abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203448051
Goedemiddag allemaal!

Welkom bij alweer de allereerste aflevering van Fred's ESF-boekenhoekje. Vandaag behandelen we het binnenkort te verschijnen boek My ESC Story van Christer Björkman. De schrijver kennen we vooral als de man die eerst namens Zweden deelnam aan het ESF, en later als producer jarenlang verantwoordelijk was de Zweedse voorselectie Melodifestivalen en ook enkele malen voor het ESF zelf. Dat leidde tot een ongekend succesvolle reeks van Zweedse inzendingen. Vorig jaar is hij hiermee gestopt, critici zullen zeggen niet helemaal op zijn hoogtepunt, om zich op het Amerikaanse ESF te gaan richten. Nu legt hij dus de laatste hand aan een boek met ervaringen, meningen, beoordelingen, rangschikkingen en nog veel meer van alle Songfestivallen en Songfestivallanden.

Of zoals de vrienden van Wiwi het omschrijven:

quote:
In his forthcoming book My ESC Story: 1956 – 2021, out this May, Christer draws on his experiences as a fan and artist, and his roles as producer and head of the Swedish delegation at Eurovision. But all of that is built around facts, texts and stats about the contest itself.Christer re-watched every edition of the contest to put the book together.

In part one, he presents a year-by-year summary with short facts and his personal reflections on each show. In part two, he offers an extensive country-by-country review, presented in the order that each country first appeared in the contest. From the Netherlands to Australia, that’s 52 countries in total. He uses the EBU definition, so that means Yugoslavia, Serbia–Montenegro and Serbia are listed as three different countries in the book. He also ranks every single winner of the contest.
Klik op de link voor een uitgebreid interview.
https://wiwibloggs.com/20(...)pcoming-book/268753/

Het boek heeft ook een eigen website: https://www.myescstory.com/

--------------------------------------------------------------------------

Hoewel de omschrijving suggereert dat het boek een zeker Uitspraken van Brilsmurf-gehalte heeft, ben ik op zich wel benieuwd naar de visie van één van de belangrijkste mensen achter het ESF zoals we dat nu kennen. Het heeft niet altijd geleid naar keuzes die ik zelf zo gemaakt zou hebben, maar het heeft in elk geval zijn eigen land geen windeieren gelegd, dus het kan zeker als voorbeeld dienen hoe het moet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203448380
Ik las op Twitter dat hij in het boek ten minste één keer pleitte voor wat onbekendere nummers. Net als je al zei, ben serieus wel benieuwd wat hij allemaal te zeggen heeft :Y
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  ESF Reporter maandag 31 januari 2022 @ 19:09:46 #3
87554 Cee
Welluk?
pi_203449970
Ik wil gewoon de ranking weten. Kan iemand de ranking posten als het boek uit is? :7
pi_203451873
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 19:09 schreef Cee het volgende:
Ik wil gewoon de ranking weten. Kan iemand de ranking posten als het boek uit is? :7
Volgens dat interview vond die L’oiseau et l’enfant erg mooi, dus die zou best eens tweede kunnen zijn geworden achter Euphoria. En dan Waterloo derde ?
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')