Ik werk als onderzoeker bij een universiteit. Waarom? En wat doe jij?quote:Op zondag 30 januari 2022 14:02 schreef Dibble het volgende:
[..]
Bij welk bedrijf werk je als ik vragen mag?
Ik ook hoor, maar denk dat weinig mensen zich laten omscholen tot machinist om een maandje de NS uit de brand te helpen...quote:Op zondag 30 januari 2022 12:03 schreef _I het volgende:
[..]
Haha want dat is de enige oplossing.
Blij met zulke mensen. Daardoor heb ik altijd werk.
Maar accijns bestaan al decennialang en verklaren niet de huidige brandstofprijzen.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:22 schreef greysbones het volgende:
[..]
Niet zien dat hetallemaal in het grote geheel past…
Alles moet kapot..
Ik kan niks anders verzinnen
Ik vraag me ook af hoeveel gezonde mensen thuis zitten ivm een of ander kromme 'positieve' test en/of eenquote:Op zondag 30 januari 2022 11:01 schreef _I het volgende:
[..]
Hmm. Goede bedrijfsvoering als de helft er niet is. Nou, hulde aan je werkgever.
Applaus! De helft is er niet, maar wat goed!!
Ik was toen ik corona had gewoon in staat om door te werken. Beetje een snotneus, hoestje en zere keel hoef je ook niet voor thuis te blijven.quote:Op zondag 30 januari 2022 10:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nah, hier op het werk zitten we ook op halve kracht vanwege alle quarantaines.
Gewoon goede bedrijfsvoering.
Ja, dat is ook niet het punt natuurlijk.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik was toen ik corona had gewoon in staat om door te werken. Beetje een snotneus, hoestje en zere keel hoef je ook niet voor thuis te blijven.
Als er zo’n overweldigend grote groep is die tegen de mandaten is, zou ik me laten horen als ik voor zou zijn. Dat mag je in een democratie ook verwachten.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom zou je protesteren voor een bestaande situatie waarmee je tevreden bent.
Je gaf net aan dat de helft thuis zit ivm Corona. Wat onderzoek je dan zoal als dat mogelijk is?quote:Op zondag 30 januari 2022 14:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik werk als onderzoeker bij een universiteit. Waarom? En wat doe jij?
quote:Op zondag 30 januari 2022 15:05 schreef Dibble het volgende:
[..]
Je gaf net aan dat de helft thuis zit ivm Corona.
Ik ben geoloog, en kortgezegd houd ik me bezig met met chemische reacties die plaatsvinden bij druk- en temperatuurverandering in gesteenten en het ontwikkelen van elektronenmicroscopie-technieken.quote:Wat onderzoek je dan zoal als dat mogelijk is?
Dat kan prima op het werk vind je niet. Lijkt me niet dat je dan in contact hoeft te komen met mensen. Zelfde met die anderhalve meter maatregel, zolang iedereen dat kan behouden zie ik geen reden om personeel naar huis te sturen.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Ik ben geoloog, en kortgezegd houd ik me bezig met met chemische reacties die plaatsvinden bij druk- en temperatuurverandering in gesteenten en het ontwikkelen van elektronenmicroscopie-technieken.
Er is dan ook niemand 'naar huis gestuurd'. Wel wordt er veel vanuit huis gewerkt.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:20 schreef Dibble het volgende:
[..]
Dat kan prima op het werk vind je niet. Lijkt me niet dat je dan in contact hoeft te komen met mensen. Zelfde met die anderhalve meter maatregel, zolang iedereen dat kan behouden zie ik geen reden om personeel naar huis te sturen.
Dus naar huis gestuurd.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Er is dan ook niemand 'naar huis gestuurd'. Wel wordt er veel vanuit huis gewerkt.
Thuiswerken wordt op wel meer plekken gestimuleerd. Voor de mensen die er op staan om wel naar werk te komen kan dat gewoon, en zo zijn er ook weer mensen die thuiswerken preferen. De wereld is niet zo zwart-wit als je wil doen voorkomen.quote:
‘Gestimuleerd’quote:Op zondag 30 januari 2022 16:33 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Thuiswerken wordt op wel meer plekken gestimuleerd. Voor de mensen die er op staan om wel naar werk te komen kan dat gewoon, en zo zijn er ook weer mensen die thuiswerken preferen. De wereld is niet zo zwart-wit als je wil doen voorkomen.
Hier krijg je een thuiswerkvergoeding, budget om je thuiswerkplek te verbeteren/aangenamer te maken en krijg je meer mogelijkheden om je rooster zelf in te delen als je thuiswerkt.quote:Op zondag 30 januari 2022 16:36 schreef Dibble het volgende:
[..]
‘Gestimuleerd’. De mental gymnastics die worden gevoerd hier door een paar figuren is off the charts gewoon.
