Om zelf het risico in te schatten? Meh, misschien.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, gezien de imperfectie van het systeem vind ik het wel waardevol om te weten of het iemand is geweest bij bv. bij een drukke verjaardag thuis, of een willekeurige passant aan de andere kant van een treincoupé.
Enorme ramp natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan loop je wel het reële risico dat de identiteit te herleiden valt…
En dat is een probleem, omdat...?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan loop je wel het reële risico dat de identiteit te herleiden valt…
Of ze hebben het je niet verteld.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Kreeg overigens een paar uur geleden een melding dat ik afgelopen zondag 'in contact ben geweest'. Niemand heeft mij wat verteld, dus dan blijven er twee mogelijkheden over: d
Omdat medische informatie met een vrij goede reden niet openbaar is.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dat is een probleem, omdat...?
15 die onlangs corona hadden. Ik ken er veel meer zelfs! Ik ga echt met het laagste van het laagste van de bevolking om.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Jij kent 15+ ongevaccineerden?
[ afbeelding ]
Snap ik, alleen de mate waarin ik risico's ga mijden is toch wel afhankelijk van de kans waarmee ik in kan schatten of het een reële waarschuwing of, zoals ik nu vermoed, loos alarm.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Om zelf het risico in te schatten? Meh, misschien.
Het idee blijft verder hetzelfde meen ik; in de gaten houden of je klachten krijgt en indien ja testen. Maar goed, het is inmiddels alweer zo lang geleden dat ik een beetje het hele doel van die app kwijt ben.
"Kan niet, mag niet".quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat medische informatie met een vrij goede reden niet openbaar is.
Want in een pandemie is de gezondheid van anderen inderdaad ondergeschikt aan het recht om geheim te mogen houden of je positief getest bent.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat medische informatie met een vrij goede reden niet openbaar is.
Dat is correct.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want in een pandemie is de gezondheid van anderen inderdaad ondergeschikt aan het recht om geheim te mogen houden of je positief getest bent.
We schieten echt door met dat AVG-gezeik.quote:
Maar het huidige systeem houdt toch al rekening met de gezondheid van anderen? Maar dan wel op een manier dat er wel sprake is van enige vorm van privacy. Niet meer dan normaal lijkt me.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want in een pandemie is de gezondheid van anderen inderdaad ondergeschikt aan het recht om geheim te mogen houden of je positief getest bent.
Want de identiteit is een noodzakelijk gegeven om in quarantaine te gaan?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoef de identiteit ook helemaal niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want de identiteit is een noodzakelijk gegeven om in quarantaine te gaan?
Als Henk een beetje sociaal is, dan vertelt hij het zelf. En dat is dan ook precies het idee van privacywetgeving: dat je zelf degene bent die bepaalt wat er met jouw informatie gebeurt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We schieten echt door met dat AVG-gezeik.
Helemaal aangezien er letterlijk niemand op tegen kan zijn om netjes te vertellen dat je positief getest bent als je in de buurt van iemand geweest ben. Daarnaast staat er ook niet in de app 'Henk is besmet', maar er is een theoretische kans dat iemand af zou kunnen leiden wie het mogelijkerwijs geweest is. En dan nog niet eens rekening houdend met het feit dat in > 99% van de gevallen links- of rechtsom sowieso wel bekend wordt wie er positief getest is als het een bekende is.
Behalve dat het hele idee van deze app is dat je ook langdurig(er) contact met onbekende mensen opspoort.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als Henk een beetje sociaal is, dan vertelt hij het zelf. En dat is dan ook precies het idee van privacywetgeving: dat je zelf degene bent die bepaalt wat er met jouw informatie gebeurt.
Primaquote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:24 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Dat herstel bewijs gaat pas gelden 11 dagen na de GGD test.
Al besproken.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:52 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Het is wachten op de eerste coronavariant met dreadlocks
Hoe is precies jouw gezondheid in het geding als je die informatie niet krijgt?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik neem aan dat je zelf kunt invullen hoe de gezondheid van mensen in het geding kan komen als men verzwijgt dat ze positief getest zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe is precies jouw gezondheid in het geding als je die informatie niet krijgt?
Kom met je eigen review dan.quote:
Nu moet je er niet iets anders bijhalen. Jij wil weten of het op een drukke verjaardag of in een verlaten treincoupé is gebeurd. Dat weten brengt jouw gezondheid niet in het geding, je vindt het alleen voor jezelf prettiger om te weten om een risico-inschatting te kunnen maken. En dat is inderdaad totaal ondergeschikt aan privacy.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zelf kunt invullen hoe de gezondheid van mensen in het geding kan komen als men verzwijgt dat ze positief getest zijn.
Maar dat was het punt niet, het ging erover dat die app niet toont bij wie je in de omgeving bent geweest - ook niet indirect. Mensen die van plan zijn te verzwijgen dat ze positief zijn installeren die hele app niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zelf kunt invullen hoe de gezondheid van mensen in het geding kan komen als men verzwijgt dat ze positief getest zijn.
Krijg je er van als je wetenschappers hebt die geen enkele kennis willen vergaren buiten om hun bubbel.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan er ook niet echt over uit dat er nu pas serieus vanuit de Minister van Onderwijs op die luchtmeters in klas ingezet wordt.
Bedoel het belang ervan dat lazen we hier al in 2020...
Leuk, maar dat was niet de opmerking.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Nu moet je er niet iets anders bijhalen. Jij wil weten of het op een drukke verjaardag of in een verlaten treincoupé is gebeurd. Dat weten brengt jouw gezondheid niet in het geding, je vindt het alleen voor jezelf prettiger om te weten om een risico-inschatting te kunnen maken. En dat is inderdaad totaal ondergeschikt aan privacy.
Wat natuurlijk wel is, is dat bepaalde vitamines en levensstijlen je natuurlijke afweer gewoon sterk maken. 'an apple a day .... ', '2 ons groente per dag' komt natuurlijk wel ergens vandaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vitamine D heeft gewoon invloed op je immuunsysteem. Dat is vaak genoeg bewezen en onderzocht in allerlei onderzoeken.
Het is, in mijn ogen, onzin om te zeggen dat vitamine D direct invloed heeft op hoe je een COVID-19 besmetting doormaakt. Indirect zal het zeker wel invloed hebben via je immuunsysteem.
Ben zelf jarenlang om de paar weken ziek geweest, zonder een oorzaak te kunnen vinden. Ieder snotneusje van mijn dochter resulteerde in een paar dagen plat op bed liggen. Totdat mijn huisarts op een gegeven moment dacht aan vitamine D tekort. Ik had een flink tekort en sinds dat is opgelost is mijn immuunsysteem echt wel een stuk beter gebleken.
Ja N=1, maar onderzoeken etc. geven zelfde resultaten weer, dus vitamine D zal zeker helpen, maar zal nooit vaccins etc. kunnen vervangen.
Dat was nou net precies wel de opmerking. Of je moet heel semantisch "medische gegevens" ineens veel breder gaan trekken dan de discussie waar jullie middenin zaten, maar dat wordt wel heel erg gezocht allemaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Leuk, maar dat was niet de opmerking.
Absoluut, maar als je al een flink tekort hebt (wat je bijv. ook kan hebben door je "roots") dan kan je blijven etenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat natuurlijk wel is, is dat bepaalde vitamines en levensstijlen je natuurlijke afweer gewoon sterk maken. 'an apple a day .... ', '2 ons groente per dag' komt natuurlijk wel ergens vandaan.
Dan kun je het dus net zo goed open gooien. Zo kun je er ook naar kijken.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:00 schreef Janneke141 het volgende:
Mensen die van plan zijn te verzwijgen dat ze positief zijn installeren die hele app niet.
Als je vindt dat "medische informatie met een vrij goede reden niet openbaar is" vind je ook dat je een positieve test moet mogen verzwijgen, want medische informatie. Daar ben ik het niet mee eens, omdat het verzwijgen hiervan ook anderen direct kan schaden in hun gezondheid. Anders dan bv. een werkgever die niet mag weten wat voor ziektes iemand onder de leden heeft (--> medische discriminatie).quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was nou net precies wel de opmerking. Of je moet heel semantisch "medische gegevens" ineens veel breder gaan trekken dan de discussie waar jullie middenin zaten, maar dat wordt wel heel erg gezocht allemaal.
Heb zelf een vitamine D tekort en eet haast nooit fruit.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat natuurlijk wel is, is dat bepaalde vitamines en levensstijlen je natuurlijke afweer gewoon sterk maken. 'an apple a day .... ', '2 ons groente per dag' komt natuurlijk wel ergens vandaan.
Ongelukkig en ziek.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb zelf een vitamine D tekort en eet haast nooit fruit.
Ziek dat ik me toch ben telkens
Klappen voor de zorgquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:05 schreef _serial_ het volgende:
met een biertje in de hand
![]()
Mondkapje even
Maar links- of rechtsom, denk dat je voor de zekerheid nou wel beter in quarantaine kunt gaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dat het hele idee van deze app is dat je ook langdurig(er) contact met onbekende mensen opspoort.
Moet je nagaan hoe gezond je was als je het wel deedquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heb zelf een vitamine D tekort en eet haast nooit fruit.
Ziek dat ik me toch ben telkens
Dan is iemand dit blijkbaar vergeten door te geven aan mijn lichaam en mijn geestquote:
Maatschappij gijzelaars die de zorg geselen?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
begint wel oud te worden "zweepslagen voor de zorg"?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
1 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
quote:
Omdat in landen met een beetje normale registratie en een lagere vaccinatiegraad, zoals bijv de VS, Omikron dodelijker in aantallen lijkt te zijn dan Delta.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? Zijn er veel mensen met Omikron op de IC, ongevaccineerd? Is dat bekend?
De ongevaccineerden die ik ken en de laatste weken Omikron hebben gehad (stuk of 15) hadden er net zo weinig last van als degenen met vaccin.
Gefeliciteerd, aangenomen bij rivm.quote:
Gister zat ik ook al goedquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, aangenomen bij rivm.
Op naar de 100%quote:
Kan aan mij liggen, maar ik snap niet welk punt je nou probeert te maken.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je vindt dat "medische informatie met een vrij goede reden niet openbaar is" vind je ook dat je een positieve test moet mogen verzwijgen, want medische informatie.
Hoge omloopsnelheid in de ziekenhuizen.quote:
enquote:
Eigenlijk zou een negatieve test van je eigen risico af moeten gaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk nog laag. Betekent dat er minimaal 49,4 % van de testen onnodig was.
Veel mensen met een snotneus door de koude wind de afgelopen dagen. Ik in ieder geval welquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk nog laag. Betekent dat er minimaal 49,4 % van de testen onnodig was.
Zeg marino, ga eens aan je werk dan..quote:
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dacht Ajax ook tegen Tottenham.
Ik heb daar een zeer pittige mening over.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:18 schreef D_A het volgende:
Het lukt momenteel niet om het hoog aantal meldingen wat binnenkomt vanuit de teststraten te verwerken in het systeem van de GGD. De cijfers betreffen daarom in totaal over de afgelopen 18 dagen een onderrapportage van circa 124000 meldingen.
Mmmmm van Mouraquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik probeerde het direct breder te trekken, los van die app. Dat is niet overgekomen, dus laat ook maar.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Kan aan mij liggen, maar ik snap niet welk punt je nou probeert te maken.
Tijd om COR te sluiten dan!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:21 schreef DonDruiper het volgende:
Beter gewoon stoppen met deze onzin
quote:
Ah, gelukkig, we kunnen eindelijk weer de schuld geven aan de bible belt.quote:
Kuipers "voorzitter, ik val in herhaling. Heb al 10x uitgelegd waarom het geen onzin is en we door moeten met strenge maatregelen"quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:21 schreef DonDruiper het volgende:
Beter gewoon stoppen met deze onzin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |