SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nou, de radarbeelden van het OMT gaan dit keer wel een keer een zwart puntje vangen zo te zien. Proficiat.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
![]()
Gelukkig zijn er ook blije mensen.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Als het goed is hoef je niet meer te testen als je volledig gevaccineerd bent en naar Engeland wilt. Dus ik zit er sterk aan te denken om snel die booster te halen en even een weekje Londen te doen om weer mens te worden.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:19 schreef Ronald het volgende:
De landen zonder corona regels worden straks wel aantrekkelijk als vakantieland. Engeland? Denemarken?
Even ontsnappen uit de micro management regeltjes hel.![]()
Maar in feite doe je dus gewoon mee met het beloningssysteem.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als het goed is hoef je niet meer te testen als je volledig gevaccineerd bent en naar Engeland wilt. Dus ik zit er sterk aan te denken om snel die booster te halen en even een weekje Londen te doen om weer mens te worden.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Is er door de journalisten nog gevraagd waarom de wuhan based booster je een langere geldigheid geeft dan een herstelbewijs van omicron?
Of was het weer allemaal in de trant van waar Erbst zijn schoenen koopt?![]()
Ik hoop echt dat partijen in de Tweede Kamer morgen eens echt voor de cultuur gaan opkomen, al is het dan in het ergste geval maar met een 2G-systeem, die 1,5 meter binnen handhaven is echt bezopen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ja hoor Emma of Noah had een negatieve zelftestquote:Leerlingen met neusverkoudheid of andere coronaklachten doen een zelftest. Als de test positief is, gaan ze naar de GGD-teststraat en blijven thuis. Met een negatieve zelftest mag je naar school, maar het dringende advies is wel om bij klachten dagelijks een zelftest te doen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Er is zoveel bezopen. Zoals nog steeds aankloten met mondkapjes bij 60K geregistreerde besmettingen per dag.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:31 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop echt dat partijen in de Tweede Kamer morgen eens echt voor de cultuur gaan opkomen, al is het dan in het ergste geval maar met een 2G-systeem, die 1,5 meter binnen handhaven is echt bezopen.![]()
Als de beloning is dat je dan echt van àlle regeltjes af bent, dus echt 100% alles kunt doen, dan vind ik dat prima te verkopen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar in feite doe je dus gewoon mee met het beloningssysteem.
Maar goed, ik heb dan ook geen problemen met vaccinaties, mijn bezwaren zitten meer in het hele regeltjes circus er omheen.٩๏̯͡๏)۶![]()
Kuipers leest dat als dat we dat maar moeten gaan doen dan he.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:32 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Kap er nou eens lekker mee joh. Weg met die hele pas!
Binnenkort ook ctb bij uw werk of supermarkt...![]()
Die heb ik nieteensquote:
Vnv toch maar gebeld voor testafspraak aangezien ik online nergens terecht kon, kan donderdag terecht.
Wil het toch zeker weten ivm met afspraak in ziekenhuis volgende week.![]()
Laat de Kamer hier eens een punt van maken, onder het motto ‘CTB, weg ermee’.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:32 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Kap er nou eens lekker mee joh. Weg met die hele pas!zie email 27 oktober![]()
SP toch? Viel me op dat tijdens de vragen van de persco Rutte ook noemde dat ze 2G in de gereedschapskist willen hebben zitten.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laat de Kamer hier eens een punt van maken, onder het motto ‘CTB, weg ermee’.![]()
Nee 20:00 uurquote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar had het OMT nou echt openingstijden tot 17u geadviseerd?![]()
![]()
Ik neem hem mee en doe hem keurig op als ik daar op aangesproken word. Wel onder de kin uiteraard.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heb jij je mondkap al klaar liggen voor stadionbezoek @:DonDruiper ?
Of is dit levensgevaarlijk
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Die halfzachte eitjes in de kamer gaan echt niet tegen het beleid in.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laat de Kamer hier eens een punt van maken, onder het motto ‘CTB, weg ermee’.
Als ze dat met de avondklok al niet deden.
Het meest verbazingwekkende vind ik nog dat dit juridisch allemaal mag.
Apartheid is blijkbaar prima.![]()
Nee tot 17u en als het dan echt moet tot 20uquote:
Maar Ernst en Mark hebben er 22u van gemaakt na HEEL LANG wikken en wegen. Wat mogen wij dankbaar zijn, konden ze zelf niet vaak genoeg benadrukkenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee, 17:00 met mogelijke stretch naar 20:00 met verhoogd risico. OMT wilde 17:00 zei Kuipers. Daarom was ‘t zo’n groot ding dat het wel 22:00 wordt.quote:![]()
Heel spannend ook. En eng.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee tot 17u en als het dan echt moet tot 20u
Maar Ernst en Mark hebben er 22u van gemaakt na HEEL LANG wikken en wegen. Wat mogen wij dankbaar zijn, konden ze zelf niet vaak genoeg benadrukkenZuiger van het FOK!-OMT![]()
Nogal een paardenmiddel met weinig effect voor het zogenaamde doel voor in de gereedschapskist.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
SP toch? Viel me op dat tijdens de vragen van de persco Rutte ook noemde dat ze 2G in de gereedschapskist willen hebben zitten.
Even de wijze woorden van voice of reason Kuzu zowaar:
![]()
Oh dat had ik dan gemist, alle nieuws berichten spraken over 20:00.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, 17:00 met mogelijke stretch naar 20:00 met verhoogd risico. OMT wilde 17:00 zei Kuipers. Daarom was ‘t zo’n groot ding dat het wel 22:00 wordt.![]()
Dit komt niet in de buurt, dit ís gewoon misleidingquote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:32 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Kap er nou eens lekker mee joh. Weg met die hele pas!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zes weken billen knijpen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze nemen echt een GIGANTISCH risico![]()
![]()
Moet ie niet te vaak doen dit soort dingen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit komt niet in de buurt, dit ís gewoon misleidingzie email 27 oktober![]()
Ik weet niet of ik dit aan ga kunnen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze nemen echt een GIGANTISCH risico
Vind het zóó spannend hé.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
En corona is geen griepje! Hebben ze ook meerdere keer benadrukt. Het was weer een mooi ingestudeerd toneelstukje.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee tot 17u en als het dan echt moet tot 20u
Maar Ernst en Mark hebben er 22u van gemaakt na HEEL LANG wikken en wegen. Wat mogen wij dankbaar zijn, konden ze zelf niet vaak genoeg benadrukken٩๏̯͡๏)۶![]()
Dat continue gehamer ook op dat iedereen zich aan de regels moet houden.
Echt, hou op
Bij op1 riep net al iemand dat deze stap betekent dat we als samenleving ook niet moeten gaan piepen als over 3 weken weer dingen dicht moetenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:49 schreef DonDruiper het volgende:
Echt, hou op
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Je ziet een steeds groter verschil tussen het kapotgespeelde toneelstukje dat er opgevoerd wordt en in hoeverre de man in de straat zich er nog door laat beinvloeden.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:49 schreef DonDruiper het volgende:
Echt, hou op
Erg mooi.![]()
De heer W.ereldvreemd zeker.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij op1 riep net al iemand dat deze stap betekent dat we als samenleving ook niet moeten gaan piepen als over 3 weken weer dingen dicht moetenzie email 27 oktober![]()
Dat wijf ja. Stuitend.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij op1 riep net al iemand dat deze stap betekent dat we als samenleving ook niet moeten gaan piepen als over 3 weken weer dingen dicht moeten
Gooi godverdomme alles open en stop met angst aanpraten.
Omikron stelt geen fuck voor.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Om precies te voorkomen dat Carnaval door kan gaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:52 schreef Bugno3 het volgende:
Waar zijn die 6 weken dan weer op gebaseerd lolwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Marion Koopmans zegt dat we er nog lang niet zijn.
Die is als de dood dat ze straks niet meer relevant is.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ben benieuwd wanneer de discussie over de nut en noodzaak opgestart van het continue testen opgestart gaat worden.En de lab eigenaren zwemmen in een geldpakhuis.quote:Ook België en Duitsland aan limiet testcapaciteit
Net als Nederland hebben ook België en Duitsland moeite om het grote aantal coronabesmettingen bij te benen met de testcapaciteit. Ze leunen zwaarder op zelftests, geven bepaalde groepen voorrang of zien de wachttijd voor de uitslag oplopen.
De testlaboratoria in Duitsland hebben een gemiddelde bezettingsgraad van 95 procent. De 180 laboratoria in het land voerden de afgelopen week 2,4 miljoen PCR-tests uit, meldt Rheinische Post. Daarmee is in de meeste deelstaten de maximale capaciteit bereikt.
Van de 150.000 PCR-tests die België per dag kan inzetten, worden er 115.000 afgenomen. Als ook de laatste 35.000 tests worden aangesproken, gaat het langer duren voor de geteste weet of hij is besmet. Nu krijgt al 15 procent van de getesten de uitslag niet op tijd. Daardoor worden dus ook mogelijk besmette anderen pas laat gewaarschuwd.
Meer dan 44 procent van de Belgische PCR-tests bleek vorige week positief. In Duitsland geldt dat voor pakweg elke derde PCR-test (32,6 procent).wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Er was een journalist die vanavond wat kritische vragen stelde, oa of wij in Nederland een ander virus hebben dan de landen om ons heen.. wie was dat eigenlijk?Alpha kenny one![]()
Ik dacht NRC. Maar ik kan het mis hebben.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:57 schreef falling_away het volgende:
Er was een journalist die vanavond wat kritische vragen stelde, oa of wij in Nederland een ander virus hebben dan de landen om ons heen.. wie was dat eigenlijk?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Neenee, het ligt niet aan omikron! Weest bang en hou je aan de maatregelen, alleen zo kunnen we de crisis stoppen!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat wijf ja. Stuitend.
Omikron stelt geen fuck voor.![]()
Gommers wilt de hele maatschappij maar gewoon aanpassen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Hoho in kleine stapjes, wel een beetje voorzichtig en zorgvuldig blijven graag. Ons kabinet wil straks niet weer de schuld hebben van ‘te vroeg’ versoepelen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat wijf ja. Stuitend.
Omikron stelt geen fuck voor.٩๏̯͡๏)۶![]()
Wie heeft de ketting toch steeds verder verlengd van al die mensen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:59 schreef D_A het volgende:
Gommers wilt de hele maatschappij maar gewoon aanpassen
Wordt tijd om die weer een beetje in te korten, zodat ze in de werkkamers blijven.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik dacht eerst dat het Thomas van Groningen was, die wordt ook steeds cynischer.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik dacht NRC. Maar ik kan het mis hebben.![]()
Ook niet heel raar na vorige keer, toen ook iedereen en zijn moeder de boel wel veilig genoeg vond.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:00 schreef Ronald het volgende:
[..]
Hoho in kleine stapjes, wel een beetje voorzichtig en zorgvuldig blijven graag. Ons kabinet wil straks niet weer de schuld hebben van ‘te vroeg’ versoepelen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ja die is ook wel veranderd van toon.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat het Thomas van Groningen was, die wordt ook steeds cynischer.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die heeft wel een vrij herkenbare stem. Waar ik me qua uiterlijk overigens totaal niet zo'n man bij had voorgesteld.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat het Thomas van Groningen was, die wordt ook steeds cynischer.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Anderhalve meter geldt ook nog steeds.
Nou, nee. Niemand leeft daar meer naar. Althans niet hier waar ik woon.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik lees net nog een beetje de nieuwsberichten en krijg echt een soort kots smaak in mijn mond als ik dit soort teksten lees https://nos.nl/artikel/24(...)zo-bewust-een-risico
‘Bewust een risico genomen’, ‘het land van het slot halen’ etc
Rot een eind op er is nog steeds geen enkele concreet perpectief om weer terug te keren naar normaal.٩๏̯͡๏)۶![]()
Ik begrijp niet dat Kuipers weer met die 15% effectiviteit van het CTB aan kwam zetten. Dat slaat op het effect op het reproductiegetal als alle ongevaccineerden onder hun bed kruipen en daar niet onderuit komen. Uit het gedragsonderzoek in hetzelfde rapport blijkt ook dat dit totaal niet realistisch is. Het is pure fantasie. En ondertussen wordt de counterfactual, het mislukte CTB-experiment van afgelopen herfst, totaal genegeerd. Ik begrijp hoe politiek werkt, maar doe niet net alsof mensen te dom zijn om een onderzoeksrapport te lezen.Never explain, never apologize.![]()
De pandemie is voorbij, de situatie is nu wezenlijk anders.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook niet heel raar na vorige keer, toen ook iedereen en zijn moeder de boel wel veilig genoeg vond.٩๏̯͡๏)۶![]()
Ik vraag me af wat zoiets met een ego doet. Onbewust speelt er zo gigantisch veel wanneer je ineens, twee jaar lang, in de positie bent als expert en een heuse BN'er bent geworden. Ze geilen daar onbewust echt op. Ze kunnen doen alsof dat niet het geval is, maar het is het zelfde als met ideologie. Dat gaat er gewoon in zitten. Het verklaard hun handelen. Het is de oorzaak van hun handelen ipv de redenen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:57 schreef DonDruiper het volgende:
Die is als de dood dat ze straks niet meer relevant is.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Oja, deze week zou dat lange termijn gebeuren bekend worden geloof ik. Érg nieuwsgierig naar.
Zal vast weer uitgesteld worden.![]()
Ja je hebt helemaal gelijk. Zucht. En we doen er niks aan.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:10 schreef Lurf het volgende:
Ik begrijp niet dat Kuipers weer met die 15% effectiviteit van het CTB aan kwam zetten. Dat slaat op het effect op het reproductiegetal als alle ongevaccineerden onder hun bed kruipen en daar niet onderuit komen. Uit het gedragsonderzoek in hetzelfde rapport blijkt ook dat dit totaal niet realistisch is. Het is pure fantasie. En ondertussen wordt de counterfactual, het mislukte CTB-experiment van afgelopen herfst, totaal genegeerd. Ik begrijp hoe politiek werkt, maar doe niet net alsof mensen te dom zijn om een onderzoeksrapport te lezen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wat ik hoop? Dat het binnenkort zo goed als afgelopen is met de maatregelen.quote:
Wat ik verwacht? Over een paar weken nog steeds heel veel angst, bezorgheid, ja moeilijk, we weten nog niet genoeg van omicron, maar we hebben al zoveel versoepeld, blablabla, en dan als zoethoudertje toch weer wat laffe "versoepelingen". De stadions mogen op halve bezetting, horeca mag tot 00:00 open, dat soort geneuzel. En zo sukkelen we dan richting het voorjaar.![]()
9 maanden voor vaccinatie en 6 maanden vanaf herstelbewijs.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:17 schreef leolinedance het volgende:
Is er iets gezegd over de geldigheid van QR code zonder booster?
Papier geldig tot april.
Dus als het binnenkort afloopt nog even snel een papieren versie uitdraaien als je Spiderman wilt zien.![]()
Dat hebben ze tijdens de persconferentie besproken. 2G in gereedschapskist = lange termijnquote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:15 schreef Scrummie het volgende:
Oja, deze week zou dat lange termijn gebeuren bekend worden geloof ik. Érg nieuwsgierig naar.
Zal vast weer uitgesteld worden.![]()
Wow, wat een briljante visie. We willen iets achter de hand hebben dat aantoonbaar niet echt werkt, en verder... niets qua perspectief, dus?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat hebben ze tijdens de persconferentie besproken. 2G in gereedschapskist = lange termijn![]()
@AlwaysHappy @chratnox en ondergetekende hadden met het instellen van de avondlockdown gegokt dat maatregelen ongeveer tot maart/april gaan duren, ik denk nog steeds dat we niet ver mis gaan zitten.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat ik hoop? Dat het binnenkort zo goed als afgelopen is met de maatregelen.
Wat ik verwacht? Over een paar weken nog steeds heel veel angst, bezorgheid, ja moeilijk, we weten nog niet genoeg van omicron, maar we hebben al zoveel versoepeld, blablabla, en dan als zoethoudertje toch weer wat laffe "versoepelingen". De stadions mogen op halve bezetting, horeca mag tot 00:00 open, dat soort geneuzel. En zo sukkelen we dan richting het voorjaar.
Uiteraard hoop ik dat de druk uit de maatschappij verder opgevoerd wordt als de ziekenhuisbezetting (zoals ik verwacht, geen niet behapbare stijgingen laat zien, ik verwacht zelfs dat de IC nog verder daalt)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Staat niet op de site van Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid(...)s-open-tot-22.00-uurquote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
9 maanden voor vaccinatie en 6 maanden vanaf herstelbewijs.
Papier geldig tot april.
Dus als het binnenkort afloopt nog even snel een papieren versie uitdraaien als je Spiderman wilt zien.
Is dat gezegd dan?![]()
Ja, dat was vorige keer ook de argumentatie, dat door de vaccinaties de pandemie voorbij zou zijn en de ziekenhuizen leeg zouden blijven. Als ze toen voorzichtig waren geweest was de wereld ook te klein geweest. Dus gingen ze te snel versoepelen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:12 schreef Ronald het volgende:
[..]
De pandemie is voorbij, de situatie is nu wezenlijk anders.
Dat lesje hebben ze blijkbaar wel geleerd.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
We moeten niet klagen.
In Duitsland en Frankrijk zijn ze strenger met beleid.
We hebben het niet slecht hier.![]()
Ja net als dat gegokt werd dat de scholen niet open zouden gaan na de kerstvakantie, dat er helemaal niets versoepeld ging worden tot april, dat er een avondklok zou komen, niet iedereen voor 1 februari een booster zou kunnen krijgen, etc, etc.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
@:AlwaysHappy @:chratnox en ondergetekende hadden met het instellen van de avondlockdown gegokt dat maatregelen ongeveer tot maart/april gaan duren, ik denk nog steeds dat we niet ver mis gaan zitten.
Uiteraard hoop ik dat de druk uit de maatschappij verder opgevoerd wordt als de ziekenhuisbezetting (zoals ik verwacht, geen niet behapbare stijgingen laat zien, ik verwacht zelfs dat de IC nog verder daalt)'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Kan zijn dat het nog geupdate moet worden, zal in de loop vann morgen er wel opstaanquote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Staat niet op de site van Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid(...)s-open-tot-22.00-uurThere is only one religion![]()
![]()
Het tweede geval misleiding. Hier lijkt me excuus wel op z’n plaats eigenlijk.zie email 27 oktober![]()
Is het gezegd tijdens de persco?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:24 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Kan zijn dat het nog geupdate moet worden, zal in de loop vann morgen er wel opstaan![]()
Nee , niet dat ik weet maar was vorige keer ook het geval dat niet alle nieuwe maatregelen gelijk te vinden zouden zijn op de site.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is het gezegd tijdens de persco?There is only one religion![]()
Zou bijzonder zijn als zo iets ingrijpends niet benoemd zou worden.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:27 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Nee , niet dat ik weet maar was vorige keer ook het geval dat niet alle nieuwe maatregelen gelijk te vinden zouden zijn op de site.![]()
we zitten aan België en Duitsland vast, dus de cijfers van Duitsland zijn relevant.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:24 schreef KingRadler het volgende:
We moeten niet klagen.
In Duitsland en Frankrijk zijn ze strenger met beleid.
We hebben het niet slecht hier.![]()
België:quote:38 procent van de nieuwe covidpatiënten in het ziekenhuis belandde daar niet vanwege covid, maar bleek toch besmet. Zij vragen extra zorg, door de voorzorgsmaatregelen.
Afgelopen week belandden dagelijks 330 patiënten in het ziekenhuis wegens covid. Daarbovenop waren er nog eens 200 patiënten per dag die om een andere reden opgenomen werden, maar bij een screening ook besmet bleken. Dat blijkt uit de cijfers van het Comité Hospital & Transport Surge Capacity (HTSC).
‘De redenen voor opname zijn zeer uiteenlopend’, zegt Marcel Van der Auwera, voorzitter van het HTSC. ‘Het gaat bijvoorbeeld om patiënten die een verkeersongeval hadden, een moeder die bevalt of iemand met maagproblemen. Zij geven extra werklast in het ziekenhuis, bijvoorbeeld omdat er extra beschermingsmateriaal nodig is.’
Dinsdag werden 407 patiënten wegens covid opgenomen, ruim honderd meer dan een week geleden. Maar tot een overrompeling in de ziekenhuizen leidt dat niet, zeker omdat omikronpatiënten zelden intensieve verzorging nodig hebben.
De voorbije anderhalve maand daalde het aantal covidpatiënten op intensieve zorg, ondanks de enorme omikrongolf die over ons land trekt. Er worden wel nieuwe patiënten opgenomen op intensieve zorg, maar tot dit weekend werd dat ruimschoots gecompenseerd door het aantal patiënten uit de vierde golf van november en december die de afdeling mochten verlaten, of die overleden zijn.
De voorbije dagen stagneert het aantal patiënten op intensieve zorg wel. Dinsdag lagen er 367 covidpatiënten op intensieve zorg, waarvan er 172 beademd werden. Daarbij worden ook de patiënten geteld die voor een andere aandoening op IC liggen, maar toevallig ook covid hebben.
Van der Auwera denkt niet dat we opnieuw voor een grote stijging staan op intensieve zorg. ‘We zitten nu op een plateau, maar misschien daalt het daarna wel opnieuw verder. Het is lastig om in te schatten omdat we geen wiskundige simulaties hebben.’
Volgens Van der Auwera kunnen de covidpatiënten op intensieve zorg opgedeeld worden in twee categorieën. ‘Enerzijds zijn er de langliggers uit de vierde golf. Anderzijds hebben diegenen die nieuw binnenkomen toch eerder het ziektebeeld van een deltabesmetting. Maar niet van elke patiënt weten we met welke variant hij besmet is.’ De deltavariant is nog goed voor minder dan 5 procent van de besmettingen in ons land, blijkt uit cijfers van Sciensano.
Van der Auwera stipt aan dat ‘een zeer kleine minderheid’ van de covidpatiënten op intensieve zorg daar voor een andere reden ligt, zoals een hartinfarct.
