Beloftenteams mogen niet meer lager spelen dan de 2e divisie. Zie: https://www.knvb.nl/downl(...)022-landelijk-mannenquote:Op donderdag 3 februari 2022 18:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik snap er nog steeds geen fuck van. Ze zitten nu in een soort competitie voor beloftenteams van waaruit je kunt promoveren naar de derde divisie toch? Maar ik zie in de derde divisie 0 beloftenteams?
Dus: Beloftencompetitie -> Derde Divisie -> Tweede Divisie -> KKD?
Maar die regeltjes die jij noemt gelden volgens mij alleen voor promotie van de Tweede Divisie naar de KKD hoor.
Chrisquote:Chris 'ze gaan nu echt lappen' Woerts was gisterenavond weer te gast in het praatprogramma VI Vandaag. De oud-commercieel directeur van Feyenoord rept al maanden over mogelijke investeerders voor de Rotterdammers. Sinds twee weken ligt er dan eindelijk een concreet voorstel in De Kuip.
Rene van der Gijp vraagt direct aan het begin van de uitzending wat de huidige status is. ''Waar blijft dat geld voor Feyenoord joh?!'' Woerts: ''Daar blijven ze mee bezig''. Van der Gijp pareert: ''Daar zijn ze al twintig jaar mee bezig, daar komt nooit meer wat van!''
Woerts laat weten dat Feyenoord momenteel het aanbod van de investeerders aan het bestuderen is. ''Allerlei advocaten moeten zich door zestien pagina’s van een term sheet heen worstelen. Het gaat om 55 miljoen. Veertig miljoen voor de aandelen en vijftien miljoen voor een lening. Feyenoord neemt rustig de tijd.''
Voor Van der Gijp duurt het allemaal maar te lang en hij reageert op eigen wijze op de uitspraken van Woerts. ''We moeten jou nu wel de schuld gaan geven dat we straks naar Jorrit Hendrix zitten te koekeloeren.''
Ja dat laatste lijkt me een goed idee. Wat is dit weer onnodig complex gemaakt allemaal zeg.quote:Op donderdag 3 februari 2022 19:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Beloftenteams mogen niet meer lager spelen dan de 2e divisie. Zie: https://www.knvb.nl/downl(...)022-landelijk-mannen
Regeling voor beloftenteams kun je hier nalezen: https://www.knvb.nl/downl(...)tbalpiramide-2021-22
Dus: je moet kampioen worden in de beloftendivisie en dan hopen dat er een beloftenteam bij de laatste twee eindigt. Zo niet, dan speel je promotie/degradatie als ze wel in het rechterrijtje eindigen. Doen ze dat allebei niet in de 2e divisie, dan heb je pech. Eindigen ze wel bij de onderste twee en word je tweede, dan kun je promoveren als de nummer één niet wil promoveren.
Stel dat Jong Feyenoord nu kampioen zou worden, dan spelen ze een promotie/degradatie tegen Jong Volendam, die waarschijnlijk wel in het rechterrijtje eindigen (als ze competitie wordt afgemaakt), maar niet bij de laatste twee.
Daarna een vergelijkbaar circus voor promotie van de 2e divisie naar de 1e divisie. Na het seizoen 2022/2023 gaat het mogelijk weer op de schop, omdat er dan mogelijk ook 1e teams kunnen degraderen uit de 1e divisie.
Ondertussen kunnen er natuurlijk altijd teams uit de 2e divisie of de 1e divisie failliet gaan of geen licentie meer krijgen.
Maar of dan Jong Feyenoord in aanmerking komt, da's maar de vraag. Vooralsnog spelen er twee Jong-teams hoger dan Feyenoord, waarbij Volendam en Sparta natuurlijk wel nogal eens in de 1e divisie terecht komen. En in de beloftencompetitie staaner ook nog een aantal teams boven Feyenoord.
En of 1e divisie teams zitten te wachten op nog meer Jong-teams, is maar de vraag. Ze vinden het nu al irritant, omdat die teams steeds met wisselende samenstellingen spelen, amper publiek meebrengen en ze dan geen spelers meer kunnen huren van die clubs, omdat je 'n speler natuurlijk liever gewoon erbij houdt als je 'm in je Jong-team in de 1e divisie kunt laten spelen.
Aantal clubs hebben nu al moeite om voldoende contractspelers bij elkaar te ritselen, omdat ze amper wat te makken hebben, talenten van Utrecht, Ajax, PSV en AZ vooral bij de Jong-teams meespelen en veel wat oudere spelers liever als semi-prof in de 2e divisie gaan spelen dan voor een habbekrats als full-prof bij Helmond of Dordrecht.
Deze discussie kan misschien beter in een apart topic, omdat dit niet meer (alleen) over Jong Feyenoord gaat.
Heeft Chris zelf eigenlijk een beetje geld opgehaald in zijn Feyenoordtijd of was het toen ook al gebakken lucht?quote:
Dat laatste vooral.quote:Op donderdag 3 februari 2022 19:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heeft Chris zelf eigenlijk een beetje geld opgehaald in zijn Feyenoordtijd of was het toen ook al gebakken lucht?
40mln voor 'de aandelen' kan ik me niet voorstellen. Maar goed, we zien het wel.quote:
Was dat deze?quote:Op donderdag 3 februari 2022 20:05 schreef fetX het volgende:
Naar aanleiding van de opmerking van @:caland weer het filmpje met Jan de Jong en de samenwerking met FC Dordrecht opgezocht.
Tranen in mijn ogen van het lachen weer.
Mooie tijden waren dat, die komen niet meer terug beste scrum.quote:Op donderdag 3 februari 2022 21:15 schreef Scrummie het volgende:
Door dat gelul over Van Persie keek ik deze;
Een aantal heerlijke goaltjes. Wat een god
Nee, klopt. Dat maakt mij soms een beetje verdrietig!quote:Op donderdag 3 februari 2022 21:21 schreef Coco het volgende:
[..]
Mooie tijden waren dat, die komen niet meer terug beste scrum.
Koesteren. De mooie beelden blijven.quote:Op donderdag 3 februari 2022 21:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, klopt. Dat maakt mij soms een beetje verdrietig!
Welke aandelen dan? Heeft VvF niet nog steeds bijna de helft? Als het plan was om die aandelen over te kopen heeft Feyenoord er niets aan. En anders heeft Feyenoord twee groepen investeerders met een flink pakket aan aandelen, dat lijkt me ook niet wenselijkquote:Op donderdag 3 februari 2022 20:10 schreef H.FR het volgende:
[..]
40mln voor 'de aandelen' kan ik me niet voorstellen. Maar goed, we zien het wel.
Zolang Feyenoord zelf 51 procent van de aandelen houdt is er niets aan de hand lijkt me?quote:Op donderdag 3 februari 2022 21:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Welke aandelen dan? Heeft VvF niet nog steeds bijna de helft? Als het plan was om die aandelen over te kopen heeft Feyenoord er niets aan. En anders heeft Feyenoord twee groepen investeerders met een flink pakket aan aandelen, dat lijkt me ook niet wenselijk
Dat is een goede vraag en ik heb geen idee wat het idee is. Misschien is 40mln het netto resultaat. Dus dat we eerst de aandelen terugkopen tegen de prijs van een paar jaar terug en dan weer verkopen o.i.d.quote:Op donderdag 3 februari 2022 21:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Welke aandelen dan? Heeft VvF niet nog steeds bijna de helft? Als het plan was om die aandelen over te kopen heeft Feyenoord er niets aan. En anders heeft Feyenoord twee groepen investeerders met een flink pakket aan aandelen, dat lijkt me ook niet wenselijk
Van Persie vond ik één van de mooiste voetballers om naar te kijken. (liefst wel in een ander shirt maar soit)quote:Op donderdag 3 februari 2022 21:15 schreef Scrummie het volgende:
Door dat gelul over Van Persie keek ik deze;
Een aantal heerlijke goaltjes. Wat een god
Eens. Wat een God. Mannen waarvoor je naar het stadion gaat.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:50 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Van Persie vond ik één van de mooiste voetballers om naar te kijken. (liefst wel in een ander shirt maar soit)
Eens, erg sierlijk. 1 van die goals is waar ie met 1 kleine voetbeweging de bal een klein tikje geeft en dan scoort. Van die kleine dingen, gewoon genieten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:50 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Van Persie vond ik één van de mooiste voetballers om naar te kijken. (liefst wel in een ander shirt maar soit)
Zal hem straks in de pauze even aanslingeren. Moet altijd aan Bergkamp denken, ik heb zo'n DVD van 100 goals bij Arsenal die ik regelmatig even in de recorder gooi. Elke aanname was ook altijd raak bij beide, wat een genot. Moet heerlijk zijn geweest om hem nog even bij Feyenoord te hebben zien afsluiten. (op niveau)quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eens, erg sierlijk. 1 van die goals is waar ie met 1 kleine voetbeweging de bal een klein tikje geeft en dan scoort. Van die kleine dingen, gewoon genieten.
Benieuwd hoe hij zich als trainer gaat ontwikkelen, volgens mij gaat ie daar wel vol voor.
Denk wel dat die vergelijking aardig is ja, met Bergkamp. Jammer dat we dat soort kwaliteit niet meer hebben in Nederland.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:09 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zal hem straks in de pauze even aanslingeren. Moet altijd aan Bergkamp denken, ik heb zo'n DVD van 100 goals bij Arsenal die ik regelmatig even in de recorder gooi. Elke aanname was ook altijd raak bij beide, wat een genot. Moet heerlijk zijn geweest om hem nog even bij Feyenoord te hebben zien afsluiten. (op niveau)
Is hij al bezig met zijn diploma's etc? Lijkt mij wel iemand met boeiende voetbalvisie, hij kon het in ieder geval altijd wel goed uitleggen.
Heeft dat ook niet een beetje met z'n zoon te maken die in de jeugd voetbalt of staat dat er helemaal los van?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Denk wel dat die vergelijking aardig is ja, met Bergkamp. Jammer dat we dat soort kwaliteit niet meer hebben in Nederland.
Van Persie is vorig jaar gestart met UEFA A, dus dat zal wel goed komen. Hij zit bij bij O16 en als assistent van Slot (volgens mij voornamelijk als spitsentrainer). Las gister ergens dat hij mogelijk de O21 gaat doen komend seizoen als die Hulshof naar het eerste gaat als assistent van Slot.
Wel mooi dat hij gewoon die weg kiest ipv zoals een Kuyt die denkt direct het eerste te mogen trainen na een jaartje Jong Feyenoord en verder eigenlijk niets heeft gedaan. En volgens de verhalen heeft Van Persie ook veel met Wim Jansen gesproken, ook mooi.
Weet ik eigenlijk niet. Maar ja, zijn zoon zit er wel bij natuurlijk, dus die conclusie kan je wel snel trekken dan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heeft dat ook niet een beetje met z'n zoon te maken die in de jeugd voetbalt of staat dat er helemaal los van?
Wel mooi dat hij assistent van Slot is, daar leer je heel veel van. Maar verder moet ik het nog maar zien hoor, het is geen domme jongen maar ook geen echte studiebol die werk gaat maken van de allernieuwste tactieken, termen en inzichten denk ik. (Dat geldt verder voor alle grote oud-spelers van topclubs natuurlijk.)quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Denk wel dat die vergelijking aardig is ja, met Bergkamp. Jammer dat we dat soort kwaliteit niet meer hebben in Nederland.
Van Persie is vorig jaar gestart met UEFA A, dus dat zal wel goed komen. Hij zit bij bij O16 en als assistent van Slot (volgens mij voornamelijk als spitsentrainer). Las gister ergens dat hij mogelijk de O21 gaat doen komend seizoen als die Hulshof naar het eerste gaat als assistent van Slot.
Wel mooi dat hij gewoon die weg kiest ipv zoals een Kuyt die denkt direct het eerste te mogen trainen na een jaartje Jong Feyenoord en verder eigenlijk niets heeft gedaan. En volgens de verhalen heeft Van Persie ook veel met Wim Jansen gesproken, ook mooi.
Heb nog wel een mooie voor je dan:quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:09 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zal hem straks in de pauze even aanslingeren. Moet altijd aan Bergkamp denken, ik heb zo'n DVD van 100 goals bij Arsenal die ik regelmatig even in de recorder gooi. Elke aanname was ook altijd raak bij beide, wat een genot. Moet heerlijk zijn geweest om hem nog even bij Feyenoord te hebben zien afsluiten. (op niveau)
Is hij al bezig met zijn diploma's etc? Lijkt mij wel iemand met boeiende voetbalvisie, hij kon het in ieder geval altijd wel goed uitleggen.
Waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]het is geen domme jongen maar ook geen echte studiebol die werk gaat maken van de allernieuwste tactieken, termen en inzichten denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |