Is allemaal familiequote:Op donderdag 3 februari 2022 16:26 schreef Ed1234 het volgende:
Al die mensen ook die op die berg staan
quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:55 schreef epicbeardman het volgende:
Waarom laten ze een camera zakken en niet een tuig wat hij aan kan trekken zodat ze hem naar boven kunnen halen?
Vragen..vragen vragen.
Nee want die jongen was direct dood, deze niet.quote:Op donderdag 3 februari 2022 12:45 schreef Phoebster het volgende:
Heeft er al iemand gezegd dat het herinnert aan het jongetje in Spanje?
quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:55 schreef epicbeardman het volgende:
Waarom laten ze een camera zakken en niet een tuig wat hij aan kan trekken zodat ze hem naar boven kunnen halen?
Vragen..vragen vragen.
Een radioverbinding is idd lastig of wss zelfs onmogelijk. Een draadverbinding kan wel, maar dat is wel een beetje uit de tijd. Weet niet eens of ze daar zo snel materiaal voor zouden heben.quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Situatie van Rayan (5)
Met Rayan is eigenlijk geen contact mogelijk op 32 meter diepte. Wel beweegt hij volgens Karim Boulidam met zijn armen en draait hij soms met zijn ogen.
Naast een slang met een camera is er ook een slang aangesloten op een zuurstoffles. ,,En ze hebben water laten zakken. Maar volgens mij kon haar daar niet bij. Misschien heeft hij iets gebroken?” Donderdagmiddag sijpelen berichten door dat Rayan eten en drinken tot zich zou nemen.
Op een monitor die vlakbij de put staat is soms dus beeld van Rayan te zien. Naast de put staan een helikopter en een traumateam klaar voor wanneer reddingswerkers hem bereikt hebben.
Ten slotte merkt de Utrechter dat veel mensen meer informatie van hem willen. ,,Soms verstaan ze iets niet goed op tv. Of kunnen ze niet zo goed Arabisch. Dan leg ik het graag voor ze uit.”
https://www.ad.nl/buitenl(...)el-instort~a72651b5/
Dat jongetje nu waarschijnlijkquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:57 schreef Scjvb het volgende:
[..]
De mogelijkheden daartoe zijn vast nog niet uitgeput.
Als hij eet, drinkt en rust kan hij nog steeds aansterken na die val. Zolang hij maar geen interne bloedingen heeft oid.quote:Op donderdag 3 februari 2022 17:00 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dat jongetje nu waarschijnlijk
Ik gok dat dit ook nog eens voorover is gebeurd. Dus met zijn hoofd naar beneden ipv zijn benen. Dat zijn dan een hoop klappen op zijn hoofd onderweg naar benedenquote:Op donderdag 3 februari 2022 11:57 schreef Bargehassus het volgende:
Dat je uberhaupt een val van 32 meter overleeft. Dat is een flat van 10 hoog of zo?
Hij kan niet bij het water dat ze hem hebben gegeven.quote:Op donderdag 3 februari 2022 17:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als hij eet, drinkt en rust kan hij nog steeds aansterken na die val. Zolang hij maar geen interne bloedingen heeft oid.
quote:Op donderdag 3 februari 2022 17:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Iemand nog een live die werkt?
quote:Op donderdag 3 februari 2022 17:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij kan niet bij het water dat ze hem hebben gegeven.
quote:Donderdagmiddag sijpelen berichten door dat Rayan eten en drinken tot zich zou nemen.
Die stream is horizontaal gespiegeld.quote:Op donderdag 3 februari 2022 17:07 schreef Salina het volgende:
[..]
Deze nu.
Is steeds zoeken naar een werkende link.
Het mobiele netwerk is daar nu zwaar overbelast natuurlijk als er een paarhonderd man daar live staat te streamenquote:Op donderdag 3 februari 2022 17:07 schreef Salina het volgende:
[..]
Deze nu.
Is steeds zoeken naar een werkende link.
In Marokko gaat de zon om 19:07 onderquote:Op donderdag 3 februari 2022 17:17 schreef Salina het volgende:
Nee, alle links zijn er weer uit.
Het wordt ook donker dalijk. Wordt echt nog een race tegen de klok.
Mag aannemen dat ze in Marokko ook lampen hebben en gewoon doorgaan.quote:Op donderdag 3 februari 2022 17:20 schreef Papabear het volgende:
[..]
In Marokko gaat de zon om 19:07 onder
Dat schreven ze kort na de middag al. En dat ze de machines stil hebben gezet vanwege instortingsgevaar.quote:Op donderdag 3 februari 2022 17:29 schreef Tengano het volgende:
En wij maar geloven dat ze er 2 a 3 meter vanaf zaten. Niet dus.
Spreek je de locale taal?quote:Op donderdag 3 februari 2022 17:17 schreef Salina het volgende:
Nee, alle links zijn er weer uit.
Het wordt ook donker dalijk. Wordt echt nog een race tegen de klok.
Nu is deze live.
Nee.quote:
Die bovenste link is een opname, niet livequote:
Ja, volgens mij veranderen die live opnames op een zeker moment in een opname. Vandaar iedere keer weer zoeken naar een nieuwe livestream.quote:Op donderdag 3 februari 2022 17:47 schreef Papabear het volgende:
[..]
Die bovenste link is een opname, niet live
Als de verbinding langere tijd verbroken is, dan sluit YT de livestream en wordt het een opname iddquote:Op donderdag 3 februari 2022 17:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, volgens mij veranderen die live opnames op een zeker moment in een opname. Vandaar iedere keer weer zoeken naar een nieuwe livestream.
Aha, dat wist ik niet.quote:Op donderdag 3 februari 2022 17:50 schreef Papabear het volgende:
[..]
Als de verbinding langere tijd verbroken is, dan sluit YT de livestream en wordt het een opname idd
En bij het AD zit het achter een Premium artikelquote:Met zeker vier zware graafmachines is inmiddels een gat van 19 meter diep gegraven direct naast de put. Rond de put verzamelen zich familieleden en vrienden van het jongetje.
https://www.telegraaf.nl/(...)-om-hem-te-bevrijden
Als het klopt wat ik uit nu.nl begrijp moeten ze dan nog 12 meter dieper graven.....quote:Ondanks een groots opgezette reddingsactie zit het kind bijna 48 uur later nog steeds vast op een diepte van 32 meter.
Ze zijn inmiddels aangekomen op een diepte van ongeveer 20 meter. Voorzichtigheid is geboden, want als hun gat instort, kan het kind daardoor in groter gevaar komen.
https://www.nu.nl/buitenl(...)meter-diepe-put.html
Die 20 meter was vanmorgen alquote:Op donderdag 3 februari 2022 17:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Aha, dat wist ik niet.
Hebben we vanuit Nederland al ergens een goeie update?
Telegraaf heeft er volgen mij alleen maar een filmpje van. Niet dus...
[..]
En bij het AD zit het achter een Premium artikel![]()
Nu.nl
[..]
Als het klopt wat ik uit nu.nl begrijp moeten ze dan nog 12 meter dieper graven.....![]()
Dat bericht van nu.nl is van drie uur geleden en is de meest recente info. Ik weet het ook nietquote:
AD roept vaak maar wat, die vertrouw ik niet zo meer. Maar de Telegraaf spreekt van 19 meter iets van 5 uur geleden. Zou dus ongeveer moeten kloppen, maar is iig geen 3 ADquote:Op donderdag 3 februari 2022 18:08 schreef Papabear het volgende:
Het AD schreef uren geleden al dat ze op zo'n 3 meter afstand zouden zijn, maar dat lijkt me onmogelijk, omdat ze daarna (en nog steeds) met zwaar materieel aan het graven zijn.
Ik weet het ook niet meer...
Deze stream is horizontaal gespiegeld; kijk maar naar die CAT tekst op die bulldozers. Weet niet waarom ze dat zo doen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 18:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik heb nu deze geen idee of het dezelfde is, deze laat de werkzaamheden van dichtbij zien.
Eerder stond de camera op de wand waar de schacht inzit, dat vond ik wat heftig.
Maar hebben we geen Marokkanen hier?
Bij het nieuws ook niks.
Olielampen met geesten er in.quote:Op donderdag 3 februari 2022 17:21 schreef Tengano het volgende:
Mag aannemen dat ze in Marokko ook lampen hebben en gewoon doorgaan.
Ik ben geen technicus, weet alleen wel dat ze met enige regelmaat aan het meten waren, zag ze af en toe met wat apparatuur in de weer en zo'n laserding. Volgens mij is het idee nu dat ze onder de jongen terechtkomen met het graven. Hij zit namelijk halverwege de put op 32 meter. De put zelf is 60 meter.quote:Op donderdag 3 februari 2022 19:11 schreef Tengano het volgende:
Waarom hoor ik nou nergens hoe ze precies weten wat de afstand van die graafmachines tot die jongen is? Daar moeten ze toch apparatuur voor gebruiken anders is het risico van een fatale fout veel te groot. Bij het graven of blazen van leidingen onder de grond maken ze ook gebruik van dat type apparatuur.
Maar als ik op die video kijk zijn ze nog lang niet op 60 meter diepte volgens mij, dat is een flat van 30 verdiepingen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 19:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben geen technicus, weet alleen wel dat ze met enige regelmaat aan het meten waren, zag ze af en toe met wat apparatuur in de weer en zo'n laserding. Volgens mij is het idee nu dat ze onder de jongen terechtkomen met het graven. Hij zit namelijk halverwege de put op 32 meter. De put zelf is 60 meter.
Ze gaan niet 60 meter diep. Hooguit iets onder de 32 meter.quote:Op donderdag 3 februari 2022 19:27 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Maar als ik op die video kijk zijn ze nog lang niet op 60 meter diepte volgens mij, dat is een flat van 30 verdiepingen.
Ja onder hem uitkomen lijkt mij idd het veiligste. Maar ze hebben die jongen dus met een camera gefilmd en waren dus heel dichtbij hem. Dat punt waarop die camera was of is, dat is leidend. Daar moeten ze dus een soort zender hebben om vanaf de zijkant van de berg naar die zender toe te werken. Maar wat is dat voor spul, want je komt niet zomaar door aarde heen met een radiosignaal. Dus de techniek die ze daarvoor gebruiken, dat zou ik graag willen weten. Misschien weet @BBach dat wel.quote:Op donderdag 3 februari 2022 19:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben geen technicus, weet alleen wel dat ze met enige regelmaat aan het meten waren, zag ze af en toe met wat apparatuur in de weer en zo'n laserding. Volgens mij is het idee nu dat ze onder de jongen terechtkomen met het graven. Hij zit namelijk halverwege de put op 32 meter. De put zelf is 60 meter.
Ze schijnen nu op ongeveer 20 meter diepte (pasquote:Op donderdag 3 februari 2022 19:27 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Maar als ik op die video kijk zijn ze nog lang niet op 60 meter diepte volgens mij, dat is een flat van 30 verdiepingen.
Ah logisch, hopen dat ze daar snel zijn. Wel de veiligste optie waarschijnlijk.quote:Op donderdag 3 februari 2022 19:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze gaan niet 60 meter diep. Hooguit iets onder de 32 meter.
quote:Through-the-earth (TTE) communications technology is the only technology that can transmit an electromagnetic signal between a sender and receiver with a worker underground and another on the surface without relying on a network or other additional infrastructure.
quote:Through-the-Earth transmission can overcome these restrictions by using ultra-low frequency (300-3000 Hz) signals, which can travel through several hundred feet of rock strata.
A new wireless "Miner Lifeline" telecommunication technology is being tested in 2012 at the West Virginia Robinson Run mine (recent production 6,000,000 short tons (5,400,000 t) per year of coal using 600 miners). The system supports voice, text, or SOS sent on a "bubble" of magnetic waves, and "can move more than 1,500 feet (460 m) up or down and 2,000 feet (610 m) laterally, arriving in less than a minute."[16]
https://en.wikipedia.org/(...)_mine_communications
Dan kun je alleen maar hopen dat het ventje wel drinkt en verder ok isquote:Op donderdag 3 februari 2022 19:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze schijnen nu op ongeveer 20 meter diepte (pas) te zitten.
Boven hebben ze een datacenter gebouwd met een verbinding met beneden. Er gaat ook zuurstof via een slang naar Rayan.quote:Op donderdag 3 februari 2022 19:36 schreef Papabear het volgende:
[..]
Dan kun je alleen maar hopen dat het ventje wel drinkt en verder ok is
Que?quote:Op donderdag 3 februari 2022 19:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Boven hebben ze een datacenter gebouwd met een verbinding met beneden. Er gaat ook zuurstof via een slang naar Rayan.
Een hok met een verbinding met Rayan en met alle hulpverleners op het terrein.quote:
Boven op die berg slaan ze een waterput, vaak meerdere op zoek naar grondwater.quote:Op donderdag 3 februari 2022 19:55 schreef Tengano het volgende:
Kan iemand mss nog even uitleggen wat het nut of de functie van zo'n put is? Ik begrijp dat die put van de vader van Rayan was, maar ik gok dat hij die put toch liever niet als 'bezit' had of er liever anders mee was omgegaan.
Maar als er geen water in die put zit, wat moet je er dan eigenlijk mee
Yep. En deze put bevat volgens mij ook wel water op ruim 60 meter diepte. Ventje ligt echter op 32 meter net na een bocht.quote:Op donderdag 3 februari 2022 20:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Boven op die berg slaan ze een waterput, vaak meerdere op zoek naar grondwater.
Vandaar dat die putten zo extreem diep zijn.
Knap hoe je een put graaft van 60 meter met een knik erin???????? Hoe zou je dat moeten doen?quote:Op donderdag 3 februari 2022 20:25 schreef Papabear het volgende:
[..]
Yep. En deze put bevat volgens mij ook wel water op ruim 60 meter diepte. Ventje ligt echter op 32 meter net na een bocht.
Don't shoot the messenger! Er zitten meerder bochten in die put. Dat schijnt te kunnen. Hoe? Geen idee, ik ben geen expert daarinquote:Op donderdag 3 februari 2022 20:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Knap hoe je een put graaft van 60 meter met een knik erin???????? Hoe zou je dat moeten doen?
Nee, was geen verwijt oid en ik geloof je wel. Maar ik vroeg me al af hoe je een put van 60 meter kunt gravenquote:Op donderdag 3 februari 2022 20:31 schreef Papabear het volgende:
[..]
Don't shoot the messenger! Er zitten meerder bochten in die put. Dat schijnt te kunnen. Hoe? Geen idee, ik ben geen expert daarin
Van 60 meter lang!quote:Op donderdag 3 februari 2022 20:41 schreef Mutant01 het volgende:
Ehm nee, met een grote 'boor' worden dat soort putten gemaakt.
Harde rots?quote:Op donderdag 3 februari 2022 20:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Knap hoe je een put graaft van 60 meter met een knik erin???????? Hoe zou je dat moeten doen?
Hier bij mij in het dorp hebben ze laatst nog een dikke stroomkabel geboord van de ene kant van een weg naar de andere. Dan moeten ze ook eerst naar beneden, dan recht vooruit en dan weer omhoog.quote:
Hoe dan??? Mijn boortje van m'n boormachine breekt al na een paar centimeter in de muurquote:Op donderdag 3 februari 2022 20:56 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je zult het bijna niet geloven maar ze weten al een tijdje kilometers diep te boren.
Dan kun je gewoon niet boren, amateurquote:Op donderdag 3 februari 2022 21:10 schreef Knudde het volgende:
[..]
Hoe dan??? Mijn boortje van m'n boormachine breekt al na een paar centimeter in de muur
Www.chouftv.ma hele positieve mensen aan het woord, geen idee wat ze zeggen maar het ziet er optimisch uit en die jongens in de graafmachines gaan als een kanon.quote:
Ik hoop zo dat ze het ventje kunnen redden. Heb zelf een zoontje van 6. Dit gaat je toch wel aan het hart hoorquote:Op donderdag 3 februari 2022 21:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Www.chouftv.ma hele positieve mensen aan het woord, geen idee wat ze zeggen maar het ziet er optimisch uit en die jongens in de graafmachines gaan als een kanon.
Lijkt niet live als ik zie hoe donker het is op een andere ongerelateerde live stream uit Marokkoquote:
Okee thnxquote:Op donderdag 3 februari 2022 21:30 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Lijkt niet live als ik zie hoe donker het is op een andere ongerelateerde live stream uit Marokko
In Afrika gaan die dingen anders.quote:Op donderdag 3 februari 2022 21:53 schreef Tengano het volgende:
Een hekje om die put heen was een stuk goedkoper geweest.
Meten is weten.quote:Op donderdag 3 februari 2022 21:44 schreef Tengano het volgende:
Ik zie 7, 3, 2 en 1 meter op de chat voorbij komen.
jaquote:Op donderdag 3 februari 2022 21:57 schreef Tengano het volgende:
Gaan jullie de hele nacht opblijven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |