SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Dat soort pareltjes missen we nu wel. van Dissel en Kuipers zijn niet zo goed in beeldspraak.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je wilt na een gezellige dag in het pretpark toch niet je opa en je oma in de virus-achtbaan zetten?
Groetjes,
Hugo![]()
Klootzak. Dit is niet leuk.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat soort pareltjes missen we nu wel. van Dissel en Kuipers zijn niet zo goed in beeldspraak.![]()
Ik wil mn post wel weggooien en mn vorige post editen dat je alsnog de Fipo hebt hoor. Maar dan leef je wel altijd met de wetenschap dat je 'm alleen hebt door vals te spelenquote:![]()
![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)apart-bijhouden.html
Erg mooi. Op naar nog meer registratie waarvan we nu al weten dat het niet gaat kloppen. En dan lekker daarop beleid maken.
Genot. Kuipersed![]()
Dat weet je normaal gesproken toch ook helemaal niet direct? Of gaan ze zeggen: Longontsteking: Covid. Anderen? Bakje overig.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Erg mooi. Op naar nog meer registratie waarvan we nu al weten dat het niet gaat kloppen. En dan lekker daarop beleid maken.
Genot. Kuipersed![]()
Zo kennen we Lenny al wel, dus gewoon doen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wil mn post wel weggooien en mn vorige post editen dat je alsnog de Fipo hebt hoor. Maar dan leef je wel altijd met de wetenschap dat je 'm alleen hebt door vals te spelen![]()
Ja maar mensen met een gebroken arm met covid dan!! Dan weet je het toch??!?!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat weet je normaal gesproken toch ook helemaal niet direct? Of gaan ze zeggen: Longontsteking: Covid. Anderen? Bakje overig.![]()
Wtf? Ik word gedemoniseerd. En ik zie dat je een like hebt gekregen. Ik ga NU kijken wie die like gaf.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zo kennen we Lenny al wel, dus gewoon doen.![]()
Ikquote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wtf? Ik word gedemoniseerd. En ik zie dat je een like hebt gekregen. Ik ga NU kijken wie die like gaf.![]()
![]()
Like gezet door moderator @chratnox .
Dit is niet leuk. Jij gaat ook van de lijst voor leuke feitjes.![]()
![]()
Dat soort zaken ja. Ik bedoelde eigenlijk wat meer serieuze dingen, zoals iemand die met hartproblemen in het ziekenhuis komt wat later blijkt te komen door een veel te lage zuurstofsaturatie. Is dan dus eerst met Covid, daarna door Covid.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja maar mensen met een gebroken arm met covid dan!! Dan weet je het toch??!?!![]()
Net als OMT en RIVM bedoel je?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:47 schreef miss_sly het volgende:
Alleen is Hugo niet meer de persoon die iets hierover zegt.
Jullie blijven nogal ontzettend hangen in het verleden.![]()
Zou kunnen. Dan kunnen we in ieder geval pot -> ketel constateren.quote:
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2022 16:58:31 ]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ach, (slechte) humor is ook een vorm van relativerenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou kunnen. Dan kunnen we in ieder geval pot -> ketel constateren.![]()
![]()
ZIEDEND!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wtf? Ik word gedemoniseerd. En ik zie dat je een like hebt gekregen. Ik ga NU kijken wie die like gaf.![]()
![]()
Nope.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Hou op johquote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:47 schreef miss_sly het volgende:
Alleen is Hugo niet meer de persoon die iets hierover zegt.
Jullie blijven nogal ontzettend hangen in het verleden.Dat hele groetjes Hugo-gedoe is toch gewoon een running gag geworden. Net als eiersnijders, kroegen open en het hondje van Lenny.
Je kan ook overal een ding van maken hoor.![]()
Ernsted vind ik mooier.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Genot. Kuipersed
ALS het goed gaat die admin is het wel beter. Want je maakt een duidelijk onderscheid en stuurt niet blind zoals nu op de opnames tussen mensen die verder ok zijn en mensen die dat niet zijn.
Gaat de huidige admin wel goed?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je wilt na een gezellige dag in het pretpark toch niet je opa en je oma in de virus-achtbaan zetten?
Groetjes,
HugoOok hardop gelachen.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja, zo werkt dat niet. We moeten gaan kiezen: ligt patint er door covid of niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat soort zaken ja. Ik bedoelde eigenlijk wat meer serieuze dingen, zoals iemand die met hartproblemen in het ziekenhuis komt wat later blijkt te komen door een veel te lage zuurstofsaturatie. Is dan dus eerst met Covid, daarna door Covid.
Niet dat we dat kunnen. Maar we maken er wel wat van. En elk ziekenhuis doet dan weer wat anders. Waardoor de cijfers nog onbetrouwbaarder worden.![]()
mij boeit alleen de iC aantallen, het zkh kan het in de klinieken wel aan en anders zetten we een bedje er bij.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, zo werkt dat niet. We moeten gaan kiezen: ligt patint er door covid of niet.
Niet dat we dat kunnen. Maar we maken er wel wat van. En elk ziekenhuis doet dan weer wat anders. Waardoor de cijfers nog onbetrouwbaarder worden.![]()
Wie zijn toch die mensen die hier nog naar kijkenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:25 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Er wordt u vanavond weer angst ingezaaid .....![]()
![]()
* Besmettingen lijken na een paar weken van daling zich nu te stabiliseren in het VK.
* Ziekenhuizen dalen voor de tweede week op rij in Engeland. Maar wel in een rustig tempo.![]()
Zou Koopmans inmiddels ook een bedje in Hilversum hebben staan voor zo lang als het duurt?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:25 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Er wordt u vanavond weer angst ingezaaid ....."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Dan ben je wel aardig levensmoe onderhand ja.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:26 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Wie zijn toch die mensen die hier nog naar kijken![]()
Consumptie verplicht.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:27 schreef Tarado het volgende:
zijn er al meer spelregels bekend voor de horeca behalve de eindtijd?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dat wordt smullen, ik ga kijken 👍quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:25 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
PANIEKAVONDquote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:25 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Er wordt u vanavond weer angst ingezaaid .....
* D_A popcorn pakt.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Zure lucht bijeenkomst.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:25 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Als het advies wordt overgenomen:quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat komt zeker goed maar is het met zitten, maximaal aantal personen etc?quote:Een risicoreductie wordt hier
bewerkstelligd door: triage en gebruik van het coronatoegangsbewijs
(vooralsnog 3G); gebruik van medische mondneusmaskers, altijd door
medewerkers, en voor gasten enkel in de gangen en toiletruimtes; placering
en aanhouden van de basismaatregelen zoals de 1,5 m-afstandsregel. Zoals
aangegeven is, zijn de scenario’s berekend met een directe of een
stapsgewijze verruiming van openingstijden van de horeca;When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
laten we hopen van niet, dan heeft de kroeg weinig zinquote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Als het advies wordt overgenomen:
[..]![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-superimmuniteitquote:Studie: optelsom vaccinatie en infectie leidt tot superimmuniteit
Mensen die een keer besmet zijn geraakt met het coronavirus n ertegen zijn gevaccineerd, hebben volgens Amerikaanse onderzoekers een "extreem hoge" afweerreactie tegen het virus. De wetenschappers van de universiteit van Oregon melden dat de volgorde niet uitmaakt. Ze zagen hetzelfde effect bij mensen die eerst waren gevaccineerd en desondanks besmet raakten met het coronavirus, als bij mensen die eerst een infectie doormaakten en zich later lieten vaccineren.
In beide gevallen is de immuunrespons veel hoger dan bij mensen die alleen zijn gevaccineerd. De onderzoekers noemen het "superimmuniteit". Ze deden hun onderzoek voordat de omicronvariant opkwam, maar gaan ervan uit dat hetzelfde principe voor de variant geldt die inmiddels de meeste besmettingen veroorzaakt.
"Het risico op doorbraak-infecties is hoog omdat er zoveel virus om ons heen is", zegt onderzoeker Fikadu Tafesse. "Wie zich laat vaccineren, heeft een betere uitgangspositie. Als het virus komt, krijgen we mildere klachten en uiteindelijk hebben we deze superimmuniteit."![]()
Superimmuniteit is een mooi woord. Kunnen we mooi gebruiken om bagger als reisbewegingen, geplaceerd en CTB mee te vervangen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Nog meer positief nieuwsquote:NCTV: 'Maatschappelijk ongenoegen corona nog nooit zo hoog'
De Nationaal Cordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Pieter-Jaap Aalbersberg maakt zich zorgen over het maatschappelijke ongenoegen naar aanleiding van de coronamaatregelen. Dat was nog nooit zo hoog als nu, schrijft Aalbersberg in een stuk dat samen met het OMT-advies naar de Tweede Kamer is gestuurd.
"De politie ziet een meer structurele en georganiseerde ontwijking van de maatregelen." Aalbersberg vreest dat handhaven of repressief optreden kan leiden "tot een fundamentele vertrouwensbreuk tussen politie en grote delen van de bevolking".
De NCTV denkt dat versoepelingen zullen zorgen voor minder weerstand tegen de overgebleven maatregelen. Maar hij waarschuwt wel dat versoepelingen "binnen het huidige maatschappelijke sentiment" niet zomaar meer kunnen worden teruggedraaid. Dan kunnen er volgens hem grote problemen ontstaan in de naleving en handhaving "wegens een te groot gebrek aan draagvlak".![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)ld-met-reserveringen![]()
Nah, ze gaan dit topic niet nadoenquote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2022 17:51:52 ]![]()
Gewoon nog 2-3 weken aankijken en als het meevalt gewoon in navolging van Ierland en Denemarken alle maatregelen schrappen. Een andere optie zie ik niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nog meer positief nieuws![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)ld-met-reserveringen![]()
Onzin, dit topic is een echoput. Buiten dit topic houdt iedereen zich netjes aan alle regels en adviezen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nog meer positief nieuws![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)ld-met-reserveringenOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
De geweldige studies. Die kennen we nog van vorig jaar, zoals het vaccin dat jarenlang werkt en transmissie voor een groot deel tegenhoudt.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-superimmuniteit![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nah, ze gaan dit topic niet nadoen.
Mooi ook dat nooit iemand Op1 kijkt en je hier vrijwel dagelijks 'Ik kijk Op1 en hoor X zeggen dat...' leest.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Die apocalypse van Koopmans kan fok niet tegenop.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nah, ze gaan dit topic niet nadoen![]()
Beetje zoals vroeger met Sex voor de Buchquote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..].
Mooi ook dat nooit iemand Op1 kijkt maar ik hier dagelijks 'Ik kijk Op1 en hoor X zeggen dat...' lees.![]()
![]()
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
Forum Opties Forumhop: Hop naar: