
pi_211453737
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:26 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Dus allemaal mannen is geen probleem. Maar meer dan 1 vrouw is meteen politieke agenda?
Rare manier van denken heb jij toch af en toe.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211453751
quote:

[..]
Ik zou het wel leuk vinden om met een 40-jarige huisvrouw in een stationwagen rondjes te rijden en dan het kinderzitje los te moeten maken om ruimte te maken voor een dode hoer.
-nee-
  dinsdag 28 november 2023 @ 12:29:53 #166
80382 manny
30 is best veel
pi_211453760
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:24 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Een vrouwelijke hoofdrol is meteen een politieke agenda ja? :')
Dat je ook met een vrouw kan spelen is allang bekend btw
Daar begonnen ze al mee met Gay Tony. Vieze woke gasten daar bij Rockstar.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_211453813
Ik zie Rockstar er wel voor aan om een huis met transseksuelen te vullen en dat er dan duizenden filmpjes online komen waar mensen op zo veel mogelijk verschillende manieren dat huis uitmoorden en dat daardoor de hype alleen maar groter wordt :')
-nee-
  dinsdag 28 november 2023 @ 12:37:38 #168
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211453861
quote:
19s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:29 schreef manny het volgende:

[..]
Daar begonnen ze al mee met Gay Tony. Vieze woke gasten daar bij Rockstar.
Wat dacht je van Florian Cravic? Die man was extreem homoseksueel. Vieze woke shit, cancellen die game.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_211453946
quote:

[..]
Is toch leuk dat je een character hebt die een stripper is.

Dat je wisselt naar dat character en ze volop bezig is met een privé lapdance. En je account wat geld erbij krijgt.

"My mother was a stripper once."

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2023 12:45:20 ]
pi_211454117
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:27 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dus allemaal mannen is geen probleem. Maar meer dan 1 vrouw is meteen politieke agenda?
Rare manier van denken heb jij toch af en toe.
Ik overdrijf een beetje maar je weet wel wat ik bedoel :)
  dinsdag 28 november 2023 @ 13:52:45 #171
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211454756
GTA V is al heel erg woke:

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 28 november 2023 @ 17:32:12 #172
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_211456325
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:56 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Ik overdrijf een beetje maar je weet wel wat ik bedoel :)

Saints Row gaat er een geduchte concurrent bij krijgen.
RED ONS HENNIEGOD
pi_211458914
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 november 2023 17:32 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Saints Row gaat er een geduchte concurrent bij krijgen.
_O- _O_
pi_211486737
twitter
  vrijdag 1 december 2023 @ 15:16:01 #175
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211486778
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 15:10 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Sinterklaas is een sympathieke man :)
pi_211487169
15 uur aankomende dinsdag w/
SOONY
pi_211487230
Nice

Hopelijk maken ze ook de release date bekend.
pi_211487300
Why did I move here?

I guess it was the weather.
pi_211487452
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 15:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Sinterklaas is een sympathieke man :)
Heulll sympathiek :)
De enige echte.
  vrijdag 1 december 2023 @ 21:51:30 #180
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211490903
Wat is een logica datum voor release GTA6, ongeveer een jaar later dan de trailer? Komt natuurlijk goed uit met kerst.
pi_211490984
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 21:51 schreef Momo het volgende:
Wat is een logica datum voor release GTA6, ongeveer een jaar later dan de trailer? Komt natuurlijk goed uit met kerst.
6 december 2023. :P
  vrijdag 1 december 2023 @ 22:04:26 #182
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211491070
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 21:51 schreef Momo het volgende:
2 jaar.
pi_211491084
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 22:04 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
2 jaar.
No way
De enige echte.
  vrijdag 1 december 2023 @ 22:06:05 #184
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211491097
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 december 2023 22:05 schreef Rnie het volgende:

[..]
No way
Er zaten twee jaar tussen de eerste trailer en de release date van zowel GTA V als RDR2. Hoe bedoel je no way?
pi_211491130
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 22:06 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Er zaten twee jaar tussen de eerste trailer en de release date van zowel GTA V als RDR2. Hoe bedoel je no way?
My bad. Ik dacht dat het een jaartje was. :@
De enige echte.
  vrijdag 1 december 2023 @ 22:09:07 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211491136
Even gekeken release GTA V was september 2013, trailer op YouTube november 2011.
Bij RDR2 zat er precies 2 jaar tussen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')