abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 11:40:17 #1
414785 sirdanilot
pi_203370966
Ik keek laatst Nieuwsuur en ik zag me toch wel even peentjes te zweten toen zeg. Verdorie nog aan toe. Mijn ouwe grootmoeder die ik nooit heb gekend zei het blijkbaar al: ''t is t'r zukke mooie weere, en mao vechten !' Ze moeten eens ophouden met continu oorlogvoeren, zeker in landen waar het vaak zulk stralend weer is zoals Libanon of bijvoorbeeld de prachtige koude winters in de Oekraďne.

Oorlog is één van de slechtste zaken voor het milieu die er bestaan. Dat er mensen aan sneuvelen is één van de weinige milieuvriendelijke aspecten aan oorlog; de enorme hoeveelheid CO2 die vrijkomt met al die bommen en branden, dat wil je niet weten. Al dat wapentuig laat allemaal rommel achter, en als het erg wordt en er bijvoorbeeld met kernbommen over en weer gesmeten wordt is de milieuramp natuurlijk al helemáál niet meer te overzien. Het is al berekend dat zelfs een relatief kleine kernoorlog tussen bijvoorbeeld India en Pakistan al het klimaat op de wereld dusdanig zou kunnen veranderen voor een dusdanig lange periode dat het voortbestaan van complex leven op onze planeet onzeker wordt :')

En wat heb je dan gewonnen? Gaan we rusland de wereld om zeep laten helpen vanwege een stuk van de Oekraďne waar toch alleen een stel bejaarde boeren wonen die misschien 150 euro in de maand verdienen? Geef dat stuk Oekraďne gewoon aan Rusland joh. Wat kan mij het schelen. Als die mensen daar niet op zitten te wachten mogen ze zélf verzet voeren.

https://ceobs.org/how-doe(...)nergetic%20materials.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 26 januari 2022 @ 11:42:29 #2
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203371004
Ik denk dat er een aantal belangrijkere reden zijn om oorlog te voorkomen, en dat het klimaat vrij laag op die lijst staat.

Maargoed, het leger van de VS is sowieso continue een van de grootste vervuilers ter wereld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 26 januari 2022 @ 11:45:06 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203371039
Ik denk niet dat Poetin dit meeneemt in zijn overwegingen. Plus dat wat milieu aangaat en het vergiftigen daarvan de USSR en het huidige Rusland kampioen is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203371046
Tja snap ik ook nooit. Is het in zo'n land altijd lekker weer, of vieswarm, ga je oorlog zitten voeren. :')
Eens kijken
  woensdag 26 januari 2022 @ 11:49:23 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203371107
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 11:45 schreef Maharski het volgende:
Tja snap ik ook nooit. Is het in zo'n land altijd lekker weer, of vieswarm, ga je oorlog zitten voeren. :')
Oorlog voeren kan een prima manier zijn om als politicus populair te blijven zeker in Rusland.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203371284
Laat die oorlog maar komen. Dat is goed voor de Europese eenwording. :Y
pi_203371388
Toen we Hitler Sudetenland gaven, hebben we toch maar mooi even WOII voorkomen!
pi_203372865
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:10 schreef babylon het volgende:
Toen we Hitler Sudetenland gaven, hebben we toch maar mooi even WOII voorkomen!
Deze man heeft "im angesicht des krieges" gekeken", baas _O- .
pi_203372898
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 13:34 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Deze man heeft "im angesicht des krieges" gekeken", baas _O- .
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 13:34 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Deze man heeft "im angesicht des krieges" gekeken", baas _O- .
Gewoon opgelet bij geschiedenis op de middelbare school en licht sarcastisch ingesteld ;)

Maar hij staat in mijn Lijst op Netflix!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 13:36:58 ]
pi_203373706
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 13:36 schreef babylon het volgende:

[..]
[..]
Gewoon opgelet bij geschiedenis op de middelbare school en licht sarcastisch ingesteld ;)

Maar hij staat in mijn Lijst op Netflix!
Zeker weten de moeite waard en een aanrader als je van films over de 1e & 2e Wereldoorlog houdt net als ik ^O^.

Enigste puntje van kritiek vind ik persoonlijk dat ome Addie eruit ziet alsof hij behalve Parkinson ook nog aan Anorexia leed, daar hadden ze toch wel iets beters voor kunnen vinden lijkt me. In "Der Untergang" hadden ze het wat dat betreft beter voor elkaar met Bruno Ganz.
  woensdag 26 januari 2022 @ 14:42:26 #11
37248 BertV
Handgemaakt
pi_203373781
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:02 schreef laforest het volgende:
Laat die oorlog maar komen. Dat is goed voor de Europese eenwording. :Y
check even je eigen site Marie Antoinette;

https://european-union.eu(...)istory-eu/1945-59_nl

quote:
Om een einde te maken aan de frequente en bloedige conflicten die hun hoogtepunt vonden in de Tweede Wereldoorlog, beginnen de Europese politici met de opbouw van wat we vandaag als de Europese Unie kennen.
edit: ah, natuurlijk. Het is de vijand van buiten de EU. kom maar op met dat bloed!
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_203374509
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:42 schreef BertV het volgende:

[..]
check even je eigen site Marie Antoinette;

https://european-union.eu(...)istory-eu/1945-59_nl
[..]
edit: ah, natuurlijk. Het is de vijand van buiten de EU. kom maar op met dat bloed!
Precies. Popcorn erbij. :7
pi_203377074
na een oorlog ben je wel van al het oude meuk af en bouw je nieuwe fabrieken die aan de huidige milieu-eisen en efficientie voldoen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203383319
Voor Rusland zouden de voordelen van de opwarming groter kunnen zijn dan de nadelen.

Belangrijke nadelen/risico's:
- meer extreem weer (overstromingen, hittegolven...)
- kosten door smeltende permafrost (schade aan infrastructuur die erop gebouwd is.)
- meer wildfires

Potentiële voordelen:
- bevaardbaar worden van de North passage
- makkelijkere ontginning van de reserves in siberië (ijzererts, goud, diamanten, aluminium..), de temperatuur stijgt daar het snelst, vooral in de winter.
- landbouw: tot 1 a 2 miljoen km˛ extra landbouwgrond, en stijgende crop yield.

Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_203397471
Nucleaire winter om opwarming tegen te gaan. _O_
2.
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 00:26:17 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203397543
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 00:18 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
Nucleaire winter om opwarming tegen te gaan. _O_
Ja, dat zou wel werken, heeft wat nadelen maar soit, het is wel redelijk afdoende.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')