idd ja, dan liever zoiets wat Giel Beelen had. Weinig poespas eromheen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:58 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Zonder show zullen er minder mensen kijken. Alles voor de kijkcijfers.
Persoonlijk heb ik er nooit interesse in gehad.
Was. Maar de toekomst lijkt rooskleurig.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:59 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Misschien is ze binnenkort jarig en komt vast de toekomst uit checken
Positiviteit, daar houden we van hierquote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:05 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Was. Maar de toekomst lijkt rooskleurig.
En uitgeteld met de vogeltjes? Heb je de merel ook gezien?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:06 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Positiviteit, daar houden we van hier
Welcome to the future!
Hier, als ik uit m'n raam kijk, een hemelsblauwe achtergrond bij de Toren.quote:
De Merelquote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:08 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En uitgeteld met de vogeltjes? Heb je de merel ook gezien?
https://nos.nl/artikel/24(...)is-de-merel-gebleven
Zangvogels kunnen geen vogelgriep krijgen las ik toch?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:13 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
De Merel![]()
Helaas heb ik die al een tijdje niet gezien.
In de herfst had ik er hier nog wel een paar, maar nu je het zegt.. kan me de laatste maand niet herinneren er eentje gezien of gehoord te hebben.
Twee jaar geleden was hij ook al opvallend afwezig, maar afgelopen zomer had ik een paartje hier in de tuin dus had weer hoop!
Ben ondertussen wel erg benieuwd naar de uitslag van de vogeltelling met al die ellendige ziektes en andere rare dingen van tegenwoordig. Nog ff en ik ga ook in die 5G onzin geloven
Zie hier nog regelmatig merels in de tuin.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:08 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En uitgeteld met de vogeltjes? Heb je de merel ook gezien?
https://nos.nl/artikel/24(...)is-de-merel-gebleven
Dat van die griep lijkt me sterk dat dat aan de zang ligt... Maar dat moeten we straks maar ff aan @mauve vragen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:16 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Zangvogels kunnen geen vogelgriep krijgen las ik toch?
Ik had er van de zomer een hier die kwam zonnen zo leuk gezicht, die ging echt met de vleugels gespreid in de zon liggen
Ook nog de laatste maand ofzo?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:17 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Zie hier nog regelmatig merels in de tuin.
Niet veel, maar wel bijna dagelijks wel 1 of 2. Misschien was het dezelfde.
Ja hier zie ik ze ook wel. Lastig als ze allemaal dezelfde jas aan hebben, gebruiken ze ook nog eens dezelfde lipstickquote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:17 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Zie hier nog regelmatig merels in de tuin.
Niet veel, maar wel bijna dagelijks wel 1 of 2. Misschien was het dezelfde.
Mannetjes en vrouwtjes hebben andere lipstick!quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:19 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja hier zie ik ze ook wel. Lastig als ze allemaal dezelfde jas aan hebben, gebruiken ze ook nog eens dezelfde lipstick
Ja was echt een schitterend gezicht. En hij/zij kwam ook iedere keer terugquote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:18 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat van die griep lijkt me sterk dat dat aan de zang ligt... Maar dat moeten we straks maar ff aan @:mauve vragen.
En die zonnende Merel.. hahaha geweldig!
Grijze bewolking komt er alweer aan.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hier, als ik uit m'n raam kijk, een hemelsblauwe achtergrond bij de Toren.
Bij merels zeker welquote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Mannetjes en vrouwtjes hebben andere lipstick!
Toen ik hier net kwam wonen, waren er veel en ze waren hondsbrutaal. Ze zaten steeds in mijn aardbijen plantjes en ik kon ze gewoon grijpen terwijl ze mijn aardbijen aan het opeten waren.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:20 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja was echt een schitterend gezicht. En hij/zij kwam ook iedere keer terug
Hier komen ze badderen in de vijver.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:21 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Toen ik hier net kwam wonen, waren er veel en ze waren hondsbrutaal. Ze zaten steeds in mijn aardbijen plantjes en ik kon ze gewoon grijpen terwijl ze mijn aardbijen aan het opeten waren.
De laatste jaren is het echt minimaal.
Ja, gisteren of eergisteren, maar niet langer geleden. En zelfde lipstick.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ook nog de laatste maand ofzo?
quote:Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 39.536 nieuwe positieve tests gemeld. Het RIVM zegt erbij dat dit een minimumaantal is. Door het hoge aantal besmettingen hebben de GGD's de afgelopen twaalf dagen minstens 122.000 besmettingen te weinig gerapporteerd aan het RIVM.
Inderdaad! Weg met die betontuinen ( en hun bewoners )quote:Tegels lichten
Los daarvan vindt Van Beusekom dat we ook zelf iets kunnen doen om ervoor te zorgen dat merels en andere vogels veel gemakkelijker bij wormen en insecten kunnen komen: "Tegels lichten. Al die grote tegels moeten weg uit de tuin."
Ook zo'n naar misselijk mannekequote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:04 schreef aloa het volgende:
[..]
idd ja, dan liever zoiets wat Giel Beelen had. Weinig poespas eromheen.
Jammer eigenlijk. Ik merk er hier in de tuin nog weinig van, zitten best veel vogels hierquote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:21 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Toen ik hier net kwam wonen, waren er veel en ze waren hondsbrutaal. Ze zaten steeds in mijn aardbijen plantjes en ik kon ze gewoon grijpen terwijl ze mijn aardbijen aan het opeten waren.
De laatste jaren is het echt minimaal.
Top!quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:24 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Ja, gisteren of eergisteren, maar niet langer geleden. En zelfde lipstick.
Die merels zijn hier ook weg.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:24 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Uit dat stuk van de NOS:
[..]
Inderdaad! Weg met die betontuinen ( en hun bewoners )![]()
Ik laat expres ook de blaadjes liggen de hele winter, zodat het insectenleven en bodemleven een kans heeft te overwinteren, en dat is dan weer voedsel voor de merels.
Normaal zie ik ook de merels er in wroeten...
Dat zeker jaquote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:25 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ook zo'n naar misselijk manneke
Loslopende kutkatten heb ik hier ook veel... mijn tuin zit op hun dagelijkse route.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die merels zijn hier ook weg.
De katten zijn er wel veel meer geworden
Moordenaars zijn het. Ik hou ze binnen de laatste jaren.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:27 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Loslopende kutkatten heb ik hier ook veel... mijn tuin zit op hun dagelijkse route.
Heb je nog plek in die schredder?
Het wordt vooral tijd dat NL de wet gaat handhaven hier.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:27 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Loslopende kutkatten heb ik hier ook veel... mijn tuin zit op hun dagelijkse route.
Heb je nog plek in die schredder?
Die zitten hier ook regelmatig jaquote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:29 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Wat ik wel heel veel gezien heb het laatste jaar zijn Eksters...... tientallen... en dat zijn ook geen lieverdjes voor andere vogels
Ditquote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:24 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Uit dat stuk van de NOS:
[..]
Ik laat expres ook de blaadjes liggen de hele winter, zodat het insectenleven en bodemleven een kans heeft te overwinteren, en dat is dan weer voedsel voor de merels.
Tijdje geleden was hier een Ekster gang oorlog gewoon midden op straat.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:31 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die zitten hier ook regelmatig ja
Mannen zo ijdel he.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:25 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Top!![]()
- Gele snavel, prachtig zwart verenkleed en oogring > Mannetje
- Rommelig bruin, saaie snavel, geen mooie kleuren > Vrouwtje
Je kent me zo goed.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:29 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het wordt vooral tijd dat NL de wet gaat handhaven hier.
Vanuit Europa is het al verboden je katten los buiten te laten lopen.
Wie moeten er door de shredder? De kat of de eigenaren?
Bengeltje wordt boos als ik alleen kat zeg
Met buiten ren, dat vind ik wel mooi!quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:34 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Je kent me zo goed.![]()
Ik begrijp het wel hoor, ik wil ook niet dat mijn katten de buurt terroriseren. Daarom zijn het binnenkatten, met een buitenren. Veilig in de buurt.
Dank u voor uw goedkeuring.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:37 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Met buiten ren, dat vind ik wel mooi!![]()
Op zich gun ik de katten wel hun buitenleven en vrijheid, maar dan moeten ze ook een natuurlijke vijand hebben.
En dat vinden de baasjes dan weer niet leuk, dus jouw oplossing is de beste.
Je bent een goede buuf!quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:41 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Dank u voor uw goedkeuring.![]()
Ik gun ze veiligheid en dat ze niet onder een auto komen, bij de buren de tuin om spitten of vogels gaan vangen. Als ze iets willen klieren doen ze dat maar onderling of met de honden. Dat zal ze leren.
Ja helemaal mee eens. En vogels hebben ook steeds minder schuilplaatsen zoals heggen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:24 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Uit dat stuk van de NOS:
[..]
Niet de mijne ajb. Ik zei al ik wil ze veilig houden, dus ook geen wolvenvoer van ze maken.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:43 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Je bent een goede buuf!
Helaas zijn er ook slechte.. want één kat ziet mijn moestuin als kattenbak... elke dag een verse drol.
Ik was net aan het googlen naar natuurlijke oplossingen....
[ afbeelding ]
Schijnt dat verkeer ook 1 van de grootste doodoorzaken van katten zijn. Ik zeg: dien een verkeersomleiding rondom je moestuin in bij je gemeente!quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:43 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Je bent een goede buuf!
Helaas zijn er ook slechte.. want één kat ziet mijn moestuin als kattenbak... elke dag een verse drol.
Ik was net aan het googlen naar natuurlijke oplossingen....