Het is gewoon 1 groot complot om de mensen van binnenshuis te houden. Daarom zit er ook accijns op benzine....quote:Op zondag 30 januari 2022 16:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hier krijg je een thuiswerkvergoeding, budget om je thuiswerkplek te verbeteren/aangenamer te maken en krijg je meer mogelijkheden om je rooster zelf in te delen als je thuiswerkt.
Wil je liever op kantoor blijven werken, dan kan dat. Er zijn alleen minder werkplekken op kantoor dan voor corona dus ze proberen een hoop personeel over te halen in elk geval gedeeltelijk thuis te werken.
Hoe jij zoiets noemt weet ik niet, maar ik vind stimuleren een heel passende term daarvoor. En dergelijke maatregelen komen op heel veel werkvloeren voor.
Ja, als een werkgever zegt "als je thuis wil werken: vooral doen, maar naar kantoor komen mag ook", dan wordt er niemand naar huis gestuurd en wordt de keuze bij werknemer zelf gelaten. Zal vast niet op iedere werkplek zo zijn, maar kennelijk past dat niet helemaal in je absolute wereldbeeld.quote:Op zondag 30 januari 2022 16:36 schreef Dibble het volgende:
[..]
‘Gestimuleerd’. De mental gymnastics die worden gevoerd hier door een paar figuren is off the charts gewoon.
Je snapt het verschil tussen 'naar huis sturen' en 'thuiswerken'?quote:
Het gaat hier niet perse om de werkgever maar de maatregelen die door de overheid worden gepusht. Kennelijk zie je the bigger picture hier niet of blijf je ignorant.quote:Op zondag 30 januari 2022 17:43 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, als een werkgever zegt "als je thuis wil werken: vooral doen, maar naar kantoor komen mag ook", dan wordt er niemand naar huis gestuurd en wordt de keuze bij werknemer zelf gelaten. Zal vast niet op iedere werkplek zo zijn, maar kennelijk past dat niet helemaal in je absolute wereldbeeld.
Wat is nou precies je punt? Dat niet iedereen thuis werken chill vindt? Nee, dat geloof ik meteen.quote:Op zondag 30 januari 2022 18:02 schreef Dibble het volgende:
[..]
Het gaat hier niet perse om de werkgever maar de maatregelen die door de overheid worden gepusht. Kennelijk zie je the bigger picture hier niet of blij je ignorant.
Daarnaast het geld wat je krijgt als werknemer is vaak rond de 1000 euro hoorde ik op de radio.net genoeg voor een Ikea tafeltje en stoeltje. Verder wordt er hier wel een enorm ranonkelachtig beeld geschept van die goed het allemaal is geregeld en wat voor een luxe het eigenlijk is. Sorry hoor maar ten eerste moet je dus als werknemer een bepaalde gedeelte van je eigen woning ter beschikking stellen aan de werkgever. Het is niet dat je een bepaalde vak of ambacht uitvoert ofzo. Zo te horen zijn ze meesten hier ook simpele kantoormuizen op onze professor die steentjes onderzoekt op een universiteit na dan
. Naast dat niet iedereen zin heeft dat zijn of haar werkgever op deze manier eigenlijk de privésfeer infiltreert is mijn eigen ervaring de afgelopen tijd helemaal niet zo perfect geweest zoals de meesten het hier proberen te schetsen.
Als ik anderen lees hier ziet thuiswerken er uit als bij si’s stock photo die je even snel googled met een heuse werksuite bij iedereen in huis en waar je ongestoord je werk kunt doen met een 4k webcam.
Nou, als je morgen op de maandagochtend je eerste zoom of teams vergadering hebt maak je dan maar klaar om alvast van de koude kermis thuis te komen. Want jullie weten dondersgoed dat je tegen de pixelige dikke kop van je collega’s gaat staan aankijken zoals de afgelopen twee jaar met krijsende kinderen op de achtergrond.
Daarnaast hebben veel mensen nog steeds de dicipline niet om werk gedaan te krijgen vanuit huis. Anders zou je noodzaak iedereen op kantoor te laten komen enige tijd al niet meer hebben bestaan. We hebben sinds begin 2000 de huidige communicatie middelen.
Sorry maar dit is BNW. Ik ben niet verplicht een punt te maken.quote:Op zondag 30 januari 2022 18:08 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat is nou precies je punt? Dat niet iedereen thuis werken chill vindt? Nee, dat geloof ik meteen.
Verder een hoop verzuurd gejank, weet je zeker dat je niet teveel je eigen frustraties projecteert op de rest?
Hahaha, ok, gewoon een stroom aan frustraties zonder structuur of coherentie. Helemaal goed dan joh.quote:Op zondag 30 januari 2022 18:13 schreef Dibble het volgende:
[..]
Sorry maar dit is BNW. Ik ben niet verplicht een punt te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |