abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 februari 2022 @ 12:18:33 #251
7889 tong80
Spleenheup
pi_203627474
Zangeres Do heeft ook te maken gehad met seksueel grensoverschrijdend gedrag door Jeroen Rietbergen. In een interview met NRC vertelt Dominique Rijpma van Hulst, zoals de zangeres voluit heet, dat Rietbergen twintig jaar geleden bij haar over de grens is gegaan.

,,Twintig jaar geleden heeft hij dingen bij mij gedaan waarvan ik toen zei: gast, je bent gewoon koekoek, dat doe je toch niet? Maar er was een andere machtsverhouding, want ik huurde hem in en was niet afhankelijk van hem”, vertelt de 40-jarige zangeres. ,,Wat hij deed was echt niet oké, maar nadat ik hem erop heb aangesproken heeft hij het nooit meer bij mij gedaan. En mijn collega’s wisten ervan en als hij dan weer vieze praatjes had zeiden zij: gast, hou eens je bek joh, doe normaal. Dus ik voelde me gesterkt door mijn omgeving.”

In het programma Boos kwamen in januari misstanden over The Voice of Holland aan bod. Meerdere vrouwen deden hun verhaal over seksueel grensoverschrijdend gedrag achter de schermen. In totaal deden tientallen vrouwen hun verhaal over bandleider Jeroen Rietbergen, coaches Ali B en Marco Borsato en een regisseur. Rietbergen legde zijn werk neer. Hij erkende relaties van ‘seksuele aard’ te hebben gehad met vrouwen die betrokken waren bij het programma.

Borsato
Do vertelt dat er minstens zes mannen waren die wel eens seksueel grensoverschrijdend gedrag tegen haar hebben vertoond op de werkvloer. ,,Ik heb ooit met een producer gewerkt, toen ik echt jong was, minderjarig, die tegen mij zei: ‘Misschien moet je in je nakie gaan zingen. Dan voel je het veel meer. Andere zangeressen doen dat ook.’ En ik heb dat niet gedaan, gelukkig. Maar dat is toch heel gek. Hij was ook veel ouder.”

Over haar samenwerking met Marco Borsato - samen scoorden ze een hit met het nummer Voorbij - wil Do niet veel kwijt. Ze vindt het moeilijk om uitspraken te doen over de beschuldigingen aan zijn adres, namelijk het aanranden van kinderen. ,,Maar los van de beschuldigingen zou je kunnen zeggen dat Marco heel handtastelijk is. En als ik intensief met hem had samengewerkt had ik tegen hem gezegd: dat moet je niet doen, want niet iedereen vindt het fijn en je geeft er een verkeerd signaal mee af.”

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Miss 200.000.000! zaterdag 12 februari 2022 @ 12:21:42 #252
367000 roos94
pi_203627504
Ja die engnek is al heel wat jaren actief.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 12:43:27 #253
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203627756
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:21 schreef roos94 het volgende:
Ja die engnek is al heel wat jaren actief.
20 jaar al dus minstens
Maar Linda en John en Johnny wisten het niet :') :|W
  Moderator / Miss SHO zaterdag 12 februari 2022 @ 13:37:16 #254
22592 crew  Ole
pi_203628468
Misschien dus toch iewbenk. Maar op een andere manier
.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_203629365
Er waren toen wel geruchten over Ewbank en Do. Uit 2010:

https://www.nu.nl/achterk(...)ten-john-ewbank.html
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_203632277
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 15:11 schreef Terreros85 het volgende:
Er waren toen wel geruchten over Ewbank en Do. Uit 2010:

https://www.nu.nl/achterk(...)ten-john-ewbank.html
Ja maar die roddel heeft FOK! gestart en media namen dat klakkeloos over.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  Moderator / Miss SHO zaterdag 12 februari 2022 @ 19:35:37 #257
22592 crew  Ole
pi_203632866
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:01 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Ja maar die roddel heeft FOK! gestart en media namen dat klakkeloos over.
Terwijl we gewoon aan het lollen waren. Maar wie weet zat er dus toch een kern van waarheid in :o
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_203633025
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:05 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Oh da's wel leuk, daar kunnen mensen wel helemaal verbaasd en geschokt op reageren, dat helpt ze wel het weekend door.

Toen die Do wat jonger was had ik haar ook nog wel grensoverschrijdend willen behandelen :9~
Teksten als deze zijn vooral -eh... Hoe zeg je dat subtiel..?- sneu
pi_203633029
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:44 schreef Benny het volgende:

[..]
Teksten als deze zijn vooral -eh... Hoe zeg je dat subtiel..?- sneu
Dat komt omdat je geen gevoel voor humor hebt.
-nee-
  zaterdag 12 februari 2022 @ 22:36:56 #260
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203637667
Ook mannelijk slachtoffer van tv-beerput

Guus ‘Guusje’ Mulder

De ophef rondom TVOH en het vermeende seksuele wangedrag van coaches Marco Borsato en Ali B. en bandleider Jeroen Rietbergen is nog altijd het gesprek van de dag. Vorige week kwam zanger Guus ‘Guusje’ Mulder met Roxeanne Hazes hun single De laatste trein promoten in de talkshow HLF8 van Johnny de Mol. Guus werd in 2014 derde in TVOH. Na de geruchtmakende BOOS-uitzending uitte Guus zijn frustratie op Instagram en vertelde hij: ‘Ik heb zelf ook hele nare dingen meegemaakt.’ Volgens Guus kon hij deze zaken pas in 2020, nadat hij een burn-out had gekregen, een plekje geven.

‘Ik ben blij dat er nu allemaal shit naar buiten komt, dat is voor mij ook een stukje erkenning. Tegelijkertijd is het heftig en oud nieuws voor mij en veel andere mensen. Ik zou er graag meer over willen vertellen, maar ik kies voor mijn rust en heb daarnaast ooit een contract getekend waarin staat dat ik mijn bek moet houden. Dus dat doe ik dan ook maar even.’ Wat opvallend is aan het statement van Guus is dat hij de eerste mán is die aangeeft nare ervaringen aan zijn TVOH-avontuur over te hebben gehouden. Het ‘zwijgcontract’, waar Guus het over heeft, zou de clausule bevatten waarin staat dat (ex-) kandidaten van TVOH een boete van 10.000 euro krijgen als ze over hun ervaringen spreken met ‘derden’.

Volgens het contract moeten deelnemers niet alleen zwijgen over het verloop van de talentenjacht – wie gaat er door en wie niet? – maar over alles wat ze voor of achter de schermen meemaken. Een kandidaat dient ‘gedurende zijn deelname aan het programma alsmede na afloop daarvan op generlei wijze (...) enige mededeling te doen van (...) hetgeen bij de deelname aan (...) het programma tot zijn/haar kennis is.’ De zwijgplicht leidt bij kandidaten en ex-kandidaten tot angst – in het contract staat bovendien dat een boete ongelimiteerd met 2.500 euro per dag wordt verhoogd, zolang de overtreding voortduurt. Er tegenover Story iets meer over vertellen, schat Guus in als een te groot risico.

https://www.tijdschrift.n(...)k-pos2&utm_source=ad

:D
  zaterdag 12 februari 2022 @ 22:58:32 #261
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_203638174
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:44 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Dat komt omdat je geen gevoel voor humor hebt.
Jij: "Vroeger gingen humor en grensoverschrijdend gedrag nog hand in hand" :'(
love & heet
pi_203644214
Misschien een nutteloos feitje. Was aan het zappen gisteren en idols bestaat nog. Deutsland sucht den superstar 😜 en tot mijn verrassing zit Ilse de Lange in de jury.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  zondag 13 februari 2022 @ 20:53:20 #263
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203650964
De zeer oninteressante B-artiest Bridget Maasland denkt dat we ook op haar verhaal zitten te wachten :{

https://www.telegraaf.nl/(...)r-het-leven-getekend
quote:

Bridget Maasland deelt schokkende ervaringen uit jeugd: ’Voor het leven getekend’

Tv-presentatrice Bridget Maasland heeft zondagmiddag op Instagram twee ervaringen met seksueel grensoverschrijdend gedrag uit haar jeugd gedeeld bij een foto van zichzelf als 9-jarige. Ze vertelt over haar schooltijd, waarvan ze dacht dat ’op schoot zitten en natte zoenen’ krijgen erbij hoorde en hoe ze later als model door een opdrachtgever in haar slaapkamer werd bezocht.

Het was een basisschoolleraar waarover Bridget zegt dat ze vaak bij hem op schoot moest komen zitten, ’zodat hij mij, een natte zoen kon geven als ik iets goed had gemaakt’. „Op een dag moest ik van de leraar in het midden van de kring, tijdens het wekelijkse kringgesprek, op mijn rug op de grond gaan liggen, zodat hij met zijn, te dikke lijf en bilspleet tonende vieze jeans op mij kwam zitten, om met zijn knieën mijn spierballen te rollen. Bij elke spierbalrol kwam zijn geslacht richting mijn hoofd. Verzetten tegen dit logge lijf terwijl hij mij in de houdgreep had, had geen zin.”

Bridget vertelde het pas aan haar moeder ’na een paar keer spierballen rollen, wat ook nog eens pijn deed’. „Je begrijpt dat mijn moeder in alle staten was. Ze sprak met andere ouders en zorgde voor een bijeenkomst op school om de leraar en de school hiermee te confronteren, bedenk je dit waren: ’de verschrikkelijke jaren 80’. Op de bewuste bijeenkomst stonden mijn ouders er alleen voor. Andere ouders durfden de confrontatie niet aan en dus werd de leraar niet eens geschorst en kon hij gewoon doorgaan met zijn ‘grensoverschrijdend gedrag’ bij kinderen. Zelfs de politie trok zijn handen ervan af. Uiteraard hebben mijn ouders mij van die school gehaald.”

De tv-presentatrice vertelt over de gevolgen. Ze laat weten dat ze nog steeds slecht tegen onrechtvaardigheid kan, moeite heeft met vertrouwen en vaak het gevoel heeft dat ze niet gehoord wordt. Om vervolgens nog een ervaring te delen. „Helaas was dit niet de enige nare ervaring met seksueel grensoverschrijdend gedrag van een man in een hogere positie. Op mijn 14de heb ik tijdens een modellenklus in Warschau hier ook mee te maken gehad. Daar is de opdrachtgever zelfs mijn slaapkamer ingekomen, bij mij op bed komen zitten en mij over mijn lijf gestreeld. Ik deed alsof ik sliep waardoor hij gelukkig is gestopt. Ik snap nu pas hoe ik hierdoor voor het leven ben getekend!”

Onder meer Olcay Gulsen noemt haar post ’dapper’ en ook Linda Hakeboom en Shirma Rouse spreken hun steun uit. Ook andere volgers tonen hun meeleven en vertellen over soortgelijke ervaringen.
pi_203651018
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 20:53 schreef leolinedance het volgende:
De zeer oninteressante B-artiest Bridget Maasland denkt dat we ook op haar verhaal zitten te wachten :{

[..]

Oh please 8)7
Daar denk ik even over na
  Miss 200.000.000! zondag 13 februari 2022 @ 21:04:32 #265
367000 roos94
pi_203651109
quote:

[..]

Nou wat een lullige reactie. Als iemand zo'n verhaal deelt wat boeit het of het een bner is of Petra de overbuuurvrouw. Dat het gebeurt is erg genoeg.
pi_203651151
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 21:04 schreef roos94 het volgende:

[..]
Nou wat een lullige reactie. Als iemand zo'n verhaal deelt wat boeit het of het een bner is of Petra de overbuuurvrouw. Dat het gebeurt is erg genoeg.
Ja laten we al onze schemerige jeugd herinneringen uit de kast trekken ^O^
pi_203651152
quote:

[..]

Voor het leven getekend, ik dacht in eerste instantie dat het over haar verbouwde hals en gezicht ging.
  Miss 200.000.000! zondag 13 februari 2022 @ 21:09:06 #268
367000 roos94
pi_203651184
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 21:06 schreef Stijfkopie het volgende:

[..]
Ja laten we al onze schemerige jeugd herinneringen uit de kast trekken ^O^
Kan jij je kloon accountje niet gewoon weer uitloggen zoals je heel lang hebt gedaan?
pi_203651189
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 21:09 schreef roos94 het volgende:

[..]
Kan jij je kloon accountje niet gewoon weer uitloggen zoals je heel lang hebt gedaan?
Nee
  Moderator zondag 13 februari 2022 @ 21:20:54 #270
184769 crew  Deisyy
pi_203651337
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 21:09 schreef roos94 het volgende:

[..]
Laat het modereren maar aan de crew over.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  maandag 14 februari 2022 @ 09:50:32 #271
136 V.
Like tears in rain...
pi_203655676
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 21:06 schreef wizzer het volgende:

[..]
Voor het leven getekend, ik dacht in eerste instantie dat het over haar verbouwde hals en gezicht ging.
Die kalkoennek is toch nog steeds een kalkoennek?
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 14 februari 2022 @ 09:52:49 #272
136 V.
Like tears in rain...
pi_203655696
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 21:04 schreef roos94 het volgende:

[..]
Bij ieder ander zou ik het daarmee eens zijn. Maar nadat Bridget afgelopen zomer haar 'trauma' deelde omdat ze op de dag dat Peter R. de Vries werd doodgeschoten eigenlijk had moeten werken, maar ziek thuis zat met de woorden "ik was bijna getuige" ben ik wat cynischer over La Maasland. Als in: aandacht is voor haar wel heel belangrijk.
Ja inderdaad, V. ja.
  Trouwste user 2022 maandag 14 februari 2022 @ 09:59:22 #273
7889 tong80
Spleenheup
pi_203655782
Zoals Gordon bijna naar Nice zou zijn gereisd

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 14 februari 2022 @ 11:13:57 #274
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203656732
quote:

[..]

"how can I make this about me"
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 14 februari 2022 @ 12:00:32 #275
136 V.
Like tears in rain...
pi_203657294
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 09:59 schreef tong80 het volgende:
Zoals Gordon bijna naar Nice zou zijn gereisd

Ik ben ooit van plan geweest naar New York te gaan en daar het World Trade Center te bezoeken.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')