[ afbeelding ]
Met mijn buren heb ik bewust geen schutting maar een afscheiding van struiken gekozen... zo wonen we niet in een tunnel, het is mooi en goed voor de diertjes.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:47 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Ja helemaal mee eens. En vogels hebben ook steeds minder schuilplaatsen zoals heggen.
Geen zorgen, ik lees dat het extreem zeldzaam is dat wolven katten eten.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:48 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Niet de mijne ajb. Ik zei al ik wil ze veilig houden, dus ook geen wolvenvoer van ze maken.
Ik zou best een kat willen... Heb alleen een losvliegende vogel in mijn woonkamer en wat wilde vissen ...quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:48 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Niet de mijne ajb. Ik zei al ik wil ze veilig houden, dus ook geen wolvenvoer van ze maken.
Heb je toevallig een foto van je buitenren?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:34 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Je kent me zo goed.![]()
Ik begrijp het wel hoor, ik wil ook niet dat mijn katten de buurt terroriseren. Daarom zijn het binnenkatten, met een buitenren. Veilig in de buurt.
Dat lijkt me geen goede combi inderdaad.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:50 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik zou best een kat willen... Heb alleen een losvliegende vogel in mijn woonkamer en wat wilde vissen ...
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:49 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Geen zorgen, ik lees dat het extreem zeldzaam is dat wolven katten eten.
Goedemiddag!quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:51 schreef Sodeknetters het volgende:
Zo, even genoeg geboekhouderd.
Goeiemiddag allemaal!
Ik zou graag weer een dichte heg hebben. Echter is die hier meer drooghout dan gezond.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:47 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Ja helemaal mee eens. En vogels hebben ook steeds minder schuilplaatsen zoals heggen.
Je kunt ook een raster kopen en dat laten begroeien met een snelle klimmer. Privacy heb je toch alleen nodig in de zomer.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:52 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Ik zou graag weer een dichte heg hebben. Echter is die hier meer drooghout dan gezond.
Helemaal opnieuw planten heb ik het geld niet voor, dus wordt het schutting. Verder is het hier geen beton tuin. Voor gras met kleine zij heg en achter veel gras. Nog wel wat boompjes, maar in de kattenren, denk niet dat de vogeltjes dat veilig vinden.
ja, maar nergens online staan.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:51 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Heb je toevallig een foto van je buitenren?
Nee, helaas niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:52 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Goedemiddag!![]()
Toevallig nog een Merel gezien vandaag?
Nee de kattenren lijkt me geen goed plan voor de vogeltjes.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:52 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Ik zou graag weer een dichte heg hebben. Echter is die hier meer drooghout dan gezond.
Helemaal opnieuw planten heb ik het geld niet voor, dus wordt het schutting. Verder is het hier geen beton tuin. Voor gras met kleine zij heg en achter veel gras. Nog wel wat boompjes, maar in de kattenren, denk niet dat de vogeltjes dat veilig vinden.
O, dat is nog best een goede optie.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:54 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Je kunt ook een raster kopen en dat laten begroeien met een snelle klimmer. Privacy heb je toch alleen nodig in de zomer.
Dank dank, soms, sporadisch, niet veel. Vroegah enz kwam ik meer op fok.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:55 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Nee de kattenren lijkt me geen goed plan voor de vogeltjes.![]()
Ja soms kan het niet anders met een tuin, maar ik snap mensen echt niet die hun hele tuin betegelen.![]()
En welkom in 40+Of kwam je hier eerder ook al?
Zeker, en dan een leuke klimmer... geen klimop ( GoA haat klimop) Kies iets wat mooie bloemen geeft, of nog beter, iets wat je kunt eten ! Of meng vershillende! Druif, Kiwi, passibloem. Leef je uit !quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:55 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
O, dat is nog best een goede optie.
Wacht wacht, een ren is een hok van hout en gaas? Ik dacht aan een rad waar bijv knaagdieren veel gebruik van makenquote:
dat is een radquote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:58 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Wacht wacht, een ren is een hok van hout en gaas? Ik dacht aan een rad waar bijv knaagdieren veel gebruik van maken
Niet iets wat kan gegeten worden, dan komt er allemaal troep aan de straat kant. Zullen de mensen in de buurt niet blij mee zijn. Zou wel zoiets in de tuin zelf kunnen doen, ipv de partytent, die we eigenlijk niet gebruiken.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:57 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Zeker, en dan een leuke klimmer... geen klimop ( GoA haat klimop) Kies iets wat mooie bloemen geeft, of nog beter, iets wat je kunt eten ! Of meng vershillende! Druif, Kiwi, passibloem. Leef je uit !
Metaal en gaas hier.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:58 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Wacht wacht, een ren is een hok van hout en gaas? Ik dacht aan een rad waar bijv knaagdieren veel gebruik van maken
Mijn kat ga ik niet in een rad krijgen vrees ik. Die zal al haar poten gebruiken erbuiten te blijven.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:00 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Metaal en gaas hier.Al vind ik de ren die jij bedoelt ook erg gaaf voor katten, maar geen plaats voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |