quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe jij het beter kunt weten dan alle onafhankelijke rechters die naar deze zaak hebben gekeken? Je weet wel de mensen die daadwerkelijk de juiste kennis hebben in tegenstelling tot 99% van de mensen hier?
Geloven doen we in de kerk.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:10 schreef Andromache het volgende:
Ik ben nog steeds geneigd Jos B. te geloven. Shoot me, ik kan er niks aan doen.
Ik vrees dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[..]
Geloven doen we in de kerk.
Hij heeft gewoon een verklaring gegeven voor de dnasporen op de kleding.
Dat dat niet de verklaring is die de rechter of familie graag wil horen mag niet het probleem zijn van Jos B.
Bewijs maar dat zijn verklaring niet klopt. Bewijs maar dat hij dat kind heeft ontvoerd/verkracht/vermoord.
Dat kunnen ze niet. Dus is de enige juiste uitkomst vrijspraak (vanwege gebrek aan bewijs).
Iets zegt me dat er geen vrijspaak komt, maar jij weet het dus beter dan daadwerkelijk rechtsgeleerden die in hun vakgebied werken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[..]
Dat dat niet de verklaring is die de rechter of familie graag wil horen mag niet het probleem zijn van Jos B.
Bewijs maar dat zijn verklaring niet klopt. Bewijs maar dat hij dat kind heeft ontvoerd/verkracht/vermoord.
Dat kunnen ze niet. Dus is de enige juiste uitkomst vrijspraak (vanwege gebrek aan bewijs).
Maar hoe sterk zijn de bewijzen van de geleerden?quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:41 schreef Questular het volgende:
[..]
Iets zegt me dat er geen vrijspaak komt, maar jij weet het dus beter dan daadwerkelijk rechtsgeleerden die in hun vakgebied werken.
Tuurlijk komt er geen vrijspraak. Kun je de enorme media aandacht en ophef de schuld van geven.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:41 schreef Questular het volgende:
[..]
Iets zegt me dat er geen vrijspaak komt, maar jij weet het dus beter dan daadwerkelijk rechtsgeleerden die in hun vakgebied werken.
Precies.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:43 schreef Ponsai het volgende:
Hij ontkent niet dat het dna niet van hem is, en hij komt met een verklaring.
We kunnen de vraagtekens bij zijn verhaal zitten. Maar ik mis een hard bewijs van moord.
Uit deze post blijkt wel dat jij totaal geen idee hebt hoe rechtspraak werkt. Het OM hoeft het technisch bewijs helemaal niet 100% sluitend te hebben om iemand veroordeelt te krijgen. Wat men moet doen is scenario's dusdanig onderbouwen, dat er geen gerede twijfel meer over is. En dat heeft men gedaan.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:34 schreef Harvest89 het volgende:
Ze weten bar weinig. Het enige wat ze hebben zijn wat vage dna sporen. Genoeg twijfel in deze zaak over wat hij allemaal gedaan zou hebben. Veel aannames maar onvoldoende bewijs.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:58 schreef Alloch87 het volgende:
Wat men moet doen is scenario's dusdanig onderbouwen, dat er geen gerede twijfel meer over is.
Dat is een recht wat een verdachte nu eenmaal heeft, en dat zou niet tegen hem gebruikt mogen worden. Het is de plicht van het OM om met bewijslast te komen, niet andersom.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:58 schreef Alloch87 het volgende:
Jos heeft zijn eigen graf gegraven, door vanaf dag 1 te vluchten, en door gedurende de gehele rechtszaak te zwijgen. Om plots met de meest rare verklaringen te komen,
Het is een verklaring die antwoord heeft gegeven op de vragen die ze hadden. De verklaring lijkt onwaarschijnlijk (ik geloof het ook niet) maar het zou kunnen. Het is daarna de taak van het OM om te bewijzen dat het niet zo is, en dat kunnen ze niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:58 schreef Alloch87 het volgende:
namelijk dat hij Nicky opeens zag liggen, keihard onderuit is gehaald. Hij kon Nicky vanaf die plek helemaal niet zijn liggen. En oja, hij had toen alleen maar even zijn onderbroek gefatsoeneerd.
Dat hebben ze letterlijk gedaan...quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:09 schreef Harvest89 het volgende:
Het is daarna de taak van het OM om te bewijzen dat het niet zo is, en dat kunnen ze niet.
Helemaal waar, echter heeft de verdachte door zijn spreekrecht de kans om zaken nader te verklaren, en die kans heeft Jos laten lopen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:09 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is een recht wat een verdachte nu eenmaal heeft, en dat zou niet tegen hem gebruikt mogen worden. Het is de plicht van het OM om met bewijslast te komen, niet andersom.
Tsja, dat is het enige wat hij nog kan doen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:32 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Volgens dagblad de Limburger stapt advocaat Gerald Roethof naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Dat Hof kijkt of de fundamentele rechten van Jos Brech zijn geschonden.
Advocaat van Jos Brech wil door en stapt naar Europees Hof voor de Rechten van de Mens
Premium. https://www.limburger.nl/cnt/dmf20230926_94259877
En ik ben ook niet overtuigd dat Brech de dader is.
Ik wel, maar ik denk dat hij hulp heeft gehad. Of dat hij het hulpje was, en het helemaal verkeerd uitpakte.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:32 schreef Bep-Vetklep het volgende:
met Joran zitten ze ook helemaal foutquote:Op dinsdag 26 september 2023 16:32 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Volgens dagblad de Limburger stapt advocaat Gerald Roethof naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Dat Hof kijkt of de fundamentele rechten van Jos Brech zijn geschonden.
Advocaat van Jos Brech wil door en stapt naar Europees Hof voor de Rechten van de Mens
Premium. https://www.limburger.nl/cnt/dmf20230926_94259877
quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met Joran zitten ze ook helemaal fout
De rechters op 3 verschillende momenten denken daar toch echt anders over, wat maakt jou beter in staat om het aan het juiste einde te hebben dan de rechters?quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:43 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Maar hoe sterk zijn de bewijzen van de geleerden?
Hij ontkent niet dat het dna niet van hem is, en hij komt met een verklaring.
We kunnen de vraagtekens bij zijn verhaal zitten. Maar ik mis een hard bewijs van moord.
Ja als rechters ergens bekend om staan dan is het wel dat ze zich heel makkelijk laten beinvloeden door de media en publieke opinie.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tuurlijk komt er geen vrijspraak. Kun je de enorme media aandacht en ophef de schuld van geven.
Zoals ik al eerder zei, Jos moet en zal hangen. Er is in 2018 (meen ik) een landelijke manhunt naar deze man uitgeroepen. Peter R de Vries reageerde alsof ze Saddam Hussein hebben gevangen.
Als ze hem vrijspreken gaan ze publiekelijk keihard op hun bek.
Misschien dat ze over een 10 of 20 jaar naar deze zaak terug kijken en dan toe gaan geven dat ze verkeerd gehandeld hebben.
Het hulpje van wie dan?quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik wel, maar ik denk dat hij hulp heeft gehad. Of dat hij het hulpje was, en het helemaal verkeerd uitpakte.
Dat weet ik niet. Iemand binnen het kamp misschien?quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:11 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Het hulpje van wie dan?
Ik heb ooit dat boek gelezen van Simon Vuyk en heb altijd het idee gehad dat daar op dat kamp de dader gezocht moest worden bij de leiders.
Kunnen ze wel verklaren dat zijn uitspraken wel waar zijn? Of zijn dat ook maar aannames als de rechters dat zouden hebben geoordeeld?quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Precies.
Bewijzen dat zijn verklaring niet klopt kunnen ze niet.
De uitspraak is puur gebaseerd op aannames.
"Hij zal het wel gedaan hebben."
Als het zo makkelijk is om iemand jarenlang op te sluiten op basis van zulk gebrekkig bewijs dan gaat dat nog heel leuk worden in toekomstige rechtzaken.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:19 schreef Inbox het volgende:
[..]
Kunnen ze wel verklaren dat zijn uitspraken wel waar zijn? Of zijn dat ook maar aannames als de rechters dat zouden hebben geoordeeld?
quote:
Bedoel of ze wel kunnen bewijzen dat de uitspraken en verklaringen van Brech waar zijn.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |