Dit is mijn verhaal! Precies hetzelfdequote:Op woensdag 2 februari 2022 22:04 schreef Aventura het volgende:
Nee, ook hij begon al in groep 5. Inmiddels weet en kan hij nu stukken meer. Dus op zich kan hij nu wel zelfstandig een onderwerp kiezen, dit ook toetsen bij de leerkracht (of het goed is). Hij kan tekst verwerken en met PowerPoint werken. Maar ik zie hem nog niet helemaal zelf een spreekbeurt in elkaar zetten. Hij loopt sowieso snel vast. Hij kan rustig een uur achter de computer zitten zonder vooruit te komen omdat hij dan (bijvoorbeeld) niet weet hoe je een opsomming moet vormgeven (terwijl dat natuurlijk een totaal irrelevant detail is). En dan word ik natuurlijk weer boos en geïrriteerd omdat er zo veel tijd is verspild. Hij werkt alleen door als ik naast zit en hem continu aanspoor en op dingen wijs. Ik vind dat gewoon zo raar en ook frustrerend. Zelf deed ik alles volkomen zelfstandig en alleen. Mijn ouders hielpen me nooit ergens mee! Daardoor voel ik me ook weleens machteloos omdat ik niet goed weet wat ik kan doen om hem te helpen om zelfstandiger te worden.
Kun je hem het niet eerst laten uitschrijven/tekenen, welke informatie hij op elke sheet wil laten zien? Dan kan hij vervolgens dat makkelijker vertalen naar een PowerPoint, evt met hulp. Of vraag hem zelf hoe hij alles wat hij nog moet doen op zou kunnen knippen in kleinere delen die hij wel overziet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:04 schreef Aventura het volgende:
Nee, ook hij begon al in groep 5. Inmiddels weet en kan hij nu stukken meer. Dus op zich kan hij nu wel zelfstandig een onderwerp kiezen, dit ook toetsen bij de leerkracht (of het goed is). Hij kan tekst verwerken en met PowerPoint werken. Maar ik zie hem nog niet helemaal zelf een spreekbeurt in elkaar zetten. Hij loopt sowieso snel vast. Hij kan rustig een uur achter de computer zitten zonder vooruit te komen omdat hij dan (bijvoorbeeld) niet weet hoe je een opsomming moet vormgeven (terwijl dat natuurlijk een totaal irrelevant detail is). En dan word ik natuurlijk weer boos en geïrriteerd omdat er zo veel tijd is verspild. Hij werkt alleen door als ik naast zit en hem continu aanspoor en op dingen wijs. Ik vind dat gewoon zo raar en ook frustrerend. Zelf deed ik alles volkomen zelfstandig en alleen. Mijn ouders hielpen me nooit ergens mee! Daardoor voel ik me ook weleens machteloos omdat ik niet goed weet wat ik kan doen om hem te helpen om zelfstandiger te worden.
Hierin zitten een heleboel executieve vaardigheden die hij moet gebruiken. Als hij die nooit nodig heeft gehad tot nu toe, heeft hij ze niet hoeven ontwikkelen. 1x per jaar een spreekbeurt doen is lang niet voldoende om dit soort dingen te oefenen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:04 schreef Aventura het volgende:
Niet abnormaal, volgens mij. Ze moeten dit ook leren, en daarom krijgen ze die opdrachten.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:19 schreef Aventura het volgende:
Atheneumklantje hier, ik kan niet meepraten 😃
Even iets heel anders, zoon zit inmiddels in groep 7 en dat betekend natuurlijk ook weer de spreekbeurt, boekbespreking enz. Nu vraag ik me af: hoort een kind dat helemaal zelfstandig te kunnen? Dus: onderwerpkeuze, slides maken, plaatjes zoeken en dit ook allemaal plannen volgens de deadlines? Je raadthet al, ons kind kan dit niet. Het kost mij ontzettend veel tijd om aan te sporen en alles in elkaar te zetten en te oefenen. Als ik dit niet doe, gebeurt er helemaal niets. Is dat normaal?
Bij ons stelde school op een gegeven moment in dat ze dat soort dingen op school gingen voorbereiden. Want er werden teveel spreekbeurten van ouders gegeven ofzo.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:19 schreef Aventura het volgende:
Atheneumklantje hier, ik kan niet meepraten 😃
Even iets heel anders, zoon zit inmiddels in groep 7 en dat betekend natuurlijk ook weer de spreekbeurt, boekbespreking enz. Nu vraag ik me af: hoort een kind dat helemaal zelfstandig te kunnen? Dus: onderwerpkeuze, slides maken, plaatjes zoeken en dit ook allemaal plannen volgens de deadlines? Je raadt het al, ons kind kan dit niet. Het kost mij ontzettend veel tijd om aan te sporen en alles in elkaar te zetten en te oefenen. Als ik dit niet doe, gebeurt er helemaal niets. Is dat normaal?
Het is helemaal niet raar dat je zoon dat niet kan. Hij moet het nog leren. Sterker nog, veel volwassenen die ik ken leren het nooit.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:19 schreef Aventura het volgende:
Even iets heel anders, zoon zit inmiddels in groep 7 en dat betekend natuurlijk ook weer de spreekbeurt, boekbespreking enz. Nu vraag ik me af: hoort een kind dat helemaal zelfstandig te kunnen? Dus: onderwerpkeuze, slides maken, plaatjes zoeken en dit ook allemaal plannen volgens de deadlines? Je raadthet al, ons kind kan dit niet. Het kost mij ontzettend veel tijd om aan te sporen en alles in elkaar te zetten en te oefenen. Als ik dit niet doe, gebeurt er helemaal niets. Is dat normaal?
quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:30 schreef Jagärtrut het volgende:
Wel een beetje jammer: "Dit is jagärtrut, ze is mijn mama. Mama kookt altijd'. Bij z'n vader: "Dit is XX, mijn papa. Papa speelt altijd met ons met lego".
Volgens mij wel goed. De tips en tops die ze te horen had gekregen hoor ik al jaren in elke groepquote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:04 schreef Phaidra het volgende:
@:Aventura, fijn dat het goed gegaan is en vooral dat hij er zelf ook tevreden over was. Dat lijkt me het belangrijkste.
@:F_r: hoe is het gegaan?
quote:Op zondag 13 februari 2022 14:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Er is hier een uitnodiging voor een kinderfeestje op de mat, dus ik dacht ik ga eventjes vragen wat ik kan kopen voor de jarige. Komt de moeder met 2 suggesties op de app: een Playmobil Princess kasteel twv 169 euro en een walkietalkie set twv 40 euro. En er stond nog bij: kijk maar wat wel en niet kan![]()
Als ze het niet erg vindt vind ik 10-15 euro wel voldoende![]()
@Sunshine1982 kan vragen of de ouders bereid zijn 159 euro bij te leggen.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:47 schreef Nijna het volgende:
[..]als je met een aantal mensen samen doet dan is die walkietalkie set nog wel haalbaar misschien. Maar zo'n kasteel... dan moet het wel een groot feestje zijn
Ik heb altijd iets van 10 euro gegeven, maar blijkbaar is dat veel?quote:Op zondag 13 februari 2022 16:59 schreef PoesInDoos het volgende:
Hier ook altijd rond de 5 euro, maar de inflatie is ook dáár op losgegaan..Na Corona is het blijkbaar normaal om 10 euro te geven?
Bij ons is 10 euro normaal, hooguit 15 euro.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb altijd iets van 10 euro gegeven, maar blijkbaar is dat veel?
IK vind het veelquote:Op zondag 13 februari 2022 17:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Bij het vorige feestje vroeg dat meisje spullen van L.O.L. dolls. Ook een best prijzige aangelegenheid maar ik was er toen in geslaagd om daar een goedkoop portomonneetje van op de kop te tikken en heb er wat geld in gedaan.
Ik koop deze keer wel een Playmobil prinsessenpoppetje en teken er een kasteel bij.
Weet je zeker dat ze dat dure kasteel bedoelde en niet iets dat past bij dat kasteel of een zeer betaalbare mini versie ervan want dat zou iets logischer klinken in mijn oren.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Bij het vorige feestje vroeg dat meisje spullen van L.O.L. dolls. Ook een best prijzige aangelegenheid maar ik was er toen in geslaagd om daar een goedkoop portomonneetje van op de kop te tikken en heb er wat geld in gedaan.
Ik koop deze keer wel een Playmobil prinsessenpoppetje en teken er een kasteel bij.
quote:Op maandag 14 februari 2022 08:15 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze dat dure kasteel bedoelde en niet iets dat past bij dat kasteel of een zeer betaalbare mini versie ervan want dat zou iets logischer klinken in mijn oren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let niet op de naam, ik zette haar snel even aan school in mijn telefoonMaar ze zei er dus wel bij dat ik zelf moest kijken wat wel of niet kon. Misschien bedoelde ze meer in welke richting ik kan gaan zoeken?
We zien er volgens mij niet bepaald loaded uit
[ Bericht 7% gewijzigd door Sunshine1982 op 14-02-2022 09:18:34 ]
Weet je zeker dat ze dat dure kasteel bedoelde en niet iets dat past bij dat kasteel of een zeer betaalbare mini versie ervan want dat zou iets logischer klinken in mijn oren.quote:Op zondag 13 februari 2022 17:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 14 februari 2022 08:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]Als ik dit zou krijgen zou ik hier de hint uithalen dat ze met playmobil speelt een dan met name de prinsessen en iets zoals een walkie talkie. Niet perse de items van de plaatjes die ze stuurt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let niet op de naam, ik zette haar snel even aan school in mijn telefoonMaar ze zei er dus wel bij dat ik zelf moest kijken wat wel of niet kon. Misschien bedoelde ze meer in welke richting ik kan gaan zoeken?
We zien er volgens mij niet bepaald loaded uit
Het is ook wel een beetje afhankelijk van wat je zelf te besteden hebt en hoe de relatie met dat kindje is natuurlijkquote:Op zondag 13 februari 2022 16:59 schreef PoesInDoos het volgende:
Hier ook altijd rond de 5 euro, maar de inflatie is ook dáár op losgegaan..Na Corona is het blijkbaar normaal om 10 euro te geven?
Truequote:Op maandag 14 februari 2022 09:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Het is ook wel een beetje afhankelijk van wat je zelf te besteden hebt en hoe de relatie met dat kindje is natuurlijk
Kan ook hoor, dat ik het verkeerd opgevat heb. Al had ik zelf denk ik anders kenbaar gemaakt.quote:Op maandag 14 februari 2022 09:28 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze dat dure kasteel bedoelde en niet iets dat past bij dat kasteel of een zeer betaalbare mini versie ervan want dat zou iets logischer klinken in mijn oren.
[..]
Als ik dit zou krijgen zou ik hier de hint uithalen dat ze met playmobil speelt een dan met name de prinsessen en iets zoals een walkie talkie. Niet perse de items van de plaatjes die ze stuurt.
Ik ben er ambivalent over. Aan de ene kant hebben de kinderen al genoeg en aan de andere kant worden ze erg blij van cadeaus en krijgen ze wel eens iets waar ik zelf niet aan had gedacht.quote:Op maandag 14 februari 2022 09:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik voel me altijd een beetje bezwaard om dingen te roepen die de kinderen willen. Dat komt een beetje voort uit het feit dat ze eigenlijk meer dan genoeg spullen hebben en er niets is wat ze écht nodig hebben. Ik neig de laatste jaren meer naar het vragen van een bijdrage aan belevenissen (bioscoopbon, museumkaartjes etc.) dan spullen.
Oh, nou ben ik wel heel benieuwd naar waar je dan wél moet kopenquote:Op maandag 14 februari 2022 11:36 schreef FlyingFish het volgende:
Genoeg leuke Lego-setjes en kwalitatief goede spelletjes voor dat budget als je het niet bij de Intertoys koopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |