abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203458097
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk moet er weer een vermogensbelasting komen. Dat staat buiten kijf. Alleen een extra opslag om de compensatie te betalen voelt wel heel fout…
Ja hier ben ik het wel mee eens, maar dit past waarschijnlijk niet in het straatje van de VVD
pi_203458862
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 12:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als student met een redelijke studieschuld snap ik je punt hoor. Maar dan nog vind ik het principieel onjuist om een compensatie die je moet betalen wegens schending van mensenrechten(!) met de andere hand weer terug te nemen.
Dat weer terugnemen hoeft op individueel niveau niet per sé. Het is goed voor te stellen dat als ze de heffing kunnen baseren op het daadwerkelijk behaalde rendement dat vermogenden die in die jaren een lager rendement hebben behaald voor het verschil gecompenseerd worden door degenen die een hoger rendement hebben behaald.
pi_203459005
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 14:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat weer terugnemen hoeft op individueel niveau niet per sé. Het is goed voor te stellen dat als ze de heffing kunnen baseren op het daadwerkelijk behaalde rendement dat vermogenden die in die jaren een lager rendement hebben behaald voor het verschil gecompenseerd worden door degenen die een hoger rendement hebben behaald.
Dat gaat hem echt voorlopig niet worden. Volgens een zeer recente kamerbrief mist de belastingdienst echt heel veel gegevens om over het echte rendement belasting te heffen: https://www.rijksoverheid(...)/21/kamerbrief-box-3
Er zijn weliswaar mogelijkheden om aan die gegevens te komen, maar dat creëer je niet in een jaar. En dan is er nog de Uitvoeringstoets voor de belastingdienst, er wordt echt al jaren geroepen dat zo'n ombouw van het stelsel daar voorlopig niet doorheen komt. In 2019 concludeerde de staatssecretaris nog dat het niet ging: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-35026-64.html

En helaas is de tegenbewijsregeling, waar het kabinet als makkelijke tussenoptie op leek aan te sturen, ook afgeschoten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203461657
Begrijp niet waarom minister Kuipers nu nog een aanvullend onderzoek wenst voor 2G. Het onderzoek is geweest, door een gerenommeerde universiteit en duidelijk. Is dit net zo lang doorgaan met onderzoeken tot de gewenste uitkomst? Ik begrijp dat het een nederlaag is voor D66 en Paternotte in het bijzonder maar erken gewoon dat er geen wetenschappelijke basis voor is.
pi_203461673
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:02 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja hier ben ik het wel mee eens, maar dit past waarschijnlijk niet in het straatje van de VVD
Alle 4 de coalitiepartijen waren het er in hun verkiezingsprogramma's echter over eens. Meer belasting op vermogen wouden ze allemaal. Dat het nu niet gebeurd kan je ze alle 4 aanrekenen.
pi_203482699
Ik wil niks pushen, maar Rutte en Sandu geven mij goede vibes. Mijn enige claim is dat ik BzV stelletjes meestal aardig kan voorspellen. Hopelijk heeft hij een uitnodiging meegenomen voor haar om Nederland te bezoeken. Gewoon vanwege vibes.

twitter
pi_203489817
quote:
Rekenkamer onderzoekt oude miljoenendeal minister Staghouwer

VANDAAG, 12:34

De Noordelijke Rekenkamer gaat een gronddeal onderzoeken die minister van Landbouw Henk Staghouwer (ChristenUnie) sloot in 2017. Staghouwer was toen gedeputeerde van de provincie Groningen.

De Rekenkamer wil weten of onder zijn verantwoordelijkheid miljoenen euro's gemeenschapsgeld te veel zijn betaald voor landbouwgrond. Die grond was bedoeld voor een experimenteel dijkversterkings- en landbouwproject van de provincie en een waterschap...
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-minister-staghouwer
pi_203490454
quote:
Lol. De topper blijkt toch niet zo'n topper te zijn. Benieuwd naar de uitkomst en de gevolgen. Zou Staghouwer dan de eerste onder Rutte IV zijn die af moet treden?
pi_203490573
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 18:24 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Alle 4 de coalitiepartijen waren het er in hun verkiezingsprogramma's echter over eens. Meer belasting op vermogen wouden ze allemaal. Dat het nu niet gebeurd kan je ze alle 4 aanrekenen.
Dit is onwaar, het kabinet kon niet weten dat de Hoge Raad dit zou beslissen. Als er geen oplossing voor komt DAN kun je ze wat aanrekenen, niet dat de Hoge Raad de huidige methode afschiet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2022 18:16:07 ]
pi_203490590
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 18:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dit is onwaar, het kabinet kon niet weten dat de Hoge Raad dit zou beslissen. Als er geen oplossing voor komt DAN kun je ze wat aanrekenen, niet dat de Hoge Raad de huidige methode afschiet.
Je bedoelt een paar jaar wachten tot ze met een oplossing komen aankakken en ze tot die tijd het voordeel van de twijfel geven? Welk krediet hebben ze daarvoor? Niets.
Dat ze überhaupt met een regeling kwamen die afgeschoten is als schending van mensenrechten geeft al aan hoe belabberd ze hun werk gedaan hebben. En ja, Rutte IV is voor mij precies hetzelfde als Rutte III.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2022 18:19:24 ]
pi_203490671
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 18:17 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je bedoelt een paar jaar wachten tot ze met een oplossing komen aankakken en ze tot die tijd het voordeel van de twijfel geven? Welk krediet hebben ze daarvoor? Niets.
Tja, ik weet niet wat jij wil horen maar ik vermoed dat wat er ook gebeurt jij wel een methode vind om het zo te draaien dat het de schuld is van de regering of zo.

De feiten zijn dat de Hoge Raad dit afgeschoten heeft, het was geen keuze van de regeringspartijen die nu met een oplossing moeten komen en die moet voldoen en dat kost tijd in Nederland.
pi_203491076
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 18:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, ik weet niet wat jij wil horen maar ik vermoed dat wat er ook gebeurt jij wel een methode vind om het zo te draaien dat het de schuld is van de regering of zo.
Je kan moeilijk de lokale handbalvereniging verantwoordelijk houden voor ondeugdelijk overheidsbeleid. Maar vertel maar eens dan, wie anders dan de regering kan je de schuld geven van overheidsbeleid die door de rechter geoormerkt wordt als in strijd met het Europese verdrag voor de Rechten van de Mens? Ben echter reuze benieuwd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2022 18:49:59 ]
pi_203491190
quote:

[..]
Ik denk wel dat ze wat zagen aankomen, daarom geen verhoging van de vermogensbelasting in het coalitieakkoord. De Hoge Raad was natuurlijk ook niet de eerste die hier wat over zei.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203518635
quote:
There is no obvious successor for Stoltenberg at NATO. According to alliance sources, former British Prime Minister Theresa May, Dutch Prime Minister Mark Rutte, Estonian Prime Minister Kaja Kallas, former EU foreign policy chief Federica Mogherini and Romanian President Klaus Iohannis have all been touted as possible candidates to succeed Stoltenberg.
https://m.dw.com/en/nato-(...)tral-bank/a-60662127

Rutte genoemd als opvolger van Jens Stoltenberg.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203518863
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Theresa May???? Holy.... |:(

Laat het dan maar Rutte worden.
pi_203522558
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze kunnen Rutte noemen, maar volgens mij heeft hij echt geen interesse. Lekker met de fiets naar het torentje, zo lang als het kan.
pi_203522619
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze kunnen Rutte noemen, maar volgens mij heeft hij echt geen interesse. Lekker met de fiets naar het torentje, zo lang als het kan.
Ja. Net als toen ie voor Brussel genoemd werd. Leek met niets voor hem...Brussel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203523895
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Net als toen ie voor Brussel genoemd werd. Leek met niets voor hem...Brussel.
Ik zie het ook niet echt goed voor mij, NAVO chef is toch iets voor uitgerangeerde politici die je ergens kwijt moet, heb ik het gevoel, zie Jaap de Hoop Scheffer.
pi_203524031
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zie het ook niet echt goed voor mij, NAVO chef is toch iets voor uitgerangeerde politici die je ergens kwijt moet, heb ik het gevoel, zie Jaap de Hoop Scheffer.
Staat tegenover dat Rutte (en dat is een oude roddel :+ ) een vriendinnetje in New York ofzo schijnt te hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 18:51:49 #95
408813 crew  trein2000
pi_203524054
quote:

[..]
Dat is niet helemaal waar. Die box 3 was al eerder onderwerp van kritiek door de hoge raad, maar wat de HR toen deed (en dat is iets dat ze vaker doen) was daar (nog) geen gevolgen aan verbinden omdat ze niet op de stoel van het bestuur willen gaan zitten en de regering de mogelijkheid geven om het zelf op te lossen.

Alleen als je dat niet doet dat gaat de Hoge Raad het vanzelf wel een keer zelf doen.

Dit schreef de Hoge Raad er in 2017 al over:
quote:
Dit stelsel zou slechts dan in strijd komen met artikel 1 EP indien zou komen vast te staan dat het destijds door de wetgever voor een lange reeks van jaren veronderstelde rendement van vier percent voor particuliere beleggers niet meer haalbaar is en belastingplichtigen, mede gelet op het toepasselijke tarief, zouden worden geconfronteerd met een buitensporig zware last (zie HR 3 april 2015, nr. 13/04247, ECLI:NL:HR:2015:812, BNB 2015/174). Indien deze onhaalbaarheid duidelijk zou worden en de wetgever ervoor kiest uit te blijven gaan van een forfaitair rendement, mag van hem worden verlangd dat hij de regeling aanpast teneinde de beoogde benadering van de werkelijkheid te herstellen.
zie email 27 oktober
pi_203524055
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Staat tegenover dat Rutte (en dat is een oude roddel :+ ) een vriendinnetje in New York ofzo schijnt te hebben.
Ja, maar het NAVO HQ is in Belgie dus dat schiet dan niet erg op. Een baan bij de VN zou dan meer voor de hand liggen ;)
pi_203524116
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar het NAVO HQ is in Belgie dus dat schiet dan niet erg op. Een baan bij de VN zou dan meer voor de hand liggen ;)
Ja. Dat was de roddel, de VN. Maar hij is toch hier gebleven. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203524198
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat was de roddel, de VN. Maar hij is toch hier gebleven. O+
Oooo, op die fiets! Ik krijg die roddels nooit mee, ik lees de verkeerde kranten :')
pi_203524709
Nieuwe klapper bij de belastingdienst. Je zal er als minister maar verantwoordelijk voor zijn;
https://www.nu.nl/binnenl(...)oven.html?redirect=1
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 19:43:44 #100
408813 crew  trein2000
pi_203524994
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:28 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nieuwe klapper bij de belastingdienst. Je zal er als minister maar verantwoordelijk voor zijn;
https://www.nu.nl/binnenl(...)oven.html?redirect=1
Dit gaat echt nergens meer over. Tot op de dag van vandaag.

Dit kan alleen in bananenrepublieken.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')