Uit cijfers van Sciensano blijkt dat bijna de helft van de covidpatiënten die in de voorbije veertien dagen op intensieve opgenomen werden niet gevaccineerd is. Het aandeel niet-gevaccineerden is sinds december toegenomen. 65-plussers die drie keer geprikt zijn, hadden 94 procent minder kans om op IC te belanden. Bij de 18- tot 64-jarigen is dat 84 procent.are we infinite or am I alone![]()
Dit werd vorige week toch ook duidelijk voor NL via RTL nieuws? Althans, voor wie dit nog niet duidelijk was.quote:“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Tijd om te stoppen met het proberen te voorkomen van iedere besmetting.quote:Zuiger van het FOK!-OMT![]()
De kleine toename van ziekenhuisopnames kan ook net zo goed komen doordat mensen toevallig positief testen terwijl ze voor iets anders in het ziekenhuis komen. IC's dalen gewoon nog steeds.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Er staat ook dat het aantal opnames wegens covid stijgt, en dat van de patienten op IC haast iedereen wegens covid opgenomen werd.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:44 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dit werd vorige week toch ook duidelijk voor NL via RTL nieuws? Althans, voor wie dit nog niet duidelijk was.are we infinite or am I alone![]()
Bedankt, Hansquote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:46 schreef Discombobulate het volgende:
De kleine toename van ziekenhuisopnames kan ook net zo goed komen doordat mensen toevallig positief testen terwijl ze voor iets anders in het ziekenhuis komen. IC's dalen gewoon nog steeds.![]()
iedereen gaat het gewoon krijgen en een R van 15 houdt je niet tegen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tijd om te stoppen met het proberen te voorkomen van iedere besmetting.![]()
Ja, uiteraard. Het zou anders geen msm-artikel zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Er staat ook dat het aantal opnames wegens covid stijgt, en dat van de patienten op IC haast iedereen wegens covid opgenomen werd.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Dat is het ook, daarom wil ik ook horen hoe en waarom ze in het zkh komen en daar wilde Kuipers niet verder op ingaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:46 schreef Discombobulate het volgende:
De kleine toename van ziekenhuisopnames kan ook net zo goed komen doordat mensen toevallig positief testen terwijl ze voor iets anders in het ziekenhuis komen. IC's dalen gewoon nog steeds.
je komt niet door omikron in het zkh te liggen![]()
quote:Mooi dat ze het daar blijkbaar wél monitoren! Ik had dit vermoeden al wel dat dat percentage wel eens hoog zou kunnen zijn, maar volgens iemand hier was het slechts 5 tot 33%. Nu blijkt dus bijna 40% van de ziekenhuisopnames in de corona-statistieken niet corona-gerelateerd!quote:38 procent van de nieuwe covidpatiënten in het ziekenhuis belandde daar niet vanwege covid, maar bleek toch besmet. Zij vragen extra zorg, door de voorzorgsmaatregelen.
Weg met die QR onzin en mondkapjes![]()
![]()
Ik had die booster toch wel gehaald. Maar ik denk dat op gebied van reizen zeker buiten de EU je de komende jaren nog wel aan vast zit dat je gevaccineerd moet zijn. Overal is er veel druk op de zorg geweest en overal zie dat het vooral ongevaccineerde voor die druk zorgen in het vaccin tijdperk. Dus veel landen zullen daarom wel graag gevaccineerde toeristen ontvangen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar in feite doe je dus gewoon mee met het beloningssysteem.![]()
3x 2 wekenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hou vol, wat is nu 6 weken?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Het zijn de laatste stuiptrekkingen van een pandemie die ten einde loopt.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
[..]
Weg met die QR onzin en mondkapjesZuiger van het FOK!-OMT![]()
Dus QR weg over 6 weken?quote:Op woensdag 26 januari 2022 00:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het zijn de laatste stuiptrekkingen van een pandemie die ten einde loopt.![]()
Op onderbuik gevoel dat we 4000 opnames in het ziekenhuis krijgen, en ons land uniek is vergeleken met andere landen met wat er op ons af gaat komen (met relatief de strengste maatregelen)quote:Op woensdag 26 januari 2022 00:19 schreef DonDruiper het volgende:
Ook gewoon een pakket voor 6 fucking weken
Waar is dat op gebaseerd?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ongelofelijk toch.quote:Op woensdag 26 januari 2022 00:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op onderbuik gevoel dat we 4000 opnames in het ziekenhuis krijgen, en ons land uniek is vergeleken met andere landen met wat er op ons af gaat komen (met relatief de strengste maatregelen)Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dit meen je toch niet serieus? Dat dat alles is?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat hebben ze tijdens de persconferentie besproken. 2G in gereedschapskist = lange termijn
Vast niet.![]()
Ik zeg doen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 21:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)uitvoeringstoets.pdf
Kijk eens wat de politie zegt, rug tegen de muur noemen we dat.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik moest wel lachen met bij Op1 dat Gommers het weer had over de modellen. Ik dacht meteen is het niet nu is een goeie vraag hoe betrouwbaar die waren de afgelopen tijd.quote:Op woensdag 26 januari 2022 00:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op onderbuik gevoel dat we 4000 opnames in het ziekenhuis krijgen, en ons land uniek is vergeleken met andere landen met wat er op ons af gaat komen (met relatief de strengste maatregelen)![]()
![]()
Kuipers maakt geen goede beurt vanavond.
Geen antwoord/eromheen draaien wat betreft die 15%, dit plaatje gebruiken om een punt te maken waarbij iemand anders ook nog terecht opmerkt dat als het over de laatste anderhalve maand gaat het grotendeels nog delta is, terwijl Omikron nu de baas is.
Oh, zie dat het al besproken is.
[ Bericht 1% gewijzigd door Scrummie op 26-01-2022 00:58:38 ]![]()
Ik hoop met je mee. Is wat mij betreft een jaar te laat.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 21:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik geef het 2-3 weken hooguit, dan is de boel wel ontploft.
De 'micromanagement regeltjes hel' van de politiek heeft niets te zoeken in het dagelijks leven van de samenleving. Opbokken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De enige reden.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:57 schreef DonDruiper het volgende:
Die is als de dood dat ze straks niet meer relevant is.
Die dacht nog ff schnabbelen totdat ik tot mn pensioen in een muf kantoor mag blijven zitten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Uit dat draadje de Belgische cijfers die een veel duidelijker beeld laten zien:quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:25 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het tweede geval misleiding. Hier lijkt me excuus wel op z’n plaats eigenlijk.![]()
![]()
wat gaat er dan gebeuren, anders dan een soort gemeten grote griepepidemie?quote:Op woensdag 26 januari 2022 00:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op onderbuik gevoel dat we 4000 opnames in het ziekenhuis krijgen, en ons land uniek is vergeleken met andere landen met wat er op ons af gaat komen (met relatief de strengste maatregelen)![]()
Ik verwacht dat bij aanhoudende grote besmettingsaantallen het CTB blijft naar het massaal pcr testen door de ggd stopt. De tellingen en variant monitoring zullen dan op basis van steekproeven genomen kunnen worden.
Dat heeft tot gevolg dat je niet zo maar een herstelbewijs kunt krijgen. Daarbij zal bij het uitblijven van steun voor 2G de gratis toegangstest worden afgebouwd tot er effectief maar 1 praktische G over blijft. De G van recent Geboosterd.
Er mag de komende periode toch wel een debat volgen over de afschaffing van de CTB maatregel met zijn papieren fantasie effectiviteit.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Loze termen, alsof ze met die maatregels de situatie onder controle kunnen houden, en de gewenste sturing kunnen geven.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:10 schreef Ronald het volgende:
Ik lees net nog een beetje de nieuwsberichten en krijg echt een soort kots smaak in mijn mond als ik dit soort teksten lees https://nos.nl/artikel/24(...)zo-bewust-een-risico
‘Bewust een risico genomen’, ‘het land van het slot halen’ etc
Rot een eind op er is nog steeds geen enkele concreet perpectief om weer terug te keren naar normaal.
Ondertussen rekenen ze waar het uit komt nog met Delta, terwijl er 100k besmettingen per dag plaats vinden. Ze volgen het advies van OMT, maar omdat het vertrouwen afbrokkelt wijken ze er dan toch maar van af.![]()
Been gebroken en corona snotneus. "Percentages opnames stijgt, waaronder veel meer jongeren"quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:46 schreef Discombobulate het volgende:
De kleine toename van ziekenhuisopnames kan ook net zo goed komen doordat mensen toevallig positief testen terwijl ze voor iets anders in het ziekenhuis komen. IC's dalen gewoon nog steeds.![]()
De OMT- en redteam leden liggen huilend en rillend van angst onder hun bed.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze nemen echt een GIGANTISCH risico
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Morgen!
Ik heb toch een beetje een wrang gevoel bij vandaag, deze versoepelingen.
Ik ben er ontzettend blij mee, sterker nog, wat mij betreft had er nog meer ruimte gegeven kunnen worden aan sectoren.
Maar als ik, zoals gisteren bij Op1, alweer hoor: spannend, wellicht bij meer zkh opnamens indammen van versoepelingen, dan vraag ik me wel af voor hoe lang deze versoepelingen er zijn.
Hoop zo dat ik het mis heb. In ieder geval van plezier voor de mensen die vandaag al naar kroeg/restaurant/bios/dierentuin etc gaan![]()
![]()
Poh....gisteren de booster gehad. Voor de 3e keer flink ziek na het vaccin. Heb ook een verhoogde hartslag die soms wat onregelmatig is. Normale bijwerking?![]()
De media doet goed z'n werk bij jou!quote:Op woensdag 26 januari 2022 06:42 schreef SilverEyes het volgende:
Morgen!
Ik ben er ontzettend blij mee, sterker nog, wat mij betreft had er nog meer ruimte gegeven kunnen worden aan sectoren.
Maar als ik, zoals gisteren bij Op1, alweer hoor: spannend, wellicht bij meer zkh opnamens indammen van versoepelingen, dan vraag ik me wel af voor hoe lang deze versoepelingen er zijn.
Hoop zo dat ik het mis heb. In ieder geval van plezier voor de mensen die vandaag al naar kroeg/restaurant/bios/dierentuin etc gaan
Ik zie Koopmans al als zo'n irritante schooljuf met haar irritante schooljuffenstem en klappend in haar handen staan; "Het speelkwartier is voorbij kinderen. En nu allemaal een zelftest, mondkapje op en weer naar binnen! Hop, hop!"quote:Op woensdag 26 januari 2022 06:42 schreef SilverEyes het volgende:
Morgen!
Hoop zo dat ik het mis heb. In ieder geval van plezier voor de mensen die vandaag al naar kroeg/restaurant/bios/dierentuin etc gaan
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Morgen, niet gekeken maar niets verrassends begrijp ik? Nog steeds klotekapjes, codes, afstand en vooral op je plek blijven zitten. Goeie versoepelingen
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ach, dat is maar net hoe je er mee omgaat hé.quote:Op woensdag 26 januari 2022 06:55 schreef josja het volgende:
Morgen, niet gekeken maar niets verrassends begrijp ik? Nog steeds klotekapjes, codes, afstand en vooral op je plek blijven zitten. Goeie versoepelingenZuiger van het FOK!-OMT![]()
Onregelmatige hartslag is geen normale bijwerking, maar kan wel door de vaccinatie komen. Als je het vandaag veel hebt, zou ik even contact met je huisarts opnemen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 06:47 schreef Stefanovich het volgende:
Poh....gisteren de booster gehad. Voor de 3e keer flink ziek na het vaccin. Heb ook een verhoogde hartslag die soms wat onregelmatig is. Normale bijwerking?Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
True true, ik kan alles weer wat ik wil inmiddels, de kroeg trek ik toch niet meer op mijn ouwe dag en ik haat voetbalquote:Op woensdag 26 januari 2022 06:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ach, dat is maar net hoe je er mee omgaat hé.. Maar het gaat allemaal zo traaaaag. En we blijven maar aankloten in de marge. Zie daar de eerstkomende maanden ook geen einde aan komen eigenlijk.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Dat vind ik wel een beetje makkelijk gezegd...quote:Op woensdag 26 januari 2022 06:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
De media doet goed z'n werk bij jou!quote:Op woensdag 26 januari 2022 06:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zie Koopmans al als zo'n irritante schooljuf met haar irritante schooljuffenstem en klappend in haar handen staan; "Het speelkwartier is voorbij kinderen. En nu allemaal een zelftest, mondkapje op en weer naar binnen! Hop, hop!"![]()
Nu je het zegt
![]()
![]()
Dus iedereen die nu wordt opgenomen ligt er met een andere reden dan Omikronquote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je komt niet door omikron in het zkh te liggen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Precies.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:00 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een beetje makkelijk gezegd...
Komt wel goed. Ooit stap je uit de angstbubbelHeeft tijd nodig.
Oude Delta, incidenteel of je moet echt een fucked up immuunsysteem hebben.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus iedereen die nu wordt opgenomen ligt er met een andere reden dan OmikronZuiger van het FOK!-OMT![]()
Mensen weten het zelf niet eens. Het is een griepje. Het tast je longen niet aan. Maar de ziekenhuizen willen zo graag iedereen met corona behandelen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus iedereen die nu wordt opgenomen ligt er met een andere reden dan Omikron![]()
Waar blijkt dat uit? Heb dat oprecht gemist. Weet dat het veel minder ziekmakend is maar niet dat het zó erg minder ziekmakend is.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oude Delta, incidenteel of je moet echt een fucked up immuunsysteem hebben.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Al kun je zgn alles dan voel je wel dat het op losse schroeven staat.
Er blijft een wolk boven hangen dus helemaal senang voelt het niet.Go hard or go home![]()
En je zal als ondernemer een 4e sluiting boven je hoofd hebben hangen terwijl je net weer wat kunt werken.
Dat is nl letterlijk wat er gezegd wordt. Dan moet je ook nog eens dankbaar zijn dat je wel gewoon je centen kan verdienen. Het is echt de omgekeerde wereld. Vind dat echt schandalig. Hoe het gebracht wordt en dat het gebracht wordt.Go hard or go home![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)-beroepen~a5b6a9ddc/quote:De economische schade van de lockdown loopt in de miljarden. Economen van Rabobank en ING hebben op verzoek van De Telegraaf een eerste schatting gemaakt van de schade van de lockdown. Rabo houdt het op ruim 2 miljard euro, ING denkt ook dat de rekening een paar miljard euro bedraagt.
De horeca had het al zwaar te verduren tijdens de avondlockdown. Volgens ING-onderzoek kostte dat de horeca al 30 tot 40 procent van de omzet. En toen moest de harde lockdown nog komen, die leidde tot omzetverliezen van bijna 70 procent in de horeca. Voor kleding- en schoenenwinkels was de ramp compleet: 90 procent minder omzet.
MKB-voorzitter Jacco Vonhof maakt zich grote zorgen over ondernemers die onvoldoende gecompenseerd zijn: ,,De ondernemer die de rekening betaalt voor deze lockdown komt er wel heel slecht vanaf."
Het mag wat kosten.![]()
Op een geopende horeca na, verandert er weinig. Al die OMT details met binnen buiten wel geen kapjes, afstanden, groepsgrootte zegt me allemaal niet zo veel.quote:Op woensdag 26 januari 2022 06:55 schreef josja het volgende:
Morgen, niet gekeken maar niets verrassends begrijp ik? Nog steeds klotekapjes, codes, afstand en vooral op je plek blijven zitten. Goeie versoepelingenSui cuique mores fingunt fortunam![]()
En dat gekut met een kortere geldigheid van herstelbewijzen en die van een booster, vind ik ook schandalig.
Dit gaat helemaal nergens meer over maar het cadeaupapier glanst mooi en is shiny dus mensen vinden het prachtig.Go hard or go home![]()
Gast, dit geloof je zelf toch niet? Het is een drama om mensen met corona te behandelen voor het ziekenhuis, zowel qua personele inzet als qua middelen die je nodig hebt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:05 schreef CR7 het volgende:
[..]
Mensen weten het zelf niet eens. Het is een griepje. Het tast je longen niet aan. Maar de ziekenhuizen willen zo graag iedereen met corona behandelen.
Ze hebben tig keer liever gewone patiënten.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Hoe is het met je?quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:17 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Gast, dit geloof je zelf toch niet? Het is een drama om mensen met corona te behandelen voor het ziekenhuis, zowel qua personele inzet als qua middelen die je nodig hebt.
Ze hebben tig keer liever gewone patiënten.Go hard or go home![]()
Verkouden vooral, iets minder smaak (en die was al twijfelachtig, m'n goede smaakquote:![]()
). Verder wel oke. Het is jammer dat de verplichte quarantaine nog zo lang duurt, want zeker de kinderen hadden wel weer naar school gekund.
Daar iedereen weer hersteld?Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Dat is effectief de grootste ont-soepeling. Dat per 1 april alle volledig gevaccineerden die 9+ maanden gevaccineerd zijn hun QR code wordt afgenomen tot ze positief testen of een booster halen. Simpelweg dwang omdat < 45 maar marginaal voor de booster gaat.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:15 schreef Noek het volgende:
En dat gekut met een kortere geldigheid van herstelbewijzen en die van een booster, vind ik ook schandalig.
Dit gaat helemaal nergens meer over maar het cadeaupapier glanst mooi en is shiny dus mensen vinden het prachtig.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het worden spannende tijden ! 🤥quote:Op woensdag 26 januari 2022 00:26 schreef falling_away het volgende:
[..]
De komende drie weken worden cruciaal!![]()
Maae ze zijn tegen die tijd wel massaal besmet en doen dan ook vrolijk mee aan de QR samenleving.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:19 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat is effectief de grootste ont-soepeling. Dat per 1 april alle volledig gevaccineerden die 9+ maanden gevaccineerd zijn hun QR code wordt afgenomen tot ze positief testen of een booster halen. Simpelweg dwang omdat < 45 maar marginaal voor de booster gaat.![]()
Ja, die quarantaine regels hadden ook wel aangepast kunnen worden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:19 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Verkouden vooral, iets minder smaak (en die was al twijfelachtig, m'n goede smaak![]()
). Verder wel oke. Het is jammer dat de verplichte quarantaine nog zo lang duurt, want zeker de kinderen hadden wel weer naar school gekund.
Daar iedereen weer hersteld?
Je bent er vast weer snel bij, incl slechte smaak.
Hier knapt die met de dag meer op. Verder niemand positief dus ik moet nog een dag in huis blijven, geloof ik. Zo nog maar eens alles lezen.Go hard or go home![]()
Get it out!quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:24 schreef Zwansen het volgende:
Gister booster gehaald, nu keiharde koppijn. Had het ook koud vannacht.
#prikspijt
Misschien kun je het eruit zuigen.Go hard or go home![]()
Als we beleid van Frankrijk/Duitsland hadden gevolgd dan was alles gewoon open gebleven.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-beroepen~a5b6a9ddc/
Het mag wat kosten.
Dan hadden we een 2G beleid gehad meer gevaccineerden / duidelijk mondkapjes beleid.![]()
Lol, je weet dat ze de laatste dagen record na record verbreken in Frankrijk met het aantal besmettingen?quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:27 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Als we beleid van Frankrijk/Duitsland hadden gevolgd dan was alles gewoon open gebleven.
Dan hadden we een 2G beleid gehad meer gevaccineerden / duidelijk mondkapjes beleid.![]()
Deze post had een DM moeten zijn gok ik?quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Get it out!
Misschien kun je het eruit zuigen.![]()
Deze waanzinnige regel had ik even gemist, de tering zegquote:is een coronatoegangsbewijs verplicht voor iedereen vanaf 13 jaar in de horeca, theaters en concertzalen, musea, binnensportlocaties, bioscopen, dierentuinen, pretparken, sauna's en casino's.![]()
vanaf 13 jaar een ctb, flikker een end op man met z'n allen
![]()
![]()
![]()
13 jaar al, wordt steeds gekker.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:32 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Deze waanzinnige regel had ik even gemist, de tering zeg![]()
![]()
![]()
![]()
Je hebt niet zo veel keuze. Ik laat commerciële locaties waar ik niet per se heen hoef, waar QR actief wordt toegepast zo veel mogelijk links liggen, maar voor sommige dingen is geen alternatief. Besmet of toch tenminste exposed aan omikron worden we toch wel. Of je dan een paar dagen een snotneusje krijgt of niet ligt aan zo veel dingen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maae ze zijn tegen die tijd wel massaal besmet en doen dan ook vrolijk mee aan de QR samenleving.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het gaat allang niet meer om het aantal besmettingen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lol, je weet dat ze de laatste dagen record na record verbreken in Frankrijk met het aantal besmettingen?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ook weer fake news van de overheid. Heb je als 13-jarige tegen heug en meug een vaccinatie en CTB gehaald, mag je nog steeds niet naar het casino want 18-.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:32 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
![]()
Never explain, never apologize.![]()
Dat weet ik maar als iemand beweert dat we door 2G en mondkapjes niet in lockdown waren geweest zoals in Frankrijk dan heeft hij het denk toch over de besmettingen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het gaat allang niet meer om het aantal besmettingen.![]()
Waarom wil de regering dan met alle geweld het ctb overeind houden?quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het gaat allang niet meer om het aantal besmettingen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Frankrijk heeft pas sinds deze week 2G en mondkapjes worden daar echt niet anders of beter gedragen dan hier. Frankrijk heeft ook 500k cases per dag.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:27 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Als we beleid van Frankrijk/Duitsland hadden gevolgd dan was alles gewoon open gebleven.
Dan hadden we een 2G beleid gehad meer gevaccineerden / duidelijk mondkapjes beleid.
Er is daar gewoon besloten om geen lockdowns meer in te voeren. Dat is wat anders.![]()
CTB kan helpen de contactmomenten van risicogroepen te beperken. Dan vinden de besmettingen meer plaats onder groepen met laag risico op zkh/IC-opname en zorg je voor een nog grotere disconnect tussen besmettingen en opnames.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom wil de regering dan met alle geweld het ctb overeind houden?
Maar dan moeten ze ook wel die besmettingen los gaan laten
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
heb ook wel het idee dat dat laatste gebeurd. Want ondanks 60kplus besmettingen gaan ze toch een stapje verder dan het omt zou willen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
CTB kan helpen de contactmomenten van risicogroepen te beperken. Dan vinden de besmettingen meer plaats onder groepen met laag risico op zkh/IC-opname en zorg je voor een nog grotere disconnect tussen besmettingen en opnames.
Maar dan moeten ze ook wel die besmettingen los gaan laten![]()
Omdat het een politiek prestigeproject geworden is waarbij het allang niet meer draait om effectiviteit of draagvlak. Past mooi in het rijtje Noord/Zuidlijn, Betuweroute, elektronisch patiëntendossier, dividendbelasting, Lelystad Airport en zo kunnen we nog wel even doorgaan.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom wil de regering dan met alle geweld het ctb overeind houden?![]()
We komen er welquote:Op woensdag 26 januari 2022 07:47 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
heb ook wel het idee dat dat laatste gebeurd. Want ondanks 60kplus besmettingen gaan ze toch een stapje verder dan het omt zou willen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik denk dat je er nog veel te inhoudelijk naar kijkt. Het is verliesaversie. Eenmaal afgeschaft krijg je het CTB niet meer ingevoerd. Vandaar ook steeds die verwijzing naar de gereedschapskist. Bij de meeste mensen zit daar ook gereedschap in dat ze al jaren niet gebruikt hebben maar toch niet weg doen voor het geval dat.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
CTB kan helpen de contactmomenten van risicogroepen te beperken. Dan vinden de besmettingen meer plaats onder groepen met laag risico op zkh/IC-opname en zorg je voor een nog grotere disconnect tussen besmettingen en opnames.
Maar dan moeten ze ook wel die besmettingen los gaan latenNever explain, never apologize.![]()
Het CTB heeft wel de potentie om uit te groeien tot de nieuwe ANPR. Straks gaat de Belastingdienst die gegevens gebruiken om fraudeurs op te sporen en dan vinden we het prachtig want law & order en we hebben toch niets te verbergen.
Het zou me oprecht niets verbazen.![]()
Welke gegevensquote:Op woensdag 26 januari 2022 07:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Het CTB heeft wel de potentie om uit te groeien tot de nieuwe ANPR. Straks gaat de Belastingdienst die gegevens gebruiken om fraudeurs op te sporen en dan vinden we het prachtig want law & order en we hebben toch niets te verbergen.
Het zou me oprecht niets verbazen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ja preciesquote:Op woensdag 26 januari 2022 07:52 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ik denk dat je er nog veel te inhoudelijk naar kijkt. Het is verliesaversie. Eenmaal afgeschaft krijg je het CTB niet meer ingevoerd. Vandaar ook steeds die verwijzing naar de gereedschapskist. Bij de meeste mensen zit daar ook gereedschap in dat ze al jaren niet gebruikt hebben maar toch niet weg doen voor het geval dat.Laten we hopen dat het inderdaad zo goed als voorbij is en 2G etc niet nodig gaat zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
De gegevens waar je die QR laat scannen worden nu niet opgeslagen maar dat is natuurlijk simpel aan te passen “in het belang van de opsporing”.quote:
CTB moet gewoon zsm weg, om nog veel meer redenen dan dit trouwens.![]()
Ja, dan heb je het dus al over een compleet anders opgezet systeem. Zowel wettelijk als technisch.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De gegevens waar je die QR laat scannen worden nu niet opgeslagen maar dat is natuurlijk simpel aan te passen “in het belang van de opsporing”.
CTB moet gewoon zsm weg, om nog veel meer redenen dan dit trouwens.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Het enige waar ik "bang" voor ben, is dat over een paar weken alles weer dichtgeknald of alsnog naar 20 of zelfs 17 uur gebracht wordt. Niet echt een lekkere lange termijnvisie als dat zwaard van Damocles zo boven je hoofd hangt als ondernemer.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Precies.
Komt wel goed. Ooit stap je uit de angstbubbelHeeft tijd nodig.
![]()
Die dan weer terug komen met nieuwe besmettingen en varianten, zoals nu het geval is. Zo krijg je het zeker nooit onder controle. Maargoed dat was mijn punt niet. Het punt is dat 2g niets toevoegt qua veiligheid (maar wel qua sturing en controle) en dat ik na een jaar vragen nog steeds geen antwoord heb op de vraag of mijn prive telefoon ineens een staats-apparaat is wat nodig is om een openbare gelegenheid te betreden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 00:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik had die booster toch wel gehaald. Maar ik denk dat op gebied van reizen zeker buiten de EU je de komende jaren nog wel aan vast zit dat je gevaccineerd moet zijn. Overal is er veel druk op de zorg geweest en overal zie dat het vooral ongevaccineerde voor die druk zorgen in het vaccin tijdperk. Dus veel landen zullen daarom wel graag gevaccineerde toeristen ontvangen.
Maar zolang het gros mee doet (anders kan ik niks leuks doehoen) werkt het prima. En het opzetten van de bevolking tegen elkaar werkt ook nog steeds, dus de overheid vind het wel mooi.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Maar dat is wel het EU systeem.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dan heb je het dus al over een compleet anders opgezet systeem. Zowel wettelijk als technisch.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Oei.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Correct, hopelijk zien mensen dat ook in als de interface waar me nu zo goed aan kan wennen "ik moet de app laten zien bij de deur" gelijk blijft.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dan heb je het dus al over een compleet anders opgezet systeem. Zowel wettelijk als technisch.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Daarom heeft Nederland nou juist de moeite genomen om een eigen systeem te ontwikkelen, parallel aan het EU-systeem.quote:Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat is niet sinds gister maar al een hele tijd.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:32 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
![]()
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik ben ook totaal niet voor 2G. Ik vind het een on ding hetzelfde als de QR-code en vaccinatieverplichting. Ik persoonlijk vind dat je vaccinatiestrategie en voorlichting te kort schiet of mislukt is als je zulke dingen nodig hebt. Maar nu ging het puur over reizen en ik verwacht dat veel landen voorlopig nog alleen gevaccineerde mensen toe willen laten in hun land. In de EU is dat lastiger omdat je ook via land kan reizen maar daar buiten wordt het al snel lastiger. Nieuwe varianten zullen komen en die ga je niet tegen houden met reisbeperkingen als mensen nog steeds met die illusie leven dan hebben ze 2 jaar nieuws gemist. Iedere keer als er een nieuwe variant werd ontdekt bleek die al over heel de wereld verspreid te zijn. Dus dat zal bij nieuwe varianten ook gewoon gebeuren. Hopelijk hebben ze hetzelfde effect als omicron dat het steeds milder wordt zeker bij mensen die gevaccineerd/besmet zijn geweest.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die dan weer terug komen met nieuwe besmettingen en varianten, zoals nu het geval is. Zo krijg je het zeker nooit onder controle. Maargoed dat was mijn punt niet. Het punt is dat 2g niets toevoegt qua veiligheid (maar wel qua sturing en controle) en dat ik na een jaar vragen nog steeds geen antwoord heb op de vraag of mijn prive telefoon ineens een staats-apparaat is wat nodig is om een openbare gelegenheid te betreden.
Maar zolang het gros mee doet (anders kan ik niks leuks doehoen) werkt het prima. En het opzetten van de bevolking tegen elkaar werkt ook nog steeds, dus de overheid vind het wel mooi.
![]()
Waarvan Kuipers gisteren zei dat hij ‘m wil uitfaseren. Dan blijft dus alleen die van de EU over, die je hoe dan ook nodig hebt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daarom heeft Nederland nou juist de moeite genomen om een eigen systeem te ontwikkelen, parallel aan het EU-systeem.![]()
Ah, dat had ik gemist. Die EU-versie biedt veel minder waarborgen op privacyvlak idd, dat is een slechte zaak.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarvan Kuipers gisteren zei dat hij ‘m wil uitfaseren. Dan blijft dus alleen die van de EU over, die je hoe dan ook nodig hebt.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Waar ik bang voor ben is dat we straks een virus krijgen waarbij iedereen draaiend en knikkebollend over straat loopt en je binnen een dag dood bent, als ze niets aan die vogelgriep doen. Vogelgriep begon ook 'gewoon' met een longaandoening en kijk wat het nu doet met die dieren.
Laten ze daar al hun aandacht op richten ipv moet alles om 8 uur of om 10 uur dicht. Rusland is minder gevaarlijk dan die vogelgriep die nu heerst over de hele wereld.![]()
Echt? Dan verbaasd het me dat hier niet meer een juichstemming isquote:Op woensdag 26 januari 2022 08:27 schreef chratnox het volgende:
Waarvan Kuipers gisteren zei dat hij ‘m wil uitfaseren.
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Oh, daar hebben we ook een vaccin tegen, maar ja....quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:35 schreef Mondkapje het volgende:
Waar ik bang voor ben is dat we straks een virus krijgen waarbij iedereen draaiend en knikkebollend over straat loopt en je binnen een dag dood bent, als ze niets aan die vogelgriep doen. Vogelgriep begon ook 'gewoon' met een longaandoening en kijk wat het nu doet met die dieren.
Laten ze daar al hun aandacht op richten ipv moet alles om 8 uur of om 10 uur dicht. Rusland is minder gevaarlijk dan die vogelgriep die nu heerst over de hele wereld.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ik zie een toekomst voor blijvende QR/CTBquote:Op woensdag 26 januari 2022 08:35 schreef Mondkapje het volgende:
Laten ze daar al hun aandacht op richten ipv moet alles om 8 uur of om 10 uur dicht. Rusland is minder gevaarlijk dan die vogelgriep die nu heerst over de hele wereld.![]()
![]()
Anderhalve meter in de cultuur is natuurlijk waardeloos. Je zou van Rutte toch meer verwachten in die zin, hij is pianist, houdt van klassieke muziek, cultuurminnend zou je denken.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
Echt? Dan verbaasd het me dat hier niet meer een juichstemming is
Misschien als het tijd is voor de Mattheus Passion, dat ie na begint te denken.
Dat virus is zo besmettelijk dat het echt wel anderhalve meter kan overbruggen. Dus kun je echt net zo goed mensen naast elkaar zetten, mondkapje heeft meer zin. En dat schaffen ze weer af als je zit, was net twee weken ingevoerd.
[ Bericht 6% gewijzigd door Mondkapje op 26-01-2022 09:01:48 ]![]()
Natuurlijk heb je gelijk. Maar onze politiek leiders houden ervan om dit soort dingen te micromanagen, waar de vrees in dit topic dus meer dan terecht bleek.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:55 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Anderhalve meter in de cultuur is natuurlijk waardeloos. Je zou van Rutte toch meer verwachten in die zin, hij is pianist, houdt van klassieke muziek, cultuurminnend zou je denken.
Misschien als het tijd is voor de Mattheus Passion, dat ie na begint te denken.
Dat virus is zo besmettelijk dat het echt wel anderhalve meter kan overbruggen. Dus kun je echt net zo goed mensen naast elkaar zetten, mondkapje heeft meer zin. En dat schaffen ze weer af als je zit, was net twee weken ingevoerd.
Zat gister VI vandaag te kijken. Ze zijn bezig om publiek te werven. Maar moeten ze die dan om 22.00 naar huis sturen? is toch ook bijzonder te noemen indien waar.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik hoop het, en dat ze het live doen. Om de debiliteit van zulke maatregelen aan te geven.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:08 schreef Gunner het volgende:
Zat gister VI vandaag te kijken. Ze zijn bezig om publiek te werven. Maar moeten ze die dan om 22.00 naar huis sturen? is toch ook bijzonder te noemen indien waar.![]()
Ik heb een hekel aan t CTB, maar in vergelijking met de Europese is die van ons een zegen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
Echt? Dan verbaasd het me dat hier niet meer een juichstemming is![]()
Verbaast me zo dat mensen dit niet als optelsom doen en idd deze conclusie is de enige die ik ook ziequote:Op woensdag 26 januari 2022 08:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarvan Kuipers gisteren zei dat hij ‘m wil uitfaseren. Dan blijft dus alleen die van de EU over, die je hoe dan ook nodig hebt.
Tevens het stukje over die 'tot' 15% effect bij inzet CTB
Als ik zulke analyses en uitspraken op mijn werk doe hoef ik denk ik snel niet meer terug te komen en word ik recht in mijn bek uitgelachenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Allemaal losstaande zaken ditquote:Op woensdag 26 januari 2022 08:35 schreef Mondkapje het volgende:
Laten ze daar al hun aandacht op richten ipv moet alles om 8 uur of om 10 uur dicht. Rusland is minder gevaarlijk dan die vogelgriep die nu heerst over de hele wereld.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
In het begin kwam het OMT met cijfers tot op de komma die een maatregel aan besmettingen zou veroorzaken. Geen 15000, maar 16.250 oid.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Verbaast me zo dat mensen dit niet als optelsom doen en idd deze conclusie is de enige die ik ook zie
Als ik zulke analyses en uitspraken op mijn werk doe hoef ik denk ik snel niet meer terug te komen en word ik recht in mijn bek uitgelachen![]()
Geen Ali B met de ringstaartmaki's doen hè!quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
Zo naar dierentuin.
@:yvonne
Have fun!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dan staan we straks de hele dag te kakelen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:35 schreef Mondkapje het volgende:
Maar het is wel een plusje als je nog een keer minister wil worden namens D66!quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Verbaast me zo dat mensen dit niet als optelsom doen en idd deze conclusie is de enige die ik ook zie
Als ik zulke analyses en uitspraken op mijn werk doe hoef ik denk ik snel niet meer terug te komen en word ik recht in mijn bek uitgelachenNever explain, never apologize.![]()
Kentucky Fried QR codequote:Op woensdag 26 januari 2022 09:19 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Dan staan we straks de hele dag te kakelen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hahaha, ik geloof niet echt dat deze Ria dat ambieertquote:Op woensdag 26 januari 2022 09:20 schreef Lurf het volgende:
[..]
Maar het is wel een plusje als je nog een keer minister wil worden namens D66!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Waarna je de volgende dag omvalt. Het is wel een oplossing voor de overbevolking.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:19 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Dan staan we straks de hele dag te kakelen.![]()
Heb je daar al hulp voor gezocht?quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:35 schreef Mondkapje het volgende:
Laten ze daar al hun aandacht op richten ipv moet alles om 8 uur of om 10 uur dicht. Rusland is minder gevaarlijk dan die vogelgriep die nu heerst over de hele wereld.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Heb je het weleens geprobeerd? Nou dan, hoe kun je er dan een oordeel over hebben???quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik wil geen seks met dieren.
Mijn goede vriend @:kingroland wel overigens. Hij geilt op gele apen.
@:caland @:wateropmars
Of ga je zo ook met je kinderen om? Die moeten toch ook alles aan tafel proberen neem ik aan?
@Haags hoe doe jij dat?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Bijna 40% van de coronagevallen in het zkh ligt er met een andere reden. De rest kan ook deels delta zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus iedereen die nu wordt opgenomen ligt er met een andere reden dan Omikron![]()
Hoe zit het met die zelftesten bij omicron?
Een collega was vanwege vakantie langs de teststraat geweest. Hele gezin positief maar niemand heeft klachten en de zelftesten bleven ook negatief.![]()
Ah, nu hebben de ziekenhuizen het gedaan.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:05 schreef CR7 het volgende:
[..]
Mensen weten het zelf niet eens. Het is een griepje. Het tast je longen niet aan. Maar de ziekenhuizen willen zo graag iedereen met corona behandelen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
je moet dat staafje ook in je keel stampenquote:Op woensdag 26 januari 2022 09:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe zit het met die zelftesten bij omicron?
Een collega was vanwege vakantie langs de teststraat geweest. Hele gezin positief maar niemand heeft klachten en de zelftesten bleven ook negatief.![]()
Ik ben tegen racismequote:Op woensdag 26 januari 2022 09:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik wil geen seks met dieren.
Mijn goede vriend @:kingroland wel overigens. Hij geilt op gele apen.
@:caland @:wateropmars![]()
Kan. Maar volgens mij belanden er ook gewoon mensen dóór Omikron in het ziekenhuis hoor. Vooral de ongevaccineerden in de risicogroepen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bijna 40% van de coronagevallen in het zkh ligt er met een andere reden. De rest kan ook deels delta zijn.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Kloptquote:Op woensdag 26 januari 2022 09:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan. Maar volgens mij belanden er ook gewoon mensen dóór Omikron in het ziekenhuis hoor. Vooral de ongevaccineerden in de risicogroepen.
IC wel nauwelijks begrijp ik
Maar goed. We kunnen allemaal lopen te zitten te staan te denken, harrrrrde data willen we
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vast een paar. Er belanden ook mensen in het ziekenhuis met een griepje.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan. Maar volgens mij belanden er ook gewoon mensen dóór Omikron in het ziekenhuis hoor. Vooral de ongevaccineerden in de risicogroepen.![]()
Je belandt niet in een ziekenhuis met een griepjequote:Op woensdag 26 januari 2022 09:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vast een paar. Er belanden ook mensen in het ziekenhuis met een griepje.
Griep is een serieuze ziektelast en ziekenhuisopname is alleen als je fors fors ziek bent ervan
Ga nou niet de discussie dom maken door dit soort downplayen te doen bij iets als griepOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Er werd beweerd dat je niet door Omikron in het ziekenhuis belandt. Dat lijkt me onzin.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vast een paar. Er belanden ook mensen in het ziekenhuis met een griepje.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dus 2 maal liegen door Kuipers in zijn eerste persco.
Die 15% effectiviteit van 3G klopte niet, en dat plaatje van het aantal ongevaccineerden / gevaccineerden in het ziekenhuis klopte niet. Dat is niet goed voor het vertrouwen.
Waar zijn ze mee bezig? Waarom?![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Je belandt niet in een ziekenhuis met een griepje
Griep is een serieuze ziektelast en ziekenhuisopname is alleen als je fors fors ziek bent ervan
Ga nou niet de discussie dom maken door dit soort downplayen te doen bij iets als griep![]()
![]()
Bronvermelding van de werkelijke cijfers dan graag?quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:41 schreef zoost het volgende:
Die 15% effectiviteit van 3G klopte niet, en dat plaatje van het aantal ongevaccineerden / gevaccineerden in het ziekenhuis klopte niet. Dat is niet goed voor het vertrouwen.
Waar zijn ze mee bezig? Waarom?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Wat klopte daar niet aan? En heb je daar een bron voor?quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:41 schreef zoost het volgende:
Waar zijn ze mee bezig? Waarom?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
https://www.volksgezondhe(...)uisopnamen-influenzaquote:
Totaal opnamen op jaarbasis: 6.145
totaal aantal verpleegdagenl: 42.075
Cijfers uit 2019.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Over die effectiviteit is toch niet gelogen? Plaatje had wel wat actueler gemogen ja, maar is ook geen leugen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:41 schreef zoost het volgende:
Waar zijn ze mee bezig? Waarom?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Die 15% klopt, maar alleen in theorie. In de praktijk betekent dat zo'n beetje overal 3G behalve thuis.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat klopte daar niet aan? En heb je daar een bron voor?
Over die aantallen is discussie omdat er cijfers van de afgelopen anderhalve maand zijn gebruikt, die zouden allicht vertekend kunnen zijn op het moment.
Overigens is dat eerste dus geen misleiding. Het klopt gewoon, want ik kan me voorstellen dat CTB voor alles behalve thuis en school nog gewoon op tafel ligt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Da_Sandman op 26-01-2022 09:55:26 ]'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Die 15% effectiviteit van 3G klopte niet (a), en dat plaatje van het aantal ongevaccineerden / gevaccineerden in het ziekenhuis klopte niet. Dat is niet goed voor het vertrouwen.
Waar zijn ze mee bezig? Waarom?
(a)
(b)![]()
Die 15% klopt wel degelijk als je naar activiteiten kijkt die je wilt openen. In die context had hij het er toch over?quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:52 schreef zoost het volgende:
Die 15% effectiviteit van 3G klopte niet (a), en dat plaatje van het aantal ongevaccineerden / gevaccineerden in het ziekenhuis klopte niet. Dat is niet goed voor het vertrouwen.
(a)
[ twitter ]
[ twitter ]
(b)
[ twitter ]
[ twitter ]Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:55 schreef Questular het volgende:
Staan er ook wel eens leuke dingen op twitter?afgelopen zondag was het er erg leuk.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
De KNVB is wel lekker vlot met de berichtgeving omtrent de competitiehervattingen zeg.
Prutsers.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ollie de cijfertjesman en Cijfertjes42 sowiesoquote:Op woensdag 26 januari 2022 09:55 schreef Questular het volgende:
Staan er ook wel eens leuke dingen op twitter?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Om Other Lives te citeren: "We're just tamer animals"quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik wil geen seks met dieren.![]()
Nee, die 15% is als je 3G ook op werk, winkels en supermarkt invoertquote:Op woensdag 26 januari 2022 09:53 schreef Drekkoning het volgende:
Die 15% klopt wel degelijk als je naar activiteiten kijkt die je wilt openen. In die context had hij het er toch over?![]()
Een beetje zoals in gidsland Duitsland.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:57 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, die 15% is als je 3G ook op werk, winkels en supermarkt invoert'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Om Other Lives te citeren: "We're just tamer animals"![]()
![]()
Twitter is geen bron. Probeer het gerust nog een keer.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:52 schreef zoost het volgende:
(a)
[ twitter ]
[ twitter ]
(b)
[ twitter ]
[ twitter ]Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ze zouden vanochtend komen met meer info. Nog maximaal 2 uurtjesquote:Op woensdag 26 januari 2022 09:57 schreef Caland het volgende:
De KNVB is wel lekker vlot met de berichtgeving omtrent de competitiehervattingen zeg.
Prutsers.![]()
![]()
Ze hadden dat bericht ook niet om 19.15 gisteren al online kunnen hebben.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze zouden vanochtend komen met meer info. Nog maximaal 2 uurtjesVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja dat snap ik ook niet helemaal. Scenarios hadden ze al klaar liggenquote:Op woensdag 26 januari 2022 10:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze hadden dat bericht ook niet om 19.15 gisteren al online kunnen hebben.![]()
Tsja, als je denkt dat de KNVB een stroperig orgaan is voor het betaald voetbal dan is de amateurtak zo mogelijk nog lachwekkender.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook niet helemaal. Scenarios hadden ze al klaar liggenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Volgens mij was het in de context van het openen van bepaalde activiteiten. Dan bereik je op die activiteit een reductie van ruim 15% als je dat met 2G doet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:57 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, die 15% is als je 3G ook op werk, winkels en supermarkt invoert
Maar kan zijn dat ik die context niet helemaal helder meer heb
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik heb niet naar de persco gekeken en goed geslapen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik kon er niet van slapen, wat vind ik het allemaal spannend.
Op naar een nieuw record vandaag.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ik kan hier echt heel kwaad om worden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:52 schreef zoost het volgende:
(a)
[ twitter ]
[ twitter ]
(b)
[ twitter ]
[ twitter ]
Onze prikpooier was gewoon een incompetente flapdrol die niet beter wist, Ernst is bewust aan het manipuleren.![]()
Jaquote:Op woensdag 26 januari 2022 07:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die 15% geldt echter voor alles. Behalve thuis.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die 15% klopt wel degelijk als je naar activiteiten kijkt die je wilt openen. In die context had hij het er toch over?![]()
En wat gaat op de lange termijn overeind blijven, een lokaal systeem of een EU breed systeem?quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daarom heeft Nederland nou juist de moeite genomen om een eigen systeem te ontwikkelen, parallel aan het EU-systeem.
Het is een kwestie van tijd voor andere landen onze app niet meer accepteren. En dan kan iedereen over naar het EU systeem, "anders mag je niks meer".
Doe er gewoon niet aan mee. Nu de restaurants, bios etc weer open gaan maar mét deze controle app, hoeven we maar 1 maandje thuis te blijven en het is gedaan. Dan heeft alles wat open is geen inkomsten en krijg je vanzelf gezeur. Opr_tten met die app.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Kuipers wil gewoon 2g. Je zag 'm zichtbaar balen tijdens de persco. Hij leefde alleen even op toen het ging over 2g/3g.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:52 schreef zoost het volgende:
(a)
[ twitter ]
[ twitter ]
(b)
[ twitter ]
[ twitter ]
Rutte verkondigde de boodschap ook al met zichtbare weerzin.![]()
2G, 3G pas moet en zal er komen, ook al hebben ze geen steekhoudende argumenten. Je zou er achterdochtig van worden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:08 schreef Wereldgozer het volgende:
Onze prikpooier was gewoon een incompetente flapdrol die niet beter wist, Ernst is bewust aan het manipuleren.![]()
Bronquote:Lijkt me erg sterk namelijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Nee, 17% minder besmettingen bij opening van een bepaalde activiteit met 2G tov van opening zonder 2G, toch?quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die 15% geldt echter voor alles. Behalve thuis.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Volgens mij zij hij dat dat een percentage kan zijn als je het invoert het huidige ctb beleid werd niet genoemd, blijkbaar bedoelde hij dus een verdere invoering.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:57 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, die 15% is als je 3G ook op werk, winkels en supermarkt invoertJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
En dat op basis van een bron waar elke idioot zijn gal kan spuien en leugens kan verspreiden. Dan kies ik toch voor Kuipers.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:08 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ik kan hier echt heel kwaad om worden.
Onze prikpooier was gewoon een incompetente flapdrol die niet beter wist, Ernst is bewust aan het manipuleren.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Andere landen accepteren onze QR-code sowieso niet. Daarom heb je ook een EU-QR-code in je check app.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
En wat gaat op de lange termijn overeind blijven, een lokaal systeem of een EU breed systeem?
Het is een kwestie van tijd voor andere landen onze app niet meer accepteren. En dan kan iedereen over naar het EU systeem, "anders mag je niks meer".
Doe er gewoon niet aan mee. Nu de restaurants, bios etc weer open gaan maar mét deze controle app, hoeven we maar 1 maandje thuis te blijven en het is gedaan. Dan heeft alles wat open is geen inkomsten en krijg je vanzelf gezeur. Opr_tten met die app.
Verder moet jij helemaal zelf weten waar je al dan niet aan meedoet natuurlijk
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
De TU Delft?quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
En dat op basis van een bron waar elke idioot zijn gal kan spuien en leugens kan verspreiden. Dan kies ik toch voor Kuipers.![]()
Of de FSB?quote:Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Gevoelig voor autoriteit?quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
En dat op basis van een bron waar elke idioot zijn gal kan spuien en leugens kan verspreiden. Dan kies ik toch voor Kuipers.![]()
De partijen die dat perse blijven willen ondanks alle kosten en aantoonbaar futiele baten, hebben daar dan kennelijk andere redenen voor dan virusbestrijding.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:18 schreef zoost het volgende:
[..]
2G, 3G pas moet en zal er komen, ook al hebben ze geen steekhoudende argumenten. Je zou er achterdochtig van worden.
Nee, ik denk niet richting de babybloeddrinkendepedofielealiens-richting, maar ze kunnen de controle gewoon niet meer los laten. Vandaar ook dat neurotische gemicromanage de hele tijd.![]()
Lijkt me niet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, 17% minder besmettingen bij opening van een bepaalde activiteit met 2G tov van opening zonder 2G, toch?![]()
Ik niet. Mijn vertrouwen in de overheid is zeer klein.quote:Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Deze? Dan was het Leendert Beekman van BNRquote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:57 schreef falling_away het volgende:
Er was een journalist die vanavond wat kritische vragen stelde, oa of wij in Nederland een ander virus hebben dan de landen om ons heen.. wie was dat eigenlijk?![]()
Nee, het is wel het enige wat benoemd werd zo'n beetje, door zowel Kuipers als Rutte. Dat ze het in de gereedschapskist willen hebben voor de toekomst.quote:Op woensdag 26 januari 2022 00:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus? Dat dat alles is?
Vast niet.![]()
Dankquote:Op woensdag 26 januari 2022 09:48 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
https://www.volksgezondhe(...)uisopnamen-influenza
Totaal opnamen op jaarbasis: 6.145
totaal aantal verpleegdagenl: 42.075
Cijfers uit 2019.![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Tot 15% hè, bij inzet bij alles behalve je (t)huis idd.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die 15% geldt echter voor alles. Behalve thuis.
AbsurditeitOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Oh ja, tot 15 procent. Dat is nog wel een belangrijke nuance.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Tot 15% hè, bij inzet bij alles behalve je (t)huis idd.
Absurditeit![]()
Dat staat in dat rapport iig.quote:Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Gaat me wat ver, het verhaal is eerder dat er nog te weinig data is en je eigenlijk nog een maandje moet wachtenquote:
Dit is de bijbehorende bron https://www.rivm.nl/covid(...)en-ernstige-covid-19
Daar staat enerzijds ditMaar ook ditquote:Op 18 november 2021 is in Nederland de boostervaccinatiecampagne gestart. Vandaag rapporteert het RIVMRijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu voor het eerst over de effectiviteit van de boostervaccinatie tegen ziekenhuis- en ICintensive care-opname. Tussen 19 november 2021 en 13 januari 2022 was de vaccineffectiviteit voor mensen met een boostervaccinatie 97% tegen ziekenhuisopnames en 98% tegen IC-opnames.quote:Delta periode
De meeste ziekenhuisopnames door corona sinds de start van de boostercampagne zijn nog veroorzaakt door de deltavariant van het coronavirus. De vaccineffectiviteit tussen 19 november en 13 januari heeft dus vooral betrekking op de deltavariant. Een schatting van de vaccineffectiviteit tegen ziekenhuisopname door de omikronvariant is nu nog niet mogelijk. Gegevens uit het Verenigd Koninkrijk laten zien dat de bescherming door de basisserie en booster tegen de variant omikron lager is dan tegen delta, maar dat net als bij de deltavariant een boostervaccinatie veel meer bescherming biedt dan alleen de basisserie.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dit heeft alles te maken met de digitale identiteit die men wil gaan invoeren. Het is een noodzakelijk bruggetje. Zie ook het regeer akkoord.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De partijen die dat perse blijven willen ondanks alle kosten en aantoonbaar futiele baten, hebben daar dan kennelijk andere redenen voor dan virusbestrijding.
Nee, ik denk niet richting de babybloeddrinkendepedofielealiens-richting, maar ze kunnen de controle gewoon niet meer los laten. Vandaar ook dat neurotische gemicromanage de hele tijd.
https://ibestuur.nl/nieuw(...)nt-van-europa-worden
"We geven mensen een eigen ‘online’ identiteit en regie over hun eigen data"
China 2.0![]()
Voor gebruik in de EU, buiten Nederland, voldoen we nu gewoon aan de EU eisenquote:Op woensdag 26 januari 2022 10:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
En wat gaat op de lange termijn overeind blijven, een lokaal systeem of een EU breed systeem?
Doe er gewoon niet aan mee. Nu de restaurants, bios etc weer open gaan maar mét deze controle app, hoeven we maar 1 maandje thuis te blijven en het is gedaan. Dan heeft alles wat open is geen inkomsten en krijg je vanzelf gezeur. Opr_tten met die app.
Je gebruikt de Nederlandse QR code nu toch helemaal nergens behalve ín Nederland?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kijk eens wie het schrijftquote:Op woensdag 26 januari 2022 10:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
BronLijkt me erg sterk namelijk.
Het correcte antwoord is neeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kunnen we inmiddels stellen dat Kuipers deze baan heeft om voor D66 de QR samenleving erdoorheen te krijgen?![]()
![]()
Ook mooi dit. Die vraag over wanneer we terug kunnen naar normaal. En dan gewoon geen antwoord geven.
En de conclusie dat er eigenlijk gewoon nog steeds geen visie is. Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen.![]()
Haal je nu een kritische MSM bron aan? Dat kan toch niet!quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Ook mooi dit. Die vraag over wanneer we terug kunnen naar normaal. En dan gewoon geen antwoord geven.
En de conclusie dat er eigenlijk gewoon nog steeds geen visie is. Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Fake news kan niet anders.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Haal je nu een kritische MSM bron aan? Dat kan toch niet!![]()
Men wil helemaal niet terug naar normaal. Zoveel is wel duidelijk. 2g moet en zal. Die boosters moeten er perse in gejast worden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
En de conclusie dat er eigenlijk gewoon nog steeds geen visie is. Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen.![]()
Nee, dat is Paternotte.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kunnen we inmiddels stellen dat Kuipers deze baan heeft om voor D66 de QR samenleving erdoorheen te krijgen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Rutte wist al toen we net in de pandemie zaten (maart 2020) dat we nooit meer terug zouden gaan naar het oude normaal.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:35 schreef Spablauw214 het volgende:
En waarom precies? Greatreset agenda 2030 5G microchips of wat?quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Men wil helemaal niet terug naar normaal. Zoveel is wel duidelijk. 2g moet en zal. Die boosters moeten er perse in gejast worden.
Iedereen wil zo snel mogelijk terug naar het oude normaal. Alleen is Rutte veel te bang dat het hem straks in de kont gaat bijten als ie daar te vroeg een besluit over neemt.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
van Dissel nu bij technische briefing: Bij 50.000 mensen die zich op een dag testen zijn het 50.000 mensen met klachten dus 50.000 mensen die ziek zijn.
Ik dacht dat er ook allerlei testplichten waren op het moment dat iemand in je (nabije) omgeving positief test?![]()
Nee.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kunnen we inmiddels stellen dat Kuipers deze baan heeft om voor D66 de QR samenleving erdoorheen te krijgen?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja, zelftest. Al zullen er nog steeds mensen zijn die dat bijvoorbeeld niet kunnen betalen of niet vertrouwen en alsnog naar de GGD gaan.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:39 schreef chratnox het volgende:
van Dissel nu bij technische briefing: Bij 50.000 mensen die zich op een dag testen zijn het 50.000 mensen met klachten dus 50.000 mensen die ziek zijn.
Ik dacht dat er ook allerlei testplichten waren op het moment dat iemand in je (nabije) omgeving positief test?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Correct, en ook nog zonder klachten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:39 schreef chratnox het volgende:
Ik dacht dat er ook allerlei testplichten waren op het moment dat iemand in je (nabije) omgeving positief test?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Geen idee, maar men blijft maar zo hinten naar 2g en drammen over die boosters. Terwijl het allemaal geen fluit helpt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En waarom precies? Greatreset agenda 2030 5G microchips of wat?
Iedereen wil zo snel mogelijk terug naar het oude normaal. Alleen is Rutte veel te bang dat het hem straks in de kont gaat bijten als ie daar te vroeg een besluit over neemt.![]()
De opmerking van van Dissel dat 50.000 mensen die zich laten testen en positief zijn inhoudt dat er 50.000 mensen zijn die ziek zijn vind ik wat discutabel.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, zelftest. Al zullen er nog steeds mensen zijn die dat bijvoorbeeld niet kunnen betalen of niet vertrouwen en alsnog naar de GGD gaan.![]()
Het is sowieso bizar dat zelftesten niet gratis beschikbaar zijn. Laat het desnoods via de zorgverzekering lopen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, zelftest. Al zullen er nog steeds mensen zijn die dat bijvoorbeeld niet kunnen betalen of niet vertrouwen en alsnog naar de GGD gaan.![]()
Er wordt wel op ingehaakt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
De opmerking van van Dissel dat 50.000 mensen die zich laten testen en positief zijn inhoudt dat er 50.000 mensen zijn die ziek zijn vind ik wat discutabel.![]()
Discutabel is een understatement. Dat kun je gewoon zo niet zeggen. Er zijn meer redenen om je te laten testen dan enkel ziek zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
De opmerking van van Dissel dat 50.000 mensen die zich laten testen en positief zijn inhoudt dat er 50.000 mensen zijn die ziek zijn vind ik wat discutabel.![]()
50k is ook maar een deel van wat er getest wordt, en je kunt het aangeven bij het maken van een afspraakquote:Op woensdag 26 januari 2022 10:39 schreef chratnox het volgende:
Ik dacht dat er ook allerlei testplichten waren op het moment dat iemand in je (nabije) omgeving positief test?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nietquote:Op woensdag 26 januari 2022 09:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]afgelopen zondag was het er erg leuk.
![]()
![]()
Geen idee, ik heb die app dus niet, ik dacht dat het 1 en dezelfde code zou zijn (want waarom zou het ook makkelijk zijn).quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor gebruik in de EU, buiten Nederland, voldoen we nu gewoon aan de EU eisen
Je gebruikt de Nederlandse QR code nu toch helemaal nergens behalve ín Nederland?
Mijn prive telefoon is van mij en geen staatseigendom, zoals bijv. een paspoort of rijbewijs.
Daarnaast heb ik zeer weinig interesse in het bezoeken van zaken die vroeger openbaar waren, maar nu een "bewijs van gezondheid*" vereisen voor toegang. Sowieso werken daar geen bevoegde ambtenaren die om privé informatie mogen vragen, zoals politie of douanebeambten.
Dat er zoveel mensen allemaal in mee gaan verbaast me dan ook enorm. Maar aan de andere kant, als je een kindje van 5 een beloning geeft voor goed gedrag, is de kans ook vrij groot dat hij/zij dat gedrag gaat vertonen. Het werkt gewoon, want het volk laat zich zo behandelen.
*En ja, dat "bewijs van gezondheid" is zo nep als wat, anders liepen de besmettingen niet de pan uit. Nog een reden om er eens over na te denken wat het nut is.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
In het verleden was er sprake van een mogelijk extra pressiemiddel, maar dat lijkt me niet terecht meer aangezien ook gevaccineerden moeten testen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is sowieso bizar dat zelftesten niet gratis beschikbaar zijn. Laat het desnoods via de zorgverzekering lopen.![]()
Aan de antwoorden van Jaap merk je eigenlijk al hoe slecht het beleid nog uit te leggen is. Zelfs de baas van het OMT heeft er moeite mee.![]()
Nee hoor, dat wil Rutte helemaal niet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:39 schreef Stoney3K het volgende:
edereen wil zo snel mogelijk terug naar het oude normaal. Alleen is Rutte veel te bang dat het hem straks in de kont gaat bijten als ie daar te vroeg een besluit over neemt.
https://www.telegraaf.nl/(...)or-corona-terugkeert
"Diegene die denken dat we terugkeren naar het oude normaal, die leven in een illusie.", Rutte maart 2020.![]()
Klopt, er zijn ook veel meer mensen dan die 50k per dag die zich testen, die zullen wel die andere redenen hebben.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Discutabel is een understatement. Dat kun je gewoon zo niet zeggen. Er zijn meer redenen om je te laten testen dan enkel ziek zijn.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hij noemde dus 50k die positief testen die ziek zijn omdat ze besmettelijk zijn. Naar mijn idee:quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Klopt, er zijn ook veel meer mensen dan die 50k per dag die zich testen, die zullen wel die andere redenen hebben.
1) Niet allemaal zijn besmettelijk
2) Niet allemaal zijn ziek
Sterker nog, een flink deel laat zich testen omdat dat voorgeschreven wordt.![]()
Dat is dan ook een illusie. Alleen al omdat de groep wappies veel groter is dan toen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:44 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee hoor, dat wil Rutte helemaal niet.
"Diegene die denken dat we terugkeren naar het oude normaal, die leven in een illusie.", Rutte maart 2020.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
De minister legt het beleid uit, niet het OMT.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Aan de antwoorden van Jaap merk je eigenlijk al hoe slecht het beleid nog uit te leggen is. Zelfs de baas van het OMT heeft er moeite mee.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Nou, laat ze maar lekker wat kosten. Lijkt wel of sommigen verslaafd zijn aan die dingen tegenwoordig.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is sowieso bizar dat zelftesten niet gratis beschikbaar zijn. Laat het desnoods via de zorgverzekering lopen.![]()
Dat blijft ook een holle uitspraak, net zoals de wereld die na 9/11 ook blijvend verandert is. De vraag die je erbij moet hebben is hoe dat zich gaat uiten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:44 schreef zoost het volgende:
[..]
"Diegene die denken dat we terugkeren naar het oude normaal, die leven in een illusie.", Rutte maart 2020.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Idd, ik hoor mensen met een snotneus die zich elke dag testen. Ik snap niet wat je er mee op schietquote:Op woensdag 26 januari 2022 10:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou, laat ze maar lekker wat kosten. Lijkt wel of sommigen verslaafd zijn aan die dingen tegenwoordig.![]()
![]()
Ah, die nuance had ik niet meegekregen, heb geen stream aanstaan.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij noemde dus 50k die positief testen die ziek zijn omdat ze besmettelijk zijn. Naar mijn idee:
1) Niet allemaal zijn besmettelijk
2) Niet allemaal zijn ziek
Sterker nog, een flink deel laat zich testen omdat dat voorgeschreven wordt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat was ook niet echt een handige uitspraak van hem natuurlijk.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:44 schreef zoost het volgende:
[..]
"Diegene die denken dat we terugkeren naar het oude normaal, die leven in een illusie.", Rutte maart 2020.
Uiteindelijk verandert er niet zo veel. Er zal wat meer focus zijn op gezondheid, thuisblijven bij klachten. Thuiswerken zal blijven en wat minder zakelijk vliegverkeer. Maar dat is het denk ik wel.![]()
Digitale identiteit, 2G, dat soort zaken.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat blijft ook een holle uitspraak, net zoals de wereld die na 9/11 ook blijvend verandert is. De vraag die je erbij moet hebben is hoe dat zich gaat uiten.![]()
Nederland wil meer privacy bieden dan de EU.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb die app dus niet, ik dacht dat het 1 en dezelfde code zou zijn (want waarom zou het ook makkelijk zijn)Goed nieuws, je telefoon blijft gewoon jouw eigendom!quote:Mijn prive telefoon is van mij en geen staatseigendom, zoals bijv. een paspoort of rijbewijs.Het is geen bewijs van gezondheidquote:Daarnaast heb ik zeer weinig interesse in het bezoeken van zaken die vroeger openbaar waren, maar nu een "bewijs van gezondheid*" vereisen voor toegang.Het zijn geen ambtenaren, maar ze zijn wel degelijk bevoegd om je identificatie en QR-code te controleren.quote:Sowieso werken daar geen bevoegde ambtenaren die om privé informatie mogen vragen, zoals politie of douanebeambten.Nice, lekker op de man spelen. Dát is pas kinderachtigquote:Dat er zoveel mensen allemaal in mee gaan verbaast me dan ook enorm. Maar aan de andere kant, als je een kindje van 5 een beloning geeft voor goed gedrag, is de kans ook vrij groot dat hij/zij dat gedrag gaat vertonen. Het werkt gewoon, want het volk laat zich zo behandelen.. Dat jij geen QR wilt tonen moet je helemaal zelf weten. Net zoals mensen die dat wel willen dat ook helemaal zelf moeten weten.
Dit klopt, zeker met Omikron. Het biedt nog steeds bescherming overigens, zeker 2G, tegen besmetting en nog meer tegen ziekenhuisopnames.quote:*En ja, dat "bewijs van gezondheid" is zo nep als wat, anders liepen de besmettingen niet de pan uit. Nog een reden om er eens over na te denken wat het nut is.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik doe geen oog meer dicht, wat als het aantal besmettingen stijgt?!?!quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb niet naar de persco gekeken en goed geslapen.
Ook een goede vraag maar nee dat is niet wat ik bedoelde.. heb het even opgezochtquote:Op woensdag 26 januari 2022 10:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Deze? Dan was het Leendert Beekman van BNR
[ twitter ]
Hier vanaf 44:21 - iemand van het Algemeen Dagblad. Maar goed uiteindelijk komt er een slap antwoord en gaat het kabinet verder in de ingeslagen weg.Alpha kenny one![]()
Ik refereer aan de briefing met Jaap.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
De minister legt het beleid uit, niet het OMT.![]()
Dan zou ik via de huisarts een slaappilletje nemen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik doe geen oog meer dicht, wat als het aantal besmettingen stijgt?!?!Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Tja of vast houden aan je principes of wel een biertje drinken in je favoriete kroeg. Dan is de keuze voor mij snel gemaakt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb die app dus niet, ik dacht dat het 1 en dezelfde code zou zijn (want waarom zou het ook makkelijk zijn).
Mijn prive telefoon is van mij en geen staatseigendom, zoals bijv. een paspoort of rijbewijs.
Daarnaast heb ik zeer weinig interesse in het bezoeken van zaken die vroeger openbaar waren, maar nu een "bewijs van gezondheid*" vereisen voor toegang. Sowieso werken daar geen bevoegde ambtenaren die om privé informatie mogen vragen, zoals politie of douanebeambten.
Dat er zoveel mensen allemaal in mee gaan verbaast me dan ook enorm. Maar aan de andere kant, als je een kindje van 5 een beloning geeft voor goed gedrag, is de kans ook vrij groot dat hij/zij dat gedrag gaat vertonen. Het werkt gewoon, want het volk laat zich zo behandelen.
*En ja, dat "bewijs van gezondheid" is zo nep als wat, anders liepen de besmettingen niet de pan uit. Nog een reden om er eens over na te denken wat het nut is.![]()
Maar die digitale identiteit is er al lang en breed. Dat heet je BSN, de vraag is waar je het voor in gaat zetten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:48 schreef zoost het volgende:
[..]
Digitale identiteit, 2G, dat soort zaken.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: