Is dit theoretisch of heb je dit een keer gedaan?quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:30 schreef Sfancta het volgende:
Gat boren binnen in huis onderop tot de spouw, en buiten op plek van de lamp tot de spouw.
Draad met magneet eraan erin laten vallen en binnen onderaan pakken met een andere magneet, dan een kabel vastmaken aan die draad. Dan binnen gewoon netjes afwerken, of wellicht de kruipruimte in.
Dit klinkt echt als een hel om in de praktijk uit te voerenquote:Op woensdag 2 februari 2022 12:30 schreef Sfancta het volgende:
Gat boren binnen in huis onderop tot de spouw, en buiten op plek van de lamp tot de spouw.
Draad met magneet eraan erin laten vallen en binnen onderaan pakken met een andere magneet, dan een kabel vastmaken aan die draad. Dan binnen gewoon netjes afwerken, of wellicht de kruipruimte in.
Als de 2 gaten maar groot genoeg zijn dan kan het theoretisch mits de spouw niet vervuild isquote:Op woensdag 2 februari 2022 12:55 schreef kree het volgende:
[..]
Dit klinkt echt als een hel om in de praktijk uit te voeren
En dan met een YMVK kabel en magneetjes en pielen door gaatjes?
Zo wordt het altijd gedaan als mensen geen kabel(goot( aan de buitenkant willen. Er is geen andere oplossing.quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Is dit theoretisch of heb je dit een keer gedaan?
Hoe zwaar zijn die magneetjes aan de kabel om de eerste bocht te maken om de wrijving met de ruwe muur te overwinnen?quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:00 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Zo wordt het altijd gedaan als mensen geen kabel(goot( aan de buitenkant willen. Er is geen andere oplossing.
Is er natuurlijk wel, maar veel meer werk. Gewoon vanuit buiten geheel naar binnen, en dan een sleufje frezen. Maar als je niet in een verbouwing zit, lijkt me dat niet zo geweldig.
De kabel gaat niet de eerste rit mee maar een dunne draad, als die erdoor is gaat de kabel aan de draad bovenin en zo erdoorheen getrokken worden.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe zwaar zijn die magneetjes aan de kabel om de eerste bocht te maken om de wrijving met de ruwe muur te overwinnen?
Dat snap ik, dan blijft mijn punt nog altijd valide...quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:04 schreef Sfancta het volgende:
[..]
De kabel gaat niet de eerste rit mee maar een dunne draad, als die erdoor is gaat de kabel aan de draad bovenin en zo erdoorheen getrokken worden.
Door gewicht valt die draad gelijk naar beneden toch, dan even meten op welke hoogte ie zo ongeveer hangt, en dan vanuit binnen met een magneetje pielen. Ruwe muur heb je niet, want je propt er natuurlijk een stuk pvcleiding in.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat snap ik, dan blijft mijn punt nog altijd valide...
Je hebt het blijkbaar nog nooit gedaan, ik weet genoeg.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:08 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Door gewicht valt die draad gelijk naar beneden toch, dan even meten op welke hoogte ie zo ongeveer hangt, en dan vanuit binnen met een magneetje pielen. Ruwe muur heb je niet, want je propt er natuurlijk een stuk pvcleiding in.
Niet perse een -AS kabel maar toch echt wel een xmvk als je een beetje aan de norm wilt voldoen. Voor zover ik weet zijn die er niet zo soepel dat je ze om een dergelijke bocht kan trekken. Je kan natuurlijk schuin naar beneden boren door die buitenmuur maar dan krijg je ook meer vocht in de spouw.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:46 schreef Glider76 het volgende:
Dat verhaal met dat gat in de spouw boren zou best wel kunnen werken.
Je hoeft toch ook geen stugge grondkabel te gebruiken?
Zeker weten van wel. Wat een onzin.quote:Op woensdag 2 februari 2022 14:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je hebt het blijkbaar nog nooit gedaan, ik weet genoeg.
Dat is lekker handig met regen...quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:00 schreef Makrolon het volgende:
Je boort natuurlijk onder een zo groot mogelijke hoek die spouw in. Dan hoef je amper een bocht de maken. Deze methode kan echt wel, mits geen isolatie in de spouw.
Teifoc aannemer telt niet.quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is lekker handig met regen...
Ik heb dit topic laten lezen aan mijn neef die aannemer is en hij viel bijna van zijn stoel van het lachen.
Is het een optie om de lampen net een paar meter van de gevel af te plaatsen? Anders krijg je behoorlijk harde en lange schaduwen wat ook een spookhuiseffect kan geven.quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:51 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks voor het meedenken, inderdaad opties die ik ook heb overdacht. Zeker alsnog kabels in de spouw boren, al dan niet van binnen, zie ik niet zitten.
Het huis is binnen "klaar" een afgewerkt met structuur op de wanden. Tevens inderdaad isolatie in de spouw die ik graag met rust laat.
Batterij, accu en solar geloof ik niet in.
Dakgoot is op de meeste locaties niet aanwezig, de voorgevel bijvoorbeeld.
Ik denk dat het meest praktische dan is om verlichting op de grond aan te brengen en de gevel aan te stralen in plaats van op de gevel zelf.
Dakgoten denk ik wel kabel te kunnen trekken in de ruimte tussen de bak en de omtimmering.
[ afbeelding ]
Dit was het idee zo'n beetje. Maar dan zal het zoiets worden:
[ afbeelding ]
Qua milieubewust handelen komen er ook geen 50W halogeen lampen maar het idee is subtiel 1-2W led lampjes. Het doel is dat het niet zo'n zwart vlak is in de avond en nacht.
Die paar druppels die achter je buitenlamp langs de muur in komen?quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is lekker handig met regen...
Ik heb dit topic laten lezen aan mijn neef die aannemer is en hij viel bijna van zijn stoel van het lachen.
als je zo'n witgeschilderde muur hebt kan je je stroomkabel toch via de voeg laten lopen, daar aan vast lijmen en zorgen dat je kabel ook wit is? Dan hoeft het in je voorbeeld geeneens heel erg op te vallen als je het vana de kozijnen van de openslaande deuren en de regenpijp links laat komen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 07:51 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks voor het meedenken, inderdaad opties die ik ook heb overdacht. Zeker alsnog kabels in de spouw boren, al dan niet van binnen, zie ik niet zitten.
Het huis is binnen "klaar" een afgewerkt met structuur op de wanden. Tevens inderdaad isolatie in de spouw die ik graag met rust laat.
Batterij, accu en solar geloof ik niet in.
Dakgoot is op de meeste locaties niet aanwezig, de voorgevel bijvoorbeeld.
Ik denk dat het meest praktische dan is om verlichting op de grond aan te brengen en de gevel aan te stralen in plaats van op de gevel zelf.
Dakgoten denk ik wel kabel te kunnen trekken in de ruimte tussen de bak en de omtimmering.
[ afbeelding ]
Dit was het idee zo'n beetje. Maar dan zal het zoiets worden:
[ afbeelding ]
Qua milieubewust handelen komen er ook geen 50W halogeen lampen maar het idee is subtiel 1-2W led lampjes. Het doel is dat het niet zo'n zwart vlak is in de avond en nacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |