abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 14:36:24 #1
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203433404

Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 14:36:58 #2
Dick Laurent Is Dead
pi_203433412
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Frankrijk 2G, hier nog steeds 3 G. Ik ben overigens voor geen G
Nou, doe mij maar een zachte G :D

Tevens maar ff topic gekaapt :7
pi_203433467
Zijn wij het enige land dat bezig is met een langetermijnvisie? Zal dat geen uitwas zijn van het polderen waar wij zo goed in zijn? Het leidt tot heel veel bla bla waarin er werkelijk niets gezegd wordt, zie WNL vanochtend.
Waarom niet gewoon sommige onderwerpen bij de horens gevat zonder het te hebben over een langetermijnvisie? Wil je de IC opschalen? Oké, heb het erover. Wil je maatschappij open voorrang geven? Oké, heb het erover.

Het lijkt wel alsof de politiek vooral bezig is met terugkijken, onderzoeken over hoe dingen zijn gegaan, en toekomst maar het nu wordt vergeten. Wat meer humor, positief kijken ipv negatief zou ook kunnen helpen.

Meer concrete dingen benoemen: wat precies deed UK anders dan wij? Die zagen besmettingcijfers stijgen maar ziekenhuisopnames dalen, en concludeerden: we houden maatschappij open zolang ziekenhuisopnames niet sterk gaan stijgen. Wat concludeerden wij: alles dicht want hoge besmettingscijfers ZULLEN tot meer opnames leiden. UK leefde in het nu, wij leefden in een toekomst die nooit is gekomen.
  zondag 30 januari 2022 @ 14:45:28 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203433506
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:42 schreef Mondkapje het volgende:
Zijn wij het enige land dat bezig is met een langetermijnvisie? Zal dat geen uitwas zijn van het polderen waar wij zo goed in zijn? Het leidt tot heel veel bla bla waarin er werkelijk niets gezegd wordt, zie WNL vanochtend.
Waarom niet gewoon sommige onderwerpen bij de horens gevat zonder het te hebben over een langetermijnvisie? Wil je de IC opschalen? Oké, heb het erover. Wil je maatschappij open voorrang geven? Oké, heb het erover.

Het lijkt wel alsof de politiek vooral bezig is met terugkijken, onderzoeken over hoe dingen zijn gegaan, en toekomst maar het nu wordt vergeten. Wat meer humor, positief kijken ipv negatief zou ook kunnen helpen.
Nee, natuurlijk niet. Maar ik denk dat er weinig fokkers zijn die dagelijks de Bulgaarse of Argentijnse variant van de RIVM-site afstruinen om te zoeken naar visie-documenten.
pi_203433519
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:42 schreef Mondkapje het volgende:

Beginnen met vanaf nu stoppen met dat testcircus! Wij houden iets in stand wat geen nut heeft.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203433524
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:46 schreef halfway het volgende:

[..]
Beginnen met vanaf nu stoppen met dat testcircus! Wij houden iets in stand wat geen nut heeft.
Dat zou in elk geval 50-60 miljoen euro per week besparen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203433529
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:46 schreef halfway het volgende:

[..]
Doe Het NU! Je had van die stickers vroeger.
pi_203433622
:M :lijstje:
pi_203433645
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:53 schreef Zipportal het volgende:
:M :lijstje:
Uiteraard,

De weekcijfers namens het FOK! OMT

Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 24,0%

Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
stijging: 15,2%

Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
stijging: 17,6%

Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
stijging: 33,3%

Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
stijging: 40,2%

Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
stijging: 4,4%
pi_203433746
Ik blijf het raar vinden dat 2G of 3G nog steeds als een strengere maatregel wordt beschouwd dan alles helemaal of beperkt dichthouden. En ik denk de ondernemers in de horeca en culturele sector ook.
pi_203433760
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:28 schreef _serial_ het volgende:
Oostenrijk: : van 2G naar 3G, vanaf 12 feb mogen ongevaccineerden weer naar niet essentiële winkels, vanaf 19 feb mogen ze ook naar de horeca, en toeristische attracties. vanaf 5 feb mag de horeca langer open blijven tot 00:00, en mogen er 50 personen naar evenementen (een giller)
Hoe verhoudt zich dat tot de vaccinatieplicht eigenlijk? Als je 3G hebt maar wel een vaccinatieplicht, dan mag je met een test naar het café, maar wel met het risico dat je gesnapt wordt en een boete moet betalen? :')

Kort samengevat. Laten we Oost-Europa even buiten beschouwing laten (veel lagere vaccinatiegraad en heel andere omgang met regels) en even puur kijken naar West-Europa, waar de vaccinatiegraad redelijk tot zeer hoog ligt. Dan heb je een aantal tendensen die je kunt schetsen aan de hand van de scenario's van de clowns die ons beleid bepalen.

Die van de 'grote' EU-landen Duitsland, Frankrijk en Italië, gevolgd door Oostenrijk en in toenemende mate Nederland. Scenario van permanente strijd. Inzetten op CTB en mondmaskers, en daarbinnen stapje voor stapje meer toelaten. Neiging naar vaccinatieplicht. Scenario 'permanente strijd'.

De Iberische variant: Mondkapjes als nieuw normaal. Coronapas beperkt en tijdelijk ingevoerd en wordt weer afgebouwd. Scenario 'griep plus'.

Scandinavië en UK: coronapas tijdelijk ingevoerd of überhaupt niet. Neiging om mondkapjes niet in te voeren, of zo beperkt mogelijk. Inzet tot voor kort op vrijwillig opvolgen van advies om afstand te houden en groepsvorming te beperken, en nu zo snel mogelijk maatregelen weer loslaten. Scenario griep/verkoudheid. Opvallend dat Ierland eerst lange tijd strenge maatregelen had, maar nu bij deze groep aansluit.

Twijfelend en nog niet zeker welk scenario gekozen wordt: België?
pi_203433766
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat 2G of 3G nog steeds als een strengere maatregel wordt beschouwd dan alles helemaal of beperkt dichthouden. En ik denk de ondernemers in de horeca en culturele sector ook.
Ja, dit dus. Ik ben echt tegen 1G/2G/3G; laat ik daar mee beginnen (en dat weten de meesten inmiddels ook wel), maar als ik zou moeten kiezen tussen alles dicht, maar geen G's OF alles open met een G systeem....dan is de keuze snel gemaakt. Héél snel.
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 15:08:21 #13
Dick Laurent Is Dead
pi_203433814
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ja, dit dus. Ik ben echt tegen 1G/2G/3G; laat ik daar mee beginnen (en dat weten de meesten inmiddels ook wel), maar als ik zou moeten kiezen tussen alles dicht, maar geen G's OF alles open met een G systeem....dan is de keuze snel gemaakt. Héél snel.
pi_203433906
:lijstje: :M
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage zondag 30 januari 2022 @ 15:14:32 #15
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203433917
Benieuwd of ze vandaag het 122k overschot er eens bij gaan tellen
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_203433923
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:14 schreef LTVDK het volgende:
Benieuwd of ze vandaag het 122k overschot er eens bij gaan tellen
Welnee, hooguit 40-45K
pi_203433925
Die negatieve berichten over Israël, is dat nog iets om ons zorgen over te maken?
pi_203433930
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Die negatieve berichten over Israël, is dat nog iets om ons zorgen over te maken?
Nee, al besproken.
pi_203433936
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Nee, niet.
pi_203433942
- 75.164 nieuwe positieve testen
- 140 nieuwe ziekenhuisopnames
- 10 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203433946
Laatste update: 30-01-2022 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 75199

Gemeentes met +5 besmettingen:
4294 Utrecht
3082 Amsterdam
2900 's-Gravenhage
1921 Amersfoort
1611 Rotterdam
1503 Zaanstad
1199 Apeldoorn
930 Alphen aan den Rijn
907 Leiden
860 Almere
850 Purmerend
849 Veenendaal
840 Stichtse Vecht
766 Hilversum
766 Westland
750 Katwijk
701 Eindhoven
700 Dordrecht
694 Nieuwegein
685 Breda
673 Zeist
670 Zoetermeer
662 Heerlen
651 Sittard-Geleen
602 Vijfheerenlanden
SPOILER
Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
1 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
  zondag 30 januari 2022 @ 15:16:16 #22
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203433948
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 10 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens
Weer 2 families in diepe rouw.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203433951
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nee, al besproken.
Waarom hoeven we ons daar geen zorgen over te maken?
pi_203433960
twitter
pi_203433961
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 10 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens
75k, dit is sowieso de schuld van @SilverEyes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties